Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Asriel, kiitos tsempeistä! Eihän sitä koskaan tiedä, mutta ei uskalla toivoa! Tokihan alkio oli yksipäiväinen siirrettäessä...

En käy veritestissä, pp 17 on virallinen testipvä ja sitten pitäisi negan tullessa uskaltaa itsekseen lääkkeet lopettaa : /

Käyn vielä maanantaille sen viikkonäytöllisen testin ostamassa, toivotaan, että siihen olisi luottaminen!
 
kil-piselle peukut pystyssä; toivottavasti plussa vahvistuu :)
ON: no nih, pitäis tässä nyt katsoa kuinka kauan kestää limiksen kasvaa Progynovalla+laastarilla 9 mm:iin. Viime siirrossahan se ei ollut kasvanut siirtoon mennessä edell. ultrasta ollenkaan (silloin käytössä vain Progynova) ja/tai otattaa jotain immunologisia kokeita (en tiedä mitä kaikkea?) ja en ole ollenkaan varma alanko edes tähän rumbaan enää: mies kyllä haluaisi ja ehkä nyt katsotaan toi limis juttu...Kahdessa ekassa siirrossa kasvoi paremmin :)
Jotenkin on tyhjä olo :(
Voimia kaikilleja onnistumisia siirtoihin menijöille !
Mites Asriel ? onko jatkosta mitään tietoa ?
 
Paulanna, onko sinulle annettu rajaksi 9mm? Minulla oli tässä kerrassa kp 14 limis 8,7mm ja sitten siirrossa (joskus kp 22 tms.) se oli seitsemän ja jotain :confused: Ei osannu lääkäri kertoa miksi pienentynyt, toki aloitetut luget vaikutti, mutta silti...

ON: sain tänään vahvemmat kaksi viivaa! Nyt on siis pp 15! Pelottaa vaan kovin koska juuri näillä päivillä vasta sain viivat tuulimunassakin...
 
Onnea kil-pinen :heart:
Ei ole koskaan sanottu mitä limiksen ois pitänyt olla, mutta nyt kun kysyin jatkosta ja mikä mennyt mahdollisesti vikaan, kun kolme kertaa kax ihan hyvää alkiota siirretty eikä raskaus ole alkanut....niin lääkäri ehdotti tuota, että katsotaan miten limis kasvaa noilla lääkkeillä ja|tai immunologisia kokeita ( mihin en siis kovin innostunut ole, koska mulla kuitenkin 3 luomulasta , tosin jo ajat sitten hankittu...). No en tiedä mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.... Suomen lääkäriltä en ole vielä asiaa kysynyt.
 
hei vaan, olen Mirkku43, mun oli pakko viimein avata uusi käyttäjänimi, koska en pystynyt enää kirjautumaan sisään entisellä? eli täällä ollaan, mutta uudella nimellä ! ihan ensin suurpahoittelut kaikkille teille joilla ei ole tärpännyt" ja paljon onnea teille kahdelle onnelliselle, jotka olette plussanneet!!
Me odotellaan nyt luovuttajan ilmestymistä Suomessa (takana siis hoidot Virossa), ehkä ensi vuoden alussa on meidän vuoro..
olen ollut yhteydessä pariin espanjalaiseen klinikkaan, ja erás klinikka kertoi että he tekevät melkein aina pakastesiirtojen yhteydessä hatching:nin eli se tarkoittanee alkion kuoren avausta? se kuulemma parantaa kiinnitymismahdollisuuksia. Se maksaa 300 euroa lisää, mutta kun puhutaan tuhansien eurojen laskusta, ei se enää tunnu niin suurelta lisältä..... onko jollain teistä kokemusta?
 
Paulanna, toivotaan, että oikea keino löytyy!

Mirkkuuusi, kiva tavata :wave:

Testasin eilen viikkonäytöllisellä ja sain tuloksen; raskaana 2-3 viikkoa. RV:t ois siis laskennallisesti 4+5, nyt on vaan kaikki oireet hävinnyt, joten epäusko nostaa päätään ja pelko uudesta tuulimunasta tms. sellaisesta on kova :| Menen ar-ultraan jo kahden viikon päästä, jospa saisimme sieltä hyviä uutisia!
 
Hei taas!
Kävin tänään klinikalla jälkitarkastuksessa kun kävin reipas kk sitten luovuttamassa. Pois lähtiessäni, huomasin siellä pöydällä lapun jossa oli teksti jossa 9kk lehden toimittaja etsi munasolun luovuttajaa haastateltavaksi sekä munasolun vastaanottajaa. Olisin tarjonnut itseäni haastateltavaksi mutta hän oli jo luovuttajan löytänyt mutta tiedusteli että tiedänkö ketään vastaanottajaa joka vois tulla haastateltavaksi.
No ei mun lähipiirissä ole ketään ketä voisin ehdottaa niin tuli mieleen että voisin tänne laittaa viestiä jos joku teistä olisi kiinnostunut. Ymmärrän että asia on todella arka.
Laitan tähän hänen yhteystiedot jos jotain kiinnostaa niin voi laittaa viestiä. :)
Noora Lähde, noora.lahde@gmail.com

Minulta saatiin pitkään kestäneiden "hoitojen" jälkeen kerättyä 10 hyvää solua, mutta ainakaan vielä ei vastaanottajalla tärpänny.
 
Kilpinen. Ihan pikana tulin kurkkimaan
Jos sulla näyttää 2-3 vk niin sehän on tosi hyvin. Muistaakseen digi 2-3 reagoi 200 yksikköön hcgtä ja siitä ylöspäin. joskus jostain luin. Raskausviikkojen laskemista ei kannata tuijottaa koska hcg ei nouse näissä siirroissa aina niinku bioraskaudessa. Ja sullahan olis tavallaan munasolupunktiosta (2+0) just sitten se 2-3vk ;)

Muoks. Siis tuo digi 2-3 ei tarkoita raskausviikkoja vaan aikaa hedelmöityksestä (eli meidän tapauksessa punktiosta..mut sen varmaa tiesitkin!?)
Tsemppii.
 
Viimeksi muokattu:
tiesittekö muuten että on olemassa klinikka (ainakin yksi) joka tarjoaa takuuta raskautumiselle. mainittu klinikka sijaitsee Madridissa ja tarjoaa takuupakettia hintaan 18.000 -20.000 euroa (riippuen siitä onko hoito tehty lahjamunasoilulla vai omilla). Paketti sisältää hoidot jopa neljällä eri luovuttajalla. jos et tule raskaaksi, he palauttavat rahasi 100% (tai ainakin näin mainostavat). Omilla soluilla hoidettaessa, palatussumma on 75% maksusta.
 
^ joo, jenkeissä on tämä sama systeemi käytössä ainakin joillain klinikoilla. Sinäänsä hieno juttu, varmaan monikin olis valmis tuohon jos suomessa tehtäis samaa. Toki aina on se "riski" että raskaus lähtee kerrasta käyntiin ja summa on sitten aika iso :)
 
Mirkkuuusi, olen kuullut näistä klinikoista ja tosiaan hurjalta kuulostaa tuo summa... :( Mutta eipä sille lapselle oikein hintalappua osaa laittaa...

Asriel, kiitos kannustuksesta! Niin laskeskelin, että juuri testin aikoihin punktiosta oli se 2+4, joten testi näytti ihan oikeita viikkoja! En vaan uskalla alkaa tästä nauttia, odotan sen ar-ultran! Viime kerralla päätin olla hermoilematta turhaan ja ekassa ultrassa sitten huomattiin se tuulimuna! Nyt päätin, että innostu ennen sitä ultraa! Oireita on vähänlaisesti. Tissit hieman arat ja nänneihin on tullut sitä valkoista, jota mulla raskaudessa tuli, mutta siinäpä ne sitten... Hetkittäin iltaisin olen tuntevinani mahassa painontunnetta, mutta sitten en lopulta tiedä johtuuko se vain siitä kun maha on niin iso ja välillä se jää "puristuksiin" ym.! Mutta, reilu viikkoa ja sitten tietää enempi!
Ja tuosta testistä vielä, että olen ymmärtänyt niin, että tuulimunassakin hcg voi nousta melko normaalia tahtia, ainakin alussa?
 
Klinikasta.. Nii. Onhan se hurja summa, mutta toisaalta aika moni tahkoaa hoidoissa monta kertaa ennen onnistumista ja lopullinen summa on korkeampi kuin tuo eikä rahojaan takaisin saa. Että puolensa ja puolensa..

