Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Johkuli-niin pahoillaan vuoksesi. Itsekin niin monen siirron läpikäyneenä tiedän miten epätoivoiselle se tuntuu...

Me tehtiin se ratkaisu että lähdettiin Tsekkeihin alkioadoptioon. Kyllä se pelottaa ettei sekään onnistu mutta tätä on nyt vaan kokeiltava. Meille löytyi nopeasti alkiot ja 13.11 alustavasti sovittu siirtopäivä.

Joku kyseli lennoista ja samaa mieltä Paulannan kanssa että lennot Prahaan ovat edullisemmat kuin Wieniin. Me lennetään Norweigianilla suht edullisesti. Toki varattiin ne ajoissa hieman riskillä mutta onneksi oman kierron aikataulu piti.

Pahoittelut myös muille neganneille...mutta reippain mielin kohti uutta hoitoa! Itse jaksan vielä uskoa siihen plussaan!!!
 
Suuret pahoittelut negasta Johkuli! :( niinhän se on että yksi lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista. En ole mikään asiantuntija mutta munkin korvaan toi 60% kuulostaa aika isolta. Piti ihan luntata ja löytyi papereista tällainen, että (tutkimus tehty 500 siemennäytteestä) yli 29% fragmentaatiolla on huomattavasti alentunut hedelmällisyys, vähemmän alkaneita raskauksia ja enemmän keskenmenoja. Mutta mistä näistä tietää mikä on loppujen lopuksi syynä. Toivotaan että alkioadoptiosta löytyisi teille ratkaisu! Onko pitkä jono?

Hassutassu jännää! :)

Fannin testituloksia minäkin odottelen...

Pp10 On kyllä niin normaali olo että pitää aina välillä miettiä että kävinkö mä ihan oikeasti siellä siirrossa vai kuvittelinko vain?!
 
Hei,

Kirjoitin tänne aiemmin sain muutaman vastauksenkin - kiitos niistä :)
Onnistuin kuitenkin poistamaan viestini, joten kysynpä vielä uudestaan, sillä uskoisin täältä löytyvän kohtalontovereita.

Eli itselläni on selvinnyt IVF hoidossa mahdollinen munasolujen laadun heikentyminen. Toinen vaihtoehto on sperman heikentyminen, mutta se on ilmeisesti epätodennäköisempää.

Onko kenellään muulla käyny niin, ettei siirtoa ole tehty lainkaan huonon laadun takia?
Meillä siirto peruttiin,koska hedelmöittyneet solut fragmentoituivat vakavasti, olivat monitumaisia ja osa ei jakautunut lainkaan.

Onko kenelläkään teistä ollut vastaavaa tilannetta laadun kanssa? Tarvitsisin vertaistukea, tunnen oloni ihan kummajaiseksi :(
 
NEGA testattu tänään. Ei ollut kyllä minkäänlainen yllätys. Eilen alkoi nimittäin näyttää kuukautisilta ja tänään vielä enempi. Olin klinikkaan yhteydessä ja suosittelevat yhtä välikiertoa. Suomessa on seuraava hoitokierros on aloitettu heti samantien. Hiukan harmittaa, että joutuu odottelemaan, mutta minkäs teet. Reprofit-klinikka on kuulemma joulutauolla 23.12.-5.1. joten täytyy toivoa, että kierto pysyy normaalissa rytmissä ja pääsemme siirtoon vielä ennen joulua, muuten tulee tosi pitkä odotus ;)

Näin jälkikäteen voi pohtia hoidon kulkua. Alkioden osalta meillä meni hienosti, mutta jokin tässä "vastaanottavassa päässä" meni nyt pieleen. Mutkiahan oli matkassa, 0-ultrassa huomattiin polyyppi, joka poistettiin ennen estrogeenin aloitusta. Limakalvo kasvoi ihan ok:sti ollen 9,5-9,9 mm. Mutta tuhruahan mulla oli jo pp3, Crinone oli koko ajan värjäytynyt tummaksi ja tuhru sitten uudestaan pp9 edeten vuodoksi. Tuntuu, että pientä "tihutusta" saattoi olla koko ajan, vaikkei pikkuhoususuojaan asti vuotanutkaan. Tämä hoito oli aikaisempiin nähden erilainen myös siinä, että ensimmäistä kertaa käytettiin e-pillereitä, jarrulääkitystä, kortisonia ja aspiriinia. Aika monta muutosta siis :/ Aikaisemmin käytössä siis vain Estradot ja Crinone, eikä mitään vuotoja ja 3 kpl plussiakin. Onko jollain kokemusta, että esim. aspiriini olisi aiheuttanut vuotoja? Tsekeissä/Jenkeissä aspiriini ja kortisoni tuntuu olevan aikalailla vakiona hoidoissa.

