Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Elinas hyvä kun sait vastauksen klinikalta ja onneksi siellä kaikki hyvin! Rennosti vaan! ;)

Kävin tänään lääkärissä ja sain lisää reseptejä lääkkeille, joita klinikan mukaan syödään 12:lle viikolle saakka. Mutta en saanut lähetettä verikokeeseen, koska lääkäri piti sitä "turhana" koska olen saanut monella eri kotitestillä vahvat viivat. Eikä mitään voida asialle tehdä, on se hcg lukema nyt mikä vaan. No ihan totta sekin joo, mutta oli vähän hämmentynyt.o_O Aion siis tehdä muutaman kotitestin tässä lisää.

Kahden viikon päästä on uusi aika, jolloin pitäisi löytyä syke, sitten voi vasta huokaista. Edelleen siis piinailu jatkuu. Tänään tehtiin myös sisätutkaus, jossa näkyi kohdussa yksi parimillinen pallukka, sain siitä kuvankin mukaan. Siis olisko se pallukka se pussukka, jossa alkio on sisällä eli meidän mahdollinen pikku käpynen? :love:
 
Viimeksi muokattu:
Hei taallahan on mahtavia uutisia!! Onnea Elinas ja Solakka Silakka!! Kylla tama alkuvaihe on semmoista piinaamista. Ensin piinaillaan tuleeko plussa, sitten piinaillaan onko raskaus "hyva"/loytyyko sydanaanet ja sitten piinaillaan muuten vaan. Siis itse asiassa tuntuu, etta tulen piinailemaan koko odotus ajan, vaikka itselleni lupasin, etta yrittaisin nauttia raskaana olosta.
Elinas, pitaa todeta, etta sinun hcg arvot nayttaa hyvin samoilta, kun omat. Minustakin tuntui, etta ne ovat matalat, mutta laakari sanoi, etta pitaisi tuplaantua 36-48 tunnin sisaan ja etta siirroissa se saattaa alussa nousta hitaammin, kun normaalisti. Eli kylla minun mielesta ainakin sinun numerot nayttaa hyvilta. Ja oireet on ilmeisesti sen mukaiset!! Toivottavasti paakivut/oksentelu helpottaa. Itse olen ollut tosi pahoinvoiva, mutta oksentanut vain 5 kertaa. Esikoisella oksensin melkein joka paiva.
Kesaheina, meidan tarinasta sen verran, etta ensimmainen lapsi syntyi luomuna kahden ja puolen vuoden odottelun ja yrittelyn jalkeen. Olin silloin jo melkein neljakymmenta. Sen jalkeen tulin viela raskaaksi, mutta toisen keskenmenon jalkeen meille vahvistui, mita laakarikin oli jo siihen mennessa todennut, etta toinen lapsi omilla munasoluilla on epatodennakoinen ja IVF ei todennakoisesti auttaisi. Luovuimme IVF mahdollisuudesta heti, koska halusin paremmat mahdollisuudet raskaudelle. Keskenmenot olivat henkisesti raskaita ja halusin todella paljon toista lasta. Minulle paatos lahjasolusta oli melko helppo. En eparoi lainkaan ettenko rakastaisi tata lasta yhta paljon, kun ensimmaistakin. Me myos mietimme hoitoja Suomessa. Olisi ollut halvempaa, kun taalla, mutta olen stressaaja tyyppi ja on helpompi, kun klinikka on lahella. Eli maksoimme sitten melko pitkan pennin. Luulen, etta muista palstalla olijoista poiketen me kaytimme jaadytettyja munasoluja. Saimme itse valita luovuttajan. Saimme hanesta 4 valokuvaa lapsuudesta ja aikuisena. Saimme myos 8 sivua pitkan info paketin, jossa luovuttaja kertoi sairauksistaan, kiinnostuksen kohteistaan ja luonteen piirteistaan. Se sisalsi myos tietoa mahdollisista geeniperityista sairauksista. Loppukadessa laakarini piti viela hyvaksya luovuttaja.
Jonnuli, mainitsin taalla laakarille luonnollisesta kierrosta, koska minun kiertoni oli viela suht normaali. Laakarini sanoi heti, etta mahdollisuudet ovat paremmat laakittyyn kiertoon. Itsellani munasarjat "nukutettiin" myos, eli piikitin itseani jonkun aikaa.
Solakka Silakka, oli hassua, etta mainitsit veriryhmasta, koska itse halusin myos veriryhman matsaavan omaani. Jotenkin se tuntui tarkealta.
Kaikille lamminta kesan jatkoa ja on tama palsta vaan ihana. Onneksi loysin.