Kilpinen. Mitattiinko sulla verestä hcg kummassakaan raskaudessa? Miten testit reagoi tuulimunassa? Nii, eipä se hcg kerro aina kaikkea. Pikkumäärillä on syntyny lapsia ja normaaliarvoilla keskenmenoja. Tuulimunassa käsittääkseni usein hcg kyllä nousee mutta hyyyyvin laiskasti (ei tuplaannu parin pv välein kuten pitäs) ja vain tiettyyn "pisteeseen"". Mutta kaippa nämäkin vaihtelee. Tsemppiä! Odottavan aika on pitkä!! Kummasti sitä ei näissä hoidoissa voi huokausta plussatestin kohdalla vaan siitä se piina taas vasta alkaakin :)

Muoks. no jaa.. Kun googlailin tuulimunaa, niin näköjään aina sitäkään ei voi päätellä mistää.. Surkeaa.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Tuulimunasta; mullahan niitä on kaksi perättäistä.

Ekassa ei hcg;tä mitattu van testasin pp12 haalean viivan liuskaan, pp14 vahvistunu ja pp 16 selkeä plussa. Kaikki testit halpis liuskoja.

Tokassa kävin veritestissä pp12 ja se oli 260, muistan hyvin kun hoitaja onnitteli iloisesti, ajattelin että nyt on onnistunu... ja paskat

Eli mistään ei voi päätellä mitään... Tuulimunassa oireet voi olla jopa voimakkaammat kun norm. ja hcg voi nousta nopeammin

Tyyne, vuotoa odotellessa, jotta päästään syömään Esmyaa
 
Tuulimunasta mulla ei kokemusta, siinä vissiin hcg voi nousta ihan normaalisti.

Kohdunulkoisesta taas kokemusta on ja siinä se nousi alussa liian hitaasti ja lähti
sitten kovaan kiitoon.

Mutta tosiaan, näissä hoidoissa tuntuu, että positiivisesta testistä ne piinaviikot vasta alkavat.

Omassa navassa ei kummemmin raportoitavaa. Vajaan kahden viikon kuluttua vauva
olisi täysaikainen ja voisi siis syntyä, mutta toivottavasti ei nyt ihan heti. Jännityksellä odotetaan, että kumman vuoden puolelle menee...

Lumeton ja Pikkarainen rv 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Vielä onnittelut kil-piselle plussasta :) Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin.
).( Olen ollut yhteydessä suomen lääkäriini ja mitään immunologisia kokeita ei hän suosittele: onhan mulla 3 luomulasta ja kohdun vastaanottavaisuus on sillä todistettu. Hänen mielestään myös limakalvo ollut ok paksu, 7 mm riittää siirrossa. Eli nyt siis mietteissä, että siirtoklinikka vaihtuu...
Verenpaineen puukkasi myös päälle ja jouduin ihan lääkitykselle; nyt jo tasaantunut, mutta lääkitys jatkuu. Katsotaan nyt miten eteenpäin ja oliskos siirto edes mahdollista, kun nyt tota painetta ja siihen lääkitys menossa...
Nyt etsin klinikkaa, joka tekee pitkän viljelyn ja antaa mielellään jotain takuutakin; eihän tää oo rahasta kiinni, mutta kun kuitenkin mennyt jo yli 10 000e taivaantuuliin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kil-piselle minultakin.

Minulla kokemusta tuulimunasta ja juu ei sitä mistään tunnista. Itse sain tietää kun menin viikolla 13 neuvolaan niin sydänääniä ei kuulunut ja siitä sitten Naistenklinikalle ja siellä selvisi ja sitten kaavintaan. Ei tullut edes itsestään ulos.

Paulanna yksäriä sulle laitoin.

Olen ollut hieman hiljaisuudessa kun jotenkin kaikki on niin sekavaa ja en tiedä mihin suuntaan oikein lähteä niin siksi eipä ole paljon kerrottavaa meidän tilanteesta. Tarttoon varmaan mennään heti vuoden alussa.
 
Kilpinen - Kovasti onnea plussasta ja jaksuja ar-ultran odotteluun :)

Lumeton - Sulla viikkoja koossa jo upeasti, h-hetki jo ihan nurkan takana :) Nauti!

Tuuttis - Missä olet, miten raskaus etenee?

Prinsessatyttö - Mun esikoinen syntyi 18.7.11. Milloinkas sun lapsukainen näki päivänvalon?

).( Pikaisesti tässä kännykällä kirjoittelen että mun napa meinasi ulkoistaa masuasukkinsa viime pe kun rv 31+2. Tuli useamman tunnin supistuksia ja lopulta verta ja hyytymiä. Syytä ei löytynyt, mutta viimein supistuksia estävä tippa alkoi hiljalleen tehota. Mut siirrettiin Helsinkiin tarkkailuun ja pääasiassa supistustilanne ollut rauhallinen. Vuoto on myös loppunut. Äsken kuitenkin katsottiin ultralla ja tällä reissulla on kohdunkaulakanava lyhentynyt merkittävästi. Tänään 31+5 ja vielä saadaan olla yhdessä koossa. Ylihuomenna saatan päästä jatkohoitoon omaan sairaalaan jos tilanne rauhallinen. Enpä olisi tälläistäkään rumbaa osannut odottaa...


Utopia
 
heip, siis tuo klinikka mistä puhuin aiemmin on siis Alicantessa, ei Madridissa... tuntuu toki 18000 isolta summalta, mutta kyllä sitä rahaa palaa pikkuhiljaa helposti enemmänkin. Tiedättekö onko Euroopassa muita tälläistä takuuta tarjoavaa klinikkaa? Jenkeissä niitä näkyy olevan. yritin googlailla, mutta en löytänyt...
 
Utopia, varmasti oli säikäyttävä tilanne, mutta onneksi supparit rauhoittuivat ja toivottavasti pikkuinen vielä hetken aikaa viihtyisi masussa. Ja vaikkei viihtyisikään, niin olet jo hyvillä viikoilla. Mulle on lääkäri sanonut, että lastenlääkärit huokaavat ensimmäisen kerran kun rv 28 tulee täyteen ja toisen kerran kun viikkoja on 32. Silloin kaikki vauvat kuulemma käytännössä jo selviävät. Jaksuja huilailuun, sun lapsille tulee mukavan pieni ikäero.
 
Utopia, tsemppiä ja jaksuja! Onneksi viikkoja on jo hyvin :heart:

Minulta ei ole mitattu hcg-arvoja, joten en osaa sanoa! Ei auta kuin ultraan odotella! Siihen astihan olen raskaana :heart:

Mukavaa ja rauhallista joulunalusaikaa kaikille!!
 
Kiitos tsempeistä! Luonto kutenkin päätti niin ettei estelytkään auttaneet. Niinpä meille syntyi tänä aamuna pieni tytön tyllerö 31+6. Paino 1735g ja pit. 42cm. Oikein reipas tapaus ja voi hyvin olosuhteisiin nähden. Täällä sydän pakahtuu rakkaudesta ja toisaalta huolesta <3

Kovasti kovasti onnistumisia toivon teille kaikille hoidoissa oleville tai sitä odottaville ja raskautuneille mutkatonta odotusaikaaa :)
 
Utopia, sylintäydeltä onnea pikkuisesta prinsessasta :heart: Elämä aina osaa yllättää, ja hyvänkokoiselta hän jo vaikuttaa. Kovasti jaksamista tuleville viikoille.

Mulla oli tänä aamuna kovakourainen neuvolalääkäri ja vatsa ollut tosi kipeä sen jälkeen.
Mahdetaankohan jouluun asti päästä yhtenä kappaleena...
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Utopia tuossa kyselikin kuulumisiani ja kertoi itse sitten mahtavia uutisia, ONNEA ONNEA ONNEA vauvan syntymän johdosta!!! Hienoa, kun kaikki meni hyvin!

Mulla siis menossa rv33+1 ja toista odotan. Taidan siis olla se kolmas keväällä plussanneista. Ja meilläkin luovutetuilla siis 2-vuotias tuohupeppu.

Luin varmaan parin kuukauden viestit nyt kerralla ja kyllä on ollut aikamoista negaa koko syksy! Aika uskomatonta, kun niin monella on kuitenkin tehty hoitoja ja kaikki mennyt metsään. Harmi harmi harmi. Täällä kyllä niin myötäelää mukana ja minulla on edelleen se ajatus lapsettomuudesta erittäin voimakkaana taustalla. Vaikka lapsi on niin ihana ja niin oma ja rakas ja kaikkea, silti koen suunnatonta surua ihmisten epäonnisista vaiheista ja miellän lapsettomuuden edelleen kohdallani. Vähän vaikea selittää, siis ne niinkään negatiivisena vaan osana minua.

Joku kyselikin lapselle kertomisesta ja niitä tarinoita haluaisin kuulla itsekin. Toki noin pienelle ei ole vielä tarkoitus kertoa, mutta sitä voisi jo itsekseen sulatella. Ehdottomasti aion kertoa kyllä, asia on mielestäni liian suuri salattavaksi. Enkä ymmärrä mitä salattavaa siinä olisikaan. Mutta täytyy yrittää kääriä muiden kokemuksia kasaan ja tehdä niistä pikkuhiljaa jonkinlainen kertomus.

Olen voinut hyvin, viimeksi olin näillä viikoilla jo sairaslomalla välillä selän takia, nyt ei ole ollut sitäkään vaivaa, vielä... Jännää kun ei tiedetä kumpi olisi tulossa, vielä pitää kuutisen viikkoa odotella.

Toivon koko sydämestäni onnistumisia jokaiselle täällä!! Oma taustani taitaa olla niin, että eka lapsi syntyi kolmannesta ja viimeisesta passista ja tämä raskaus sai alkunsa uudesta hoidosta toisesta ja viimeisestä passista.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!
Terkuin Tuuttis!

Niin ja tietenkin lumettomalle tsempit loppuraskauteen!!

Ja Aliisan kuulumisia pitää aina huhuilla kun täällä poikkeaa, huhuuu...?!
 
Viimeksi muokattu:
Utopialle sylintäydeltä onnea :flower:. Mukava kuulla myös, että Kil-pinen on saanut plussan kehiin.

Sitten muutama sananen kannustukseksi Paulannelle ja Asrielille ja kaikille hoitoja suunnitteleville. Meillä vain kokemusta Suomesta ja Tartosta, mutta jotenkin tuntui, että jotkut lääkärit ottivat todella loukkauksena, mikäli heille esim. ehdotti tuota gonapebtyl -hoitoa kiinnittymiseen (tai jotakin muutakin, josta olin itse kuullut). He kokivat sen jotenkin loukkaavana tai ehkä kokivat, että heidän ammattitaitoaan kyseenalaistetaan, eikä luoteta. Meillä esim. tuota ko.hoitoa ei käytetty, keskusteltiin kyllä mm. Tartossakin.

Kävin monta pitkää ja vakavahenkistä keskustelua. Tartossa oltiin vakakaasti sitä mieltä, että hoidossa olevan suuri tehtävä on pitää oma terveytensä ja henkinen tasapainonsa kunnossa. Ja mikäli sekä alkio, että vastaanottaja on kunnossa niin hoito tuottaa tulosta, mutta mikäli toinen näistä ei ole kunnossa, niin alkio ei kiinnity. Sen sijaan joku teistä mainitsi nuo immunoglopuliiniset kokeet ja minulle tehtiin tässä viimeisessä siirrossa siis Tartossa. Heidän mukaansa sillä varmistettiin, että mikäli uusia siirtoja tarvittaisiin, niin voitaisiin suunnitella yksilökohtaisemmin tukihoito. Tulokset tulivat noin 5 päivän kuluttua siirrosta, ja niiden mukaan tukihoito oli oikeanlainen.

Mutta sen vaan sanon, että mikäli tuntuu, että lasta haluaa, niin luovuttaa ei saa. Itseään pitää kuunnella, muuten tulee katkeruus, jonka kanssa ei ole helppo elää. Me naiset olemme sellaisia usein, että luovumme omista unelmistamme esim. oman puolison takia. Mielestäni se hoidoista luopuminen on oltava yhteinen päätös, ei vaan toisen osapuolen takia voi sellaista tehdä. Tästä puolison suhtautumisesta hoitoihin minulla on vielä paljon tilitettävää, mutta jatkan siitä toisella kertaa, että en pitkästytä teitä tässä jorinoillani:x

Itsellä nyt viikot 18 + 5. Vointi on ollut hyvä, ensimmäiset mammahousut on ollut pakko hankkia. Oman puolison lisäksi tästä tilasta, en ole edes vielä omille vanhemmilleni kertonut, hössöttäisivät vaan liikaa. Seuraava jännityspaikka on viikolla 51, rakenneultrassa pitäisi sitten saada varmistus siitä, että pikkuisella olisi kaikki edellytykset syntyä terveenä. Ja jos näin iloisesti olisi asiat, niin sen jälkeen uskaltaisi ehkä kertoa läheisille perheen jäsenille.

Pitäkää itsestänne huolta ja Iloista Joulun odotusta kaikille ! Pitäisi varmaan alkaa pikkuhiljaa kirjoitella niitä joulukortteja.....
 

Yhteistyössä