Johkuli :hug:jaksamisia sinullekin, uskotaan että tämä nega-aalto kääntyy vielä plussa-aalloksi. Alkioadoptio tuntuu hyvältä vaihtoehdolta harkita, joskin iso askel taas.
 
Hei! Meillä on lähtenyt hoito käyntiin. Luovuttaja on löytynyt ja nyt ajoitetaan kiertoja kohdilleen. Siirto on joulukuun alussa. Ollaan Fertinovalla hoidossa. Tää hoito tuntuu mukavalle, kun ei ole piikkejä ja huolta omasta munasolulaadusta. Me ollaan tehty 3 IVF-hoitoa, joissa on päästy vain tuoresiirtoon heikoilla alkiolla/alkioilla. Viimeisin oli helmikuussa joten pitkä tauko tuli tähän väliin.

psykologikäynnistä en tiedä sainko siitä hirveästi irti asian puolesta, kun olin netistä asiaa jo niin pitkään tutkinut. Mutta se teki asiasta konkreettisemman ja auttoi suruprosessissa eteenpäin.

primolut nor-lääkkeestä kellään kokemuksia? Onko aiheuttanut teillä yöhikoilua?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
:hug: neganneille .
Fanni : asperiini pienellä annoksella tuskin vuotoa aiheuttaa, juttelin just suomen lääkärin kanssa asiasta ja hän sanoi, että yleensä viikolta 20 lähtien voi aiheuttaa vuotoja ja siksi lopetellaan silloin. Minulla siis ollut menossa asa jo ennen siirtoa ja jatkuu edelleen. Paitsi nyt mulle sanoi viimeksi toinen lääkäri polilla, että uusimmat ohjeet on, että Asa 100 mg jatkuu viikolle 36-37 asti, jos epäilystä tai taipumusta raskausmyrkytyksestä tai että voisi olla riskitekijöitä...
Söin itse Efamolia ennen ja jälkeen siirron ja vuotoja oli ihan alussa ja lääkäri määräsi tämän lopetettavaksi, siihen ne vuodot loppuikin. Tai oli jo loppunut ennen lopetustakin.

E-pillerit ja jarrut mullakin ollut joissakin hoidoissa, viimesimmissä ei ollut ja niistä sitten vasta plussat. Mikä sitten johtuu mistäkin, en tiedä.

On kyllä tosi ikävää lukea kaikista negoista ja tiedän tunteenne ja surunne, niin monesti olen rämpinyt siellä negasuossa minäkin. Sieltä on vain aina noustava, ei auta. Voimia kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Laskeskelin juuri, että tänään on normikierron kp 33 ja mulla kierron pituus 30-31 pv, joten ihan oman kierron mukaanhan tuo vuoto tuli. Ilmeisesti lääkkeet ei estä vuotoa, mikäli raskaus ei ole lähtenyt alkuun. No mitäpä näitä, nokka kohti uutta yritystä! Ja nopeasti se kk menee sitten kuitenkin.:D
 
Voi ei Fanni! Pahoittelut :( kannattaa kysyä lääkäriltä jos noi lääkitykset mietityttää, nimittäin mulla Reprofitin hoidoissa ollut molemmissa vain estrogeeni & progesteroni, eikä muuta olla edes ehdotettu. Luulisin siis että on joku syy (esim useat keskenmenot) miksi noita sulle ehdottavat. Ellei sitten lääkäriksi ole osunut semmoinen joka määrää ne kaikille potilailleen. Toivottavasti pääsette vielä ennen joulua!

Muoks. Niin jarrulääkitys ollut myös mutta ei tukilääkitystä
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Johkulille ison isot pahoittelut vielä. Munkin mielestä toi siittiöiden fragmentaatio prosentti kuulostaa aika isolta... Siis kun on viitearvoa noinkin paljon isompi. Toivotan teille hirmuisesti onnea alkioadoptioon!!! Ehkäpä se on se teille sopivin hoito ja siitä sitten plussaa. Saanko kysyä kun sinulla on kuitenkin noin monta siirtoa takana niin oletko koskaan saanut plussaa vai aina vaan negaa?

Jumprahuitti, sä voisit nyt käynnistää sitten plussa aallon täällä meidän palstalla. Oliko sulla pas vai tuoresiirto?

Mimosa, yleensähän lahjasoluihin siirrytään just sen takia että omissa soluissa on jotain häikkää. Ainahan se ei ole noin selvää että mitä alkioille tapahtuu, mutta meillä siis kato oli valtava. Kaikki kyllä hedelmöittyi, mutta sitten siirtokelpoisia olikin vain yksi. Sekin vain säälittävä 4 soluinen ja hidas. Siksi sitten aika nopeasti siirryimme lahjasoluihin. Noita fragmentoitumis-tekijöitähän ei Suomessa kai kovin herkästi tutkita ja syy siihen jää usein selvittämättä. Lahjasolusta voisi olla teillekkin apua ehkäpä.=)

Fannille pahoittelut negasta. Aivan ahterista. : / onneksi teilläkin jo seuraava etappi siintää horisontissa. Kyllä se siitä. Sure nyt kuitenkin rauhassa. Itellä meni huikeat 2 päivää siinä itkusta ja itsesäälissä, mutta nyt on jo mieli siirtynyt tulevaan pas hoitoon. Silloin kyllä tuntui että mä en selviä tästä pettymyksestä koskaan.:LOL:

Aniraz, kiva että luovuttaja löytynyt ja hoito päässyt alkamaan. Tsemppiä. Mulla ei noista primoluteista tullut mitään oireita.

Täällä kärsitään aivan megalomaanisen kauheista kuukautisista. Mä vannon että mulla ihan supistelee!! Ikinä ei näin kamalat ollut. Tavaraa tulee ja kipeä oon kuin mikä. Särkylääkettä kuluu. Liekö sitten johtuu siitä kun jouduin niin kauan sitä limakalvoa kasvattelemaan ja söin zumenonia 3 (!!!) viikkoa putkeen... Pas mulle tehdään onneksi ilman lääkkeitä omaan kiertoon.

Tsempit meille kaikille näiden vaikeiden asioiden kanssa painiville supernaisille!!
-Weeru
 
Viimeksi muokattu:
Jumprahuitti juurikin niin, liittyy keskenmenoihin. Suomessa lääkäri kuitenkin sanonut, että on alkioperäistä ts. Kun alkio on terve onnistuu kyllä. Ei myöskään usko tästä lisälääkityksestä olevan hyötyä, kun ei ole todettu tukostaipumusta eikä vasta-aineita tms. Mutta, näissä on niin monta koulukuntaa ja eikä voi tietää mikä vaikuttaa mihinkin.

Weeru Kyllä se tästä, mulla on jo niin monta pettymystä hoidoissa takana, että siihen on "tottunut". Toki se kirpaisee, mutta tämän asian kanssa ihminen on niin luonnon armoilla. Joko raskaus alkaa tai sitten ei...se on otettava mikä annetaan : /
 
Pahoittelut että niin monta negaa tuli samaan aikaan :(

Mimosa meille tehtiin 5 hoitoa omilla soluilla ja mukana oli aina fragmentoitumista ja monitumaisia, siirtoon päästiin aina mutta pakkaseen meni vain kerran tavaraa. Meille lääkäri sanoi mm. monitumaosuuden johtuvan munasoluista, samoin kun meillä karsiutuminen alkoi tapahtumaan heti hedelmöittymisen jälkeen niin lääkäri sanoi tämänkin johtuvan munasoluista. Apu löytyi siis lahjoitetuista munasoluista.

Fanni en tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta mulla oli klexane-napapiikit ohentamassa verta ja kortisoni molemmat endon takia. Lisäksi söin silloin omegaa. Plussa tuli mutta vuoto alkoi viikko plussasta ja kesti 3 viikkoa. Ensin lopetettiin klexane josko se olisi aiheuttanut verenvuotoa ja sitten omegat. Sitten vuoto tosiaan loppui täysin. Mulla itselläni on muutenkin aika ohut veri eli vuodot saattoi johtua lääkkeistä.

