Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Meillä yritettiin omilla kahdesti. Näissä ei päästy edes siirtoon asti. Aika nopeasti siirryimme luovutettuihin munasoluihin. Ensimmäisellä luovuttajalla stimulaatio keskeytettiin, koska soluja ei tullut. Tältä toiselta luovuttajalta saatiin kolme munasolua joista yksi hedelmöittyi, joka ei sitten edes yrittänyt kiinnittyä. Nyt mietin, että kiinnittyykö koskaan, vaikka olisi kuinka hyvät alkiot?

Me päätimme vaihtaa tämän ensimmäisen epäonnistuneen hoidon jälkeen klinikkaa. Liian kalliiksi tulee jos yhdestä alkiosta maksetaan aina täysi hinta. Huomenna meillä aika uudella klinikalle. Olen toiveikas, mutta samalla pelko epäonnistumisesta. Tähän hoitoon otan kaikki keinot käyttöön. Seleeniä minulla kaapissa onkin, joten sitä siis syömään.
 
Deleted member 132730
karhuemo75 Kiitos, koetan nyt jotenkin kasata itseni. Huomenna on virallinen testipäivä, joten testaan vielä aamulla ja soitan sitten klinikalle. Ehkä pidän lyhyen tauon ja kokeilen vaikka akupunktiota. Mutta niinpä, onnistumisia kaivataan. Omaa mieltä lohduttaisi etenkin pitkän matkan taivaltaneiden onnistumiset, antaisivat uskoa. Meille on kuitenkin tehty luovutetuilla nyt jo viisi siirtoa yhteensä seitsemällä alkiolla (2 tuore ja 3 PAS).
 
Jaksamista sinne sikkuralla!
Minä varmaan tahkoaisin näitä hoitoja loputtomiin, mutta valitettavasti vastaan tulee raha. Haluan vain sen yhden lapsen, en mitään muuta. Sekin tuntuu olevan liikaa pyydetty. Lapsettomuus on alkanut koskea ja tuntua viime aikoina todella pahalta.
Väkisin miettii jos ei koskaan pysty saamaan omaa lasta? Kuinka kovasti se sattuu ja miten ihminen, joka lasta toivoo niin paljon voi elää asian kanssa?
 
Sikkuralla, olet mielestäni pitkän matkalainen sinäkin. Itsellä kuusi omaa siirtoa takana ja nyt seitsemäs (eli ensimmäinen luovutetulla.) Ja kyllä koen matkani pitkäksi. Testasin tänään negan ja vaikka vasta ke virallinen päivä niin eiköhän tämä ollut tässä. Vaikeinta tässä varmaan onkin tämä pettymys, ison toiveen jälkeen ja juurikin tuo itsensä kasaaminen. Kuitenkaan en luovuta vielä.

Voimia jokaiselle tarpojalle :) :)
 
Esemila, onnea matkaan! Kovin edulliselta kuulostaa tuo hinta. Mikäli lapsi tulee, saako täysi-ikäinen lapsi, luovuttajat tietoonsa? Paljonko onnistumis prosentit? :)


Itsellä pp8, eilen jäi pyyhittäessä paperiin hailura punaista ja aamulla samaten, enempi vain. Mitä todennäköisemmin ei siis tarttunut.
Kiitos. Ei saa lapsi tietoon luovuttajia.
http://ivfclinic.cz/vysledky-kliniky.php
Toivotaan vuodosta huolimatta, että kaikki olisi hyvin (y) Älä luovuta vielä
 
Viimeksi muokattu:
Esemila: miten voi olla noin edullinen hoito? Oliko tuossa summassa kaikki?
Karhuemo: älä vielä luovuta.. ne vuodothan voi tarkoittaa muutakin!!
Todennäköisesti kun ei ole niin "kuuluisa" klinikka, niin hinnat vielä edukaammat. Lähes kaikille klinikoille käynyt niin, että alkuun edukkaampi ja sit nouseen kysynnän mukaan.
Esim. Reprofitin hinta oli sama muutama vuosi sitten.
Me löysimme keskusteluista että Reprofitin lääkäri oli vaihtanut tuonne ja luimme paljon klinikasta kehuja englantilaista pariskunnilta.
Päätimme sitten kokeilla kun olimme hieman pettyneitä Reprofitin, jo vähän kylmäkiskoiseen palveluun ja hintojen nousuun.
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 132730
karhuemo75 Pahoittelut sinullekin negasta! Jäikö pakkaseen vielä jotain? Vaikka niitä negatestejä on tottunut tekemään, eikä enää usko tai voi oikein edes kuvitella, miltä se plussan saaminen tuntuu, silti joka kertaa kirpasee. Minusta tuntuu, että unelma pakenee koko ajan kauemmas. Luovutetuilla soluilla on kuitenkin niin hyvät onnistumisprosentit, ettei voi enää olla huonosta tuurista kiinni. Jotain vikaa minussa on . Pidetään toivoa yllä!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sikkuralla, kuinka monta siirtoa sulla on takana? Joo, mullekin lääkäri sanoi, että mahdollisuudet on yli 50 prosenttia. Noh, toiset puolet voi epäonnistua, mutta mahdollisuudet on hyvät. Sulle oli näköjään tehty Era. Kannattaa varmaan puhua läkärin kanssa tuosta, että pelkäät vian olevan sinussa. Täytyy sanoa, että itsellä kävi sama mielessä itsestäni...mutta katsotaan nyt seuraava kierros.

Meillä on pakkasessa neljä alkiota.
 
Deleted member 132730
karhuemo75 Hyvin on teillä vielä pakkasessa, jospa joku niistä :) Meille on tehty lahjamuniksilla viisi siirtoa, joista kahdessa siirretty 2 alkiota, yhteensä siis 2 tuoresiirtoa ja 3 PAS:ia. Meillä on aiemmista hoidoista 1. tuoresiirrosta lapsi ja ihmetyttää, että miksi nyt on näin vaikeaa ja mikä on muuttunut. Minulle ei olla koskaan muita tehtykään kuin lahjamunasoluhoitoja. Omia munasolua ei ole.

Äsken soitin klinikalle (ei ollut lääkäri puhelimessa) ja puhelun jälkeen pesin siinä hampaita ja yhtäkkiä oksensin. Olin varmaan vaan niin jännittynyt. Tyhmä toivo kuitenkin häivähti mielessä, että jospa olisi myöhäinen kiinnittyä. Että pitää kaikkein pienimpäänkin toivenrippeeseen takertua :/

Onko muille tehty veritestiä, vaikka r-testi nega? Minua kiinnostaisi lähinnä tietää, onko edes yrittänyt kiinnittyä. Jos siitä voisi sitten jotain päätellä.

Luovutusfiilis niin lähellä :(
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Veritesti kannattaa tehdä aina vaikka pissi näyttää negaa. Meillä nyt painotettiin klinikalla tuota, että veritestiin, pelkän pussin varaan ei saa jättää.

Ja tuosta siirtojen määrästä. Meillä on lahjasolupoika -11 (toisesta siirrosta onnistui)sen jälkeen käyty seitsemän kertaa ja aina negatiivinen. Suomenlääkäri ,itseasiassa kaksikin sanonut, että vika ei voi olla minussa(koska onnistuminen on alla), että ei kiinnity, viat on oltava muualla.
Tämä on vain niin saamaton pitkä taival.
Kyllä joku kerta on se kerta kun positiivinen pärähtää verilukemiin.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Hei, spitin klinikalle ja täytyy mennä kanssa antaa verikoe. Tottakai taas pieni toivon kipinä heräsi, vaikka en todellakaan usko, että plussalsi muttuu. Mä en ymmärrä miten tämä on näin hankalaa. Olisi muuten kiva tietää minkä ikäisiä olette?
 
Deleted member 132730
esemila Huojentavaa (mutta toki kurjaa) tietää, etten ole ainoa useaa siirtoa läpikäynyt ja kuitenkin kerran onnistunut. Erityisesti nuo lääkäreiden kommentit vähän piristivät minunkin mielialaani. Kiitos, että vastasit :)

No, jatkan toistaiseksi lääkkeitä ja käyn huomenna veritestissä. Eipä jää sitten mikään kaivelemaan ja ehkä sekin antaa edes vähän jotain lisäinfoa. En minäkään karhuemo75 usko, että omani plussaksi muuttuu. Olen 30 v. Entä te muut?
 
Iltaa kaikille!
Tänään kävimme tutustumassa uudella klinikalla ja tapasimme uuden lääkärin. Moni asia selkeni ja toivonkipinä heräsi vähän. Puoli vuotta jono, eli keväällä päästään tositoimiin :) Minä olen kohta 40...eli luomusti raskautumisessa juna meni jo aikaa sitten.

Karhuemolle vielä plussatuulta!
 
Deleted member 132730
paulanna Alkioadoptiota olen myös miettinyt, voisi olla se viimeinen oljenkorsi. Miehelle sitä ehdotin varovasti, ajattelin, että laitetaan pieni ajatuksen siemen kasvamaan, mutta hänen reaktionsa oli aika yllättävä. Ei nyt suorastaan tyrmännyt, mutta mietti, pohtivatko sukulaiset sitten keskenään, että olen pettänyt häntä, jos lapsi näyttää kovin erilaiselta. En voinut mitään itselleni, mutta purskahdin nauruun. Toki on oikeus miettiä asioita monelta kantilta, mutta itselleni on aivan sama, mitä jotkut kaukaisemmat sukulaiset keskenään ihmettelevät :D

karhuemo75 Testissä käyty myös. Vasta huomenna iltapäivällä saa vastauksen. Ja joo, ehkä se on ainoa positiivinen asia, että on aikaa yrittää ja kerätä rahaa.
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Koska saatte vastaukset? Tsemppiä. Koko sydämestäni toivon plussaa (y)(y)
Me kokeiltiin omilla tai yritettiin kokeilla, mutta mulla ei munasolut kasvanut tarpeeksi suureksi ja jätettiin homma heti siihen. Mahdollista olisi ollut, että munasolu olisi ollut luovutettu ja miehen omat simpat,mut mies ei sitä halunnut ja minullakaan ei ollut mitään sitä vastaan. Mies oli sitä mieltä että samassa veneessä ollaan ja luovutetuilla mennään 100%:sti
Joten alkioadoptio oli meille se oikea ratkaisu.
 
  • Tykkää
Reactions: neppari7
Vilaa: Prednisolonia söin viimeeksi, tuoresiirrossa jolloin raskauduin mutta meni kesken as always. Täytyy ottaa asia puheeksi klinikan kanssa ennen seuraavaa siirtoa, joskus kun sen aika koittaa. Jospa heillä on antaa jotain toista lääkettä "kokeiluun".

Oletteko muuten täyslapsettomat ja miksei sekundaarisesti lapsettomatkin ajatelleet sijaissynnyttäjän käyttöä? Itse olen ajatellut ja haluaisin ehdottomasti jos lasta en voi itse synnyttää, mutta miehelleni se on ehdoton ei. Olen tehnyt mielessäni jo suunnitelman mihin maahan menisimme ja ottanut selvää kaikesta, hinnoista/paketeista/papereista jne. Siis ennen kuin esitin asian miehelleni, joka oli asiaa täysin vastaan.. Hänellä on 2 biologista lasta joten hän ei voi koskaan ymmärtää tuskaani.
 
Tässä vähän uutta tietoa pgs:stä. Eli nyt vaikuttaa siltä että tutkijat ovat sitä mieltä että osa alkioista jotka eivät ole pgs:n mukaan ns normaaleja kuitenkin voivat johtaa aivan terveeseen lapseen. Johtuu siitä että jos koe otetaan paikasta jossa epänormaali solu alkio saa tuloksekseen epänormaali vaikka alkio kehittyessään pystyy korjaamaan tuon epänormaalin solun. Nyt tässä artikkelissa kysytäänkin monikohan olisi voinut saada lapsen alkioistaan jotka ovat heitetty pois pgs testin seurauksena....

https://www.thecut.com/2017/09/ivf-abnormal-embryos-new-last-chance.html
 
Negahan se oli verikokeessakin. Perjantaina Dextralle ja tsekataan tilanne, tarkoitus tehdä Era, että tiedetään varmasti oikea siirto päivä.

Pakko laittaa tähän suosittelut Helsingin Dextran lääkäristä E.V. ihanan empaattinen ja asioihin paneutuva lääkäri. Dextralla, myös hyvä, että lahjahoidoissakin siirretään blastoja, ei näitä turhia siirtoja jaksa määräänsä enempää kukaan.

Sijaissynnyttäjä olis hyvä, juttu..harmi kun ei ole Suomessa mahdollista. En tiedä saisinko miestä huokuteltua tuohon mukaan. Itselläni ei olisi estettä. Kovasti tietenkin toivon, että pakkasesta saataisiin <3
 
Deleted member 132730
Juu, tulos alle 5 myös täällä. Enpä muuta odottanutkaan.
Meille tehtiin ERA-testi, jonka mukaan siirto 12 tuntia myöhemmin. Sen mukaan tehtiin viimeisin siirto. Tosin ei tainnut ihan tunnilleen olla.
 
Deleted member 132730
karhuemo Meillä on periaatteessa ollut 4 luovuttajaa. Ekasta hoidosta syntyi lapsi. Toisesta ei saatu siirtoon mitään, vaikka 10 alkiota saatiin. Kolmannesta 4 siirtoa ja tästä neljännestä toistaiseksi yksi siirto. Eli kahden luovuttaja soluja käytetty nyt tässä uusintakierroksessa.
 

Yhteistyössä