Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Huomenta!
Teekuppi, mun veritestin tulos oli 2833. Viitearvo 520-2000 tässä vaiheessa. Onneks olin kysynyt se´n klinikalta valmiiksi. Se sairaanhoitaja nimittäin rupesi kyselemään, että mikäs testi tämä nyt on kun ei täsmää mihinkään lukuihin? Yritin sitte töissä, huomiota herättämättä, selittää jotain ympäripyöreetä. Sanoi vaan, että on ihan liian alhainen, kun vertaa tähän TAMMIKUUN lukuun. Eli hän katsoi aikaisemman kierron lukua, joka sitten menikin kesken. Lopuksi nauratti jo kumpaakin, kun tajuttiin mistä oli kyse. =) Vähäks mä olisin saanu slaagin, jos en olis tienny tota viitearvoa.
En sitten tiedä mitä tuo tarkoittaa, kun on yli viitearvon, en päässyt enää soittamaan klinikalle, kun vastaus tuli niin myöhään. Ekan luvun perusteella silloin maanantaina klinikalta olivat sitä mieltä, että kahta ei ainakaan ole.

Aliisa, mulla on kans kokoajan vatsa vähän kipeä, välillä enemmän. Neuvolan täti sanoi, että voi olla ihan kramppejakin joillain, että ne kuuluu asiaan. Mulla vaan on niin toispuoleista, että epäilen jo kaikkee kamalaa. On tää sellaista odottelua ja jännäämistä, oli sitten missä vaiheessa tahansa.

Niin ja tervetuloa uusille palstailijoille!!
 
Hei kaikille, ihanaa kun muistatte minua. Olen ollut Ruotsin perämetsissä kurssilla 2 vkoa, ja internett yhteydet oli niin heikot ettei ollut toiveitakaan lukea palstaa. Tervetuloa uusille, onnea Tuuttituulia plussasta, ja onneksi vain säikäys Aliisa. Mulla oli testipäivä torstai, mutta kuten sanottu olin reissussa ja erossa miehestäni eli en ole vielä testannut. Mieheni tulee kotiin huomen illalla ja sovittiin että testaan vasta kun hän on kotona...parempi niin sekä hyvässä että pahassa. Olen yrittänyt olla tutkailematta tuntoja mutta mahdotontahan se on ja fiilikset ovat vaihdelleen isosta toiveikkuudesta paniikinomaiseen pelkoon pettymyksestä. Mutta sunnuntai-iltana tai maanantai aamuna sitten selviää. Voi voi, kun olis onnistanut.

aurinkoiset terveiset lokakuu
 
Onnittelut TuuttiTuulia, hienosti noussut arvo sinulla, jospa siellä kuitenkin kaksi majailee kun yli viitearvon. Ja kiva kuulla Lokakuu että kaikki kunnossa, varmaan jännittää huominen, pidän peukkuja!
Itsellä maha kipee, ehkä kiinnittymiskipuja, toivon. Tuntuu että vähän sekaisin noista lääkkeistäkin, itkettääkin lähes koko ajan ja töissä on vähän hankalaa ollut.
Mitä ootte mieltä tälläsestä lääkityksestä, kun itsestä tuntuu et melkoinen satsi. Onko kellään muulla tälläistä?
Zumet 3x 2 päivässä, luget 1000mg päivässä, klexane 0.2 päivässä,kortisooni yks päivässä. Kolme kertaa päivässä otain jotain ja illalla neljää eri lääkettä.
 
Aliisalle todella paljon onnea!!! :) :)
Pidän peukkuja, että tällä kertaa teitä onnistaisi ja pääsisitte tuonne lokakuule asti!! :flower: :heart: :heart: :heart: :)

Piri

PS. ihana huomata, että tämä lista vaan kasvaa ja lisääntyy!! Toivottavasti moni saa ihania tuloksia hoitojen kautta! Meillä kaksi ihanaista touhuaa täällä!! Meillä jäi kolme alkiota pakkaseen ja välillä aina mietin, mitä niille tekisi. Joulun aikaan oli kova vauvakuume, mutta nyt se on taas hiipunut. Ennen toisen lapsen syntymää ajattelin, että nämä lapset oli nyt tässä, toisaalta nyt ajattelee, että voisihan sitä nuo kolme vielä kokeilla. Riika kun ei vissiin anna sitä mahdollisuutta, että alkiot voisi lahjoittaa jollekin toiselle parille. Vai onko jollain tästä jotain parempaa tietoa?
 
