Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

paulannalle pahoittelut ja voimia asian käsittelyyn! :hug:

Hassutassulle peukut on pystyssä! Toivotaan onnistumista :)

johkusella varmasti tyyni mieli, kun näyttää siltä, että siirtoon päästään :)

on: viikon päästä alkaa se kierto johon PAS:sia yritetään
 
Olipas ikävä loppu Paulannan hoidoilla. :hug: Hiukan jäin vielä miettimään, että lääkäri ei pyytänyt uusiin mittauksiin. Oliko se sitten vain hipaisu(?). Niin toivoisi, että ahkeruus palkittaisi jokaisen meidän kohdalla. Mutta tosiaan enemmän tuntuu, että arpapeliä on, ei siis mitään oikeudenmukaisuutta:( Toivotan sinulle kuitenkin hyvää jatkoa.

Calcifer, tarinasi toi taas lisää luottoa näihin hoitoihin. Koskaan ei voi tietää milloin osaset ovat loksahtaneet paikoilleen. Rupualkioitakaan ei kannata surra, ne voivat todellakin yllättää ja tuoda plussan.

Hassutassulle ja ruppanoille hyviä lomia. Toivottavasti olisivat juuri niitä ruppanoita, jotka näyttävät närhen munat top-alkioille.

johkuselle viimeiset tsempit ennen siirtoa. Hyvältä kuulostaa, että vielä pakkaseenkin riittäisi. En kyllä allekirjoita täysin tuota paljon alkioita ja laatu huonompaa -juttua. Minusta luovuttajan ikä on yksi tekijä, eli < 25 on minusta paras. Itselläni on myös hieman sellainen kutina, että luovutuskertojen myötä laatu voisi heiketä, en tiedä pitääkö paikkaansa. Ehkä ei.

plastex, miten noita vasta-aineita mitataan? Olisi kiva tietää, josko voisi mittauttaa ne itseltänikin. Limis oli hyvä, eli siirtoa kohti. Jalat maassa lippu korkealla.

Iida-K niin, laihdutus on aina helpommin sanottu kuin tehty. RouvaK33n vedenjuonti on kyllä yksi avainsana. Jo pelkällä veden litkimisellä on suuri vaikutus. Itse ostin tehosekoittimen, jolla olen alkanut tehdä vihannes- ja hedelmämehuja. Porkkana-omenamehu ja kurkku-päärynämehu ovat parempia kuin miltä kuulostavat. Seuraavaksi mietin mitä miksaisin valkokaalin ja sellerin kanssa.. En ole uskaltanut käydä vaa'alla. Pakko olisi saada myös täällä kiloja pois. Ei ole itselläkään enää kiva olla pullukkana.
 
Kantasii pitää mielessä että myös siittiöllä on iso osa tässä kaikessa. Vaik kokeilla simpat olis todettu laatukamaksi niin silti siellä voi olla tekijä x joka vaikuttaa. Lääkäri sanoi että munasolu vastaa alkioiden alkujakautumisesta ja simpat huolehtii just 3-4pv eteenpäin. Esim meillä miehen siittiöt on kokeissa hyvät mutta kuitenkin jotain häikkää ku alkiot ei jakaudi pidemmälle ja ylipäätään hedelm.on heikohkoa. Ja toisaalta miehen elintavat vaikuttaa simppoihin nopeasti eli laatu voi vaihdella hurjaati. Miehelle kannattaa myöa syöttää foolihappoa.
samoin on luovuttajan laita. Hänkim on ihminen ja munisten laatu voi vaihdella kierrosta toiseen. Ja jokaisen elintavat vaikuttaa.
Äh..jatkan myöhemmin..
 
