Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pitkästä pitkästä aikaa tänne ehtii kirjoittelemaan, meille on tehty nyt olisko 4pas, kohdun rapsutus ja kaikista pas:eista negaa..ei tarkkaa tietoa klinikan puolesta miksi ei kiinnity,endoa on mutta onko se syy. Eraa ei ole tehty , kysyttiin sitä ennen viimeisintä pas:ia mutta lääkäri päätti että ei tehdä jostain syystä. Vaihdamme klinikkaa vaikka olemme uuteen luovuttajaan jonossa, ei vaan jaksa jonottaa enää. Seuraava saa olla viimeinen luovutettujen osalta, voimat on loppu ja voitonhetkiä ei ole koettu ainuttakaan. Ikinä en ole saanut plussaa joten on hurjan vaikea uskoa että seuraavatkaan siirrot sitä toisivat mutta ei lopullisesti lapsettomana tarvitse sitten miettiä ettei ole käännetty kaikkia kortteja ja yritetty.. Onko teillä vaadittu useita siirtoja onnistumiseen?
Tsemppiä kaikille jotka ovat plussanneet mutta kaikesta päätelleen kokevat vieläkin piinaavia hetkiä..
 
Pitkästä pitkästä aikaa tänne ehtii kirjoittelemaan, meille on tehty nyt olisko 4pas, kohdun rapsutus ja kaikista pas:eista negaa..ei tarkkaa tietoa klinikan puolesta miksi ei kiinnity,endoa on mutta onko se syy. Eraa ei ole tehty , kysyttiin sitä ennen viimeisintä pas:ia mutta lääkäri päätti että ei tehdä jostain syystä. Vaihdamme klinikkaa vaikka olemme uuteen luovuttajaan jonossa, ei vaan jaksa jonottaa enää. Seuraava saa olla viimeinen luovutettujen osalta, voimat on loppu ja voitonhetkiä ei ole koettu ainuttakaan. Ikinä en ole saanut plussaa joten on hurjan vaikea uskoa että seuraavatkaan siirrot sitä toisivat mutta ei lopullisesti lapsettomana tarvitse sitten miettiä ettei ole käännetty kaikkia kortteja ja yritetty.. Onko teillä vaadittu useita siirtoja onnistumiseen?
Tsemppiä kaikille jotka ovat plussanneet mutta kaikesta päätelleen kokevat vieläkin piinaavia hetkiä..
 
Pitkästä pitkästä aikaa tänne ehtii kirjoittelemaan, meille on tehty nyt olisko 4pas, kohdun rapsutus ja kaikista pas:eista negaa..ei tarkkaa tietoa klinikan puolesta miksi ei kiinnity,endoa on mutta onko se syy. Eraa ei ole tehty , kysyttiin sitä ennen viimeisintä pas:ia mutta lääkäri päätti että ei tehdä jostain syystä. Vaihdamme klinikkaa vaikka olemme uuteen luovuttajaan jonossa, ei vaan jaksa jonottaa enää. Seuraava saa olla viimeinen luovutettujen osalta, voimat on loppu ja voitonhetkiä ei ole koettu ainuttakaan. Ikinä en ole saanut plussaa joten on hurjan vaikea uskoa että seuraavatkaan siirrot sitä toisivat mutta ei lopullisesti lapsettomana tarvitse sitten miettiä ettei ole käännetty kaikkia kortteja ja yritetty.. Onko teillä vaadittu useita siirtoja onnistumiseen?
Tsemppiä kaikille jotka ovat plussanneet mutta kaikesta päätelleen kokevat vieläkin piinaavia hetkiä..
 
Pitkästä pitkästä aikaa tänne ehtii kirjoittelemaan, meille on tehty nyt olisko 4pas, kohdun rapsutus ja kaikista pas:eista negaa..ei tarkkaa tietoa klinikan puolesta miksi ei kiinnity,endoa on mutta onko se syy. Eraa ei ole tehty , kysyttiin sitä ennen viimeisintä pas:ia mutta lääkäri päätti että ei tehdä jostain syystä. Vaihdamme klinikkaa vaikka olemme uuteen luovuttajaan jonossa, ei vaan jaksa jonottaa enää. Seuraava saa olla viimeinen luovutettujen osalta, voimat on loppu ja voitonhetkiä ei ole koettu ainuttakaan. Ikinä en ole saanut plussaa joten on hurjan vaikea uskoa että seuraavatkaan siirrot sitä toisivat mutta ei lopullisesti lapsettomana tarvitse sitten miettiä ettei ole käännetty kaikkia kortteja ja yritetty.. Onko teillä vaadittu useita siirtoja onnistumiseen?
Tsemppiä kaikille jotka ovat plussanneet mutta kaikesta päätelleen kokevat vieläkin piinaavia hetkiä..
 
Karvanautti
Meillä ollu kolme inseminaatiota, kaksi ivf ja yksi icsi, yksi tuoresiirto ja yksi pas, josta plussa. Eli kahdeksas toi plussan ja toivotun lapsen. Sen jälkeen on ollut yksi pas ja yksi tuoresiirto josta plussa. Olen nyt raskausviikolla 6+5.

Kaikki ei kuitenkaan ole mennyt niin hyvin kun toivoin. Ultrassa rv 6+0 ei löytynyt viikkoja vastaavaa alkiota eikä sykettä. Nyt sitten piinaillaan ensi viikon tiistaille ja odotellaan mitä ultrassa näkyy. Hcg nousee, mutta todella hitaasti. Tämä on aika kuluttavaa, mutta toivo elää silti sisälläni. Niin kauan oon raskaana, kunnes toisin todetaan. Eihän noi arvot hyvältä näytä, mutta oon myös lukenut, että juuri samanlaisilla arvoilla ja samalla ultralöydöksellä on myöhemmässä ultrassa löytynyt viikkoja vastaava sikiö.

Tosin tuollainen luo turhiakin (?) toiveita, mutta aina on toivoa. Raskautuminen ja alkion kehittyminen on niin mystistä touhua, että koskaan ei voi olla varma, mitä tapahtuu.

Mulla on lugesteron ruvennut imeytymään paremmin eli vähemmän valuu pois, kun ennen ja mun mielestä esikoisen kanssa kävi samanlailla.

elinas ❤6+5❤
 
elinas en tiedä noista hcg:eista, mutta vähän olen tutkinut. Viitearvoissa ainakin on melkoinen väli mille asettuu ja kaikki lopulta ok. Onhan tuo sinun hcg kuitenkin noussut, mutta ei sitä tuplamäärä/1,5-2 päivää. Voiko tuon nousun suhteen olla yksilöllisiä eroja vai täytyykö kaikilla olla nousu kaksinkertaista jos raskaus etenee normisti? En tiedä. Hirveää jännitystä, mutta toisaalta voi jo varautua siihen negatiiviseen tuomioon, niin ei aivan puskista tule. Ja jos kaikki ok, niin sitä parempi! (y) Meillä on sitten sama "tuomiopäivä" ensi tiistai, mulla vasta illalla aika.

Karvanautti minulla on kertynyt ikää mutta jo 7 vuotta sitten lähdettiin hoitoihin, kun elämääni tuli uusi mies. Kummallakaan ei lapsia ennestään. Ensin omilla soluilla kaikki mahdolliset hoidot ja 2 ivf:iä, niistä tuloksena vain yksi heikko plussa, joka tuli pois. Vaihdettiin klinikkaa ja luovutetuilla hoitoon. Tuolla hoito oli vielä heikompaa, koska mm. lääkityksen aikana mulle tuli selviä menkkaoireita ja munasarjaoireita jo ennen siirtoa. Lääkäri ei kuunnellut, vaan siirto tehtiin, tulos nega. Taidettiin tehdä yksi nega pas:sikin. Sitten loppui toivo ja luovuimme ajatuksesta. Tämän vuoden tammikuussa kokeiltiin pakkasalkioita uudelleen, ei yksikään selvinnyt sulatuksesta. Sitten helmi-maaliskuussa otin yhteyttä Tsekkeihin, jossa asiat eteni aika nopeasti ja nyt olen ihmeellisesti rv 5+5.
 
Löysin erään tekstin jossa jollain naisella samanlaiset hcg-arvot, jopa vähemmän, kun minulla. Ultrassa 6+2 viikoilla samanlainen löydös, kun minulla ja tarkistusultrassa viikon kuluttua kaikki hyvin.

Toivottavasti minulle kävisi myös noin :)
Klinikan hoitaja ei sanonut juuta eikä jaata. Sanoi vaan et odota ultraa. o_O

No odottamistahan tää onkin jos kaikki meneekin hyvin.
 
Olen yrittänyt nauttia kauniista kesäpäivistä mutta mieltä hiukan painaa oireettomuus. Siis ei tunnu yhtään missään. Joskus viime viikolla yhtenä päivänä oli lievää huonovointisuutta ja vatsassa muljahteli, tisseissä vähän kävellessä tuntui kipua, mutta sen jälkeen taas ei mitään. Tänä aamuna tein kaapista viimeisen raskaustestin ja kyllä siihen vahvat viivat piirtyi. Ihmettelen vain, eikö se raskaus pitäisi jossain tuntua? Tänään 6+4 ja illalla menen ar-ultraan, sitten saan tietää enemmän missä mennään.

Elinas olet ollut mielessäni, mikä on tilanne?
 
