Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea Typyliinille pienestä nyytistä :heart: ja ihanaa vauva arkea koko perheelle!

Täällä vain odotellaan.. alkaa pikkuhiljaa tuntua, että tämäkin raskaus taitaa päättyä yliaikaiseksi ja käynnistettyyn synnytykseen. No onneksi tiedän, että 3,5 vkon kuluttua tämä masuasukas on maailmassa vaikka olisikin yliajalla. Alkaa vaan tehdä kaikki liikkeet niin kipeää, että olisin jo valmis luopumaan tästä masusta vaikka se muutoin ihana onkin.

Joku kyseli tuosta miten jonot etenee, kun on ristiinluovuttaja ja pääsee jonon kärkeen. Oletko hoidossa VL:lla? Kesätauko ja kesäkin nyt varmasti sotkee hieman hoitoon pääsyä, mutta uskoisin, että hyvinkin pian sen jälkeen pääsette hoitoon.. koska kyllä niitä luovuttajia jatkuvasti tulee.

Tsemppiä piinailijoille ja tsemppiä hoitoa odottaville.

-Aliisa 38+5
 
Utopia, tiedot muutettu tuonne ylläolevaan listaan, onnea vielä kovasti plussasta.

Aliisa, pitkällähän sinäkin olet. Niin muuten minäkin luulin että yliaikaiseksi menee ja tyttö syntyikin 38+4. Mutta kuten sanoit, jos menee yliajalle niin ei enää pitkä aika. Se mikä on hassua kun synnytyksen jälkeen tulee hiukan ikävä sitä isoa masua vaikka tietenkin ihana kun vauva syntynyt....outoja nämä tuntemukset.

Tepsuttelijalle tsemiä piinikseen.

- Minni ja Tyty
 
aliisa kyllä olemme vl hoivissa :) kiitos siispä odotellaan enste ensi perjantaihin sitten katsellaan kuinka edetään, juu heinäkuussa ovat kiinni kokonaan. laskelmien mukaan elo syyskuussa pitäisi sitten luovuttajan olla tosi toimissa ilmeisestikkö siihen asti ainakin odotamme mekin ??
 
Heissan,

Olen viime viikot remontoinut kotia kuntoon, enkä ole saanut kirjoitettua vaikka olenkin lukenut teidän kuulumisia.

Onneksi olkoon Minni ja Typyliini :flower: Ihanaa että synnytys on onnistuneesti takana, haasteista huolimatta, ja lapsoset sylissä!

Onnea plussasta Utopia! Lumeton pidän kovasti peukkuja että tällä kertaa raskaus etenee tasaisesti!

Paulanna, samalla lailla minä myös söin Andrein ohjeen mukaan e-pillereitä kierron tahdistamiseksi, niin kummalta kuin se tuntuikin.

Saiga, mä kävin ultrissa ja muutenkin monella eri klinikalla pääkaupunkiseudulla (hoito siis Elitessä Tartossa). Valitsin vähän miten kalenteriin sopi, mitä kuulin gyneistä mun ystäviltä ja myös hinnan perusteella. Kaikki 3 ultraa oli eri gyne, ja hcg verikoekin oli eri lääkärikeskus. Diacor ja Mehiläinen pääasiassa kun ovat tässä mun lähellä. (Luovuin Mehiläisen palveluista kun saatiin yhdessä asiassa huonoa palvelua ja Mehiläisen imago tahraantui tuossa verokohussa.) Ulkomainen klinikka tarvitsee vain tulokset, joten se on omista valinnoista kiinni mihin rahansa vie, mitä haluaa klinikalta ja gyneltä.

ON: Mun laskettu aika lähestyy, 3.7 siis. Ylihuomenna on synnytystapaultra, toivon että kaikki on pikkuisella kunnossa. Ja tietysti että näyttäisi mahdolliselle synnyttää ihan normaalisti alakautta. Sukupuolikin toivottavasti kirkastuu, kun helmikuun ultrassa se oli vain arvaus. Oon kiihkeästi laittanut kotia valmiiksi ja vielä olisi kaikenlaista hankittavaa; jotenkin olen ollut niin arka hankkimaan vauvan juttuja etukäteen että olen kaiken isomman jättänyt viime hetkille. Kun tämä on totta vasta sitten kun se lapsi oikeasti on elävänä sylissä. Hyvältä näyttää toistaiseksi, ei ole ollut kummempia vaivoja, pikkuinen liikkuu tuolla vatsassa ja neuvolassa sykkeet, sf-mitat ja muut on näyttäneet ihan normaaleilta. Keskiviikkona sitten kuulen lisää.

Kovasti teidän hoitojen alussa olevien tilanteet saavat palaamaan omaan viime loppukesään ja syksyyn kun itse valmistauduin Tartoon menoon. Tsemppiä, onnea ja positiivisia ajatuksia siskot.

Aurinkoista mieltä kaikille!

SatuSofia ja Pompula 36+6
 
Onnea Minni ja Typyliini vauvojen johdosta!!!! Ihania uutisia täällä!!!
Oikein onnellista kesää teille pienokaisten kanssa!!

Aliisalle ja Satusofialle tsempitykset loppusuoralle! Näitä lukiessa muuten huomaa miten aika menee kuin siivillä, just vastahan Satusofia plussasi ja nyt jo synnytys kulman takana. :)

Mulla on kaikki ok, kävin ultrassa ja yksi pieni sydän siellä pamppailee. Siis en voi millään uskoa, että tämä tapahtuu minulle! Toisaalta tässä on se hyvä puoli, että joka päivä voi kokea riemun tunteen, kun muistaa että ainiin hoitohan onnistui. Ei uskalleta miehen kanssa juuri kotona asiasta puhua, jotenkin sitä kuvittelee, että kun asian siirtää pois ajatuksista, mitään pahaa ei voi tapahtua... Mies on ihan paniikissa aiheesta ja pelkää että jotain tapahtuu, niin eipä asiasta juuri keskustella. Taitaa liittyä näihin pitkiin hoitoihin ja toiveisiin.

Seurailen taustalla ja toivon sydämeni pohjasta onnistumisia kaikille!!! Klinikoiden kesätauko voi tehdä hyvää ajatuksille ja syksyllä on uutta tarmoa lähteä hoitoihin. Lämmintä kesää kaikille täällä pörrääville ja ihanaa yhdessäoloa läheisten kanssa!!

Tuuttis 8+2
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Mirkku (43), siirto syksyllä
Rouva K33, hoidot alkamassa, jonossa

Hoito lähestyy
aithusa, toiveissa eka, PAS kesäkuussa
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS kesällä
Paulanna (47), neljäs, siirto elokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa

Piinistelijät
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS 1.6. testi 15.6

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5. hcg 324

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Annamari, :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia näin hoidot aloitetaan luovuttajalle juhannuksen jälkeen ja ja nyt mietitään olisiko sittenkin suora luovutus meidän juttu .. paljon mietittävää ennen kuin tapahtuu :) elokuussa sitten olisi otollinen ensi häppeninki :)) jännää jännää mutta otetaan tämä matka elämän avartamisena tuokoon se mitä on tarkoitus :)
 
Hei kaikille,
Onnea Minni ja Typyliini pikkuisten johdosta :)
ON:
niin se meni ovulaation takia tämäkin kierto sivu suun :-o Uskomatonta! Ei mulla ennen ole ollut tällasta ongelmaa että oma kierto pukkaa läpi hormoneista huolimatta. No nyt sitten seuraavasta kierrosta jarrun kanssa yritetään ja se sopii ihan hyvin noihin klinikoiden kiinnioloaikoihinkin. Eli ehkä elokuussa PASsiin...

terv. lokakuu
 
RouvaK33 kiva juttu, että asiat etenee teillä ! Mietittävää on paljon ennenkuin teette päätöksen omasta luovuttajasta vai anonyymistä...
ON: ehkäisypillerithän sitä sitten piti aloittaa ja saada kierto kuntoon ja sovitettua jaetun vastaanottajan ja luovuttajan kiertoon; että näillä mennään elokuulle. Nyt sitten itsekin mietiskelen ja kyselen, että onko jollakulla ihan jonkun gynekolgin nimi antaa; joka tekisi uä:n pääkaupunkiseudulla ?! Kaikkihan varmaan tekee, mutta aina ois mukava tietää joku joka on ollut hyvä...Eihän sitä tarvii kuin limisultran ja luulis (!) et jokainen gyne osaa tehdä...Kiitollinen olen, jos joku jonkun nimen vinkkaa, vaikka sitten privana :)
SatuSofialle onnea tulevaan synnytykseen ! Ja kiitos, kun kerroit, että sinäkin pillereitä popsit ennen hoitoa...
Hyvää ja lämmintä viikonloppua kaikille !
 
Taisi nyt tulla kyllä takapakkia meille. Testit näyttivät negaa:( joten ei tullut tästä siirrosta tulosta. Ihmettelen, että mitä kävi, miksi ei? Tietynlaisia oireita oli jo, mitä oli onnistuessa, eli ilmeisesti sitä siis jo kuvittelee ne asiat. Ja mietityttää, että voiko onnistua vielä jos ei pakkasesta selvinneiden kanssa nyt onnistunut? Pakko vaan uskoa, että joskus vielä... onneksi on kesä!
 
Tepsuttelija isot pahoittelut negasta! Voi tuo pettymyksen tunne on niin valtaisa, varsinkin kun on oireitakin ollut. Mutta kai ne lääkkeet ja hormoonit niitä oireita tekee ja ovat samankaltaisia kuin raskaudessa. Ehkä alkiot ei ollu elinkelpoisia tai joku muu pienen pieni osio ei menny nappiin. Sille ei voi mitään eikä sitä voi estää, niin käy luomukierroissakin ja "luomuyrittäjilläkin" Näissä hoidoissa vaan kun tietää varmasti, että alkio on laitettu kohtuun itämään ja odotukset on siksi kovat. Paljon voimia pettymyksestä toipumiseen ja nauti kesästä kuitenkin, kesä on lyhyt! Syksyllä sitten uutta hoitoa kohti vai jäikö teillä pakkaseen mitään?
 
Hei kaikki! Olin näköjään päätynyt kadonneeksi lampaaksi, joten ilmoittelen, että meidän pikkutyttö syntyi kesäkuun alussa lähes laskettuna aikana. Synnytys meni hyvin, vauhdikas oli lähtö heti lapsivesien mentyä. Minullahan ennestään poikia, joten tämä on jännää nyt tytön kanssa.

Olemme onnesta soikeana täällä =)

Paljon onnea myös myös Minni Typyliini ym, jotka samoihin aikoihin täällä tsemppailimme. Ja onnea tuleviin koitoksiin kaikille muille kuten SatuSofia Solakkasilakka, joiden nimet nyt ainakin muistuvat mieleen.

Sekä jokaiselle yrittäjälle uskoa onnistumisiin, vaikkei kaikki aina ihan heti menekään odotusten mukaan.
 
Tepsuttelija, sure surusi negasta. Toivottavasti kesä ja sen kuviot tasoittavat mieltä. Onneksi vaikutat siltä että uusi yritys on mielessä, ja tulee sitten ajallaan.

Onnea TuuttiTuulia! Ihanaa että ultra jo näyttää pikkuisen kasvavan!

Kiva kuulla Annamari että olette jo sanneet pikkumimmin kotiin!

ON: Ultrassa kaikki näytti olevan ok. Lääkäri vaikutti aika varmalta että tyttö tuolla kasvaa, pikkuisen keskikäyrän alapuolella mut rajoissa kuitenkin. Pää on jo vähän laskeutunut ja kohdunkaula hiukan pehmentynyt. Nyt vaan sitten sain loppuviikosta yskän ja keuhkoputken tulehduksen. Nyt tuntuisi olevan kääntymässä parempaan. En tiedä sekö vai jotain muuta mut tänään meni lähes iltaan ennen kuin tunsin liikkeitä vatsassa ja aloin jo huolestua että mikä pikkuisella on, sairastaako sekin vai pelkää mun yskänpuuskia. Onneksi sitten alkoi hikka ja sen jälkeen muitakin liikkeitä.

Sateenraikastamaa viikon aloitusta!

SatuSofia ja Pompula 37+5
 
Kiitos teille solakka silakkaja SatuSofia lohduttavista sanoista! Ihanaa kun täällä saa näin ystävällisiä sanoja ja ennen kaikkea ymmärtäviä! Varmasti moni kokenut samaa ja tuntuu yhtä väärältä. Tähän voisin lainata Teleksin sanoja Kotimatkalla kappaleesta "missä se päätetään kuka saa sen pienen palan onnea"...Mieskin oli tosi pettyneen oloinen, mutta onneksi ihana ja rakastava tuki! Mutta tosiaan, meillä on vielä pakkasessa kuusi alkioita. Pelottaa vaan, että jos ei ensimmäisellä kerralla onnistunut, voiko toinen olla erilainen? Kesä on onneksi mukavaa aikaa ja ehtii palautua ja virkistyä, toivottavasti. Jos sitten taas elokuussa uusi yritys. Miten nopeasti teillä saman kokeneilla muutan on lähtenyt oma kierto käyntiin kun olette lopettaneet lääkkeet? Tuntuu, että itsellä kuukautiset alkaa ihan kohta.

Lämmintä kesää kaikille ja onnea odottajille ja hoidon aloittaville!
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

täällähän on paljon hyviä uutisia, lämpöiset onnittelut Annamarille ja Typyliinille pikkuisista :flower:

Mikähän mahtaa olla Aliisan tilanne, joko pikkuinen on syntynyt?

Satusofia, sinä olet jo ihan loppusuoralla, aika menee älyttömän äkkiä.
Tsemppiä viimeisille metreille!

Plussanneitakin näkyy olevan, ainakin Tuttituulia ja Utopia, onnea! Kyllä se aina uskomattomalta tuntuu, on taival sitten ollut pitempi tai lyhyempi.

Voimia myös ikäviä uutisia saaneille ja kovasti toivon onnistumista seuraavaan hoitoon. Oon samaa mieltä kuin Solakkasilakka, kesästä kannattaa nauttia rauhassa kun klinikat on kiinni.

Omaa tilannetta en tahdo vieläkään todeksi uskoa näiden vuosien jälkeen ja varovaisin mielin suunnataan eteenpäin. Tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin, pieni oli tanään ultrassa kasvanut jo viisisenttiseksi ja viuhtoi kovaa vauhtia käsiään ja jalkojaan :heart:

Hyvää juhannusta kaikille!

Lumeton ja Pikkarainen rv 11+5
 
Voi Aliisa Onnea onnea onnea!!! Ihana juttu!! Olen niin onnellinen sun puolesta!! Ollaan pitkään kirjoiteltu täällä ja nyt sulla jo kaksi ihanaa pientä lasta. Onnea koko teidän perheelle!!!

Ja kiitos kaikille onnitteluista, edelleen yhtä uskomaton olo on... Pahoinvointi muistuttaa kyllä asiasta vuorokauden jokaisena tuntina. :)

Terkuin Tuuttis 9+0
 
tepsuttelija voi :( pahoittelut negasta.

annamari ja aliisa ihania uutisia, ONNEA :flower:

utopia, lumeton ja tuuttis onnea matkaan, toivon sydämestäni että kaikki sujuu hyvin!

Hyviä uutisia; kierto ja limis ok, juhannuksen jälkeen haetaan huurunokka matkaan, kunhan vaan selviäisi sulatuksesta. Hain apteekista kassillisen lääkkeitä, huhhuh. Kortisonin aloitus jännittää, toisaalta siitä johtuva mahdollinen unettomuus valoisina kesäöinä ei kyllä haittaa.. Olo on kuin vuoristoradassa, vastahan toivo heräsi, sammui ja nyt heräilee taas. Mäkikotkan sanoin toivottelen hyvää juhannusta kaikille; jokainen tsäänssi on mahdollisuus ;)
 
Onnea kovasti kaikille raskautuneille ja synnyttäneille!! Ihanaa näköjään hoidot voi joskus onnistuakin! :) mahtavaa!