Voih Paulanna, onpa sekava tilanne! Testasit Predictorilla selvän plussan aikaisilla piinispäivillä ja nyt hcg 33, tämä on tietty huolestuttava pointti. Mutta, mutta...testasit negan CB:llä ja nyt hcg 33, tämä voisi taas tietää hyvää. Mene ja tiedä noista kotitesteistä....Jos kuitenkin vielä malttaisit jatkaa lääkkeitä ja uusi veritesti ensi viikolla, se on pieni hinta kaiken tämän ajan, rahan, itkun, toivon ja epätoivon jälkeen. Jos vaikka.....joskus on alhaisellakin hcg:llä vauva syntynyt, sitä ei ainakaan voisi itselle antaa anteeksi, että jättää pelin liian aikaisin kesken. Muistaakseni joku on tälläkin palstalla plussanut alhaisella hcg:llä ja klinikka ollut varma kemiallisesta tai liian alhaisesta gcg:stä, mutta kas kummaa, terve vauva on kuitenkin syntynyt. Tietty toisilla peli on mennyt jo alkumetreillä kesken ja joillakin hcg noussu jonkin aikaa alhaisena, mutta sitten ollut tuulimuna tai muuten keskenmeno. Joka tapauksessa ikävä tilanne teillä, paljon voimia ja halauksia! Itse pitäisin vielä pään kylmänä ja menisin uuteen testiin. Sitten vasta hanskat tiskiin ja kohti uutta elämänvaihetta.
 
Täällä menossa pp 12 ja aattelin että uskaltaisin huomenna ehkä testailla uudestaan. Rinnat edelleen tajuarat, ei puhettakaan että lähtisin juoksulenkille ku ei oo sopivia rintsikoitakaan. Jotain ihmeen näppyjä tosiaan ilmenny nännipihoihin ja ruskeita laikkuja. Ei oo ennen hoidoissa tällasta tullu sillä oon vähän huolestunut... Väsymys tuntuu pahenevan päivä päivältä, nytkin oisin ihan valmis nukkuun. Alamaha turpoo kans koko ajan. Se varmaan on lääkkeistä.. Välillä tunne on että on ihan varma että on raskaana ja hypin hymyssä suin mut seuraavassa hetkessä itken ihan olemattomia ja sit taas oon varma etten oo raskaana.. Tää on sekavaa..
 
Pikkukintsu, klinikalta kehotettiin testaamaan S-TSH., S-T4V ja S-TPO-Ab. Näistä mulla kaksi ekaa oli normaalin rajoissa, mutta kolmas vähän yli. Pitäisi olla alle 35, mulla oli 37. Kotipaikkakunnan lääkärin mukaan ylittynyt arvo on yhteydessä keskenmenoihin. Huomenna klinikan lääkärille soittisaika, kerron sitten mitä sanoo.

Lisäksi mitattiin keliakia-arvot toistamiseen. S-tTGAbA ja S-EMAbA. Näistä tulee tulokset vasta ensi viikolla. Oon ollut nyt kuitenkin gluteiinittomalla ruokavaliolla varmuuden vuoksi. Koska voi tosiaan olla oireeton ja ei välttämättä näy veritestissä. Pieni "uhraus" ison asian vuoksi.

Ja testit siis otettiin normaalilla yksityisellä lääkäriasemalla.

Tsemppiä Prinsessatytölle testiin!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Hei! Käyn täällä vanhasta muistista vielä välillä kurkkimassa, vaikka omista hoidoista on jo todella paljon aikaa. Paulannelle haluaisin sanoa, että käy varmuudeksi vielä mittaamassa HCG jonkun ajan päästä. Minulla oli aikoinaan jotakin parinkymmenen luokkaa ja klinikka käski lopettaa lääkkeet ja se oli siinä. Itselleni tuli kuitenkin raskausoireita ja tein kotitestin, joka oli positiivinen. Tiesin heti, ettei kaikki ollut hyvin, mutta lääkärit eivät ottaneet minua vakavasti. Menin tutun kätilön kehoituksesta itse mittauttamaan HCG:n, joka olikin sitten noussut. Lopulta viikkojen piinan ja tutkimusten jälkeen löytyi kohdunulkopuolinen raskaus. Jos se olisi siellä itsekseen vaan edennyt, olisi tilanne saattanut kehittyä hengenvaaralliseksi. Sen takia annoinkin klinikalle palautetta, että ettekö voi aina otattaa HCG:tä varmistukseksi, jos se on vähän koholla, ettei näin pääse muille käymään. En nyt halua pelotella, kyse voi hyvin olla kiinnittymisyrityksestä ja varhaisesta keskenmenosta ja HCG laskee. Tämä on paljon todennäköisempää. Mutta jotta vakava uhka olisi hoidettavissa mahdollisimman varhain, halusin tuoda tämän kaikille esiin. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille vaiheisiinne!
 
Vielä vasta-aineista. Klinikka käyttää arvoa 60 rajana. Eli ei 35 kuten paikallisella lääkäriasemalla. Eli tästäkään ei löytynyt apua siihen, miksi alkiot usein nappaavat kiinni, mutta päästävät samantien irti. Siirtopäiväksi varmistui perjantai. Nyt siis Progynova, Prednisolon ja huomenna alkavat Luget.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Nopea päivitys vaan omaa napaa...
2 blastoa siirretty, toisessa jo ulkopuolella lonkeroita millä napata kiinni, toisessa ei vielä, huomenna pistän gonapeptylin. Pakkaseen menee 3 alkiota samaan olkeen, niin morulaa kuin varhaisblastoa eli nuo hieman hitaampia. Kato siis kävi kovasti kun 15 alkiota karsiintui, ei tullut yllätyksenä. Nyt kuitenkin aivot narikkaan hetkeksi!
 
Calcifer ollaan Fertinova Hki. Harmi vaan heräsin viime yönä hiestä märkänä ja mulla se yleensä enteilee kuukautisia joten saas nähdä saako nuo edes mahdollisuutta, mutta ketsellaan.

prinsessatyttö mulla on vaihdellut, aluksi eivät tulleet ennen kuin luget lopetin, pari viimeistä kertaa tuhru on alkanut lugejen läpi kun pitkällä viljelyllä on menty, kunnon vuoto vasta kun luget poissa.

plastex kovasti tsemppiä siirtoon!
 
Hei vaan kaikille ja kiitos myötäelämisestä! Ei tarvinnut uusintaverikoetta, tiesin, että raskaus ei jatkunut ja vuodot alkoi, tiputellen jo lääkkeiden kanssa ja nyt sitten muutaman päivän oikeen kunnolla.
Nyt elellään kevät muuta elämää ja eihän sitä koskaan tiedä kesästä tai syksystä, josko vielä kerta Tsekeissä:) No se on ehkä mun haavetta, mies ei varmaan enää suostu...
 
Paulanna Voi ikävyyksien ikävyys,että piti käydä noin nyt ns viimeisellä kerralla,vaikka toisaalta se tuo sitä kipinää yrittää vielä ja ikinä ei sitten tiedä mitä tapahtuukaan. Tauko tekee kyllä ihan hyvää niin kropalle kuin päällekkin :)

Me olemme täällä miehen kanssa pähkäilleet,että mennääkö vielä kokeilemaan ja otimmekin yhteyttä uuteen lääkäriin ( sain hyvästä lääkäristä vinkkiä täältä :)). Kävimme hänen pakeillaan ja ultrattiin missä sitten näkyi omia munarakkuloita vasemmalla 6 ja oikealla 2. Lääkäri oli sitä mieltä,että clomifenillä kokeillaan kasvatusta ensiksi ja sitten jatketaan piikkihoidolla( en muista lääkkeen nimeä). Tarkistusultranaika kun oli niin eipä löytynyt enää kuin oikealta yksi 18mm munarakkula. Tätä ei kannattanut alka punkteeraamaan ja meillä ku miehelle on vasektomia tehty niin ei auttanut luonnonkonstitkaan tässä ;) AMH arvo otettiin samalla ja se selitti miksi munarakkulat ei jaksa kasvaa ja katoavat se oli meinaa 0,2 ja on tippunut edellisetä mikä oli 4v sitten tasan 1,0. Ei yllättänyt :)
Lääkäri oli sitä mietlä,että voitaisiin kokeilla vielä uusi kierto clomeilla koska niitä munarakkuloita kuitenkin siellä on,mutta me päätimme toisin. Emme halua sitä epätietoisuutta ja odotusta siitä,että päästäänkö monien eri vaiheiden jälkeen siirtoon vaiko ei.

