Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hillevi... :hug: Niin kovasti toivoin... Jaksamista sinulle ja miehellesi tästä eteenpäin, ja kiitos kaikesta tuesta, jota olet meille muille palstalaisille matkasi varrella antanut. Kaikki sanat tuntuvat olevan tässä tilanteessa liikaa ja samalla liian vähän, kun toivoisi vain voivansa muuttaa tuloksen toisenlaiseksi. :'(
 
Pahoittelut Hilleville :(

Meidän hoidonaloitus nytkähti eteenpäin. Hoitaja soitteli, että suunnitelman mukaan pistän Progrenin kierronpäivänä 21 eli reilun parin viikon päästä.
En ole vielä jutellut lääkärin kanssa, joten en tiedä mitä hoito sen jälkeen etenee. Osaisiko joku täällä valaista minulle asiaa? Kuinka kauan jarrun annetaan vaikuttaa ja miten siitä sitten edetään? Mehän olemme silloin 7-vuotta sitten tehneet useita ivf/icsi-hoitoja, mutta en saa mieleeni kuinka jarrupiikin jälkeen edetään.
 
Hilleville :hug: Oli pakko tulla sinulle vielä kommentoimaan ja toivottamaan hyvää jatkoa ja paljon voimia tulevaisuuteen.. joka ilmeisesti tulee olemaan sinun ja miehesi kahden keskeinen.. vie varmasti aikansa siihen sopeutua, mutta sinä olet niiin päättäväinen nainen, että uskon koko sydämestäni, että teillä tulee olemaan ihana tulevaisuus kaksinkin! Niin paljon olet jaksanut meitä muita aina tsempata omien surujesikin keskellä, että sinua ja asennettasi elämään ei voi kuin ihailla!

Sinulle jos kelle, olisi lapsi suotu, mutta kaikki ei mene aina niinkuin pitäisi. Jäät mieleeni hyvin lämpimänä persoonana. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi! :heart::hug:
 
Hei!

Liityn myös hoito lähestyy otsikon alle. Uusi yritys aloitettu ja gynekologille soitettu aika alkututkimukseen, tästä se sitten lähtee. PAS varmaankin joskus lokakuussa, vielä en ihan tarkkaa aikaa tiedä, selviää gynekäynnillä.

Hyvää loppuviikkoa kaikille.
 
Kiitos kaikille lohdutuksista :heart:
Tätä hoitotaivalta ei olisi jaksanut ilman teitä palstasiskot.
Uskon, että elämässä saa varmasti paljon muuta hienoa, jos ei saakaan omaa lasta.

Paljon voimia teille kaikille, iloa ja onnea elämäänne, lasten kanssa tai ilman!

t. Hillevi :wave:
 
Hillevi ; kaikkea hyvää jatkossa!

Toisten kurjien uutisten kohdalla aina miettii, että pääsikö itse liian helpolla.. Vaikka mikään ei ole vielä päätöksessä, kun lapsi ei ole maailmassa. Toisaalta kun meillä oli tiedossa missä on vika, niin säästyttiin "turhilta" hoitokiepeiltä.

Sitä nyt tulin tänne hehkuttamaan kun käytiin tänään varhaisultrassa.Voi herranjestas miten siellä meidän rakkauspakkaus pyöri ja hyöri,kuperkeikkaa suorastaan heitti. :)
Kätilö ensi alkuun lannisti vähän tunnelmia puhumalla niistä kromosomipoikkemista ja riskilaskelmista, sanoin vain että otan tämän lapsen sellaisena kun se maailmaan tulee ja isäntä tyytyi minun päätökseeni. Ultrassa niskaturvotus oli normaali ja muutenkin viikkoihin nähden kaikki oli niinkuin pitikin. Kuvaa ei tahdottu saada kunnolla, kun tyyppi oli ujonen. Pyllyään vaan esitteli ja sitten kätilö lakkasi yrittämästä. Sydänäänetkin saatiin jo kuulla, voi jee :heart:

-Katheriina ja Pötkylä 12+6-
 
Hillevi; Saako kysya, oliko niin että ette (ainakaan nyt vielä) harkitse adoptiota ja sijaisvanhemmuutta? Vai onko liian aikaista vielä miettiä muuta kuin luopumista omasta raskaudesta ja näistä hoidoista? Olet kovasti ajatuksissa.

Katheriina, tosi mukavaa että aktiivinen ja eläväinen tyyppi asuu vatsassasi. Ja että kaikki mittaukset ovat normaaleissa lukemissa :)

Minä olen epätoivosesti odottanut kuukautisia alkavaksi. Ehdin jo alkuviikosta ajatella että olisiko jotenkin mahdollista että olisin luomusti raskaana. Mutta kai mun solut on jo niin ylikypsiä että se oli vain omituinen kuvitelma. Pelkäsin sitä enemmän kuin toivoin kun tuli juotua skumppaa toissa viikonloppuna enemmän kuin 2 lasia; tuli ihan syyllinen olo. Olen jo muutenkin niin fiksoitunut tuohon lahjasoluun ja hoitoonmenosuunnitelmaan että en erityisesti edes toivonut sitä. Kumma juttu. Kun pidän kuitenkin itseäni ihan hyviäkin ominaisuuksia perineenä ihmisenä jolla on kohtuullinen älykapasiteetti ja fyysinen ominaisuudet. No mutta, menkat olivat vain kovasti suht normaalista rytmistä myöhässä. Nyt toivon että päästään suunnitelmissa eteenpäin. Tartosta ei ole vielä kerrottu onko toinen nainen tai pari löytynyt jakamaan. Jos olisi, päästään ehkä tähän lokakuun muiden hoitoon menijöiden joukkoon. Se olisi mukavaa!
 
Katheriina: Hienoa kuulla, että kaikki oli pikkuisella hyvin! Muistan hyvin kuinka uskamaton tunne on katsella sitä omaa pientä kuvaruudun kautta <3

Minä kävin tänään lääkärin juttusilla kuulemassa tarkemmin hoitosuunnitelmastamme. Jos kaikki menee hyvin niin luovuttajan punktio on lokakuun alkupuolella. Hurjaa ajatella, että tämä kaikki on nyt oikeasti totta ja me ollaan todella aloittelemassa hoitoa!
Te, jotka jo olette olleet alkionsiirrossa niin kuinka monen päivän ikäisiä alkioita teille on siirretty?
 
Hilleville isot halit! Olen ollut palstatauolla, mutta joskus pikkasen kurkannut ja mietinkin tässä miten hoidossasi kävi...Anna itsellesi aikaa ja sitten uusien tuulten puhaltaa!

Meillä tulossa 6.9 alkionsiirto, jos joku osaa päivitellä pinoon.
 
SatuSofia ja Haaveita
Teilä on jännät ajat ja kiva, että asiat teillä molemmilla etenee. Lokakuusta tuleekin sitten jännä kuukausi palstalla. Hyvän onnen toivotukset molemmille!! Haaveita, minulle siirrettiin 5 vrk:n ikäisiä tosi hyvälaatuisia hatching ja expanding blastoja (pakastettuja).

Typyliini
Brnoonko Stepanille menet :)? Oletko kuullut siellä tapahtuneesta lakimuutoksesta? Oikein mukavaa matkaa ja tuloksekasta hoitoa!!

Hyvää viikonloppua!

Nuppu 11+0 (näin puolenyön jälkeen voinen uudet vkot korkata :D) Maanantaina on sitten jännät paikat, eli eka julkisen puolen ultra tiedossa :)
 
Kiitos sympatioista, kyllä täällä pärjäillään :heart: Onneksi on aivan ihana mies ja rakkaita ystäviä. Olin myös henkisesti jo valmistautunut tähän. Tarpeeksi monta negaa kun saa, ei toiveet ole enää kovin korkealla.

SatuSofia, saahan sitä kysyä :) Olemme kyllä harkinneet ja vähän jo toimineetkin omatoimiadoption eteen, virallinen adoptointi olisi meidän kohdalla liian hidas. Vuosi jonotusta neuvontaan, vuosi neuvonnassa, sitten lapsen odottelua 4-5 vuotta. Lopputuloksena voisimme saada 10-12-vuotiaan. Toiveissa on aika paljon nuorempi lapsi. Sijaisvanhemmuus on tietenkin yksi mahdollisuus, ehkä parin vuoden kuluttua, jos ei omatoimiadoptio onnistu.

Listan päivittäminen: Näpäytä "lainaa" viimeisimmän listan alla. Poista ekan rivin alusta [quote....] ja viimeisen rivin lopusta [\quote]. Tee päivitykset ja näpäytä "tallenna/lähetä".

Hyvää viikonloppua kaikille!
Hillevi
 
Hillevi, onpa tuo virallinen adoptio pitkä tie! Mitä sitten tarkoittaa omatoimi? Siis ulkomailta suoraan joidenkin ulkomaisten adoptiotoimistojen kautta vai? Noissa sijaisvanhemmuuskuvioissakin kai joskus voi käydä niin että lapsi jääkin sitten sijaisvanhemmille ja on adoptoitavissa mutta sitä ei voi etukäteen tietää. Joskus ihmiset onnistuvat muuttamaan itseään ja korjaamaan syitä miksi lapsi on huostaanotettu. Mut kiva että olette jo miettineet vaihtoehtoa!

Typyliini ja Haaveita, hienoa teilläkin konkreettista etenemistä!