Maria73 10w4d
 
Mulla taas migreeniä. Ei hyvältä vaikuta. Monen erilaisen konsultaation pohjalta sain triptylin 12,5mg x 1 ja kohtaukseen panacodia poreena x 2. Ja triptyyli jatkuu sit koko raskausajan tolla annoksella, jos siitä on hyötyä. Toivotaan näin.

Ultra on vasta 18.7, mutta varasin nyt jo ylihuomiselle ajan. En tiiä onko mitään järkee. Tän päiväisen ajan peruin eilen. Saas nähdä perunko huomenna perjantainkin ajan :ROFLMAO:

En tiiä. Melkoista vääntämistä tää on ollu...
 
Voi elinas migreeni ei kuulosta hyvälle, varsinkin jos joudut siitä kärsimään pitkään..(n)

Itsekin odotan ultraan pääsyä. Luin, että sykettä voisi alkaa kuulumaan, kun alkio 25 päivän ikäinen. Mulla ultra vasta tiistaina 19.7 silloin alkio olisi 32 pv. Eilen olin hulluna huolesta, kun kaikki vähäisetkin oireet kadonneet, ei mitään, ei enää turvotustakaan. Oli vain painon tunnetta alamahalla ja tissit sivuilta kipeät, mutta näitä kahta oiretta mulla on tullut aina lugeista. Eli ei mitään, mikä todistaisi raskaudesta. Tänään kun heräsin, oli lievää etomista, mukavalta tuntui :rolleyes:
 
Solakka silakka hassua, että meillä on ultra samalla viikolla, vaikka alkioilla on viikon ikäero. Mulla oli huomiselle taas varattuna ultra, mutta peruin sen, kun aattelin etten halua turhaan huolestua. Mieluummin odotan 10 päivää, että pääsen siirron tehneelle lääkärille, joka sit osaa lohduttaa ja tukea tarpeen mukaan :)

Eilen kävin akupunktiossakin, kun alkaa pään kanssa keinot loppua. Ainakin eilen tuntui auttaneen. Tänään taas vähän säryn oireilua, mutta ei kauheasti. Mulla on myös oireet kadonneet :cautious: mut ehkä ne sieltä taas huomenna tulevat tai myöhemmin tänään.

Solakka silakka mihin meet ultraan? Mitäs sulla oli viikkoja, kun tiistaina kävit lääkärissä?

Kiitos Maria73 ehkä tämä tästä jossain vaiheessa helpottaa. Viimeistään synnytyksen jälkeen :LOL:

elinas ❤ 5+6 ❤
 
elinas Tiistaina oli viikkoja 4+4 kun kävin lääkärissä. Menen samaan paikkaan ultraan 19.7. eli yksityiselle lääkäriasemalle. Asun Itä-Suomessa.

Mua jännittää ultraan meno aika lailla. Vasta se sykkivä sydän saa mielen rauhoittumaan. Toisaalta ajattelen, että asioille ei voi tehdä nyt itse mitään. Siellä se alkio köllöttelee mahassa, on siitä eläjäksi tai ei. Mutta huoh, vielä kun pitää muistaa lääkkeet ottaa, niin onhan tätä asiaa päivittäin ajateltava. Taidankin alkaa siivoamaan, että saan muita mietteitä :whistle:
 
Mä kävin hakemassa lisää lääkkeitä ja sit hokasin et mulla oli yks 15kpl paketti lugeja kaapissa :D No ompahan sit vähän pidemmäksi aikaa. Zumenonia mulla jää yli ja muutama lugesteronkin taitaa jäädä lojuun kaapin pohjalle.

Siis jos kaikki nyt vaan menee hyvin. Mammavitamiinitkin kävin hakemassa ja nyt vaan fiilistelen raskaana olemisesta sinne 18.7 asti tai kunnes tulee seuraava ahdistus ja varaan taas ultran :D
 
Jonnuli-77 ja Maria73, kiitos teillekin tarinoidenne jakamisesta. Tässä riittää mietittävää nyt. Tämänhetkinen fiilis sanoo, että jatkaisin lahjasoluhoitoonkin mieluiten tutulla klinikalla ja lääkärillä johon luotan kuin kallioon, mutta kaikki vaihtoehdot kannattaa näin isossa asiassa harkita.

