Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Solakka Silakka ja kiva kuulla, että raskaus sujuu mutkitta

Olikos se niin, että Progynovan kun aloittaa ja ottaa 3x päivässä, niin liuskan voi aloittaa mistä kohtaa vaa ja voi jatkaa vaikka jo aloitetusta liukasta? Unohdin tätä lääkäriltä kysyy ja nyt en enää saa kiinni ennen menkkojen alkua.

Millainen lääkitys teillä on ollut, esim. nyt Solakka Silakka ja elinas oli tällä kertaa?

Mitä tarkoittaa kun lääkäri sanoi, että siirron voi viivästyttää seitsemännelle päivälle? Seitsemännellä päivälle mistä?
Koetin kysyy sitä lääkäriltä, mutta ei vastannut sihen mitään.

Vuosi viime siirrosta ja pää totaalisesti nollattu
 
Mä en osaa progynovasta sanoa mitään. Luin pakkausselosteen, niin ymmärsin niin ettei siinä ole kuin yhtä vaikuttavaa ainetta.

Mulla oli alkuun novofem, että vuoto alkaa. Sit tuli vuodon 1. tai toisena päivänä mukaan prednisolon, disperin ja zumenon ja punktiopäivästä lugesteron. Prednisolon meni siirrosta 5 päivää isolla annoksella ja sit jäi kokonaan pois ja disperin tais loppua siirtopäivänä.

Zumenon oli 2x2 koko ajan.
Disperin 1x 1 koko ajan
Prednisolon 1x2 alkuun, siirrosta 2x3 5 pvä
Lugesteron punktiosta 2x2 rv 10+0 asti.

Sit oli joku pistettävä lääke, kun alkio oli 6vrk ikäinen. Nimeä en muista.

Mä en ole kysellyt siirtopäivistä tai mikä on oikea ajankohta. Oon luottanut näiden lääkärien ammattitaitoon täysin.

Toivottavasti joku osaa vastata tuohon siirtopäivöasiaan. Minä en :unsure:

❤10+1❤
❤9+2❤
 
Hei kaikki,
Ihania uutisia taalla Solakka Silakka ja Elinas. Jotenkin vahan helpottaa sen jalkeen, kun nakyy syke.
Solakka Silakka, en olisi kovin huolissani vuotelusta, etenkin jos se on ruskehtavaa. Normaaleissakin raskauksissa ilmeisesti aika iso osa vuotelee.
Elinas, sinullahan on voinut olla myohaisempi kiinnittyja?? Kuten aikaisemmin totesin, en halunnut itse ultrata ennen lahempana viikkoa 8, kun syke ei valttamatta nay ennen viikkoa 7 ja sitten on sita epavarmuutta. Myos jos sinulle siirrettiin 3 paivainen, sehan on jo siinakin jaljessa 5 paivaisesta, kun voi kestaa kauemmin valmistua ja kiinnittya?? Syke on kuitenkin hyva merkki.
esemila, onnea tulevaan siirtoon!!
15+3
 
En mä nyt enää sitä kokoa mieti juurikaan. Alkio on voinut olla tosi kippurassa. Ja siksi mitta noin pieni. Niinkuin solakka silakka aiemmin kirjoitti, että lääkäri oli hänelle näin maininnut.

Lähinnä pelkään, että sykettä ei enää huomenna näy...no onneksi ei ole enää pitkä aika ultraan.

Onhan syke aina hyvä merkki ja toivottavasti sellainen löytyy huomenna ❤
 
Eihän ne mitat olekaan mikään absoluuttinen totuus, onneksi. Kyse vain keskiarvoista. Sitä vaan aina ressaa, vaikka ei tarvitsisi.

Luulin, että nyt toisen kanssa tämä olisi helpompaa, mutta ei ollut tai ole vielä näihin viikkoihin mennessä ollut

Kiitos Maria73
 
Mut tavallaan aika on mennyt vähän nopeammin, kun ensimmäisessä raskaudessa. Varsinkin, kun pikku ihminen täyttää työpäivän jälkeisen elämän aika hyvin. Ei jää ihan niin paljoa aikaa murehtia, mutta jää kuitenkin.

No onneksi tänään taas selviää jotain.

Joko Maria73 tunnet liikkeet?
 
Mitä tarkoittaa kun lääkäri sanoi, että siirron voi viivästyttää seitsemännelle päivälle? Seitsemännellä päivälle mistä?
Koetin kysyy sitä lääkäriltä, mutta ei vastannut sihen mitään.

Vuosi viime siirrosta ja pää totaalisesti nollattu
esemila itse ymmärtäisin, että 7. päivä hedelmöityksestä eli kun monesti blastot siirretään 5. pv niin niitä alkioita vielä kasvatetaan pari päivää, ehkä siksi, että saadaan karsittua edelleen hyvälaatuisia?? Vai mistä voi muuten voi olla kyse?

Kysyit lääkityksestä. Mulla oli ajoitus e-pillereiden kanssa reilu kuukausi, sitten 1 lamautuspiikki (Zoladex) Siirtoa ennen alkoi zumenon x 3/pv, luget 800 mg/pv, prednison ja disperin. Näitä neljää jatketaan siirron yli edelleen.
 
Argh...mulla menee hermot tohon Reprofitin lääkäriin. Koordinaattorin ei osannut vastata kysymyksiin vaan sanoivat, että laita lääkärille viesti, mutta vain korkeintaan kolme kysymystä kerralla.
No tein työtä käskettyä ja laitoin kolme kysymystä ( kaksi samaa mitä olin jo aijemmin kysynyt, mutta mihin en ollut vastausta saanut)
Nyt tuli sit vastausviesti vain yhteen, ensimmäiseen kysymykseen, siihen mitä ei aikaisemin ole kysytty.
Perkele, vittu... saatana...... anteeks, mut ottaa niin tajuttomasti päähän.

Ja jotenkin omituista, että siellä lääkäri ei pidä mitenkään tärkeänä sitä, että siirtopäivä osuisi samalle kp kuin aikaisemmin onnistunut siirto. Suomessa lääkäri sanoi, että ei luopuisi siitä päivästä koska aikaikkuna on silloin lähes varmasti oikea. Hyvin harvoin kuulemma se muuttuu. Sanoi vielä, että miksi hyvää asiaa muuttamaan.
Reprofitissa lääkäriin oli sitä mieltä et ei ole mitään väliä onko kp 19 vai 22 tai jotain siltä väliltä.
Meillä onnistunut siirto on ollut nippa nappa kp 18, riippuen mistä lasketaan 1. kp. Jotkut sanoo, että eka kp on kun vuoto alkaa, alkaa se mihin aikaa vaan, mutta jotkut taas sanoo, et jos alkaa vasta illalla ( oli joku kloaikakin , mut en sitä muista) niin 1kp on vasta seuraava päivä.

Mä aloitin Progynovan eilen maanantaina, vaik menkat alko vasta illalla kasin maissa. Ja siirtopäivä on 25.8 eli nyt myös nippa nappa kp 18

Mä vähän luulen tai tuntuu siltä, et kun me ollaan oltu tosi huonoja asiakkaita Reprofitissa, kun ei useammasta siirtostakaan olla onnistuttu, niin siksi siellä ollaan välinpitämättömiä.
Liataanhan me heidän kaunista, siistiä tilastonsa.
Alan epäilemään alkion laatuakin, et mitä meille antavat. No tuolla konstilla saa savustettua meitä ulos.
Ottaa vaan niin päähän, et tekisi mieli vaan itkeä.

Kiitos toivotuksista
 
Laitoin lääkärille vielä nämä kaksi kysymystä mihin ei vastannut,niin uskokaa tai älkää, se vastasi, YHTEEN :cry:
No parempi kun ei mitään. Laitoin perään kyllä vielä tämän yhden kysymyksen mikä vaivaa mieltä.
Tokihan se varmaa hermostuu kysymyksiin, mut ku olisi niin paljon helpompaa vastata niihin kerralla. Kysymyksiä kun ei ole vain kuin se kolme

Nyt kuitenkin selvisi mitä tuo seitsemän päivän viivytys tarkoittaa. Eli normisti kun luget aloitetaan se 6 päivää aikaisemmin ennen siirtoa niin nyt aloitetaan 7 päivää aikaisemmin.
 
Esemila. Onneksi vastasi edes toiseen :D Mulla alotettiin luget punktipäivästä, kun siirtopäivä oli kun alkio kolmen päivän ikäinen.

No erilaisia käytäntöjä taitaa olla aika paljon. Ja positiivisia tuloksia tullut eri hoitokaavioilla. Toivottavasti kaikki sujuisi paremmin tästä eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
esemila minulle lääkäri sanoi, että siinä on pelivaraa mille päivälle siirto tehdään. Olisin itse silloin halunnut torstaina, mutta hän päätti päiväksi vasta seuraavan viikon tiistain, jos nyt muistan oikein. Ehdin siinä välillä lentää kotiin ja käydä viikonloppuna vielä punttiksella ja jumpassa ja saunassa pari kertaa. Minulla luget alkoivat viisi päivää ennen, niin, että siirtopäivä oli viides. Muistaakseni sössin hieman niiden lääkkeiden kanssa niin, että annos oli hieman pienempi mitä oli määrätty. Näissä lääkkeissä taitaa kyllä olla hieman sössimis ym. valumisvaraa.

Toivottavasti tämä olisi nyt se tilaston parantava hoitokierros!

Kyllä näillä klinikoilla asiakkaaille viestimisessä on vielä parantamisen varaa. Kyselin silloin lugejen lopettamisesta, enkä saanut mitään tarkempaa vastausta kuin pikkuhiljaa 12. viikolla. Pähkäilimme lopulta itse miten lopetimme. Minua ärsytti se, että lääkäriin ei saanut suoraan yhteyttä, vaan kaikki meni niiden hoitajien kautta.
 
Pelivaraa joo on se kp 19-22, ainakin näin ilmoitettiin Reprofitissa. Tämä vaan ei siltikään toimi kaikilla ja jos nyt maalaisjärjellä ajateltuna niin itsellä menee nuo päivät pitkäksi ja haluan kokeilla sen saman kp mukaan missä onnistunut.
Täällä lääkäri sanoi, että tämä aikaikkuna voi olla jopa tunnintarkka jollakin.

Huomenna olis limisultra, saas nähdä onko vuosi tehnyt tälle asialle millaisen vaikutuksen. Aikaisemmin on limakalvo kasvanut hyvin.
Kokoajan pelottaa, et tulee jokin este.

Viel on h-hetkeen odotettava n viikon verran. Jännittää ihan sikana :alien:

Progynova kun aloitin, niin kuljen kuin unessa housut märkänä :ROFLMAO:
En muistanut et tällä oli tällai vaikutus. Tosiaan järkky väsmys ja alakerta vuotaa "vettä"

Kaikki toistaiseksi hyvin :love:
 
Hui. Ihanaa :love:
Sit alkaa piinailu.
Onko yhden vai kahden alkion siirto? Missäs olittekaan hoidossa?
Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tämä tarrautuu lujasti kiinni. Milles päivälle siirto nyt osuu. Onko sama kuin edellisessä? Millainen lääkitys sinulla on?
 
Hui. Ihanaa :love:
Sit alkaa piinailu.
Onko yhden vai kahden alkion siirto? Missäs olittekaan hoidossa?
Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tämä tarrautuu lujasti kiinni. Milles päivälle siirto nyt osuu. Onko sama kuin edellisessä? Millainen lääkitys sinulla on?
Iik, on taää taas jännää :X3:
Yksi alkio siirretään ja Reprofit meitä hoitelee :)
Kp on just just 18 ja nyt mennää ihan samoilla kuin onnistuneessa paitsi nyt blasto ku aikaisemmin 3 päiväinen.
Lääkkeenä 3x 2mg päivässä Progynova ja 2x 400mg Lugesteron ( aloitettiin nyt 7 päivää ennen siirtoa). Itse otan vielä babyasperiinia 1x pvä ja sit Gonapeptyl-pistos siirron jälkeisenä päivänä.

Neljänä yönä peräkkäin ihan järkkyjä painajaisunia tullu nähtyä ja vessassa pitää ravata pariin otteeseen yöllä. Ihan ku olis raskaana jo :LOL:
 
Kysymys on ehkä hieman tyhmä, mut Miten te olette elänyt siirron jälkeen? Oletteko tehnyt jotain toisin vai ollu ihan samoin kuin ns tyhjällä kohdullakin? Tarkoitan nyt normi oleilua ja tekemisiä. En urheilua, uimista, saunomista , seksiä mitkä meiltä ainakin kiellettiin n 1 viikon ajaksi.

Tuli tässä tuo mieleen ku siirrossa käyty ja syömässä ollaan. Jotenkin niin tyhjä mut normaali olo Ohan kun pitäisi toimia toisin eukä vaan istua ravintolassa ruokaa odottamassa.
 
esemila onnea kyytiläisestä! Ihan normaalisti elelin. Lähdettiin heti siirron jälkeen junalla Prahaan ja junassa olin ok, mutta kun lentokenttäbussi pompotteli menemään mukulakiviä, niin mua hirvitti, kun maha heilui samalla ja sanoin miehelle, että ei tässä pysy mikään kyydissä. Kyllä pysyi yksi ainakin :) Siirtopäivänä otin vielä ruoan kanssa lasin punaviiniä, mutta en ole sen jälkeen juonut ollenkaan. Varmaan normaali päivärytmi ym. auttaa selviämään piinapäivistä, ettei aika kulu hermoiluun :sneaky: Ai niin ja töissä olen tietoisesti hiljentänyt tahtia eli kävellyt hitaammin mm rappuset, en juossut :LOL: Saunaan en ole uskaltanut vieläkään ja reippaat kävelylenkit ulkona on mulla hetken pois pelistä, kun olen vuotanut välillä.
Mulla muuten ei tullut tuota Gonapeptyl-pistosta siirron jälkeen. Minkähän takia se toisille annetaan ja toisille ei?
Tsemppiä sinulle ja toivotaan rutkasti onnea!! :love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä