Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Felicitaksella oltiin ja vaihdettiin nyt klinikkaa.. en ollut tyytyväinen toimintaan. Kummallakaan luovuttajalla ei juuri muniksia saatu, joka kyllä ihmetyttää, että tällaisia luovuttajia ylipäänsä käytetään!!!
Olen miettinyt, että olisin kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, mutta en tiedä onko siitä hyötyä :/ hinnan alennusta ei saatu lainkaan vaan maksettiin yhdestä rupusesta 5000€. Suoraan sanoen vituttaa klinikan toiminta ja haisee puhtaasti rahastukselta!
 
Viimeksi muokattu:
Neppari7, ole yhteydessä klinikan potilasasiamieheen. Tarvittaessa saat hänen yhteystietonsa myös Simpukasta. Voit myös valittaa potilasvahinkokeskukseen. Oliko klinikalla minkäänlaista "takuulupausta", kuten että alkioita saadaan ainakin kaksi tai muuten osa rahasta palautetaan?
Mielestäni tuosta kannattaisi valittaa, jotta muutkin tietäisivät miten voi käydä. Usein lapsettomuushoidoissa tapahtuneista virheistä vaietaan.
 
Ei ole mitään takuulupausta, mutta ihmettelen, että meiltä ei edes kysytty lähdettekö tähän hoitoon yhdellä alkiolla. Kysyin asiaa klinikaltakin, mutta sieltä nyt saa niin ympäripyöreää vastausta, että tämä nyt vain on tätä.

Muutama kysymys vielä
Onko kenellä muuten jarrutettu oma kierto ennen siirtoa?
Paljon olette saaneet Kelakorvauksia hoidosta? En löydä Kelan sivuilta tai mistään muualtakaan mitään lukuja..
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 132730
esemila Onnea plussasta! <3 Voi ihanaa, oikein sydän sykähti, kun luin viestisi. Annat toivoa muillekin, kun vaan sitkeästi yrittää, kyllä se jossain vaiheessa tärppää. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menisi hyvin. Käytkö veritestissä? Pitkä on sinun tiesi ollut. Toivottavasti meillä "jo" 6. kerta toden sanoisi...
 
Onnea esemila <3 onnea ja toivon nyyttiä syliin saakka!!! Onneksi näitä onnistumisia tulee, antaa itsellekin toivoa :)

Monta siirtoa sullakin takana...ovatko kaikki luovutetulla solululla? Sulle oli tehty Era, monesko Eran jälkeinen siirto? Vaihtuko siirto päivä testin jälkeen?

Kovasti nyt onnea sinun matkaan...me muut seurantaan perässä :)

Itse menossa Eraan tänään, eli siirto ensi kuussa. Pakkasessa neljä blastoa <3
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Kiitos työt Sikkuralla ja karhuemo75 , ihan uskomaton olo kyl on :) Järjetön tunnemylläkkä, huh.
Käyn veritestissä, mut en pääse ku vasta ensi viikolla joku päivä. Yritän alkuviikolle.

Kaikki on tehty luovutetuilla ( alkioadoptio) pakastealkioilla. Kaksi tehty Elitessä, kuusi Reprofitissa ja tämä viimeisin IVF- clinikillä.

Eka siirto ERA:n jälkeen ja ERA näytti, et 123h ennen siirtoa Lugesteroni aloitus. Aloitin siis luget tunnilleen, niin kuin ERA sanoi vaikkakin lääkäri olisi laittanut 12h myöhempään alkamaan. En tiedä miksi, mut Suomesta lääkäri sanoi, että aika on se ja sitä pitää noudattaa tarkasti.
Mulla nyt siirto oli kp 20. Siirto päivällä ei ole niin merkitystä(jos siis sen 18-22(23)) vaan tuolla Lugesteroni aloituksella. Näin mulle asiasta kerrottiin.

Mulla oli käytössä tämä lääkitys nyt ja kellon tarkasti otin kaikki aina samaan aikaan, lipsunut en yhtään.
- kp 1 alkaen progesterone 3x2mg/pvä
- lugesteron 2x400mg/pvä, yhteyttä siis 800mg. Aloitus 123h ennen siirtoa.
- kp 1 miniasperiini 1x100mg /pvä
- kp 1 Multi-Tabs (raskaus/ imetys) 1 tbl/pvä
- kortisoni kp 1-3 20mg, kp 4-6 15mg, kp 7-9 10mg, kp 10-12 5mg( oma lääkitys)
- siirron jälkeen samana iltana gonapeptylpistos (oma lääkitys)

Koska itse ottanut omatoimisesti kortisonia, osaako joku sanoo, et kuin kauan pitää tuota 5mg vielä ottaa?

Älkää tosiaan luovuttako, te onnistuttu vielä. Olen siitä satavarma.

Onnea ERAan karhuemo75
Sikkuralla
toivotaan, että onnistuu

Tsemppiä kaikille (y)

esemila ja oleskelija
 
Viimeksi muokattu:
Esemila aivan ihania uutisia <3 toivotaan, että vauva tulee kotiin!!
Hurja määrä teillä siirtoja. Meillä ei kyllä rahat riittäisi tuollaiseen määrään hoitoja vaikka ei haluttaisi toki millään luovuttaa. Tämä ensimmäinenkin hoito laittoi jo taloutta kuralle.. laitoin omasta hoidostani viestiä kuluttaja-asiamiehelle. Voi olla että he eivät näihin asioihin ota edes kantaa, mutta yritetty nyt ainakin on.
 
Esemila aivan ihania uutisia <3 toivotaan, että vauva tulee kotiin!!
Hurja määrä teillä siirtoja. Meillä ei kyllä rahat riittäisi tuollaiseen määrään hoitoja vaikka ei haluttaisi toki millään luovuttaa. Tämä ensimmäinenkin hoito laittoi jo taloutta kuralle.. laitoin omasta hoidostani viestiä kuluttaja-asiamiehelle. Voi olla että he eivät näihin asioihin ota edes kantaa, mutta yritetty nyt ainakin on.
Kiitos ❤
Meillä on kaikki tehty tosiaan alkioadoptioita ja niiden hintaan on edullisempi. Laskin, että n 15000€ on menny siirtomaksuihin + ultrat+lääkkeet+matkat.
 
Deleted member 132730
esemila Kuinka paljon ERAn mukaan tuli muutosta siirtoajankohtaan(/Lugesteronin aloitukseen)? En valitettavasti osaa sanoa kortisonia ottamiseen mitään. Meilläkin se aloitetaan seuraavaan siirtoon. Onko sulla ollut kortisoni aiemmin käytössä?
 
esemila Kuinka paljon ERAn mukaan tuli muutosta siirtoajankohtaan(/Lugesteronin aloitukseen)? En valitettavasti osaa sanoa kortisonia ottamiseen mitään. Meilläkin se aloitetaan seuraavaan siirtoon. Onko sulla ollut kortisoni aiemmin käytössä?
Lugesteroni aloitus on vaihdellut 4-6 vrk nii, että siirtopäivä on ollut se 4-6.
Nyt oli samoin, mutta tarkkaa tuntimäärä en muista.
Meillä täällä lääkäri nimeomaan painotti sitä, että se voi olla tosi tarkkaa joillakin et osuu lähes tunnilleen ajat yksiin.
Itse pidin nyt tiukasti siitä kiinni mitä era sanoi.
 
  • Tykkää
Reactions: neppari7
Juu, tämä vaihtoehto on paljon edullisempi ja meillä kun mies oli sitä mieltä, että luovutettuja voi olla molemmat, niin alkioadoptio oli meidän juttu.
Suosittelen kyllä tätä.
Lapsi on aivan täysin omalta tuntuva.
Tämä ei liene ole mahdollista Suomessa? Katsotaan nyt tämä seuraava klinikka kortti...sitten mahdollisesti hoitoihin ulkomaille jos ei vieläkään onnistu.
 
Pääsin tänään käymään verikokeessa kun tajusin, et voihan mä mennä sinne lauantainakin. Nyt sit odotellaan kuumeisesti tulosta mikä todennäköisesti tulee maanantaina. Jännittää ihan sikana.