Mulle tuli Tartosta nyt ohjeet ja ajankohta siirrolle: 12.10. Pahus vain ajankohta ei ole yhtään töiden kannalta hyvä viikko. Eikä näytä siltä että siitä voisi yhtään neuvotella. Tietysti ymmärrettävää kun osapuolia on monta. Mutta hirveesti harmittaa alkaa uudelleen järjestelemään työasioita, kun ei ole mitään halua töissä kertoa syytä. Lisäksi mun kuunvaiheopiskelun perusteella päivä on huono. Onko teillä ollut mitään vaikutusmahdollisuuksia missään klinikalla tuohon ajankohtaan? Olen kiukkuinen :stick: Asia pitäisi vielä varmistaa juuri heti tänään; grrrr... Miehelle jo purkauduin asiasta puhelimitse.

Ootteko muuten saanet noista ultratutkimuksista Kelakorvauksen? Kun puhelimessa tuosta lähimmältä lääkäriasemalta sanottiin että se on vähän epäselvää saako sitä.

Ehdottivat Tartosta vielä että jos haluaisin lykätä siirtoajankohtaa pari päivää, suosittelevat tuota blastocyst viljelyä. Muistaakseni mulle suomalainen lapsettomuuslääkäri vain sanoi siitä jotain sellaista että jotain häiriöitä on prosentuaalisesti enemmän blastocyst lapsilla mut en nyt muista mitä kun en ollu vaihtoehdosta kiinnostunut; että ei ole vielä riittävän pitkään tutkittu. Googlasin ja jenkkiklinikan infoissa selitetään ainakin siitä että knowhowt ja olosuhteet pitää olla kunnossa; "if the culture environment is suboptimal, delayed embryo development and even embryonic arrest will occur in some cases". Mitä toi nyt sit ikinä tarkoittaakaan. Anyway miestä tarvittais siellä maanantaina ja sit toi siirto olisi vasta perjantaina; jotenkin tälläkin keinolla lapsen alkuunsaaminen olisi mukavaa tehdä yhdessä ja tämä ehkä tarkoittaisi että matkusteltaisiin sinne eri aikaan. Puuuhhh... Tarjolla vain epäsopivia vaihtoehtoja. Kolikkoa heittelemään...

Aurinkoista viikonloppua!
 
Hups, onnesta edelleen ymmyrkäisenä olen vallan kokonaan unohtanut ilmoittaa ilouutisen: meille syntyi "lahja"poika kesäkuun alussa, muutaman päivän ennen laskettua aikaa. Kaikki niin raskaus kuin synnytyskin meni hyvin. Syntymämitoiltaan poika oli 52cm ja yli 4 kg.

Hoitohistoriasta sen verran, että kaikenlaista yritettiin ilman minkäänlaista tulosta, kunnes ensimmäisestä lahja-alkiosta tärppäsi.

Toivon sydämestäni, että jaksatte uskoa onnistumiseen. Kyllä näitä ihmeitä tapahtuu.

Halauksin,
Alma
 
Sulle Hillevi lämmin halaus. Sä olet aivan mahtava tyyppi. Toivon sulle vain hyvää elämääsi. On ollut ihana "tutustua" :heart:

Kaikille muillekin tervehdykset ja tsempit, sekä onnittelut onnekkaille =). Tuun paremmalla ajalla varmaan taas piipahtamaan.
 
Alma, onneksi olkoon ja voimia arkeen pikkuisen kanssa! Olitko Suomessa vai ulkomailla hoidossa?

Uni ei tule kun kiukuttaa vieläkin tuo hoidon ajoitus. Kiukuttaa että joutuu sekoittamaan työkalenteria monen ihmisen osalta, kiukuttaa että olivat niin painostavia siellä Elitessä, uhkailivat hoidon ykkösosan maksun menevän hukkaan jos perutaan, ja kiukuttaa että itse annoin niin helposti periksi... En tiedä olisiko pitänyt vain sanoa isommalla äänellä että tuo viikko on mahdoton... valehdella että on lennot ison lahden taa ja sitä EI voi perua.. omat häät... tai jotain vakuuttavaa.

Jaettu kiukku on puolitettu kiukku; ehkä nyt uni tulee.|O
 
Huoh, ei ole elämä reilua :( Hillevi, olen niin pahoillani. Kenellekkään en ole niin paljon toivonut plussaa ja lasta kuin sinulle ( kukaan ei saa loukkaantua). Olet äärimmäisen ihana ihminen ja kaiken ikävän keskellä olet aina jaksanu tsempata muita.Se on suuri rikkaus, pidä siitä kiinni. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi. :hug:

Toivon sinulle, ystäväni, että elää taas uskaltaisit,
että suurien surujen jälkeenkin ilon siiville nousta saisit.

Toivon sinulle, ystäväni, taivaan raikkaat ja lempeät tuulet,
että kaikkina elämän päivinä ilon löydät ja lohdun kuulet.

Toivon sinulle, ystäväni, kaikkein kauneinta elämässä,
että rakkaus puhdas, ikuinen sinut ympäröi juuri tässä.

Sela
 

Yhteistyössä