Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sain Tsekin lääkäriltä vastauksen,että hän on samaa mieltä tuosta geneettisesti testatusta alkiosta,että sellainen siirretään sitten seuraavalla kerralla, onneksi. Odotin ,että olisi sitä mieltä edelleen,että jatkettaisiin normialkioilla.
En minäkään usko,että mikään on voinut muuttua. Minulla kuitnekin on alkioita kiinnittynyt jo 8 kertaa mistä eläviä lapsia aikaan saanut 3. Eli ei sitä kiinnittymistä pitäisi häiritä mikään. Toivon kovin,että nämä kerrat on ollut vain huonoa tuuria ja meillekkin se hyvä alkio tulee kohdalle.
Suomen lääkäri kertoi,että tutkimuksen mukaan, lapsi kotia normi blastoalkiolla on n 40% ja geneettisesti tarkastetuilla n 70% . Aika huima on ero tässä
 
Hyvä juttu esemila , että asiat järjestyy. Olikos nuo geneettisesti testatut paljon kalliimpi vaihtoehto ? Muistan, että niistä lueskelin. Huima ero onnistumisprosenteissa.

Kaikille vaiheisiinsa onnea ja kohtahan taitaa taas piinailjioita olla :heart:

Mitäs kuuluu Ida-Karoliinalle ?

T. Paulanna ja pavut rv 15+1
 
esmilalle: Halusin vastata sinulle tuosta myoomasta, että minulla oli aivan sama juttu. Ensimmäisen kerran joku lääkäri siitä ohimennen mainitsi varmaan 10v sitten ja unohdin koko asian. Sain sen jälkeen lapsen. Nyt sitten kun aloitimme hoidot niin taas yksi lääkäri siitä mainitsi ja kysyin että häiritseekö se kiinnittymistä? Niin hänen vastaus oli että ei voi varmasti tietää ja on siis todella pätevä gynis. Sitten kysyin toiselta lääkäriltä ja hän ei nähnyt koko myoomaa???? Sitten taas Tartossa ensimmäisessä siirrossa Tarton lääkäri sanoi heti että jaa täällä on sitten myooma.

Olin siis aivan hämilläni että mikä sen vaikutus nyt sitten on ja onko mikään? Ensimmäinen lääkäri sanoi siis tämä super asiantuntija että ei kannata poistaa kun sitä kysyin. Pyysin ultrakuvan siitä myoomasta ja sitten itse googlettelin ja tulin siihen tulokseen että on siellä kohdun sisällä ei mielestäni pitänyt häiritä kiinnittymistä. Asia vaivasi ihan hirveesti kun kukaan ei oikein ottanut mitään kantaa. Tulin sitten kuitenkin raskaaksi, joten ainakaan minulla vaikutus ei ollut dramaattinen vaan olen elänyt ko. myooman kanssa varmaan 20v jos en pidempäänkin.

Tauku
 
Moi kaikki!!

Hieno homma Esemila että ei tarvitse nyt noita turhilta kuulostavia testejä tehdä vaan saat tutkitun Alkion kyytiin. Muakin kiinnostaa että onko hinnassa iso ero ei tutkitun kanssa kun onnistumisprosentti on noinkin paljon korkeampi... Tiedän että Suomessa Dextra klinikka on ottamassa käyttöön tota alkion testaamista lähiaikoina. Siellä ainakin hinta tolle tutkimukselle oli aikamoisen korkea... Toisaalta jos sitten onnistuminen vois tapahtua heti yhdellä tutkitulla alkiolla niin kyllähän sen sitten mielellään maksaisi koska kyllä turhiinkin siirtoihin saa nopeasti tutkimuksen hinnan laitettua. Summa summarum hieno homma että saat tutkitun Alkion massuusi!!!<3

Rouva k33 pahoittelut negasta. Olin ihan varma että saatte plussan kun olit niin positiivisella mielellä koko hoidon ajan. =) mehän päästäänkin sitten piinailemaan yhdessä kun nyt jo sulla seuraava siirto. Ihanan nopeasti pääsitte muuten seuraavan siirtoon. Mä oon aina jotenki ajatellut että 1 kierto pitää pitää välissä ennen seuraavaa hoitoa. Ja me ainakin joudutaan varmaan rahankin takia pitämään, koska katselin että pas siirtokin on kallis joka kuukausi tehdä.

Tsemppiä kaikille muillekkin vaiheesiinne.

