Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Nat
Infertility treatment, egg donation, embryo adoption - AVA-Peter Clinic, St. Petersburg, Russia!
Ja täällä sama satsi 2800e

Kummassakaan ei odotusaikaa
Puolasta emme ole saaneet mitään vastuksia

Sydäntä särkee kun luen epäonnistumistarinoita. Jos voisin auttaa...

Tuo linkki venäläisestä klinikasta ja Burman seikailusta Puolassa ja kielivaikeuksista heräsi ajatusta, että jos joku teistä joskus pääse sinne missä tarvitaan venäjän kielen tulkkia, olen valmis auttamaan.
Puolaa en osaa, mutta venäjää helposti. :)

Muuten, mielenkiinnosta soitin tuonne AVA-Peter_iin. ennen sitä tutkin niiden venäjän kielen sivuja. Ja siinä lukee että se on Suomalais-Venäläinen kliniikka, paitsi että ei kukaan osannut selittää mitä sellaista suomalaista kliniikassa on. ???

Pietaria joskus itse mietin mahdollisella hoitopaikalla...


Voimia
 
Te kun olette taitavia etsimään noita klinikoita vähän joka puolelta mailmaa, niin osaatteko kukaan sanoa mikä noissa on rajana iän kanssa. Mietimpä tuota jo kun ja jos ei seuraava siirto tuo tulosta niin missä jatkaa ja saada hoitoa iän karttuessa??

(.) Tänään käyty ultrassa varmistamassa että keskenmenon jälkeen on kohtu palautunut.
Hyvin oli, ei siitä huolta. Omilla estorgeeneillä oli limis lasvanut 9-10 mm ja siellähän noita rakkuloita oli kasvamassa komeasti, eli kaikki vastasi kierron keskivaihetta.
Mietinkin että te keille on tehty siirto omaan kiertoon , niin miten on tehty?
Mikä lääkitys siinnä on ollut?
Ja kuinka nopeasti tohon ommaan kieroon olisi hyvpättävä mukaan?
Osaako kukaan tästä antaa vinkkiä, että osaisi tuota klinikalta edes kysellä..
Huomenna vasta käyn laprassa nitä veren hyytymistekijöitä varten, Sitten vasta varmaan tietää aikataulua miten seuraavaa siirtoa aletaan valmistelemaan.
Paremmat fiilikset nyt kaikenkaikkiaan, ja eteenpäin vaan sanoi "Mummo kun lumessa kahlasi "
 
Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina, vastailenpa omasta puolestani tuohon omaan kiertoon tehdystä siirrosta. Ennen siirtoa ei ollut mitään lääkitystä, ultrailtiin vaan limistä muutama kerta ja ovistikuilla tikutettiin ovista. Siirron jälkeen käytin lugeja kaksi viikkoa (mulla ollut niissä aina pienehkö annos, nyt oli aamulla 2x100mg ja illalla 2x100mg, noi satasen kapselit ei sotannut niin pahasti kuin 200mg) ja sitten neljä (tai viisi, en enää tarkkaan muista) päivää siirron jälkeen Gonapeptyl-piikki. Ei muuta.

Jos oma kierto toimii ja kyse on pas-siirrosta, niin omasta kokemuksesta suosittelen tuota. Mulle kun on eri siirroissa laitettu kaikenlaista lääkettä, niin onnistunut raskaus tuli sitten tuolla versiolla. Mitään muita apukeinoja en käyttänyt. Niitä oli vuosien varrella tullut kokeiltua vaikka mitä, joten turnausväsymys vaivasi.

Voimia kaikille!
 
Nat "AVA-klinikka on 19 vuotta sitten Tampereella perustettu lapsettomuuden hoitoon ja tutkimukseen keskittynyt klinikkaryhmä" Näin mainitaan heidän omailla sivuillaan. Ava taas ilmeisesti kuuluu Terveystalo konserniin, niin kuin Fertinovakin.

Hienoa Iida-Karoliina että kroppa on toipunut. Eikös keskenmenon jälkeen onnistuminen, ainakin jonkun teorian mukaan voisi olla jopa keskimääräistä helpompaa.

Tietääkö kukaan miksi lääkärit määrävät jarrupiikin ym. vaikka voitaisiin tehdä omaan kiertoon. Tuntuu jotenkin oudolta. Omilla tutuillani hoidot on tehty omaan kiertoon juuri lumettoman kuvailemalla tavalla.

Kiitos Burma vastauksesta! Jos asia on niin, että eka käynti on ainut kerta, kun näen lääkäriä, niin menen sitten mieluummin lähempänä siirtoa. Jos menisin nyt pikapikaa sinne, niin tässähän kerkeää muuttumaan vielä monet asiat; kilpirauhasarvot, paino (toiveajattelua) ym.

Näyttää siltä, että seuraava hoitoni tehdään Gdanskissa. Olen saanut kirjeenvaihtoyhteyden Invictaan, harmi vaan, että lomailu loppuu, ja hoidot menevät samalla tauolle.
 
^ voisko toi jarrupiikki johtua siitä, että pystyvät sillä tavalla paremmin aikatauluttamaan siirron, niin ei tule ovis tavallaan yllätyksenä. Mulla myös pari passia päästy tekemään ja on tehty omaan kiertoon pelkät luget tukena, mutta tosiaan silloin sanottiin että oviksen pitää osua tiettyihin päiviin että pystytään siirtämään (esim. naistenklinikka ei tee siirtoja kaikkina päivinä, Fertinova tekee muina mutta ei sunnuntaisin)

Muoks. luin toiselta palstalta yhtä tutkimusta/ päättötyötä joka koskee pakastettujen alkioiden kiinnittymistä ja siis niiden tukimusta. Tässä linkki jos kiinnostaa:
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/50468/Tiikasalo_Riina.pdf?sequence=1

Johdannossa oli siis pääteltä:
"Aineisto koostui Turun Yliopistollisen Keskussairaalan IVF-laboratoriossa kaikista vuoden 2007 alusta vuoden 2011 loppuun mennessä suoritetuista pakastetun alkion siirroista, jotka täyttivät tässä opinnäytetyössä esitetyt kriteerit. Alkioita oli lopullisessa aineistossa yhteensä 745 kappaletta. Alkiot jaettiin ryhmiin sen mukaan, millainen niiden solumäärä oli ollut kaksi päivää, sekä kolme päivää hedelmöittymisen jälkeen. Kunkin ryhmän implantaatioasteet esitettiin taulukoituna sekä määrällisesti että prosentteina.
Tämän tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että blastomeerien määrällä ja jakautumisnopeudella on merkitystä alkion implantaatioon. Määrällisesti eniten kliinisiä raskauksia tuottivat sellaiset alkiot, jotka toisena päivänä olivat olleet 4-soluisia ja kolmantena 8- tai 9-soluisia. Toinen implantaatioon positiivisesti vaikuttanut tekijä todettiin olevan parillisuus solumäärän kasvamisessa, sekä yllättäen myös niin sanottujen pysähtyneiden sekä nopeasti jakautuvien alkioiden suhteellisen hyvä implantaatioaste."
Implantaatio = kiinnittyminen
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikkille :wave:

On ollut kiireitä tyttö ja kissa on sairastellut, joten aikaa palstailuun ei ole jäännyt, mutta nyt molemmat ovat kunnossa.

Todella olen tyrmistynyt, kuinka täällä huonoja uutisia on tullut näin paljon taas.

Ida-Karoliina ei voi olla totta:'(, olen ihan sanaton, jotenkin tuntuu tyhäjältä, kun raskautesi ei saannut jatkua. Olin niin iloinen puolstasi, kun samaman päivänä meille siirto tehtiin, niin jotekin tuntui hyvälle, että edes toinen meistä raskautui. Hyvä kuitenkin, että olet toipunut hyvin ja jatko jo suunnitteilla. Minulla tehty myös luomu kiertoon kaikki aiemmat siirrot ( ennen tätä). Silloin samalla tavalla kuin Lumetton kertoi, ultrattiin, että kaikki kunnossa ja sitten tikuttelin ovista, siirron jälkeen luget tukena. Mutta ulkomaille en halua lähteä päivän parin varoituksella, siksi lääkkellinen.

Burma olen todella pahoillani, että sinulle tuli KM, on kyllä hurjaa, että nähdään syke ja sitten kuitenkin menee kesken. Toivottavasti seuraava siirto tuo sen pysyvän +.

Pikkukintsu tuo on juuri yksi asia mitä aina olen pelännyt, että ei tule mitään siirrettävää.

Johkuli kovasti peukutan jotta + tulisi sinulle.

Odottava73 ihanaa. että olet pääsyt hoidoissa alkuun.

Paulanna onnea meneillä olevaan hoitoon.

Klinikoista on ollut mielenkiintoista keskustelua, minäkin lueskelin tuota fertillity frends sivuistoa viime syksynä. Se on hyvä paikka etsiä mitä klinkkoita ulkomailla on. Toki ainahan kannattaa pitää mielessä, että sinnekin kuka vain voi kirjoitella (vaikka klinikat itse, ehkä olen liian skeptinen) . Olin yhteydessä sitten mm. Puolaan 3 klinikalle Varsovassa. Yhdestä ei vastattu, toisella ei ollut luovuttettuja alkoita, kolmannella oli jono niihin ja olisi pitänyt maksaa, että pääsisi jonoon... Nimiä en nyt muista, pitäisi kaivella vanhoja sähköposteja. Tuota Ava Pietaria olen miettinyt myös yhtenä vaihtoehtona. Tallinan klinikalla toisaan on huonot "takuut" luovutettu alko maksoi noin 4000 E. Luouvtetuissa muansoluissa jono ja vaikka ei yksikään munasoluista hedelmöittyisi eli ei yhtään alkoita siiroon niin rahaa palautettaisiin vain siirron hinta. Sinne olisi kuitenkin "helppo" matkustaa, jne. On aika vaikea päätää mikä olisi mahdollinen ja paras vaihtoehto ulkomailla itselle, maita ja paikkoja on niin monta.

Itse jatkan vielä hoitoja, jos mahdollista, mutta vasta ensi vuonna. Pakko säästää rahaa ja miettiä vielä vaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ikävä ihminen enkä ole täällä kirjoitellut vaikka olenkin luovutetuilla munasoluilla saanut jo kaksi lasta.

Nyt kun huomasin että täällä on noista ulkomaan klinikoista puhetta niin kerron että Islannissa on kiva klinikka, Art Medica.

No kiva ja kiva, vähän pitää hoitajan kanssa sähköpostitse nahistella että hän ymmärtää ettei Suomesta sinne pääse aamupäiväksi ellei sitten tule jo edellisenä iltana maahan mutta muuten homma toimii kyllä. Nuorimmaisemme on siellä kohtuuni siirretty, meillä oli oma munasolun luovuttaja kyllä mutta klinikalta löytyy omiakin luovuttajia.

Kaikki verikokeet sun muut hoidettiin täällä Suomessa, laittelin tuloksia sitten sähköpostitse menemään. Vaati minulta siis yhden ainoan käynnin, sen kun kävin hakemassa alkion kohtuuni.
 
Mites Johkulin piinailut sujuu?
Mielenkiintoista keskustelua ollut klinikoista...minäkin olin keväällä yhteydessä Tallinan kliikkaan, huonot takuut :( sinne emme siis päätyneet edes ensikäynnille, vaan jatkamme Tartossa ja pakkohan muinun on luottaa, että seuraava siirto onnistuu :) Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että alkiot kasvaa blastoiksi jne..Ensi viikolla tähän aikaan on jo jännät paikat.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Hei kaikki!

Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun tänne lahjahoitoihin kirjoitan. Jonkin verran aikoinaan kirjoitin IVF-ketjuun.

Käsillä alkaa olemaan lahjamunasoluhoitomme. Keväällä tehtiin viimeiseksi suunniteltu 4. IVF:mme. Kahdesta hoidosta saimme kummastakin yhden tuorealkion siirron (mulla endo-, erit. endometrioomatausta sekä AMH<0,2). Nyt siis lähiaikoina alkamassa lahjamunasoluhoitomme, joihin olemme olleet jonossa kahdelle klinikalle Helsingissä, toisessa klinikassa tehtiin neljä IVF:äämme. "Löysin" ristiinluovuttajan, joka lahjoitti nyt parikymmentä ihmisensiementä joillekuille toivottavasti onnekkaille lapsenyrittäjille. Hakeuduimme jonoon myös toiselle klinikalle kuin missä varsinainen asiakkuutemme oli, koska tällä klinikalla oli vuoden jono ja tässä toisessa jota myös kartoitimme kerrottiin olevan vain puoli vuotta jonotus (ja näin näyttää tosiaan olevan!). Ristiinluovuttajani lahjoitti nyt varsinaisen asiakkuutemme klinikalle.

Minun ja mieheni olisi siis nyt piakkoin mahdollisuus päästä jompaankumpaan näistä klinikoista hoitoihin, koska puolen vuoden jonotus umpeutumassa ja toiseen klinikkaan "hankin" tämän ristiinluovuttajan.

Haluaisinkin kysyä, mitkä ovat kokemuksenne eri klinikoista, onko niissä ja tuloksissa eroja? Onko erityisiä lahjahoitoklinikoita, joita jonkin vuoksi erityisesti suosittelisitte? Meilla nyt tosiaan oudohko (ja hämillinenkin) tilanne, että voitaisiin lähes samoihin aikoihin päästä kumpaan vaan näistä klinikoista hoitoon. Näissä kummassakin klinikassa yhden lahjoittajan soluja per lahjoituskerta käytetään vain yhdelle hoidettavalle, että sekään ei ratkaise valintaa. Ja jos oikein muistan, niin kummallakin klinikalla niin, että jos luovuttajalta ei syntyisi soluja, niin saa sitten jonosta seuraavan luovuttajan korvaavasti "käyttöönsä".

Kiitos jos joltakulta jotakin kommenttia mulle heltiäisi. Ja myötätuulta kaikille matkaan! -Sufka
 
Oivikki Kiva kun tytsky voi nyt paremmin. Kyllä, nyt suunnitellaan uusinta kertaa plastoilla, tietenkin jännittä/pelotta miten käy sulatuksen kanssa. Tämä nyt tällä errää meidän viimeinen yritys. Toiveet korkealla ja toisaalta myös niin että jos ei onnistu niin eipä sille mitään ole tehtävissäkään..

Kiitos kaikille tieto paketista siirtoon liittyen omaan kiertoon.
Se varmaan tosiaan on tässä se vaikeus kun sitten niin pienellä varo ajalla pitäisi päästä klinikalle. Ja onhan sekin että jos en ovuloikkaan, kun ikää on niin siirto menee totaalisesti pieleen.
Jospa sitten varman päälle vaan ja lääkeillä mennään..
Siirto menee syyskuun loppupuolelle minulla.
Koska lääkäri nyt haluaa että tämä kierto viedään loppuun ja tyhjenen kunnolla kerran ennen uutta hoitoa..Joten se siitä että olisi heti päässyt vaan siirtoon..
No nyt huokaistaan ensi kuun alkupäiviin ja sitten pääsee taas aloittamaan lääkkeet.

Klinikoista on ollut paljon juttua.
Kiitos Kyllikki mammalle joka toit tuon islannin esille. On mielenkiitoinen kyllä.
Katsotaan saanko vastausta sieltä kun laitoin s-postia.
Kiva myös kuulla että sielläkin on jo kuitenkin onnistuttu 2 kertaa. Luo toivoa kuitenkin että voihan sitä myös onnistua ihan vauvankin saamaan..Siihenhän tässä olisi tarkoitus tähdätä. Tänään yhdessä vaiheessa oli kyllä mielessä että on tämä yhtä hoitoa ja juoksua ja asioiden järjesteluä ja tämän asian ympärillä pyörimistä. Siis , rankkaa. Taas tuntui että eikö elämässä ole mitään muuta enään. Vaan aina se jos, jos onnistuu niin muistohan tämä elämän vaihe vaan on.
Paulanna Hienoa. hoito vaan lähenee.. peukut pystyssä ja kieli keskellä suuta. Nyt jospa olis se kerta että onnisuu..
Johkuli Jännä paikat alkaa olla. Joko olet uskaltanut testailla? Tulispa se +
 
Viimeksi muokattu:
moi kaikille!

menin ja testasin tänään eli pp7. ei näy haamunhaamua ja masentaa jo. järki sanoo, että vielä voi muuttua, mutta, mutta. silti. mieskin on pessimisti. otetaan vastaan jos tulee positiivinen yllätys toki! kaikki oli hyvin, limakalvokin millin paksumpi kuin viimeksi ja nyt laitettiin gonapeptyyli 3. päivänä istutuksesta.

johkuli
 
Johkuli aikaseen tosiaan testasit, voi hyvinkin se plussa sieltä vielä pärähtää :heart: Sille peukut :)

Kiva juttu Iida-Karoliina, että suunnitelma alkaa tarkentua, ei se auta kuin eteenpäin. Meinaatko ottaa kortisonin ja/tai asperiinin tai Kelexanen mukaan kuvioon ?