Elinasille valtavasti peukutuksia tätä kautta, että seuraavassa ultrassa saatte jotain selkoa tilanteeseen ja mieluiten positiivisia uutisia <3

Solakka silakka, mulla ei ollut kyllä juuri mitään oireita ennen rv 8, jonka jälkeen tissit turposivat ja kipuilivat ja alkoi tulemaan huono olo jollen syönyt säännöllisesti. Eipä ennen sitä oikein ollut mitään. Paitsi ihan alussa tuli verta, n 2 viikon ajan alkaen pp6. Sitä jatkui joka päivä vähän ja olin tietenkin varma ettei se tiedä hyvää... Olin samoihin aikoihin varhaisultrassa kun mitä sinä olet. Pidetään peukkuja, oireettomuus voi olla ihan ok!
 
Kävin ultrassa ja kyllä siellä pieni alkio löytyi 4,4 mm, hieman vastasi aiempia päiviä (3 päivää pienempää), mutta lääkäri ei saanut tarkkaa mittaa, kun siinä hakkasi voimakkaasti sydän ympärillä. Ja hänen mittaus voi kuulemma millejä heittää. Joten, kaikki hyvin tähän saakka. Seuranta 2 viikon päästä ja sen jälkeen neuvolan rv13 ultriin jne.. On kyllä onnellinen olo!

Jonnuli kiitos peukuista! Taitaa olla vähän niin, että kun netti on täynnä raskausoireita ja lääkärikin tänään kysyi, mitä raskausoireita minulla on, niin sitä ajattelee, että jotain on oltava, jotta kaikki olisi hyvin. Mutta ehkä tuo oireettomuus tosiaan on normaalia, enkä mielellään mitään oksennuksia haluaisikaan :censored:
 
Solakka silakka
Paljon Onnea ❤

Aika oireetonta oloa itselläkin on ollut viime aikoina. Sumussa tässä muutenkin menty. Oon kyllä niin pihalla päivistä ja siitä minä päivänä mitäkin on tuntunut. Yhtenä päivänä sattu tisseihin ihan hulluna ja sit se oli poissa. Mahaan on välillä sattunut ja välillä ei.

Jonnuli77
Kiitos peukutuksista. Mikäs sun tilanne nyt onkaan? Olen pahoillani, mutta en just nyt muista (n)(n)

Voi helvetti. Olin 99% varma, että vauvaa ei ole. 1% mahdollisuuden annoin itselleni toivoa. Ja piru vie siellä oli sikiö ja sikiöllä oli sykekin. Voi luoja. Ainoa miinus oli, että vastasi rv 6+5, kun tänään olisi 7+4. No sintti on sit vähän hitaampi :D 8.15mm oli kooltan hän ❤
 
Viimeksi muokattu:
Oi onnea elinas MAHTAVAA! Onneksi olkoon! Onhan sinun sintti jo melkein puolet isompi kuin minun käpynen. Äh, pitää tutkia noita kokoja vielä täältä netistä. Minun lääkäri ei ainakaan ollut koosta huolissaan, sanoi, että ei sitä nyt voi niin tarkkaan mitata. Se sykkeen näkeminen oli kyllä ihanaa (y)
 
Oi onnea elinas MAHTAVAA! Onneksi olkoon! Onhan sinun sintti jo melkein puolet isompi kuin minun käpynen. Äh, pitää tutkia noita kokoja vielä täältä netistä. Minun lääkäri ei ainakaan ollut koosta huolissaan, sanoi, että ei sitä nyt voi niin tarkkaan mitata. Se sykkeen näkeminen oli kyllä ihanaa (y)
Niin on huippua ❤
Hae apteekista vauvakirja, siinä on ainakin kokoja ja tästä oli mulle apua: http://www.baby2see.com/development/ultrasound_sonogram/first_trimester_scans.html#week6

Itku tuli, kun miehelle soitin töihin. Olin niin helpottunut.
 
On kyllä huikea olo.
Kiitos esemila :)

Outoa tästä tekee raskausoireiden erilaisuus verrattuna esikoiseen. Tosin nautin tästä oksentamattomuudesta :D
Nyt on tissit ollu useemmin kipeet ja maha tuntuu nyt jo kasvaneen :eek:

❤8+0❤ / ❤7+1❤
 
Eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin (y)
Vuotoja voi tulla esim. kiinnittymisestä. Yritä olla murehtimatta (helpommin sanottu, kun tehty) Itse et voi pahentaa etkä estääkään mitään pahaa tapahtumasta. Niin julmaa, kun se onkin.

Onko vuoto vähäistä vai runsasta?

Muistathan juoda riittävästi vettä ja käyttää suolaa riittävästi?
 
Vuotoa tuli vähän kaksi päivää, tänään ei ole tullut yhtään. Nyt kun mietin, tuo saattaa tulla aina rasituksen jälkeen. Pari viikkoa sitten vuoti reippaan kävelyn jälkeen ja nyt minulla oli takana aika haipakka työviikko. Päätä särkee vielä toispuoleisesti. Yritän levätä viikonlopun ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: elinas
Hyvin mahdollista, että johtuu siitä.
Töissä kannattaa myös sitten yrittää ottaa iisimmin, jos vaan pystyy. Raskaus on kuitenkin se pääasiallinen juttu, mistä huolehditaan tällä hetkellä ja omasta hyvinvoinnista, sillä kaikki heijastuu kuitenkin sikiöön. Kaikki tunteet yms.

Itse vedin itseni esikoista odottaessani ihan puhki, kun en ollut väsymyksen vuoksi sairauslomalla lainkaan. Lopulta olin 6vkoa putkeen poissa töistä, kun olin niin rikkipuhki. Vaikuttihan psyykekin siihen, kun oli aivan valtava menettämisen pelko koko ajan. Nyt osaan onneksi ottaa jo vähän iisimmin, kun vauvan alku sykkeineen on nähty.

Ymmärrän kyllä senkin, että ei varmasti kovin mielellään kerro esimiehelle vielä näillä viikoilla raskaudesta ja siitä, että tarvisi ottaa vähän iisimmin ettei tuu väsy.

Onneksi vuotelu loppui. Nyt vaan vaadit Solakka silakka sellaista kungingatar kohtelua mieheltäsi :D
 
Vuodot taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus näissä luovutetuissa. Tosin aina ne pelästyttää ja se on ikävää. Toivotaan ,että kaikki menee nyt hyvin Solakka Silakka.

Onko kukaan menossa siirtoon koska? Itselläni aika lähenee vaikka vielähän tässä on aikaa se n. 1 kk.

Toivottavasti muitakin tulisi juttusille ja kertomaan tilanteestaan, etten joudu yksinään täällä huhuilemaan
 
Täällä käyty ensimmäisessä neuvolassa tällä viikolla ja vielä mietitään, että millä viikolla menen verikokeisiin ja millä viikolla nt-ultraan. Onneksi nämä vahvistuvat, kun pääsen ylimääräiseen ultraan, mitä ei tarvitse maksaa omasta pussista vaan ihana neuvolan täti varas mulle ajan (y)

Olo on jokseenkin oireeton. Jano oli tänään hetken aikaa poissa, mutta nyt illalla tuli takaisin. Muuten ollut jatkuva. Väsymystä on olemassa ja nyt tuntuu alavattalla painontunteen ja venymisen sekoitus :LOL: Vielä oon vähän epäileväin sen suhteen, että onko siellä masussa ketään, vaikka syke näkyikin. Seuraavan ultran jälkeen helpottaa, jos tai kun syke siellä on.

Jännää oli kyllä ne viikot, kun alkion koko oli 8,15mm ja viikot 6+5, piti olla 7+4.
Esikoinen oli 6+3 viikoilla 6,8mm. No kohta selviää, että mitä viikkoja mötkösintti vastaa :)

Mä haluisin kirjotella myös enemmän, mutta yksin vähän kurjaa...

elinas
❤9+1❤
❤8+2❤
 
Solakka Sinikka ja elinas, onnittelut ja tervetuloa tuonne raskautuneiden puolelle juttelemaan. Ei ole tällä hetkellä mikään aktiivisin ketju, mutta uskon, että monet lukevat sitä kuitenkin, ja tulevat kommentoimaan jos tarvetta on.
Itse ainakin kaipaisin juttukavereita

pikkukintsu 25+3
 
Pidin palstailusta pari viikkoa ihan tarkoituksella taukoa, kun eksyin täällä netissä koko ajan lukemaan kauhukertomuksia, miten on mennyt raskaus kesken, kun etsin tietoa ruskeista vuodoista. Joten lopetin lukemisen. Tämä raskaus on minulle ainutkertainen asia tässä elämässä, enkä halua hukata tätä aikaa murehtimiseen..

Kävin tänään tarkistusultrassa (rv 8+4) ja siellä oli kaikki hyvin! Alkio näytti jopa ihmiseltä, kun sinne oli kasvanut jalat ja kädet, jotka heiluivat, oli iso pää ja suuret silmät ja sydän pamppasi kovasti :love: Oli napanuora ja vaikka mitä :rolleyes:, Pituuttakin melkein 19 mm joka vastasi täysin hedelmöitysaikaa. Lääkärikin totesi, että nyt voin jo huokaista ja alkaa hengittää, tämä näyttää niin hyvältä. Ehkä siirryn nyt turvallisin mielin odottajien puolelle..
Toivottelen onnea tuleviin siirtoihin esemilalle ja muille joilla jännät paikat edessä!
 

Yhteistyössä