Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Oi, ihania uutisia! :heart: Ja vielä kaksi! :heart: Kylmät väreet täällä menee pitkin ihoa. =) Niinhän se on, että pelko ja huoli ei häviä koko raskausaikana (saati sitten sen jälkeen), mutta ultrat helpottaa oloa aina vähäksi aikaa. Mahtavaa, että kaikki hyvin. Varmaan neuvola kannattaa jo varata, että saat sopivan ajan.

Tästä se odotus sinullakin alkaa toden teolla. Miehelle vähä aikaa sitten sanoin, että tuo odotus-sana on kyllä niin oikea tälle raskaana olemiselle. Milloin odottaa mitäkin. Taitaa muuten olla 3 kaksosraskaus, joka on menossa.

Nennuliini
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Minni (45) haaveissa yhteinen, 1 lapsi ennestään, siirto lokakuussa
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Aliisa (26) ensimmäinen haaveissa, tuoresiirto vkolla 40
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Matilda (30) Ensimmäinen hoito-> siirto vkolla 40
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen

Piinistelijät

Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Vilhelmiinalle onnittelut! :flower: :flower: :flower:

Hillevi, clomien takiako mä hikolen niin kamalasti? En ole edes ajatellut, luulin että olen vain niin huonokuntoinen, että pienikin liike nostaa hien pintaan. Mutta ehkä nuo tabut selittävätkin kaiken.

Ihan samaa mieltä olen muuten tuosta luovuttajasta: jos vielä hoitoon lähtisimme, edellyttäisin ilman muuta, että jotain todisteita luovuttajan hedelmällisyydestä on.
 
Wilhelmiinalle tuplaonnittelut :heart: :heart: Mä vähän ajattelin, että olisko molemmat kiinnittyny, kun sullakin on ollut noita vuotoja =) Ne on kuulemma todella yleisiä nimenomaan tuplaraskauksien alussa. Täälläkin niitä oli. Onnea, ihanaa!!!!

Marru kiva kuulla,että sielläkin on kaikki mennyt hyvin =)

Vekara kyselit liikkeistä, niin aloin tuntea selkeitä liikkeitä joskus rv 16, samoilla viikoilla kuin esikoisestakin.

Nennuliini juu, erotan kyllä kumpi milloinkin liikkuu, ovat niin eri puolilla vatsaa. Lisäksi liikkeet tuntuu tosi erilaisilta, kun a:n istukka on edessä ja b:n takaseinässä.

(.) ulta takana ja kaikki ok. Siis todella hyvin, kohdunkaula kiinni tiukasti, vauvat ihan sen kokoisia kuin olla pitää ja molemmat vielä ihan samankokoisia =) Eli hetkeksi voi taas huokaista. Vaikka aika huolettomasti on tämä raskaus mennyt, verrattuna esikoiseen. Plussia peukuttelen täällä edelleen kaikille :heart:

Rudy ja rupsukat 23+2
 
:flower: Paljon onnea Rudyllekin ultrakuulumisista! :flower:

Matsalu, mä hikoilin Clomien kanssa tyynyni ihan piloille, erityisesti aamuöisin...
Nyt tuntuu etten kuvittele ja rinnat olis vähän turvoksissa (viikko mennyt ovulaatiosta) - mutta kai ne ennen menkkoja voi olla muutenkin... yleensä vaan minulla ei.
 
Onnea Vilhelmiina :heart: :heart: sykkeistä! Hienoa, että molemmat olivat sitten tarranneet tiukasti kiinni! Nyt vaan uskotaan ja toivotaan kaiken menevän hyvin loppuun saakka:)

Hillevi olispas se uskomattoman hienoa, jos olisi tärpännyt noin omilla soluilla! Toivotaan niin!

Vekara jos siirtoon päästään, niin siirto luultavimmin ensi viikon keskiviikkona tai torstaina..

ON: Huomenna ensimmäinen limisultra. Luovuttajan punktiota oltiin suunniteltu ensi ma:lle ja jos yhä mennään aikataulussa niin luult ensi ke olisi sitten siirtopäivä. Niin ja 2 alkiota ollaan päätetty siirtää, jos ylipäänsä saadaan siirrettäviä.. Kyllä tässä alkaa vähän jännittämään, että kuinka käy.. ja kuinka tuo limis ylipäänsä on paksuuntunut...

Lotalle pahoittelut negasta ja voimia tulevaan :hug:

Ollaan tässä lomailtu tämä viikko, siksi niin vähän olen täällä ehtinyt olemaan. Tulen kertomaan kuulumisia heti kun sellaisia on..
 
Kiitos kovasti onnitteluista!!! Niitä on ihana lukea, ja ihanalta näyttää nuo kaksi pientä sydäntä nimimerkin takana..
Vaikea vieläkään uskoa, että meille on tulossa vauva, ja vielä kaksin kappalein..
Olen ollut selvästi paremmalla mielellä nyt kun sykkeet on nähty.. ehkäpä ennen seuraavaa ultraa alkaa taas ahdistamaan, tai jos vuotoa taasen ilmenee..saisi nyt pysyä poissa..
Nyt kuitenkin yritetään nauttia tästä..
Miehenkin autonostosuunnitelmat menee nyt uusiksi, kun oli jo suunnitellut itselleen urheiluautoa :LOL: Tärkeä asia miehille tuo auto, kun siitä piti eilen oikein lääkärillekin mainita..
Neuvolaan en ole vieläkään saanut aikaa varattua, eilen oli heillä puhelinajalla koulutuspäivä meneillään, ja tänään unohdin kännykkäni kotiin.. jospa huomenna ehtisi..
 
Rudy: hienoa, että siellä edelleen kaikilla kaikki hyvin!!!!
Perässä tullaan toivottavasti =)
Oliko Marrullakin tuplat??

Onko teillä ollut puhetta neuvolassa, että pitäisi aiemmin jäädä töistä pois.. jostain luin että rv 26 paikkeilla suosittelevat kaikille kaksosen odottajille sairaslomaa..
Itse olen yrittäjä, joten täytyy nyt yrittää raivata talvea ja keväättä silleen, että on sitten mahdollisuus jäädä tarvittaessa pois.
 
Hei Vaan!

Joo eilen käytiin siirrossa ja kaikki meni hyvin. Oli alkio selvinnyt sulatuksesta ja jäi vielä kolme pakkaseen :) Nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään samalla pahinta hih.

Wilhelmiinalle onnittelut hyvistä sykkeistä :heart: :heart: Toivotaan, et kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Tsemppiä Aliisalle ja Matildalle tulevaan!

Terkuin: Jonsku
 
Wilhemiinalle onnittelut! Oikein ihania uutisia :)

Hienoa Jonsku, että siirto onnistui :) Toivottavasti nyt tulee plussa! Just sanoivat väestöliitolla että nyt on ollut sellaisia tapauksia, joissa on saatu 3 lasta samasta hoidosta.

Miten Aliisan ultra meni? Toivottavasti kaikki hyvin! Mulla oli ultra tänään, limis oli ihan hyvä ja saatiin luovuttajan tiedot. Jos kaikki menee hyvin niin ens viikon lopulla on siirto. Odottavan aika on pitkä, ei sille vaan mitään voi =)
 
Kiitos kysymästä Matilda . Ultrassa kaikki hyvin. Limis oli paksuuntunut ihan ok, oli 8,5 ja vielä ehtii paksuuntua tässä ennen siirtoa. Huomenna luovuttajalla on ultra ja siinä selviää hänen punktiopäivä.. eli huomen iltapäivällä kuulemme onko punktio ma, ti vai ke. Oli käynyt maanantaina ultrassa mutta sen perusteella lääkäri ei osannut vielä sanoa muuta kuin että alkuviikosta on punktio.. joten siirtopäivä tulee olemaan joko, ke, to tai pe. Samoja aikoja elellään. Odottavan aika tosiaan on pitkä. Jaksamisia sinulle! Olette ilmeisesti VL:lla ensimmäisiä saajia, vai kuinka? Hienoa kuulla, että heillä 3 lasta samasta hoidosta.. antaa vähän toivoa meillekin.
 
Hei muuten.. kysymys Vilhelmiinalle ja muille, jotka olette stockkalta käyneet ostamassa tuota progesteronia.. kuinka paljon teillä tämä kyseinen emätinkapseli on maksanut? Ostin tänään 100kpl:tta ja maksoi 3 euroa! He ihmettelivät siellä itsekin, että onko se mahdollista.. että siitä pitäisi saada vain norm. kelakorvaus, mutta kun lukivat minun kela kortista viivakoodin niin se antoi lääkkeen hinnaksi vain 3 ?.. eli se mikä minulla on omavastuu mm. progynovassa ja divinassa. Mutta Progesteron on heidän oma valmiste, niin sen ei pitäisi kuulua tuohon 3?:n omavastuu korvattaviin.. Myyjä sanoikin, että älä ihmettele, jos ensi kerralla maksaa enemmän.. että heidän täytyy selvittää tämä.. mutta nyt sain siis 3?:lla 100 puikkoa!
 
VILHELMIINA: Tuplaonnittelut!! :flower: Kyllä kaksosten kanssa jäädään yleensä aikaisemmin pois töistä ihan sen takia, kun ennenaikaisen synnytyksen riskit on aika kovat.

Kaikille muillekin :wave:

Täällä vauva edelleen väärinpäin masussa eli perätilassa köllii. Ensi viikolla synnytystapa-arvio ja mietitään kai vielä uudelleen sitä mahd. kääntämistä...

Bartsu ja Marianne 34+0
 
Jonsku: onnea kyytiläisestä =)

Aliisa:
kyllä vaan tuo progesteron on mullakin maksanut vain tuon 1,50 eli omavastuun verran.. samoin oli ne inhottavat yo:n apteekin progesteronit. Eli kela-korvauksen niistä saa toisin kuin lugeista.. mikä on ihmeellistä kun vaikuttava aine on sama.. Mutta hyvä näin, säästö se on pienikin säästö tässä konkurssissa =) Mulla ollut aiemmin kaikissa omissa hoidoissa luget, ja siksi olin itsekin ihmeissäni ensin..
 
