Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ainoo vaan, että lääkäri nuori ja varmaan vasta valmistunutkin :D
No onneksi tänään on jo sunnuntai, niin pääset "jo" huomenna ultraan. Päivä varmasti tuntuu äärettömän pitkältä, mutta toivottavasti sun työsi pitää sinut kiireisenä ;)
Juu, niin mä muistelinkin, että alkuraskaudessa eivät suostuneet veritestiin ollenkaan. Ihme touhua, ei se hcg nyt niin kallis tutkimus ole...mut säästö se on pienikin säästö.

Lulis ettei "normaalisti" raskautuva edes tajua kysellä mitään hcg-testejä verestä?!?
 
Niin hip hei huomenna töihin. :unsure: Onneksi maanantai on yleensä hommien puolesta sellainen epäsosiaalinen päivä, että ei tarvitse välttämättä puhua kuin niille joille huvikseen haluaa. Ja täytyy koittaa vain ajatella muita asioita.

Luulis, että nuorille ultralaite olis helppo nakki, kun ovat koko ikänsä tuijottaneet ruutuja. :rolleyes:
 
Elinas
Miten niin ei normaalisti raskautuva osaa kysellä hcg:tä? Hohoijaa...
Hcg antaa osvittaa ja juuri olen km saanut alle 5kk sitten kyllä sitä ihan tässä normaalissa raskaudessa seurattiin.....
No hohhoijaa...ei tuota nyt niin vakavasti tarvitse ottaa.

Anteeksi nyt jos pahoitin eetuha sun mielesi, mutta harvemmat pissatestillä raskautensa varmistaneet käyvät veritestissä. Ellei ole jotain haastetta raskauden suhteen. Ja lähinnä tarkoitin tuon kommenttini niin, että kaikki raskautuneet neuvolan asiakkaat eivät käy veritestissä.
 
Pikku tyyppi on kunnossa! :):):cry::):)

Anteeksi kun kohkasin, olin kyll 100 % varma, että nyt se sitten meni. En ole tottunut hyvään tuuriin näissä asioissa. Kiitos teille tukemisesta :love:, en mistään muualta olisi voinut saada vastaavaa!

Koko maanantain tuntui kuukautiskipua ristiselässä, verta tiputteli ja vain odotin koko ajan että milloin hulahtaa kaikki... Sitten synkkänä surumarssia lekuriin. Ja siellä tyyppi kölli ihan muina alkioina eikä olisi voinut enää paremmin voida! Sydän löi ja koko oli päivälleen oikea. Tämä tarina tiedoksi seuraavalle googlaajalle!! :sneaky:

Kuulin sydämenlyönnit ultrakoneesta ja sain perhealbumiin kuvan, josta voi päätellä, että kyseessä ei ole kananpoika eikä vaskitsa, vaan jokin isopäinen, neliraajainen nisäkäslaji. Toivottavasti klinikalla on oltu skarppina eikä tule gorillaa (mulla on vähän korkean paikan kammo, puihin kiipeily voisi olla haasteellista).

Olen onnellinen. <3

Jos päivitän itseni plussanneeksi ketjun osallistujalistaan, niin voin laittaa jonkun nimen samalla hoitoa odottavien kohdalle, jos joku haluaa.
 
Hei, kirjoitin ekan viestini näköjään väärään ketjuun. Kyselin siellä, monennellako siirrolla on plussa tullut?

Itsellä kaksi ivf hoitoa takana, omilla soluilla ja yhteensä kuusi siirtoa. Ei minkäänlaista viivaa. En jaksanut enää hoitoja, menin aika romuksi koko kaveri :) Viime kesäkuussa tehtiin vika siirto. Nyt olis ajankohtainen tämäkin polku katsoa. Ikääkin on mukavasti jo 41-vuotta. Olisi mukava kuulla muiden tarinoita, jos joku haluaa tai jaksaa kertoa?
 
Hei!

Uskaltaudun viimein kirjoittelemaan tänne, kun hoidot omilla soluilla eivät näytä onnistuvan. Olen vasta 31-vuotias mutta lääkärin arvio on että näillä HCG- ja muilla arvoilla ei vauvoja saada. Tämä tuli aika isona järkytyksenä, sillä sisaruksillani ei ole ollut mitään ongelmia eikä kellään suvussani.

Lahjasoluhoidot kuitenkin vähän pelottavat, sillä niinkuin varmaan monet muutkin pelkään että lapsi ei näyttäisi minulta, ei tuntuisi omalta tai että lapsi myöhemmin itse kokosi etten ole hänen "oikea" äitinsä. Koen myös epäreiluksi sen että mieheni saisi ihan geneettisesti omia lapsiaan ja minä olisin aina ulkopuolinen - reiluudesta on kai tosin turha puhus tässä tilanteessa!

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksista ja miten te olette käsitelleet näitä kysymyksiä.

Te, jotka jo olette hoitoihin ehtineet, mitä klinikkas suosittelisitte pk-seudulla?

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Tervetuloa karhuemo75 ja @vongole!

Minulle oli vaikea päätös aikoinaan aloittaa isättömän lapsen teko, olen elämän varrella kääntänyt kelkkaa siinä asiassa 180 astetta. Jouduin käyttämään sellaista ajatteluniksiä, että hankin sille isän sitten joskus myöhemmin. :) Minulle ei toisaalta myöskään tule raastavaa eroa ja huoltajuusriitoja... Klinikoilla yksinäinen selkeästi on toisen luokan potilas verrattuna pariskuntiin, että siellä ei ainakaan näitä asioita pysty rakentavasti käymään läpi, vaan pitää olla koko ajan puolustuskannalla. Tämä oli tässä vaiheessa ainoa vaihtoehto, ja ainoasta vaihtoehdosta on aina hirmu helppo valita.

Luovutettuihin munasoluihin/ alkioihin siirtyminen taas oli helppo päätös. Minulle lapsen geeneillä ei ole väliä. Adoptioon minulla ei ole mitään mahdollisuutta, mm. jo siksi, että yh:na pitäisi tienata tuplasti se mitä pariskunnat. Joten vaihtoehdot olivat jälleen joko tämä hoito tai ei lasta. Tykkään myös (ainakin vielä tässä vaiheessa) ajatuksesta olla raskaana, saa tutustua lapseen jo ennen kuin se syntyy. Ja onhan tuosta nyt jo seuraa. :p

Uskon, että miten ikinä elämä menee niin lapsi kuitenkin tykkää olla olemassa. En voi etukäteen tietää miten asiat sujuvat, mutta eihän sitä kukaan muukaan tiedä mistään asiasta.

Haluaako joku muu vielä tulla listatuksi hoitoa odottaviin? :geek:
 
Kiitos @peikkoeukko Viisaita sanoja, ja näinhän se varmasti on että oma lapsi on oma lapsi, oli se sitten adoptoitu, luomu tai IVF-vauva. Millä klinikalla kävit hoidoissa ja monennella kerralla tärppäsi?

Minua ei vielä tarvitse listoille laittaa, sillä kokeillaan vielä kerran omilla muutaman kuukauden DHEA:n nappailun jälkeen. Ehkä sitten sen jälkeen...
 
Elinas, oisko sulla suosituksia Tampereen lääkäreistä? Me ollaan menossa Helsingin Dextraan Lääkäri Varilan hoitoon. (Toiv. täällä voi sanoa lääkärin nimen) Ensikäynti takana. Tampereella tuntuu olevan lyhyet jonot, mutta...jotenkin luotan Dextran lekuriin. Hänestä kuullut paljon hyvää ja itsekin pidin hänestä. Puolivuotta-vuosi jonot, se vähän harmittaa. Toisaalta voi olla, että sen tarvitsee sopeutuaakseen. Minut voi lisätä hoitoa odottaviin. Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: vongole
Mä oon ollu aika monella eri lääkärillä. Isto Uusi-Erkkilä on taitava lääkäri, mutta on nykyään ulkomailla. Suositteli Tampereen ovumiaa tai jotain klinikkaa helsingissä, mutta en kuollaksenikaan muista mikä se oli. Kati Pentti ja Candido Tomas oli mulla ja tykkäsin kyllä molemmista :)
 
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, monnennellako teillä tärppäsi?? Jos vähän saisi suuntaa millainen matka on tulossa. Monta alkiota saitte luovuttajalta ym.
Olisin kiitollinen vastauksistanne <3
Mulla oli kaksi inseminaatiota klinikalla ja yksi inseminaatio kotona ;), kun ei ehtiny klinikkalla enää tekeen. Ivf ja pari icsiä ja vikalla icsilla plussa, mutta oli kemiallinen tai vastaava, kun hcg vaan 27.

Pari vuotta taukoo yksityiselle luovutetuilla soluilla. Saatiin 18 munasolua joista 9 hedelmöttyi, kun tekivät vastoin toivetta osan ivf ja osan icsillä. Tulikohan niistä 5 alkiota joista tuoresiirrossa siirrettiin kaksi kolme pakkaseen ja seuraavalla siirrettiin kaksi joista plussa ja terve poika. Seuraavasta siirrosta yhdellä alkiolla nega.

Uus luovuttaja, jolta soluja tuli 12 ja 8 hedelmöitty. Neljä jatko jakaantumista ja oli laadultaa tosi hyviä muistaakseni. Kaksi siirrettiin tuoresiirrossa ja positiivinen testi, josta syntyi poika vajaa pari kuukautta sitten.

Eli kahdeksannella ja kymmenennellä kerralla onnistui.
 
  • Tykkää
Reactions: vongole
Elinas, oisko sulla suosituksia Tampereen lääkäreistä? Me ollaan menossa Helsingin Dextraan Lääkäri Varilan hoitoon. (Toiv. täällä voi sanoa lääkärin nimen) Ensikäynti takana. Tampereella tuntuu olevan lyhyet jonot, mutta...jotenkin luotan Dextran lekuriin. Hänestä kuullut paljon hyvää ja itsekin pidin hänestä. Puolivuotta-vuosi jonot, se vähän harmittaa. Toisaalta voi olla, että sen tarvitsee sopeutuaakseen. Minut voi lisätä hoitoa odottaviin. Kiitos.
Itse olen Ovumian asiakas Tampereella. Enkä voi kuin suositella :) Meidän lääkäri on
Candido Tomás Hän tuttu lääkäri jo edellisen lapsen ajoilta.
 
  • Tykkää
Reactions: vongole
Me ollaan nyt oltu klinikoihin yhteydessä, ja vahvasti näyttää, että meistä tulee Ovumian asiakkaita. Lääkäristä ei oo kyllä vielä tietoa, että suosituksen ja miksei varoituksen sanat kiinnostaa muakin :)

Me lähdetään vissiin suoraan pakastetuilla soluilla, kun se on helpompi järjestää. Suomen ulkopuolelta kun tullaan niin on tuo aikataulutus muutenkin turhan vaikeaa. Vaikka hirvittää tietysti, että saako niillä luvatuilla 7-10 solulla yhtään alkiota saati onnistunutta raskautta aikaiseksi :notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@vongole, täällä on melkein mahdotonta saada luovutettua munasolua, jos ei itse hanki lahjoittajaa. Eikä meillä ole ketään sellaista tuttua, jolta kysyä :unsure: Suomessa käymme joka tapauksessa, ja sittenpä on ainakin mahdollista saada soluja, jotka on geneettisesti mua lähellä.

Meille sanottiin klinikalta, että onnistumismahdollisuuksien pitäisi olla yhtä hyvät. Tarkkoja lukuja ei vielä kuultu, mutta ollaan virittämässä skype-keskustelua lääkärin kanssa niin sitten kuullaan enemmän koko proseduurista :)
 
  • Tykkää
Reactions: vongole

Yhteistyössä