Tänään testasin vielä ClearBlue viikkonäyttöisellä digitestillä ja näytti raskaana 1-2
Tämä sai mielen taas harhailemaan ja miettimään, et onkohan kaikki ihan ok. Jotenkin ajattelisin, että balstolla tässä vaiheessa (pp13) tulisi jo enemmän viikkoja testiin näkyviin.

En tiedä ajattelenko liika :eek:
 
Pääsin tänään käymään verikokeessa kun tajusin, et voihan mä mennä sinne lauantainakin. Nyt sit odotellaan kuumeisesti tulosta mikä todennäköisesti tulee maanantaina. Jännittää ihan sikana.

Tänään testasin vielä ClearBlue viikkonäyttöisellä digitestillä ja näytti raskaana 1-2
Tämä sai mielen taas harhailemaan ja miettimään, et onkohan kaikki ihan ok. Jotenkin ajattelisin, että balstolla tässä vaiheessa (pp13) tulisi jo enemmän viikkoja testiin näkyviin.

En tiedä ajattelenko liika :eek:
En osaa sanoa noista testien viikkomääristä, mutta plussa on kuitenkin aina plussa ja kertoo että alkio on onnistunut kiinnittymään ja siirtoaika ollut oikea. Virheelliset plussat on kai todella harvinaisia. Jos alkio ei jaksa kehittyä, niin vika luultavasti alkiossa? Vaikka tulisi pettymys, niin tiedät ainakin että seuraavassa hoidossa voi onnistua, koska nyt siirtoaika on oikea. Oletko saanut aiemmissa hoidoissa plussia? Minulla tämä pikku tyyppi mahassa on kaikkien aikojen ainoa plussa ikinä elämässä, ja oikeastaan nyt vasta alan lievästi uskoa että se oikeasti syntyy elävänä. Eikö sinullakin ole eka lapsi kyseessä?

Tuo verikokeen tuloksen odottelu on kyllä Piinaa isolla P:llä. Pidän peukkuja, toivoisin niin että onnistuisit.(y)
 
En osaa sanoa noista testien viikkomääristä, mutta plussa on kuitenkin aina plussa ja kertoo että alkio on onnistunut kiinnittymään ja siirtoaika ollut oikea. Virheelliset plussat on kai todella harvinaisia. Jos alkio ei jaksa kehittyä, niin vika luultavasti alkiossa? Vaikka tulisi pettymys, niin tiedät ainakin että seuraavassa hoidossa voi onnistua, koska nyt siirtoaika on oikea. Oletko saanut aiemmissa hoidoissa plussia? Minulla tämä pikku tyyppi mahassa on kaikkien aikojen ainoa plussa ikinä elämässä, ja oikeastaan nyt vasta alan lievästi uskoa että se oikeasti syntyy elävänä. Eikö sinullakin ole eka lapsi kyseessä?

Tuo verikokeen tuloksen odottelu on kyllä Piinaa isolla P:llä. Pidän peukkuja, toivoisin niin että onnistuisit.(y)
Tämä on meidän viimeinen hoito.
Näissä kahdeksassa aijemmassa ei ole yhtään plussaa tullut ja plussa on todella iso juttu.
Saispa pään irrotettua, ettei tarvitsisi ajatella :ROFLMAO:

Kiitos, ei auta kuin odottaa
 
Tämä ei liene ole mahdollista Suomessa? Katsotaan nyt tämä seuraava klinikka kortti...sitten mahdollisesti hoitoihin ulkomaille jos ei vieläkään onnistu.
Alkioadoptio on kyllä Suomessa mahdollista ja löytyy jopa klinikoiden hinnastoista, mutta alkioita on saatavissa ihan todella vähän. Tämä johtuu ehkä osittain siitä että Suomessa hoitomäärät ovat vähäisempiä kuin monessa muussa maassa, mutta myös pitkälti Suomen lainsäädännöstä, johon on jäänyt iso kämmi juuri alkioadoption kohdalla. Jostain syystä, jota ainakaan minä en voi ymmärtää Suomessa alkioadoptioon ei saa antaa alkioita, joissa on käytetty luovutettuja sukusoluja. Näin ollen vain omia soluja käyttäneet pariskunnat voivat luovuttaa alkionsa eteenpäin, mutta sinkkujen, lesboparien ja luovutettuja käyttäneiden pariskuntien ylijääneet alkiot tuhotaan. Mikä vaiva niiden alkioiden aikaansaamisessa onkaan ollut, ja luovuttajat ovat ne sukusolut antaneet auttaakseen. Sitten kaikki laitetaan roskikseen! :cry: Rekisterissä kyllä säilyisivät luovuttajan tiedot ihan yhtä siististi, vaikka alkiot luovutettaisiin toisellekin saajalle. Samaan aikaan suomalaiset käyvät ulkomailla hoidoissa ja joutuvat ottamaan vastaan anonyymeja alkioita, vaikka olisivat itse sitä mieltä että rekisteröinti on parempi vaihtoehto...:(

Kelakorvauksia ei saa ERAsta tai luovutetuista soluista. Sinkkuna en kyllä saa itse mistään hoidosta mitään, ei ole tarpeeksi vahvaa lääketieteellistä syytä kun sinkkuus ei ole sairaus :p ja koska on jo ikää, joten en tiedä saavatko pariskunnat joistain toimenpiteistä, joita hoitoihin liittyy. Lääkärintarkastuksista ja tautitesteistä lääkärin lähetteellä saa jokainen muutaman lantin. Sekä Zumenoneista pari euroa sitten kun omavastuu lääkkeistä täyttynyt. :ROFLMAO:
 
Tämä on meidän viimeinen hoito.
Näissä kahdeksassa aijemmassa ei ole yhtään plussaa tullut ja plussa on todella iso juttu.
Saispa pään irrotettua, ettei tarvitsisi ajatella :ROFLMAO:

Kiitos, ei auta kuin odottaa
Ehkä se ERA tosiaan auttoi, ehkä aiemmissa oli väärä siirtoaika? Harmi jos nyt joudutte lopettamaan. Ei kaikki alkiot silti vain jaksa kehittyä vaikka olisivat miten hyvännäköisiä petrimaljalla. Mutta enpä tiedä miten tuo testitikku muka mittaa alkion ikää, mahtaako olla kovinkaan pätevä arvio? Onneksi mulla oli vain sellaisia juu/ ei liuskoja. Verikokeessa en käynyt ollenkaan, en viitsinyt maksaa siitä kahtasataa ja julkisella sitä ei suostuttu tekemään, koska kuulemma nykyiset raskaustestit on niin luotettavia. A.oli kyll vähän kärtty että en lähettänyt verikokeen tuloksia sille... Mutta hyvin mennyt näinkin.

Onnittelut testiplussasta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Esemila onnea plussasta! Koita olla miettimättä liikoja. Sinuna jättäisin nyt testit kaappiin ja koittaisin olla vaan tässä janyt.

Peikkoeukko olet niin oikeassa, todella typerä epäkohta tuo, että lahjasolualkioita ei voi adoptoida.

Mikä muuten on Era? Jos otatte itse kortisonia, niin mistä saatte sitä?
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Esemila onnea plussasta! Koita olla miettimättä liikoja. Sinuna jättäisin nyt testit kaappiin ja koittaisin olla vaan tässä janyt.

Peikkoeukko olet niin oikeassa, todella typerä epäkohta tuo, että lahjasolualkioita ei voi adoptoida.

Mikä muuten on Era? Jos otatte itse kortisonia, niin mistä saatte sitä?
Kiitos
Erassa tutkitaan tunnilleen mikä on oikea aikaikkuna eli mikä on se ihanteellisin siirtopäivä ja lugesteronin aloitus.
Tehdään ihan samoin kuin olisi menossa siirtoon(lääkitykset ja ultra), mutta siirron sijaan otetaan kohdusta limakalvolta näyte.

Kortisonia sain lääkäriltä kun pyysin.
 

Yhteistyössä