Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ihanaa miten vilkasta täällä on ja miten moni aloittamassa hoitoja.

BURMA onnea kyytiläisistä! Ja tuhannesti onnea ja tarrasukkia! Meitä on nyt 3 joille on siirretty tupla-alkiot, jännää miten meidän käy!

RUDY mielellään minäkin kuulisin lisää sinun onnistumisistasi, kerroitkin jo että huonoillakin alkioilla on todellakin toivoa. Ja Onnea sinullekin myös uuteen hoitoon, kuten kaikille muillekin!!!

IITU...osaatko edes yhtään veikata...suuntaan tai toiseen?

Mutta sekin on totta että nämä oireet kun ei välttämättä kerro yhtään mitään eikä suuntaan tai toiseen...viimeksi minulla oli ties mitä "raskausoireita" ja nega pamahti...jep...luget teki tepposet! Niin tyypilliset ja halpaan menin...

Minullakin se ihme vuoto loppui ja nyt taitaa taas pukata näitä luge-oireita...turvotusta, huonovointisuutta ja rinnat yhtäkkiä pamahti kipeäksi...mutta nyt nämä ei mua hämää!

Mutta onhan tämä jännää, niin oman kuin teidän kaikkien puolesta!

Hassutassu pp2
 
Tervetuloa rudy, mielelläni minäkin kuulisin mm. millainen limis kun tärppäsi ja muuatkin, jos jotain erikoista oli. Omaan vai lääkkeellsieen kiertoon ?
Taidetaan olla PASissa suht samaanaikaan, kun menkkoja odottelit ja mulla alkoi just ja siirto suunniteltu n. 20.2

Burmalle onnittelut kahdesta kyytiläistä :heart: Pidän peukkuja !

Jännää on, teitä nyt kolme piinailijaa...kaikille sitä plussaa toivon ja vauvaa :heart: tai jopa kaksosia !
 
mulla oli 14 mittaus viimeks ja mutta tosin kesken meni tosin kaikkea mikä vaikutti siihen. eli olin töissä heti sen viikon kun sain tietää jaa kuitenkin vuotoa takana, nyt viisaampana minimoidaan kaikki seuraavaan :). kilpirauhasarvot katotaan vielä, töissä en ole ennen varhaisultraa ja toinen kaikki ressi minimiin, minua jeesasi olin sen 2 viikkoa lomalla ja sairaslomalla kun pukkas kipeeks tulla :D no sehän oli vaan näyttö jotain on tapahtunut <3 seuraavaa siirtoa niin odotellessa
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Hui miten paljon tapahtumia palstatauon aikana. Toivottavasti piinailijoille pärähtää iloisia tuloksia!

Limiksen kasvattelu käynnissä ensi maanantain pakastusalkion siirtoa varten. Kotimaisessa pakkasessa siis kolme huuruista, joista toivomme jonkun selviytyvän siirrettäväksi asti. Limis oli kasvanut tosi hyvin. Kp 8 se oli 9,6. Annos on kyllä tuhti, Progynovaa 8 mg/päivässä.

Cavalle :heart: =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Kiva kuulla taas susta, Plastex ja onnea jo etukäteen siirtoon! Hyvä limis sulla..mulla oli siirrossa ihan paska limis 7,3mm, tosin lääkärin mielestä riittävä. Progynova meni mulla vaan 1x3, tai tekeehän sekin jo 6mg, nyt menee siirron jäleen 8mg.
Ei tätä kyl kestäis enää..huomenna veritesti!!
Iitu pp10
 
Toivotaan että sieltä Iitun verikokeesta tulee plussauutisia. Uskoisin, että saat tuloksen saman päivän aikana.

Hassutassu, eikö sulla ole rinnat arat jo ennen lugeja? Mulla on aina. Hyvä, että vuoto loppui. Kerkeätte piinailemaan Burman kanssa jo loppuun, ennen kuin ehdin remmiin mukaan.

plastex, hurjat on progynovat sulla. Alkaa itseä hieman huolestuttaa, koska mulla lääkäri laski Estrofem annosta ultran jälkeen. Ehdit piinailemaan muutaman päivän ennen mua.

ON: Ohuen limakalvon pelossa olen käyttänyt laastaria ja laittanut toisinaan edelleen kolme kertaa päivässä sitä estrofemiä. Kummalta tuntuu, että tällä kertaa ei ole ollenkaan suun kautta otettavia hormonilääkkeitä. Edelleen pelottaa, että ei jääkään siirrettävää. On se ihmisen pääkoppa vaan kummallinen, ensin on muka muina miehinä vaan, mutta mitä lähemmäs hoito tulee, sitä enemmän alkaa miettiä kaikkia asioita mitkä voisivat mennä pieleen.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex
persika (37), 1.lapsi
prinsessatyttö, 2.lapsi

Hoito lähestyy

Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, punktio+siirto vko 10
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14
Pikkukintsu, tammikuu


Piinistelijät

Iitu78, toinen, testi 31.1
Hassutassu (40+), toinen, testi 7.2
Burma (38), ensimmäinen, testi 7.2.



Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Onnea teille kahden alkion kantajille :)

Pikkukintsulle ja plastexille tsemppiä limakalvon kasvatteluun, hieman perässä tulen :)

Eli minä sain äsken aikataulun ja vihreäsilmäinen luovuttaja oli tänään saatu myös kiinni! Illalla pistän procrenin ja 17.2. alkaa progynova 2mg*3, 27.2. limakalvo-ultra. Vko 10 luovuttajan punktio ja siitä sitten 2 alkion siirto kirjattu toiveeksi!
 
Viimeksi muokattu:
PIKKUKINTSU tällä kertaa rinnat kipeytyi vasta nyt, siihen saakka lugejen kanssa ei mitään oireita..ihmettelinkin vielä muutama päivä sitten kun niin oireeton olo mutta nyt...tämän päivän masuakin vääntänyt ihan tosissaan...mutta kun ei voi mitään päätellä tietääkö hyvää vai huonoa...onneksi vuoto on pysynyt poissa.

Onnea teille hoitoon menijät limiksen kasvatteluun! Tämä on vaan yhtä jännitystä alusta loppuun saakka.

Ja IITU!!! Onnea huomiselle! Pidän niin sinulle peukkuja!!

Mitenkäs BURMA jalselee? Onko tuntemuksia? Itselläni on aina aika voimakkaitakin oireita mutta niitä on ihan yhtälailla lääkkeistä kuin raskaudestakin johtuvia..

Hassutassu pp3
 
hassutassu hyvin täällä menee, ihan normaaliolo. Nännit arat ja tissit muutenkin raskaan tuntuiset mutta näin aina mulla hoidossa.
Yritän nyt muutenkin olla ylianalysoimatta itseäni, kun menee aina päin honkia.:)

pikkukintsu juurikin näin varmaan kävi lennon kanssa että ei ollu myyty tarpeeksi paikkoja lennolle joten peruivat sen. Ensin syyttivät säätä mutta oli ainut lentoyhtiö joka perui lentojaan. Aivan karmea päivä.
Joo mulla on nytkin se verikoeanalysointi, ja ekassa kävin jo samana päivänä. Mutta toteutus joo hankala Suomessa.
Meillä oli alkion kuoren avaus ja pitkä viljely.

Kiitosta vaan onnitteluista, toivotaan että kyydissä pysyvät! Meillä kaikilla!
 
Hui, on tää jännää..en tiedä miten saa nukuttua ensi yönä. Ei haluaisi koko testiin, haluis vaan kuvitella että on raskaana...huomenna tää kaikki taas loppuu ja lävähtää kasvoille tai siite oon ihan sekaisin onnesta, on tää elämä hurjaa.
Iitu pp10, testi huomenna.
 
Iitu + tämä päivän kokeeseen sinulle.

Juuri samalla tavalla ajattelen, nämä hoidot on niin jännät koko prosessin aina ehtiin miettimään mitä missäkin vaiheessa voi mennä pielee. Toivottavasti täällä alkaa tänä vuonna hurja + aalto, joka vie meidät kaikki mukanaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Ompa täällä tapahtunut paljon ja kaikkea. Jännä paikat monella menossa.
Minun puolesta tervetuloa uusille palstalaisille ja Rudylle uuteen tulemiseen, Sinulla monta onnistumista jo ollut. Hienoa.
Mitä luokituksia sinulla oi kaksosista kun sanoit että oli melko huonoja?
En osaa kauheasti kommentoida erikseen k vaan päällisin pulin olen lueskellut.
Kiinnostaa tuo alkioiden luokitus. Meille ei yhdessäkään siirrossa ole luovutetuilla kerrottu tommosia. Nyt vaan sain epikriisit kun pyysin ja siinnäpä noita luokituksia oli.
Ja oli tosiaankin paras meidän saamista alkioista joka tarttui, vaan sekin meni kesken kuitenkin. Eli ompa mahdollisesti perää silläkin ett parhaat mahikset on hyvillä alkioilla (vaan eipä tuota taarviis sanoakkaan) Ja kun alkio korjaa itseään ja terve vauva syntyy..Näin myös epäilemättä on.
Vihdin on päästy meilejä vaihtamaan Puolaan ja jos kaikki nyt menee hyvin niin sinne siten uuteen hoitoon.
Tuntuu van nyt että kun kaikki alkaa alusta niin pitkä matka on edessä. Vaan asia kerrallaan niin eiköhän se lopulta ole jo uusi hoito kynnyksellä tulossa.
Eikä nyt jaksa edes ihan kamalasti kiirehtiä, välttää nyt alkuunsa turhaa pressiä.

Plussa puhureita piinistelijöille
 
Viimeksi muokattu:
Ei tullut odotettuja plussatuulia, negaa tuli. Kyllä repii taas ja kovin. Niin pettynyt! Onneksi on ne huurunenät, pitää alkaa miettiä koska vois seuraavaan siirtoon mennä. Välillä jo väsyy jatkuvaan kalenterointiin ja järkkäämiseenkin, kun tuntuu ettei mihinkään muuhun ole aikaa keskittyä.
 
voih ikävää kuulla :( niin niin se on se riipii hetken ja taas pitäisi kalenteri järkkäillä ja olla positiivinen HALAUS :)

juu siis noista luokituksista ja papereista emme mekään saaneet kuin tältä viimeseltä kolmannelta mikä nyt ollut ja onnistui paperit kun vaadin! lääkäri sanoi nämä kuuluu teille hänellä ne oli valmiina siinä sitten meille :) mahtavuutta mutta tosiaan välillä tuntuu kaikki pitäisi tietää tosiaan itse pyytää kysyä vaatia huoh niin eihän me yritetä kuin ensimmäistä esikoistamme ööö .... ;)
 
Voi Iitu:hug: , tiedän tunteesi ja sieltä on vaan noustava taas seuraavaan etappiin... Onneksi teillä on pakkasessa hyvä määrä alkioita ettei tarvii ihan aasta lähteä.

Kiva kuulla iida-Karoliinasta pitkästä aikaa ! Oot niin rauhallinen ja jaksat odottaa seuraavaa etappia, minä kun taas olen aina ollut kaikki tänne heti nyt-ihminen, niin siirrot tehty heti kun mahdolllista. Arvostan rauhallisuuttasi.
Teen tässä itse vähitellen jo surutyötä luopumisen suhteen, koska meidän PAS on viimeinen ja sitten ei enää hoitoihin lähdetä. Kaksi vuotta tätä rumbaa saa nyt riittää ja on keskityttävä sitten muihin asioihin.

Piinistelijöille peukkuja :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Joo..lääkäri vastasi heti aamulla mun meiliin ja oli pahoillaan. Hän ehdotti että PAS tehtäisiin tästä 2.kierron luonnolliseen kiertoon. Ei mitään kokemusta mulla moisesta! Kertokaa te joilla tehty! Mä varmaan liikaa luotan lääkkeisiin..eli 2.kuukautisten alettua ois pari ultraa, kierron 2. ja 10.pv ja sit siirto 16. pv.
 
Iitu78 olen kovin pahoillani.:hug:

Iidakaroliina meillä myös viime hoidossa paras 5 päivän blasto ikinä 4AA mutta kesken meni kuitenkin. Toivottavasti voin todistaa että näillä huonomillakin voi päästä loppuun saakka. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Iitu, pahoittelut!

Kysyit luonnolliseen kiertoon tehdystä passista. Mulla on siitä hyvät kokemukset, juniori syntyi juuri tuosta hoidosta. Eli, siinä tikutetaan ovista ja kun se löytyy, tehdään siirto (se minä päivänä ovisplussasta siirto tehdään, riippuu alkion iästä) ja sen jälkeen laitoin
lugeja kaksi viikkoa (plussaan asti). Ei muuta lääkitystä. Ultrassa kävin pari kertaa ennen ovista (seurattiin kiertoa). Mullekin oli kokeiltu vaikka mitä lääkecoctaileja (kortisoneja, aspiriineja, estrogenejä ja ties mitä piikkiä) ja tällä mahdollisimman kevyellä ja luonnonmukaisella onnistui.

Hoito edellyttää sitä, että oma kierto toimii ja että voi mennä siirtoon joustavasti. (Mullakin ovis oli siinä kierrossa tosi myöhään...). Etukäteen ei aikataulua voi rustata. (Olin siis Suomessa hoidossa).
 
Viimeksi muokattu:
Voi Iitu, hieman pelotti kelata ruutua alaspäin, pelkäsin negaa puolestasi, mutta toivoin tietysti iloista yllätystä. Harmittaa puolestasi. Jos teillä on aikataulujen puolesta mahdollista tehdä luomukiertoon ja kuukautiset pyörivät ja limakalvo on hyvä, niin sehän olisi hyvä vaihtoehto. Stressaavaa tietysti joutua tikuttamaan ovista ym. Mutta lääkkeitä tulee käytettyä huomattavasti vähemmän.

Iida-Karoliina, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Mietin jo hetken oletko kokonaan kadonnut palstalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
pikkukintsuJuu. Ei mihinkään olla kadottu :cool:. Sairastin 3 viikoa. "Lentsu" paheni keuhkokuumeeksi ja nyt vasta ensi viikolla palaan töiden pariin.

Empä Paulanna tiedä tuosta rauhallisuudesta. Vaan kun nyt piti kelata koko juttu, että oikeastikko jatketaan vielä. Ja saadaanko edes hoitoja vielä.. Onko missään enään mitään järkeä edes. No se tunne voitti että vielä vauva halutaan, niin piti alkaa katselemaan onko siihen vielä mahdollisuutta. Puola nyt lupaa vihreää valoa. Että katsotaan kun dokumentit on sine laiteltu, hyväksyvätkö sitten vielä sinne.
Ei auta nyt hätäillä, tuntuu että paljon pitää tosiaan taas kalenteria järjestellä. Ja se on tosiaan rankkaa puuhaaRouvaKK, niin kuin sanoit!

Burma Nyt peukut pystyyn sinulle, jospa näin olisi että tulet todistamaan onnistumisen puolesta. Toivon niin. Meille kaikille se antaisi toivoa. Kun tuntuu että näitä tosi hyviä alkioita on harvemmin kuitenkin.

Iitu Voi ei. Olen todella pahoillani. Tuo omaan kiertoon seuraava siirto on varmaan hyvä juttu. Sinulla jos kierto toimii hyvin ja lähellä olet hoidoissa.
Meilläkin se töksähti siihen että olisi vaikea ollut Riikaan varautua menemään niin nopskaan kun se oikea päivä olisi ollut
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex
persika (37), 1.lapsi
prinsessatyttö, 2.lapsi
Iitu78, toinen,


Hoito lähestyy

Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, punktio+siirto vko 10
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14
Pikkukintsu, tammikuu


Piinistelijät

Hassutassu (40+), toinen, testi 7.2
Burma (38), ensimmäinen, testi 7.2.



Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Voi IITU...voi kurjuus mikä tulos! Olen niiiin pahoillani ettei sanat riitä...ja tiedän tuon hirveen tunteen niin hyvin, mikä pettymys ja viha....
Mutta uskotko; kun saat taas uuden hoidon käyntiin niin jostain löydät taas voimaa ja uskoa! Nyt pistät lääkärin panostamaan sun limiksen kasvuun koska sinullahan oli hyviä alkioita siellä pakkasessa.

Alkioista joku kyseli ja meidän alkiot olivat tosiaan 3-päivän ikäiset siirrettäessä; toinen 8-soluinen ja toinen 9-soluinen ja 3-luokkaa. Lääkäri luokitteli ihan hyviksi muttei mitään huippuja todellakaan. Mutta minkäs teet; noilla nyt mennään ja parasta toivotaan. RUDY antoi minulle kyllä toivoa, kiitos!!! En ihan masentunut...

Paljon on teitä uusia=vanhoja tullut tänne taas mukaan. Tätä ketjua seuranneena pitkään jo muistan teidät kyllä. Mukava että olette palanneet ja onnea taas hoitojen alkutaipaleelle.

Ja tämä oma oloni...piinistely on rankkaa ja ajatukset menee ihan laidasta laitaan...oireita on edelleen mutta eihän näistä nyt mitään voi päätellä...tänäänkin äidilleni itkeskelin tätä elämän kurjuutta. Helpotti. Nyt yritän vähän piristyä : )
Hassutassu pp5
 
Pahoittelut Iitu. Nega ottaa pattiin ja pistää mielen matalaksi, mutta teillähän on vielä erinomaisia alkioita odottamassa. Hyvillä alkioilla on myös hyvät mahdollisuudet selvitä sulatuksesta ja kiinnittyä. Sulla toi ikäkin on aivan ihanteellinen näihin hoitoihin ja aikaa raskautumiseen on vielä monia vuosia. Voisi jopa luomunakin onnistua. Varmaan vielä teillä ennenpitkää tärppää, mutta joskus vaan on arpaonni huono. Luomukierto on ainakin meidän kohdalla toiminut hyvin ja tuonut tulosta. Mikä parasta, ei tarvitse pelata lääkkeiden kanssa ja säästyy hormonihuuruilta. Luget ovat siirron jälkeen tungettava, mutta sen kyllä kestää. Onhan se oma ruljanssista ja hermopelinsä tikuttaa ovista ja sitten siirtopäivän on osuttava klinikan aukioloihin ja omaaan kalenteriin. Kierron olisi hyvä olla suht vakaa ja limakalvon hyvä ihan luonnostaan, kun lääkeapuja ei saa. Kuulemma oma kierto on paras, jos vaan olosuhteet ovat otolliset.

Meillä on talvi taittumassa masua kasvatellessa ja onhan se jo kasvanutkin. Mitään poikkeavaa ei ole onneksi ilmennyt ja töissä olen pärjännyt vielä hyvin. Mitä sitten ajattelevat keski-ikäisen jo silmäryppyjä saaneen akan raskaudesta ja äitiydestä, on mulle ihan sama. Kukaan ei ole ainakaan edessäpäin vinoillut "nuoresta äidistä". Näissä asioissa joillakin voi olla omia kärjekkäitäkin mielipiteitä ja osittain luutuneita mielikuvia, mutta jättävät ne ehkä omien juorukerhojensa aihioiksi.

Lekurineuvolassa lekuri totesi, että on syytä olla tyytyväinen. Niin, ikää jo on, mutta eipä se ole raskaaksituloa (tosin omilla soluilla ei olisi tärpännyt) ja ongelmatonta raskausaikaa estänyt. Joku gyne mulle aikanaan valisti, että raskaudet sujuvat vielä hyvin 45-47-vuotiaana, mutta sitten ikä alkaa jo haitata. Se on tietty paljon kiinni kunkin perimästä, yleiskunnosta, painosta ja alttiudesta esim. diabetekseen, raskusmyrkytykseen tai ennenaikaiseen synnytykseen. Noh, nyt se rankin kolmannes vasta on ovella (viikkoja vasta n. 27), joten saas nähdä kuis käy, kun masu vaan kasvaa ja kroppa pehmenee. Painoa on muutama kilo enemmän kuin viimeksi ja sen pienenkin painonnousun kyllä tuntee luissa ja ytimissä. Toivottavasti ei mene ranka ihan kramppiin. Viime raskauden 9. kuukausi meni jotenkin siedettävästi, mutta hierojalla oli pakko käydä, kun jostain syystä niskat ja hartiat menivät ihan jumiin. En tiedä, johtuiko nukkumisesta vai liiasta tietokoneella roikkumisesta äitiyslomalla.

Teille kaikille oikein reipasta talvea ja nythän pääsee jo hiihtämään ja lumitöihin! Ennenkaikkea jokaiselle hedelmällistä hoito-onnea ja hyviä hermoja!

Terkuin Nalletyttö ja poitsumasu
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73

Yhteistyössä