Nyt sitten olemme katselleet eri klinikoita mihin mennä ja Pietarin Ava olikin mieleinen,mutta sinne me ei päästy koska heille minulle on tehty kolme sektioita ja eivät ota riskiä,että jotain ikävää tapahtuu.
Pari paikkaa olisi mihin voisi mennä, toinen tuntemattomampi ja halvempi ja toinen tunnetumpi,mutta sitten paljon kalliimpi.
Elitessä 5x käyneenä,emme sinne enää halua muuta kuin pakosta. Luotto on siihen paikkaan jotenkin mennyt vaikkakin yksi ihanainen poika meillä sieltä onkin. Mä olen ihan varma,että siellä alkioadoptioon tehtaillaan alkioita, kaikki ei oel pareitlä ylijääneitä alkioita vaikkaniin kovin väittävätkin.

Saas nähdä mistä saamme parhaimmat vastaukset niin se todennäköisesti päättää sen mihin matkaamme.

Onnea teille jokaikiselle,missä vaiheessa olettekin menossa.
 
paulanna, Sharlin mulla alko kerran siirron jälkeen vuoto lugejen läpi ja kävin pari päivää siitä verikokeessa, joka oli 12. Tuli runsaat kipeät menkat. Silti alkio jatkoi salaa jakautumistaan munatorvessa. Onneksi klinikalla ottavat aina tälläisissä tapauksissa kotrollinäytteen, joka oli korkea. RV 6 arvo oli jo jotain lähemmäs 5000, alkoi kivut ja vuoto, joten eikun sairaalaan...alkion mukana lähti myös munatorvi. Nykyään testaan aina uudestaan vielä vuodon päätyttyä, jottei tulisi enää tällaisia yllätyksiä.

plastex onnea siirtoon! :)

johkunen peukut on pystyssä puolestasi! :)

prinsessatyttö mulla on vuoto alkanu lugejen läpi aina, jos on ollu se perusannos eikä muita tukimuotoja esim. Pregnyl.
 
Plastex onnea siirtoon!

Meill klinikka sano että pp12 verikokeen hcg raja olis 50. Mut tosiaan onhan noita kurjia juttuja joten jonkinlaista testiä saattaisin tehdä vuodon jälkeen.

mulla menkat on tullu joskus jopa viikko lugen lopetuksesta. Koskaan ei oo vuoto tullu lugen läpi.
 
mulla tuli vuotoa ja sitten ihmettelinkin niukkaa kun oli onnistunut hihih vaikkakin meni tosin sitten loppujuttu plörinäks noo huomenna soittaa lääkäri katsotaan mitä meinaa kilppareista iiiiiiiik josko kohta taas mennään :D
 
Esemila, en yhtään ymmärrä mikset päässyt Pietarin Avaan hoitoihin sektioiden takia?? Sehän on joillekin ainut tapa synnyttää, miten ihmeessä se estää lapsettomuushoidot..Me ollaan Pietarin Avassa hoidoissa.
 
Kiitos kaikille, että sain jakaa ajatuksia piinan aikana täällä. Testi näytti aamulla plussaa ! Nyt on siis todistettu, että täysin oireettomanakin voi plussata. Toivon todella, että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti. Plussatuulia tänne kaikille ja kaikkea parasta vaiheisiinne ! Meillä tätä taivalta lähes 20 vuotta takana ja nyt siis 3. raskaus, joista toivottavasti tuloksena 4 lasta. Niin tai kaksihan mulle nytkin siirrettiin, toiset tuplat olisi kyllä aikamoinen sattuma..... Rudy ja poikaset rv 4
 

Yhteistyössä