Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tervehdys!
Reissu heitetty ja 2 kyytiläistä saatiin 15,6mm limakalvoon. Itse toimenpide tunti tällä kertaa pitkältä ja varsin kivuliaalta, sillä koko kevään kramppaillut toinen jalka ei tykännyt hoitopöydän asennosta ja olo oli tosi tukala. Ja toisekseen lääkäri oli hieman myöhässä ajasta joten minä kerkesin litkimään rakon tooosi täyteen. Tohtori läpsytteli minua reisille ja yritti saada minua rentoutumaan,:p no se oli helpommin sanotti kuin tehty. Mutta loppu hyvin, nyt pitäisi jaksaa sitten 13.5 saakka jolloin vesitesti.

- Katrin
 
paulanna Kyllähän sitä pärjää kun on pakko,mut tietyllä tavalla se kuitenkin jännittää hieman.
Mä olen kans yötä,mut ajan saman päivän aikana Tallinna-Tarton välin eli ole Tallinnassa yötä. Siis tämän hetken suunnitelmien mukaan.
Nii, kovasti sitä plussaaa tietysti toivon niin kuin me kaikki muutkin :D

amv, plastex ja Katrin Rauhallisia mieliä piinapäiviin

Päivitin hieman tuot listaa,mut laittakaa tietoa tai korjatkaa itse jos meni mönkään :D
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)


Odottava73, lahjamunasolujonossa
pikkukintsu (36), eka, PAS suunnitteilla heinäkuussa
InLove_ (35)



Hoito lähestyy


paulanna
_lokakuu_
esemila vkolla 21
RouvaK33 vkolla 21
Iida-Karoliina heinäkuu



Piinistelijät

Aamu74







Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

SaimiRiikka (vk 34, LA 7.5.2013):heart:
Mirkkuuusi (vk 6+3 ultrassa syke)

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Alkioliimasta nyt kyselen? Kirjoiteltu täällä joskus, mutta onkos teillä käytetty? Jostain toisesta ketjusta luin, että ei käytetä ja ei ole todisteita, että olisi apua. Siis jos joku tietää enemmän, niin olisin halukas tietämään?
Kysyin sitä nyt Andreilta ja kirjoitti, että ok voidaan käyttää. Mutta onkohan siitä oikeesti hyötyä? Nimittäin luin, että niillä kellä käytetty vähemmän raskauksia kuin käytetyillä. Siis tää nettitietous tekee hulluksi, sillä ei voi tietää mikä on faktaa ja mikä ei. Ja kaiken kukkurax mun suomen lääkäri vaihto klinikkaa, enkä tiedä minne, kun ei kukaan tiedä:( Eli häneltä en voi kysyä asiaa. Menen ihan tavalliselle gynelle ultraan, kaipa nekin osaa limiksen mitata, vai onko kokemuksia? Vähän jännittää, jos paljastuukin, että sorry, en osaa mitata...
Kaikkee sitä päässä pyöriikin.
piinailijoille plussia :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Katrin, tsemppiä!!! Hurjan paksu limis! :D Saman paksuinen kun mulla silloin onnistuneessa hoidossa. :)

Samoin tsemppiä ja hermoja, amv!

Mulla ei kokemuksia alkioliimasta. Kyllä se pää tosiaan menee pyörälle, kun alkaa selvitellä netistä kaikkia keinoja, joista voisi olla apua....

Piina on taas....piinaa. Yhtenä päivänä oksetti. Sitten se loppui. Nyt ollut vain pieniä mahakramppeja. Ehkä menkkoja enteileviä? Lisäksi huolestuttavan paljon siivousintoa ja kärttyisyyttä. Myös ennakoivat menkkoja yleensä.... En vielä oo päättäny testipäivää enkä -tapaa...

Plastex pp9
 
Paulanna, meillä käytettiin tässä viimeisimmässä hoidossa tuota "liimaa"...huonolla tuloksella. Tavallisella gynellä käytiin myös pari kertaa pitkän matkan takia. Hyvin meni niinkin kun tarkistettiin vain limis.
Plastex Sullakin piinailut jo pitkällä. Kohtapian jännää..peukkuja kovasti.
Katrinilla huikea limis, Onnea piinailuun teille.
 
Täällä edelleen odotellaan kuukautisia alkavaksi. Periaatteessa olisi jo pitänyt alkaa 3pv,mut ei nyt sit alkanutkaa. Höh

Mites muuten teillä on siirrot tehty,minä kiertopäivänä? Itsellä on tehty 18 ja muistaakseni 22 kp
Voiko sen tehdä kuinka aikaisessa vaiheessa? Eikös siinä ole jotkut kp:t millo tehää?
 
esemilalle: mulla edellinen siirto oli kp 20. Aiempia en muista. Tehdäänkö sulle siirto lääkkeelliseen kiertoon vai omaan? Mulla siis joka kerta tehty lääkkeelliseen ja jarrun (Procren depot) jälkeen kuukautiset olleet kyllä myöhässä. Nyt olenkin Andrein määräyksetsä syönyt Marveloneja (= ehkäisypillerit) kierron tasaamiseksi. Tässä kanssa kohta jännään miten menkkojen käy, pillerit loppuu 9.5 ja sit pitäis alkaa vuoto parin-kolmen päivän päästä. Just sopivasti rantaloman aikaan :( mutta tällästähän tää on. Seuraava siirto osunee n. kp 22-24.
Mites piinailijat???
 
Heippa, ajattelin tulla ilmoittautumaan ja kertomaan Pietarin-siirrosta. Meille siirrettiin lauantaina 2 morulaa, oltiin aika pettyneitä. Yhteensä munasoluja hedelmöittyi 12 ja vain nuo kaksi selvisi viidenteen päivään. Esemila kun pohti sitä blaston siirron hyötyjä niin tässä se musta kyllä nähtiin - olisi tullut aika monta hutia jos aiemmin oltais siirretty. Itketti kyllä että passiin ei päästä mutta tällaista tämä on, omilla on aina jäänyt blastoja pakkaseen ja silti negaa, tällä luovuttajalla kaikki siirrot johtaneet aiemmin raskauteen. Pas-mahdollisuus olisi ollut ihan kiva kun yhteensä tämä on kustantanut n. 7000e.
Lääkäri suositteli alkuun lugejen sijaan crinonea, onkohan kellään kokemuksia?
 
Aamu, onnea siirrosta ja kovasti peukkuja että tarraisivat kiinni.
Mulla oli crinone ihan ensimmäisessä siirrossa, oli muistaakseni yksittäispakattu ja paljon vähemmän sotkuinen käyttää kuin luget. Käsittääkseni käytetään aika paljonkin nykyään. Periaatteessa kuitenkin samaa ainetta kuin luget.
 
Nyt aika rentoa piinailua! :) Muutama päivä jäljellä ja huomasin että tämä onkin aika mukavaa. Kun tässä vaiheessa kaikki on vielä mahdollista. :) Eipä sanottavia oireita. Edes lugeista. Joskus lugeista tullu kova väsy ja kuvotus, vaikka hcg onkin sitten näyttänyt < 3. Testailen varmaan lauantaina kotitestillä. En taida tällä kertaa mennä kalliiseen veritestiin. Tai ehdin vielä muuttaa mieltäni. Aina aiemmin olen käynyt.... :)

Tsemppiä Aamulle!

Plastex pp 11
 
Viimeksi muokattu:
Aamu, Kovasti tsemppiä, toivottavasti tarraavat!

Täällä nyt pp5, ja kaukana on rauhalliset piinailupäivät, viikonloppuna repi alavatsaa todenteolla ja eilen ei mitään. Voi mies raukka kun minä olen vuodattanut oloani hänelle.
Kovasti mielessä pyörii testaaminen jo, kenties kaarran apteekin kautta hakemassa muutamat testit kotiin.
Katsotaan nyt milloin rohkeus riittää testaamiseen.

plastex Ihailtavan rentoa piinailua sinulla :)
 
paulanna Alkioliimasta ei kokemusta,mutta kysyin kans just Artsilta,et mitähän se maksaa ja vosiko sitä käyttää. Käyttää voi,mut hintaa sille ei sanonut kun ei siihen hätään muistanut.
Mulla on Zumenoni käytössä kp2 alkaen (2mgx3) ja sit Lugesteron, ei ole mitään muuta, paitsi vitamiini :)

Rouva K33 Me mennään sit samoilla viikoilla ultraan ja siirtoon. Päästään sit luultavammin piinistelemäänkin myös yhtäaikaa :)

plastex Kiva kun piina on muuttunut rennommaksi. Plussan jälkeen saa taas piinaille monen monta kuukautta. Itsestä tuntu kyllä siltä,että ei nämä oiinapäivät ole vielä mitään verrattuna raskausajan piinaan :) Plussaa toivon silti kovasti sulle niin kuin meille kaikille :D

Aamu74 No totta tosiaan, eiköhän tuo ole todistettu nyt ainakin osittain. Onnea sinulle onnistuneesta siirrosta,nyt on ainakin todella hyvä saumat kun kerta onnistuneita vain takana tällä luovutajalla. Jaksamista piinailuun

Katrin Oliko sulla siirretyt alkiot millaisia ja anteeksi en nyt muista missä olitkaan hoidossa :ashamed: Koita vielä jaksaa muutamat päviät :)

ON: Menkat alkoi sit eilen, onneksi. Olin Artsiin yhtyksissä ja suunnitellun mukaan voidaan siirtoa tehdä jos limis kasvaa yhtä hyvin kuin ennenkin. Siirto olisi nyt siis viikolla 21. Viikolla 20 limisultra.
Tällä kertaa varaan kyllä ajan "vakkari"lääkärilleni( muodostunut vakkariksi hintansa takia :)) kun viimeeksi tuli samassa paikassa yllätys hinnassa. Vakkarilääkäri ottaa käynnistä ultrauksen kansa 97e ja tää toinen otti muistaakseni 198e,mut siis n. 100e enemmän ja tää kalliimpi on vielä tuon "vakkari"lääkärin vaimo. Hirvee hintaero,huh.

Miten paljon aikaisemmin olette joutunut tai maksanut Elite-klinikalle maksun ennen siirtoa?

Crinone-lääkkestä vielä,että miten se annostellaan? Laitetaanko sitä kerta päivässä vaiko useimmin? Olisi kiva saada joku mikä ei olisi niin tuhrustava kuin Lugesteron
 
Viimeksi muokattu:
Pikavuodatus. Sain tänään FSH-, LH- ja AMH-labrojen arvot. FSH oli yli 26, AMH alle 0,2. Lääkäri kyseli, jotta joko on esiintynyt hikoilua tai muita oireita...... Vaihdevuosia odotellessa. Mutta ei kai arvot ole silti esteenä ivf-raskautumiselle? Kertonevat enemmän yleistilanteesta kuin yksittäisestä tilanteesta. Mutta eipä tarvinne suunnitella missään vaiheessa kierukan asentamista.... : / Hieman kirpaisee nuo luvut. Vaikka eivät nyt varsinaisesti yllätyksenä tulleet.

Muutoin edelleen relaa.....;)
 
esemila 3 päiväiset alkiot meille siirrettiin ja Tartossa ollaan hoidossa. Onneksi tämä vapaapvä hieman rauhoitti itseäni, vaikka testit kävinkin hommaamassa taidan odotella vielä jokusen päivän. Ihan jo miehenkin pynnöstä :)
 
plastex Mulla ei ole mitattu noita muita ,mut tuo AMH mitattiin reilu kolme vuotta sitten. Se oli mullla 1 ja lääkäri sanoi,että ei toivoakakaan omilla raskauta kun käytännössä ei munasoluja ole,mut kyllä niitä on joka ultrauksessa näkynyt,mut ei kasva tarpeeksi suureksi

Katrin Pari päivää jos vielä maltat odottaa niin tulos on aina varmenmpi,eikä tulisi turhaa hermoiltua jos se on nega kun liian aikaisin tekee. Testit varmsti polttelee nyt kaapissa :D

Tekikö siirron sulle Andrei? ja saitteko minkä luokan alkiot?

Andrei laittoi just viestiä,että alkioliima maksaa heillä 300e, taidan jättää väliin jos siitä ei kovinkaan suurta hyötyä ole :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Olen jonkin verran seurannut keskustelua täällä, mutta ensimmäistä kertaa nyt kirjoitan.
Meillä on hoitoja takana lähes 10 vuotta, ja olimme ne jo päättäneet lopettaa. Kuitenkin alkukeväästä päätimme vielä yrittää, mutta klinikalla tutkitun alhaisen AMH-arvon (0,3) vuoksi päätimme jatkaa luovutetuilla munasoluilla, ja tässä vaiheessa Tartto näytti parhaimmalta vaihtoehdolta.
Olen sinne ollut yhteydessä shköpostitse ja saanut hyvin vastauksia, mutta pari asiaa tullut mieleen näitä teidän viestejä lukiessa:
-Onko ne kaikki luetellut testit ihan pakollisia ennen kuin prosessiin voidaan ryhtyä? Kävin tänään täällä Suomessa tutula lääkärillä, ja hän ihmetteli sitä testien laajuutta.
-Jos siirtoja/hoitoja on useampia, ei kai jpka 6. kk tarvitse ottaa uusia testejä, kun Kristina sanoi minulle, että testit eivät saa olla 6kk vanhempia?
-Oletteko saaneet Suomesta muita vastaavia lääkkeitä respetillä, esim. se Zoladexin pistäminen kuulosti niin hankalalta verrattuna Procreniin? Lääkäri täällä kirjoitti myös Lugeteroneja, vaikka kirjoitti myös Crinonea.
Toki näitä saan kysyttyä Tartostakin, mutta ajattelin ensin kysellä täältä :)

Kiitos jos joku jaksaa ja ehtii vastaamaan :)
 
HeleH testit vaadittiin kyllä Tarttoon ennen siirtoja, mutta ei niiitä ole uudelleen vaadittu, meillä nyt yli vuoden vanhat, kohta 1,5 v sitten otetut. Aika vähän sinne Tarttoon vaadittiin verrattuna espanjaan :) Procrenia mä oon aina pistänyt, suomen lääkäri kirjoittanut reseptit mulle. Jonkun kerran olen Climara-laastaria myös KlinikEliteltä käynnillä ostanut, hinta aika sama kuin suomessa.

Esemilalle: kyllä ollaan maksettu kaikki hoidot hyvissä ajoin ennen siirtoa. Mitään lisämaksua ei koskaan ole tullut, hinnat ollut just kuin ilmoitettu. Kesäkuun PASin olen maksanut n. kuukausi sitten. Mieheni ei tykkää, kun niin aikaseen pitää kaikki maksaa, mä en jaksa sitä asiaa stressata. Varmaan ainoo juttu mitä en stressaa näissä siirroissa. Tosin nyt oon päättänyt, että en testaile ennen testipäivää, yhtään testiä en osta. Ja muutoinkin menen ihan rennolla asenteella, jos ei nyt, niin sit ens kerralla...en tosiaankaan tiedä tuleeko sitä ens kertaa sitten enää koskaan, sillä tämänhän piti jo loppua kohdaltamme, mutta tosin on käynyt.
Muutama päivä ja me häivytään lomalle, nettipimentoon myös :heart:
Niitä plussia mä peukutan teille piinailijat:)
 
Viimeksi muokattu:
HeleH testeistä sen verta,että me kun toistamiseen lähdettiin yrittämään muutaman vuoden tauon jälkeen Tartoon niin silloin piti uudet testi tehdä,mutta kokeissa pyydetään esim. täydellistä verenkuvaa ja minulta otettiin vain pieni niin se kävi oikein hyvin Andreille. Kristina ja tämä suomalainen olikohna nyt Katri oli testien suhteen tiukempia.. Muut testit piti kuitenkin olla. Meillä kerkesi mennä ns vanhaksi tässä toisella yrityskerralla testitulokset,mutta ei kukaan ole uusiakaan pyytänyt joten ei taritse joka 6kk välein otattaa uusia.

Andrei oli minulle laittanut ensimmäiseen hoitoon kaksi uutta lääkettä,mutta ilmoitin hänelle,että sitä toista en halua ollenkaan( oli joku mikä olisi pitänyt piikittää),koska halusin mennä samoilla lääkkeillä kuin viimeeksi ja tätä ei ollut silloin ollenkaan. Ja halusin Lugesteronin myös vaikka oli siihen laittanut jonkun muun lääkkeen(en muista senkään nimeä,vastaava kuitenkin :)) Andrein kanssa voi neuvotella asioista tai ilmoittaa mitä haluaa. Kannattaa olla suoraan yteyksissä Andreihin
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä