Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mirkku: Mulla ei ollut mitään tuntemuksia menkkojen alun suhteen, mutta kun mulla ei oo koskaan mitään tuntemuksia; ne vaan alkaa. No, mä olin jo ihan varma, että olen raskaana silloin 37 pv...Rinnat oli arat ja kuvotti (mulla kun ei normaalisti mitään kuukautisoireita siis ole). Sitten ne menkat vaan alkoi ja aloin popsimaan niitä Marveloneja ja vuotoa jatkui sitten 6 päivää ja runsaasti, kun normaalisti 3-4 pv ja ihan kohtuudella. Vähän jännittää miten nyt käy kun kohta pitäis lopettaa Marvelonit ja saada taas vuoto aikaiseksi; mun kroppa on kyllä ihan sekaisin: painoakin tullut huhtikuusta lähtien +4 kg ja oon turvoksissa; mutta mitäpä tuo...
Kiitos SatuSofia kommentista, että kukaan terv.huollon ammattilainen ei ole "epäasiallisesti" kohdellut iän takia...Täytyypä ihan googlettaa toi E-vitamiini ja riittäiskös foolihapoksi MULTIVITA ? Vai oletteko käyttäneet jotain muuta ???
 
Huomenta toivottelen kaikille ja pikkukiirus töissä. Siksi en nyt kerkeä lukemaan taaksepäin. Sen verran kuiteskin, että Aliisalle Onnea ja tietty koko perheelle <3 Kaikille muille tsemppiä vaiheisiin!!!!
OM. Eilen kävin ultrassa ja kaikki on hyvin eli siirtoon päästään ensi keskiviikko. Se olisi sitten kolmas yritys. Huikeeta oli se että limis oli 14 mm. Paljon enempi kuin aiemmlla kerroilla. Zumenon oli kuitenkin se sama kasvattava lääke. Sitte kröhöm jonkun mielestä ällöä(ainakin mun miehen) join pullollisen avocadoöljyä. en toki kerralla vaan joka päivä tilkan. Ihan raakana ;) Oiskohan tämä voinut saanut kasvua aikaan??
Nyt sitten toivottelen hyvää, lämmintä ja turvallista Juhannusta kaikille. me mennään anopin mökille ja suuri toive, ensi Jussi sitten omassa uudessa mökissä ja uusi pikkuinen mukana <3 <3
 
Hei vaan ja hyvää juhannusta kanssa sisaret!

Kiitoksia kaikille onnitteluista :) Aivan uskomaton tunne olla nyt kotosalla pikkumiehen kanssa <3 Vaikea uskoa, että meillä on nyt kaikkien koettelemusten jälkeen kaksi maailman suloisinta lasta.

Täällä kyseltiin synnytyskertomusta. Koitan sellaisen näin lyhkäsesti kirjoittaa. Eli sunnuntai iltana nukkumaan mennessä klo 22.45 tunsin koko raskausajan ensimmäisen supistuksen ja tiesin heti, että nyt jtn tapahtuu. Tämä supistelu alkoi aivan yllättäen, sillä olin todellakin sillä mielellä että yli 40 viikon mentäisiin. En sitten oikein osannut alkaa nukkumaan, kun ajattelin, että odottelen hetken ja katson tuleeko niitä lisää. Siinä sitten touhuilin kämppää kuntoon ja ajattelin pikkasen vaille 00 mennä nukkumaan. Supistukset jatku ja väli vaan tiheni.. joskus kahden aikaan aloin kellottamaan supistuksia ja väli oli n. 8 min. 2.30 alkoi tulla limatulppaa ja mieheni sanoi, että nyt soitat sairaalaan. Soitin sairaalaan ja sanoivat, että tulla sinne sitten kun alkaa tuntumaan, että kotona ei enää pärjää supistuskipujen kanssa. No soitin siinä vaiheessa vanhempani meille ja aloin yrittämään vielä unta. Klo 05 mennessä en ollut nukkunut hetkeäkään ja supistukset alkoi olla todella kipeitä.
5.30 saavuimme mieheni kanssa sairaalaan. Tällöin olin avautunut 4cm. Tunnin ammeessa olon jälkeen tunsin, että tarvitsen jtn kipulääkitystä. Tällöin pääsimmekin synnytyssaliin ja sain joskus klo 8 aikaan epiduraalin, joka vei ihanasti kivut pois. Klo 10.35 olin täysin auennut ja sain alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe oli vähän lyhyempi kuin esikoisesta ja pieni suuri mies syntyi maailmaan klo 11.08. Synnytys oli helpompi kuin esikoisesta. Repeämiä ei tullut ja tunsin muutenkin olevani suht hyvissä voimissa tuon urakan jälkeen. Pikkumies oli hetken aikaa ärhäkkä ja sai vähän happea, jonka jälkeen rauhottui. Oli kuulema niin nopea synnytys, jotta se teki hänestä ärhäkän. Mutta hyvin voi pikkumies ja koko perhe.

