Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Paulanna listan päivittämisestä, pitää ottaa siitä tapa. Koska on kiva että siitä näkee missä kukin menee. Ja parasta loppuodotusta sinulle!

On kyllä erilaisia käytäntöjä noissa testeissä eri klinikoilla. En uskaltaisi lopettaa lääkkeitäkään liian aikaisin. Tänään täytyy taas kertoa oudoista oireista, tai oikeastaan eilen alkoi vasemmassa isovarpaassa sellainen jomottelu, joka säteili. Vähän kuin varvas olisi ollut puutunut. Tänään se oli aamulla oikeassa isovarpaassa. Lisäksi vatsassa on ihan alhaalla ollut jännä olo, ei kunnon menkkakipua mutta sellaista painon tunnetta virtsarakon suunnalla. Ihan erilaista kun aiemmin. Ja pari päivää tässä oli todella loppukierron fiilistä. Alapää on kyllä edelleen ihan kuin ennen menkkoja. Huomenna aamulla testaan jos uskallan!
 
Aniraz onnea plussasta! Mites piinailijoilla menee?
Minä olen nyt ollut yhteydessä Tseikkeihin Reprofitiin ja tosi hyvää palvelua olen heti saanut, tarjottiin jo hoitopäivämäärää mutta se oli ajankohdallisesti tosi vaikea ja jouduin sanomaan ettei se onnistu. Nyt jännittää, että mitähän uutta ajankohtaa ne ehdottaa ja toivottavasti ei mene kovin kauas, tämä tarjottu aika olis ollut toukokuun lopussa.
Onko täällä muita Reprofitiin menijöitä tai siellä olleita?
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Paljon onnea Aniraz! Mua kiinnostaisi, paljonko oli sun Hcg?
Jonnuli, tosiaan nuo testipäivät vaihtelee. Meidän klonikalla pp11 kun blastoalkiot, ehkä alkioiden ikä vaikuttaa, blastot niin kehittyneitä että pitäis näkyä aiemmin. Meillä lääkäri painottaa ehdotonta veritestiä, ei saa kuulema hoitoalkuisissa luottaa pelkkiin kotitesteihin. Meillä on se ohje että jos hcg on yli 50 niin lääkkeitä jatketaan ja varataan ultra rv 7+ ja jos hcg 3-49 niin uusi testi parin päivän kuluttua, eli vaihteluidenkin takia tarkasti testataan.
 
Jonnulia tulen aamulla tänne kyttäämään! Musta toi kyllä on takuuvarmaa jo. Kamalaa, mitäs sitten, teillä on hirveä lasti pakkasessa :O :D! ? Voi veljet! Melkoinen poimmi :)!

Peukut Hassutassu! Millos sä testaat?

Bessonnitsa. Mä olen houkutellu miestä mut se ei meinaa innostua ulkomaista :(!
 
Bessonitsa me ollaan oltu hoidoissa Reprofitissa. Törmäsin itse aikatauluissa juuri tuohon. Ehdottivat aikaa 4-5 kk päähän, jonka oli meille täysin mahdoton. Ja seuraava sopiva olisi taas mennyt selkeästi eteenpäin. Tästä johtuen, otin yhteyttä yhteen ns. Agencyistä, jotka tekevät klinikan kanssa yhteistyötä ja yllättäen, päästiin hoitoon paria kuukautta aikaisemmin ja juuri meille sopivana ajankohtana. Lisäksi toivottiin juurikin ns. takuuluovuttajaa, jolla aikaisempia näyttöjä. Yhteydenpito hoitui joustavasti, agency kommunikoi klinikan suuntaan ja kaikki paperit ym. tehtiin etukäteen valmiiksi. Ei tarvinnut sitten klinikalla hermoilla niiden kanssa. =)

T. Fanni 8+4
 
Nega. Ei kai siitä muuta vi sanoa, vaikka miten toivon että muuttuisi. Itseäni häiritsee pari juttua, kävin 3h aiemmin vessassa ennen aamutestiä ja lisäksi pissasin väärälle puolelle testitikkua aluksi (vain toisella puolella oli sitä ruudukkoa). Enkä käyttänyt kuppia niin ei sitä voi uusia. Soitan klinikalle vielä siitä miten menetellään!

Jotenkin ei harmita nyt juuri niin paljon, johtuen tosta pakkasesta varmaan. Tai sitten olen niin pessimisti kun en usko että koskaan näen positiivisen testin!
 