Tepsuttelija, olen tosi pahoillani, ymmärrän tunteesi niin hyvin. Munkin eka tuoresiirto meni pieleen, alkiot (2 kpl) ei edes yrittäneet kiinnittyä ja tuoresiirrossa mahdollisuuksien pitäisi olla paremmat, meinaa usko loppua että voiko ne pakastetutkaan sitten kiinnittyä. ja jos minussa onkin joku vika, että mun kohtu vaikka vaan "hylkii" alkioita.. huoh... elokuussa on sitten uusi yritys, toivon parasta ja pelkään pahinta... Miehelle oli melkein vaikeempaa kun mulle kun raskaus ei sitten alkanutkaan, hän oli ollut niin varma raskauden alkamisesta. Mulla oli niin (ja on) niin epäonnistunut olo naisena, kun en edes vierailla nuorilla soluilla pysty tulemaan raskaaksi. pakko vaan nostaa pää pystyyn ja ajatella positiivisesti matkalla uusiin hoitoihin. Jos en koskaan tule raskaaksi, enka saa lasta, olen ainakin yrittänyt kaikkeni, enempää en voi tehdä... :)

mun kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo viikonloppuna ( eka kierto lääkkeiden lopetuksen jälkeen) ei vaan kuulu. odottelen kärsimättömänä, koska kun ne alkaa, Andrei antaa mulle lääkityksen aloitus päivät.. ja hip hei uuteen yritykseen :)
 
Aliisalle sydämelliset onnittelut pojasta !
Mirkku: sama juttu sulla kuin mullakin, kuukautiset ei alkanut...Mullahan meni sitten aina 37:een päivään asti ennenkuin alkoi ja Andrei määräsi Marvelonia (=ehkäisypilleri) nyt syömään. Niitä nyt siis popsin ja toivon, että toimii... Mulle on lääkityspäivämäärät lyöty lukkoon ja samoin ultrat ja eilen vietinkin monta hetkeä netin äärellä ja puhelimessa kun yritin varata 27.7 päivälle ultraa; on vielä kaiken lisäksi perjantai. Arvatkaa vaan kuinka moni gyne on perjantaina heinäkuussa paikalla... No, sitten tärppäsi ja menen Mehiläiseen ympyrätaloon, jollekin joka on ihan lapsettomuuslääkärikin. Saas vaan nähdä miten suhtautuu ikääni...Sitä aina itse jännään; kun Suomen laki ei sallisi; mutta hoidothan onkin Virossa.
Täällä on tapahtunut paljon kaikkea hyvää, vauvoja on synytynyt ja h-hetkiä käsillä :) Tosin niitä ikäviä pettymyksiäkin aina tulee, niitä ei kellekään toivoisi. Luin eilen illalla tätä ketjua alusta ja oli mukava huomata, että siellä aikanaan pettymyksiäkin kokeneet olivat osa nyt äitejä...
Tsemppiä vaan kaikille !!!
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna, oliko sulla kuitenkin oireita ennen kuukautisia? mulla on koko ajan tunne että ne alkaa ja nippailee vatsaa, mutta ei silti ala... Mäkin jo tein testin toiveekkaana.. noh negaahan se tietty näytti :)

Hyvää Juhannusta kaikille!
 
Aliisa, paljon onnea:flower:! Olisi kiva kuulla miten synnytys meni ja kuinka voitte. Hyvin lähelle osuit laskettua aikaa, se mullakin on toiveissa.

Aithusalle peukkuja tulevaan hoitoon! Muista syödä foolihappoa ja limakalvoille tärkeitä aineita kuten e-vitamiinia. Ehkä kannattaa sekin ottaa purkista; mä yritin löytää mahdollisimman laadukkaan silloin hoidon lähestyessä. Nyt kun on kesä saa kyllä ruuasta paljon kaikkea kropalle hyvää jos jaksaa syödä uusia vihanneksia.

Paulanna mä en ole kokenut ikään liittyvää negatiivista kohtelua kenenkään terveydenhoidon ammattilaisen taholta, en ainakaan ole itse noteerannut sitä. Ikä on kuitenkin vain yksi ominaisuus äidille. Mulle tää on ainut oikea ikä tulla äidiksi kunhan nyt tämä loppu vielä menee hyvin. Mehän tehdään parhaamme tämän maan väestönkasvun ja tulevan veronmaksun eteen =)

Positiivisia ajatuksia jo odottaville ja lähiaikoina hoitoon menijöille! Rentoutukaa ja ajatelkaa mukavia asioita kohduistanne ja kropistanne!

SatuSofia ja Pompula 38+0
 

Yhteistyössä