Omaa napaa: tänään soittivat klinikalta ja 12 munasolua olivat luovuttajalta saaneet. Tänään mieheni kävi omana osuutensa hoitamassa ja huomenna soittavat labrasta kuinka Monta alkiota maljalla lymyilee. Siirto on näillä näkymin keskiviikkona, eli blasto(?) siirrettäisiin. Jännittää hirveästi ja edelleen toi limakalvon vanhuus/vastaanottavuus mietityttää... Toisaalta oon koko hoidon ajan epäilly hirveästi lääkärin päätöksiä ja kaikki on mennyt hyvin, joten enköhän nyt yritä tässäkin asiassa luottaa lääkäriimme. =) Ollaan suunniteltu viikonlopulle kauheasti kaikkea ohjelmaa joten eiköhän se aikakin tästä kulu. Ja siirrostahan se todellinen piinailu vasta alkaa.

Ihanaa viikonloppua teille kaikille! Olette tärkeä vertaistuki minulle.:heart:
-Weeru
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä Reprofitissa kaksi tavis blastoalkiota maksaa 1680e ja yksi geneettisesti tarkastettu blastoalkio maksaa 1500e ja kaksi tällaista maksaa 3000e

Viime gynetarkastuksen tehnyt lääkäri ei mitään myoomaa ole ksokaan nähnyt eikä siis nähnyt nyt syyskuussakaan joten ei se kovin suuri voi olla tai sitten se on lihaksessa mitä lääkärikin epäili jos siellä jotain on ja se lihaksessa oleva ei sitten häiritse kiinnittymistä.

Nyt en muista mitä sanoin polyypeista,et näkyykö ne ultrassa vai vain siinä suolavesitutkimuksessa.

Onhan mulla tuo ultrakuva,mut en mä siitä osaa mitää itse katsoa :D
 
Viimeksi muokattu:
kiitos :)
juu siis vuoto kun tuli niin aloitin siitä lääkkeet perään eli olinko n2 päivää lääkkeittä. Limakalvo ultra tosiaan tehty ja näyttihän se vielä parempaa tietenkin ;) no nyt eilen käyty akupunktiossa ja aivan mahti fiilis mikä sai kropassa ... lämmin olo ja sain ohjeita kroppaani kohtaan eli nyt en sitte syökkään mitään kylmää :D minulla perna ja maksa huutaa ns apua ja näin kylmä huonoksi. Tänään työillan jälkeen työaamu ja tulipas ihanat unet kuin myös virkeenä heräsin ;) joten tämähän näyttää mahti hyvältä eikun siis piinaillaan ensiviikolla :D
 
Nopsaan tulin raportoimaan... 12 munasolusta kaikki oli hedelmöittynyt mutta vain säälittävät 4 kpl olivat aamulla kunnossa. =( onhan se toki enemmän kuin ei mitään, mutta kyllä mua noin suuri kato huolestuttaa. Maanantaina vasta saamme seuraavan kerran kuulla alkioiden kuulumisia. Jännittää sinnittelevätkö ne nyt sinne keskiviikolle saakka... Puuh... On tää tälläistä stressausta päivästä toiseen. Miten teillä muilla on luovutetuilla ollut ton kadon kanssa? Jotenkin ajattelin että kun munasolujen pitäis nyt olla priimaa ja sperma ok niin miksi sitten noin moni kuukahtaa?? Yritän vielä pysyä positiivisena, ja muistaa että yksikin hyvä riittäisi. Mä olisin onnellinen lopun ikääni jos edes yhden lapsen saisin. Viikonlopun jatkoja kaikille!
-Weeru
 
Weeru
niin kävi meilläkin n 11 puhuttiin ja kun mentiin hakemaan kyytiläistä oli 4 siirrettävää eli 4 lähti mukaan 3 oli samanlainen ja 2 kappaletta oli hyvää joten nyt ollaan menossa ensviikolla ottamaan kyytiläistä sitten nro3 joka samanlainen pakastimesta otetaan sulamaan. Se vaan on kaikki ei jaksa meillä oli 3 hentoista jotka ei vaan jaksanu :(
 
Weeru toivottavasti kadosta huolimatta, tule teille jo tästä yrityksestä lapsi. Minua myös mietityttää, kun munasoluja oli yli 20 ja niistä jäi 6 alkoita joista 4 hyvää ja 2 heikompaa. Kaksi hyvää siirretiin tuoresiirrossa ja siitä sitten molemmat meni kesken. Nyt jotenkin on mennyt luotto noihin pakkasessa oleviinkin, mutta kyllä ne ajattelin kuitenkin kokeilla. Minullahan hoitopaikka on Virossa. Milloin sinulla on siirtopäivä?

Esemila täytyy kyllä sanoa, että on mielestäni aika edullinen tuo testattu alko, jos on halvempi kuin kaksi blastoa ja raskaus prosentti 70%. Mitäköhän tuossa testissä tutkitaan?
 
Heippa, voisin liittyä pinoonne kun tuomio on minullekin langetettu: omilla soluilla ei enää lapsia tehdä. Lyhyesti: yksi clomialkuinen tyttö saatu reilu 3 ja puoli vuotta sitten, toinen ei sitten enää onnistunutkaan. Alkuvuodesta diagnosoitiin hiipuvat munasarjat (korkea FSH, AMH alle 0.2, ikää 33). Keväällä kokeiltiin julkisella IVF, josta saatiin yksi munasolu ja siitä kohdunulkoinen raskaus. Syksyllä kokeiltiin uudelleen mutta stimulaatiolle ei ollut vastetta. Nyt FSH oli edelleen noussut (31.4) ja julkisella ei minua enää hoideta, eikä yksityiselläkään sitä enää suositella, eli luovutetut on seuraava etappi. Kolmen viikon pääästä menemme lahjasoluneuvontaan ja siitä sitten toivottavasti pian ensimmäiseen hoitoon.

Olen tätä pinoa jonkun verran seuraillut ja pari kysymystä tuli heti mieleen... Tosi moni tuntuu olevan ulkomailla hoidoissa. Minkälaisia syitä/etuja on lähteä ulkomaille luovarihoitoihin?

Entä miten rahoitatte hoidot...? Ne ovat huimaisevat kalliita ja jos niitä joutuu tekemään monta peräkkäin... me olemme molemmat töissä ja keskituloisia, mutta silti se 7000e yhdestä hoidosta kirpaisee ja pahasti!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Lempiviola, ollaankin joa yhdessä palstailtu pitkään ja oli aika peräkanaa sulla se kohdunulkoinen ja mulla keskenmeno! Hienoa että lähditte kuitenkin lahjasoluhoitoon. Me lähdettiin ulkomaille aluksi sen takia kun mulle yritettiin IVF:ää eikä ollutkaan mitään vastetta..niin Pietarista saatiin samaan kiertoon jo luovuttajan munasolut. Siis se, ettei ole jonoja. Rahaa on palanut tosi paljon ja siksi tässä on mennyt puoli vuotta edellisestä siirrosta.
Vihdoin säästämisen jälkeen laskettiin, että suunnilleen helmikuussa päästäisi PAS.siin! meillä on 5 blastoa vielä pakkasessa odottamassa, mutta pelkkä PAS kaikkine kuluineen (matkat, ultrat, lääkkeet, siirto jne) maksaa 3000 euroa.
Weeru toivottavasti alkiot sinnittelee!! Tuttu tunne, meillä 1.luovuttajalta tuli 12 solua, 7 hedelmöittyi ja lopulta vain 2 selvisi siirtoon asti. Oli kyllä iso pettymys tuo kato! Kun sitten 2.luovuttajalta tuli 16, niistä 15 hedelmöittyi ja 9 alkiota saatiin blastoiksi. Että kyllä on munasolujen laadussa isoja eroja.
 
Oivikki: me ollaan toivottu pitkää viljelyä ja lääkärikin sitä suositteli, joten mikäli huomenna alkiot elossa ja näyttävät hyviltä niin keskiviikkona olis sitten siirto. Pelkään niin paljon että aamulla tulee puhelu labrasta että alkiot on sunnuntaina lopettanut kehityksen ja siirrettävää ei ole. =\ Voikun pääsisimme siirtoon ja pakkaseenkin olis kiva saada muutama odottamaan varmuuden vuoksi.

Lempiviola kyselit tosta rahoituksesta... Kallistahan tämä on. Me käytämme nyt omat säästömme tähän hoitoon ja saamme myös tarvittaessa apua vanhemmiltamme. Jos nyt ei onnistu niin voi olla että hetki menee että uuteen yritykseen päästään. Lahjasoluhoidossahan on yleensä n. Vuoden jonot Suomessa. Siinähän ehtii jo jotain säästää kun odottelee vuoroaan jonossa. Mutta tosiaan, kallista on. Monilla klinikoilla on mun mielestä myös rahoitus/osamaksu vaihtoehto.

Nyt nukkumaan. Niinku siitä jotain tulis kun huominen labran soitto pelottaa niin!!!

-Weeru
 
Viimeksi muokattu:
Lempiviola; tervetuloa joukkoon mukaan!

Rouva33 siirto taas ihan kynnyksellä, onnea matkaan!