TERVETULOA joukkoon Sufka, lisään sinut listalle.
Suomen klinikoista en tiedä, kuin sen, että Fertinovalla kävin aluksi ultrat, mutta kun lääkäri sieltä vaihtoi klinikkaa, niin vaihdoin minäkin. Fertinova oli ihan ok paikka, mutta täytyy sanoa, että tunnelma täällä nykyisessä on jotenkin mukavampi, eli käyn nyt ultrat Graviditaksessa.

Kaikille muillekin onnistumista vaiheisiinne :)
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta
RouvaK33
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS
Tyyne73, lokakuussa
Sufka
Plastex

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013
Nalletyttö

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
amv
johkuli: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Aikasin testasit, ja olen lukenut, että PASissa alkio voi kiinnittyä normaalia myöhemmin. Voimia piinailuun!

I-K: Mukava lukea, että olet jo paremmalla mielellä :hug:

johkunen
: Kiitos mielenkiintoisesta linkistä! Lueskelin kiinnostavimmat asiat, ja tuli heti sellanen olo, et seuraavalla kerralla menen labraan neuvomaan, millanen alkio kannattaa siirtää :LOL: Mutta alkoi kyllä harmittaa lukiessa, koska kun meillä 2 v sit tehtiin Tartossa se ainoa hoito, jossa oli oikein "oma" munasoluluovuttaja, niin saatiin vain 2 alkiota, koska muut oli kuulemma huonoja liian nopean jakautumisen vuoksi. Eli ne oliskin tuon opinnäytetyön tutkimuksen mukaan alkioita, joiden kiinnittymisaste on korkea... No, se hoito on tietty jo kaukaista historiaa.

Burma:
Haluaisin vielä kysyä muutaman asian InVictasta. Varmasti ainakin pikkukintsuakin kiinnostaa tietää. Kiitokset jo etukäteen, jos viitsit vastata! Kuinka paljon tuon 3 000 euron päälle tulee muita kuluja? Ymmärsin, et jos haluaa jotain ekstraa, esim. viljelyn blastokystivaiheeseen tms. niin sit tulee lisähintaa. Tietty pakastus maksaa myös (jos tulee alkioita pakkaseen). Mitäs lääkkeitä siellä määrättiin? Samat kuin täällä eli Procren, joku estrogeeni ja Lugesteron? Onko ko. lääkkeet halvempia Puolassa kuin täällä? Entä kuka teki siirron, jos ei lääkäri? Joku hoitaja siis? Saitko ohjeet aina myös kirjallisena (vaikkakin puolaksi siis)? Ja ehkä tärkeimpänä: suositteletko klinikkaa? Menisitkö sinne vielä uudelleen? Millonka muuten suunnittelet meneväsi sinne PASiin? Oliko sulla siellä vielä 2 blastoa?

paulanna: Jos vain jaksat, niin voistko muokata tietoni tuohon päivittämääsi listaan, kun olivat näköjään taas jostain syystä vanhat tiedot (noi listat vie niin rutosti tilaa, et hyvä, jos sais vanhaan muokattua). Eli siis uudet tiedot: amv, toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta.

Voikaa hyvin!

amv
 
Lista päivitetty amv:n osalta.
Mites johkuli ? Ootkos testannut ja miltä näyttää ? Eilen jo viivanpaikkaa, pidän peukkuja, että vahvistuis :heart: Kyllä tänne ketjuun plussia mahtuisi ja toivottaisiin.

).( olo ihan neutraali, kait se voi näinkin olla. Ei mitään odotuksia siirron suhteen, tiedän, että ensi viikolla iskee pelko miten alkiot selviää jne. Huomenna selviää siirtopäivä ja loppuviikosta mennään reissu no 1 Tarttoon miehen "hommat" hoitamaan ja välillä kotiin ja voi olla, että alkionhakureissulle menen yksin, selvinnee lähempänä. Reitti jo niin tuttu, että selviän kyllä yksinkin. Kivempaahan se tietysti on, jos mies olisi mukana kun rakko täytenä odottelee siirtoon menoa ja olo alkaa viime minuuteilla olemaan jo tukala.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :cool: Aurinkoa luvassa, ainenkin etelään
 
Iida-Karoliina: sorry kun kirjoitin huolimattomasti. Vain tämä meidän nuorimmaisemme on "Islannin tuliainen" , isoveljensä on Tampereen Ava-klinikan avulla meille tullut.

Ei kannata kamalasti säikähtää vaikka sieltä Islannista tulisikin sitten hoitojen alettua erilaisia lääkemääräyksiä kuin mitä Suomesta saa. Minäkin ehdottelin vaihtoehtoisia lääkkeitä esittämiensä tilalle kun ei niitä ollut täällä apteekeissa ja hyvin onnistuttiin.

Jos tulee jotain kysyttävää tuon klinikan tiimoilta niin yksäriä saa laittaa. Minä en oikeasti notku täällä vakoilemassa tapahtumia, joskus eksyn katsomaan mitä kuuluu ja olisiko joku mahdollisesti pystyttänyt sellaisen reilun keskustelufoorumin meille vertaistukea tarvitseville.
 
Paulanna Vielä en tiedä tuleeko nyt lisänä Kortisolia (viimeeksi lääkäri ei sitä halunnut, vaikka kysyin että eikö tule kun on aiemmin ollut .) Lkexane tai asperiini taas varmaan sitten jos niissä laproissa jotain näkyy että on tarpeen ottaa, (pistää).
Mulla viimmeksi oli kanssa tollanen olotila ja se jatkui koko ajan ihan siirtoon asti ja parit päivät sen ylikin. Sitten turposin ja masun kohilta pömpötti. Eikä syynä ollut kortisoli, niin lisin ajatellut jos sitä olisin popsinut..:)
Sitten vähän alkoi jännittämään. Ja olimulla hiukka erilainen olo siten jo kotonakin, kun reissusta tultiin. Vaan kun ei voi eikä noista oloisa muutenkaan voi mennä luottamaan , puoleen eikä toiseen.
johkuli Fertyinovalla ollaan käyty. eli Avalla. Taampereen klinikka on meidän yhdys linikka Latviaan, Riikaan. Jonka kautta homma sujuu helposti.
Siksikin pelottaa nuo muut klinikat kun joutuisi yhsin sompailemaan ja minulla todellakin huono englannin kielen taito.
Älä vielä mieti noiden testejen tuloksia. odottele rauhassa sinne testipäivään ja pari sen ylikin voi antaa mennä. se ei mitään haittaa. Aina ei testit vielä positiivistä näytä tai sanoistko että ei yleensä näytä..
Kyllikki mamma Kyllä varmaan saa vastaavan lääkkeen täältä. Laitan sulle yskäriä tässä jossain vaiheessa.
amv äkkiä ollaan jo loppuvuodessa. ja sitten teikkärin tositoimet jo.
sufka ikävä kun en voi auttaa. Meillä kun ei ole kokemusta kuin tästä Avasta (fertinova). Josta kyllä hyvät kokemukset. Ystävällinen henkilökunta, todella hyvin saan vastaukset kysymyksiin oline kuinka hölmöjä itsestäni vaan. Ja kun Tampereen Ava on yhteys lkinikka niin siellä Päivi Virta on asian tunteva ja aina hengessä mukana. Helppo laitta s-postia tai soitaa melkein milloin vain. Apu on lähellä. Pulassa oltais oltu viimeeksikin ilman tätä. Kun lannolla katosi matkatavarat ja ja sen myötä mukana olevat tarvittavat lääkkeet. Ei edes puhelin numeroa Riian klinikalle ollut. Ja kello jo sen verran että klinikka oli kiinni. Päivi oli heti yhteydessä hoitajaan ja vielä voitiin illalla hakea kiinni olevalta klinikalta lääkkeet ja niin voitiin siirto tehdä seuraavana päivänä, mikä muuten olisi kyllä mennyt pieleen.
Maksut on pysyneet hyvin siinnä mitä on pitänytkin. Alkuun maksu on ollut tuo ilmoitettu. Mutta sitten esin enään plastoista ei ole tullut lisää hintaa. Alkioita on joka kerta saatu hyvin. ja pakastimeen on jäänyt joka kerran ainakin kahteen uuteen siirtoon. Uudesta eli passista on sitten maksettu se 1250. Meillä on myös ollut tulkki käytettävissä klinikalla, jotta kaikki sujuu. siitä on maksettu 50 e, lisä maksu. tulkin on hoitanut paikalle klinikka.
Pelkkää hyvää sanottavaa. Nyt lkinikalle oli vaihtunut lääkäri (dr. J.Lakutins) . Mutta hyvin hoiti hommansa. Minä tykkäsin kyllä.
 
Johkulille hurjasti plussapeukutuksia. Minä niin jännitän täällä puolestasi, että mitäköhän tulee kun omat piinapäivät koittaa! :D
Älä tosiaankaan vielä luovuta jos ei testi näytä plussaviivaa. Kun ei ne kaikilla meinaa näyttää ne herkimmiksikään luvatut edes viikko kuukautisten poisjäännistä. Hiljattain seurailin sellaista testirumbaa läheltä ja aika myöhään vasta näytti haalean, mutta selvän plussan.
Toivon kuitenkin, että sinulle selkeä plussa tulisi jo ihan lähipäivinä. :heart:


Paulanna uijui. Sullakin siirto lähestyy. Ihanaa! Huimasti onnenapiloita ja lykkyä kaikin tavoin. :flower:

Kiitän minäkin noista linkeistä. Kuulostaa hurjan mielenkiintoiselta ja pakko lukea huomenna kun poden hampaanpoiston jälkeistä eloa kotosalla. Aamusta siis lääkärireissu ensten.
Noista klinikasta on aina kiva kuulla kokemuksia ja suosituksia. Itse löysin melkoisen listan Simpukan sivuilta ja sieltä sitten seikkailin ulkomaalaisten klinikoiden omille sivuille. Sitä en sitten tiedä kuinka usein tuota listaa päivitellään eli onko ne kaikki edes toiminnassa jne.

Minä täällä pohdin huomista pistospäivää, että laitanko sen Dipherelinen nyt im:sti vaiko ihon alaiskudokseen?
Lääkärin ohjeen mukaan i.m mutta netistä löytyvien (Suomen vastaavien lääkkeiden) ohjeissa käsketään laittaa s.c?
Ettei vaan menis pieleen.
Pistää toki osaan kun olen hoitaja, mutta muuten ei tuollaisista ole kokemusta. :)

Onko teillä kaikilla jonkinlainen Suomalainen klinikka taustalla? Kun itsellä ei ole vaan ihan menen ultraankin vain jonnekin missä osataan limis mitata. Tosin pohdiskelin minä sitä Avaa kun olen siellä ennenkin käynyt, mutta on niitä varmasti muitakin osaavia paikkoja.


Nyt Nukkumatti kutsuu, joten kauniita unia kaikille iltavirkuille ja aurinkoista huomista!
 
Toivokkaat: onko siinä Dipherelinessä valmiina neula? Ainenkin tuossa Procrenin mukana olevassa neulassa niin lyhyt terä, että ei ylety kuin subcutikseen. Paketissa on kans muistaakseni ihan pisto-ohjekin. Mutta tuota sinun pistettävää en oo käyttänyt ja en siis osaa sua neuvoa.

Johkulin testauksia uteliaana odottelen ja peukkuja pidän :)

).( limisultra ok ja nyt odottelen viestiä tämän viikon aikataulusta ja siirtopäivästä ensi viikolla, pelottaa. Aiemmin tunne ollut aina vain odottava ja luottavainen, nyt ei. Mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Jonnekin katosi sitten tekstistäni osa.

Paulanna kiitokset neuvosta. Laitoin lääkkeen olkavarteen ja uskon, että meni lihakseen perille asti. Pakkauksessa oli 2 neulaa. Toinen injektion valmisteluun ja toinen pistämiseen. Pisto-ohjetta tuossa ei varsinaisesti ollut, oli vain yksi piirretty seikkaperäinen kuva kaiketi kuvaten pakataan pistämistä. En olisi ollut kuitenkaan varma, että lääke menee lihakseen jos olisin pakataan sen laittanut.
En uskaltanut antaa kenenkään toisen pistää ettei sitten olisi tullut nokan koputusta minulta jos jokin olisi mennyt pieleen. Eniten siis arvelutti jos pullonkaula olisi katkennut väärin tmv. Olisi hankala saada vastaava lääke jostain. Tätä tulikin mietittyä eli parasta olisi jos tuollaisia kerran laitettavia lääkkeitä olisi pari kpl.
Onneksi kaikki hyvin nyt, hiukan lihas kipuili aamupäivän.

Montako alkiota te yleensä olette ottaneet kerrallaan vastaan?
Meillä harkinnassa 2 ja luin juuri uusituilta Eliten sivuilta, että jopa kolmea voi ajatella.
Mutta mahtaako se silti lisätä mahdollisuuksia juurikaan kun miettii riskejä? Ainakin joskus luin tutkimuksen, jonka mukaan yhdellä saataisiin paras lopputulos ja tähän perustuu vissiin Suomessakin ajatus, harvemmin kahtakaan siirretään (kai? ).

Iida-Karoliina Tuota siirtoa luonnolliseen kiertoon olen itsekin miettinyt. Tuolloin kun säästyisi noilta valmisteluilta. Suomessa ainakin Avalla on jossain vaiheessa tehty, mutta en tiedä miten on nykyisin asian laita. Ulkomailla luultavimmin miettivät juuri tuota ajankohdan epävarmuutta, mutta en tiedä jos oman kiertonsa tuntee suhteellisen hyvin ja matkustaisi muutaman päivän etukäteen valmiiksi odottamaan ovulaatioplussaa. Tällöin olisi valmiina siellä kun H-hetki koittaa ja monelta lääkkeeltä voisi säästyä. Minusta oikein hyvä idea varsinkin jos paljon hoitoja jo tehty pienen ajan sisällä niin kroppakin saa huilata edes hieman.
Minua kiinnostaa tuo vaihtoehto kovin, varsinkin tämän ensimmäisen hoidon perään jos tämä ei tuota tulosta, sillä joulukuulle en pääsisi varmaan lähtemään Tarttoonkaan. Luonnolliseen kiertoon kerkiäisin vielä marraskuulle.
Jos rohkenet tiedustella asiaa niin tule ihmeessä kertomaan, että onnistuuko ja missä.
Ihana lukea, että sinulla alkaa olemaan jo parempi vointi. :heart:

Kylläpä tulee taas tekstiä kun ei saa/pysty paljoa kotosalla puhumaan.:D

Tulin vielä muokkaamaan eli tuosta oman kierron mukaan hoidoista minulla on käsitys ettei silloin oteta kuin noita siirron jälkeen annettavia valmisteita. Korjatkaa jos olen väärässä.
Muutoin sitten on valmistelut ennen siirtoa, jotta oma kierto ei pääsisi yllättämään.
 
Viimeksi muokattu:
Tartossa suostuttu siirtämään 2alkiota kerrallan, ei kolmea, vaikka sitä kerran kysyinkin, kun pakkaseen jätettiin vain yksi. Ehkä siinä ikäkysymys, en tiedä, mutta yli 40-v aika riskiä siirtää kolme, ehkätuo kaksikin, mutta sen kaksi olen kyllä halunnut ja saanut.
Olipa "ihmeellinen" jarrupiikki, kun ampullissa, nykyisin kun lähes kaikkea saa valmiissa annosruiskuissa. Hyvä, että pistäminen onnistui toivokkaat sinulta. Itseäni olisi kyllä hirvittänyt lihakseen pistäminen itselleni, vaikka toisille sitä teenkin useinkin :)
Tuosta luonnolliseen kiertoon siirrosta: ulkomailla tosiaan hankalaa sumplata ajoitusta...ja ei ihan helppoa oviksen tikuttelukaan, varsinkaan jos ei tunne kroppaansa ja ole sitä tikuttelua tehnyt. Minä en tähän ikään ole tunnistanut oviksiani enkä ole koskaan tikutellutkaan, mutta kolme luomulasta saanut aikaiseksi laskemalla kuukautisista otolliset päivät ja tärpt käyneet muutamassa kuukaudessa, onnellinen siitä olen tietenkin. Ja nyt siis "vanhoilla päivillä" vielä kuumeilen saadakseni vielä vauvan:heart:
Ihmeellistä on elämä ja valintoja on tehtävä ja elettävä miltä tuntuu, meidän jokaisen :hug:
 
Toivokkaat, noista siirron jälkeisistä lääkkeistä luonnolliseen kiertoon tehdyssä hoidossa - lugesteronia (keltarauhashormonia) käytetään siirron jälkeen. Itse käytin tasan kaksi viikkoa ja sitten loppui. Lisäksi tällä vikalla kerralla laitoin sen Gonapeptyl-piikin muutama päivä siirron jälkeen vahvistamaan kiinnittymistä.

Mutta mitään muuta lääkettä tai valmistetta en käyttänyt ja ennen siirtoa en siis yhtään mitään.
 

Yhteistyössä