Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

niin mullakin tuli vuoto viikkoa ennen ja progynovan aloitin, ainakin hoitaja sanoi että ei väliä kauan käyttää kuulema. kun yleensä syönyt 2 viikkoa ja siitä 3-4 päivää siirto :( voi nyt alkoi kyllä jännittämään tämäkin. Meillä siis lahjamunasoluhoito onkohan siinä niin tärkeää kun munasoluja kerätä siis minulta. Oletteko muuten progynovien aikana miten alkoholia karttanut ???
 
Voisiko joku teistä lahjasoluhoidoissa olevista / olleista laittaa vinkkejä BRNO:n knikalla käymisestä. Jos ei tänne, niin yksityisviestinä vaikka. Olisin kovin kiitollinen.

Pitkän hoitohistorian jälkeen me olemme päätyneet siihen että taidamme kokeilla saisimmenko lapsen lahjasoluhoidoilla. Joko vain lahjamunasolu tai kokonaan.

Lähinnä mietityttää miten tuonne kannattaa kulkea (Wienin vai Prahan kautta), mitä eroa tulosten kannata on pakastetussa tai tuoreessa munasolussa, miten raha-asiat hoidetaan ja keneen olette klinikalla olleet yhteydessä.
 
Kiitos kaikille! Onko ulkomailla noi siirrot ja punktio noi "myöhään "!? Mä kysyin täällä ja kuulemma pääsääntöisesti aina noi menee tolleen pitkälle. Ettö aina halutaan et saajan menkat alkaa aikaisemmin ku luovuttajan :eek: Oon itse jotenki aina kuvitellut et sellainen "luomusysteemiö" mukaileva juttu olisi paras mut ilm.ei..

Ja kiitos . Uusi kontrolli on ens vk joten saa nähdä :geek:
 
Apuka, me käytiin Brnossa Prahan kautta, oli ihan kätevä mennä sieltä junalla Brnohon (matka kesti muistaakseni alle 3 tuntia, junia kulki useita). En tiedä onko eroa tuoresiirrossa ja PASsissa tuolla? Yhteystiedot löytyivät klinikan sivuilta, oltiin sähköpostitse yhteydessä. Maksaminen tapahtui etukäteen, ensin alkumaksu (jonka jälkeen vasta luovuttaja varataan) ja lopuillakin oli eräpäivä ennen hoitoa. Mutta ihan luotettava klinikka se oli.

Siirtopäivästä: meillä luovuttajan punktio oli kp16, oman kierron ovulaationi on yleensä aiemmin. Koska siirrettiin blasto, niin siirto oli tuosta +5 päivää. Mutta koska hoidossa kierto ei ollut luonnollinen vaan lääkkeellinen, niin en usko että tuolla siirtopäivällä on niin suurta väliä. Ehkä se ajoitetaan mieluummin vähän myöhempään sen takia, että on aikaa kasvatella kohdun limakalvoa, jos siinä on ongelmaa? En tiedä, tämä on ihan mutua.
 
RouvaKK, ja Tammityttö, ei sillä kai ole väliä kauanko progynovaa/estrogeeniä syö, ennen kun siirto on. Tai ei kuulemma ole niin tarkkaa jollei omat hormonit lyö läpi, niinkuin ilmeisesti minulla. Ehtiipä limakalvo kasvamaan. Sitten passissa on tarkempaa jos on luonnollisempi kierto mihin siirto tehdään. Silloin on tarkempaa ajoittaa ovulaation kanssa siirto.

Minulla oli nyt siirto kp15, progynova+luget käytössä ja ekassa tuoresiirrossa oli muistaakseni kp21 tai 22 vasta siirto. Nyt ei ole mitään erikoisia oireita, ensi lauantaina teen sitten testin ja pääsen piinasta! Tänään on viides päivä siirron jälkeen.
 
Parin viime päivän aikana on ollut turvotusta ja ilmavaivoja, vähän vilunväristyksiä. Varmaan ne lääkkeet aiheuttavat tämän... Pissahätä on aina ollut tosi kova Lugeista johtuen. Ja loppukierrossa väsyttää sekä särkee päätä. Onneksi enää 4 päivää testiin!

Mitäs muille kuuluu?
 
Tsaudidaudi pitkästä aikaa täällä :)!

Jonnuli nyt kipkap testitikkua etsimään! ! Kyllä ny pitää jo aloittaa ku on lupaavia olojakin :)!!!

Omanapa paukkuu mahollisesti ens vk :D Luovuttajan punktio on ny loppuviikosta ja siitä sit x päivän päästä ens vk siirto sen mukaan miten alkiot kehittyy jos niitä ylipäätään saadaan. Soluja ei kuulemma ole kovin hirveästi tulossa.. Meinaa puskea paniikkia :censored:
Mullakin meinas olla limakalvo ongelmaa. .tai noh limis on ok paksu, mutta sellanen "ei kauttaaltaan hyvä" vaa osasta kohtaa ohempi jne. Ihan OK kuulemma, mutta jäi vähä häirihtee..
Saa nähdä miten selviää taas kaiken paniikin kans.

Millaiset annokset teille on määrätty lugea tms? Mulla on ollu aikaisemmin 400mg aamuin illoin ja samoin nyt. Joissain paikoissa näkyy olevan 3x200mg.. Mikä lie totuus.. :geek:?!
 
mitäs tänne maanantaina oli siis 2vkoa syöty progynovaa ja 13mm limakalvo :O mitä ei koskaan oo ollu tässä vaiheessa.
Luovuttaja vielä katsotaan perjantaina ja punktio ilmeisesti silloin sovitaan siitä vielä kasvattelu .... onkohan limakalvon puolesta liian myöhästä? jos liian paksu? mitä jos vuoto tulisi laitetaankohan pakkaseen odottamaan uutta kasvatusta? ihan pihalla rouva koskaan tällästä oo ollu
 
Jonnuli oireet kuulostaa hyvältä, toivottavasti tulisi nyt se plussa!

Apuka, mä olen mennyt sekä että. Ottanut kentältä suoraan Student Agencyn bussin, halpa, ei tarvitse olla opiskelija vaikka tuollainen nimi, bussit mukavia ja pari-kolme tuntia menee rattoisasti elokuvia katsellen kun joka penkissä on viihdekeskus. Wienistä bussi menee suoraan Brnon keskustaan rautatieaseman viereen, Prahasta tullessa pitää vaihtaa Prahan linja-autoasemalla, jossa yleensä hetken odotus (ehtiipähän käydä kahvilla ja vessassa). Olen yleensä varannut netistä etukäteen lipun mutta kerran ostin vasta kentältäkin heidän tiskiltään. Maksupolitiikasta, tuoresiirrossa ollaan maksettu 1000e varasmaksua ja loppu sitten kun menty klinikalle. Pakkassiirrossa maksu ollut vasta siirron jälkeen klinikalla. Klinikoilla on koordinaattorit jotka hoitaa kommunikoinnin, en tiedä mitä klinikkaa olet katsellut mutta nettisivuilta löytyy yhteystiedot varmasti.

Calcifer ja rouvaK teillä onkin jännät ajat tulossa, pidän peukkuja että kaikki menee nappiin!

EDIT: niin siis tarkoitin tietenkin VARAUSmaksua :D tätä tekstiä on nykyään niin hankala muokata kun hyppii ja pomppii ruutu.
 
Rouva K33
Mä olen tässä googlannu yhtä sun toista ja löysin jonku tutkimuksen jossa alkionsiirto oli tehty onnistuneesti (et raskautui) jopa 100 estrogeenihoitopäivän jälkeen. Siinä oli että näissä korvaushoidoissa mieluummin pitkä ja "suuriannoksinen" kuin lyhyt ja matala-annoksinen hoito. Sit oli että jos tehdään esim 3pv alkion siirto niin paras tulos tuli ku progea oli käytetty vähintään 5pv. Yhdessä jenkkiklinikan protokollassa proge aloitetaan pv ennen luovuttajan punktiota. Suomessa käsittääkseni aina punktio päivänä.. kuinka lie Tsekeissä? ? Siirretäänks siel edes 3pv alkioita? 4-6 päivää progea oli siinä optimi ennen siirtoa.
Itsekin mietin et aloitin onnistuneessa siirrossa päivää liian aikaisin vahingossa eli olin käyttänyt. 5pv enne siirtoa (siirrettiin 4pv alkio ). Negoissa aina vain maks 3pv. Oliko se sit ratkaiseva..en tiiä..
 
Vau, pääsette molemmat tositoimiin ensi viikolla!
RouvaK en ole kuullut että paksuudesta olisi haittaa. Hyvältä vaikuttaa :) Mulla yleensä 9-11 mm ja kasvaa tosi nopsaan.
Calcifer, pidän peukkuja solusaaliin puolesta!!

Nyt kyllä tuntuu siltä että menkat alkaa, alkuviikon turvotuksen jälkeen ei mitään oireita. Aina mulla on muistaakseni 6-7 päivää siirron jälkeen ollut vatsassa tuntemuksia mutta ei vaan mitään tapahdu. Voi kaikki olla lugeistakin johtuvia oireita, Prhana.
Testaan viimeistään lauantaina aamulla.
 
Jonnuli. Älähän ny :) eihän niistä oireista tai oireettomuuksista voi juurikaan päätellä :rolleyes: vaikka ymmärrän toki että kyllähän se aina joku aavistus ja kutina varmaan on selkärankaan tullu. Olikos se blasto mikä siirrettii ? Sähän olisit voinu testata jo ajat sitte :ROFLMAO:..meidän vuoksi jos ei muuten ;)(y)
Peukkuja! !
 
Meillä aloitettiin aina 5pv ennen siirtoa proget ja muistaisin että se oli yleisin suosituskin. Ihanaa kun pääsette Calcifer ja rouvak siirtoon pian! Jonnulin testiä täällä jo jännätään, jos pissaisit siihen tikkuun jo huomenna aamulla:LOL::LOL:, just ihan vaan meidän takia!
 
Hei kaikille! Tulen tänne varmaan jossakin vaiheessa itsekin kirjoittelemaan, kun edessä on meilläkin luovutettu munasoluhoito. Takana 3 ivf:ää, 36 alkiota, joista 2 ihan hyvää ja loput huonoja. Alkaneita raskauksia niistä 0, joten enää ei huvita itseä kiusata ja jatkaa ivf-hoitoja julkisella, kun raskautumismahdollisuudet omilla soluilla tyyliin 2%... :( Ajateltiin että lähdettäis hoitoihin tsekkeihin heti, kun mahdollista. Klininoita siellä näyttää olevan paljon. Voisiko joku vaikka yv:llä laittaa kokemuksia klinikoista tai ainakin sen klinikan nimen, jolla käytte. Kun niissähän pitää varausmaksuja yms. maksaa etukäteen niin pitää vähän selvittää mitkä klinikat ovat luotettavia. Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Moi kaikille.
Ollaan kanssa päätymässä luovarihoitohin, ja tuo Reprofit kovin kiinnostaa. Siellä käyneet hoi, miten se jonotilanne on yleensä ollut, ja miten ootte tuoresiirrot saaneet organisoitua? Vastauksista kiitollinen, voi heittää vastauksia tänne tai yksärillä.
 

Yhteistyössä