Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hienoja uutisia ja veriarvoja täällä :)!! Mähän ponnistin tosi kehnoilla arvoilla (pp12 arvo n.100) kuitenkin onnelliseksi maaliin ja tomera poika syntyi :) joten hyvälle kuulostaa!

Jee! Syyskuussa ilmeisesti sitten rysähtää <3 voi apua mua jo pelottaa! !! Jos joku päivittää listaa (en saa punaisella/paksulla tms) niin HOITO TULOSSA SYYSKUUSSA !
Miten mä jaksan oottaa!??
 
Mietin tässä jo hieman etukäteen,että miten olette yhdistäneet Thyroxinin, Progynovan, raudan ja kortisonin. Mihin aikaa mitäkin ja kuin pitkiä välejä lääkkeiden välissä ja otitteko jotain samaan aikaan?
Aijemmin menny Progynova 2mgx3 pvässä ja kortisoniannosta en nyt muista miten meni.
Onko Lugestetonilla tai Gonapeptynillä vaikutusta näihin muihin lääkkeisiin?
 
progynovan oon ihan normisti myöhemmin ottanu kun otan herätessä ensin tyroksinin ja sitte laittanu myös luget. kortisonia en oo vielä päässy kokeilemaan seuraavassa sitte mutta ei siinä kai mitää pitää jokusen tauon mä about tunti ja otan loput lääkkeet
 
Odottavalle Peukkuja! !

Ja ompas Iitu jo pitkällä! ! Vastahan sä mietit noita testejä ja kohta häämöttää ultrat ja vaikka mitä :)!!

Lääkkeistä en osaa kommentoida muuta kun että luget tms ei vaikuta kyl muihin lääkkeisiin.

Ja kiitos. Jospa se aika juoksisi! Mulla on vielä projektina vähentää tuo imetys ja siinä tää kesä varmaan meneekin :) Voi ku pääsis jo aloitamaan!
 
edelleen hiljaiseloa :), ei kauheasti tuntemuksia, jotenkin negafiilis alkaa vallata.

pp 6 menossa, täytynee käydä testikaupoilla kun pääsen töistä.

Onko passissa ylipäätään myöhemmin testaus? Ääh, ihan ei vielä haluaisi toivoa menettää.
 
Lääkkeistä: Mulla oli iltaisin progynova alakautta niin laitoin sen ensin ja 2 tunnin päästä vasta luget. Suositeltiin laittamaan näin. En osaa tarkemmin syytä kertoa. Jos progynova menee yläkautta niin silloin ei ollut väliä milloin otti luget.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla meni progynova suun kautta ja samaan aikaan otin kortisonit. Lääkärinapteekin kuuluu kertoa jos ei saa ottaa samaan aikaan, mutta Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan aamulla ennen muita lääkkeitä (puoli tuntia väliä), muut voi varmasti ottaa samaan aikaan.
Odottava, toivotaan että se nyt sieltä alkaisi plussa häämöttää! Uutta testiä putkeen huomisaamuna! Kyllä passit testataan samaan aikaan, alkion iästä saattaa riippua miten klinikka määrää testipäivän. PP10 ei vielä välttämättä paripäiväiset alkiot näy ja 5-päiväiset blastot voi näkyä jo pp5. Sulla hyvin aikaa vielä saada viivat esiin!
 
Enpä olisi uskonut mihin myllerrykseen joutuu sen jälkeen kun plussan saa, olin perjantaina super iloinen testi tuloksesta. Jess, me saatiin plussa ja arvokin on hyvä!! No lauantai kun koitti alkoi epävarmuus ja illalla olin jo täysin toivoton. Itkin miten olin varma etteä rakaus on päättynt, tein testin jossa viivat eivät edelleenkään olleet mielestäni riittävän vahvat ja kun ei oireitakaan, niin olin vakuuttunut. Sunnuntaina epävoivo oli jo niin kovaa suunnittelin päivystykseen lähtöä!! Haloo!! 2 päivää siitä kun kaikki oli hyvin aikä mitään erikoista ollut tapahtunut. Tänään soitin klinikalle ja kerroin ajatuksistani.. Sain lähetteen labraan. ja hcg oli 976. eli noussut perjantaista hyvin. No nyt tuntuu taas hyvälle ja jopa uskon, että on mahdollista, että vielä nähdään pienen sykekin joskus, mutta olen yllättynyt miten rankaaa tämä on, siis vr. siihen jos saan negan niin ihan yhtä rankkaa tämä alku on ellei rankempaa kun tuntuu että roikkuu löysässä hirressä. Olen niin kiitollinen ja samalla kauhuissani.

pp17 yhtään en tiedä viikoista, mutta ehkä ne ultrassa sitten tarkentuu. ;)

Odottavalle erityis tsempit piinailuun. :heart:

Celcifer: onko teillä sisarlahjoitus tulossa syksyllä vai uusi lahjoittaja? Minä täällä ihan kynelehdin ajatuksesta, että joskus voisi suunnitella toista vauvaa. :heart:

Pysyttelen nyt vielä täällä kun en odottajaksi itseäni vielä miellä..
 
Viimeksi muokattu:
Apteekin omalla testattu nega klo 4 aamuyöllä :D. Olen juossut muutaman yön 3 kertaa vessassa, joten tuli sitten käytettyä tämä herääminen siihen.

Tänään pp 7, ja tietty vertaan viime kertaan, jolloin eka haamulainen näkyi pp 5, että eipä tainnut tärpätä tällä kertaa.

Tänään on särkenyt päätä ja alkanut jonkinlaiset tissituntemukset.
 
Odottava73 Jospa se plussa sieltä vielä tulisi, toivotaan

Scrathing-toimenpiteestä eli tästä kohdun rapsuttelusta vielä kysymys. Kuinkakohan tarkkaa se on,että tehdään kp21
Täällä menkkoja odotan alkavaksi ja tuo Juhannus häiritsee pahasti mun rapsutteluaikaa.
 
Piper86, ihan samat fiilikset oli niillä ekoilla viikoilla! Mieletön kiitollisuus mutta järjetön pelko kokoajan ja tosiaan tunne, että nyt se kauhu ja pelko sitte vasta alkaakin! Koska sulla onkaan se ultra? Hcg noussut hienosti eikä vuoda niin todennäköisesti siellä on kaikki hyvin! Koita uskoa=)
Odottava, toivotaan vielä plussaa! Jäikö vielä alkioita pakaseen vai oliko niin että tämä oli vika?
 
Odottava, toivotaan vielä plussaa!
Esemila, ei kai se päivälleen ole mutta silloin on selkeästi ovulaation jälkeen ja ennen menkkoja. Mulla sama päivä scratching kun kierto on melko lyhyt. Kerran aiemmin tehty alkukierrosta mulle.
Pohdin itse tuota samaa lääkkeidenoton aikataulua viime kierrossa. Kunhan ei thyroxiniin sekoita muita ja rauta c-vitamiinin kanssa, miel erillään taas muista sekin. Ja kortisoni mahdollisimman aikaisin ettei sekoita unia.

Minulla on nyt se kohdun limakalvotesti tässö kierrosSa. Ei ehditä sitten hoitoa ennen kesää mutta ehkä jo heinäkuussa aloitetaan seuraava, kunhan tulokset testistä tulevat...
 
Eipä tarvitse enempiä miettiä ,et osuuko just Juhannukseeen ku tänään alkoi vuoto ja ennen Juhannusta siis kerkeän tuohon toimenpiteeseen.

Jonnuli-77 Kävitkö rapsuttelussa jossain lapsettomuusklinikalla vai ns normigynellä?
Meneekö kauan kun saat tuosta limakalvotestistä tulokset? Onko sulla siirto aikaisemmin tehty minä kiertopäivänä?

Mulle tosiaan lääkäri sanoi,että voidaan tehdä tuo testi,mutta että se on suhteellisen kallis ja ehdotti, että kokeilisi kuitenkin vielä ilman sitä. Nyt sitten menen tämän kokeilun tuolla rapsuttelun voimalla ja aloitan Lugesteronin hieman myöhempää eli n 5 pävää ennen siirtoa kun normisit se on ollut sen 6-7 päivää.
Mulle siirtoja on tehty kp18-22 välisillä ajoilla ja tuoloin kp18 on se yksi tärpännyt,mistä siis lapsikin syntynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Onnittelut hyvistä veriarvoista, Mummutauti ja Piper!

Ja Odottavalle toivon viivan vahvistumista!

Täällä takana varhaisultra, jossa näkyi ja kuului sydämen syke :heart:
On jotenkin ihmeellistä että tämä ihme on tapahtunut meille! Toisaalta uskon kyllä olevani raskaana, mutta jotenkin en vielä osaa/uskalla ajatella, että tämä raskaus (toivon mukaan) päättyy myös lapseen. Onneksi tässä on vielä aikaa tajuta asiaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Tytsy75 ja aniraz_
Täällä on kyllä huikee plussatuulien tuuli vaan jatkunut. Hienoa ja onnea kaikille. Plussasta se ressi ja huoli vasta alkaakin. Mutta huikeaa en voi muuta sanoa.

Itsekin hoitoon menossa elokuulla. Siskoa/veljeä tuolle esikoiselle toivotaan. Olisi nyt jo keväällä pitänyt, mutta luovuttajalla turhan paljon omia murheita.

Voi kun itsekin pääsisi vielä kerran kokemaan raskauden ihanuuden. Vaikkakin oksensin melko paljon. Ei haitannut yhtään enkä valittanut yhtään.

Voi meitä lapsettomuudesta kärsiviä. Vaikka nyt lapsi onkin, silti tulen aina olemaan lapseton.
 
Saiga Onnea hyvistä ultranäkymistä ja -kuulumisista.

Niin monesti on se ajatus, että piina on aika ennen plussaa, mut sitä se ei tosiaankaan vain ole. Ei kyl voi verrata näitä piinoja keskenään. Toisessa toivoo,että jotain olisi tullut ja toisessa taas toivoo, että ei tätä tullutta menetä. Jos nyt kukaan ymmärsi mitä täällä tarkoitan :D

Sain kun sainkin varattua itselleni ajan kohdun rapsutteluu,mutta se on nyt kp20. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole merkitystä onko kp20 vai kp21, molemmat on hyviä päiviä.
Miksi mun takaraivossa vaan kolkuttaa ajatus, että oliis parempi se kp 21, mikä mulle sanottiin tai sanottu. Onko kukaan käynyt tällaisella lääkärillä kuin Annika Tulenheimo-Silfvast? Onko ok?

Heinäkuussa pääsisi sitten siirtoon jos kaikki menee ok :D
 

Yhteistyössä