Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iida-karoliina
Siis ei_voi_olla_totta. Ihan mieletön halaus jos tää totta on.

Tää nyt on jo ihan todella huono vitsi. Kolme hienoa hoitoa, Yksi kemiallinen, kaksi puhdasta (mahd.)negaa. Miten tää pino on saanu tällaisen viruksen? Tää sotii jo todennäköisyyksiä vastaan ja rajusti.

Mistä me ne plussat revitään. Menee viimeinenkin toivo omista hoidoista.
 
Iida-Karoliinalle halaus :hug:, voi ei...sanat ei nyt riitä kertomaan kuinka pahoillani olen, jos nega on totta.
Eihän tää voi olla totta: kukaan ei ole plussannut sitten kevään täällä ketjussa :'(
Omat fiiliksetkin on matalalla aloittaa tätä piinailua, kun kaikille vaan negaa.
Sain eilen kaksi ihan hyvää kyytiläistä matkaani, MUTTA oma limis oli vain 7 mm. Uskomatonta, sillä se oli saman 7 mm suomessa jo 24.10, jolloin olin ultrassa. Ja siitä lähtien olen syönyt E2:ta : 2+1+2 tablettia (en koskaan ennen näin paljon). Nyt siis lisäksi myös laastari. Ja tietenkin Luget on menossa. Ja veritulppien estoon asa 100mg. Et lääkkeitä on. Pistän vielä maanantaina Gonapeptylin.
Rauhassa pitäis nyt vaan olla ja elää normaalia elämää :)
Testipäivä olisi 13.11, maltankohan tuonne asti ? Isänpäivä on niin houkuttavasti pp 9...Mutta toisaalta se pettymys sitten...
Kuis prinsessatyttö pärjäilee ? Onnen hippusia lähetän sinulle :) Ja kaikille muillekin :heart:
PS. Pitää vielä mainita, että aika superluovuttaja meillä oli: 11 munasolua meille ja oli jaettu luovuttaja niin yhteensä 22.
 
Viimeksi muokattu:
No voi rähmä! Ei voi olla totta tämä huono-onnisuus! Iida-Karoliina, hoidot maksavat mansikoita ja vuoto ei ole alkanut, joten mene ihmeessä veritestiin ennenkuin lopetat lääkkeet. Myöhemmin voit katua katkerasti liian nopeaa lääkkeiden lopetusta pelkkien halpistestien perusteella. Alkion kehitys lakkaa heti kun lopetat lääkkeet. Vasta verikoe on lopullinen sinetti suuntaan tai toiseeen. Joskus kotitestit voivat olla viallisia tai epäluotettavia. Veritesti on pieni kulu kokonaisuuteen verrattuna, joten älä ota mitään riskiä väärästä testauksesta. Halauksia teille kaikille ja voimia syksyyn!
 
Iida-Karoliina ja Tyyne Woi helkutti senttään, paljon voimia teille.

Paulanna[/B] Laita sinä se plussa aalto nyt tulemaan, eiks niin :D

Asriel Paljon positiivisia ajtuksia tulevaan.

Täällä on rämmitty pohjamudissa. Mutta olemme me miehen kanssa jo hieman jatkosta puhuneet, taistelua jatketaan. Jahka saadan taas rahaa kerrytettyä.
Joko jaetulla tai omalla luovuttajalla.
Mulla alkoi vuodot pari päivää sitten melkosen helvetilliset ovat olleet.
 
Kattelin pinoa taaksepäin vähälle matkaa.
Luovarihoidoissahan plussaprossien kehutaan olevan korkeampia, jopa 30%. Meilläki kevään tuoresiirrossa sanottiin et sillä alkiolla ja limiksellä prossat olis 52%. No, negaa paukkui. Ja katsokaa nyt tätä katoa!
ÄkkiseltäÄn tulee mieleen jo heittämällä:

Keväällä tais plussata Utopia ja Lumeton. Sitten pelkkää negaa, ainakin nämä muistuu mieleen:
Aithusa
Aliaana
Tyyne
Solakkasilakka
Iida-karoliina
Tepsuttelija
Lokakuu
Paulanna
Katrin
Mirkku
Ja minä.
Ja suurella osalla useampi yritys :(

Nyt on sitten Paulannan ja prinsessatytön uusissa hoidoissa kaikki toivo!
 
Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina No voihan hitsi...on tosiaan plussat nyt tiukassa...

Paulanna Sormet ja varpaat pystyssä sinulle. Hienoa siviilirohkeutta=) Laittaa kaksin kappalein vielä.

Omaa napaa sen verran että Elitestä tuli viestiä että sittenkin voisivat kokeilla omilla soluillani jos kerran ehdottomasti haluamme. Taidamme kuitenkin haluta:D Laitan nyt sitten viestiä vielä sinne ja kyselen miten edetään. Sillä tähän olemme molemmat valmiita heti. Montako yötä olette muuten Tartossa viettäneet yleensä? Oletteko siirtopäivänä voineet lähteä jo kotiin? Nyt kaikki tieto otetaan ilolla vastaan.

Toivotaan plussa aaltoa...vihdoinkin
 
kiitos kaikille myötäelämisestä :)
Käyn huomenna varmuudeksi verikokeessa. niin ei tarvitse jossitella. Lääkkeet lopetan sitten vasta.
paulanna Onnea hyvistä salamatkustajista. Nyt jännätään ja toivotaan vahvaa plussaa :)

Asriel Onnea matkaan.
 
Tänään tuli se lopullinen tuomio. Hcg alle 1. Ei yritystäkään kiinnittymisestä. Voiko edes näin surkeesti käydä.
Onko kellään kokemusta alkionkuoren avauksesta, sen kai pitäisi juuri kiinnitymiseen auttaa.
Mikä tassä nyt on siis vikana kun kaikki pitäisi olla kohdallaan ja alkiot hyviä. limis hyvä ja kohtu kunnossa. Monta raskautta olen kantanut loppuun asti, ei ainuttakaan kesken menoa ym. Vaan nyt ei kohtu suostu ottamaan hoitaakseen mittään mitä tarjotaan. On tämä tuskastuttavaa.
Aika rauhallisen pettynyt olen.
Ja uutta reissua Riikaan on suunniteltu Ensivuoden maakiskuulle. % alkoita kun on pakasteessa. Toivottavasti selviävät sulatuksesta vain. Meidä viimeinen toivo omasta lapsesta on nyt niin loppusuoralla.
On niin lopullista. Miten tästä voi edes selvitä..?
Kai vain ajan kanssa.
Ja jos joskus niitä lasten lapsia saisi ja luoja soisi.
 
Voi ei...Iida-Karoliina :hug: Nyt sitten surun surtuasi toiveet niihin huuruneniin.
ON: täällä pp4 alkaa, eilen pistin Gonapeptylin ja nippailuja on alavatsalla ja kuvotusta; hyvinkin voi olla Luge-oireita ja isosta E2-annostelusta...
Katsellaan :)
 
Iida-karoliina :hug:
Samat sanat. Mullahan on kans takana luomuraskauksia (muttei niistä lapsia). Eli raskautumisessa ei pitäs olla ongelmaa sinällään mut hoidot ei vaan tuota tulosta. Mä olen hiljaa mielessäni jossitellut montaa asiaa. Se ikkuna alkion siirrolle on aika tarkka ja tuntuu että sitäkään ei voi aina ennustaa. Hoidot tehdään samalla kaavalla kaikille (ainakin suunnilleen) ja kuinka paljon sitten on yksilöllisyyttä siinä mikä olis optimi hetki, lääkeannoksen suuruus jne. Luoja yksin tietää.
Iso halaus ja voimia. Hienoa että kuitenkin suunnitelmia jatkoon on. Meilläkin tää homma varmaan tyssää tähän yritykseen (ja mahd.passeihin) jos tulosta ei tule. Pelottaa hemmetisti.

Paulannalle pitkää piinapinnaa :)

On: mä olen nähny kaks unta tässä kuukauden sisään. Toisessa unessa saatiin tietää et tuli 10 solua ja toisesa unessa siirrossa katsottiin ultralla kuinka alkio jatkoi sisällä jakautumista ja kiinnitty :LOL:. Vielä en ole testiunia enkä muuta nähny. Hahaa.. Saa nähdä päästäänkö edes siirtoon asti :p
 
Viimeksi muokattu:
Ps.
Tuntuu että tästä tulee tosiaa ketju "LUOVUTETTU munasoluhoito"..
Pisti muuten tuolla listassa silmään että kevään plussanneet tais tosiaan olla heitä kellä toka lapsi nyt tulossa..eli eka hoito tuonu jo toivotuntuloksen. Eli tosiaan joku siinä mätsäämisessä vaan ei mene kaikilla kohdalleen vaikka solut olis hyviä ja limis hyvä jne. koska sitten plussa tulee herkemmin jos jo kerran näillä hoitokaavioilla ja luovuttajalla onnistunu!?
 
Iida-Karoliina Halaus ja voimia. On se niin väärin...Onneksi teillä on pakkasessa vielä toivoja.

Paulanna Onko mitään, mitään tuntemuksia? *Pakko saada tietää kaikki*

Meillä taas asiat menee takapakkia. Kristina oli laittanut viestin jossa kyseli, että mitä mieltä suomalainen lääkäri on siitä, että käyttäisimme omia soluja...hmph kaikkihan sen nyt arvaa että mitä mieltä ne on...eivät suosittele. Niinkö sitten vastaan Kristinalla? Sitten Elitekään ei auta. Toinen seikka että mies oli jutellut lääkäri kaverinsa kanssa ja hän ei suositellut omia soluja. Mies ei ole kiinnostunut lahjasoluilla yrittämään. Siis, kas olemme ihan mittavassa umpikujassa:( Varsinkin vielä kun tuon ystävän sanaa meillä yleensä arvostetaan. En nyt sitten todellakaan tiedä miten meidän taas käykään. Minuakin on nyt alkanut pelottamaan käyttää omia solujani. Lääkäreitä jos on uskominen niin synnyttäisin viisipäisen hirviön jos yleensä pääsisin synnytykseen asti ja jos en pääse niin joutuisin tekemään abortin jollekin kahdeksan lonkeroiselle mustekalan ja dinosauruksen sekoitukselle:headwall: Emme puhuneet asiasta eilen mitään ja varmaan menee viikonloppuun ennenkuin pääsemme puhumaan kunnolla.

Nämä asiat tulee uniin. Olen nähnyt aivan outoja ja todella voimakkaita unia tämän viikon. Ei painajaisia vaan ihan sekoa:confused:
 
Tauku, meillä miehelle kynnys luovutettuihin hoitohin lähdöstä oli korkea. Sitten kun hoidot omilla soluilla tyssäsivät niin klinikan lääkäri kehotti meitä menemään psykologin juttusille asiasta (jos hoidot Suomessa, niin se onkin pakollinen) ja sanoi sen yleensä selkeyttävän ajatuksia. Eli, että toiset huomaavat sen kuitenkin olevan heidän juttunsa ja toiset, että se ei heille sovi.

Mun miehelle kävi tuo ensimmäinen tapaus, asiaa käsiteltiin monelta kantilta ja erityisesti tulevan lapsen näkökulmasta ja mies sanoi, että tuntui kuin verho olisi auennut ja häntä asiassa vaivanneet solmut aukenivat. Mutta siis, saisitko sun miestä mukaan sinne? Se voisi selkeyttää tilannetta.

Iida-Karoliina
, :hug: Voimia!