Ja Iitulle kovasti tsemppiä uuden hoidon odotteluun! Niin väärin kun hoidot niin kalliita..kaiken muun henkisen paineen lisäksi.

Ja Weerun tietoja kovasti odottelen; toivottavasti siellä ovat alkiot virkkuina ja hyvävointisia!

Täällä minä piinailen yhden alkion kanssa ilman oireen oiretta...nyt kun tuo kortisoni ja Disperin ollut mukana niin edes lugeista ei ole tullut mitään oireita...tai mistä lieneen johtuneen. Vielä on menty niin että minä vien piinaa eikä piinaaminen minua mutta tänään alkoi pientä tuskaa asia taas tuottamaan..katsotaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Kiitos kommenteista ja tervetulotoivotuksista :) On se vaan epäreilua että toisten täytyy käyttää säästönsä ja enemmänkin asiaan, joka toisilla onnistuu jopa vahingossa. Meillä on varmaan varaa just yhteen hoitoon + mahdollisiin pakastesiirtoihin, mutta sen jälkeen on säästöt käytetty ja kaikki pitää sitten miettiä uudestaan. Meidän suunnitelmat on pysytellä kotimaassa, kun täällä pääsisimme hoitoon tällä hetkellä helposti ja nopeasti, mutta hinnat ovat vaan kovat. Mutta ulkomaan hoidoissakin hinnat tuskin ovat kovin halvat matkoineen ja pakollisine lomapäivineen...? Mielelläni kuulisin minkälaisia hintoja ulkomailla tehdyille hoidoille tulee.

Iitu, mukavaa kun on tuttuja ja vertaistukea <3 Teillä tulee sitten PAS:lle aika paljon hintaa, tuleeko suurimmat kulut matkoista yms? Tuolla yksityisellä klinikalla missä me käytiin juttelemassa, on luovarihoidon hinta kelakorvauksella 6900e + lääkkeet ja alkioiden pakastus, mutta PAS:in hinta oli vain jossain 800 euron tuntumassa.

Tsemppiä kovasti siirtoa odottaville ja piinailijoille! Mä yritän päästä mukaan kunkin tilanteisiin :)
 
Pietarissa on suunnilleen sama hinta 6900e yhden luovuttajan solut (takuu väh.10 solua), mutta PAS maksaa tosiaan 1850e+lääkkeet+suomessa tehtävät labrakokeet+ultrat+matkat niin se on pyöreesti kolme tonnia. Harmittaa kun mulla menee vuoden viisumi tammikuun alkupuolella umpeen, pitää kokonaan sekin hakea. Oma paperihässäkkä sekin. mutta what ever, kunhan vaan pääsee taas yrittämään!
 
Hei kaikki!
Meidän 4 alkiota olivat sinnitelleet ja huomenna on sitten blaston siirto. Jos kaikki huomenna niinkuin oli eilen niin 3 menee pakkaseen ja yksi siis siirretään. Jännittää ihan hirveästi!!!

Lempiviola: miksi/miten pääsette nopeasti hoitoon? Onko teilläkin ristiinluovuttaja? Oon nimittäin ymmärtänyt että aika tarkkaan vuosi on tällähetkellä kaikilla klinikoilla jono lahjamunasolu hoitoihin. Meillähän oli ristiinluovuttaja jonka ansiosta päästiin n. Puolessa vuodessa hoitoon. Kysyisin vielä tosta kun mainitsit että hoidon hinta Kela-korvauksen jälkeen, niin näitä lahjasoluhoitojahan ei käsittääkseni Suomessa korvata ollenkaan. Meille ainakin lääkäri sanoi että ei korvata. Mistään lääkkeistäkään en ole saanut korvauksia, vaan kaikissa resepteissä lukee että ei korvata. Ja meillähän syy miksi olemme joutuneet lahjasolu hoitoihin on minun aikaisemmin sairastama syöpä. Ikääkään meillä ei ole kuin 31 v. Mutta siltikään ei kuulemma korvata. Kerro siis ihmeessä jos oon väärässä, koska silloin ehdottomasti minäkin haen korvausta...=)

Rouva k33:lle tsemppiä siirron jälkeisiin piinapäiviin. Huomenna mäkin aloitan sitten oman piinistelyni.

Hassutassulle voimia piinailuun. Mones pp menossa?

Nyt lähden kaupoille, jos saisin vaikka vähän muuta ajateltavaa.:LOL:

-Weeru
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Weeru ihan huippu juttu, onnea huomiseen siirtoon.

Lempiviola tervetuola, mukaan. Minä olen ulkomailla hoidossa, kun ikärajat tuli Suomessa vastaan ja en voinnut täällä jatkaa. Hienoa, jos pääsette pian hoitoon. Itsellä Iitun tavoin tilanne, että olen välillä joutunut säästämään hoitojen välillä vaikka luottoakin olen käyttänyt, mutta onhan sekin maksettava, joten liian tiukille ei kuitenkaan halua vetää taloutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Weeru; nyt piti laskea oikein ja tänään taitaa olla pp5...eikä oireen oiretta, ei yhtään mitään! Ja hienoa että teillä 4 alkiota mukana yhä! Onnea kovasti huomiselle!

Jos tästä meille ei plussaa heru niin kyllä meidänkin tie ulkomaille johtaa parempien alkioiden toivossa vaikka tarttuuko nekään lienee enää meikäläiseen...suunnitelmia on Tsekkien suuntaan olemassa.

Rouva33; uutisia odotellaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
kaikki hyvin
kaheksaan jakautunut mukana <3 nyt vaan kaikki toivo jos ei enempi peliin nyt tästä se lähteköön ja pysyköön mukana. Lauantaina aamulla sitten pistelen gonapeptylin ihka ekaa kertaa :D kääk sekö mua sit jänskättää ;)

pp0 :) rauhaisaa nipistelyä <3
 
On näihin hoitopaikkavalintoihin sitten moninaisia syitä, joita ei ole tullut ajatelleeksikaan :) Me otettiin pieni peruutusvaihe ja kokeillaan sittenkin vielä josko mun munasarjat reagoisi pitkään kaavaan. Sitä ei suostuttu julkisella kokeilemaan, mutta yksityisen kautta onnistuu. Parempi pelata tämä tie loppuun asti niin voi sitten siirtyä lahjasoluhoitoihin ilman jossitteluja. Mennään kuitenkin jo lahjasoluneuvontaan, sillä omilla onnistuminen on aika epätodennäköistä.

Weeru, pistipäs mietityttämään tuo kommenttisi kelakorvauksista... Mulle jäi ensikäynniltä kyllä sellainen kuva, että hoito luovutetuilla kuuluu kelakorvattavien piiriin, hoitaja ympyröi sen hinnankin. Mutta korvaus täytyy erikseen hakea. Täytyy kysyä tätä vielä ensi kerralla! Joku täällä saattaa myös tietää paremmin? Ja eikös kaikki reseptilääkkeet mene lääkekattoon, eli jos/kun katto on täynnä niin lääkkeet ovat ilmaisia? Ainakin olen tänä vuonna saanut lääkkeet kuin lääkkeet 1.50e, vaikkei olisi liittynytkään hedelmöityshoitoihin (esim. migreenilääkkeet). Mielelläni myös kuulisin jos näin ei jostain syystä olekaan luovutushoitoihin liittyvien lääkkeiden kanssa! Sen tiedän, että luovuttajan lääkkeitä ja hoitoja ei korvata, ja sen takia nämä hoidot niin kalliita ovatkin.
 
Lempiviola: Meille ihan erikseen lääkäri sanoi ettei hoitoa korvata... Ja kaikkiin lääkeresepteihin jotka oon klinikalta saanut on laitettu punainen leima 'KORVAUS HAETTAVA KELAN KUOPION TOIMISTOSTA' . Toi lääkekatto on ehkäpä eri, eli jos se on täynnä niin tosiaan lääke kuin lääke on sen 1,50. Meillä ei oo tän vuoden puolella tehty vielä yhtään hoitoja, joten se ei ole täyttynyt. Eikä siis tulekaan täyttymään koska mitään kalliita pistoslääkkeitähän ei tässä hoidossa vastaanottajalle tule. Vain luget ja zumenon ja niistäkin vain zumenon on korvattava. Tyhmää jos tosiaan vain ennenaikaiset vaihdevuodet voi olla pätevä peruste saada korvaus.... Kyllä tulee muutenkin hoito maksamaan niin paljon, että olisi kiva jos edes jotain voisi siitä saada takas. No, raha on vain rahaa... Aion kuitenkin laittaa laskusta kopion plus lääkärin lausunnon yms liput ja laput menemään sinne Kuopioon. Eihän siitä mitään haittaakaan ole.

Toivottavasti teidän hoito omilla soluilla onnistuu! Mekin mietimme sitä vaihtoehtoa kun lääkäri sitä ehdotti, mutta päädyimme kuitenkin lahjasoluihin paremman onnistumisprosentin houkuttamina. :)

Piinailijoille pitkää pinnaa, ja muistakaa, oireettomuskin voi olla oire!!:LOL: huomenna liityn joukkoonne.

-Weeru
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33

Yhteistyössä