En voi kuin olla koko sydämestäni kiitollinen meille soluja luovuttaneelle naiselle. Hänen ansiostaan meillä on nyt 2 ihanaa lasta <3 <3 Jossakin vaiheessa ei olllut uskoa, että me voisimme koskaan onnistua, mutta vastoinkäymisten jälkeen me olemme nyt perhe ja koko sydämestämme todella onnellisia.

Toivon teille kaikille onnistumisia ja ennen kaikkea uskoa silloin, kun tuntuu että kaikki kaatuu niskaan ja mikään ei tunnu mahdolliselta. Olette kaikki mielessäni ja rukouksissani.

Kiitos palstalaiset ihan mielettömästi tuestanne. Aion jatkossakin seurata tätä palstaa ja tulen välillä kirjoittelemaan, kunhan vain ehdin. Kaikkea hyvää!

-Aliisa kera ihanan pikkumiehen ja neidin 1v 7kk
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
Tepsuttelija (36) haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto elokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Rouva K33, siirto elokuussa
_lokakuu_, PAS elokuussa

Hoito lähestyy
aithusa, toiveissa eka, PAS kesäkuussa
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS kesällä

Piinistelijät

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5. hcg 324

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Annamari pikkuisesta tyttösestä.

SatuSofia, voi ei säkin sait "kivan" taudin tuohon raskauden loppumetreille, toivottavasti jo mennyt ohi. Tsemppiä loppuraskauteen.

Tepsuttelija, pahoittelut negasta. Onnea seuraavaan PAS:iin.

Aliisa08, onnea kovasti pojan syntymästä.

Paulanna, minäkään en ole kokenut mitään ikäsyrjintää neuvolassa, lääkärillä, synnärillä tms. ja olen nämä kaksi viimeistä siis tehnyt 46 ja 48 vuotiaana.

).( Tyty jo hieman yli kolmeviikkoinen, aika menee nopsaan. Välillä massu kipristelee ja sitten taas tarttee miettiä että mitähän tuli itse syötyä. No, nämä kuuluu asiaan kun ovat vähäisiä massukipristelyjä. Hyvin on kuitenkin mennyt, on tosin ihanaa kun mies pystyy olla lomalla koko kesän, helpottaa kovasti kun tuo isovelikin vaatii omansa. Poika myös ihana pakkaus kun kovasti nyt opettelee puhumaan ja toistelee meidän sanomia sanoja innoissaan.

- Minni
 
hiphei
jännät ajat alkakoon nyt se juhannuksen jälkeinen viikko koitti :) nyt odotellaan koska minä sitten hormoonilääkkeille ja vietetään mieheni kanssa pariviikkoa kreikassa ihan täysin rentoutuneina hihihih kaikille oikein ihanaa kesää :))
 
Tänään haettiin kyytiin yksi hienosti sulatuksesta selvinnyt huurunokka <3 ja perjantaina vielä gonapeptyl-piikki iskettävä nahkaan. Aikamoinen lääkearsenaali tuolla kylppärin kaapissa jo on, aikamoista kemiallista sotaa tämä jo on.

aithusa pp 0 (testipäivä 9.7.)
 
Kiva kuulla Aithusa että saitte kyytiläisen, nyt sitten ihania piinispäiviä. perässä tullaan. Huomenna olisi tarkoitus saada oma kyytiläinen. Siitä se sitten taas alkaa. Onneksi sattuu usean päivän vapaat perään, saa antaa aikaa itselleen ja rauhoittua. Pian se kesälomakin sieltä tulee.
 
Aliisalle hurjan paljon onnea pikkumiehestä! Miltä on tuntunut tuo 1v 7 kk ikäero lapsukaisilla? Meille tulee pienille saman verran ikäeroa mikäli kaikki menee hyvin.

Aithusalle onnekkaita piinailupäiviä! Pidän kovasti peukkuja sulle pystyssä! Ja Aliaanalla limakalvon paksuus ainakin mahtava ja enteilee suotuisaa kasvuympäristöä huurunokalle. Tsemppiä siirtoon ja piinailuun!

ON: Viime viikolla käyty varhaisultrassa ja kyllä siellä napakka syke löytyi ja viikkoja vastaava pikkuinen. Laskettuaika 30.1.13. Uskomatonta, ei siinä muuta osannut sanoa! Kaksi siirtoa tehty, joista molemmista raskaus... En olisi ikinä voinut uskoa tälläiseen mahdollisuuteen näin "pessimistisrealistisena" ihmisenä. Vaikka meillä hoitohistoria onkin lyhyt, niin ehdin silti noin 12 vuotta nuoruudestani surra sitä, etten ehkä koskaan lapsia tulekaan saamaan ja tiedän sen myös persoonaani vaikuttaneen. Meillä ei siis ole ikinä ollut edes mahdollisuutta yrittää lapsia omilla soluilla, koska olen ennenaikaiset vaihdevuodet-diagnoosin saanut jo varhaisessa teini-iässä eli siis munasarjat ei toimi, eikä munasoluja ole. Katheriinalla taisi olla hieman samankaltainen tilanne, mikäli oikein muistan. Nyt tässä sitten vaan annetaan viikkojen kulua ja katsotaan, miten käy. Nöyrin mielin eteenpäin ja raskaudesta nauttien sen koko kirjossa :)

Satusofialle tsemppiä synnytykseen ja kaikille hoitoa odotteleville lämmintä kesää ja ihania energiavarastojen lataamishetkiä syksyä varten!

Utopia 9+0 ja pikkumies 11 kk
 
Viimeksi muokattu:
Aliisa kiitos sun synnytyskertomuksesta! Melkoisen nopeasti synnytys sitten meni vaikka yksi yö on mennyt ilman unia. Hieno juttu!

Peukut pystyssä Aithusalle ja Aliaanalle!

Muuten tuo avocadoöljy on varmasti hyvä E-vitamiinin lähde. Ehkä se on auttanut limakalvon kasvuakin. Myös monet muut kasviöljyt, vehnänalkioöljy esimerkiksi, ja siemenet ja pähkinät sisältää paljon E-vitamiinia.

Utopia, mukava kuulla sun tarina. Meitä on lähtökohdiltaan niin monenlaisten elämäntarinoiden kanssa; mutta sitten kun odotukseen asti pääsee ja ehkä vielä sen lapsen saa, ollaan aika samoissa tunnelmissa. Mulla myös luovuttaja on aina silloin tällöin mielessä ja kiitollisuus että joku on mulle antanut tän mahdollisuuden. Ja Andrein ja oman parhaansa tekemisen osuuden jälkeen universumin kaikki palikat on osuneet kohdilleen.

Kiitos kaikille tsempeistä. Tiedän että todella helpon raskauden olen tähän asti saanut kokea joten pienet vaivat tässä viimeisillä viikoilla ei paljoa paina. Vieläkin pystyn pyöräilemään ja jaksan liikkua hyvin, lapsi ei paina keuhkoja ja yskän lähes mentyä ei tarvii pelätä koko ajan että pissaan housuun. Kun vielä saan oman mielen rauhoitettua lähipäiviksi tuohon synnytystapahtumaan... Kävin eilen synnäritutustumisessa ja vaikutti oikein hyvältä. Jos ei mitään erityisiä esteitä, siellä voisi synnyttää jopa veteen, sairaalassa on kivannäköinen allashuone. No, asiat ei aina mene niinkuin toivoisi mutta vaihtoehtoja ainakin on.

Kauniita loppuviikon kesäpäiviä ja rentoa mieltä piinistelijöille, elo-syyskuussa hoitoon menijöille, odottaville ja uusien vauvojen kanssa eläville!

SatuSofia ja Pompula 39+1
 
Ihanan paljon hyviä uutisia tullut nyt tälle palstalle.
Se valaa uskoa hoitojen onnistumiseen.

Itsellä on vieläkin niin hämmentynyt olo, yli kolmen vuoden vuoristoradan,
keskenmenojen, epäonnistuneiden hoitojen jne. jälkeen kaikki näyttäisi
edelleen hyvältä. Oltiin tänään neuvolan ultrassa ja siellä se pikkuinen
mini-ihminen potki ja sukelteli, haukotteli ja näytti ihan oikealta pikkuiselta
vauvalta.

Rentoa ja aurinkoista kesää kaikille eri tilanteissa! :heart:

Lumeton ja Pikkarainen rv 13+1
 
Hei!

Uusi keskustelija astuu kehiin : )

Meille tehtiin 27.6 tuoresiirto IVF-hoitoon liittyen. Unohtui kysyä, että mitä hoitoraportin "Score" tarkoittaa? Tietääkö joku, meinaako se jotenkin sen alkion laatua, kun tuossa on asteikko 1-5? Mikä on paras?

Entä moniko soluisena alkion olis paras siirtää, onko konkareille kertynyt tästä tietoa?

Entä onko endometrium 9.7mm hyvä?

Jännittää ihan hirmuisesti, meillä kävi huono tuuri ja PCOS munsarjojen vuoksi stimulaatiossa 29 follikkelista vain yksi oli kypsä ja se ihka ainoa sitten hedelmöittyi ja alkoi jakautua : (

Että ihan hirmuiset kasvupaineet on jo asetettu 4 soluisena siirretyn alkion niskaan! : )

Luin Hs.fi:sta, että 20.3 on julistettu Onnellisuuden päiväksi; se on "solupalleromme" laskettu aika -päivä, jos se lähtisi kasvamaan.. Olkoon se hyvä enne!

Osaako jo sanoa, kuinka nopeasti voi odottaa fyysisiä tuntemuksia raskaudesta? Testipäivä on 9.7, mutta en usko että uskallan vielä silloin testata, loma alkaisi 11.7, joten jos testaisi silloin, voisi jäädä rauhassa kotiin suremaan negatiivista tulosta. Toivo kuitenkin elää!
 
Tervetuloa piinistelemään ja jakamaan tuntemuksia Valborg =) Meille on tehty pas siirto samana päivänä ja testipäiväkin siis sama. Jännätään yhdessä. katsoin omaa hoitoraporttia tältä kerralta ja siinä oli kohdassa Score numer 3, mutta en kyllä osaa sanoa mitä tarkoittaa, yritän ottaa selvää, kysyä vaikka kun soitan klinikalle muusta asiasta. Katsoin vielä että myös edellisessä oli 3 ja ensimmäisessä 1. Tämä on siis kolmas yritys. aikaisemmista ei tulosta. 9. 7 on tosi hyvä. mulla vastaavat oli ekassa 9.1 tokassa yli 11 ja nyt 14. Mulla alkaa lomakin samaan aikaan. Onneksi on kaikkea mukavaa edessä (mökin osto) niin ei ihan kaikki asiat pyöri tämän ympärillä. Tietty loppuakohti varmasti käy niin ettei muuta osaa ajatella. Meillä kävi sulatuksessa pieni kato. jouduttiin sulattamaan 4 että saatiin yksi hyvä 7 soluinen. nyt jäi pakkaseen vain ykis huuru. eli jos tämä menee taas mönkähän, ollaan aikalailla selkä seinää vasten ja yhden varassa. Uuteen kierrokseen ei sitten enää lähdetä. Ei jaksa fysiikka eikäliioin kemia. Mutta nyt yritetään ajatella positiivisesti ja uskoa että kaikki voitava on tehty, luonto hoitaa loput. Vaikea sanoa kuinka nopsaan raskaustuntemuksia kun nuo lääkkeet sekoittaa. Tuntemuksia on alkanut mulle tulla joskus pp 6 jälkeen vaikkin siis nega on ollut tulos. Nyt siis pp 2 ja olo muuten täysin normaali lukuunottamatta kortisonin aiheuttamaa pirullista turvotusta ja väsymystä kun en saa öisin nukuttua.
 
Kiitos Aliaana vastauksesta, mietin vielä tuota score-juttua, jossain täällä palstalla oli aiemmin tuosta score-jutusta, että 1 olisi paras ja 5 huonoin, mutta sitten kun hakee netistä noita score-juttuja, niin usein on, että 4 olis "high quality" ja 1 "poor quality". Lisäksi meidän solusta on valokuva, jossa se näyttää varsin hyvälaatuiselta ja lääkärikin sanoi, että se on hyvän näköinen solu, jolla pitäisi olla hyvät edellytykset normaalille kasvulle, siis meidän solun score oli 4. Vaihteleekohan se klinikoittain, että mitä scorea käytetään? Ottaapa nuista selvän.. Mutta kovasti voimia sinullekin piinaviikoille, yhdessä jännätään!

Lisään tähän vielä yhden mieltäni huolestuttavan asian: Gonapeptyl nimisen piikin, huomasin, että joku on sitä käyttänytkin. Lääkäri määräsi sen pistettäväksi 6 päivänä alkionsiirrosta, koska sen pitäisi muuttaa endometriumia vastaanottavaisemmaksi alkiolle, mutta selosteessa sanotaan, että sitä ei saa käyttää raskaana oleville ja se voi aiheuttaa keskenmenoja, synnynnäisiä kehityshäiriöitä yms. Mä nyt pähkäilen, että uskaltaako sitä käyttää???? Klinikkakin on kiinni, ja mun pitäis pistää se sunnuntaina... Periaatteessa mä haluaisin luottaa hoitavaan lääkäriin, mutta tuo teksti kyllä hirvittää! Oon yrittäny ettiä tietoa Pubmedista asiasta, mutta en löydä tutkimuksia sen käytöstä implantaatiovaiheessa..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Juurikin tänään laitoin tuon Gonapeptyl piikin. Auts kun kirveli =/ Mutta joo, olen lukenut samat ja huolestunutkin. Kuullostaahan se niin ristiriitaiselta. Mua eritoten pelottaa koska mulla on erityiskyky haalia kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. Mutta vakavasti, uskon kyllä että meitä hoitavat lääkärit tietävät mitä määrävät. On meidän pakko luottaa. Me ollaan Tampereella Avalla, saanko kysyä missä te? Eikö tuota piikkiä yleensä tai jossain tapauksissa käytetä paljon enempi kuin vain kerran? voisiko ne riskit olla silloin ? Ja vielä, on ilmeisesti paljon hyviä onnistumistuloksia saatu juuri tuolla yhdellä piikillä kiinnittymistä auttamaan. Mielenrauhan saan kyllä itse aina kun mistä tahansa asiasta kysyn hoitavalta lääkäriltä... saitko sinä muuten ostettua vain tuon yhden ruiskeen vai pitikö ostaa koko 7 kpl paketti turhaan? Minä jouduin kokopaketin =/
 
Olen myös avalla hoidoissa, meille lääkäri sanoi että ostakaa se Gonapeptyl piikki klinikan alapuolella olevasta apteekista, ne myyvät yhden kerrallaan muuten joutuu turhaan ostaa koko paketin! Jonotamme lahjasoluja, tehty 2 ivf minulle ja yhteensä 10 siirtoa, tuloksena yksi keskenmeno;(
 
Aliaana, mun pitäis pistää se huomenna. Niin se vissiin on, yritin etsiä tosiaan tietoa ja varmaan yhdestä ei piikistä ei niinkään ole haittaa. Pakkohan meidän on vaan luottaa lääkäreihin, kyllä ne sen uusimman tiedon hankkii ja suodattaa.

Miksiköhän mun pitää pistää se sunnuntaia vaikka meillä taisi olla sama alkionsiirtopäivä, keskiviikko 27.6? ----> Muoks: Nyt tajusin, teillehän tehtiin PAS, meille tuoresiirto, siitä se päivän ero varmaan.

Mä sain ostettua YA:sta yhden piikin, Yliopiston Apteekki kai pakkaa niitä yksittäin omiin laatikoihin.

Mekin ollaan Tampereen Avalla, oon tykännyt siitä paikasta tosi paljon, ihana henkilökunta.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan taasen. Me tykätään myös tosi paljon Avasta ja sen henkilökunnasta..kaikesta. Sinne on aina niin kiva mennä. Joo, johtunee varmasti päivän ero juuri tuosta mitä veikkasit, siis piikin laiton. Meille lääkäri kertoi mahdollisen kiinnittymispäivän olevan tämä..aika jännää, tosin ei kait sitä nyt ihan niin tarkasti voi sanoa, vai voiko? Entä jos kiinnittyminen tapahtuu vasta myöshemmin, onko tämä piikki mennyt hukkaan. Mä heräsin aamulla ennen viittä jo pistelemään kun ei nukuttanut. Tosiaan kirveli enemmän kuin aikaisemmat pistokset tai sitten olin jotenkin aamuherkkä ;) Onkos sulla kaikki hyvin? mitään tuntemuksia ?
 
Ei mulla ole vielä hirveesti oireita, jotain lievää alamahan turvotusta, mutta se varmaan johtuu noista lääkkeistä... Suoraan sanottuna en hirveesti enää usko, että se kasvaa siellä, tai tietysti toivon sitä ihan hulluna, mutta se keskiviikon euforinen fiilis meni jo ohi ja nyt on aika epäuskoinen olotila : ) Mutta tavallaan ihan hyvä olo, kun tuntuu, et oon jo hyväksynyt negatiivisen tuloksen etukäteen! Onko sulla tuntemuksia? Luulis, että se piikki ei mene hukkaan, että se vaikuttaa siinä limakalvolla ja alkiossa ainakin sen parin vuorokauden ajan.. Tällä palstalla tais olla nyt kolme, joilla testipäivä on 9.7, todella jännittävää!
 
Viimeksi muokattu:
Ei mitään. Ei oireen oiretta, ei tuntemuksen tuntemusta. Höh. Tsemppiä Aliaana ja Valborg, ihan samaan aikaan ja samoilla hoitokaavioilla mennään :) kortisonin yöunet vievä sivuvaikutus alkaa jo rassaamaan täälläkin.

Oli niinpaljon helpompaa pitää kiinni toivosta viime kierroksella kun oli oireita. Nyt ei hössötysvaihde lähde käyntiin millään.
 
Utopia Muistit oikein, mulla on myös tuo munasarjojen toimimattomuus,viisivuotiaana leikkauksessa tullut verenkiertohäiriö. Jännää että lääkäri viitsi sen asian mulle selittää niin että sen ymmärsin,vasta kun alettiin hoitoja ottamaan sillon vuonna 2009.Kuitenkin ensi kerran asiasta minulle on puhuttu jo teini-ikäisenä.
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea kaikille jotka on synnyttäny ja raskautunu ja saanu kyytiläisiä ja muuten vain asiassa edenneille! Kerkeän nykyään niin huonosti lukemaan,että en muista mitä viimeksi olen edes kirjottanut,juuri ja juuri pysyn mukana mitä olen viimeksi lukenut :O

).( Meillä poitsu kasvaa kovasti,nyt jo pungutaan istumaan ja päätä pidetään koholla,eilen jopa hieman pyörittiin (oli kyllä varmaan vahinko) ja mahalleen kääntäminenkään ei enää saa kovaa vastalausemyrskyä aikaan. Nyt on vain tullut oireita,että rintamaito ei tahdo mulla enää riittää :'( Ajattelin että täysimetän siihen 6kk ikään,mutta täytynee nöyrtyä ja ruveta tarjoileen soseita.Yöllä riittää maito hyvin,mutta päivällä ei tahdo enää piisata,vaikka mielestäni ruokinkin kroppaani ihan hyvin juomalla.
Toinen pirulainen mikä on nyt iskeny, on tuo VAUVAKUUME.Ei pitänyt minulla olla ikinä sellaista,järjen piti pysyä päässä kun ei niitä vauvoja meidän perheeseen niin vain tehdä,mutta niin on vauvakuumemittari ainakin 38 asteessa. Voi auttakee.Pelkään kai niitä pettymyksiä,pessimisti kun ajattelee,että ei voi niin hyvin käydä mitä tän ekan kanssa,että nopeeta ja viimesillä mahdollisilla alkioilla tulin raskaaksi..
Onneksi on kahden viikon päästä olevien hääjuhlien järjestelyä,niin ei ennätä koko aikaa kuumeilla. :p

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

-Katheriina ja poitsu 3,5kk-
 
Viimeksi muokattu:
Katheriina kirjoitteli kivasti =) Kuullostaa ihanalta, kuumeilutkin =)
Omaa napaa. Nyt mennään pp 5. Ja tänään tai oikeastaan viime yönä alkoi kovat menkkamaiset kivut. Tuntuu niin just siltä kuin kk alkaa NYT. ei mitään muuta tuntemuksia, ei rintatumeksuiakaan. Ja sitten vielä..reikä hampaassa. Kohtapian paikkaukseen. Soittelin ensin kuinka turvallista on puudutus ja onneksi on turvallisia aineita myös ettei tarvi ihan ilman puudutetta. ..jotenkin alakuloinen fiilis täällä.Mites muut piinistelijät?
 
Hei vaan ja tervetuloa uusille keskustelijoille. Onnea kovasti kaikille piinailijoille!
Minä odottelen edelleen niitä kuukautisia, nyt on siis jo kp43. Viime viikolla vaikutti siltä, että ne nyt vihdoin alkaa, mutta se jäikin vaan pariin tippaan. Onko teillä kokemusta hoitojen väliltä, että oma hormoonitoiminta ei käynnistykään helposti? Heinäkuussa eli siis jo tässä kuussa oli tarkoitus alkaa valmistelemaan seuraavaa PAS.sia, mutta mitä ihmettä, jos ne kuukautiset ei alakkaan?
 
Heippa Mirkku ja muutkin ! Mirkkua jo kaipasinkin linjoille. Itsellä kun toi sama ongelma ollut/on...Mä oon nyt siis popsinut Marveloneja ja ODOTTELEN myös menkkoja nyt niiden lopetuksen jälkeen...Pitäis alkaa ennen huomista, kun huomenna pitäis alkaa taas popsimaan niitä. Ei sitten Andrei sulle määrännyt noita pillereitä ? Tai ethän ois voinut aloittaa ennenkuin menkat alkaa...Ootkos testaillut; ettet nyt kaikista luonnonlaista huolimatta olisikin raskaana ?? Mä testailin sitäkin, kun tuntui että mitöäs nyt...Valitettavasti negaa oli ja nyt tehdään lasta ehkäisypillereiden kanssa :)
Meillä on meno Tarttoon elokuun puolivälissä ja kauhistuttaa kun 16.7 pistän jarrun, että mitäs sitten...Viimeksi sain odotella niitä menkkoja sen jälkeen...
Ootkos kysellyt Andreilta neuvoja ?? Vastaa varmaan s-postiin, vaikka lomaileekin:) ainenkin mun pitäisi ilmoitella milloin menkat alkaa..
Täällä paljon uusia keskustelijoita; mukava lukea :)
Kaikille ihanaa heinäkuuta ja elokuuta itse odottelen innolla :)
 

Yhteistyössä