Aniraz pidän taustalla kovasti peukkuja =)
Muistini mukaan mä hikoilin ennen siirtoa ja arvelutti sen takia voiko mitään tapahtua. Nyt en kyllä enää muista milloin se hikoilu alkoi : /

Weeru lähetä ne supistelut tänne, mielellään otetaan jo vastaan!

Jaksamista kaikille hoitojen keskelle paljon!

johkunen & pojat 36+2
 
Mimosa meidän omilla soluilla tulokset olivat samanlaisia kuin monella muulla täällä. Munasoluja tuli hyvin, hedelmöittyi, mutta sitten alkoi kato käymään, paljon fragmentaatiota, liian nopeasti jakautuvia ja liian hitaasti jakautuvia sekä monitumaisia. Lääkäri sanoi että munasoluissa on vika ja toivon että diagnoosi osui oikeaan, että kallis hoito toimisi.

primoluteja enää viikko onneksi. Tuntuu että on pinnakin kireellä ja mieli matala... no voihan johtua siitäkin että hoito jännittää kuitenkin.

weeru huh, ikävältä kuulostaa kivut!

pahoittelut neganneille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Voi että...Kuulostaapa niin tutulta teidän muiden kokemukset. Kiitos paljon vastauksista weeru/johkunen/aniraz.

Meillä lääkäri haluaa tutkia vielä kromosomit ja sperma dna fragmentaatiota tms. Meillä on tosi hyvä lääkäri, mutta näistä kokeista tuli hieman rahastuksen maku, sillä kokeiden lopputulos ei muuta mitään.

Oma tilanne ei tunnu nyt niin totaalisen harvinaiselle ja jotenkin epänormaalille.
Kiitos vertaistuesta <3
 
Huomenta =) Sain ohjeet PASia varten. Estrogeenilääkityksen aloitus kp1, ultra kp 12-13 ja jos limis yli 7 mm, aloitetaan progesteroni. Siirto kp19-21. Nyt olen hiukan ihmeissäni tuon progesteronin aloituksen suhteen nimittäin aikaisemmin aloitus on laskettu alkion iän mukaan (ts. jos 3-päiväinen, niin aloitetaan muistaakseni 3 päivää ennen siirtoa). Tuoresiirrossa lääkitys aloitettiin punktiopäivänä. Miten teillä muilla on tämä? Lähinnä sitä mietin, että jos vaikka menen ultraan kp 12 ja limis silloin on yli 7 mm, aloitan lääkityksen, niin siitä kai kuitenkin lasketaan tietty siirtopäivä vai voisiko laskea halutusta siirtopäivästä ikäänkuin taaksepäin? Limis mulla on aina kasvanut odotetusti, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Tsekkeihin kun ollaan menossa olisi tietty hyvä, jos voisin tarkemmin suunnitella siirtopäivän. Vinkkejä kaivataan miten on fiksuinta tehdä/ajattella tätä :)

Jumprahuitti joko sulla on testipäivä?? Toivotaan, että sinä saat plussapuhurin aikaan:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan, mäkin kyttään J:n kuulumisia :)

Ja joo, muniksissa on varmasti täällä kaikilla vikaa enemmän tai vähemmän mut mä uskob et myös siittiöillä on isompi merkitys ku ehkä tiedetään. Koska tuntuu että monella monetkaan alkiot ei kiinnity mut toisilla plussaa tulee siirrosta toiseen esim sisaruksien merkeissä
 
calcifer varmasti on siittiöillä merkitystä. Sehän tässä huolettaa. Meillä dna-fragmentaatio on alleviiterajan kuitenkin. Mutta ei mun munasoluissakaan mitään näkyvää vikaa ole, ihan hienolta näyttävät biologin silmiin. Joten kyllä mua pelottaa jos paljastuukin nyt että vika on siittiöissä. Haluisin niin mieheni biologisen lapsen ja lisäksi miehen kanta luovutettuihin siittiöihin on vahvasti kielteinen.
 
Johkuli :hug:. Toivottavasti saatte pian hyvän luovutetun alkion.

Fanni toivottavasti seuraava siirto sitten olisi se +. Tuosta lääkkeen aloituksesta en osaa sanoa mitään. Tuntuu olevan niin monenlaisia näkemysiä näissä hoidoissa ja lääkekoktaileissa, että ei oiken pysy perässä.