Ei se hintakaan ole niin yksiselitteinen. Mietin tässä, että jos meidän pitäis lähteä sanotaan nyt vaikka Tsekkiin hoitoon niin kyllä siinä tulisi matkoille ja hotelleille ja palkattomille vapaillekin (lomia ei valitettavasti ole säästössä niin paljon) niin paljon hintaa, että aika samoihin menis Suomen-klinikan hinnan kanssa. Ehkä. Eikä kaikkea voi laskea rahassa. Mä kokisin ehkä helpoimmaksi jos klinikka olis lähellä ja voisin hoitaa asiat suomeksi.

Me otetaan nyt muutaman kuukauden aikalisä ja päätetään vasta asiaa riittävästi pohdittuamme ja asiaan etäisyyttä saatuamme jatketaanko vielä hoitoja omilla vai siirrytäänkö jo lahjasoluihin. Lääkärin mukaan mahikset omilla on edelleen olemassa, mutta mitään ei tietenkään pysty lupaamaan, ja toki mahikset muovutetuilla on isommat.

Varhaisultrasta: mulla siinä yhdessä pidemmälle ehtineessä raskaudessa sydänäänet näkyi oikein hyvin jo viikolla 6+2, mutta en tiedä sitten riippuuko tämä pelkästään alkion iästä vai myös esim. laitteistosta.

Kiitos kaikille kokemustenne jakamisesta, luen mielelläni vielä lisääkin ja seurailen ketjua myös kesällä, joskin yritän kyllä keskittyä nyt kesällä muuhunkin :whistle:.
 
Kesäheinä78
Aikaa näissä asioissa aina kuluu, niin parin kuukauden irtiotto asiasta tekee vaan hyvää. Ja pohtiminen kannattaa (y)

Omaa napaa: ultran varasin äsken, haluun nähdä sinne kohtuun, että mitä siellä oikein näkyy. Saakoon se sitten aikaan ressin tai ei. En vaan nyt malta ;)

elinas ❤ 6+0 ❤
 
Elinas ei kuulosta hyvältä...

Eikö ultrassa näkynyt mitään? Pitäisihän siellä näkyä jotain vaikka ei syke näkyisikään....
Mä kävin tässä raskaudessa ultrassa 6+2 ja molempien syke näkyi.

Mutta eihän sitä tiedä, nää on nii mystisiä juttuja.

Tsemmpiä sulle!
 
Näky siellä sikiöpussukka ja jotain siellä keskellä. Eli siis näkyi, mutta ei vastannut viikkoja gynen mielestä.

Mä en nyt kirvestä kaivoon heitä. Mutten mitään toivokaan. Odotellaan kutsua ja katotaan miten käy. Mulla oli tänään 6+0...
 
Hitsi elinas, kuinka epäselvä tilanne, mutta toivotaan silti parasta, että seuraava ultra näyttäisi paremmin missä mennään.

Täällä yritän ottaa tyynesti ja rauhallisesti, mutta epätietoisuus välillä ottaa vallan. Tänään tein seurantatestin digillä ja se antoi viikkoja hedelmöityksestä 2-3 eli saman minkä viikko sitten sunnuntaina.Huoh, kai se on ok. Olisin toivonut jo 3+ lukemaa, mutta nettiä selaamalla monella antanut sen vasta rv6:lla. Tänään mulla rv 5+2. Teen ens viikon lopulla vielä yhden, se on sitten vika testi :whistle:

Oireita ei juuri ole, alavatsa on koko ajan painava ja aika ajoin vihlasee lyhyitä nippasuja. Turvotusta ei ole enää. Tissit normaalit. Lievää etomista ollut jonain päivänä, suussa on kyllä outo maku koko ajan. Tänään ostin kaupasta jäätelön ja se jäi puoliksi kesken, ei maistunut :eek:Lääkkeetkin voi toki aiheuttaa oireita, noita neljää erilaista on napsittu jo yli kuukausi.
 
Tää tilanne on kyllä kammottavan hirveä. Oireina ei muuta, kun kova jano nykyään. Pissattaa edelleenkin usein. Alamahalla on edelleen tuntemuksia.

Toivon kyllä tosissani hyviä uutisia.

Jos hyviä uutisia ei tule, niin heti tästä sitten uusi hoito ja meidän lapsiluku on sitten tässä...jos sekin hoito epäonnistuu..

Mä niin vihaan odottamista!
 
Tää on ihan hirveetä tämä odottaminen. Mä niin toivon, että mulle kävis niin onnellisesti, että näkisin sydämen pamppailevan villisti, kun meen seuraavaan ultraan. Kunhan sieltä ensin tulee aika.