Meille syntyi viime viikolla pieni, maailman ihanin tytär! :heart: Vauva-arkea on tässä opeteltu ja vieläkin ihmetellään tuota pientä ihmettämme, joka meille on annettu! Toivottavasti te kaikki saisitte omanne! :heart:

Kaikille tsemppiä omiin vaiheisiinne! Nyt en muista jokaista mainita nimeltä (paitsi Aliisan muistan ja olen puolestasi olen erittäinen onnellinen!), kun oli tullut niin paljon tekstiä sairaalassaoloni aikana. Ja kaikille uusille tulokkaille tervetuloa palstalle! Tämä on paras palsta ja täällä saa vastauksia kaikkiin kysymyksiin ja erityisesti kannustusta ja myötäelämistä. Jokainen, joka tällä palstalla on, tietää, miltä tuntuu nämä asiat.

Nennuliini ja tyttö :)
 
Huomenta!

Onnea ihan miljoonasti Nennuliini. Me ei olla paljon juteltu ku niin eri vaiheissa ollaan oltu, mut just eilen katselin tuota meidän listaa ja mietin että mitenkähän tuollainen Nennuliini voi kun laskettu aika oli jo.... Onnea koko perheelle!
Mutta voi tätä tyttöjen määrää, mihin ne ovat kaikki pojat kadonneet. Meiän lääkäri sanoi ihan vitsinä kun mies kysyi että kumpi alkioista on se poika, että 16-soluinen on poika kun poajt jakautuu nopeammin ja sitten 9-soluinen olisi meillä se tyttö. Elikkä siis kaksoset, poika ja tyttö. Voi olispa se totta jonain päivänä!
Jäin muuten perjantaina pois töistä sen aiheuttaman henkisen paineen, lähinnä om esimies, vuoksi. Ainakin ensi viikon olen poissa. Jotenkin perjantaina tajusin töissä että nyt ollaan valinnan edessä, joka tämä raskaus tai vaativa työ. Tapahtui aika järkyttäviä asioita ja päätin että tätä en vaaranna.
Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Nennuliini Miljoonasti onnea koko perheelle.

Voi kun tosiaan joskus voisi tuollaisen viestin itsekin kirjoittaa.

Toissa yönä näin unta, että saimme pienen pojan. Eihän siinä unessa muuten sen erikoisempaa, mutta koskaan ennen en ole nähnyt unessa kumpaa sukupuolta vauva on... Joskus mainitsin miehellenikin, että miksiköhän unessa aina vauvan sukupuoli jää salaisuudeksi. Sitä on tämän asian suhteen niin epätoivoinen, että kävin ajattelemaan unen merkitystä... En kyllä koskaan ole mihinkään enneuniin uskonut.
Onko kellään tällaisia unikokemuksia?

Noista sairaslomista. Itsekin ajattelin tämän viimeisimmän siirron kohdalla, että pääni ei kestä olla töissä, jos emme onnistu. Mutta sitten, kun tilanne oli esissä en kuitenkaan osannut saikkua hakea. Tietysti se muutama päivä tuli vatsavaivojen ( kohtutulehduksen) takia. Se on vaan niin vaikea jäädä töistä pois, kun ei ole ns. mitään näkyvää vaivaa. Minä en edes töissä ole kertonut, kuin yhdelle ihmiselle meidän tilanteesta. Pomotkaan eivät tiedä. Minä vaan en pysty kertomaan :headwall: Vaikka tiedän, että se helpottaisi, kun ei tarvitsisi aina koottuja selityksiä poissaoloille. Kyllähän siellä osa varmaan arvaa mistä on kyse.
Teekuppi minusta on hienoa, että sinä uskalsit ratkaisusi tehdä. Tsemppiä myös sinulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin

Terkkuja kaikille muillekin :wave:
 
Nennuliini, prinsessa ja iskä kiittävät onnitteluista! :heart: :heart:
Kyllä tuon pienen ihmeen edessä on välillä aika sanaton. Tyttäremme on aivan täydellinen paketti ja eilen kun katselin häntä, näin hänessä jopa omia piirteitäni, kun olin vauva. Ihanampaa vauvaa ei meille olisi voitu antaa!

Toivon koko sydämestäni, että kaikki te saisitte oman ihmeenne! :heart: :heart:

Nennuliini
 
Minni 73, ei tuo päätös ollut minullekaan helppo. Meidät suomalaiset on jotenkin opetettu niin, että töistä ei jäädä pois ennenkuin on suurinpiirtein haudassa. Itsellä tuli sellanen varma olo, että nyt on asetettava kaksi asiaa vastaikkain ja VALITTAVA kumpi on tärkeempää. Ja kun päätös oli tehty seurasi valtava helpotus ja nyt sellainen ihanan rauhallinen olo: Tein oikein.
 
