Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Olki
Onnea :) :heart:

SatuSofia
Hmmm, olipas hieman yllättävä tuo lääkärisi kertoma tieto blastoista.. Itse olen saanut käsityksen, että ne ovat todennäköisempiä selviäjiä ja plussan saa niillä useammin kuin 2-3 vrk:n viljelyllä, juuri siitä syystä, että useat alkiot kuukahtavat parin vrk:n ikäisinä tai heti sen jälkeen.
Hedelmöittymisen jälkeen ensimmäisinä vuorokausina alkioiden kehityksen vauhti ja nopeus ei ole ennakoitavissa, vaan tapahtuu usein pyrähdyksittäin, siksi alkio, joka on 2-3 vrk:n iässä pirtsakka ei aina ole sitä enää jatkossa ja vastaavasti alussa hitaampi voi voimaantua myöhemmin.
Blastokystiviljelyä suositeltiin (ja tehtiinkin kerran) minulle jo silloin, kun kävin Suomessa hoidoissa omilla soluilla, jotta nähtäisiin jatkavatko alkiot ylipäätään kehitystään parin eka vrk:n jälkeen. "Blastokystitakuu" pakastesiirroissa oli sittemmin yksi tärkeä kriteeri ulkomaisen hoitopaikkani valinnassa. Jos siis valita saisi 2-3 vrk:n ikäisen ja blaston välillä, valitsisin edelleenkin blaston. Tämäpäs onkin mielekiintoinen aihe, pitääkin jonkun verran googletella.

Vaikea tilanne sinulla noiden ajoitus- ja työkuvioiden suhteen :( Toivottavasti löydätte juuri teille parhaiten sopivan ratkaisun ja pääsette leppoisalla mielellä ja ilman stressiä hoitoon.

Tietääkö joku voiko raskaus laukaista migreenin, jos sitä ei muutoin ole ollut (kuin lähisuvussa)? Itselläni oli eilen illalla migreeni, lääkettä en ottanu ja loppujen lopuksi jopa oksensinkin :x, mikä helpotti oloa ja sain sitten nukuttua.
 
Viimeksi muokattu:
SatuSofia; jos työaikataulu ei esimiehen puolelta tuo jouston mahdollisuutta näinkin tärkeän asian tiimoilta, niin suosittelen kääntymään Suomessa sinua tätä tulevaa hoitoa varten hoitavan lääkärisi puoleen. Kerro hänelle tilanne työsi kannalta, hän kirjoittaa sinulle sairasloman hoitokoodilla, jonka osaa tulkita vain virallinen lääkäri. Ei tarvitse sitten selitellä omia yksityisasioitaan jos ei itse halua. Yksityisen suoja se on näissäkin asioissa oltava =)
 
Nuppu, mulla on normaalisti melko paljonkin migreeniä, mutta ei aurallista migreenin muotoa. Mutta kun olin raskaana sain noin viikon kuluttua siirrosta oikein kunnon auramigreenin sahalaitoineen, sitä sitten ihmettelin. Auramigreeni ei toistunut koko raskauden aikana, mutta synnytyksen jälkeisenä iltana tuli toinen samanlainen, eli raskaushormonit ainakin minulla saivat sen aikaa. Kovasti peukkuja, että sulla olisi samasta asiasta kyse!

Hilleville kaikkea parasta toivon jatkoon!
 
Mä olen niin iloinen! Kävin perjantaina klinikalla jälkitarkastuksessa ja kuulin että toinen pareista joille luovutin, oli tehneet plussatestin!!!

Ja vieläpä kuulin että ehkä musta oli jotain hyötyä tuolla klinikalla!
Siis muillekkin pareille ku näille kelle luovutan. Sillä mun ainakin annettiin ymmärtää että kun itse otin viime kesänä puheeksi että mielelläni luovuttaisin uudelleen parille joilla jo minun soluista lapsi on, mikäli he niin toivoi, niin viime keväänähän minuun otettiin yhteyttä ja nyt luovuttamistani soluista on puolet mennyt siis parille joilla jo minun soluista lapsi jo on.
Ja nyt he ovat luovuttajien kanssa ottaneet puheeksi että mitä mieltä luovuttaja olisi jos heihin otettaisiin myöhemmin yhteyttä asian tiimoilta ja kysyttäisiin haluaisiko he luovuttaa uuudelleen samalle parille. Ja siis tietty korostaen että vastasi mitä tahansa niin se ei millään lailla sido mihinkään.

Ja mulla on yks ystävä jolle olen myös puhunut asiasta ja hän on kyllä ollut kiinnostunut ja alkaa pikku hiljaa lämpenemään ajatukselle :)
 
Olki, paljon onnea! Unohtui tuo vaikka kyllä luin; olin vaan niin kiukkuinen tuosta perjantain hoitoajankohdan sopimattomuudesta.

Sela, sä oot runoilija!

Nuppu, mulla ehkä meni silloin sen lääkärin kanssa keskustellessa vähän ohi, kun en ollu siitä kiinnostunut. Ja tuli niin paljon tietoa pienessä ajassa, ei kaikki jäänyt kunnolla mieleen. Tuo jenkkiklinikka sanoo vielä: "Such programs (eli jos nuo labraolosuhteet eivät ole parhaat) will do better with day 3 transfers - putting back embryos earlier, before they are "stressed" excessively by the weak culture environment." Tämä mitä mun lääkäri sanoi liittyy varmasti tuohon että jos blastoviljely klinikalla osataan, on vain etuja, ja jos ei osata järjestää labraolosuhteita kunnolla, sitten on näitä stressaantuneita alkioita. Jos Brnossa ovat tätä tehneet ja nähneet hyvät tulokset, varmasti heillä tämä osaaminen on. Tuo mitä sanoit kuulostaa hyvin loogiselta; parempilaatuiset selviäjäalkiot saadaan poimittua tuolla pidemmällä viljelyllä.

Ikävä että sait migreenikohtauksen. Mulla on ollut elämässäni 4 kertaa; ne on liittyneet stressiin vaikken sitä heti aina tajunnut. Ihminen ei vain aina tajua kun pää menee ylikierroksilla; ennen kuin vasta jälkikäteen pystyy helpommin analysoimaan. Varmaan nuo hormonitasojen muutokset myös voi laukaista.

Päivitystä keskusteluista Eliten kanssa: sain vaihtoehtoja; luovutus voidaan tehdä tiistaina ja siirto loppuviikosta pe tai jopa la. Suunnitellaan vielä mun miehen kanssa kuviot mutta olen iloinen tästä myönnytyksestä. Se helpottaa asiaa kummasti, perjantai on jo tyhjä päivä töissä. Ja nyt mikään toimenpide tämän osalta ei osu tuohon täydenkuun päivään. Ehdin jo kyllä ajatella asian rauhallisemmalla mielellä ja päätin että kaikki järjestyy ja sujuu hyvin kun vain itse niin päätän. Oma mieli vaikuttaa niin paljon asioiden sujumiseen ja onnistumiseen. Mä luulen että ei mun esimies mun lomasuunnitelmia olisi tyrmännyt, mutta olisi vain kovasti ihmetellyt miksi vapaaehtoisesti järjestän itselleni paljon ylimääräistä vaivaa kun pitää siirrellä ajoissa sovittuja kokouksia; kun helpompia viikkoja "lomailuun" olisi tarjolla. Se tässä onkin kun ei halua kertoa mihin lomansa käyttää; miten sitten selittää että tämä on nyt juuri se viikko kun on päästävä. Jos alkaa keksimään jotain todelta kuulostavia tarinoita, pitäisi sitten jälkikäteenkin olla lomakuulumisia kerrottavana.

Mietin tässä vielä että minkäkokoinen riski mahtaa olla että hoito vielä siirtyisi? Yritin kysyä tätä mutta eivät vastanneet Elitestä. Jos nyt siirrän kokouksia seuraavalle viikolle, onko riski että hoitoa voitaisiin siirtää luovuttajan, toisen vastaanottajan tai mun takia? Se limakalvotutkimus siis vaikuttaa, mutta onko jotain juttuja luovuttajan osalta mitkä voisi siirtää hoitoonmenoa viikolla eteenpäin? Onko teillä käsitystä?

Riivinrauta; toivottavasti saat jotain hyvää elämääsi siitä isosta asiasta jonka annat. Ajattelen itse että hyvien töiden tekeminen täällä maailmassa tuo jotain takaisin, joskus jossain toisessa muodossa. Tuo sinun lahjasi muille on niin iso kuin vain voi keksiä. Lämpöisiä ajatuksia täältä!

(hupsista, luulin jo että hukkasin kirjotukseni; näille sivuille on onneksi tullut tuollainen "retore auto-saved content" nappi tälläisia tilanteita varten, ootteko huomanneet? pelastus!)
 
SatuSofia, tuntuu järjestyvän onneksi teillä vähänjoustoa tuohon hoitoon menemiseen. ja tosiaan, kuten joku yllä neuvoikin, niin sitten vaan sairauslomaa, jos ei muuten onnistu!

Riivinrauta
Kiitos kaikkien hoidoissakäyvien puolesta antamistasi arvokkaista lahjoista!

11+3
Np-ultrassa kaikki hyvin. Oli kiva nähdä pientä jumppaa, jalkojen venyttelyä ja käsien kurottelua ja pienenpienet sormet :heart:
 
Onnea kaikille onnistuneille hoidoille :heart: ja luomuihmeille!
Ja Riivinraudalle iso kiitos lahjastasi! Aivan mieletöntä.

Ollaan nyt Avalla jonossa ja varovainen ennuste oli ihan minimissään n. 6kk jonot, todennäk. kauemmin menee. Kuulema kesänaikaan ei juuri missään klinikassa ole tapahtunut liikahduksia, jonot seisoo, luovuttajia on yllättävän vähän. Onhan toi 6kk elämässä toki lyhyt aika, mut ainahan sitä miettii et miten tässä pääsisi "nopeammin" eteenpäin etenkään kun varmuutta ei tunnu olevan :ashamed:
Mietin noita Eliteä yms. mut mies ei lämmennyt ajatukselle :headwall:
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
Annamari
SaimiRiikka
Haaveita, syksyllä hoitoon
SatuSofia (46) eka haaveissa
Minni007, PAS lokakuusssa
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa

Piinistelijät
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito LA 22.11.2011 :heart:
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
 
Hienoa SatuSofia että saitte hieman joustoa hoitoaikatauluun! Onko sinullamuuten tässä hoidossa käytössä jarrupiikki?
Itse pistin jarrun juuri äsken. Hieman jännitti kuinka pistäminen sujuu, mutta hyvinhän se meni. Aiemmissa hoidoissa olen joutunut pistämään vaikka kuinka, joten homma ei sinällään ollut uutta. En muista minkälaisia oireita, jos mitään tästä piikistä on odotettavissa..
 
Heips!

Täällä mukavasti tulossa syksyllä hoitoja, tsemii kaikille. Ja mukava kuulla noita ultrakuulumisia.

Itsellänihän kävi niin että PAS saattaisi olla jo tässä kuussa...vähän tuli nopsasti kun menkat meni sopivasti. Ensi viikon maanantaina kontrolliultra (nyt siis napsin Zumenoneja) ja sitten taas tietää vähän enemmän, mitenkä limis kehittynyt.

Hyvää alkuviikkoa kaikille!!
 
Nuppu hauskaa kuulla että jo nyt erottuu liikkeitä!

Haaveita; mulla on Zoladex pistopäivä ensi maanantaina. Varasin työterveyshoitajalle ajan kun en oo koskaan piikittänyt itseäni; epävarmuutta kuinka ja mihin pistetään. Jännittää myös tuleeko oireita. Mennään sitten sun kanssa aika samoissa aikatauluissa!

Kiva Minni että pääset pian hoitoon!

Maanantaina kyllä varmaan alkaa tuntua todelliselta hoitoon meno kun tulee äksöniä... Tutkailin jo matkustusvaihtoehdot Tartoon ja hotelleja. Tuntuu ihan hauskalta päästä sinne! Mun miehelle on tullut joku Viro innostus; katselee dokumentteja ja sanoi yksi päivä että arvostaa kovasti virolaisia; että ne ovat sellaisia kuin suomalaiset aiemmin, yritteliäitä, vaatimattomia, realistisia (ei siis tälläistä pöllöä pullamössökansaa miksi me ollaan muututtu). Mutta tästä lapsiaiheesta ei vieläkään juuri sano mitään..

Mukavaa viikonjatkoa!
 
Nopsasti kirjoittelen terkut Tsekeistä!

Eilen siirrettiin kolme 1-luokkaisia blastokysta alkioita. :D Nyt toivotaan parasta yhteispeliä kohdun limakalvon ja alkioiden välillä. Testipäivä 18.9. Lääkityksenä zumenonin ja lugesteronin lisäksi predisolon ja klexane.

Typyliini
 
SatuSofia Zoladexia ei voi itse pistää, siihen tarvitaan ammattilainen ja omasta kokemuksesta suosittelen laittamaan Emla puudutusvoidetta vähän ennen vastaanottoaikaa. Kannattaa laittaa sitä Emlaa (saa apteekista) hieman navan alapuolelle oikealle tai vasemmalle puolelle napaa..

Itse suosittelen Dorpat hotellia Tartosta, oli keskustassa Elitestä n. 10min. automatka. Hotellilta pääsee kivasti joenvartta pitkin kävelemään katsomaan nähtävyyksiä ja halailemaan ikuvanhoja puita puistoon.. Itse menimme autolla ja se oli kyllä tosi kätevä, kun autolla ajoi laivaan ja pois, käytiin Prismassa ostoksilla ja ostettiin takakontti täyteen, eikä tarvinnut raahata tavaroita. Tie Tartoon on satamasta tosi suora ja helppo.

Typyliinille paljon onnea, kyllä ihan varmasti ainakin yksi ainakin kiinnittyy! Ai siirtävät kolme, mitä tehdään jos kaikki kolme kiinnittyy..? Oon jostain lukenut, että jossakin siirretään tosi monta ja jos useampi kiinnittyy, voidaan keskeyttää..
 
SatuSofia
Eikös niistä virolaisista sanota, että ovat veljeskansaa :) Teillähän plänit etenee oj ihan konkretian tasolle, hyvä niin.

Minni007
Onnea PASiin! Missä ootte hoidoissa, jos saa udella?

Typyliini
Onnea! Sullahan monta kyytiläistä onkin! Muistaakseni tästä aiemmin jo jotain mainitsitkin miksi näin on. Nyt vain kärsivällisyyttä piinailuun, tsemppiä! Mulla alkaakin jo lääkkeet vähentyä, eli vikaa viikkoa Klexanea ja Prednisonia (ja lugeja, ihanaaa!!!!) käytän.

Siitä tulikin mieleeni, että onko tietoa saattaisiko tää lähes jokapäiväinen (-iltainen) pääkipu :| tulla estrogeenin vähenemisestä?? Kun niiitäkin lääkkeitä oon jo kesäkuun puolelta popsinut 3kpl/vrk ja nyt sitten vähentänyt viikon ajan ensin 3 tabletista/vrk 2 tablettiin vrk:ssa ja vielä tän vikan viikon käytän 1tabl/vrk. Ja on alkanut tää pääkipu tosiaan silä migreenillä vajaa viikko sitten.


Nuppu 11+5,
joka menee huomenaamulla ensimmäiselle neuvolalääkärikäynnilleen.
 
Minulla kaksi 3 päivää viljeltyä ja yksi blastokysta. Terhakka neiti kuin mikä. Ilmeisesti vain parempi mahdolklliuus onnistua blastokystan kanssa. Oli pakastealkio, joihin en uskounut ollenkaan. Toiset tuoresiirtona.Mulla nyt Internet Explorer 9, joka tökkii pahasti.

Tsemppiä kaikille !
 
Onnea Typyliinille, sitä minäkin mietin että mitä jos kaikki kiinnittyy, mitä teette?

Nuppu68: Niin se aika menee ja eka lääkärikäynti on nopeasti. Minulla edellisessä lopetettiin kaikki yhdellä kerralla, ei mitenkään vähennetty vähitellen. Päänsärkyä oli minullakin mutta vasta viikolla 15 ja sen jälkeen. Meillä hoidot AVA:lla.

Mutta nyt nukkumaan, vedin päikkärit tänään kun väsytti ihan hirveesti ja nyt sitten valvottaa, voiskokohan noi "Zumet" vaikuttaa.
 
Onnea Minni007 tulevaan siirtoon! Kuinka monta alkiota teillä on pakkasessa?

SatuSofia: miten sinun lääkitys jatkuu tuon jarrupiikin jälkeen? Itselläni alkaa progynovat nyt syyskuun lopulla ja sitten tulee lugestronit ja pari muuta lääkettä kuvioihin, kun siirto lähestyy.

Typyliini: Toivon kovasti, että joku alkioista on sitkeä tyyppi ja kiinnittyy! Kovasti tsemppiä ja pitkää pinnaa piinailuun :) Minulle siirrettin myös kerran kolme alkiota, mutta vain yksi niistä oli hyvä. Kaksi muuta olivat niin huonoja ettei niiden pakastamista suositeltu, joten päädyimme siirtämään nekin. Valitettavasti hoito ei sillä kertaa tuottanut tulosta..

Mllä perustein te muut olette päättäneet kuinka monta alkiota siirretään? Itse ehdotin hoidon suunnitteluvaiheessa, että mikäli alkioita saadaan niin siirretään kaksi. Lääkäri oli jo silloin ja on edelleen sitä mieltä, että vain yksi kannattaa siirtää kerrallaan. Ehkä kallistun tuohon lääkärin kannalle, jos siirtoon pääsemme..
 
Hei,

jos täältä taustalta vähän aktivoituisin.
Ollaan oltu toukokuun alusta jonottomassa luovutettua munasolua ja
nyt tuli puhelinsoitto, että sopiva luovuttaja on ilmeisesti löytynyt.
Vielä en tiedä, milloin itse hoito tapahtuu, mutta hoitaja lupaili puhelimessa,
että lokakuussa voisi homma alkaa.

Tuntuu, että asiat tapahtuvat nyt nopeasti.

Haaveita, en ole kovasti miettinyt tuota alkiomäärää, mutta lääkäri on käsittääkseni yhden kannalla. On kuulemma olemassa se kauhuskenaario, että jos siirretään kaksi ja toinen jakaantuu identtiseksi, niin lääkäri joutuu tekemään jollekin instanssille kovasti selvitystä, miksi siirrettiin kaksi.
 
No nyt kerkiää paremmin kirjoitella. Paljon on tosiaan hoitoon menijöitä, toivottavasti syksy tuo tullessaan paljon plussia!

Me ollaan tosiaan tuolla Tsekeissä käyty nyt jo toistamiseen hoidossa donor alkioilla. Edellinen hoito sieltä tuotti raskauden, mutta keskeytyi rv 7. Pyysin lääkäriltä viime keväänä valitsemaan meille parhaat mahdoliset alkiot ulkonäöstä ym. piittaamatta, samalla kysyin mahdollisuudesta siirtää kolme alkiota, johon hän vastasi myöntävästi. Siirtävä lääkäri oli tiistaina eri, joten jouduin kyllä vielä selittämään miksi näin haluan. Siirtvä lääkäri kertoi kuinka harvinaista on että on kolme top blasto-alkiota samalta parilta ja varoitteli kyllä kovasti monikkoraskaudesta. No me oltiin jo mietitty että se riski ollaan valmiita ottamaan. Meille on siirretty lähestulkoon aina 2 alkiota ja siirtoja siis omilla ja luovutetuilla yhteensä varmaan n. 25 kpl. 5 raskautta alkanut ja kaikki kahden alkion siirrosta. Vain yksi johtanut synnytykseen saakka. Siksi en jotenkin usko kaksos saati kolmosraskauteen...Mutta toki, jos monikkoraskaus alkaisi niin sitten niiden kaikkien alkioiden eteen tehtäisiin kaikki mahdollinen, että selviytyisivät pitkille viikoille saakka. :flower:

Nuppu68: Menetkin jo hyvillä viikoilla. Ihana asia! Päänsärky voi johtua kyllä ihan raskaudestakin, mulla aina ollut niin. Lääkäri oli hauska kun kyseli meiltä mitä kautta tulemme Tsekkeihin ja selitin reittivalintoja, niin kertoi että jotkut Suomelaiset tulevat Budabestin kautta. ;) Ettekös Te käyttäneet sitä reittiä? Se lakimuutos...eikös se ollut se ettei saa niitä luovuttajan tuntomerkkejä tietoon? Meille ei vaikuta, tosin ymmärrän että joillekin voi olla ratkaisevakin seikka. Mehän ei tiedetä tyttäremme hoidostakaan luovuttajien tuntomerkkejä koska sai alkunsa lahja-alkioista julkisella puolella ennen lakimuutosta.

Typyliini
 
Sharlin: suurkiitos tuosta Zoladex tiedosta! Onneksi epävarmuuttani varasin ajan, eiköhän terveydenhoitajat osaa pistämisen hoitaa. Katselin itsekin tuota Dorpat hotellia siellä Tartossa. Toinen vaihtoehto Hotel Tartu. Kiva kuulla että tuo Dorpat oli teistä hyvä! Me taidetaan mennä bussilla. Harkittiin tuota autoilua mut kun ei olla Virossa autoiltu ja vakuutukset ei ole siellä voimassa niin ei jaksettu alkaa selvittämään vakuutusasioita.

Haaveita, mun aikataulut menee näin:
12.9 Zoladex 3,6 mg
26.9 Ultrasound investigation: thickness of endometrium ( <7mm) & status of ovaries: no active ovarian cysts
26.9-5.10 Estrofem 2 mg x 3
5.10 Ultrasound investigation
6.10 Estrofem 2 mg x x, informed by doctor
x.xx Lugesteron 2 x 200mg in the morning and 2 x 200 mg at night intravaginal, date informed by doctor
Ja sitten 14.10 alkion siirto, 3-päiväinen pompula.

Typyliini, peukut pystyssä että joku alkio tykkäisi olosuhteista ja kiinnittyisi! On tuo kyllä jännittävää tuossa kohtaa. Jos meillä tulee tarpeeksi hyviä alkioita ja lääkäri ehdottaa kahta, luulen että uskallan sitä kokeilla. Mutta meillä on yksi luovuttaja ja kaksi jakajaa niin voihan olla että hyviä soluja ei tulekaan tarpeeksi. Sitten ei tarvi miettiä.

Lumeton tervetuloa syksyn siirtojengiin!
 
Haaveita
Mullekin on aina lääkärit tarjonneet kahta alkiota (jo silloin, kun oli omat munikset). Olen vähän yli 40v, luulen johtuvan siitä.

Typyliini
Kävin 3 x Brnossa ja menin joka kerta Wienin kautta. Sieltä bussilla sit 120km StudentAgencyn hyvillä busseilla. Oli ihan jees reitti. Missä hotellissa asuit ja oliko sulla Marcel nyt vai Barbora? Peukutan!

Tää pääkipu on jokailtaista nyt :( Toivon, että liittyis tuohon estrogeenin vähenemiseen ja loppuis siis lähiaikoina eikä ois koko raskaudenajan piina.

Lekurikäynnillä oli kaikki ok. Sydänääniä en kuullut, lekuri kyllä kuuli ja sai sykkeen, mutta nappula on kohdun takaosassa piilossa. Mutta senhän jo tiesinkin (ja sydämen näin) maanantaisen (ultran) perusteella, niin en mitenkään asiasta häkeltynyt.

Nuppu 11+6
 
Haaveita: Meillä on pakkasessa 8 alkiota.

Nuppu68: Kuten Typyliini sanoi, päänsärky voi liittyä ihan "vaan" raskauteen, itsellänikin sitä oli aika paljon. Itse ajattelin josko johtuisi vähäisestä nestemäärästä, joten lisäsin ihan veden juontia ja se kyllä jonkinverran helpotti. Tätä tosin terveydenhoitaja epäili että vesi auttaisi. Ei siitä nyt haittaakaan ole kun pitää sen kohtuullisena.

Meiltä (siis silloin 2 vuotta sitten) kysyttiin myös yksi vai kaksi alkiota, itse olin kahden kannalla, mutta siirtotilanteessa lääkäri päätti että siirretään yksi. Tästä kyllä olen erittäinen iloinen koska kyllä kahden vauvan hoitaminen olisi (on) tosi rankkaa. ( Tsemiä kaksosten vanhemmille. ) Ja onhan monikkoraskaus aina riskiraskaus. Meillä perheessä kahdet kaksoset (itselläni kaksosveli) ja kyllä äitikin on sanonut että olihan se rankkaa, toki aika jo vähän kullannut muistoja.

Lumeton: kiva kun pääset kans "tositoimiin"

Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
Annamari
SaimiRiikka
Haaveita, syksyllä hoitoon
SatuSofia (46) eka haaveissa
Minni007, PAS syyskuussa
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakussa

Piinistelijät
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito LA 22.11.2011 :heart:
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä