Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

No johan kurjan homman mulle teki tää kroppa nyt: ultran jälkeen kerran verta, mutta nyt tänään tullut joka wc-reissulla paperiin, vähän mutta kuitenkin. Ekax rusehtavaa ( ei mitään hajua onnex ) ja nyt ihan punertavaa. Kääk ! Klexanet kyllä mennyt jo jonkin aikaa ja järjellä ajatellen voi johtua siitä...siis tuntuu, että vuoto ei tule kohdusta asti. Mutta onpa nyt kurja juttu. Mä vuodan jo ennen siirtoa. En kyllä usko, että kuukautisiakaan kuitenkaan nyt pukkais vaan toivon et ihan joku ohimenevä juttu. Kierto ollut säännöllisesti 28-30.
Kirjoitan tämän, kun muistelen,että jollain kävi myös näin...Kertokaa ihmeessä, jos näin on. Aiemmin mulla ei oo mitään vuotoja ennen siirtoa ollut. Eipä voi kuin katsoa mitä tapahtuu, maanantaina lääkäriin, jos jatkuu. Toivon nyt et loppuu. Mullahan alkais Luget sit tiistaina jo.
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna Mullahan kävi just viimeksi noin. Ultran jälkeen aloin vuotamaan. Jatkoin vaan lääkeitä näin sain ohjeet. Vuoto sitten loppui 5 päivän päästä ja kävin uudessa ultrassa. Ja hyvin ehti limis kasvaa siihen 14mm. vaikkakin myös kävi niin että kasvu pysyi aika samana, eli pysähtyi jotenkin. Vaikea selittää. eli uudessa ultrassa limis oli noin sen 14mm ja sitten siirto hetkellä vaan vähän paksumpi joten mittaus laitteethan vähän heittää eri paikoissa. mutta kovin paljon ei limis enään tuon viimeisen viikon aikana kasvanut.
Lääkäri riiassa sanoi että joskus käy niin että ei vaan enään paksune. Muuten kaunis tasaisesti paksu ja kolmikaikuinen, niin kun pitääkin.
Suomen ultran tehnyt lääkäri sanoi että ei olisi uskonut että ekan ultran jälkeen alkoi vuotaa. vaan niin vaan alkoi. ja uuden ultran jälkeen sanoi että limis oli paremman näköinen kun ensimmäisellä kerralla. Joten siis huono limis alkoikin vuotamaan pois ja uusi vuodon jälkeen oli parempi..eli luonto hoiti asian parhainpäin..
Ensimmäinen kerta oli minullakin kun näin kävi..
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
omaan napaan. Onko kellään mielipidettä lämmön noususta ovuloinnin yhteydessä. Minulla yleensä silloin lämpö nousee ainakin tuon paripykälää kun ovuloin. Ja pysyy sitten 36,7-37,2 välillä siihen saakka kun noin paria päivää ennen laskee siihen normaali lämpöön 36,5 jotain kun alkaa menkat.. Oletteko mittailleet lämpöjä tuolloin?
Ja jos on raskaana , ei lämpö laske, vaan pysyy jonkun aikaa korkeammalla..
Viime raskaudessakin mulla oli näin juuri. lämpö alkoi laskea kun keskenmeno sitten varmistui ja hcg lukemat laski..
Aika voimakkaasti vaan roppa nyt lääkeiden lopetuksen jälkeen(viime hoidon) alkoi elää. Lämmöt nyt olleet aika koholla, äsken mittasin 37.12. On se oma roppa sitten mielenkiintoinen..heh :LOL:
 
RouvaKK Ei todellakaan ole liukuhihna juttua kellekkään ..
Pitkää pinnaa toivon teille, yksi asia vaan nyt kerrallan mentävä.
Me puntaroidaan nyt eri maita ja linikoita ja aikaa tässä menee. mutta jospa se oikea paikka löytyy ja päästän tutustumis käynnille..
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Odottava ihanaa, että teillä kaikki hyvin!

Mukavaa kuulla myös teistä muista odottajista, ihana että teillä menee hyvin, anttaa toivoa ainakin minulle, että voi tämä vielä onnistuakin.

Paulanna minulla oli omassa ivf muistaakseni 2 pvä alkoi tuoresiirrossa. Kuulostaa tosi kalliilta tuo liima... vaikea päätös, kun tutkimustuloksetkin ovat tuollaiset....Toivottavasti matka menee muutenkin hyvin. Tosi ikävää tuo vuoto, mutta toivottavasti ei haittaa.