Paulanna Itseä kyllä harmittaa, että joudun ottamaan jarrun ja sitten kasvattaa lääkkeillä limistä, kun olen nyt hoidossa tallinnassa, ei suostu tekemään omaan kiertoon siirtoa, vaikka Suomessa on tehty ja ihan hyvin on onnistuneet ajotuksen puolesta eli limis kasvaa ok ja luget ollut tukena loppukirrossa. Minulla ei sitten jostain syystä pelkillä estroilla ole päästy siirtoon vaan sillon kroppa ei suostu yhteistyöhön.
 
Heippa vaan kaikille!

:hug: kaikille negan saaneille...

Hoidon aloittaville pelkkää positiivista...

Joku saattaa mut muistaakin ketjusta vaikka olenkin pitänyt hiljaiseloa täällä käymisen suhteen.
Joka tapauksessa päätimme yrittää vielä kerran lahjasoluhoitoa, kiitos äidin joka sponsoroi tätä myös.
Siirrettiin kaksi alkiota 8.10. josta sitten plussa 20.10.:)
Nyt siis täynnä 6+1 ja viime keskiviikkoon asti kaikki hyvin. Mutta silloin tuli ensimmäinen vuoto ja tänään nyt sitten toinen.
Ei paljoa mutta selkeä lorahdus kyllä. Onko kellään kokemusta samankaltaisista vuodoista ja kaikki olisikin hyvin...?
Kiitos jos joku jaksaa vastailla...

Aniraz itse oon käyttänyt monesti Primolut-noria ja mulla toimii ainakin paremmin kun perinteiset e-pillerit kun hoitoa on ajoitettu. Hikoilua en muista mutta aika ärtynyt olo tulee niistä mulle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Toivottavasti Burma kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu :) Voisin melkein sanoa, että lähes poikkeuksetta jokaisella on alussa vuotoja ( joillakin koko raskauden ) kun raskaus saanut alkunsa hoidoilla. Käy lukemassa ja tervetuloa mukaankin ketjuun : Luovutettujen munasolujen/ alkioiden avulla raskautuneet.
Tuo vuoto pelästyttää ja sitä vain joka kerta pelkää enemmän sitä ja varsinkin jos sitä tulee. Mullakin tuli kahtena eri päivänä, toisena ihan kirkasta verta ja toisena rusehtavaa ( näillä väliä viikko ellei enemmänkin). Sain sitten ohjeet nostaa estrogeeni- ja Lugesteron annosta, jos vuotoja tulee ja ne loppui kyllä tähän ohjeeseen.
Toivottavasti antaa toivoa sinulle :)

Neganneille superhalit ja jokaiselle toivon sitä plussaa, on se niin väärin ...

Paulanna ja pavut 18+3
 
Voi mikä nega-aalto täällä ollut...ei voi olla totta!! Uskomatonta että oliko tosiaan niin että me kaikki piinailijat vedettiin negat...Onneksi Burma kertoi ilouutisen!! Harmi vaan nuo vuodot, vaikka olisikin harmitonta niin aina se säikäyttää. Oliko teillä Burma luovutetut alkiot?

Fanni; minun hoitoni menee varmaan samaa kaavaa kuin sinunkin. Klinikan ohjeen mukaan aloitin Zumenonin kp 1 ja nyt 12 pvä eli 5.11 menen limisultraan. Itse toivoin siirtopäivän olevan 13.11 eli kiertopäivä 20 koska minulla oli jo liput ostettuna Prahaan 12.-14.11. En ole varma vielä koska saan ohjeet aloittaa Lugesteronin mutta 5.11 se varmaan selviää kun kerron ultratuloksen klinikalle. Tässä hoidossa minulla on Suomen lääkärin/oman sovelluksen (kiitos Paulannan!) mukainen lääkitys myös disperinin ja kortisonin osalta. Kevyempi kuin aiemmin. Voi että toivon että tämä onnistaisi...
 
Hassutassu juu on lahjamunasolut ja siittiöt.

No yritän pysyä positiivisena, mutta pelko keskenmenosta on on kova.
Kolme kertaa olen plussan saanut, ensimmäinen kemiallinen ja kaksi viimeisintä keskeytyneitä keskenmenoja viikoilla 7 ja 8.

Paulanna kiitos tsempeistä ja kutsusta, mutta ei pysty ennen kuin saan vahvan sydämen sykkeen ja ohitettua viikon 8...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä