Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnittelut Rudylle! Olisihan se jos taas olisivat kaksoset. Ihailtavan hyvin raskaudut.

Mitenkäs muut voivat? Onko prinsessatytöllä kuulumisia?

Vuoto hoidon jälkeen, itelläni ei ole koskaan alkanut vuoto lugejen läpi. Olen ymmärtänyt, että tämä on yleisempää niillä, joilla pyörii vielä omat kuukautiset. Ekalla kerralla kesti muistaakseni 5 päivää, ennen kuin alkoi, tällä kertaa 3 päivää lääkkeiden lopetuksesta. Toista kertaa en muista. Lääkäri sanoi, että pitäisi alkaa viikon kuluessa.
 
HalleB, Paulanna myös minulle kehittyi kohdunulkopuolinen, vaikka menkat alkoivat eli se ei poista sitä riskiä. Jos kotona kaapissa sattuu olemaan ylimääräinen raskaustesti, kannattaa tehdä vaikka viikon päästä varmuudeksi.
 
Onnea Rudylle :)

).( Mulla on eilen ja toissapäivänä päivän aikana alkanut vatsa kovasti turpoomaan ja kuplimaan, eilen oli jo niin kipeä että pyörälläajokin sattui vähän ja tuli hartiapistosta, eli vatsan turvotus ja ihanat ilmavaivat ilmestyneet siirron jälkeen. Aamuksi tilanne kuitenkin tasoittuu kun yön levännyt. Saas nähdä kauan tätä jatkuu. Yöhikoilu on onneksi helpottunut, antaa edes vähän toivoa että toivoa olisi. Tänään alkiot siis 8pv ikäisiä.
Harmittaa vaan kun lääkäriltä kyselin tuosta alkiokadosta ja onko nyt varma etttei siittiöillä ole osuutta asiaan kun omilla soluilla sama tilanne ollut, niin seuraavaksi haluaisivat tehdä tarkemmat siittiö-tutkimukset. Olishan ne voinut aikaisemminkin tehdä koska tämän hoidon oli tarkoitus olla meidän viimeinen.
No nyt tuli vähän liikaa vaan omaa napaa...
 
Peukkuja Johkunen! Hyvälle kuulostaa! Ulkomaillahan testit blastoista on jo pp7! Muok piti siis kysyy et millon ajattelit testata?

Ja alkiokato. Niimpä . Meil on vähä samaa ja kuten kirjoitin 100% ei voida tietää. Kun kato käy sekä omilla että vierailla voi olettaa et siittiöissä on jotain. Siittiöt voi näyttää kaikissa syyneissä hyvälle mut sit voi olla joku juttu miks niissä oliskin "vikaa". Tätä ei voi saada selville kuin käyttMällä luovutusspermaa ja katsomAlla tuleeko eroa mut käytännössähän niin ei tehdä .

mut hei kuulostaa sille et pullat on uunissa:) joten älähän hätäile siittiöistä :)!
 
Viimeksi muokattu:
Onko teille Calcifer miehestä tehty kromosomi-analyysia ja siittiöiden DNA-fragmentaatiotutkimusta? Sitä se lääkäri seuraavaksi ehdotteli jos nyt ei onnistu. No ei pitäisi varmaan vielä hakkaa päätä seinään, mutta taustalla kun 5.IVF-hoitoa omilla ja nyt tämä ja koko ajan sanottu että vika munasoluissa, niin pikkasen pistää ärsyttää!
Oliko se kuitenkin luovutetuilla munaosluilla kun teillä onnistui? Muistanko oikein että on onnistunut?
Muoks. varmaan ens viikon alussa testailen, vedän ihan fiilispohjalla sen!
 
Meille ei oo tehty mitän noita kokeita koska lääkärin mukaan se on vähän rahan haaskausta. Koska jos tulos olis kehno nii mitä sitten..luovutussiittiöihin ei kuitenkaan lähdettäs koska kuitenkin sitä omaa on ja alkioita edes hedelmöittyy.. :/ Silleen kakspiippuista. Käski miehen syödä paljon vihreää (foolihappoa) ja välttää makkaraa yms :). Tätä pitäisi jaksaa ylläpitää. Muoks sori. Julkisella tehtiin molemmille kromosomikokeet.
joo meilä onnistu viimein luovareilla koska suurin vika on mussa. Eli fsh korkea (11) ja amh matala(0,2). Ja omat saadut ykkösfollit oli hitaita ja monitumaisia. Hoitoja yritettiin julkinen plus pari yksityistä kunnes oli viisainta lopettaa pään seinään hakkaaminen etenki ku ei olla enää kakskymppisiä.

voi mä haluisin jo hoitoihin :/. Siis vaikka toi poju on vielä pieni eikä oo kiire niin ikä karttuu ja jotenkin äh..on niin levoton olo.

Sulla Johkunen kuulostaa tosiaan hyvälle. Tollasia oloja oli mullaki. Alkuun maha turpos ja laski mut sit se jäiki kestopöhöön jota ei ennnen ollu. Siitä arvasin(tai ainakin oletin) ja testasinki pp9 plussan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Oli aika yllätys meillekkin, missää ei ole aikaisemmin siihen puututtu. Täällä Suomessa kolme lääkäriä on todennut viime sektion jälkeen,että kohtu on kunnossa ja varmasti tulee kestämään raskauden,mutta se ei todennäköisesti kestä kovia supistuksia ja sektiohan tehtäisiin nytkin jo rv 37-38 viimeistään niin kuin edellinenkin. Minulla on tapa hautoa lapsia pitkään ja ei taida olla kovin suurta pelkoa,että ennen aikainen synnytys tulisi ja supistukset alkaisi (vaikka paras olisi olla sanomatta yhtikäs mitään :))
jos en sektiossa ole ollut niin näiden neljän lapsen kohdalla olen joutunut käynnistykseen rv 41+ ja silloin kun itseksen lähti niin viikoja olikin silloinkin jo 42+ ja lapsivedet meni, ei alkanut supistuksilla :D

No jos ei ota niiin ei ota, menemme toisaalle ja todennäköisesti Riikaan kuitenkin.

rudy, paljon onnea plussasta <3
 
Kiitos onnitteluista :)
Calcifer esikoinen on eri lahjoittajalta ja vanhan lain aikana vielä, eli hänellä ei ole aikanaan mahdollisuutta saada mitään tietoja lahjoittajasta. Tuplat ja tämä raskaus ovat samalta. En mene veritestiin, vaan odottelen ultraa, joka on 1.4.

Pikkukintsu sitten jos ajattelee, että 20 vuoden yrityksen aikana olen ollut 3 kertaa raskaana, niin en ehkä sitten ihan niin hyvin raskaudu. Toisaalta mun kohdalla hoidot selvästi ovat tuottaneet tulosta vasta päälle kolmekymppisenä. Mistä sekin johtuu, mene ja tiedä.

Olen miettinyt, että on tämä niin sattumaa. Kaiken vaan täytyy olla juuri kohdallaan. Esikoinen sai alkunsa 8-soluisesta top-alkiosta. Kaksoset 4 ja 5 soluisista 5-luokan alkioista (jotka ovat nipinnapin siirtokelpoisisa) ja tämä raskaus 3 ja 4 soluisista 3- ja 4-luokan alkioista. Eli nämä alkiot viihtyvät selvästi paremmin kohdussa kuin maljalla ;) Kaikki raskaudet siis pas-siirtoja. Tuoresiirroissa meillä ei ole koskaan ollut mitään kiinnittymisen yritystäkään. Jännä juttu sekin.

).( odottelee sitä ultraa ja toivoo kaiken olevan kunnossa. Oma tarinani toivottavasti kannustaa jatkamaan hoitoja niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Onnistuminen on niin ihmeellisistä asioista kiinni. Piina-aikana olen jokaisen onnistuneen hoidon aikana juonut tilkan punkkua iltaisin ja syönyt multivitaa (jossa on foolihappo, mutta ei a-vitamiinia). Hassu yksityiskohta sekin, että lukuisissa negaan päättyneissä hoidoissa olen testannut aina ennen varsinaista testipäivää ja onnistuneissa vasta testipäivänä :) Se nyt ei vaikuta mihinkään, mutta tajusinpa sellaisenkin pointin.

Onnea edelleen kaikille. Toivon sydämestäni, että jokaisen hoito lopulta toisi toivotun tuloksen :heart: Voimia matkalla kyllä tarvitaan !! Nyt poistun täältä palstalta. Ihan mahtava tuki ollut täällä aina. Tulen kertomaan sitten vielä ultrakuulumiset :)

Rudy ja Poikaset rv 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
johkunen lupaavalta kuulostaa! :)

Calcifer ja johkunen meillä tiedetään vian olevan myös miehessä ja lääkäri sanoi, että olisi rahanhaaskausta tehdä nuo testit. Kokeilemme josko auttaisi se, että munasolut on edes hyviä(minulla ei ole!) ja siksi lähdimme lahjasoluhoitoon.

rydy onneksi olette saaneet pitkästä taipaleesta palkinnoksi lapsukaisia :)
 
Onpas täällä ollut kuhinaa...

Paulanna ikävä että päättyi näin, olisin sulle kovasti onnea toivonut.

Rudylle onnea plussasta.

Johkunen tuo kuulostaa niin tutulta. Mehän ollaan mieheni kanssa ihan täydellisiä kun paperilla katsotaan mitä soluihin tulee.
Yritettiin eka omilla, musta tuli hyviä tasalaatuisia muniksia aina se 20 ja aina yli 15 hedelmöittyi. No aina kävi kuitenkin niin että jäi 1 tai 2 siirtoon. Sitten tuli ajoitus vahinko yhdessä hoidossa että kerättiin vasta pe jolloin siirto olisi ollut ma,mutta ma soitettiin että vasta ti. Kun sitten menin sinne niin mitään siirettävää ei ollut, solut oli elossa mutta ei olleet kahteen päivään enään jakautuneet. No päätyivät siihen että munikset huonoja.
Kehoittivat tekemään miehelle DNA fragmentaatiotestin ja kromosomitestin,näissä kaikki ok.
Senjälkeen ystäväni luovutti meille munasolunsa ja yllätys yllätys hänen 14v nuoremmille soluille kävi samoin kuin mun solujen kanssa, hiukan pidemmälle jakaantuivat.
Eli miehessäkin oli siis vikaa vaikka paperilla toisin onkin. Seuraavaksi taas omille ja taas 20 munista ja lahjotetut siittiöt, tulos yksi tuoresiirto josta ihka eka raskaus joka päättyi viikolla 6.
Tämän jälkeen päädyttiin Puolaan lahjasoluhoitoihin jossa lääkäri ihmettelinkin miksemme yritä minun omilla soluilla mutta ymmärsi kyllä kun sanoin etten enään jaksa hoitoja omilla kun tulokset olleet niin huonoja.
Mutta pointti pitkällä ja sekavalla tarinalla onkin juuri se ettei ne testit aina kerro koko totuutta,ainakaan meidän kohdalla.

Tällä hetkellä täällä Puolassa kirjoittelen, kävin sopimassa hoidosta ja valkkaamassa miehen, mutta munasolunsa luovuttavaa ei ollut vielä löytynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Täällä on varmistunut alustava alkionsiirto päivä 14.4:), se nyt tietenkin voi muuttua jos kierto heittelee. On kyllä kauhean kallis, pelkkä pas siirto 1850e, että kyllä ne pietarissakin osaa rahaa vetää, kun ajattelee että 5700 jo maksettu per luovuttaja niistä soluista + pakastusmaksu 300e ja sitte pelkkä pas noin paljon! Hieman rahaongelmia tämä nyt aiheuttaa ja kauhea miettiminen miten pärjätään. Ressaavaa.
 
Osaisiko joku neuvoa ensikertalaista? Harkinnassa on suunnata ulkomaille hoitoon ja klinikka haluaa että käyn Suomessa yhdessä ultrassa, hormoniverikokeessa (FSH, AMH ym.) ja molempien tulisi käydä sukupuolitautitesteissä (Hiv, hepatiitti c ja b ja kuppa). Ultran osaan varata yksityiseltä mutta nuo testit? Asun helsingissä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten Prinsessatyttö??
Täällä selvisi sekin mysteeri PAS luonnonkiertoon, eli lääkäri puhui lääkkeettömästä, jonka käsitin että luonnonkiertoon tehty pas, mutta kun sain nyt aikataulut ja ohjeet, hän olikin tarkoittanut vaan sitä, että kiertoa ei rytmitetä tai ajoiteta e-pillereillä kuten aiemmin, vaan omasta kierrosta alkaen sitten..mutta progynovat, Divigel ja Crionone (luget) tulee siis ihan niinkuin ennenkin. Toivottavasti limis kasvaisi paremmin! Nyt sitte jännätään miten kierto alkaa.
Kuka tietää alkioiden sulatuksesta kertoa. Koska ne otetaan sulamaan ja kauan sulatus vie aikaa? Mietin sitä kun venäjälle asti menee ja sieltähän tietenkin sulatetaan 1 olki jossa 2 alkiota. Jos kumpikaan ei selviydy, pystyvätkö he ottaa toisen satsin siis oljen vai eikö sellainen onnistu? Kun kuitenkin alkioita pakkasessa 7. Ois kauheeta matkata sinne ja sit ei siirtoa tulisikaan..kertokaa ken tietää.
 
aniraz_, pientä säästöä voisi tulla, jos menee sukupuolitautien poliklinikalle tekemään testit. Silloin pitää tietenkin olla joku "syy", miksi testit tehdään siellä. Olen pari kertaa käynyt, ja ymmärtäväisiä ovat olleet. Ei ole tarvinnut kuin sanoa, että on epäilys suojaamattoman seksin jälkeen. Toinen hieman eettisesti parempi paikka on veripalvelu. Olen itse ajatellut, että verenluovutuksestani palkkioksi saan sukupuolitautien tutkimukset. Hieman rahakkaammat edut kuin ne ilmaiset murkinat ja mehut siellä;) Kävin itse hormoniverikokeessa viimeksi klinikalla Puolassa. Todella edullista.

Iitu78, minuakin ärsyttää raha-asiat. Hoitoihin menee yllättävän paljon rahaa, ja ainakaan minä en ole onnistunut saamaan edes ultrista Kela-korvausta. Hoitojen lisäksi rahaa menee matkoihin, lääkkeisiin ja näihin verikokeisiin.

rudy, minäkin kovasti odotan, että pääsen kokeilemaan PASsia. Jospa siinä olisi se taika, mikä monilla tarvitaan onnistumiseen.

HalleB, Burma ja johkunen juttelitte näistä kaikista oudoista vioista, joita omissa soluissa on. Minulla on nyt sellainen tuntuma, että meillä on tällä kertaa laatukamaa, mutta pelkään, että omassa kohdussa on jotain (ohuen limakalvon lisäksi), että ei vain kiinnity. Olemmekin menossa lääkärille huhtikuun lopussa kyselemään, josko minulle voisi tehdä kohdun tutkimuksen.

Calcifer, minulla on myös tällainen vanhentumispelko. Lasissa on jo 37, joten aikaa ei ole hukattavissa. Toisaalta, jos viisikymppisetkin saadaan hoidoilla raskaaksi, niin eihän tässä kiire ole. Toisaalta oma kroppa on jo vaihdevuosivaiheessa...
 
Heippa hei. Täältä pärähti tänä aamuna miinus testiin niin kuin arvelinkin.. Nyt lopetin lääkkeet ja odottelen vuotoa. Pitää vielä soitella klinikalle että miten tästä. Haikein mielin mutta leuka pystyssä kohti seuraavaa hoitoa... Kiitos kaikille kannustuksesta <3
 
Deleted member 132730
Hei kaikille. Kaksi vuotta sitten kävin täällä lukemassa kirjoituksia pelonsekaisin tuntein hyvinkin ahkerasti. Lähipiirissä ei ollut ketään, jolta olisi saanut vertaistukea. Tästä palstasta tuli hyvin tärkeä minulle, vaikken silloin tänne mitään kommentoinutkaan. Vain niitä onnellisesti päättyneitä tarinoita kaipailin, ehkä niitä vain muistettiin niin harvoin tulla kertomaan jälkeenpäin... Ne harvat kun toivat ainakin itselleni uskoa lähes toivottomaan tilanteeseemme. Vastoin kaikkia odotuksia (ja tavanomaista tuuriani) plussasin ensimmäisestä alkion siirrosta, kaikki meni lopulta hyvin (monien mutkien kautta) ja meillä on nyt 10kk:n ikäinen poika. Hirmuisesti tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Sikkuralla kiitos tsempeistä! Täällä me pyöritään joo..ja koitetaan toinen toisiamme tukea. Tää on tärkeä palsta, etenkin kun monikaan läheinen ei ees tiedä että käydään hoidoissa. Tarkimmin kaikista nää palstalaiset kaiken on kuullut..
Prinsessatyttö, harmin harmi! Katse kohti seuraavaa yritystä.
Pikkukintsu, mä olen kyl saanut ultrista kela-korvaukset. Onneksi klinikka suostui siirtämään maksun eräpäivää..ois pitänyt muuten jo ensi viikolla maksaa.
 
pikkukintsu mullahan oli myös kaksiosainen kohtu, josta nyt syksyllä poistettiinkin väliseinä. Kirurgi joka poisti seinämän oli sitä mieltä että olisi syynä keskenmenoihini.
Mutta aina hirvittää että onko siitä haittaa kun onhan selvä että seinämän tilalla onkin nyt arpikudosta.

Leikkauksen jälkeen onkin ollut runsaammat kuukautiset, jota itse ainakin ajattelee että olisikin hyvä asia.

Mutta tiedä näistä. Toivottavasti saat selvyyttä asiaan. =)
 
meillä siis takana 5 tuloksetonta lahjamunasolusiirtoa omilla siittiöllä (taustalla se, että minulla amh 0,3 joten ei omia soluja), alkiot eivät ole kiinnittyneet ja hedelmöityksessäkin kovaa katoa. meillä tehtiin fragmentaatiotesti miehelle. viitearvot on 15 % paikkeilla, ja meilllä n. 65 % eli todella hurja (miehellä selkäydinvamma joka vaikuttaa tähän). otimme itse esiin lahjasiittiöt, mutta nyt vielä kokeillaan yksi (3. munasolulahj.) omilla siittiöllä. monet asiantuntijat ovat sanoneet, että tuo ei suoraan vaikuta, että on mahdollista raskautua. toisaalta on käynyt kato ja ei ole kiinnittymistä, niin se tilastollisesti mietityttää. seuraava eli 4. lahjoittaja sitten yritetään vielä lahjasiittiöilläkin. ei tunnu näistä olevan tietoa, eli siittiöiden vaikutuksesta kiinnittymiseen.

ekalla klinikalla eivät innostuneet yhtään edes testin tekemisestä, mutta toisella tehtiin heti klinikanvaihdon jälkeen. on sitten taustatietona että voi arvioida mitä jatkossa.

raskausmultivita ja arkitiinia, näitä on miehelle suositeltu
 

Yhteistyössä