Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
Tervetuloa HalleB! Hienot värit :)

Mirkku: No raskaanahan sinä olet! :) Suuren suuret onnittelut! Toivottavasti siellä mahassasi kasvaa ja kehittyy terve ja sitkeä yksilö! Oletkos ajatellut mennä veritestiin? Onpas kyllä hienoa, että juuri sinä sait plussan!

Prinsessatytölläkin on kyllä ihan hyvänkuuloisia oireita. Huomenna ilmeisesti sit testaat?

Paulanna: Saako sieltä Espanjan klinikalta väliaikatietoja siitä, kuinka monta follia on kasvamassa?


Mä en sit kuitenkaan jaksanut odottaa enää huomiseen, ja testin perusteella ei taida tulla kolmea plussaa. Joku haaleampaakin haaleampi viiva siinä tosin on, mut niin niihin testeihin taitaa usein tulla. No, päätettiin kuitenkin miehen kanssa, et jatkan lääkkeitä vielä huomiseen ja teen vielä huomenna uuden testin. Mut eiköhän sen plussan nyt olisi jo vahvasti pitänyt tänään näkyä. Voi voi, sinne meni taas pari tonnia :( Muuten olo on ihan ok. Taisi vähän silmät kostua jossain vaiheessa, mut se taisikin vain tulla tyttöämme katsellessamme siitä onnentunteesta, että yksi ihme on meidän elämässämme tapahtunut. Nyt on sitten enää 2 - 3 yritystä jäljellä. Luulin, et olin jo täysin sujut sen asian kanssa, että ehkä emme saakaan toista lasta, mutta ei se ihan niin juuri tällä hetkellä tunnukaan olevan. Ja samaan aikaan olen syvästi kiitollinen edes yhdestä. Kun kaikki ei saa edes sitä yhtä... :(


amv
 
Viimeksi muokattu:
amv, hui älä onnittele vielä, mä olen vielä niin epävarma noiden hailakoiden viivojen vuoksi. En uskalla innostua vielä ... Maanataina teen kotitestin ja jos se on vielä positiivinen niin verikoe on ti tai ke. Siitähän sen sitten viimeistään näkee kunnolla että missä mennään. Mutta kylla tää piinaviikko osaa olla sitten piinaava..

Jos siinä jotain viivaa näkyi, testaa ihmeessä uudelleen, älä ihmeessä lopeta lääkkeitä ennen kun olet 100% varma. HCG arvot on kai niin yksilöllisiä.

Onneksi sinulla on siellä kuitenkin se ihana pikkuneiti lohduttamassa, jos sattuisi olemaan nega, mutta niinkuin sanoin, jos haamun haamuakaan näkyy, älä heitä pyyhkeitä kehiin!

Nyt vaan pää pystyyn!

tällänen oli siis mun testi tänään:

Aijaa.com - 11733957
 
Viimeksi muokattu:
Mirkkuuusi tuohan on ihan selvä plussa. Onnea

pikkukintsu milloin sulla on tarttoon meno, onko päivämäärä jo tiedossa?

Millaisilla limispaksuuksilla olette raskautuneet? Ja millaisia oireita teille on tullut Zumenonista?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Kiitos Sela, vaikka en uskalla vielä kyllä innostua! nuo mun testit on joka päivä samanlaisia, viiva ei tummu...

AMV ja PRINSESSATYTTÖ: Miten teidän testailut, olen kurkkinut täällä koko aamun, jotta lukisin täältä hyviä uutisia. Jännittää teidän puolesta
 
Kerron espanjasta lisää kunhan itsekin tiedän...ihan eri touhu kuin Tarttossa, noita taustatietoja ja kokeita on vaadittu paljon enemmän. Katsotaan nyt miten meidän käy, skypeneuvottelu tässä ihan lähipäivinä sinne lääkärin ja hoitajan kanssa :)
Jeeee! Kax plussaa siis ainenkin:heart: onnea mirkku ja amv. Mirkun virallinen testipäiväkin vasta milloin. Ja nyt jo ollut viikon plussaa.
Siis voi tämä onnistuakin, te sen todistitte:hug:
 
Meillä on vielä ensi viikolla arvio klinikalla, aloitetaanko 4. ivf...mikäli ei onnistu, lähdemme alkioadoptioon Tartoon. Täytyy nyt vaan sitten otattaa uudet verikokeet jälleen. Oma kärsivällisyys ei kestä puolen vuoden lahjasolujonotusta Suomessa :)

Onnea plussanneille <3
 
Voi miten ihania uutisia täällä on! Toivottovasti plussat nyt vaan vahvistuvat.

Olin tänään ultrassa. En tiedä mitä ajatella tuloksista. En ole ottanut jarrupiikkiä, koska minun ei pitänyt tarvita sitä, mutta nyt siellä möllötti sitten oma munarakkula...

Voi olla, että koko hoito perutaan, tai ainakin joudutaan pakastamaan, tai yritys voi epäonnistua, tai voin tulla raskaaksi omasta solustani tai molemmista, tai en kummastakaan. Suoraan sanottuna pikkasen liikaa mietittävää meikäläisen herneaivoille.

Mulla on lääkityksenä Progynova, ja ainakin turvottaa vatsaa ja rintoja aristaa. Lisäksi on palleakipuna tuntuvaa ahdistusta, vaikka en usko sen aiheutuvan lääkkeistä, vaan yleisestä hermoilusta.

Niin, Tarttoon ollaan menossa ensi viikolla. Laitan sitten raporttia, kävi miten kävi.
 
Oli pakko tulla tänne kun noin hienoja tuloksia tulee ja toivottavasti jatko menee teillä kaikilla hyvin.

Meillä kaikki alkaa alusta, ensi viikolla verikokeet ja sitten odotellaan hoitoja. Mehän ollaan meinattu jatkaa jaetuilla muniksilla Tartossa. Mutta nyt oikein paljon onnea matkaan naiset =)
 
amv
prinsessatyttö: Voi kurjuus... Mutta aika aikasin kyllä testasit eli vielä voi hyvin tulos muuttua. Hyvä idea odotella pari päivää. Just sitä hcg:n nousua googlailin, ja niinhän se on, niinku lääkärin ohjeissakin, et sen pitäisi tuplaantua noin joka toinen päivä. Sekin jostain osui silmään, et pas-siirroissa alkio voi kiinnittyä normaalia myöhemmin. Tsemppiä!

Voi Mirkku, kun aloitit tuon testaamisen niin aikaisin. Nyt vain murehdit, ja toivottavasti aivan suotta! Voi kunpa raskaus olisi nyt alkanut sinulla! Pää pystyyn siellä myös! Ja kiitos tsempeistä!

Katrin, toivottavasti saatte luovuttajan nopsaan, ja Tyyne, et se kallis lääke olisi nyt tehonnut hyvin ja teidän viimeiseltä Tarton reissulta tulisi tulosta.

Voi ei, pikkukintsu :( Tiedätkö siis vasta siirrossa, mikä tilanne?

Odottava73: Jos Tartoon suuntaatte, niin oletko tietoinen, et siellä on tietyt ajat, kuinka kauan mikäkin testi on voimassa? Voihan olla, et joitain vanhoja tuloksia voit lähettää sinne.

paulanna
: Tuo on kyllä ihan mukavaa, kun teillä on noita Skype-neuvotteluja.

sela: Tartossa ei ainakaan nyt viimeksi mitattu enää siirrossa limakalvoa, mut noin 8 pv ennen siirtoa se oli nyt 7,3 - 7,5 mm eli Suomen lääkärin mukaan siinä ja siinä, ja 2 v sitten, kun raskauduin oli samassa ultrassa 7,8 - 7,9 mm ja silloin Andrei halusi siirtää siirtopäivää parilla päivällä eteenpäin. Nyt ei siis siirtänyt. Outoa. Zumenonia en ole syönyt, mut Progynovaa joo, enkä ole siitä(kään) huomannut mitään kummoisia oireita.

Niin, se mun aamuinen testiviiva oli kyllä ehkä haalempi kuin tuo Mirkun, mutta eilistä tummempi. Huomenna menen kai veritestiin. En tiedä, mitä ajatella, kun ei oikein oo oireita. No, rauhallisin mielin edelleen, kävi miten kävi. Testaan varmasti huomenaamulla vähemmän herkällä testillä ja sit ehkä verikokeeseen. Käyn huomenna lapsen kanssa nlassa, niin kysyn samalla äitiysneuvolan puolelta, saisinko lähetteen verikokeeseen. Aina kannattaa yrittää ;)

Hei, onko teistä joku hakenut ja saanut Kela-korvausta Tarton/ulkomaan hoidoista (siirrosta)? Mä nimittäin huomasin jsosain vaiheessa, et Eliten sivuille oli ilmestynyt maininta Kela-korvauksista, ja pyysinkin sit joitain dokumentteja Elitestä ja laitoin hakemuksen Kelaan. Odotan mielenkiinnolla, et miten siellä asia päätetään. Suomen klinikoilla pasista saa n. 200 e Kela-korvauksen. Mielelläni ottaisin tuollaisen summan. Sillä saisi maksettua Viron matkat hotelleineen.

Öitä!

amv
 
Prinsessatyttö , odotellaan nyt vielä jos testi kuitenkin vielä vaihtaisi väriä, sun virallinen testipäivä on kuitenkin vasta melkein viikon päästä. Peukut pystyssä täällä!!

amv. ai kun hyviä uutisia ja onnea!! mene vaan sinne verikokeeseen, siellä selviää sitten tuo HCG määrä niin ei tarvitse arvuutella. Testit sulla kuitenkin tummuu ja se kuulosta hienolta!

joo hävettää oikein että, aloin niin kauheen aikaseen testaamaan :-( ja tässä nyt sitten kärvistelen ... oma vika!! viiva ei ole heikentynyt mutta ei huomattavasti vahvempikaan...

Miten nuo Kela korvaukset, korvaako kela yli 43 vuotiaiden hedelmöityshoitoja jos vika on vaan munasolujen vanhuudessa vai pitääkö löytää joku muu diagnoosi?
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)



Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
sela Tarttoon menossa
pikkukintsu Tarttoon helmikuussa
HalleB (27) jonossa Suomessa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi
amv (36), toka lahja-alkiolla, testipv 4.2.



Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Mirkku ja amv : Sylintäydeltä onnea lupaavista plussatesteistä. Loistava juttu! :)

Pikkukintsu Voin kuvitella kuinka hämmentävä tilanne sulla on ollut kun yhtäkkiä löytynytkin oma munarakkula. Varmasti samaan aikaan iloinen olo ja kenties sitten myös pettynytkin olo jos siirtoon pääseminen lykkääntyy. Itselläni myös sama tilanne ollut ettei omilla munasoluilla koskaan päästy edes kokeilemaan koska munasarjat hiipuneet jo teini-iässä. Tsemppiä kuitenkin hoitojen jatkoon ja sitä ihaninta lopputulosta toivon teille :)

HalleB Ikätoverilleni tervetulotoivotukset! Lyhyttä jonotusaikaa teille toivon :)

amv Vähän ohi aiheen kyselisin, että onko teidän tytöllä keskosena syntyminen vaikuttanut kehitykseen tai onko ollut jotain muuta hankaluutta? Neuvolasta ei tunnu saavan oikein mitään tästä aiheesta koska täällä meilläpäin kuulemma syntyy niin harvoin ennenaikaisia vauvoja. :p Muutenkin tuntuu, että ihan tyhjänpäälle jäin kun ei edes synnytyksen jälkitarkastuksessa ollut äitiysneuvolan terkkarilla aikaa käydä asioiden kulkua kanssani läpi ja kuitenkin olisi kova tarve päästä puhumaan. Olen lähettänyt rekisteröitymistietoni kyllä kevyt.net-sivustolle ja sieltä odotan nyt käyttäjätunnuksen aktivoimista, josko sieltä vaikka löytyisi jotain hyödyllistä :)

Utopia pimu 2kk ja poju 1v 6kk
 
amv
Kiitos onnitteluista! Vaikka aika maltillisesti nyt kyllä otan, koska testiviiva on kuitenkin vielä hailu ja siirrosta tuli eilen 2 viikkoa. Eikä niitä oireitakaan edelleen juurikaan ole. Veirtestiin en sit ehtinytkään, ja neuvolan täti (tyttö) tuntui olevan ihan pihalla, joten en sit jaksanut alkaa asiasta sen enempää vääntää. Huomenna ajattelin nyt sit käydä otattamassa sen kokeen.



Keskosasiaa Utopialle: Se kevyt.net on hyvä. Tosin vasta syksyn aikana kirjauduin sinne eikä se enää ole mitenkään ajankohtainen, kun ei keskosuus ole enää kuin muisto vain. Mut höh, eikö sielläpäin ole sairaalan puolesta kontrolleja, kun kuitenkin lapsi syntyi pikkukeskosena?(Ei täälläkään nlassa ole asiaa oikein huomioitu. Lääkärikin kyselly kehitystä syntymäiän mukaan...) Meillä oli aluksi just ton pikkukeskosuuden takia ensin 1 kk välein kontrollit (Tyksin keskolassa) ja sen jälkeen vähän harvemmin seurantapolilla. Viimeksi oli 1 v lasketussa ajassa ja seuraava ja viimenen 2 v lasketussa ajassa. Fysioterapeutti on tutkinut joka kerta tarkasti ja ollaan saatu hyviä ohjeita, mm. et tyttö innostuisi kääntymään. Ja sen kun sit nopsaan oppi, niin siitä se sit lähtikin pian liikkeelle :)

Meidän tytöllä on kehitys mennyt ihan sen syntymäiän mukaan eikä oikestaan mitään ongelmia ole ollut :) Ja niin on lähes muillakin samoihin aikoihin keskosena syntyneillä tutuilla keskosilla. Kerran on meidän tyttö ollut flunssassa, syksyllä :) Toivottavasti siellä teillä menisi yhtä hyvin! Ja uskonkin et menee, kun kaikki on nytkin hyvin. Onko sielläpäin mitään keskosvanhempien yhdistystä/tapaamisia? Täällä on MLL:llä.

Hyvää viikonloppua! :wave:
amv
 
Viimeksi muokattu:
amv
Hyvää laskiaissunnuntaita!

Oletteko nyt testanneet, Mirkku ja prinsessatyttö? Mä en testannut eilen, mutta kävin siellä veritestissä, jonka tuloksen saan soittaa huomenna iltapäivällä. Tänä aamuna tein kuitenkin testin ja tosi tosi haalea viiva tuli (haalemapi kuin pe samalla testillä). Taisi siis olla biokemiallinen raskaus :( Ärsyttävää, koska ehdin jo vähän innostua. No, jatkan nyt kuitenkin lääkkeitä siihen asti, et kuulen veritestin lukemat. Toivottavasti Mirkku sulla olisi viiva sen sijaan vahvistunut!


amv
 
amv. veritesti kertoo tarkemmin mitä siellä sun kohdussa oikein tapahtuu. mä sain kanssa pregcheckilla viikko sitten illalla tummemman viivan kun seuraavana aamuna ja olin tosi huolissani. Tottakai jatkat niitä lääkkeitä nyt siihen asti kun varmuus saadaan asiaan. pidän peukkuja.

Perjantai-iltana tein CB.N digin ja tulos oli raskaana 2-3. sen jälkeen olen ollut vähän rauhallisempi, enkä ole edes testannut. Huomenna pitäisi tehdä se klinikan antama kotitesti ja jos positiivinen mennä veritestiin. Veritestistä saa sitten enemmän tietoa. eli ti tai ke olen varmaan jo vähän viisaampi. jotenkin ei uskalla edes innostua vielä, pelottaa niin että joku menee pieleen...

ai tänään on laskiaissunnuntai? elän niin syvällä jossain kuplassa että en edes tajunnut... olo on omituinen ja poissaoleva, ihan kun eläisin jossain kuplassa :)

Täytyy lähteä etsimään laskiaispullia jostain sitten ja hyvää laskiaista teille kaikille!
 
Heippa kaikille.
Olen tässä vuosien varrella seuranut pinon tapahtumia. Kirjoittanut en ole sitten esikoisen odotusaikojen. Kirjoitin aikanaan eri nimimerkillä, mutta nyt toisella koska aika moni minut täältä palstoilta ja live elämästä jo tunnistaisi.
Halusin vähän kirjoittaa kokemuksiani.

Ensiksi onnittelut kaikille plussanneille. Siitä se jännitysmatka alkaa.

Meillä on lahjasolu hoidoilla syntynyt esikoinen, kohta 4v. Häntä yritettiin vuosia ja viime rutistuksesta ainoalla solulla raskaus alkoi. Lapsi on oman näköisensä, ei millään tapaa minun näköiseni/malliseni/jne. Isänsä suvun näköä löytyy. Joskus ihmiset miettii mutteivät paljon kommentoi. Tämä nyt oli tiedostettu farkta eikä se minua haittaa millään tapaa :). Biolapsetkin voivat olla yhtäkaikki erilaisia ja erinäköisiä. Ajan kanssa taustoja sitten kerrotaan. Vielä ei kovinkaan tarkasti koska tuon ikäisellä on tapana puhua hyvinkin suoraan asioista vaikkapa päiväkodissa :)

Odotan nyt toista lahjasoluvauvaa, jälleen monien monien turhien hoitoyritysten jälkeen. Sikiöllä epäillään kromosomivikaa. Asia sevinnee lähiviikkoina. Kovin monia vastaavia tarinoita ei lajasolupuolelta taida löytyä, klinikkammekaan ei ole kohdannut vielä ainoatakaan. Mutta tällainenkin riski on olemassa, se muistakaa. Vaikka luovuttaja olisi 20 vuotias. Maljalla voi alkaa raskauksia jotka luomuna jäisivät alkamatta eikä kromosomivikaa nähdä mikroskoopissa. Näin ollen meidän toisen lapsen haave mahdollisesti kariutuu, rahaa eikä voimia ei ole enää yrittää.

Kaikkineen tämä on hyvin ironista, sillä hoitomme tehtiin pääasiassa minun kantamani kromosomivian takia (ja myös sen aiheuttaman lapsettomuuden/munasolujen vähyyden takia), että "välttyisin" niiltä osin raskauden keskeytyksiltä tai vaikeasti vammaisilta lapsilta. Nyt ollaan kuitenkin mahdollisesti lähtöpisteessä lahjasoluvauvan kanssa.

Voimia ja jaksamista kaikille ketkä tätä tietä kulkee. On melkoinen onni ja todellinen ihme että lapsia ylipäätään saadaan. Niitä ei todellakaan tehdä.
Halauksin.
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä Tartosta!

Kovasti odottelen täällä amv:n ja Mirkun veritestituloksia. Hyvältä vaikuttaa! Entäs Prinsessatyttö, oletko uskaltanut testata?

Me kävimme suorittamassa tänään miehen osuuden ja nyt sitten odotellaan. Päätimme olla koko ajan täällä paikan päällä. Kaupunki vaikuttaa mukavalta, mutta ilmat ovat hieman kehnot, riittäisi jo lumentulo.

Olen testannut ovulaatiotestillä siitä limisultrasta lähtien, ja negaa on näyttänyt. Mutta tänään testissä oli ensimmäisen kerran haalea viiva. Iiks! Se oli vielä liian haalea, mutta ajattelin testata illalla uudelleen, josko se olisi vahvistunut. Lääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on luultavasti kysta, eikä munasolu, eikä se siten vaikuttaisi alkionsiirtoon mitenkään. Hän ei siis lähtenyt jossittelemaan muita vaihtoehtoja.

Suomen lääkäri sanoi, että yksi mahdollisuus on siirtää alkio ja samalla yrittää kotikonstein sitä omaa jos ovulaatiotesti muuttuu positiiviseksi. Hän myös sanoi, että jos oma ovulaationi on liian aikaisin, voi olla, että alkionsiirtoa ei kannata tehdä ja klinikka ehkä kietäytyykin siitä.
 
AMV, ehkä jo ihan varovasti voi onnitella, vaikka vasta verikokeen jälkeen on itsellä luottavaisempi olo. käyn huomenna tekemässä sen. Kiitos vaan paljon varovaisista onnitteluista :) onhan se hienoa että nyt ollaan tässä! ihan uskomatonta! Mitä sun veritesti sanoi tänään?

Prinsessatyttö, onko kuulumisia?

mä käyn verikokeissa huomenna ja toivottavasti tulokset tulisi jo huomenna kanssa. ihmettelen kun ei oo mitää tuntemuksia alavatsassa. eikös sitä pitäisi joulia ja nipistellä ja olla menkkamaisia kipuja. Niin mulla oli silloin kun olin raskaana ja se päättyi sitten km vk7. nyt ei tunnu oikein mitään. Rinnat vaan arat.

Pikkukintsu, nauttikaa siellä nyt ja viettäkää laatuaikaa kahdestaan :) Tartossa on kivoja edullisia ravintoloita. Onnea hoitoihin!
 

Yhteistyössä