I-K hyvähän se onkin kartoitaa hyvin vaihtoehtoja. Itsekin pidän edelleen vaihtoehtona myös Engalntia, Ateena ja Pietaria. Engalnnissa olin yhteydessä vuosi sitten yhteen kilinkkaan ei ollut Lontoossa, mutta suht lähellä isoa lentokentää, mutta jätin sen pois sitten, hintojen ja matkan kustannusten takia. On näihin lähi maihin matkustaminen kuitenkin niin paljon edullisempaa. Tuo Ateenan klinikka olisi myös kiinnostava, mutta sinne lennot ovat tosiaa jo paljon kalliinpia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Mulla ei ole kokemusta alkioliimasta,mutta korjaan sen verta,että Tartossa se maksaa 300e ei 800e. Näin mulle A on sanonu joka kerta kun sitä olen kysynyt eli kaksi kertaa . Viimeeksi just marraskuussa :) 880e makso blastokysta-alkio

Mulla oli veristä vuotoa pari päivää ennen siirtoa. Oli vielä edellisenä iltana ja sit siirtoaamuna se loppu eikä alkanut ennen ku menkat alko.
Siirrossa ei lääkäri ainakaan sanonut mitää,et olisi jokin "vialla" joten ei mitään vakavaa.
Luulen ,että mulla Zumenon teki tuota vuotoa. käsittääkseni sillä voi olla taipumusta aiheuttaa sitä.
 
niin siis näitä mitä itsekkin hoitajana puntaroin klinikoiden puolelta välillä pakko sanoa tuntu kyllä siltä. pitäisi kuunnella oheistaa minua meitä jotka yritämme vielä ensimmäistä kertaa tulla raskaaksi ja olemme aivan pihalla mitä tapahtuu ym mutta tosiaan näistä voi keskustella sitten varmaan kysellään näistä vielä miten ollaan otettu asiat
 
Olen samaa mieltä kanssasi RouvaK33 kuten varmaan kaikki täällä kirjoittelevat, tämä on meille jokaiselle ainutlaatuista ja varsinkin ensimmäistä lasta yrittäville. ei sitä pitäisi joutua itse vaatimaan juttuja vaan klinikoiden tukea ja ohjeistaa jokaista yksilöllisesti. Hyvä, että olet asioita miettinyt ja osaat varmaan vaatia nyt mitä haluat ja miten juuri teitä tulisi auttaa/kohdella. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan:) Voimia sinulle ja toivon, että nyt se paras mahdollinen lopputulos tulisi teillekin !

Esemilalle kiitos alkioliiman hinnasta, olen ehkä sekoittanut blastonhintaan, kun viimeksi meillä oli blastot. Yritin etsiä vielä s-postia asiasta, mutta enpä löytänyt. Olen kuitenkin miettinyt, että ehkä en nyt kuitenkaan tuota liimaa halua, tai sitten haluan (kaameaa tää valinta)...
Kiitos myös Iida-Karoliinalle ja Oivikille vuotokokemuksista, helpotti kummasti, kun luin asiasta. Nyt ei oo tullut kuin illalla ihan vähän rusehtavaa, vanhaa verta. Josko se olis sit siinä, toivon niin :heart:

Mites piinailijat ? Joko ootte testaillut ?

Ihanaa lumisateista sunnuntaita kaikille tasapuolisesti !
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
paulanna juu sitä juuri tarkoitin :) ymmärsit heti minua ja kiitos paljon. pakko se käydä näitä asioita läpi eikä jäädä niitä itseensä sisään patoomaan vaikka välillä onkin mistä tätä lujuutta riittää ja kyynel vierähtää kun asioita ajattelee ...mutta näin asiat ovat hyväksyttävä ei se hosumalla tule ja ressaamalla odotellaan siis vuosi vaihtuvaksi ja ensin psykologin kanssa juttelu siitä se sitten taas lähtee iiiiiiik :D
 
amv
Toivoton: Vautsi, ihan selviä raskausoireita kaikki! :) Kyllä on kumma, jos ei plussa tule!

paulanna: No, todella ikävä juttu tuo vuoto, mutta voisko tosiaan olla niin, että ultraus + Klexane on syy. Kuulostaa aika järkeenkäyvältä, ja toivottavasti johtuu vain siitä! Toivottavasti kaikki hyvin siirron kannalta!

Rouva K33: Kohta jo vuosi vaihtuu ja teilläkin alkaa tapahtua. Puhu ihmeessä klinikalla mieltä painavista asioista. Turha niitä on jäädä itsekseen murehtimaan ja märehtimään.


amv
(vielä pari päivää, ollako vaiko eikö olla... nyt välitilaolotilassa)
 
Pikkukintsu, ihmettelen kovin klinikkaa joka ei palvele ja vastaa viesteihin. Mä olen pietarin klinikalta saanut Aina joka asiaan vastauksen samana päivänä, sekä lääkäriltä ettäpotilaskoordinaattorilta. Lääkäri on vastannut jopa illalla mun meileihin.
Miten te raskaana olevat, ihan mielenkiinnosta kysyn..kerrotteko neuvolassa miten lapsi on saanut alkunsa? Missä tilanteissa yleensäkin puhutaan tai täytyykö puhua että on vieraasta munasolusta? Esim.jos kysytään perinnöllisiin sairauksiin liittyvistä asioista.
 
Huomenta.
Tänä aamuna tein testin ja puhdas nega tuli... Toki ootan reippaana tyttönä viralliseen testipäivään, mut ei taida tulos paljoo muuttua. Joten taitaa mun oireet oikeesti johtua alkavasta diabeteksestä. Mut tässä oli meidän taisto tämän asian suhteen. Ei tullu äitiä tästä rouvasta vaikka usko ja toivo oli korkealla. Käyn vielä kertoo virallisen tuloksen ennen joulua, mut toivottavasti muilla oli parempi onni piinailussa.
 
Voi miten surullista Toivoton87 jos nega ei muutu. Halaus sinulle ja toivotaan, että hcg:n nousu tulisi verikokeeseen :hug:

).( vuodot loppui onneksi lyhyeen lauantai-iltana ja luottavaisesti tässä mennään kohti siirtoa ja joulun ja uudenvuoden piinailua.

Kaikille oikeen ihanaa alkavaa viikkoa ja plussia piinailijoille, tällä viikolla monet testit :heart:
 
Toivoton87.... minkämerkkisellä testillä teit? Oireet vaikuttivat niin hyviltä, että toivoisin parempaa tulosta "virallisena" testipäivänä. Rutistus......

Tämä rouva vaan piinailee. Tänään menossa pp 14. Käyn veritestissä tänään ja tuloksen saan luultavimmin huomenna. Olen ollut piinailuaikana reissussa, joten tämä on mennyt rennommin kuin muulloin. Oireita.... hmmm??? Pientä kuvotusta silloin tällöin. Luget aiheuttaa mulle sen. Väsymystä. Melko normaali olo kuitenkin. En uskalla ajatella puoleen enkä toiseen.
 
Toivoton87, halaus <3, mikä pp sulla nyt on? toivotaan vielä muutosta testitulokseen!

Plastex, toivotaan iloista uutista <3, sitkeästi näytät jaksavan odottaa!

Iitu78, olen kyllä kertonut ihan avoimesti, ja kun käytiin noissa seuloissa, niin sielläkin kerroin, koska se vaikuttaa myös tuloksiin, vaikkei meillä tuo ohjelma pystynytkään huomioimaan luovuttajan ikää :). En ylipäätään ole näitä hoitoja salaillut, avoimesti olen kertonut lähipiirille ja kavereille, koska ne ovat niin paljon vaikuttaneet elämääni muutoinkin.

Täällä mietitään, oisko PikkuTyyppi osoittanut hiukan merkkejä olemassaolostaan, nyt on masussa tuntunut muutamana päivänä hassua hipsuttelua, jota aiemmin ei ole ollut.

Odottava73 ja PikkuTyyppi 14+3
 
Toivoton voi ei,tuo raudanmaku suussa oli jotenkin niin hyvä oire plussasta. Voimia sinulle.

Odottava ihanaa, tyyppi siellä hipsuttelee jo :D

Plastex
saitko jo tulokset? Vai huomenna vasta?

Paulanna hyvä, että vuoto on ohi!
 
Heippa vaan taas kaikille. Ei ole tullut täällä oltua kun on vaan odottanut että paikat paranee leikkauksen jäljiltä.

Ihanaa lukea positiivisista uutisista täällä.

Tuosta Puolan klinikasta, ainoa huono puoli on juurikin tuo heidän onneton vastauskykynsä mihinkään viesteihin. Itsellä juurikin pitäisi olla Pas ensi vuoden alussa jollei sitten kaadu tähän onnettomaan kommunikointiin. Luulen että kysymys on yksinkertaisesti siitä ettei heillä ole tarpeeksi englantia puhuvaa henkilökuntaa.
Jos olisin tiennyt tämän en olisi ehkä valinnut klinikkaa.
Nyt juurikin ärsyttää että mitään ei voi tehdä Suomessa etukäteen vaan pitää mennä Puolaan kierron päivinä 1.-3. ja taas uudestaan siirtoon jos samassa kierrossa.
Luulin että olisin voinut mennä vain siirtoon.

Ja potilaskoordinaattori ei tosiaan vastaa mihinkään kysymyksiin... Ärsyttävää.

Lennot jo varattu vaan ei mitään varmuutta onko edes lääkäriaikaa varattuna.

Että näin.
 
Iltaa kaikille,

ja heti pahoittelut omanapaisuudesta...mutta se vuosia odotettu ensimmäinen plussa tuli nyt....!!! Sekaisin onnesta, sekä mie että mies... kyyneleet nousee silmiin ihan jatkuvasti kun pelkäsin niin kovasti ettei musta tule ikinä kenenkään äitiä. Voi kuinka toivon, että kaikki menee hyvin ja selvittäisiin komeasti maaliin asti.

Suurtsempit ja voimat kaikille piinailijoille, hoitoon menijöille ja vauvaa odottaville! Palaan kirjoittamaan ja lukemaan kaikkien kuulumiset ajatuksella heti kun oon saanut vähän itseäni kokoon...

:heart: :heart: :heart: teille kaikille!!!!!


Muoks.. No vitsit mikä törppö oon. Ihan tosi pahoillani oon Toivoton87 puolestasi. :hug: Pidän vielä peukut pystyssä täällä, että veritesti toisi sulle iloisia uutisia... oireesi ovat vaikuttaneet niin lupaavilta.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta Aurora :heart: Kaikkea hyvää raskauden jatkoon !

Onpa kurjaa tuo Puolan klinikan yhteydenotto...luulisi palvelevan paremmin, kieliongelma kyllä selittäisi asiaa, mutta luulisi ainenkin lääkäreiden osaavan englantia. Toivottavasti Burma asiat selkenee ja toipumista sinulle toivon !
 
Viimeksi muokattu:
Plastex oi mikä tilanne, jotainhan siellä on tapahtumassa! Oliko sinulla lääkkeellinen siirto? Anteeksi, kun en nyt muista. Minä varmaan menisin uudestaan verikokeeseen ennenkuin lopettaisin lääkkeet. Kun joskus olen täältä lukenut, että tosi alhaisellakin arvolla on raskaus jatkunut loppuun asti, en kyllä muista millä pp se oli otettu. Toivon kuitenkin, että teillä kävisi niin, että on vain kiinnittymine tapahtuntu myöhään raskaus etenisin normaalisti.
 
Oivikki, Progynovat ja Luget käytössä. Prednisolon tukena. Taidan mennä huomenna verikokeeseen, tuloksen saa torstaina. Jos ei klinikalta ihan toisin ohjeisteta aamusta. Kovasti kyllä arveluttaa tuo alhainen arvo. Onnistuneessa raskaudessani arvo oli tässä vaiheessa 451. Ja keskenmenoihin johtaneissakin 120-200 välillä.

Pakkasessa on vielä kolme kaveria. Kylläkin heikompilaatuisia kuin tämä. Mutta ihan kelpo yksilöitä kuitenkin.

Ja Aurora, ONNEA PLUSSASTA!!!!!!!!!! :heart: Tässä tunnemyrskyssä tulee ihan tippa linssiin teidän takia!!!!!!! Siis iloinen tippa!!! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
amv
Toivoton87: Ei voi olla totta! :hug: Oireet oli selkeät raskausoireet... Oletko testannut uudelleen? Voimia sinulle, jos ei tulos muutu.

plastex: Halaus sinullekin... Onko klinikalta jo vastattu? Uusi verikoe olisi tosiaan varmasti paikallaan. Toivotaan pientä ihmettä!

Aurora: Vau, onnea hirmuisesti! Mahtaa olla aikamoinen tunnemyräkkä käynnissä ekasta plussasta :) Toivon kaikkea parasta raskauteen!


Mä kävin eilen (rvk 7+3) varhaisultrassa ja sain kuulla, että kaikki on toistaiseksi kunnossa. Huh! Olin täysin varautunut huonoihin uutisiin ja tulevaan kaavintaan tai lääkkeelliseen tyhjennykseen jne.

Testeistä ja testaamisesta tuli mieleen, että mä tosiaan sain vasta reilu viikko sitten (noin rvk 6+0) r-testiin tasavahvat viivat, vaikka hcg:n on ollut pakko olla jo todella korkea silloin. Eli kaikilla ei ilmeisesti sitten vain raskaushormonia erity hyvin virtsaan.


Plussanneet: Haluatteko, että perustettaisiin oma ketju, jossa voisi puida raskausasioita? Voin sellaisen luoda, jos ehdin, vaikken varmasti kovin ahkerasti tule sielläkään kirjoittelemaan...


amv
 
  • Tykkää
Reactions: olki

Yhteistyössä