Tavallaan oli hyvä, että kävin ultrassa nyt etten vasta 7+3 eli silloin 18.7. Järkytys olis ollu vielä suurempi. :( Mä en ole edes itkenyt, kun ei tavallaan ole tuntunut miltään, kun oon kovettanut itseni. Jotenkin en edes ajatellut, että kun oon raskaana et näin vois käydä. Siis et tulee keskeytynyt keskenmeno. Jos se siis sitä on...

Ihan hirveetä jossittelua ja kurjaa mieltä aiheuttaa, vaikka oon päättänyt olla onnellisesti raskaana, kunnes toisin todetaan...Inhottavaa on sekin, että posti tulee nykyään niin myöhään :unsure:

Mä yritän kovasti pysyä positiivisena :)

Mikkäs fiilikset solakka silakka?
 
Elinas tsemppia tilanteeseen!! Tuo keskeytynyt keskenmeno on pahin painajainen. Olen kokenut sen pari kertaa omilla soluilla ja kroppani ei keskeyttanyt raskautta ennen viikkoa 8. Siksi paatin tassa tilanteessa itse odottaa melkein samoille viikoille ennen ensimmaista ultraa, etta nakisin sykkeen, tai sitten en. Toivottavasti saat positiivisia uutisia, sykehan ei tosiaan valttamatta nay ennen 7 viikkoa.
 
Elinas tsemppia tilanteeseen!! Tuo keskeytynyt keskenmeno on pahin painajainen. Olen kokenut sen pari kertaa omilla soluilla ja kroppani ei keskeyttanyt raskautta ennen viikkoa 8. Siksi paatin tassa tilanteessa itse odottaa melkein samoille viikoille ennen ensimmaista ultraa, etta nakisin sykkeen, tai sitten en. Toivottavasti saat positiivisia uutisia, sykehan ei tosiaan valttamatta nay ennen 7 viikkoa.
Kiitos tsempeistä Maria73. Katotaan miten käy. Katosiko sinulla raskausoireet tai oliko mitään mistä olisit voinut aatella keskeytyneen keskenmenon tulleen?
Mä en haluaisi kaavintaa enkä pillereitä. Haluisin, että kroppa sais itse hoitaa homman, kun lopetan lääkkeet.

Soitin naistentautien polille. Lähetteen käsittelyssä menee vielä pari päivää, että aikaisintaan keskiviikkona kuulen jotain jos soittavat. Luulen, että menee ensi viikkoon.
 
Elinas ensimmaisen kerran kaikki oireet katosivat melko aikaisin. Toisen kerran minulla ei ollut juuri minkaanlaisia oireita lukuunottamatta positiivista raskaustestia ja paria ekaa paivaa testin jalkeen. Molemmilla kerroilla aloin vuotamaan itse, eli kroppa lopulta hoiti homman.
Odotus piinapaivat on pahimmat. Toivottavasti saat vastauksia pian.
 
elinas toivottavasti pian pääset tarkistamaan tilanteen. Epätietoisuus on hirveää. Melkein toivoisi sitten raskaustestiin rehellistä negaa, kuin sitä, että ensin antaa toivoa.. :( Mutta katsotaan kuitenkin se sinun seuraava käynti vielä..

Oma naponen: alamaha on painava, se ei ole normaali, välillä siellä joku vihlasee. Eilen kun kävin reippaalla kävelylenkillä ja lätkin samalla paarmoja pois ympäriltä, niin lenkin jälkeen tuli paljon lugemassaa pois ja ihan vähän vetistä ruskeaa nestettä, eli vissiin verta :confused:, mutta ei sen jälkeen mitään värillistä ole tullut. Lievää etomista on taas ollut silloin tällöin, muuten ei mitään ihmeellistä oiretta.
 
Piinallisia päiviä kyllä. Voihan kaikki kääntyä vielä hyvinkin. Tosin istunkahan siellä varmaan toimii edelleen vaikka muuten elämää ei olisikaan. En pysty vetään vatsaa sisässä samanlailla, kun ennen.

Solakka silakka
Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin. Minulla tuli ensimmäisessä raskaudessa myös vähän ruskeaa vuotoa yhtenä päivänä. Olisko ollu 5+jotain viikoilla. Mut se oli se kerta eikä muulloin mitään vuotoja.

Rehellinen nega ois ollu parempi. Pelottaa se kaikki mikä voi keskeytyksessä mennä pieleen...
 

Yhteistyössä