Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Asriel ja Paulanna kiitos rohkaisevista sanoista, ette uso kuinka paljon teidän sanat auttaa jaksamaan! :) Te täällä olette minulle se ainut tuki ja ainoat ihmiset jotka todella ymmärtävät mitä käyn läpi :) Ihana un on tällainen paika missä voi käydä juttelemassa ja purkamassa oloaan! :heart:

Onnea teille muille piinailijoille ja onnea myös siirtoihin meneville ja hoitoihin lähteville. Isot voimahalit kaikille! :)
 
Kurkistus tänne taas ja TOSIAAN HARMITTAA teidän puolesta, jotka jouduitte negaa tuijottamaan! Ida-Karoliina, Asriel ym. Ei voi olla totta! On tämä niin väärin!!! Ihan hirmu iso halaus ja onnen toivotus uudelle yritykselle! Ei tämä tässä vielä ollut, ei, kuten Typyliinin tarina lohduttaa!

Täällä aloitin sitten kilpirauhaslääkkeet. Olin jo melkein aloittamassa uuden hoidon, mutta kävin ns. omatoimisesti mittauttamassa kilppariarvot ja olivat alhaisemmat kuin koskaan aiemmin! Nyt uskoin enemmän työterv. lääkäriä kuin klinikan. Olisivat vaan uutta hoitoa suosineet putkeen jo tässä kuussa...Olen yrittänyt lukea paljon tästä vajaatoiminnasta ja sillä voi oikeasti olla merkittäväkin rooli kiinnittymisessä ja erityisesti keskenmenoissa. Tietysti onhan niitä huonoja soluja juu, mutta on tämäkin yksi tekijä. Vaikka olisi pienikin vajaaatoiminnan lukema verikokeissa. Meillä on enää kaksi solua pakkasessa, joten uutta kierrosta en halua jos ensin ei ole näitä arvoja saatu kuntoon. Tässä menee siis ainakin tämä vuosi loppuun :( Noh, mies lohdutti, että tässähän voi parantua omakin luomutoiminta...näkis vaan!
Ensi vuosi uudet yritykset, ei tässä muu auta! Odotus on vaan niin piinaavaa!

Tsemppiä ja onnen potku teille kaikille, jotka olette hoitoon menossa pian! Yrittää täytyy ja kannattaa! On aina se 50% mahku, että onkin + :)
 
Piinailijoille tsemppiä... Teillä varmat plussat, meidän epäonnistuttua

Vuoto alkoi 2 päivää lääkkeiden lopettamisesta ja oli tosi minimaaliset ja kivuttomat. Outoa!

Andrei suositteli erästä lääkettä myooman pienentämiseksi, mutta sitä ei suomesta saa, ja virosta lähetettynä hinta 730e... auts. 3 kk pitäs sitä käyttää ja sit katottas missä mennään.

Tämähän oli meidän toinen lahja-alkio siirto, ekasta poika ja toka kemiallinen. Omilla tahkottu 10v. Joten kohta alkaa riittää.... ehkä jo nyt. Kohdun poisto varmaan ajankohtainen sitten kun lopetuspäätös tehty.

Tyyne
 
Tyynelle ja Tepsuttelijalle voimia jatkoon!!

On: haluatteko oireita.. Mahaa sattuu, nipistelee, repii. Limaa irtoaa ja mukana kellertävää ja punertavaa (vähän huolettaa mutta klinkan mukaan ei huolta).. Tissit nii arat ettei mahallaan nukuta. Kahvi haisee superpahalle, väsyttää, että nukkuu istualleen. Ja ei, siirrosta ei tietoakaan, pelkkää estrogeenia vasta menee. Että siinäpä jo alkuun muistiksi oireita piinaviikkoa ajatellen ;)

Muoks. Nii..onko teillä vuotanu mitään vereen viittaavaa estrogeenin käytön aikana. Siis ei ihan suoranaista verta verta mut limaveriviiruja tms?
 
Viimeksi muokattu:
asrielilla kaikki raskausoireet jo, hetken mietin, et missäs välissä se sun siirtosi oli ? Täällä ei juuri mitään, lääkkeiden sivuvaikutuksia on...kuvotusta, mutta ei oikeestaan tänään niin paljon kuin eilen, nipistelyä vatsalla ja uhkeat rinnat, mitkä on kyllä arat, mutta nekin ollut mulla joka kerta...Et ei mitään uutta. Mutta nyt onkin vasta pp 5 illassa.
Milloin asrielin siirto ?
Kyllä on arvokkaat tyynen lääkkeet...mutta mikäs ei maksais näissä hoidoissa? Puolessa vuodessa tässä meilläkin palanut useampikin etelänreissu...Mutta toivotaan sen olevan sen arvoista :)
 
Paulanna :) joo, siksi kirjotinkin noi ylös ettei turhaan elätä mitään uskomuksia piinaviikoilla. Nää lääkkeet on sitä samaa mitkä ne raskausoireetkin tekee joten enää en usko mihinkään.. Siirto olis joskus ens vk lopulla, varmistunee nyt perjantaina tai alkuviikosta.
Hyvällehän noi sun jutut kuulostaa :) tsemppiä piinaan! Montakos sulle siirrettii ja minkä ikäsiä?
Mites prinsessatyttö? Joko tänne plussia saadaan?
 
Mulle siirrettiin kax, olivat 3-päiväisiä.
Jotenkin on fiilikset kyllä niin vuoristorataa, joten eikun töiden kimppuun niin ajatukset menee muualle.
Jokos Prinsessatyttö oot testaillut ? Mä en jaksa edes ajatella koko asiaa, kun ei oo vielä ajankohtaista...
 
sela :mä oon käynyt aina x 2 ultrassa ennen siirtoa. Eliteltä on tullut tarkat ajat milloin. Eka ollut jarrupiikin jälkeen ja uä:llä varmistetaan, että kaikki ok ja munasarjat lepotilassa. Kakkosultrassa tarkistetaan limakalvon kasvua. Verikoelähetteen terveyskeskukseen saa kunnasta riippuen, tiedän, että joissakin kunnissa on tosi tarkkaa,mutta joissakin saa. Ekalla kerralla pyysin itsekin ja sain ilman eri kyselyjä, tosin oli pyydetty virtsakoe kun menin labraan, mutta vaihtoivat sitten pyynnöstäni verikokeeksi. Toisella kertaa kävin yksityisessä labrassa, maksoi 52euroa, ei paha tähän kaikkeen muuhun maksuun verrattuna. Tsemppiä tulevaan !
 
Joo SELA, tosiaan omahoitajalta terv.kesk. kannattaa kysyä. Hoitaja voi laittaa verikoepyynnöt koneelle jos se teidän kunnassa on mahdollista. Mä olen kerran käyny ja sanoin että ne ja ne kokeet pitäs ottaa. Onnistui ihan ok.
Ja ultrat Paulanna selittikin. Paitsi jarrupiikittömässä siirrossa käydään vain yks limisultra ennen siirtoa.
 
ON: Ensiviikolla sitten siirto. JOS siis soluja nyt tulis ja alkiota siirtoon saakka.

KYSYMYS!!!! Mulle taas sanottiin että luget alkaa PUNKTIOpäivänä!? Miks joillekin sitten jo ennen punktiota? Tää kysymys siksi, että luin juuri tutkimusta jossa oli, että liian lyhyt progesteronikäyttö ennen siirtoa heikentää raskautumista.
Mulle siis siirretään jo 2pv viljelyn jälkeen. Miks mä aloitan vasta punktiopäivänä? HJÄLP!!!
 
Auttaisin asriel jos tietäisin...en voi kuin arvailla: eri klinikoilla eri käytäntö, tai omassa kiertoon siirrossa eri juttu ( en tiedä! ) tai jos omaa hormonitoimintaa vielä jäljellä tarpeeksi...nää siis arvailuja vaan. Eli ei mitään apua sulle, sorry.

).( täällä ei oireita, rauhallista. Pp 7 vasta
 
Paulanna..kiitos kuitenkin. Sen toki ymmärrän jos omaan kiertoon, mut eihän näissä tuoresiirroissa ja muutenkaan"normikaava" hoidoissa tule sitä omaa keltarauhasta. Plääh.
Tsemppiä sinulle loppupiinaan. Voi kumpa nyt tärppisi.
 
Prinsessatyttö, hieno juttu :flower:

Asriel, enpä minäkään osaa sanoa tuohon lugejen aloitukseen mitään. Mutta sen olen vuosien varrella huomannut, että käytännöt eri klinikoiden välillä monissa asioissa tuntuu olevan tosi suuret. Ja sitten kumminkin onnistumisprosentit ovat aikalailla samaa luokkaa... Voisitkohan vielä sieltä klinikalta kysyä?
 
Hei kaikille!
Olen tätä ketjua aika ajoin lukenut!
Meillä hoitomuotona luovutetut munasolut!
Minulle on aiemmin tehty kaksi siirtoa kahdessa eri hoidossa, toisesta syntyi lapsi ja toisesta tuulimuna. Nyt olemme kolmannessa hoidossa, josta siirto oli eilen.
Minulle siirrettiin tuoresiirtona yksi yksipäiväinen alkio.

Onko kenelläkään teistä kokemuksia vain yhden päivän kypsytetyistä? Mitkähän mahdollisuudet onnistua?

Onnea hoitoihin teille kaikille ja ainakin Prinsessatyttö plussasi :heart:
 
Onnea piinaan Kilpinen! Aika jännä, en ole törmänny ns.yksipäiväisiin.. Siis siirretäänko ne punktiota seuraavana pv vai miten? Miten sun lääkityssysteemit on tossa hoidossa menny?

Joo, niinhän se on ettei absoluuttista totuutta kai näihinkään hoitoihin ole. Mut lähinnä toivoisin pientä galluppia miten teillä muolla nää on menny (ihan omaksi tuekseni) ? Klinikka sanoo että tää on tällanen niiden normaali systeemi..
 
Heippa tännekin pitkästä aikaa. Katselin, että viime kerran kirjoittelin elokuussa. Niin menee aika ihan hirmuisella vauhdilla ja laskettu aika lähestyy uhkaavasti :) Nyt meneillään rv 28+3 ja kaikki mennyt erinomaisen hyvin (tuoresiirrosta meillä siis poitsu 1v 4kk ja nyt ensimmäisestä pakastealkion siirrosta odotellaan pikkukakkosta)

Prinsessatyttö Onnittelut plussasta! Ootko testaillut vielä uudemman kerran tai käynyt veritestissä saamassa varmistusta? Taidettiin plussata samaan aikaan kun esikoisia alettiin odottaa, mutta sitten hävisit palstalta mystisesti.

Paulannalle tsemppiä piinapäiviin. Josko tämä siirto toisi sinulle sen toivotun tuloksen :) Samoin Kilpiselle onnekkaita piinailupäiviä ja tsemppistä! Minkä ikäinen lapsukainen sinulla on?

Tyynelle erittäin suuret pahoittelut kemiallisesta lopputuloksesta :( Niin kovasti riemuitsin, kun kirjoitit digitestin antaneen iloisia uutisia mutta sitten se karu hcg kertoi karvasta tottuuttaan :( Voimia kovasti jatkojen suunnitteluun!

Asrielille onnea tulevaan siirtoon. Tuohon Lugesteronien aloitukseen haluaisin kommentoida, että omalla kohdallani ne aloitettiin juurikin luovuttajan punktiopäivänä v. 2010, kun tuoresiirto tehtiin eikä se ainakaan raskautumista estänyt. Eli siis kaksi vuorokautta ehdin niitä käyttää, ennen siirtoa. Nyt tässä tämän vuoden pakastealkionsiirrossa hoito-ohjepaperi oli päivitetty ja siinä sanottiin, että ennen siirtoa olisi hyvä käyttää progesteronivalmistetta 3-6 päivää. Lääkärin määräyksestä siis aloitin tällä kertaa Lugesteronit niin, että ehdin niitä käyttää 3 vrk ennen siirtoajankohtaa. Itselläni myös tämän pohjalta se käsitys, että pidemmän käyttöajan katsottaisiin tällä hetkellä olevan eduksi ennen siirtoon menoa. Mitäpä jos omin päin aloittaisit Luget jo päivää aiemmin,kuin mitä klinikka ehdottaa? Vaikka toki kyllä tiedän, ettei omin päin saisi sooloilla näissä asioissa :)

Utopia
 
Minä aloitin Zumenonit kp1 (3x2mg/pvä) ja Luget aloitin punktiopäivänä (200mgx3/pvä). Yksipäiväinen siirrettiin juuri viikonlopun takia... Aiemmin on aina siirretty kaksipäiväinen... Molemmilla kerroilla on ollut lugen lisäksi estradot-laastarit zumenonin sijassa...
Kuinka tarkkaan te otatte ne lääkkeet? Tunnilleen? Onko teillä kello soimassa tms.? MInulla ei omaa hormoonitoimintaa ole lainkaan...
 

Yhteistyössä