Asriel, ihan älytön puolivuotinen tällä palstalla on ollut, en tajua. Aina ne kyllä on klinikalla sanoneet, että he tekevät parhaansa, mutta lopputulos on kumminkin aina jossain muissa käsissä. Meillä on tosiaan toinen lapsi tulossa, ensimmäinen saatiin omilla soluilla neljännestä icsi-hoidosta. Sitten tehtiin vielä neljä tuloksentonta hoitoa omilla (viimeisen aikana olin 41v.) ja sen jälkeen näihin luovutettuihin, joista kaksi siirtoa. Ensimmäisestä km ja nyt tää toinen meneillään oleva raskaus. Varmaan se lapsettomuuden syy on yksi ratkaiseva seikka, sekä se miten reagoi lääkkeisiin milläkin kierrolla (kun sekin vaihtelee). Mulla selkeästi syynä huonot omat solut.
 
Voi Tauku :hug:
Niin monipiippuinen juttu. Ymmärrän kyllä molempia tahoja ja eniten ymmärrän sun omaa ahdistusta ja tuskaa.
Mulla olis esim ollu 42v sisko mutta hänen soluja kieltäydyttiin ehdottomasti käyttämästä mulle luovutushoidossa (vaikka siis oma sisko ja itse ehdotin). Juuri se, että panos on niin suuri mutta riski sairauksiin iso. Toisaalta mulla on kaveri jolle tehtiin 40v IVF ja häneltä tuli 12 hienoa blastoa! Eli hemmetin hieno ja onnistunut hoito. Toisaalta solujen hienous tai saaminen ei ole tae siitä että ne olis ns.terveitä.
Halaus. Toiv saatte puhuttua!

Muoks. Ps.Tilaa Tauku sieltä lapsettomien yhdistys simpukalta sellanen opasvihko jossa puidaan lahjasolujuttuja. Mä huomasin viimeks klinikalla ilmon tuosta, ajattelin sen tilata. Ehkä se auttas miehesi päätöksessä? Simpukka - Lapsettomien yhdistys.

Ja kiitos Lumeton. Meillä on sama syy, mun solut on tosi huonoja eikä niitä tule stumulaatioilla. Pitää vaan toivoa että parhaansa ne kaikki tekee..
 
Viimeksi muokattu:
Typyliini
Hurjaa! Tai siis.. mielettömästi nostan hattua sille, että olette pystyneet noin monta yritystä ja jaksaneet kaiken järjissään! Huh! Millainen sun onnistunu hoito oli? Erosiko se mitenkään muista?

Meillä alkionsiirto ens viikolla. Hurjaa...
 
Heissan. Täällä menossa pp7 ja olotila erittäin epävarma. Ruskeaa vuotoa, ei tosin limasta, jo kolmatta päivää. Lääkäri koitti rauhotella ettei mitään vakavaa mutta en osaa rauhottua.. En tiiä millon alkas testailee kai sitä jossai vaihees, ensimmäisestä sain plussan jo pp 10.

Rintoja särkeny tänään ja eilen tosi paljon ja tuntuvat raskailta mutta lieö lugejen aikaansaamaa seki tuntemus. Alamahassa pistelee aika ajoin .

Mites täällä muilla menee?
 
Prinsessatyttö
Musta toi kuulostaa lupaavalle! Kiinnittymisvuotoa tms koska tulee jo noin aikaisin. Sen mitä tätä pinoa olen taaksepäin ikinä lukenu niin lähes kaikilla aikaisin tuhranneilla se on tienny plussaa!! Mä sinuna alkaisin jo harkita testia ;)
 
Tsemppiä Prinsessatyttö hyvältähän tuo kuullostaa :)
Oliko sulla ekasta myös kiinnitymisvuotoa ? Mulle niin vieras käsite, kun ei mulla koskaan luomuraskauksista mitään tullut. Täällä nippailut vatsalla jatkunut koko päivän ja kuvotus, mutta ruoka maistuu. Oikeesti: mullahan vasta pp 4, ei nyt vielä voi mitään tapahtua...
Tuskasta tää ajan kuluminen, matelee... Vaikka on niin paljon tekemistä, niin aina tulee asia mieleen...
 

Yhteistyössä