Wilhelmiina joo, viikoilla 26-28 suositellaan herkästi sairaslomaa, vaikka ei mitään ihmeellistä olisikaan. Ennenaikaisuus on se suurin riski. Mulle lääkäri sanoi, että nimenomaan kriittiset viikot ovat n. 24-32 ja se aika pitäisi ottaa iisisti. Sitten taas viikon 32 jälkeen lasten keskosuuteen liittyvät riskit vähenee olennaisesti. Mä olen kotona esikoisen kanssa, joten olen saanut ottaa just niin rauhassa kuin hyvältä tuntuu. Nyt vatsa on jo sen kokoinen,että täydet työpäivät kuulostaisi aika rankoilta, vaikka olen ihan hyvin voinutkin. Päivät vaihtelee myös tosi paljon, joskus supistaa heti kun lähtee liikkeelle ja joskus (kuten yleensä) voi touhuta koko päivän ilman mitään tuntemuksia. Eli omaa kroppaa kannattaa kuunnella. Ja sitten tässä puolivälin jälkeen alkaa ä-poli seuranta vähän tiiviimpänä ja siellä joka kerta katsotaan se kohdunkaulan tilanne.
Mulla oli alussa myös ihan armoton väsymys. Nukuin kokoajan =) Mutta sekin helpotti yhtäaikaa pahoinvoinnin kanssa. Onnea vielä, ihanaa :heart: :heart:

 
Moikka ja vautsi onnea vilhelmiina...nyt toivotaan myös tänne päin plussatuulia..
eli meillä siis kolme alkiota pakkasessa ja kaksi sulatettiin ja molemmat siirrettiin eli joskus
onnistaa..nyt siis piinaillaan..
iituska pp 2 tai 3 en muista miten ne lasketaan (onko siirtopäivä eka pp??)
Ketkä muut liittyy piinailijoihin??
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että luovuttajan punktiopäiväksi varmistui tiistai. Eli siirtopäivä tulee olemaan ensi viikon torstai 1.10. Silloin sitten toiv tulee kyytiläinen mukaan ja toiv muutama pääsisi pakkaseenkin.

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille!
 
Vilhelmiina tuplat täälläkin masussa potkiskelee. Ä-polilla sanoivat, että kaksoisraskauksissa laitetaan saikulle viimeistään rv 26-30. Ennenaikaisuuden uhatessa saattaa tulla käsky vuodelepoonkin, joten kauheasti ei noiden viikkojen jälkeen kannata suunnitella tekevänsä. Toki on niitäkin, jotka pääsevät suht vaivatta liikkumaan ihan loppuun asti. Siispä päivä kerrallaan katsotaan miten omalla kohdalla käy.

Iituskalle piinailuun plussasäteitä!

Aliisan luovuttajalle runsaasti hyvälaatuisia muniksia!

Täällä jo uskaltauduttiin vaunu- ja turvakaukalo-ostoksille. Vaunut saadaan vasta joulukuussa, joten eipä turhan aikaisin oltu kuitenkaan liikkeellä. Tosin liikkeen mallikappaleet olis halutessaan saannut heti mukaan.

Positiivista syksyä kaikille,
Marru 23+0
 
Paljon onnea Vilhelmiinalle!

Ihanalta näyttää tuo plussalista tällä hetkellä! Toivottavasti kaikki pysyvät siinä kyydissä loppuun asti! Seuraavien vauvojenhan pitäisi syntyä marraskuussa!! Ihanaa!

Täällä menee pikkuisen tytön tyllerön kanssa mukavasti. Kyllä näiden kahden touhuajan kanssa aika menee nykyään niin nopeasti,e ttei edes tänne nettiin oikein ehdi.

Mites te, joilla vauvat on jo syntyny, miten te olette kertoneet lähisuvulle/ystäville lahjoitetusta munasolu-hoidosta, vai oletteko ollenkaan? Me ei olla, ja nyt on yks ihminen sitten alkanut aika usein kommentoimaan, että kun ei nuo lapset muistuta äitiään ollenkaan. ;( Mun mielestä kyllä hieman ajattelematonta. Kyllähän minä sen tiedän, etteivät muistuta, mutta kun ei ole tarkoituksena kertoa munasolu-hoidosta vaan ollaan päätetty, että lapset saavat sitten itse sanoa, kenelle haluavat, jos haluavat ollenkaan. Mutta miten pitäis suhtautua? Tähän asti en ole oikein kommentoinut mitään, mutta nyt alkaa pinna olla jo siinä pisteessä, että tekis mieli sanoa, että eikö ihminen tajua, kuinka hän loukkaa minua, tuollaisilla kommenteilla. Puolisko sano, että ehkä hän aavistaa jotain, mutta silti. Eihän se ole hänen asiansa.

Mukavaa syksyä kaikille!
Piri ja vauva kohta 4kk
 

Yhteistyössä