Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iitu, voi miten onnellinen sitä voi olla vieraan ihmisen puolesta <3! Ihana uutinen <3

Toivottavasti Tytsy seuraat perässä perjantaina!

Mulla alkaa luget perjantaina, vähän jo alkaa jännittää...punaviiniä pitää ehdottomasti nyt hankkia varastoon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Iitu78
Piper, onnittelut kyytiläisestä! Nyt ei tosiaan voi kuin toivoa parasta! Ja hienoa, että saatte alennusta maksusta, me ei viimeksi saatu, kun kuitenkin tuli 5 alkiota (joista sitten saatiin vain yksi siirtoon).

Mummutauti, tervetuloa ja myös tsemppiä piinailuun!

Itse jostain katsoin tiedon, että blaston kiinnittymispäivä olisi ollut 3 päivää siirrosta. En tuntenut silloin mitään, vaikka yritin kuulostella. Sen sijaan pari päivää tuon oletetun kiinnittymispäivän jälkeen alkoivat lievät menkkakivut (tai kerran tuli kovakin aalto), joita kesti kolmisen päivää. Ja sen jälkeen kivistystä tai kireyttä vatsan sivuilla noin vyötärön korkeudella (kestäen yli viikon). Tää kivistys vei ruokahalun. Sen sijaan janotti. Eli näitä oireita jo ennen plussaa.

En ole käyttänyt punaviiniä, sen sijaan jätettiin alkoholi kokonaan pois (+yritettiin syödä terveellisesti) jo monta kuukautta ennen hoitoa. Tosin kahvin jätin pois vasta juuri ennen siirtoa. En kyllä tiedä onko noista oikeasti ollut apua, luulen että yksinkertaisesti nyt vain saimme hyviä munasoluja.

Tytsylle toivon ihania ultrakuulumisia myös! Tule sitten odotuspuolelle! Mä jo käyn siellä, että ehdin edes käväistä :), jos sitten ultrasta tulee huonoja uutisia. Ekaa kertaa niillä listoilla on voinut piipahtaa.
 
Viimeksi muokattu:
iitu: Onnea ihanista ultrakuulumisista!! Voi kun joskus saisi kokea vielä tuon saman. :heart:

Odottava, ihan kohta sulla onkin siirto. Onko teillä blasto alkio kun luget alkaa jo noin "aikaisin"? :)

Saiga: On olipa kurja kun jouduitte yhdestä maksamaan täyden hinnan. :( Missä olitte silloin hoidossa? Vaikka loppujen lopuksi rahaa se vain on, mutta on se silti aina jostain kerättävä kasaan. :/ Tänään tuli lasku yht.4500€ joka on kyllä pikkasen ennemmän kuin odotin, koska kokonaishinta piti olla 7300€, mutta lääkkeistä kun ei saa puolia..:(

esemila: tervetuloa takaisin, ja nyt onnistutte varmasti!!! Olipas Graviditaksessa kiinnostuneen oloisia auttamaan, huhhuh!! Toivottavasti löydätte jonkun paremman paikan.

Täällä ei varsinaisesti mitään uutta, paitsi viime yönä sattui erikoinen homma. Heräsin kipuun alavatsalla joka säteili reiteen ja polvi tuntui puutuneelta?? Nousin unenpöpperössä ylös ja kokeilin astua jalalla ja tuntemus meni ohi. En tiedä mikä ihme se oli, mutta hetken maha tuntui erityiseltä, voihan olla ettei liity tähnä mitenkään, mutta salaa olen tänään toivonut että pikkuinen olisi tiukasti tarttunut kiinni ja lähetti niitä kaipaamiani tuntemuksia, tosin pessimisti silläni kertoo ettei näin ole ja sekoilevan vain omiani.. pp5 menossa

Olen yrittänyt alkaa valmistella ajatusta siitä, että syksyllä on edessä uusi hoito, yhtään en vain tiedä missä... Mehän emme ole poistaneet itseänne Turun jonosta johon viime syksynä olemme menneet, mutta nopeiden aikojen toivossa siirryimme Tampereelle. Täytyy varmaan soittaa sinne turkuun ja kysellä miten jono etenee jos tästä tulee nega, mitenköhän suhtautuvat siellä, että olemme tehneet hoidon muulla sillä aikaa??
 
Esemila, kiva kuulla sinusta ja että jaksatte jatkaa! Mun kaverilla se kohdun rapsuttelu tehtiin ihan kunnallisella puolella ja hän raskautui heti toimenpiteen jälkeen.
Piper onpa jännä että lasku maksetaan vasta siirron jälkeen? Meillä piti ehdottomasti kaikki maksaa ennen siirtoa. Onpa kiva maksella jos tulisi nega! Mutta plussaa nyt toivotaan sinne! Ja eihän teidän tarvitse Turussa varmaan ees kertoa että olette olleet muualla, mikäli sinne vielä joudutte.
Tsemppiä piinailijoille!
 
Kiitoksia
Onneksi minulla on hyvä lääkäri täällä kotikunnassa ja sitten pääkaupunkiseudulla

Sain tänään vielä verikokeiden tuloksia ja kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi ( olin epäillytkin) ja sitten vielä gluteiini yliherkkyys. Rautavarastotkin alakantissa ja ne pitäisi saada nousemaan.

Näitä nyt sitten korjaamaan kunhan saan reseptin :)
Eli tässä voi olla syy meidän epäonnistumisiin. Saas nähdä onko näin vain onko vain huonoa tuuria. Muuten kaiken kun pitäisi olla kunnossa
 
Viimeksi muokattu:
Oli ihan pakko tulla kertomaan. Eilen oli pp5 ja kokoajan itsellä sellainen tunne, että nyt on varmaan onnistanut :) esim. närästystä ollut 2 päivää ja sitä mulla ei koskaan ole, silloin viimeksi kun esikoista odotin. Nooh, töistä päästyäni kävin apteekin kautta ja iltapäivällä n. klo 17 tein raskaustestin. Ensin siinä ei näkynyt kuin yksi viiva, mutta parin minuutin päästä ilmestyi toinenkin, hyvinhyvinhyvin haalea, mutta viiva kuitenkin. Voiko olla mahdollista, että nyt jo testissä jotain näkyy? En edes miehelle vielä kertonut mitään, ajattelin tehdä uuden testin sunnuntaina, silloin viivan pitäisi varmasti olla vahvistunut. Oikea testipäivä siis ensi viikon perjantaina 22.5.

Nyt pidetään peukkuja, toivottavasti en tule rytinällä alas täältä pilvistä :)katso liitettä 19890
 
Viimeksi muokattu:
Piper, me oltiin silloin hoidoissa Helsingissä, sen tarkemmin en nyt halua "mainostaa" klinikkaa. Tsemppiä piinailuun! En minäkään ehkä kertoisi, että olen ollut hoidossa jonotusaikana, ellei se ole merkittävää esim. jonkin lääkityksen kannalta.

Mummutauti, lupaavalta näyttää! Eihän noita haamuja tule, ellei hormoniakaan ole. Kai? Peukkuja!
 
Mummutauti, voihan siinä tosiaan jotain näkyä, en nyt muista minkä ikäiset alkiot teillä oli, mutta blastoissa etenkin näkyy aikaisin. Itselläni oli pp8 selvä plussa. Testaile pian uudelleen niin näet vahvistuuko!
Esemila, hienoa siinä mielessä että kilppari vika löytyi, se kun on hyvon olennainen näissä raskautumis asioissa ja saat siihen nyt hoidon.
 
Piper, plussahoidossa heräsin muistaakseni pp 3 yöllä kummaan jalkakramppiin :)

Mummotauti, plussan sain myös pp 5 joten hyvin näkyy :)

En tiedä onko blasto :)? Edellinen siirrettiin 3 pv jälkeen ja en yhtään tiedä missä vaiheessa nuo 5 pakastettiin.
 
Onnen kyyneleet vierähti UÄ:ssä. Kohdusta löytyi pikkunen. Syke kuului ja näkyi :) Koko vastasi 6+6. Eli ihan pikkaisen jäljessä. Heittoa voi ilmeisesti olla +- 4 pv. LA 31.12.2015. Ehkä tässä uskaltaa siirtyä odottavien puolelle.

Tsemppiä kaikille eri vaiheissa oleville!

Tytsy75 7+1
 
Onnea Plussanneille ja ihanista ultrakuulumisista! ! Ja pahoittelut ketkä ei ollu näin onnekkaita :(. Paljon on nyt onneks plussia tullu! !

Mummotautiselle. Kyl jos sulla oli blasto voi näkyä jo nyt. Täällä eri palstoilla on ollu muutaman kerran heitä ketkä saanu pp4 jo halean haamun. Kiinnittyminen on ollu nopsaan ja istukka toimii hyvin :) Peukut! !
 
Nii oma napa päivitys.. elokuussa ehkä klinikka ilmoittelee mitä tapahtuu ja milloin. Sitten vaan säästämään rahaa. Huh. Pelottaa. Liian tuoreessa muistissa huonot sattumat ja tuuri. Ei osaa odottaa että esim soluja tulisi kerranki enemmän ku jo kolmesti saatu nippanappa yhteen siirtoon. Tosin kyllähän siitä yhdestä se paras lahja tuli, eipä sillä <3 Mutta on se jännitys ja stressi vaan ihan hirveää noissa hoidoissa.

Peukut nyt hektisissä hetkissä oleville. En meinaa pysyä perässä kun täällä on pitkästä aikaa kova kuhina :D
 
Tervehdys kaikille! Mulle siirrettiin 2-päiväinen alkio. Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että ekasta tuoresiirrosta tärppäs. Kolme testiä jo tehtynä ja viiva vain jatkaa tummumistaan. Tänään uskalsin asiasta myös tulevalle iskälle kertoa, koska viiva oli oikeasti viiva eikä enää haamu. Eli tänään on pp8. En oikein vieläkään voi uskoa, toivottavasti hippu jaksaa pitää tiukasti kiinni loppuun saakka. Nyt jännityksellä odotetaan ensi viikon veritestiä ja sen tuloksia. Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Ihana kuulla Mummutauti ja varmasti antaa toivoa muillekin, kuinka se voi nopeastikin onnistua.
Calcifer, jaksamista sulle taas hoitojen alkuun. Käyn täällä varmasti syksylläkin seurailemassa "tuttujen" vaiheita!
8+6 mennään
 
Onnea persika prinsessasta :D

Olen menossa kohdun rapsutteluun tulevassa kierrossa. Mites, alkaako kuukautiset/vuoto, uusi kierto siitä rapsuttelusta vai alkaako ne sitten kun pitäisikin?
Mulle lääkäri sanoi,että kp 21 on hyvä käydä tässä toimenpiteessä
 
Tytsy75 onnea ihanista ultrakuulumista!! <3

Persika: onnea ihanasta prinsessasta!!! <3

Mummotauti: siellä on tartuttu tiukasti kiinni ja vitsit että näky aikasin plussa!! Meille tulee aika samat la:t ja sairaalakin on sama, että jos kaikki menee hyvin niin ties vaikka syntyisi vauvat samaan aikaan :D :D

Odottava73: onnea siirtoon!! Kohta se jo on!!

Omaa: tänään illalla uskalsin vihdoin testata ja vaalea viiva sinne piirtyi kontrolliviivan viereen. Jännittää niin vietävästä pp9 siis menossa, mitä jos viiva katoaa vielä tai voiko lääkkeet tehdä väärän plussan ( zumenon ja lugestoron käytössä).
 
Piper86 ootteko tekin Satakunnasta? Mä en kyllä vieläkään voi uskoa tätä, tekisi mieli joka päivä testailla, että onhan hippu varmasti vielä kyydissä. Mies sanoi aamulla töistä tullessaan, että se hippu muuten on tyttö, hän on ihan varma siitä :heart:

Yritän nyt muutaman päivän olla testailematta, keskiviikkona teen vielä yhden testin ja digitaalisen säästän perjantaille oikeaan testipäivään, silloin myös veritesti. Toivottavasti sielläkin kunnon lukemat.

Sitten vasta se jännitys alkaakin..
 
Kiitos onnitteluista, otan ne varovaisesti vastaan. Tänään testasin uudelleen (2 eri testillä) ja haaleaa plussaa tettit näyttää, tiedän ettei viivan vielä tarvitsekkaan olla tasavahva, mutta hieman pelottaa kun ei ole vahvempi. Perjantaina menen vasta veritestiin, tuntuu että sinne on ikuisuus. :stick: Toisaalta koitan varautua siihen ettei tämä pääty hyvin ja toisaalta koitan iloita että on siellä ainakin yritetty kiinnittyä joka on enemmän kuin yksikään aiempi hoitotulos. Ikinä en ole vielä hoitojen seurauksena plussannut. vatsa välillä nipistelee, eipä muuta valitettavasti..

Odottava: jännittävää aikaa sielläkin eletään ensin odottaa puhelinsoittoa, sitten siirron jälkeen koska voi testata ja sitten vaikka saisi kaksi viivaa, odottaa koska viiva on tarpeeksi vahva jne.... on tämä ihan hirveää. Etkä varmasti ole mikään tilastonega!

mummotauti: Joo Satk:ssä mekin aikoinaan oltiin hoidossa. :) Näyttääkö sun testit jo tasavahvaa viivaa? Voi ihana mies sulla, tyttöä tännekkin toivotaan, mut tottakai poikakin kelpaa!
 

Yhteistyössä