Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

olki: Onnea pikkuisen pojan syntymän johdosta =):flower:

lumeton: Kiva kuulla sinusta! Hienoa, että kuitenkin pääsitte siirtoon. Täällä on peukut pystyssä puolestanne! Minä pistin tuon Gonalpeptylin tässä onnistuneessa hoidossa. En itsekään ollut siitä ennen kuullut enkä tiedä mikä merkitys sillä oli onnistumisen suhteen, mutta hyvä näin =)

Täällä raskaus etenee tasaista tahtia. Olen lapsettomuuslääkärin kehoituksesta koittanut saada neuvolasta lähetettä istukkakontrolliin/ultraan raskausviikolle 32. Lähetteen onnistuinkin saamaan, mutta sairaalasta ei sen perusteella suostutta antamaan aikaa. Tänään olin uudelleen yhteydessä Feliicitakseen ja sieltä lääkäri sanoi, että kyllä pelkästään tämän lahjasolun vuoksi pitäisi aika saada. Koitan taas huomenna soitella neuvolaan, josko saisin asiaan edistystä...

Haaveita, 28+6
 
TuuttiTuulialle pahoitteluni. Kumpa tämä nega aalto loppuisi pian. kaikki me tarvitsemme rohkaisua. Tietysti sitä antaa vauvauutiset..Olki Onnittelut vaavista...ihanaa <3
Mulla ei limis meinaa kasvaa puukirveelläkään. Toinen ultra eilenä ja 7 mm oli hikisesti. Lisää lääkitystä koneeseen =D en osaa sanoa johtuuko mun aivan järkyttävän kamala väsymys lääkkeistä vai mistä. Noh, ensi keskiviikkona päästään siirtoon. Se tieto antaa voimia. Ja niinkui SS sanoi, tässä vaiheessa on taas usko ja luottamus. Mulla siis laastareidan kanssa nyt Zumenonit 1 x 3
 
OLKI: Erikoisen lämpimät onnittelut poika-vauvan johdosta! Meidän jätkillä on sitten 1v ja 6 pv ikäeroa ;) Voimia arkeen 2 pienen kanssa =)

Edelleen tulee päivittäin tunne, että onko meillä oikeasti vauva. Niin ihmeellistä se on.

Tyyne

-jonka pitää tiputtaa painoa että päästään hoitoon ;(
 
Tuuttituulialle ISot pahoittelut :hug:

ALIAANA aika ohkaisillakin limiksillä täällä plussia on saatu, joten älä murehdi :) Mulla oli molemmilla kerroilla 12mm limikset ja silti nega. Että ei se siitäkää aina riipu. Pääasia että se rakenne on oikea. Voimia hoitoon!!

Ja onnea tosiaan vauvautuneille!!
 
Heippa ja terveiset Tartosta ! Kotiin tulee kaksi kyytiläistä :) Toimenpide sujui hyvin, vaikka olinkin ihan pinteessä täyden rakon kanssa. Onneksi tohtori Andrei on nopea mies ja toimenpide oli pian ohi. ISCI tehtiin ja alkiot oli 5- ja 6- soluiset. Nyt sitten piinistellään 30.4 asti, jolloin mentävä verikokeeseen. Pelkät virtsatestiplussat ei siis riitä, joten tuskin niitä edes teen. Toiveet on korkealla :) kuten meillä kaikilla !
Tarton klinikkaa voin lämpimästi suositella; siisti, hyvä palvelu ja rauhallinen tunnelma. Lääkäri Andrei oikein mukava ja selitti asiat hyvin.
Peukut ja varpaat pystyyn nyt meille kaikille !
 
Olki onnea :flower: !

Pahoittelut negoista ja voimia teille joilla sellainen tulos tällä yrityksellä tuli.

Paulanna rauhallisia piinailupäiviä!

Onnea kaikille joilla hoito menossa tai pian alkamassa!

Tuosta Tarton klinikasta vielä sellaista että jos rahatilanne on seuraavaa hoitoa ajatellen kriittinen juttu ja jos malttia riittää pieneen odotteluun: ainakin vielä syksyllä oli mahdollisuus jaettuun luovuttajaan. Tämä hoito oli 1900€ edullisempi kuin varsinainen IVF jossa sai valita itse luovuttaja vaihtoehdot. Huonot puolet on että voi joutua odottelemaan eikä voi antaa kuin 2 toivetta luovuttajan ominaisuuksista, ja hoitoajankohta tulee aika lailla määrättynä klinikalta, siihen pitää yrittää sopeutua. Hyvät puolet on hinnan lisäksi se että lääkäri pyrkii valitsemaan luovuttajaksi sellaisia joista heillä on jo kokemuksia; tulee paljon munasoluja, ne on laadukkaita, ja niillä on saatu alkuun useampia raskauksia. Me mentiin tällä vaihtoehdolla. Odotusta tuli toukokuusta lokakuun puoliväliin eli 5 ja puoli kk. Hyvällä tuurilla toinen nainen tai pari voi löytyä nopeastikin mutta munasolun jakajien toiveiden yhteensovittaminen ja luovuttajan löytäminen molempia tyydyttävällä tavalla on se klinikan haaste, joka voi viedä aikaa.

ON: 30. rv menossa. Mulla ei ole rasittavien hammashoitojen lisäksi ollut kummempia raskausvaivoja onneksi vielä. Jumpassakin olen jaksanut käydä vielä pari kertaa viikossa ja työmatkat menee pyöräillen. Vatsa on alkanut selkeästi kasvaa mutta ei haittaa elämää, ei ole vielä yhtään elefanttiolo. Juttelin yhden työkaverin kanssa joka on saanut lapsen myös reilusti yli 40-v, luomuna. Hän oli kummissaan kun en mennyt lapsivesipunktioon kun olen tän ikäinen, 47v. En ole halunnut töissä kertoa lahjamunasolusta niin sanoin vaan että niskapoimu ja verikokeet ei näyttäny kasvanutta riskiä. On vain turvallinen olo kun luovuttaja on niin nuori, en osaa pelätä mitään kromosomivikoja vaikka en punktiossa käynytkään. Tää on yksi näitä positiivisia asioita lahjamunasoluraskaudessa =)

Valoisaa kevätviikkoa!
 
Hei taas. Tuttutuulia, todella ikävää, että ei tärpännyt tällä kertaa :-( .

Paulanna, pidän sulle peukkuja! kiva kuulla että kaikki meni hyvin, minunkin Tarton matka lähestyy kaiken aikaa... Saitteko te muuten alkiota pakkaseenkin?

Satusofia. Minäkin mietin ensin tuota jaettua luovuttajaa, mutta valitsin sitten oman luovuttajan siinä toivossa, että jos alkiota tulisi enemmän ja niitä jäisi pakkaseenkin siltä varalta, että eka kerralla ei plussaakaan. Vaikka luetun perusteella omaltakin luovuttajalla voi tulla vähän soluja. Miten teillä, saitteko jaetulta luovuttajalta vaan kerta siirron vai jäikö pakkaseen jotain?
 
lumettomalle ja paulannalle positiivisia piinapäiviä, perässä tullaan!
aliaana ei se (limiksen) määrä vaan se laatu, hyvä siitä tulee, pidän peukkuja!

Hain tänään apteekista Zumenonit ja aloitan ne huomenna. Uässä ei ikäviä yllätyksiä endon suhteen. Eli tuulten ollessa suotuisia siirtoon päästään 2-3 (!) viikon kuluessa. Hyvästi kuumat aallot ja huonouniset yöt (kiitos procrenin..)! Tervetuloa estrogeeni, nyt aletaan hautomaan hyvää kasvupaikkaa pikkuiselle <3

*en voi uskoa että tässä sitä mennään*
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, huuruneniä odottamassa


Hoito lähestyy
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus
Mirkku (43) siirto toukokuun eka viikko
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS huhti-toukokuu
Aithusa, siirto toukokuussa
Utopia, PAS toukokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa

Piinistelijät
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12
Paulanna (47), neljäs, siirto 18-20.4.12, testi 30.4


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Mirkku, meillä ei jäänyt mitään pakkaseen. Luovuttajalta saatiin 7 munista meidän käyttöön, 6 hedelmöittyi, mutta vain tuo yksi oli tarpeeksi laadukas ja se siirrettiin. En sitten tiedä jos olis haluttu siirtää kaksi, ehkä joku noista hitaammin kehittyneistä olisi voitu siirtää myös. Mutta pakastettaviksi Andrei ei niitä ehdottanut.

Lumeton mielenrauhaa sullekin piinapäiviin! Mulla on ollut niin hektistä että olen lukenut palstaakin huolimattomasti.

Remontti menossa kotona ja kaikenlaista muuta hässäkkää elämässä. Tänään oli toivottavasti viimeinen hammashoitokerta (kontrolli vielä) enkä joudu siihen piinapenkkiin pitkiin aikoihin. Pompula tuolla vatsassa on ihan samaa mieltä, varmaan vaistoaa mun epämukavan olon vaikka kuinka yritin hengittää rauhallisesti ja sietää kaiken ronkkimisen ja kivun (puudutus tais mennä jotenkin väärään paikkaan kun homma tuntui ajoittain kivuliaalta).

Rauhallista viikonloppua kaikille!
 
Mirkku: meilläkään ei saatu mitään pakkaseen:( Nämä kaksi mitkä siirrettiin oli parhaat ja IVFssä tuloksena nollat. Munasoluja saatiin luovuttajalta 14, mutta näin sitten kävi. Andrei kyllä sanoi, että nuo kaksi on varteenotettavia ja hyviä:) voi kun se olisikin aina niin, että kaikki hedelmöittyisi! Olen muuten tätä palstaa lukiessani löytänyt täältä ihanan positiivisia ja toisia tukevia ihmisiä, ootte ihania! Mulle tämä ollut henkireikä, koska ei olla mieheni kanssa tästä kellekään puhuttu. Nyt arveluttaa ens viikolla töihim meno kun nosteluja tulisi välttää, 10 kg on aika pieni paino; tänään yx kauppakassi painoi jo 7,5 kg. Mirkulle ihan mielettömästi tsemppiä Tarttoon ja harjoittele rakon täyttymistä ja sitä, että pystyt täydellä rakolla olemaan toimenpiteen ajan, rakon täytenä olosta Andrei on tosi tarkka! Onneksi mulla oli, mut oli liiankin täysi, koska olo oli jo tukalaa. Kaikille hyviä kevätpäiviä:)
 
Heippa kaikille. Minulla ei ole mitään omaa kokemusta lapsettomuushoidoista, mutta olen lukenut näistä palstoja silloin tällöin muista syistä. Nyt rupesi ihmetyttämään, miten nuorilta luovuttajilta tulee niin vähän soluja tai ne eivät hedelmöity. Moni palstalaisista on maksanut hoidoista pitkän sentin ja mitään ei jää pakkaseen, vaikka monesti lapsettomuudesta kärsineiden omillakin soluilla saadaan jotain pakastettavaksi. Näin ollen tulee mieleen, että miten luotettavia nuo ulkomaalaiset lapsettomuusklinikat ovat? Etteivät vain myisi saman luovuttajan soluja useille pariskunnille/naisille ja sitten sano, että oivoi, ei nyt tullut enempää. Ihmetyttää, että miten nuorilta ja muka hyviltä luovuttajilta tulee nyt jatkuvasti niin vähän soluja.
 
ADAGIO
Kyllähän se harmittaa ja ihmetyttää luonnollisesti. Onhan se alkuoletus kuitenkin, että hoidon "tulos" olis edes vähän parempi kuin omilla rupuisilla. Mutta ihmisiähän nuoretkin on. Ei kukaan tiedä miten kroppa hormooneille reagoi eikä lovuttajat välttis kaikki ole mitään 20v. Luovuttajaksi kelpaa vielä 35v saakka. Ja meillä hoito oli ihan Suomi klinikalla.
 
Adagio: meillä tilanne oli ja on se, että mieheni sperma ei ole niin priimaa ( se oli tiedossa jo täällä suomessa...)jotta sillä olisi saatu hedelmöitettyä useampi munasolu, kokeiltiin kyllä Tartossa. Eli minä en kyllä epäile kohdallamme, että munasoluja olisi käytetty useammallekin... Mutta eihän se tavatonta tässä maailmassa olisi sekään. Minun ymmärryksen mukaan tuo 14 munasolua oli kuitenkin hyvä tulos:) Oikaiskaa, jos olen väärässä. Terveisin yx piinailija
 
Paulanna paljon onnea, että sait kyytiläiset mukaan. Nyt vaan pitkää pinnaa ja hermoja, että voit ottaa rauhallisesti piinapäivät ;)

Minkäikäinen luovuttaja teillä oli? Ymmärsin, että saitte itse valita, eli tietää luovuttajan iän? Tuohon alkioiden laatuun vaikuttaa myös miehen osuus, eli kyllä se ikä miehissäkin näkyy, vaikka yleisesti puhutaan että mies pystyy lisääntymään vanhanakin. Ja meillä usealla lienee 40-50 v. miehet?

Meillähän luovuttajalta(emme tiedä luovuttajan ikää) tuli peräti 19 solua mutta suuri osa meni roskiin, mistä olen kovin ihmeissäni. Sperma oli oikein hyvää. Meillä esim. omissa ivf:eissä melkeinpä kaikki solut hedelmöittyi, nyt vieraan kanssa hedelmöittyi vähemmän. Siinä on täytynyt olla joukossa raakoja soluja.

Hyvähän se on, että klinikat karsii huonolaatuiset alkiot pois, ettei niitä edes yritetä siirtää, jolloin tulisi vain turhia toivon aiheita. Koska olisihan klinikoille parempaa bisnestä tehdä siirtoja enemmän ja rahastaa niillä, mutta uskon vahvasti, että heillä menee kuitenkin moraali näissä asioissa edelle.
 
SS: saatiin itse valita luovuttaja :) Hän oli 30v. ja synnyttänyt 2009. Minusta 30v. on vielä hyvässä iässä munasolujen suhteen:) Mutta kaikkihan riippuu kaikesta jne...
Ihan kaameeta kyllä tää odottelu; ihan niinkun tuntuisi joltain ja sitten ei...on niin helppo kuvitella itselleen tuntemuksia. Onneksi huomenna alkaa arki tämän Tarton reissun jälkeen, ei ehdi koko ajan miettimään:)
Jotenkin vaan selailin tuolta aiemmista osioista, että milloin oli kotitestejä tehty; vaikka ilmoitinkin etten tee kun kerran labraan mentävä kuitenkin...MUTTA milloin on ekat plussat näkyneet ? Kysyy sittenkin epätoivoinen
 
Olki Paljon paljon onnea!

Paulanna Voi että kun sulla onnistaisi! Kaikki sormet ja varpaat ristissä! Nyt tarvittaisiin jotain positiivisia tuloksia kaikkien näiden viimeaikaisten negojen jälkeen.

Pistää kyllä taas kerran miettimään miten onnekas sitä onkaan ollut kun itsellä lopulta tärppäsi. Että nämäkään hoidot eivät ole mikään itsestäänselvyys siihen, että saa jotain tuloksia. Ja että raskaus vielä kesti loppuun saakka ja syntyi terve tyttö, joka täytti eilen 1kk :). Aikamoisen ihmeellistä!

Olen muuten laskeskellut, että tuo tenava tuli maksamaan n. 25000 euroa jo ennen kuin syntyikään. Jos siis lasken aivan kaikki hoidot, alkaen tavallisista inseminaatioista n. 3 vuotta sitten. Ei tuollaista rahamäärää tajua todeksi! Elämä on ollut aikamoista penninvenyttämistä pitkän aikaan, sinne menivät kaikki vuosien ajan kertyneet säästöt, tein lisävuoroja töissä, tein välillä kahta työtä... En tiedä mitä olisin tehnyt jos ei tuo kaikki olisi lopultakin tuottanut tulosta. Pelottava ajatus ja suuret sympatiani kaikille joilla tää prosessi on vielä kesken.
 
Rauhallisia piinailupäiviä Lumettomalle ja Paulannalle!! Toivon niin, että plussat pärähtäisi molemmille!

Adagio, olen miettinyt monesti samaa sen jälkeen kun aloin seuraamaan tämän palstan keskusteluja. Minusta on niin yllättävää, että niin monelle on käynyt niin, että munasoluja tai alkiota ei ole saatu pakkaseen, tai niitä on saatu niin vähän. Yritän nyt olla kuitenkin luottavaisin mielin ja toivoa parasta ja uskoa että yksityisklinikoillakin moraali tulee ensin....

Minullakin hoito lähestyy, huomenna on ultra ja torstaina luovuttajan ultra ja saan tietää tarkan siirto päivän. odottavan aika on pitkä!!!!
 
Hei,

noista alkiomääristä olen ymmärtänyt, että voi samallakin ihmisellä
vaihdella tosi paljon eri kierrossa vaikka mentäisiin jopa samoilla
lääkemäärillä. Mulla aikoinaan tehtiin vuoden aikana kolme hoitoa;
ekassa tuli 13 alkioita, ja hikisesti päästiin siirtoon kahdella huonolla.
Toisella kertaa tuli yli kaksikymmentä, joista kaksi pääsi siirtoon ja
kolmannella kerralla tuli alle kymmenen ja niistä ei yksikään hedelmöittynyt
vaikka aiemmin hedelmöitys (icsi) oli sujunut tosi hyvin. Lääkäri sanoi,
että ihmiskehon kanssa mikään ei ole varmaa.

Paulannalle tsemppiä piinailuun ja Mirkulle peukkuja siirtoon.

Oma napa ei tiedä onko iloinen vai ei. Mulla nyt pp8 (kahden päivän
ikäinen 4-soluinen alkio siirrettiin) ja testiin tuli tänään haamuhaamuviiva.
Ihan liian aikaista testata, mutta tuli vaan sellainen fiilis.
Pelottaa niin turkaisesti, miten tämä taas päättyy.. (mulla siis keskenmenoja
selittämättömien verenvuotojen takia alkuraskaudessa).

Jaksuja teille kaikillle :heart:
 
Kun täällä on ollut puhetta huonosta lahjasolujen tuloksesta, niin täytyy olla kiitollinen, että meillä edes siinä on mennyt suht. hyvin. Samalla valan uskoa uusiin hoitoihin teillä, jotka sinne olette menossa! Saimme 15 solua, joista 9 hedelmöittyi ja meille siirrettiin pian neljä viikkoa sitten yksi nätti solu. Olin ihan ihmeissäni, kun testi näytti heti kahta viivaa ja en edes uskaltanut toivoa, että tosiaan näin helpostikko kaikki menisi!!! Mutta kipuilua meilläkin vaan vielä on luvassa, sillä raskaus keskeytyi 7. viikon alussa. Näin omin silmin sen pienen ihmisen alun joka tuli ulos kaikista toiveista huolimatta. Se oli tosi pysäyttävää ja surullista. Nyt toivoa antaa ne 8 pientä alkua pakkasessa ja se, että elämäni ensimmäistä kertaa edes tulin raskaaksi. Olen lukenut, että pakastetuilla alkioilla voisi olla joskus jopa paremmat mahdollisuudet selvitä kuin tuoresiiroolla. Ovat sitkeitä ja jo pakkasesta selvinneet...Toivottavasti lääkkeitä (hormooneja) tarvitsisi käyttää vähemmän, voisiko sekin olla yksi syy, että ei onnistu kun kaikki on niin kemiallista?! Nyt vaan odotellaan seuraavaa siirtoa. Tsemppiä kaikille saman asian kanssa kipuileville! Ette ole yksin!
 
lumeton olet siis nähnyt haamun!! Sehän kuulostaa todella lupaavalta ja upealta. Varovaiset onnittelut jo nyt :flower: Ja toivon samalla, että kaikki jatkuu normaalisti raskaudeksi ja vauvaksi saakka. Nyt vaan piinailua edelleen ja uskotaan ja toivotaan parasta kaikista edellisisistä vastoinkäymisistä huolimatta! Kaikki tsempit sinulle!! Peukkuja peukkuja!

tepsuttelija ihanaa että olet saanut kokea plussan mutta samalla aivan kamalaa, että se viedään pois! Niin väärin! :hug: Mutta toivo nyt pakkasukoissa ja olen myös kuullut, että ne on tosi sissejä jos selviävät sulatuksesta.
Samaa olen miettinyt hormoonien määrästä näissä hoidoissa. Varsinkin kun itsellä ei ole todettu missään niistä puutetta, niin tuntuu luonnottomalta ahtaa itseensä ylimääräisiä hormooneja, kun se ongelma lienee vain omat vanhat munasolut. Mutta saattaahan ne hormoonit kuitenkin tukea raskautta. Ehkä on niin, että yritän näitä epäonnistumisia vain aina selittää jollain... :O Tsemppiä sinulle pas:seihin. Itse pidän kesän vapaata hoidoista ja alkusyksystä taidan uskaltaa kokeilla sulatusta ja siirtoa. Nää pettymykset on mulla niin pahoja, että en haluaisi niitä kokea liian tiiviiseen tahtiin..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon Solakka silakka! Tämä tosiaan ottaa niin koville, että olen itsekin ajatellut pitää taukoa hoidoista kesän ajan ja koota itseni taas elokuussa kohti toivoa onnistumisesta! Minulla ihan sama juttu kuin sinulla, että missään muualla ei pitäisi olla ongelmaa, vaan munasolut huonoja ja vähäisiä. Tuntuu, että oma kierto on ihan ok ja limakalvot ym. Sitä vaan kuuluu syödä niitä hormoneja, koska ne on elintärkeitä vauvalle. Niin lääkärini sanoi, vaikka Zumenonia kielletään käyttämästä ohjeen mukaan raskauden aikana. Mutta nainen kuulemma tuottaa tyyliin 100 kertaa enemmän estrogeeniä raskaana olleessaan, joten ei haittaa vaikka sitä saa lääkkeistä. Kyllä me ollaan huippu asiantuntijoiden käsissä, pakko luottaa! Kai sitä kaikella vaan haluaa ymmärtää ja selittää, miksi ei onnistu. Voimia sinulle ja kaikkea muuta mukavaa ajateltavaa ja tekemistä kesän ajaksi! Kun on itse positiivisella mielellä niin se jo takaa paremman onnistumisen!
 

Yhteistyössä