Huh! Kuulostaa aika peloittavalle tuo Intian vauvatehtailu ohjelma. Tänään tulee muuten LIV:ltäkin klo 22 lapsettomuudesta. Sinällään on hyvä, että lapsettomuusasiaa käsitellään nyt julkisuudessa, koska luovuttajista on huutava pula. Mekin ollaan oltu joulukuusta jonon ensimmäisten joukossa ja ajateltiin, että vuoden alusta päästään heti hoitoon, mut ei.. kun ei ole lahjoittajia. Alkaa tämä odotus kyllä tympimään, kun joka päivä odottaa puhelinsoittoa eikä keksi muutakaan ajateltavaa. Mutta toisaalta lohduttaa tieto, että Tallinnaan ja Riikaan pääsee heti, jos ihan totaalisesti ei enää jaksa.
Onnea minunkin puolesta Nennuliinille ja Tuuttituulialle :flower: ja Aliisalle!
Teekuppi Todellakin teit niin oikein!
Mee:lle Tervetuloa minunkin puolesta!

 
TEEKUPPI olet ihan oikeassa! Mä olin kans paljo saikulla hoitojen, paineiden, mielialan ja lopulta hankalan raskauden takia. Ku****Pää työnantaja päätti sitte olla maksamatta palkkaa koska oli kyse hoidoista (ei SAIRAUS)..mut aivan sama, mä en halunnu riskeerata raskauttani ja olen tyytyväinen että tein niin. Ainaha olis voinu hakee saikkua tyyliin "masennus tai vaikka unettomuus" diagnoosilla, mut kun oli rehellinen, niin siitä rankaistiin. PAska homma.

NENNULIINILLE sydämelliset onnittelut!!!

Joo, tyttöjä tulee, mut tytöthän on niitä sitkeempiä ja "laadukkaampia" siittiöitä joita ICSIssä valitaan ;).. eli hyvä ME tytöt!!!

ALIISALLE vielä kerran onnea!!!

Älkääpä huoliko vuodoista. Mä tosiaan vuosin oikeesti PALJON ja 12-13 vk asti. Ja tulos nukkua tuhisee tuolla makkarissa :)

KAuniskuu ja typykkä 4kk +risat
 
Nennuliini Hirmuisesti onne pikkuprinsessasta koko kotiväelle :flower:

lokakuu Voi paska.....olen tosi pahoillani :(

Jotain itsestäni. Meille tuli ilmoitus että mahdollisesti vkolla 14 päästäisiin Tarttoon siirtoon
 
lokakuu, todella ikävä uutinen. Koita jaksaa... Aina sieltä alkutyrmäyksen jälkeen jotenkin noustaan. Jotenkin välillä tuntuu, että saa olla miehen lohduttajanakin kaiken päälle, ainakin meillä. Tosin me ainakin käsitellään ikäviä uutisia hyvin eri tavalla. Voimia sulle!! :hug:

Nennuliinille sydänlämpöiset onnentoivotukset pikkuvauvan syntymän johdosta!! Jihuu!!
 
Täällä on joitankin ketkä ovat lähteneet lentokonematkalle aika nopeasti raskuduttuaan. Mutta onko sillä miten väliä koska lähtee? Me olimme suunnitellee lähtevämme huthtikuussa lomailemaan ja jos siirto on silloin vklolla 14 eli 5-9 .4 niin kuinka nopeasti voi lähteä? Onko jotain haittaa jos lähtee nopeastikkin? Vai kannattaisiko pitää väliä ja tehdä testit ennen kuin lähtee? Eli siis onko lentämisestä jotain haittaa kiinnittymiselle tms.????? :eek:
 
Moi Sela!
Kun meillä oli tuo siirto Riikassa ni kyllähän mekin lentämällä tultiin takas tietty, tosin on vaan tunnin matka. Ja muutenkin kyllähän sitä neuvotaan olemaan ihan tavallisesti ne pari viikkoo ennen testiä. Ainoastaan nostamista , stressiä ja sellasat pitää välttää, ja niin saunaa muutama päivä.Ite kyllä keskenmenon jälkeen tullut aika varovaiseksi, ja esim. tosiaan työstä aiheutuvan stressin eliminoin nyt tällä kertaa. Muutenkin yritän ajatella postiivisia, hyviä asioita, ja sitten syön foolihappoa esim. Miten te muut?
Klexanea olen miettinyt, onko teillä ollut koko raskauden ajan? meillä sanottiin että aina säännöllisesti otettavien verikokeiden jälkeen katsotaan sen jatko.
 
LOKAKUU pahoittelut :(!!
SELA No, ihan varmasti saa lentää :) Lekuri sanoi aikanaan, että vaikka makaisi alallaan tai hyppisi trampoliinilla niin alkio kiinnittyy kyllä jos kiinnittyäkseen :) Mutta kuten TEEKUPPI sanoi, positiiviset ajatukset ja hyvä fiilis on aina hyväksi!
 
Lokakuulle :hug: Voi surku :( Jaksamisia kovasti. Ei tässä muuta voi sanoa..

Sela Kyllä voit huoletta lähteä lentämään. Itsekin olen lennellyt heti siirrosta pari päivää.. ja sellaisia 6 tunnin lentoja.. Tosiaan lääkärit on sanoneet, että vaikka seisoisit päälläs sen 2 viikkoa, niin kiinnittyminen tapahtuu tai ei tapahdu.. Sama homma on keskenmenojen suhteen.. jos se kesken menee, niin itse siihen ei voi vaikuttaa.. (jos nyt ei alkoholilla ja lääkkeillä rupea säheltämään). Hienoa, että teillä hoitoviikko jo tiedossa :) Tsemppiä odotteluun.

Miten Tuuttituulia jakselee? Levollisin mielin vaan.. Mä kovin uskon, että sulla on molemmat asukit tarrautuneet.. mutta pääasiahan olisi, että ainakin toinen. Milloin ensimmäinen ultra?

Teekuppi Täällä myöskin syöty foolihappoa jo ennen siirtoa.. ja syödään edelleenkin. Meillä tuo klexane on vielä vähän auki.. lääkäri mietiskeli, että sinne 13-14 viikolle ja sitten miniaspiriinia, kun tuo klexane loppuraskaudessa varsinkin lisää verenvuodon riskiä..

Omaa napaa.. Siis niin tajuton närästys.. söi sitten mitä vaan. Rennietä kuluu ihan hulluna. Välillä oikein miettii, että onko tää närästystä kun ei polta missään.. Nousee kuiteskin ruokaa pienen pieniä palasia suuhun ja ylävatsa turpoaa ja tuntuu ikävältä.. Inhottavan tuntusta! Täytyy pyytää joku kunnon lääke lääkäriltä, mikäli tämä raskaus jatkuu... Huomaatteko! En ole yhtään luottavaisin mielin... Koko ajan sitä pelkää vaan pahinta.. ja onko tuolla masussa enää eloa.. tuntuu, että tämä närästyskin niin kovaa, että voiko tuolla masussa joku muka hengissä olla.. Ainoa oire mikä minulla on, niin on tämä närästys:( Siksikin vähän pelottaa.. Toki masu on turvoksissa.. ja keskeytyneessä raskaudessahan se samantien läsähti.. joten toivon, että tämä turvotus olisi hyvästä..

Varasin ensi viikon loppupuolella ajan keskenmenoihin erikoistuneelle lääkärille.. Saa nähdä mitä hän sanoo.. Ajattelin käydä hänellä ultrassa ja kysellä vähän asioita.. kun olen kuullut, että hänellä olisi konsteja jos jonkinmoisia ja haluan kuulla hänen mielipiteen klexanen käytöstä ja kuinka pitkään hänen mielestään sitä on tarpeen käyttää mikäli raskaus nyt tosiaan jatkuisi..

Varasin ensi viikolle myöskin ensimmäisen neuvolakäynnin. Tuo ultra on juuri edellisenä päivänä kuin neuvola, joten toivotaan hyviä uutisia.. muutoinhan perun koko neuvolan, jos taas itku silmäkulmassa kotiin lähdetään..

Katsoitteko sen Livin ohjelman? Aika kovin sitä kritisoitiin.. mutta voi luoja kuin samastuin siihen keskenmenoja kokeneeseen naiseen.. Niin omat tunteet nousi pintaan.. minä ihan oikeasti itkin sen yksin katsoessani.. ja kyllä oli niin ihanasti sanonut se hoitaja: "Näin pientäkin pitää, ja saa surra".. Tuo lause toi hieman jopa lohtua itselle.. niin monta menetystä on jo takana..

Täällä kovasti pohditaan työkuvioitakin. Lisää palkkaa luvattu roimasti ja työmatka pitenisi 25 km:lla ja oikein ei ajatus innosta, mutta katsotaan nyt..

Anteeksi kovin omanapaisuuteni!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tulin tänne lukemaan teidän ajatuksia. Edustan sitä toista puolta, eli olen pitkällisen mietinnän jälkeen menossa luovuttamaan munasolujani. En tiedä haluatteko että joku luovuttajista tunkeilee pinoonne, mutta jotenkin halusin kuulla ja lukea miltä teistä hoidot tuntuvat ja mitä käytte läpi. Jotta ymmärtäisin teitä paremmin. Toivon, että antamallani lahjalla on Elämän suuruinen lopputulos. Minulta saatte kysyä jotain, arkaluontoistakin, jos haluatte. Voimia teille, ihan jokaiselle :hug:
 

Yhteistyössä