Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille!!
Nyt on sattunut ja tapahtunut meidän lähelle todella paljon.. Niin hyvää kuin huonoakin.
En oikein tiedä mistä alottaisin.. aloitetaan hyvistä uutisista.. nyt on huurunenät kyydissä ja veri testi MA ja tänään tein testin ja plussaa näytti. en vaan jaksa iloita asiasta suoraan sanottuna yhtään.. juuri kun nämä huurunenät oltiin siirretty niin minun paras ystävä soitti samana iltana, että hänellä on vatsa syöpä ja suuresti levinnyt. tällä hetkellä hän on saattohoidossa. olen käynyt häntä joka päivä katsomassa. tää on vaan niin väärin hän on vasta 33v. ja hänellä 3 pientä lasta nuorin on vasta 8kk. voi tätä surun määrää ja loppua ei tule. viikko sitten minun mieheni isä kuoli yllättäen ja tämäkään tuska ei tilannetta helpota. että kyllä on ollut surun täyteinen joulukuu. ei tätä vaan käsitä. nyt ei ole voimia lukea teidän viestejä ja aivot ei oikein pysy mukana.. saa nähdä miten pienokainen pysyy kyydissä kaiken tämän tressin myötä jos siellä nyt edes kukaan on. olen rukoillut joka ilta että ota minulta lapsi pois ja anna minun ystävän jäädä henkiin. musta nyt vaan tuntuu että tämä lapsettomuusasia meidän kohdalla on aika pieni asia. tulen taas takaisin kun asiat tästä vähän selkiintyy. voimia jokaiselle omiin vaiheisiin ja toivottavasti plussanneilla kyytiläiset tiukasti matkassa mukana :heart:
 
Unelma( ko) ? onnea plussasta :heart: Milloin sinulla oli siirto ja moniko päiväiset alkiot ? Ollaan niin samoilla päivillä vissiin..
Ihan karmeaa tuo sinun ystäväsi sairaus, ei oo sanoja. Ei noin toivoisi kenellekään, varsinkaan pienten lasten äidille. Toivottavasti jaksat olla hänen tukenaan:heart:
Ikävää on miehesi isän kuolema myös, osanottoni.
Kyllä teitä on nyt kohdeltu tosi rajusti.
Teillä maailman ihanin asia: plussa siirrosta ja nyt et pääse siitä juuri iloitsemaan, on se vaan niin väärin.

).( en oo testannut enkä testejä ostanut, mulla siis verikoe 31.12 ja silloin pp 11, eli aikaseen on, kun kyseessä 2-päiväiset alkiot. Eli en vielä tiedä menenkö sillon verikokeeseen vai vasta myöhemmin. Nyt tuntuu ettei ole kiire mihinkään.

Paulanna pp 8
 
Viimeksi muokattu:
Hei Ihanaiset!

Aurora palailee joulun nettipimennosta...:wave:

Plastex ja Toivoton87, olen suunnattoman pahoillani ettei hoito tuonut plussaa. Plastexille voimia ensi vuoteen ja uuteen yritykseen..? Toivoton87, kaikkea hyvää ja kaunista jatkoon sinulle.

Unelma(ko)? isot onnittelut plussasta. Onni suuren surun keskelle. Osanottoni ja voimahalaus, kun sanat ei riitä.

Vauva2014, paljon onnea plussasta myös sinulle!! Pysykööt vuodot poissa nyt.. Toivottavasti oli ihan harmitonta ja tosiaan ei enää palaa säikyttelemään.

Paulannalle isot tsempit piinailuun! Ihanan tyyneltä vaikutat. Mullakin oli mielestäni suht aikainen testipäivä, kun alkio oli 2päiväinen siirrettäessä. 12 päivää piinailua ja sitten testi.

Ja I-K?!! Olisko ylläripylläri..?! :heart:

Iitullakin kohta jännät ajat, tsempit sinnekin!

Kiitos teille kaikille ihanista onnitteluista ja sanoista!!:heart: On tää tosissaan ollut melkoinen tunnemyrsky..ihana sellainen. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki menee hyvin (kaikilla meillä!). Vuotoja ei ole ollut ja se mun hcg arvoni oli aika korkea, joten kai tässä raskaana ollaan. Nyt parina päivänä oon voinut aika huonosti, oksettaa lähes koko ajan ja rinnat ovat kipeytyneet myös. Oon yrittänyt opetella syömään tiheämmin,joka on yllättävän vaikeaa kun ei tee yhtään mitään mieli. Mutta kai se huonovointisuuskin kertoo, että raskaushormoni lisääntyy..?

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :heart:

......mää en osaa vielä lisätä nuita viikkoja...ööö, otan selvää.. :ashamed: t.ekakertalainen Aurora
 
Unelma(ko) Voi sinun huonot uutiset vetävät santtomaksi. Voimia sinulle, jotta jaksat kulkea ystväsi rinnalla. Onnea kuitenkin +:ssasta.

Paulanna on tuo aika nopeasti testaus aika siirron jälkeen, ei varmaan haittaa vaikka menisit testiin vasta ensi vuonna :D. Ihanan, että pysyt olemaan noin rauhallisin mielin. Itse aina olen testailemassa tikuilla liiankin aikaisin.
 
Mä laskisin hedelmöitysajankohdan mukaan, sehän me näissä hoidoissa tiedetään ja se on mun mielestä se milloin munasolut ja sperma hedelmöitetään, oikaskaa raskautuneet jos olen väärässä laskutavan suhteen. Näin mä laskisin, miten tekee klinikka ?
Eli sitä kun oon katsonut omalta kohdaltani, niin nyt ois vasta rv 3+4 ja siksikään en vielä hätäile testien kanssa. Tänään kyllä jo olin Cittarissa menossa testien luo, mutta näin yhden tutun ja jätin asian ettei ois paljastunut. Eli ei testejä edelleenkään. Huomenna kait pitää selvittää onko 31.12 labra auki ja milloin tuloksen saa...

Kiva kuulla Aurora73 että kaikki hyvin :heart:

Mites Iida-Karoliinan tilanne, jännään...ja peukutan
 
Viimeksi muokattu:
Kun itseäni en yöstä erottanut,
jo tunsin sinut minussa.
Nyt kun aamu ympäröi meidät
varjelen sinua, valoa varjossani.

Lainaus, Valio Luomu maito


Pitkästä aikaa käväisen täällä. Palasin jo nyt syksyllä töihin (teen kolmea päivää viikossa) ja lapsetkin täyttää huhtikuussa kaksi ja kolme.

Miten Tyyne?

Voimia kaikille.
 
Lasketun ajan mäkin olen laskureilla laskenut hedelmöitys ajankohdasta, ehkä sattumaa että mulla ne täsmäsi viimeisten menkkojen kanssa ja antoi saman lasketun ajan:p, siis viime hoidossa kun tietty fiilisteli piinaillessa että koskas se sitte syntyisi..Nytkin olen jo sortunut laskureihin heittämään päivämääriä että JOS siirto olisi suunnitellusti 20.1...
 
Onnittelut kaikille plussanneille täältä taustalta! Erityisen sydämelliset onnittelut tietysti amv:lle, vanhalle tutulle edelliseltä kierrokselta. Ihanaa, että teillä hoito onnistui.

Niin paljon surullisia uutisia on kuitenkin mahtunut hyvien uutisten joukkoon, pahoitteluni teille kaikille. Plastexille, niin ikään vanhalle tutulle, lähettelen plussatuulia jatkoon. Hitsi, kun voisimmekin vain sopia taas ”tapaavamme” odotuspuolella…!

vauva2014, toivottavasti oli harmitonta vuotoa esim. istukasta. Älä tosiaan missään nimessä lopeta lääkkeitä. Ymmärsinkö oikein, että yrittivät päivystyksessä kuunnella rv 5+ sydänääniä dopplerilla? Ultralla syke voi oikein hyvällä tuurilla näkyä jo n. 6+0, mutta ei sentään vielä kuulu dopplerilla noilla viikoilla. Eikös sitä paitsi alkion sydän ala sykkiäkin vasta lähempänä rv 6...? Itselläni on kokemusta on-off-vuotelusta raskauden aikana, joten tiedän, kuinka hirveää epätietoisuus on.

Olen käynyt satunnaisesti täällä lukemassa, varsinkin alkusyksyllä, jolloin tyhjensimme pakkasen yrittäessämme saada ihanalle taaperollemme sisarusta. Useamman kuukauden mutkaisen matkan lopputuloksena oli yksi siirto, kaksi siirrettyä alkiota, tyhjä pakkanen - ja kemiallinen raskaus. Jälleen kerran. Viikko siirrosta alkoivat raskausoireet, ja toiveet tietysti heräsivät. Muutamaa päivää myöhemmin oireet alkoivat hiipua, joten testipäivänä tiesin heti, mitä haaleat viivat testissä tarkoittivat. Toiveet murskana ja suuri suru lapsen puolesta siitä, että hän ei saa sisarusta. Päätimme lopulta kuitenkin yrittää vielä kerran, joten nyt odottelemme luovuttajaa. En haluaisi lähteä hoitorumbaan enää uudestaan, mutta en halua myöskään jossitella myöhemmin. Haluan olla varma siitä, että olen yrittänyt kaikkeni.

olki, terveisiä sinnekin! Olen muuten lukenut tuota samaa runoa useamman kerran ja miettinyt, kuinka hyvin se sopiikaan meille, lapsensa syvältä surusta hakeneille.

Lopuksi vielä: Unelma(ko)… voimia. Maailmassa ei ole mitään logiikkaa silloin, kun elämä näyttää kaikkein julmimmat ja synkimmät puolensa. Toivon, että jaksat tämän vaikean ajan yli ja saat pienet sitkeät sissit syliisi ensi syksynä.

Haluaisin lähettää terveisiä ihan jokaiselle vanhalle tutulle tältä palstalta yhdessä ja erikseen, mutta unohtaisin kuitenkin listasta jonkun. Siksipä: te jotka tunnistatte ja vielä muistatte, olette ajatuksissani. :heart: Kaikille palstalaisille hyvää alkavaa vuotta, toivottavasti se tuo mahdollisimman monelle niitä kauan kaivattuja ja toivottuja hyviä uutisia.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33
Plastex,


Hoito lähestyy

Toivokkaat
Iitu78, tammikuun lopussa 2014
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät
Paulanna: (40+) Veritest,31.12/ virtsa test,4.1
Unelma(ko)??? Veritesti 30.12


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014,
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Unelmako Paljon onnea plussasta.
Otan osaa moneen suruun jotka osuivat nyt sinun odotetun plussan kanssa ihan väärään aikaan. No ei surulle eikä surulle ole tietenkään mitään oikeaa aikaa, nyt vaan tuntuu että ihan liian väärin meni ajankohdat. Jossain vaiheessa kuitenkin jaksan aivan varmaan iloita tästä hyvästä uutisesta. Ja varmasti niin tekevät myös läheisesi. Myös hyvä ystäväsi, vaikka hänen aika tulikin ihan liian nuorena ja ei tuolle löydä edes sanoja, pienten lasten äiti ja elämän onnellisinta aikaa pitäisi olla ja elää nyt.
Koittakaa jaksaa siellä, päivä vain kerallaan.

Minulla ei kuukautiset ole alkanut, tänään ei niin paljon ole öklö olo ollut. Illalla noin 3 tunnin verran, hiukan vain. en ole tehnyt uutta testiä kun odotan että vuoto alkaa kuitenkin. Ehkä yritys vain oli/on. näitähän sattuu. En viitsi laittaa kuvaa vaikka otinkin sen ja jo mainasin laittaakin. kuitenkin niin hailu viiva että eihän se kunnolla edes näy.

cava Haluatko palailla listalle? Vai onko sinulle parempi sivusta seurailla. Kiva kun kirjoittelit, vaikka minä en täällä silloin aiemmin ole sinun kanssa ollutkaan.
Teistä jotka olette onnistuneen hoidoissa aiemmin on kiva kuulla ja myös jatkoista, onko suunniteilla sisaruksia ja jen..
 
Heippa kaikille, olen ollut 'kadoksissa' kun ollaan pidemmällä lomalla loppiaiseen saakka. Paljon on taas tapahtunut täällä :) onnittelut kaikille plussanneille ja/tai hyviä ultrakuulumisia saaneille. Tsemppiä piinailijoille. Ja pahoitteluni niille, joille ei toivottua tulosta ole vielä tullut. Toiveikkaana kohti Uutta Vuotta, eikös vaan? Täällä odotellaan siis uutta luovuttajaa, mutta kokemus on osoittanut, että siinä voi mennä vaikka kuinka kauan. Jospa oikein hyvin kävisi ja kevään aikana löytyisi?

Iida-Karoliinalle pakko kommentoida, että mulla kanssa menkat myöhässä. Nyt meneillään kp 36, kun kierto yleensä on 29-30 pv. Edellinen kierto oli lääkkeellinen hoitokierto, josta siis negaa. En ole jaksanut testailla, kun todennäköisesti kierto on vain jotenkin sekaisin. En kyllä muista, että mulla olis aikaisemmin näin vaikuttanut. No täytyy asiaa selvitellä, jos ei ole vielä sittenkään alkanut, kun loma loppuu.

Mukavaa Vuodenvaihdetta jokaisella ja Onnea Uudelle Vuodelle!

T. Fanni
 
Viimeksi muokattu:
Fanni, mullakin ollu säännöllinen 28pv, viime kierto oli se nega ja sen jälkeen kierto venähtikin 36 päivään.. Eipä sen puoleen, yllätysplussathan ois mahtava juttu.
Onko I-K ajatellu uudelleen testata? Testaa ny, ku halutaan kuulla!!
 
iitu Fanni En ole testannut. Luulen kuitenkin näin että tosiaan vaan kierto sekaisin edellisen lääke kierron ja nega hoidon jälkeen. Joten vielä odottelen menkkoja vaan alkavaksi nyt ovat myöhässä 37 päivää.
ei vaan ole kiva yhtään kun nytkin alkaa taas toi etova olo. Enempi sen hyväksyy ja ymmärtää asiaan kuuluvaksi kun on raskaana. nyt siitä saa kärsiä turhaan.
Iitu, laitoin sulle postia..

Joko Unelmako sai verikokeen tuloksen? Vaikka plussahan sinulle jo on pärähtänyt. Siirretäänkö sinut plussaneisiin Uuden vuoden kunniaksi.
Miten Paulanna? joko testasit, vaikka aikaistahan se vielä on kun 2 päiväiset vaavin alut on laitettu.

Ja kaikille teille toivottelen!



2014!
 
Viimeksi muokattu:
Olisihan ylläriplussa hieno juttu, mutta omalla hoitohistorialla ikä huomioiden ei sellaisia oikein uskalla edes toivoa : /

Varmasti johtuu lääkenegakierrosta tämä, kun muillakin samanlaisia kokemuksia. Tajusin just, että tämähän onkin minulle ensimmäinen tällainen kierto, aikaisemmin ollut kemiallinen raskaus tms. jolloin vuoto on selkeästi alkanut, mutta plussan jälkeen...
 
Nyt vaan omaa napaa: Menen labraan (siis jos se on auki; eiköhän) ja milloin tuloksen saan selviää sitten siellä. Testannut en ole, en jotenkin ole halunnut, koska ei välttämättä mitään kaksipäiväisillä näkyisi edes tänään pp 11. Virtsakoehan minulle määrättiin vasta 4.1 eli siihen on aikaa. No, menen labraan, koska A tämän päivän määräsi ja arvonhan ei vielä tarvitse olla satoja tänään. Katsotaan...
Tuntemuksista en sano mitään, niitä kun ollut ja mitään ei ole aiemmin merkanneet; kyllä nuo Luget tekee jos mitä. Ainoa mikä on nyt ollut koko ajan on tuo nenän tukkoisuus.

Ihanaa ja vauvantäyteistä UUTTA VUOTTA KAIKILLE !

T. paulanna pp11
 
Paulanna no hyvä, että pääsit edes shoppialemaan reissullasi, vaikka testaus jääkin ensi vuodelle. Toivottelen sitä + sinne.

Minulla oli myös kaksi seuraavaa kiertoa lääkkeellisen hoidon jälkeen tois paljon normia pidempiä, onkohan tämä toisiaan yleistä?

Onnea kaikille uuteen vuoteen 2014:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna Eipä sen testin tekeminen/ottamisen kanssa niin kiire ole. Jännitys kasvaa. Tosin harmi että ajoit pitkän reissun turhaan, vaan kiva on soppailemaan päästä rauhassa. Joko pikku vaateita edes vähän hypistelit?
Mun on aina edes vähän käytävä vilkuilemassa.
Tein Oivikki Testin kun tänään kävin ostamassa sen paremman merkin (kalliimman) mutta ei iltapäivä pisusta mitään mitään testiin piirtynyt. että ihan nyt muusta syystä kierto venyy vaan. Vaan minkäs teet.
 
Unelmako Todella pahoillani olen noista karmeista uutisista :( Voimia <3 Onnea plussasta ja toivottavasti saatte vielä vauvan syliinne <3

Oletko Paulanna tehnyt testiä tai käynyt labrassa? :)

).( Mä kävin maanantaina ultrassa ja silloin oli tilanne vielä se, että vaikka viikkoja piti olla 5 + 6 niin ultra näytti tasan 5 viikkoa ja kokoa 2 mm. Gyne sanoi, että tule torstaina uudestaan. Ajattelin että näinköhän oli keskeytynyt keskenmeno. No kävin sitten tänään niin kokoa kyytiläisellä oli 5,25 mm ja vastasi juuri päivälleen siirrosta laskettuja 6 + 2:ta ja SYDÄN LÖI <3 Eipä ole ihme ettei ruoka maistunut kun tuollaisen spurtin otti... Etoo välillä oikein kunnolla ja joulusuklaat on jääny syömättä :D Todella ennenkuulumatonta mun kohdalla ;)

Hommaan sen kotidopplerin vaikka sillä ei varmaankaan kuule mitään vasta kuin viikolla 10 -12. Toivotaan että nyt ei enää vuotele tai tule keskenmenoa... yritän malttaa huhtikuulle muiden ostoksien tekoa ;) Ensi viikon torstaina on klinikalla ultra....
 
Viimeksi muokattu:
mulla silloin 5+1 niin yksityisellä terveysasemalla ei lähtenyt kommentoimaan raskautta vasta silloin keskenmeno ultrassa näytin kuitenkin sitä hematooma kuvaa hän kertoi näkyy selvästi näkyy raskautta juu niinkuin nyt ei näy mitään hemotoomaa eikä mitään .... no olempa viisaampi seuraavaksi ;) kohta kohta <3 taas tulee mieleen mutta ihana saada itsensä taistelukuntoon ja mieheni siinä rinnalla :) <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä