Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikkukintsu, voi labrat ottaa toki Pietarissakin, mutta niitä varten pitäisi sitten erikseen matkustaa sinne, ja kun sielläkin ne maksaa 200e niin matkojen kanssa tulisi vielä kalliimmaksi. Ne labrat on oltava valmit viikko ennen siirtoa. En tosiaan tiiä miksi pitää maksa-arvot ottaa joka kerta, etenkin kun ne on aina olleet hyvät. Suomessa on hieman ihmeteltykin noita laajoja labroja joita vaativat. HIV ja hepatiittikin on voimassa vain 3kk, varmaan joutuu taas nekin ottamaan! Junalla tosiaan ollaan aina menty, ne on halvimmillaan 39e suunta, en ole lentoja ainakaan halvemmalla löytänyt. Toi Allegro on tosi mukava, siellä on jo niin kotonaan ku matkustaa:). Nyt vasta hankin vuoden viisumin. Olin niin tyhmä aluksi ja menin niillä kaksikerta-viisumeilla, olisi tullut paljon halvemmaksi heti ottaa vuoden viisumi!
Tuolla meidän klinikalla on samat onnistumisprossat tuoresiirrossa ja passissa, kun siirretään kaksi alkiota kerrallaan (siellä viljellään kaikki blastoiksi).
 
Paulanna kovasti tsemppiä ajan tappamiseen! Toisaalta tuo sun sairastuminen voisi olla sitä vastustuskyvyn heikkenemistä jos alkio kiinnittyy...!

Tsemppiä myös ainakin prinsessatytölle kun piinailet siellä :)

pikkukintsu kerron sitten eli meinaan kyllä kokeilla mutta en ihan 100%:sti. Toivottavasti sua ei liikaa piinata kun avaat linjat.

Halle sovitaan sitten että se pas on teidän juttu!!! :)

Meille varmistui aikataulu, luovuttajan punktio keskiviikkona eli miehen osuus, viljellään pitkään blastoiksi eli siirto sitten seuraavana maanantaina. Ens viikon to-pe von kysellä alkioiden kuulumisia eli sitten ollaan viisaampi. Nyt nämä ajatukset narikkaa ja sohvalle :)
 
Pikkuprinsessa kyllä kuulostaa kiinnittymisvuodolle. Toivotaan parasta.

Kuka kysykään pahasta olosta ja pissattamisesta? Ikävä kyllä minulla on aina noita oireita pp päivillä, joten minulla tulee ainakin lääkkeistä. PAS minulla tuonnut lapsen syliin (oli tosi omasta ivf:stä, joten passeihin on ihan hyvä luotto minulla =))

Johkunen isot peukutukset teille, jotta kaikki menisi nyt oikein hyvin.

Paulanna ja Rudy teille myös + toivotukset.

Ihanaa, kun on näin paljon juttelua täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Varoitus : pelkkää omaanapaa: testasin sitten kuitenkin Predictorilla ( herkkyys 25 ) ja ihan selvä plussaviiva tuli :) Siitä lähtien olenkin ollut ihan sekaisin, vaikka eihän tämä vielä mitään varmaa tarkoita, viralliseen verikoetestiin vielä monta päivää.
Tissit kipeytyi pari pv sitten ihan kunnolla, kuvotus lisääntyi ja metallinmaku on suussa. Nipistelyä vatsalla säännöllisesti.
Siis ennenkin ollut oireita Lugesta johtuen, mutta jotenkin nyt on erilaista. Jotenkin tunne on ihan eri. En vaan osaa kuvata.
Toivon nyt vaan, että ei jää yritykseksi tämä kiinnittyminen :) Pakko oli jakaa tämä teille, mihinkäs muuallekaan. Rakkaudella ottaisin tämän plussan vastaan.

T. Paulanna pp 9
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta ! Täällä on aina ollut niin kiva ja kannustava henki :)

Paulanna ihan mahtavaa !!! Onnittelut, jes ! Montakos sulle siirrettiin...mietin vaan, kun vahvan plussan jo sait :whistle: mulla oli viime kerralla sama juttu.... Se olo on jännä, sen vaan tietää. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut juuri noita samoja oireita kuin sinulla. Ne on alkanu aina pp 8-10 tienoilla. Olo on ollut sellanen kuumeinen, vaikka siis kuumetta ei ole. Ja vatsanippailut on tuntuneet viiltelynä.

Prinsessatytölle pitelen peukkuja myös. Onko sulla mitään tuntemuksia ? Ja niiden puuttuminenhan ei todella tarkoita mitään, joillain ei tunnu missään. Meitä oli kaksi, jotka raskauduttiin silloin samaan aikaan ja kaksoset molemmilla. Minulla oli vaikka mitä tuntemuksia ja hänellä ei mitään.

).( odottelee vaan ajan kulumista. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, kuten ei vielä voi ollakaan. Muutama pieni nippaisu, joista olisin innoissani, jos piinailut olisi 5 päivää edellä, mutta vielä ne taitaa olla mielikuvituksen tuotetta :) Ihan rennolla fiiliksellä odottelen. Ainutlaatuista aikaa tämäkin.

Rudy ja Poikaset pp 4 (vasta)
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Vautsi vau! Suuret, mutta tietty vielä varovaiset onnittelut Paulannalle! Piristi kyllä muuten räntäistä viikon alkua! Jos testi kuitenkin vahvaa plussaa näyttää, kiinnittyminen on noilla piinispäivillä varmaa. Veritestissä voi testipäivänä tulla kunnon arvot, jos vaikka kaksi on kiinnittynyt! Huimaa! Joku muukin sitkeä yrittäjä on muistaakseni joskus sitten vihdoin ja viimein alkioadotiolla plussannut ja saanut vauvan syliin saakka. Toivotaan parasta!

Kaikille muillekin plussatoivotuksia!

Täällä vatsa kasvaa ja olo raskautuu viikko viikolta, mutta muuten onneksi ihan hyvin menee. Töissä vielä käkitään, mutta ajatukset jo viistävät muihin sfääreihin....Eli keski-ikäisenäkin voi raskaus sujua ihan hyvin, mutta kyllä sen huomaa, että kroppa tekee töitä vaavin eteen ja fyysinen rasitus pistää ihan eri tavalla kanveesiin kuin ennen raskautumista. Lepoa ja päiväunia tarvitaan, vaikka esikko on ihan muuta mieltä asiasta. Meillä on muutenkin esikon kanssa pientä kriisiä, kun nyt oli ihan pakko lopulliseti vieroittaa leikki-ikäinen tissiltä. Vaikka tälle takiaiselle on iltatisu ollut päivän ainoa hetki, sekin on nyt vaan lopetettava (liivinsuojuksissa pahimman hajuista kalanmaksaöljyä mitä apteekista saa), ettei vauvalle tarkoitettu ternimaito eli kolostrum vaan mene vääriin suihin. Sen nousuajankohta on enemmän ja vähemmän mystiikkaa, mutta vahinko on suuri, jos 4-v. pääsee sen elämän eliksiirin rohmuamaan. Se on se tärkein osa koko pikkuvaavin imetystä.

Reipasta uutta viikkoa ja kaikkea hyvää kaikille!

t.Nalletyttö 31+1
 
Paulannalle Hirmuisesti onnea plussasta!

Sain kanssa viimeksi 2 alkion siirrosta tosi aikaisen plussan pissatestistä, johtuen juuri siitä että molemmat oli kiinnittyneet. Ehkä sullakin näin...:)
 
Viimeksi muokattu:
Mää kolistelen pikkuhiljaa tänne..
Historia on pitkä mutta lyhyesti omat munasarjat on hiipuneet. Kesällä 2013 synty lahjasolu poika. Nyt jossain vaiheessa tarkoitus miettiä uusia hoitoja. Pakkkasessa ei mitään. Matkanvarrelle mahtuu epäonnea ja pitkällä viljelyllä yksi rupuiseksi arvioitu jatkoikin jakautumista ku muut (hyvätkin) hyytyi. Se tarttui kiinni.
onko kellään kokemuksia siirrosta imetyksen aikana? Siis ei vauvan vaa just isomman (taaperon) joka kävis 1-3x rinnalla? Tiedän joo ettei nii ylrensä tehdä mut ikä alkaa tulla vastaan mut surullista vierottaa mahd negahoidon takia :( :( Mite Nalletyttö..oliko teillä sit siirto imettäessä?? Kunhan pohdin...
onnea kaikille vaiheisiinsa! Mä oon pitkään tätä ketjuu lukenu ja paljon on huonoa tuuria ollu..mut onneksi noita iloisia ylläreitäkkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ihanaa paulanna. Suuret onnittelut, toivotaan nyt parasta, että kaikki jatkuu hyvänä, ja plussa vaan voimistuu. Niin, voishan siellä olla vaikka kaksi, ei varmaan haittaisi yhtään, niin kauan olette näitä hoitoja jo käyneet läpi.

rudylle ja prinsessatytölle pitkää pinnaa.

Kohta on taas lisää piinailijoitakin.

Tervetuloa vaan Calcifer!
 
Tervetuloa Calcifer! Meillä tosiaan neiti kävi iltatisullaan siirron aikoihin. Tämä on mahdollista tehtäessä siirto luonnolliseen kiertoon eli ei lääkkeitä ennen passia ja luget siirron jälkeen (eivät estä imetystä). Imetys ei ole hyväksi siirrolle, mutta jos imetys on enemmän taaperon huvittelua ja psyykkistä rentoutumista esim. kiukkukohtauksen tai rankan päiväkotipäivän päälle, ei se varmaan vielä oleellisesti omaan hormonitoimintaan vaikuta. En kyllä ole mikään sanomaan. Klinikat yleensä kehottavat lopettamaan imetyksen kokonaan, koska ei se ainakaan hoidon onnistumista edistä kuten ei edistä yleensäkään raskautumista. Meillä varmaan oli vaan lottoarvonnassa poikkeuksellisen menestyksekäs tuuri. Lekurin mukaan hoitojen onnistuminen on sitä enemmän ja vähemmän.

Onnea kaikille raskautumiseen ja odotusaikaan!

t.Nalletyttö
 
Oi miten ihana uutinen Paulanna <3 täällä toivotaan täydestä sydämestä että kaikki menee hyvin!

Mullahan näytti tässä onnistuneessa hoidossa ensimmäisen plussahaamun pp 5, ja hormonitasot olleet muutoinkin korkeat alusta asti, vaikka yhtä pikkupoikasta tässä vaan odotan.
 
Onnea tosiaan Paulannna! Minäkin testasin pp9 plussan..tosin mulla taas hcg oli verikokeessa pp12 matala mutta niin vaa vauva saatiin :)
Johkulille erityis tsempit. Jäit mieleen aamusydämellä ohjelmasta! Ja Rudylle ja prinsessatytölle peukkuja!

Ja kiitti Nalletyttö. Mä luulen et sullekin vaikutti myös se et menkat o varmaan pyörineet jo pitkään jos sun muksu on jo 4v :). Mahtavaa imetys taivalta. Siitä mäki salaa haaveilen.
 
Täällä päivä alkaa vaihtua pp7 puolelle kohta ja edelleen iltoisin ihan järkyttävää pahoinvointia... Ihan sama onko maha täys vai tyhjä... Mahaan ei saa edes koskea ja tunne oli viime yönä jotain järkyttävää kun tyttö päätti tulla köllimään mahan päälle puoliltaöin. Rinnat myös kipeät, en sit tiiä johtuuko lääkkeistä mutta se alko kyllä vasta pari päivää sitten..
 
Calcifer, lahjoitetuilla muniksilla mennään, simpat omasta takaa. Esikko saamassa täyssisaren. Omat oli jo bäst före dag mennyt.....Mua se ei haitta yhtään, ei tää oma perimäkään mitää huippua oo, joten ei varmaan huonompaan vaihtunut. Toivottavasti ei sit teiniangstissa tuu lapsille mitään ongelmia. Pitää toivoa parasta. Liikoja ei olla asiasta kenellekään kerrottu, vaikka kyllähän mun ikä huomioiden monilla viisaammilla varmaan on omat johtopäätökset tehty. Vanhemmat ihmiset eivät kuitenkaan ymmärrä nykymaailman lapsenteosta kovinkaan paljoa, joten en ole viitsinyt omienkaan iäkkäiden vanhempien päätä sekoittaa enempää mitä se jo nyt on.
 
Onnea Paulanna! Tämä antaa itsellekin toivoa kun meillä on jo viisi siirtoa takana ja uutta odotellaan. Nää suomalaisklinikat luovuttavat helpolla, että kolmas luovuttaja on jonkinlainen rajapyykki. Jos luovuttajallakin tulee huonosti soluja niin sitten on taas huonompi mahdollisuus niin kuin meilläkin on käynyt. Sanottiin että on uusi tilanne kun ei tiedä kauanko se polyyppi on kohdussa majaillut. Pitkin hampain lääkäri suostui neljänteen luovuttajaan.

Pikkukintsu: Jaetusta luovuttajasta vielä: Jos luovuttaja saa 10-12 solua, niin ne jaetaan tasan ja paalupaikalle päästään seuraavalla kerralla. Ei tiedä jos ei soluja nyt kakkosparina tulekaan riittävästi. Niin sitten ei tiedä kuinka monta kuukautta menee kunnes pääsee kokeilemaan seuraavan kerran. Minullahan tutkittiin tuo kohtu kun viidennen siirron jälkeen ei ollut kiinnittynyt ja sieltä pompsahti se polyyppi.
 

Yhteistyössä