Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hillevi, Nellamaija, Iituska, Aliisa ja Matsalu :hug:

Vekaralle aivan mielettömästi onnea, hyvällä tiellä oot.

Papillon kyselit kroppani jaksamisesta. Vointi on suurinpiirtein samanlainen kuin se oli ensimmäisessäni raskaudessani, väsymystä alkumatkasta, pahoinvointia ei lainkaan. Esikoiseni synnytin 45-vuotiaana, alkuväsymyksen jälkeen voin erinomaisesti, yhtään sairauslomapäivää en töistä ollut pois. Liikuin paljon, alkuun jopa rullaluistelin ja juoksin lenkkejä, sittemmin kävelin joka päivä pitkiä lenkkejä ihan raskauden loppuun asti. Yritin elää terveelliseti, lihoin 7 kg:a raskauden aikana. Sisäänpäin kääntynyt kohtuni teki sen, että maha ei juuri kasvanut, nukuin hyvin ja pysyin siis erittäin toimintakykyisenä loppuun asti. Verenpaine nousi kahden viimeisen viikon aikana hieman, ei kuitenkaan hälyyttävästi. Uskoisin esikoiseni hoitamisen, muutaman lisäkilon ja muutaman lisävuoden tekevän tämän raskauden vaivalloisemmaksi. Ei minulla mitään suurempia oireita ole nytkään, hieman väsymystä.

Täällä ovat jotkut pohtineet kuinka reagoi lapseen, kun se ei ole "oma". Itse saan siitä vertailukohtaa konkreettisesti, koska 3-vuotias esikoiseni on biologinen lapseni, tämä mahdollinen kakkonen ei sitä ole. No ainakin alkuraskauden hermoja raastava piina on ollut samanlaista. Esikoiseni kohdalla piina loppui lapsivesitutkimukseen rv 16 vastauksen tultua ja vasta nyt, rv 14 olen tämän raskauden kohdalla uskaltautunut hieman hengähtää. Jännitän kuitenkin joka tutkimusta, rakenneultra tulee olemaan seuraava piinaustestini. Kuten Kauniskuullakin, tähän tilanteeseen pääseminen on ollut niin tuskallinen tie, että en oikein vieläkään uskalla pelkästään olla onnellinen, vaikka tuskinpa tämä positiivisten tunteiden himmailuni muuttaa millään lailla raskauteni kulkua. Mutta se on varmaa, että maha-asukki tuntuu tässä vaiheessa aivan yhtä rakkaalta kuin biologinen lapseni vastaavssa tilanteessa.

Mutta eipä eletä synkkyydessä, Juhannus edessä ja muutama ihana vapaapäivä tiedossa, hyvää Jussia siis kaikille!

Juuni

 
:heart: Vekara valtavasti onnea! :heart:
Kuten jo Aliisa, Gerbera, Bartsu ja joku muukin kirjoitti, niin hyvin on hcg-arvosi noussut. Kyllä sä raskaana olet! Ja toivottavasti tukevasti raskaana koko loppuvuoden ja ensi vuottakin vielä päälle. Ihanaa, että viimein onnistui! Tulethan kertomaan uuden hcg-lukeman, jos saat sen vielä tänään. Tiedätkö, oliko alkio hoidossa olleen parin aineksista yli jäänyt, vai lahjoittajien soluista alkunsa saanut?

Juunille voimia alkuraskauden väsymykseen ja luottamusta, että kaikki menisi yhtä mallikkaasti kuin esikoisesi kanssa. Oliko hän luomusti alkunsa saanut?

Eilen tuli fst-kanavalta ohjelma Kohtu vuokrattavana. Siinä alkion kantajalle annettiin steroideja alkion hylkimistä estämään. Papillon taisi mainita, että jollain eurooppalaisella klinikalla näin toimitaan edelleen.

Täällä ei vuoto oikein tunnun alkavan, yhdellä pikkusuojalla selvisi koko työpäivän eilenkin. Yöllä ei tullut mitään - mutta mahaa turvottaa ja vihlomistuntemuksiakin on...

Hyvää juhannusta kaikille, ketkä jo tänään lähdette sitä viettämään. Housun vetskarit sitten kiinni, jos menette veneeseen! :wave:

Aurinkoa! Hilde
 
Vekara, yhdyn edellisiin. Veritestihän tehdään tavallisesti vasta pp 14 eli 16 päivää punktion jälkeen. Sulla ehtii tuo arvo nousta siihen mennessä ihan normilukemiin. Onnea! :flower:

Juunille mukavaa raskauskesää! Osta joku tiukka t-paita, että saat mahan kesälaitumilla hienosti näkyviin!

Minä vuotelen täällä hiljakseen. Uskon kyllä, että km hoituu nyt ilman mitään lisätehoja. Elokuussa sitten taas piinaillaan Iituskan, Aliisan ja Nellamaijan kanssa. Nyt lähden viikoksi maalle. Siellä ei paljon palstailla, kun kone on isossa tuvassa koko sukulaisjoukon silmien alla. Mukavaa Jussia kaikille, palaillaan!
 
Onnea Vekara!! :heart: :flower: Ja aivan samaa sanon minä, hyvin on arvosi nousseet. :)

Hyvää Jussia kaikille!

Simmis

*muoks* Vielä piti sanomani Vekara, että olen ennen kuullut kyllä testiaddikteista (ja lukeutunut niihin aika ajoin itsekin...), mutta veritestiaddiktina olet kyllä ihan omaa luokkaasi ;) :D :D
 
Hienoja uutisia Vekaraja Juuni! :heart: :heart: Vekara ihan olet varppina raskaana ja sulla on hyvä hcg-lukema, koska noin aikaisessa vaiheessa olet jo ollut veritestissä! Onnea siis ihan ältsisti!
Aliisa, murheissani olen lukenut sinun kohtaloasi ja muistan viime vuoden vaihteen taistelut, kun yhtä aikaa lähes saatin km ja sulla oli niin kamalaa.. :( Olen pahoillani, kuin myös kaikkien muiden palstalaisten huonojen uutisten vuoksi. Onneksi on näitä hyviäkin uutisia joukossa!

Hilleville ja muille vanhoille tutuille lämpimät Juhannusterkut! Olen ollut kirjoittamatta, mutta Vekaran uutisten takia oli pakko kirjoittaa! :) Joka päivä luen kyllä palstaa ja monestikin päivässä jos ennätän, niinpä kaikkien vaiheet on suunnilleen tiedossa. Itse olen henkisesti päässyt yli edellisestä km:sta, teen vaativaa työtä ja olen nauttinut kesästä. Mutta hoidoista en tiedä enää pystynkö lainkaan lähteen, yksi alkio on pakkasessa. Mutta en tiedä.. voi olla että joskus loppuvuodesta tai sitten ei. Sen verran rajusti tämä vaikutti minuun henkisesti. Fyysisestihän olin ilman menkkoja kuukausikaupalla ja nyt on vasta kierto palautunut normiksi eli aika raskasta on ollut. Hauskinta (?) oli muuten se, että kun kävin keväällä fsh-testissä vaihdevuosioireiden ja kuukautisten puuttumisen takia, niin arvo oli 5,5.. kun se joskus oli yli 8, eli ei sitten vielä vaihtareita tullutkaan.. eli jotain positiivista.

Mutta nyt siis kaikille tutuille palstalaisille ja uusille tutuille Lämpimiä Juhannusterkkuja! Tehkää juhannustaikoja ja toivon teille kaikille onnea ja parasta mahdollista tulosta näissä hoidoissa, jotka ei ihan kepeitä aina ole! :wave: :wave:
t. saaga
 
Kiva saaga, että piipahdit. Hyvää juhannusta ja kesää sinullekin! Ehkä se pakastealkio kannattaa hakea. Kuten Vekaran tapaus osoittaa, The alkio voi olla ihan mikä alkio tahansa, mistä se tärppi sitten tulee. Tosi hyvä sun fsh! Haleja!

Matsalulle mukavaa sukulointilomaa!

Käväisin gynellä, kun ei vuoda enää ollenkaan. Limakalvo oli ohut, eikä näkynyt nestettä vatsaontelossa. Tutkimus oli kyllä vähän hätäinen - ja kovakourainen :/ Kai sitten kohtu on tyhjentynyt vajaan päivän vuodolla yhden hyytymän kera. Kivempi niin.

Minäkin lähden viikonlopuksi kavereiden mökille,
kuulumisiin :wave:
Hilde
 
Testissä käyty ja taas piinailtava
iltaan asti!!

Kirjoitin äsken pitkät pätkät ajatuksia ja kaikki hävisi :/ . Yritän kirjoitella uusiksi kun eihän tässä osaa mihinkään tekemisekään keskittyä ;) !!

Ensinnäkin HILLEVI,SAAGA,SIMMIS,MATSALU,MATE, JUUNI ja BARTSU kiitos :flower: !!

Tänään on siis pp13 ja arvon pitäisi olla 160 keskimääräisesti klinikalta kerrottiin. Lääkäri määräsi veritesti päiväksi pp 11 ja odotetusti arvo on alhainen ja samalla laukaisi minussa tämän "testiriippuvuuden" :D !! Tunnetusti olen myös aikainen testaaja ja ennen kaikkea tuo periksiantamattomuus näkyy asiassa kun asiassa ;) !!

Tallennan välillä, että ei häviä kaikki tällä kertaa...
 
Tarton klinikalla siis oma ohjeistus tossa testaamisessa...

HILLEVI, meillä alkio kahden eri luovuttajan. Ja kävi kyllä aikamoinen tuuri jos tästä raskaus alkaa... Saimme kaikki tiedot luovuttajista. Olemme heitä vähän pidempiä, mutta sillä ei mitään merkitystä. Kaikki värit natsaa ja minulla sama veriryhmä ja rh kun naisella. Miehen olisin valinnut myös itse listalta.

 
Jatkuu..

JUUNI, kirjoitti, että täällä ollaan joskus pohdittu miltä lapsi tuntuu kun ei ole biologisesti oma. Näitä asioita myös itse pohdin hoitojemme alussa. Minulle tärkeintä oli, että hänellä olisi miehen geenit ja saisin itse hänet synnyttää. Alkioadoptioon suhtauduimme kovinkin kielteisesti.

Nyt on runsas kaksi vuotta pyörähtänyt ja hoitoja olemme tehneet jatkuvasti putkeen. Ja tiedättekö, ajatusmaailma on täysin muuttunut. Jos käärö vielä syliin saadaan, niin tulee olemaan aivan yhtä oma kun kaikki biologiset lapset :heart: !!

Nyt murkut huutaa jo ruokaa ja tytön kanssa lenkille... palaan illalla :wave:
 
Vekara, raskautesi on jo alkanut :heart: toivon niin kovasti, että se jatkuu! Hienoa, että myös nuo ulkonäköasiat ja veriryhmät ovat niin hyvin teille sopivia!
Täytyy miettiä vielä tuota, jos mekin saisimme tuollaisen superalkion. "Harmi", kun mieheni on niin eksoottinen ulkonäöltään, että ei vastaavaa varmasti löydy Viron luovuttajamiehistä... Luulenpa vain, että meillä voi olla spermassakin vähän häikkää - mikä ei spermatestissä näy, miehenihän on altistunut radioaktiiviselle säteilylle nuorempana. Lääkäreisen mukaan sen ei pitäisi enää vaikuttaa, mutta enpä usko että asiaa on kovin perusteellisesti tutkittu missään.

Täytyypä tulal vielä illalla katsomaan, millaisen tuloksen sait...
 
Kyllä nyt jännitetään Vekaran tuloksia, vaikka kyllähän se jo tiedetään että raskaana olet :heart: Kyllä sinulle sen raskauden kuka tahansa meistä soisi.. niin paljon ja kovin olet hoidoissa käynyt ja aina jaksanut olla positiivinen.. oli sitten käynyt kuinka tahansa, joten onnea!

Kiva kuulla sinusta Saaga69 . Muistan hyvin murheelliset ajat myös.. silloin km:ja koettiin samoihin aikoihin.. ja pari muuta vielä siihen päälle. Ylihuomenna olisi ollut meidän km:n syntymäpäivä. Tänään pääsi töissä itku kun entinen työkaveri kävi maha pystyssä ja hänellä on 21.6 laskettu aika.. ihan tismalleen samana päivänä kuin meillä olisi ollut.. Voimia sinulle ja hienoa, että vihdoin myös kroppa päässyt toipumaan km.sta.

Omaa napaa sen verran, että täällä vuodellaan melkoisen rajusti. EIlen illalla alkoi samanmoiset olot kuin viime km:ssa.. ilmeisesti hemoglobiini laskenut taas turhan alas.. sydämen tykytykset ja unettomuus ja pelko kalvaavat mieltä.. Täytyy vaan uutta rautakuuria pistää vanhan jatkoksi, jospa se siitä kuitenkin tällä kertaa ilman suurempia murheita.. Toivotaan niin. Mielestäni hyytymiä on tullut vähemmän kuin ensim. km:ssa.. siis siinä ihan ensimmäisessä.. täytyy käydä tarkastuksessa kun vuoto vähenee tai loppuu kokonaan.

Minä lähden mieheni kanssa pohjanmaalle. Ei oikein juhannusfiilistä. Tuplasurut tuli tähänkin juhannukseen.. kun se km ja nyt jo kolmas km vähän ennen juhannusta.. No, ehkä se tästä vielä joskus!

Oikein mukavaa juhannusta kaikille! Ja vekarallta toivotaan hyviä hcg lukemia..
 
Lenkillä käyty ja vastauskin saatu. Ei ollut hyvä, vitsin vitsi!!!

pp11 27, pp12 53 ja nyt pp14 huom 96 VAAN ja yksi päivä oli välissä. Eipä tästä taida raskaus alkaa, mutta ainakin saatiin kerrankin se plus testiin =) .

PAPILLON, kiitoksia sinulle. Osaatko sanoa mitä tuo DAYS PAST OVULATION merkitsee?? Onko sama kun piinapäivät meillä??

Toivotan kaikille oikein hyvää juhannusta jo tässä vaiheessa, vaikka meinaan palstalla aina välillä käväistä!!

VEKARA ;)
 
Tänään on siis pp13 eikä suinkaan 14. Taulukon mukaan keskiarvo olisi ollut 135.

Turhaa ottaa asiasta stressiä, koska se ei ainakaan tilannetta paranna. Enkä aiokkaan, onneksi jussina hulinaa ympärillä. Kovin vaan mietin, että voiko arvo nousta noin hitaasti jos kaikki olisi ok?? Tahdinhan pitäisi nopeutua. Mutta onneksi olen tietoinen missä mennään, niin en korkealta pääse putoamaan. Seison tukevasti nurmikolla koko jussin :D !!
 
Vekara ensinnäkin onnittelut plussasta :heart: Aarteesta kävin aikanaan verikokeessa pp 14 tai rupesin epäilemään, että oliko peräti pp15, hmmm. No ihan sama, hcg oli kuitenkin 87, eli oli alle taulukko-arvojen. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei tarvitse seurata, on ihan hyvä lukema, alkio on ollut vähän hitaasti kiinnittynyt ja odotellaan vain ultraa. Ja hyvin siinä kävi, ultrassa sydän sykki ja kehittyi ja kasvoi ja kasvaa edelleen =) ihan normaalisti. Nyt siis ikää jo kohta 3v ;) En siis osaa sanoa mihin tahtiin hcg minulla kohosi, mutta siis samaan aikaan kuin sinulla se oli alhaisempi. Tsemppiä !!!!! Pidän peukut todella pystyssä, että kaikki sujuisi hyvin :hug:
 
OIKEIN MUKAVAA JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE !
Vekaralle toivotan yhä Onnea raskauteen! Siis sinulla TAAS hcg tuplaantunut, niinkuin sanoin niin pp14 hcg 200 paikkeilla...niin se menee. Raskaus etenee hitaasti mutta varmasti
:) .Onneksi osaat ottaa lunkisti tään alkuraskauden :) . Juunille leppoisia masunkasvatuspäiviä! Miten Assari jaksaa?
gerbera
 
Kiitoksia tsempistä BARTSU, RUDY ja GERPERA :heart: !!

Empä jaksa enää pyöritellä tuota HCG lukemaa. Nyt saa olla mitä on, kun asiat menee kuitenkin miten on mennäkseen!!! Ainoastaan alkoi huolettaa tuo, kun ekana vuorokautena tuplaantui, mutta seuraava tuplaus kestikin kaksi vuorokautta.

Niin se vaan on, että mitä enemmän tietoa, saattaa myös huoli kasvaa. Ja toivottavasti tässä tapauksessa aivan turhaan.

Päätimme ukko-kullan kanssa viettää mukava jussi ja unohtaa asia hetkeksi. Lähdemme mökille uimaan ja saunomaan. Perinteiseen tapaan siellä on koko suku paikalla (perikunnan mökki). Sunnuntai iltana pp16 menemme verikokeeseen JÄLLEEN ja maanantaina tiedämme sitten oikeesti missä mennään.

NENNULIINI, miten olet jaksanut piinailla ja koska meinaat testin tehdä??

Kaikille toivottelen jaksamista omiin vaiheisiin ja oikein rentoa jussin aikaa sateisesta säästä huolimatta :hug: !!!

- VEKARA -
 
Nyt loppu tämä mukavasti alkanut relaaminen, mitä ehti vartin kestää :D :p !!

Lääkäriltä (ARTSILTA) tuli viesti. Ilmoitin hänelle eilen koe vastaukset.

"Seems to small number...something wrong...sorry. Please stop medications and
menstruation should come. If menstruation will not in two weeks - go for ultrasoud."

Nyt oon ihan puulla päähän lyöty. Ottakaa kantaa PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- VEKARA -
 
Telepatiaako... mulla vähän kiire leipomaan, mutta oli pakko tulla katsomaan.
Vekara, älä lopeta lääkkeitä, ota ainakin maanantaihin ja sitten taas veritestiin. Kyllä ne inhat luget kärsii yhden juhannuksenkin. Tuo Artsin ohjekin, että jos kuukautiset eivät tulisi kahteen viikkoon, mene ultraan - viittaa vähän siihen, ettei hänkään ole aivan varma tulkinnastaan että raskaus ei voisi edetä. Toivotaan, että raskaus nyt jatkuisi. :hug:

Koittakaa päästä takaisin rentoon olotilaan ja nauttia mökkijuhannuksesta. Hyvä suunnitelma, että su testiin ja ma tietää paljon enemmän!

t. Hilde
 

Yhteistyössä