Aniraz Hcg on tosiaan hyvä! Mulla oli about saman vaiheisella (hidas blasto vastaten 4pv) yli puolet matalampi ja hyvin meni :)

Jonnuli mikä pp sulla nyt olikaan? Eiku uutta testiä vaan!! Ja onneks pakkanen on täynnä, vaikka mun mielestä joka hoitorumba on kuitenki oma stressinsä. Halaus
 
Jonnuli tee uusi testi jos jäi vaivaamaan. Onpa harmi jos nega nyt pitää. Tämä pitää surra pois ja usko pois; kun uusi rumba alkaa olet taas toivoa täynnä : ) Ja tehän voitte kokeilla heti tähän perään jo uutta hoitoa.

Itsestä tuntuu että nyt nämä piinapäivät menee vähän liiankin vauhdilla, tiistaina siis menen verikokeeseen. Ja sit se totuus on kohdattava, ei auta.

Mahakipuja on välillä edelleen eikä kahvi ole maistunut muutamaan päivään mutta muuten aika normi olo. Että näillä mennään.

On mulla joskus aiemmin ollut kans tuon kahvin juonnin kanssa ettei ole maistunut vaikken raskaana ollutkaan. Taitaa nämä lääkkeet tehdä kaikenlaista. Joten taas kaikki nk. Raskausoireet voidaan kumota lääkeoireilla. Niin kova väsy on kans.

Rouva33 ei ole mitään kuulunut nyt...toivottavasti kaikki hyvin siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on pp11. Klinikalla olivat sitä mieltä että ehdottomasti veritestiin. Kävin vaan niin myöhään että tulos tulee maanantaiksi... Teen aamulla vielä testin ja ehkä sitten jatkan lääkkeitä viikonlopun ajan. On se kumma ettei voi suoraan mennä veritestiin! Mutta on kyllä negafiilikset. Kiitos kaikille tsempeistä!

Täytyy pyytää alkioliimaa ainakin. Mietin myös kortisonia, kun mulla on kilpparilääkkeet eikä niistä kilpirauhasongelmista aina tiedä mitä ne tekee niin jos kortisoni voisi auttaa... Onko kellään vajisongelmaisella ollut Suomessa hoidossa kortisoni?
 
Viimeksi muokattu:
calcifer kiva kuulla! :)

jonnuli samaa mieltä! Miksi kotitesti pp11 jos se on epäluotettava? Mun mielestä näissä hoidoissa se veritesti pitäisi olla pakollinen. Se on luotettava ja hinta on pisara meressä.

hassutassu sulla onkin kohta testi eessä! Plussaonnea!
 
Jonnuli-77 Ehdottomasti pyytäisin testaamaan kilpparivasta-aineet.
Mulla oli hoidoissa kortisoni mukana ja niistä hoidoista tuli plussat.
Mulla kilppariarvot aika ok mutta otettiin juurikin vasta-aineiden takia kortisoni mukaan.
Ja ne vasta-aineet tekee sen että vajis kehittyy jossain vaiheessa.
 
Jonnuli, pahoittelut jos nega! Mutta onneksi on teillä pakkasukkoja, kyllä se kummasti lohtua tuo vaikka aina nega harmittaa.
Mulla ei ole kilpirauhasongelmia, mutta silti ensi hoidossa on ekaa kertaa kortisoni mukana. Saa nähdä tekisikö se ihmeitä..
 
Pahoittelut jonnuli:(, onneksi teillä on hyvin asiat pakkasessa!

Onnea Tia-tuu ja tervetuloa odottajien palstalle :)! Kiva kun saadaan sinne lisää porukkaa.

Tsemppiä hassutassu, etkö meinaa testata ennen verikoetta?

Toivottavasti rouva33:lla on tullut plussa?

P 26+4
 
Voi hassutassu...niin toivoisin plussaa sinulle.

Mulla olisi toiveena päästä hoitoon keväällä, mutta pelkään, että laitan järjettömän määrän rahaa hoitoon ja tuloksena ei tulekaan siskoa/veljeä. Silti haluan toisen vaikka niin vannoin, että jos saan yhden niin se riittää. Eipä kuitenkaan niin käynyt.

Kuitenkin tuntuu pahalta tuollainen ajatus, koska kaikilla ei ole sitä ensimmäistäkään. Huonoa omaa tuntoa kannan suunnattomasta toisen lapsen kaipuusta!

Jospa sitä jostain saisi 7000€ ja menisi hoitoon, kun ystävä lupasi solujaan taas luovuttaa.

Miten teillä muilla on rahotus hoidettu?

Ja tsemppiä piinailijoille!
 
Tein vielä uuden testin lauantaina ja nega sekin. Uutta kiertoa kohti! En osaa nyt surra tätä juurikaan, voi olla että kun lääkkeiden vaikutus lakkaa niin se iskee tajuntaan. Eniten syyttelen itseäni siitä että olen varmaan alkioita hylkivä... Sitä suuremmalla syyllä pyydän kortisonin ja kaikki mahdolliset avut seuraavaan hoitoon.

Mulle on jo lääkkeet passiin annettu mutta yritän saada lääkärin kirjoittamaan kortisonin lisäksi. Pitääkö sen kanssa olla aspiriini? Shenda kiitos kokemuksista! Mulla on testattu jotain vasta-aineita ja muistaakseni oli viitearvoissa mutta koholla pikkasen.

Hassutassu, mä pidän peukkuja että tuhru olisi jotain kiinnittymiseen liittyvää! Onko sulla veritesti jo alkuviikosta?

Elinas, meillä on säästetty tässä vuosien varrella rahaa. On jo 6 vuotta toivottu lasta ja tietenkin käyty hoidoissa. Ollaan siinä hyvässä tilanteessa että molemmilla hyvä työ ja isoja lainoja ei ole ollut maksettavana. Hoitoihin menevä raha kirpaisee mutta koen tämän niin tärkeänä että antaa mennä.
 
Nat
pahoitteluja ja voimia uusiin yrityksiin negalaisille :(
onnitteluja ja turvallistaa matkaa plussanneille
kysymys millä hinnalla limakalvon ultra tehdään pks-alueella ja missä?
maksaako KELA korvausta? ei kai...?

kiitos vastaanneille

sorry kun kyselen vaan
 
no ei ollu ei plussa juu nyt onkin sitten et julkinen ja siellä maksusitoumus juttuja samalla tuo myös muuten kun itselläni kilppari se vasta-aine on pakko nyt katsoa tuollahan ei siis kortisonia kirjoitella juu tuolla väestöliitolla ..
 
Voi Hassutassu, voimia sinulle! Miten teillä jatkuu?
Elinas, meillä otettiin alkuun lainaa se 7000e että saatiin munasolut..muita kuluja sitten on kans olut kauheesti kun yksityisellä kaikki labrat ja ultrat. Pakastesiirtoonkin matkoinenn kaikkineen menee 3 tonnia joten pelkkää säästämistä ollut elämä pari vuotta. Eikä rahalla väliä ole,jos vauvan saa, välillä vaan epätoivo iskee, että mitä sitten kun pakkanen on tyhjä, eikä todellakaan ole rahaa uuteen satsiin soluja. Katkeruus välillä iskee, että tajuaako ihmiset mitä on saada ja tehdä lapsia ihan luomusti..
 
Hassutassulle tsemppiä! Toivottavasti veritesti näyttäisi kuitenkin hyviä lukemia!

Jonnuli-77, pahoittelut negasta ja kovasti toivotan voimia uuteen yritykseen.

elinas, me saimme omalta kaupungilta maksusitoumuksen hoitoihin. Meillä siis takana 5 keskenmenoa viikoilla 8-17 sekä vuosi sitten poikamme syntyi kuolleena ja sairaana viikolla 24. Kannan luultavasti vielä lääkäreillekin tuntematonta geenivirhettä, mikä tekee poikavauvoista niin sairaita, että eivät voi selvitä.

Meillä on sellainen tilanne hoidoissa, että menemme suoraan pakastesiirtoon kahden viikon päästä. Minun kuukautiset alkoivat 2 viikkoa myöhässä, joten en ehtinyt samaan aikatauluun luovuttajan kanssa. Nyt täällä jännään, että montako alkiota saamme, huomenna tulos selviää. Tällä hetkellä on 7 munasolua hedelmöittynyt. Minä jatkan limiksen kasvattamista, enkä meinaa pysyä housuissani, kun jännittää! :) Eilen oli kp 9 ja limis oli ultrassa 6mm. Hyvin vielä ehtii kasvaa, kun siirto on kp22.

Mukavaa päivää kaikille!

-Lumona
 

Yhteistyössä