Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Isot onnittelut Typyliinille.

SaimiRiikalle
tsemiä, se on ihana tunne kun aikataulu selkiää.

ON: Tänään (siis sunnuntaina) aloitin iki-ihanat luget, keskiviikkona siirto, tietenkin jos alkiot selviää. Tässä alkaa jo ihan jännittään.

Hyvää viikonalkua kaikille.
 
amv
Ihania uutisia Typyliini! :) Onnea, onnea! Nyt seuraava jännityksen aihe onkin, kuinka monta pikku sydäntä siellä on :)


Minni: Toivottavasti pääsette siirtoon!


Nuppu: Hienoa, että ultrissa yms. kaikki hyvin! Ja oletpa tosiaankin jopitkällä rakaudessa. Hienoa!



Terveiset edelleen sairaalasta! Kaikki hyvin eli vauva ei ole vielä syntynyt ja voi hyvin (samoin minä itse :) ), ja tilanne stabiili :) Nyt oon ollut tasan 2 vk osastolla.


amv (30+6)
 
Typyliini huippuihanaa! Milloin menet verikokeeseen?

Amv; onneksi kaikki hyvin vaikka jouduttekin siellä sairaalassa elämään. Mutta ainakin on apu lähellä ja pakotetusti elämä rauhallista!

Minni onnistunutta hoitoa huomenna!

Haaveita; alkoiko sun menkat ja siis voitte pysyä suunnitelmissa?

SaimiRiikka: Toivotaan että teilläkin suunnitelma etenee sujuvasti. Me yritetään sitten perässä viikolla 41, jos ei tuu esteitä.

Mulla on vieläkin merkillistä vuotoa. Aloitin antibiootit lauantai-iltana kun geeli ei tuntunut merkittävästi parantavan tilannetta. Ensi maanantaina on gynelle aika ekaa ultraa varten. Ehkä hän osaa antaa jotain tarkempaa analyysia jos oireet ei ehdi hävitä kokonaan. Hiukan huolettaa että se on jotain vakavampaa kuin tulehdus :( On tässä onneksi vielä aikaa selvittää ja parantaa joitakin vaivoja. Ja kai sitten vain hoito siirtyy jos gyne löytää jotain minkä voi korjata mutta vie pidemmän aikaa. Mut kun nää oireet on niin pieniä niin tuntuu typerältä ryntäillä joka viikko lääkärissä.
 
SatuSofia: Kyllä alkoi! Kerrankin siitäkin asiasta voi iloita :) Etenemme siis aikataulussa ja seuraava askel on aloittaa Progynovat ens maanantaina. Toivottavasti oireisiisi löytyy selitys eikä nämä pienet mutkat matkassa siirrä hoitoa!

Onnea Minnille huomiseen!
 
Amv: Hienoa, että raskautta on saatu jatkettua pidemmälle ja että kumpikin voitte hyvin!

Mä en taida mennä verikokeeseen. Viivat edelleen vahvistuneet ja oireita on joten luotan niihin. En oo viä ultraa tilannu, varmaan tarvis pian tilata...

Typyliini
 
Heippa!

Tänään oli siis siirto, molemmat alkiot selvisi sulatukset toinen top, toinen ei niin top. Top alkio siirrettiin oli seitsensoluinen. 3.10 sitten aikasintaan hcg-testi (verestä siis). Sitä ennen ihan varmaan tikuttelen.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
Annamari, hoito lokakuussa
SaimiRiikka, hoito lokakuussa
Haaveita, hoitoon syyskuun lopussa
SatuSofia (46) eka haaveissa, hoito lokakuussa (plan: 14.10.)
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakussa

Piinistelijät
Minni007, PAS 21.9, testi 4.10

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito LA 22.11.2011 :heart:
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Onnittelut Typyliini plussasta ja amv:lle raskauden etenemisestä aina turvallisimmille viikoille. SatuSofia minulla pojat eivät ole identtiset, vaan kahden alkion siirron seurauksena syntyneet.

Minun serkkuni on aikanaan saanut lapsettomuushoidolla kolmoset, kun vielä neljä alkiotakin siirrettiin. Muuten suvussani on paljon kaksosia. Isänikin on ja mummo menettänyt yhdet kaksoset.

Riikan siirrosta oli toinenkin alkio yrittänyt kinnittyä ja näkyi ruskuaispussi ultrassa, muttei sykettä. Nyt neiti lähes vuoden terhakka ja hyväntuulinen.

Nuo jarrut Zoladex ja Procren depot ovat aika mielenkiintoisia, koska niitähän käytetään pääasiallisesti miesten eturauhassyöpälääkkeinä. En pistänyt itse, kun klinikka työpaikan yläkerrassa. Samoin en uskaltanut pistää omissa siirroissa irroittaja Pregnyl-piikkiäkään. Muut piikit meni kyllä ja viimeraskauden aikana vielä Fragmin-verenohennuspiikki aina viikon 36 loppuun saakka. Kahdessa viimeisessä myös insuliinit.

Kaikkea hyvää myös uusille jo onnistuneille ja hoidossa oleville tai sitä sunnitteleville !
 
Meillä tuti vain nukkuessa. Yöllä, jos menee hukkaan yleensä löytää sen ja laittaa itse suuhun.

Ja ihanaa ! Olen saanut pudotettua painostani kymmenen kiloa. Jäi kyllä pojilta (5-v) niin reippaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,

olen pitänyt hiljaiseloa, kun meikäläisen yhteys on auttamattoman hidas ja sivun lataaminen vie vaikka kuinka ja kauan.

Mutta, tänään sitten Procren-piikki ja siirto toivottavasti viikolla 43. Me ollaan olut kahdessa jonossa ja tämä hoito tuli siltä hitaammaksi luullulta klinikalta. Huh, jännittää vaikka omilla soluilla hoitoja on takana useita, niin niissä aina tiesin omien munasolujen olevan onnettomia vaikka yksi lapsi sitten syntyikin. Tähän on jotenkin enemmän paineita kun ajattelee asian olevan siltä kantilta kunnossa.

Minnille onnea siirrosta, tuolla toisessa pinossa ollaan myös oltu yhdessä.

Paljon tekisi mieli kirjoittaa, mutta kun tää sivusto on kuin liimaa...

Lumeton
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Annamari milloin sä ehdit käydä hoidossa? Miten meni, millainen tai millaiset alkiot? Täällä jännitetään sitten yhdessä sua ja Minniä!

Haaveita miten sun ultra, onko kaikki ok?

Mä odotan nyt sitten vuorostani menkkoja. Ja jännityksellä maanantain ekaa ultraa. Töissä on ollu niin hektistä että ei ole nyt ehtinyt murehtia pikkuoireitakaan.

Ihanaa kun viikonloppu on edessä, nautitaan säistä ja elämän pienistä iloista!
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
SaimiRiikka, hoito lokakuussa
Haaveita, hoitoon syyskuun lopussa
SatuSofia (46) eka haaveissa, hoito lokakuussa (plan: 14.10.)
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakuussa

Piinistelijät
Minni007, PAS 21.9, testi 4.10
Annamari

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito LA 22.11.2011 :heart:
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Hei kaikille,

olen pitänyt hiljaiseloa, kun meikäläisen yhteys on auttamattoman hidas ja sivun lataaminen vie vaikka kuinka ja kauan.

Mutta, tänään sitten Procren-piikki ja siirto toivottavasti viikolla 43. Me ollaan olut kahdessa jonossa ja tämä hoito tuli siltä hitaammaksi luullulta klinikalta. Huh, jännittää vaikka omilla soluilla hoitoja on takana useita, niin niissä aina tiesin omien munasolujen olevan onnettomia vaikka yksi lapsi sitten syntyikin. Tähän on jotenkin enemmän paineita kun ajattelee asian olevan siltä kantilta kunnossa.

Minnille onnea siirrosta, tuolla toisessa pinossa ollaan myös oltu yhdessä.

Paljon tekisi mieli kirjoittaa, mutta kun tää sivusto on kuin liimaa...

Lumeton
toisesta pinosta tulin huikkaamaan tsemppiä lumettomalle!! bdbd

Myös teille kaikille muillekkin! bdbd
 
  • Tykkää
Reactions: lumeton
Satusofia, kiitos kysymästä! Aika tuore tapaus olen, mutta kun katsoin ketjua taaksepäin, niin jo ennen Minniä kävin. Kaikki meni lopulta hyvin ja jopa niin vauhdikkaasti, ettei meinanneet kaikki tarvittavat tulokset ehtiä mukaan muutaman viiveen vuoksi, mutta valmistuivat onneksi ajoissa. Yhdessä jutussa tuli takapakkia ja sitä vielä mielessäni sulattelen, mutta kirjoittelen siitä mahd. sitten kun olen pääni sisällä sen ensin läpikäynyt.. Alkioita saatiin sitten ulkoisten ominaisuuksiensa perusteella hyviä ja ihan ilmeisen laadukkaitakin useampi. Mutta kuten mr. Arskakin sanoi, niin se että näyttävät ok:lta ei välttämättä takaa niiden olevan ok, mutta toivossa sopii elää. Nyt menee tunteet ihan vuoristorataa ja välillä haluaisin kirjoittaa asiasta romaanin ja välillä ajattelen, etten halua kirjoittaa mitään, kun en kestä sitten pettymyksiä, jos olen näistä asioista yhtään missään kommentoinut.

Sitä vaan kehottaisin kaikille, että älkää testailko liian aikaisin.. Tämä puupää täällä nimittäin on tehnyt niin ja saanut siitä ylimääräistä päänvaivaa, kunnes sitten luettuani täältä noita pp-milloin-voin-testata -keskusteluja tajusin, että ei ne tulokset useilla vielä viikonkaan päästä näy.

Hyvät fiilikset jäi meidän "Arskasta" ja voit sinäkin ja kaikki muut sinne suuntaavat kyllä sinne varmasti rauhallisin mielin mennä.
 
Heippa!

Ajattelin vaan käydä huikkaamassa Tartoon menijöille, että satuin huomaamaan, että Flybe lentää Helsingistä Tartoon 39 euroa/suunta.. en tiedä kauanko lento kestää ja miten aikataulut, mutta muistan vaan itse aikoinani miettineeni pääsisikö lentäen.
 
Hei!

Päätin vihdoin hypätä tähän viestiketjuun monien vuosien odottelun jälkeen. Ollaan miehen kanssa yritetty saada lasta 5,5 vuotta. 5 icsi-hoitoa omilla soluilla ja muutama inssi on tehty, joista yksikään ei ole onnistunut. Lisäksi olen saanut 3 varhaista "luomukeskenmenoa" tänä aikana. Julkisella hoidot ovat siis lopussa, tämä syksy on painittu adoption ja lahjasolujen mahdollisuuden kanssa ja vaaka näyttää ainakin nyt kallistuvan lahjasolujen suuntaan. Ollaan ns. selittämättömiä tapauksia eli "kunnon" syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt, jonka takia olaan myös jouduttu arpomaan, kannattaako ensin kokeilla lahjasiittiöitä vai -munasoluja... Ovatko lääkärit teillä ehdottaneet luovutettujen munasolujen käyttöä (ja miksi) vai oletteko itse tuohon ratkaisuun tulleet? Miltä päätös on tuntunut ja onko se muuttanut jotenkin parisuhdetta? Kaikki kokemukset ja ajatukset auttaisivat meitä varmasti ratkaisun tekemisessä. Vikaa siis on meillä molemmissa jonkun verran: miehellä todettu harva sperma ja varikosele, minulla on hedelmöityshoidoissa munasoluja tullut heikosti (3-5kpl) ja hedelmöittymisessä muutenkin on ollut ongelmia (alkiot eivät ole lähteneet jakautumaan kunnolla). Ikääkin on minulla 36, mies pari vuotta nuorempi. Kiitos jo etukäteen!
 
Tervetuloa Kummi!
Meillä lääkäri ehdotti luovutettuja munasoluja, koska kun tehtiin yksi ivf ja kaksi icsiä niin missään ei päästy edes siirtoon ja minun munasolut näyttivät labrassa oudoille, väri/muoto ei ollut normaali ja siksi ajateltiin, että vika on niissä. Miehellä yksi lapsi entuudestaan ja ainakin perus siittiötestit ovat näyttäneet ihan normaaleilta. Luovutetut munasolut vaihtoehtona on meille ihan hyvä, siihen olemme hyvin sopeutuneet, mutta miehelleni olisi vaikea hyväksyä luovutettuja siittiöitä tai luovutettuja alkioita. Olen kuullut aiemminkin, että joskus miesten saattaa olla tämä vaikeampi hyväksyä. Jotkut taas ajattelevat, että vaikka toisen solut olisivatkin normaalit, niin käyvät hoidon luovutetuilla alkioilla, jotta sitten olisi tasapuolisempi tilanne, kun ei ole kummankaan perimää.
 
Lumeton: Kovasti onnea alkavaan hoitoon! Meillä siirtoa kaavaillaan viikolle 42, joten aika samoissa aikatauluissa mennään.

Minnille ja Annamarille tsemppiä piinailuun, toivottavasti saamme teiltä molemmilta loistavia uutisia ensi viikolla!

SatuSofia: minulla on eka ultra vasta ens viikon torstaina. Tänään aloitin Progynovat ja pari muuta lääkettä tulee kuvioon mukaan muistaakseni ensi viikolla.

Hurjaa ajatella, että kolmen viikon päästä pitäisi olla siirtopäivä! Mitä lähemmäs tuo päivä tulee sitä enemmän jännitys kasvaa. Hoidon alkuvaiheissa en uskonut, että jännittäisin näinkin paljon, mutta väärässä olin. Lähden toki luottavaisin mielin hoitoon, mutta väkisinkin sitä miettii mitä sitten jos tämä ei onnistukaan...
 
Minnille ja Annamarille paljon plussatuulia!!!:heart:

Oma napa on kärsimätön...Sain uä ajan vasta 10.10, joten pitkään pitäisi vielä odotella. Ehkä menen yksityiselle ennen sitä. Olo on ollut melkein viikon jo aika kipeä. Mulla särkee julmetusti vasemman puolen nivusta ja sieltä vetää munasarjan kohdalta ja alaselkään saakka. Sellaisia kuukautiskipu tyylisiä, mutta enemmän vihlasuja eli kestää vain hetken. Mutta eivät liity asentoihin (paitsi istuminen pahentaa ja kiristävät housut). Alavatsa on ihan kova ja turvoksissa. Toivon mukaan on kyse vain kohdun kasvukivuista...Takana kun on kaikenlaista, niin saa mielikuvituksen taas laukkaamaan...

Typyliini
 
Annamari kiva kuulla että hyvät fiilikset jäi Eliten hoidosta! Ota vaan rauhallisesti. Ymmärrän kyllä, varmaan itse olen ihan samallalailla täpinöissä, testit polttelee laatikossa ja aika menee kuin maalin kuivumista katsellessa.

Tervetuloa Kummi!

Sharlin kiitti lentovinkistä! Pitää selvittää toi. Jostain syystä verkkosivulta ei löydy Tartoa kuin etusivulta, mistään ei saa sitä valituksi. Ehkä siinä on joku siirtymäkausi ja se on vasta myöhemmin syksyllä tulossa.

Haaveita me mennään sinne 41 viikolla, joten aika samoissa ollaan.

Mulla oli tänään eka ultra. Gynen mukaan ei löydy mitään poikkeavaa mun elimistä. Huojentavaa. Limis oli myös ohut kuten pitikin. Nyt sitten vain kasvattamaan sitä, Zumenon karkkikuuri alkaa tänään! Menkatkin alkoi joten mun osalta kaikki hyvin. Kyllä se hurjalta mustakin tuntuu että reilun kahden viikon kuluttua voi olla se reissu edessä. Jeee!

Rauhallista ja positiivista mieltä vain Annamari, Minni ja Typyliini! Ulkoilkaa, kuunnelkaa rentouttavaa musiikkia ja sellaista!
 
SatuSofia Juu, se näköjään onkin 30.10 jälkeen.. Ja menee vain kerran päivässä, ei ehkä sovi meno klinikan aikatauluun, mutta tulo oli klo 16 ja se vois sopia.. Näyttää matka kestävän tunnin, joten aika kätevältä kyllä vaikuttaa. No, mutta hyvä pitää mielessä jos joskus PAS:iin menette pikkukakkosta yrittämään (ekastahan tärppää :) )
Meillä taitaa olla sitten suht sama aikataulu, aloitin tänään myös Zumenonit ja siirto suunnitteilla vk 41. Viimeksi sain Zumenonien aikana outoja kohtauksia ja hieman pelottaa käyttää niitä, mutta Iho- ja allergiasairaalassa olivat sitä mieltä, ettei johdu varmaankaan niistä. Nämä kohtaukset tulivat liikunnan aikana, joten otan nyt iisisti sen suhteen. Ja on mulla kaverina kortisoni, joka ehkä ehkäisee kohtauksia. Toivottavasti nyt loppuisi Zumenonin aloituksen myötä jarrujen aiheuttamat kuumat aallot, jotka on taas olleet aikamoisia. Olen herännyt yöllä n. tunnin välein.
 

Yhteistyössä