Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Veritestin vastaus olikin jo tullut.
Pp13 blasto ja hcg 341
Voin kaiketi nyt huokaista helpotuksesta ainakin hetkeksi :)
Mahtavaa! Tähän on hyvä lopettaa lauantaipäivä.(y)

Mun mielestä kaikki täällä ansaitsevat ehdottomasti lapsen. Mutta silti jotenkin vain erityisen ihanaa, kun joku kokonaan lapseton plussaa! Ja toisaalta joku, joka on kauan yrittänyt - tuntuu tosi reilulta että yrityksestä palkittaisiin, vaikka oikeasti elämä ei aina niin mene...

@FridaHelmi, Elitessä saa valita luovuttajat listalta, jos tehdään munasolun tai siittiöiden luovutus. Jaetussa luovutuksessa klinikalta ehdotetaan jotain luovuttajaa, jonka saa hylätä tai hyväksyä. Alkioadoptiossa luovuttajia ei voi valita, mutta saa toivoa 1-2 ominaisuutta, ja klinikalta kerrotaan että onnistuuko toiveen toteutus.

@neppari7
, mulla on joissain siirroissa ollut jarrulääke (Tää teksti on nyt jotenkin isoa?? o_O) Olen aloittanut Zumenonit aina pian jarrun ottamisen jälkeen, joten en ole sen vaikutusta ehtinyt mitenkään havaita. Suomalainen lääkäri sanoi ERAssa, että Zumenonit yksin riittävät estämään oman kierron. Mutta mulla kuitenkin heti siitä seuraava siirtoyritys meni pahimmalla mahdollisella tavalla pieleen, kun aloin vuotaa juuri ennen siirtoa (parisen viikkoa edellisten menkkojen/ tyhjennysvuodon loppumisesta). Jouduin maksamaan koko pakastesiirtomaksun, mutta siirtoa ei voitu vuodon takia tehdä, ja koko limakalvo tosiaan tuli ulos, ihan menkat, että kaipa siellä jotain omaa toimintaa on ollut sotkemassa? Että ei ne Zumet ainakaan siinä tapaksessa pitäneet hommaa kasassa. Tätä viimeistä siirtoa lykkäsin viime hetkillä kuukaudella, koska tuli pieni veritippa, joka ei sitten kuitenkaan jatkunutkaan kunnon vuodoksi. Jouduin maksamaan jotain 10 % peruutuksesta, mutta vuodon myötä olisi taas mennyt yli kaksi tonnia Kankkulan kaivoon. Tässä vaiheessa Viron lääkäri laittoi sähköpostia, että mun kohdussa on jotain vikaa, koska on jatkuvia välivuotoja ja koska alkiot eivät ikinä kiinnity, sekä listan tutkimuksista, joita suosittelee tehtäviksi. Pyysin kuitenkin saada vielä yrittää seuraavassa kierrossa, siihen suostuttiin ja siitä siirrosta sitten plussasin. Se tuossa ilmeni sivutuotteena, että minulle on imeisesti hyvä, jos syön Zumenoneja siirtoannoksella jo yhden kierron verran ennen varsinaista siirtokiertoa. Sitten tyhjennysvuoto Lugesteronilla ja taas Zumenoneja varsinaista siirtoa varten. Tokalla kierrolla tyhjennysvuoto oli perusteellista, uusi limis kasvoi hyvin eikä tullut tiputtelua. Ja tosiaan iloinen lopputulos! :love:

Mitä tulee lääkäreihin, niin olen ollut nyt paksuna aivan ihmeissäni, kun olen asioinut noin viiden lääkärin kanssa, ja heistä yksi on ollut ihan normaali ja kaikki muut tosi ihania, eikä yhtään kamalaa lääkäriä. Onkohan sitten ihanat lääkärit jotenkin kasautuneet tutkimaan sikiöitä? (Normaalilla lääkärillä tarkoitan sen tyyppistä, että kun pyysin sulkemaan verhot sisätutkimuksen ajaksi, niin lääkäri sanoi että ei tuolta ulkoa tänne näe - liekö itse käynyt tarkistamassa asian? Suostui kuitenkin, joten ei mene kamalan kategoriaan. Ja muutenkin tuon tyylinen, jollaisia nyt suuri osa lekureista taitaa olla ainakin minun kokemukseni mukaan.)

On muuten tosi hiljaista tuolla odottavien lahjasolupalstalla. No täällähän on nyt pari plussaa ja loput tulette sitten perästä. :)
https://kaksplus.fi/threads/luovutettujen-munasolujen-alkioiden-avulla-raskautuneet.2327652/
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille <3
Tuota ERA:a on pakko miettiä vakavasti seuraavan yrityksen jälkeen, jos sekin menee pieleen. Toivotaan nyt kuitenkin, että se olisi sitten se viimeinen.
Alkaa itselläni olla tuskainen olo ja olen viime aikoina uinut melko syvissä vesissä. Olen ollut todella ahdistunut ja rintaa puristaa niin, että välillä elämä tuntuu pelkältä mustalta möykyltä. Pelottaa, että tässä kohta joutuu pilleripurkille, juuri ennen uutta yritystä. Minulla on nuoruudessa todettu ahdistuneisuushäiriö, johon määrätty mielialalääkitys. Sen vuoksi pelottaa, että olen lipumassa samaan tilanteeseen.

Onko kenelläkään kokemusta lääkityksistä raskauden aikana, etenkin mielialalääkityksistä? En haluaisi missään nimessä riskeerata raskautta lääkkeillä, mutta eihän tämä näinkään voi jatkua, että olen välillä täysin lamaantunut. Keskusteluapua aion nyt hakea ensiapuun...
 
Onnea kovasti plussanneille <3
Ja kauhesti stemppiä hoidoissa oleville ja niitä odottaville.. Pettymyksen kanssa painiskeleville paljon jaksamista

Onnistuin, jälleen kerran, kadottamaan salasanat tänne. Ja en kaiken väsymyksen, työkiireiden, remonttijuttujen jne jne keskellä vaan saanut itsestäni irti etsiäkseni ne... mutta nyt.

Alla ensiksi vähän hintatietoa Vita Novasta (kopion aiemman vastaukseni). Tosin heilläkin hinnat tästä nousseet. Ovat muuttaneet laboratorio jne systeemeitään, joten siinä osasyy hinnan nousuun. Osasyy on varmaankin suosion kasvu.

#kopioin suoraan yhdestä sähköpostikeskustelusta jonka kävin hoitajan kanssa (laiskuus) : "Regular IVF/ICSI procedure is 1930 € and with donor sperm the price is 2340 € " (+ lääkkeet).
Hoito luovutetetuilla munasoluilla oli 5500€ (sis omat ja luovuttajan lääkkeet).
Nyt 4 luovutettua pakastealkiota oli 2540€ (+lääkkeet). Tämä oli joku erikoistarjous koska heillä muuttuu systeemit eivätkä enää jatkossa tarjoa valmiita pakastealkioita, vaan asiakas valitsee munasolun- ja spermanluovuttajan itse ja alkiot "tehdään" niistä. #

Vita Nova oli sinänsä ihan postiivinen kokemus; lääkäri puhui suomea ja hoitajat auttavasti myös, tai jos eivät niin ainakin englantia (paaljon paremaa kuin minä :) ).
Sähköpostilla ja puhelimella hoitui yhteydenpito Viroon (mm. ihana hoitaja/potilasyhteyshenkilö heillä sielä <3 )
Luovuttajat sai valita listasta (paitsi nyt näissä valmiissa pakastealkioissa, heidän ulkoiset speksit kuitenkin täsmäsivät meidän toiveita). Oli listattu silmien ja hiusten väri, pituus, paino, koulutustaso, kansalaisuus jne jne. Tämä ihana potilasyhteyshenkilö myös vähän katsoi lähettämistä kuvistamme, että ketkä näyttäisi ehkä eniten meiltä.
Ja kun helppo ja nopea menna pääkaupunkiseudulta, joten ei mitään valittamista siinä :)

Ainoa harmitus oli luovutetussa munasoluhoidossa, kun luovuttajalta ei saatukaan kovin montaa hyvää munasolua. Toiveissa oli monen monta kerättyä huippumunista. Olikin sitten suht uusi luovuttaja joka ei ollut "varmatuottoinen"... Harmitti ihan tosissaan, kun ei ollut mitään takuuta tms. Mutta nyt jälkeepäin tiedettynä, niin eipä niistä monistakaan olisi ollut meille apua..

Meille tosiaan tämän ensimmäisen ja ainoan plussan toi luovutettu alkio.
Ja nyt odotellaan innolla, että viikot tulee täyteen ja saadaan tämä lahja käsivarsille ihmeteltäväksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Onni ja Unelma, kiitos tiedoista ja kokemuksesi jakamisesta! Taidan kääntyä Nova Vitan puoleen. Onnea raskauden johdosta ja toivotaan että kaikki menee mainiosti!

Neppari77, hyvä et haet keskusteluapua, itseäni se ainakin on auttanut. Nää on rankkoja juttuja, ei ihme että vetää välillä synkäksi.

Esemila, mun hcg oli viikolla 5 jotain 270, hoitaja piti alhaisena mut lekuri hyvänä. Raskaus tosin päättyi sitten kuitenkin keskenmenoon, mut se johtui mun muniksista. Sinuna koittaisin olla pähkäilemättä kun ei se mihinkään vaikuta kuitenkaan.

@peikkoeukko, Kiitos Elite-infista! Kiitti myös Era-tiedoista!
 
Kaappien siivoilua oli ohjelmassa. Ihan älytön kasa kaikkia GonalF putkiloita jne sitä löytyikin.. Ihan hirmu määrät hormoneja sitä joutunutkin itseensä piikittämään näissä hoidoissa! Ei sitä siinä tullut edes miettineeksi niin hieveästi.
Ylimääräisiä "lugejakin" löytyi kun lääkäri halusi olla varma että riittävät :D Pitää ne varmaan laittaa hävitykseen, kun ei niitä kaapin perälläkään viitsi enää säilöä.

Voimia kaikille hoitojen keskelle!
 
Kaappien siivoilua oli ohjelmassa. Ihan älytön kasa kaikkia GonalF putkiloita jne sitä löytyikin.. Ihan hirmu määrät hormoneja sitä joutunutkin itseensä piikittämään näissä hoidoissa! Ei sitä siinä tullut edes miettineeksi niin hieveästi.
Ylimääräisiä "lugejakin" löytyi kun lääkäri halusi olla varma että riittävät :D Pitää ne varmaan laittaa hävitykseen, kun ei niitä kaapin perälläkään viitsi enää säilöä.

Voimia kaikille hoitojen keskelle!

Pystyisikö noita Lugeja lahjoittamaan jollekin hoidossa olevalle?
Kalliita kun ovat, niin itse antaisin jollekin joka tarvitsee (y)
 
Mä mainostin vuosi sitten tuolla IVF-ketjussa omia Lugesteroneja, että lahjoitan pois monta pakkausta. Sitten yksi palstalaisista kävi hakemassa, päiväystä oli jäljellä ja kyseessä foliolevyyn pakatut lääkkeet, joten eiköhän ne voi lahjoittaa pois. Ainut mikä on tärkeää, että ovat tosiaan säilytetty asiallisesti, suojattu lämmöltä, valolta ja pakkaselta jne.
 
Mä mainostin vuosi sitten tuolla IVF-ketjussa omia Lugesteroneja, että lahjoitan pois monta pakkausta. Sitten yksi palstalaisista kävi hakemassa, päiväystä oli jäljellä ja kyseessä foliolevyyn pakatut lääkkeet, joten eiköhän ne voi lahjoittaa pois. Ainut mikä on tärkeää, että ovat tosiaan säilytetty asiallisesti, suojattu lämmöltä, valolta ja pakkaselta jne.
Pm

Hyvä idea :)

Jos joku täältä ryhmästä kaipaa lugeja vastaavia Viron tuotteita (tarkistan illalla paljon niitä olikaan ja varmistan että päiväystä jäljellä!) pääkaupunkiseudulla, niin laittaa vaikka yv :)

Jos täältä ei löydy tarvitsijaa, niin kokeilen jotain toista ryhmää
 
Vielä ei uskalla siirtyä odottajien puolelle kun just tajusin, et tuo mun hcg arvohan on hirmuisen matala kun kyseessä on kuitenkin 6 päiväinen blasto ja piinapäivätkin jo 13
:unsure:
Mulla oli hcg erittäin matala ja raskaana olin, joten älä huoli. Matalilla arvoillakin voi onnistua. Hcg:n nousu on hyvin yksilöllinen.

Mulla oli lääkkeet rv. 10+0 molemmissa raskauksissa.
 
Mulla oli hcg erittäin matala ja raskaana olin, joten älä huoli. Matalilla arvoillakin voi onnistua. Hcg:n nousu on hyvin yksilöllinen.

Mulla oli lääkkeet rv. 10+0 molemmissa raskauksissa.

Nyt muutamia lisätestejä tehneenä, niin kyllä on viivat vahvistunut ja CB Digi muuttunut 1-2 viikoista (pp13) 2-3 viikkoihin(pp16) , et kyl ainakin se hcg on noussut.
Uskomattoman erilaista vaan kun aijemmassa kun ei oikeastaan mitään oireita ole.
Ti 17.10 ultra sit kertoo mikä tilanne. Lääkärin mukaan olisi pitänyt olla 13.10, mut odotan kuitenkin tuohon taida 7 viikolle. Uskon et silloin pitäisi näkyy kaikki suht hyvin.
Mullahan loppuisi nyt viikolle 9 lääkkeet mut se kaiketi riittävä. Edellisessä oli välille 12.
Onkohan tässäkin muuten alkiolla vaikutus mikä on siirretty, en tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Onni ja Unelma
Tervehdys!
Kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa mihinkään palstalle, vaikka lapsettomuushoitoja ja odotusta on jo paljon takana. Aloimme mieheni kanssa yrittää ensimmäistä lasta keväällä 2013, parin vuoden yrityksen jälkeen hakeuduttiin tutkimuksiin ja 2015 syksyllä sain sitten tietää, että mulla on alhainen AMH 0,4 ja lasta ei ehkä tule. Se oli suuri järkytys, olin aina ajatellut että lapsia tottakai saan joskus. Ollaan vielä suht nuoriakin, tuolloin alle kolmekymppisiä.
Julkisella kesti ennen kuin päästiin ensimmäiseen hoitoon. Meidät siirrettiin suoraan IVF jonoon. Ensimmäinen hoito oli sitten syksyllä 2016, mutta eihän siitä mitään tullut. Yksi alkio saatiin ja ei raskautta. Samaa kaavaa toisti myös kaksi seuraavaa IVF-hoitoa. Molemmilla kerroilla yksi alkio ja ei raskautta. Kesällä tämän kolmannen hoidon jälkeen julkisella puolella tuli seinä vastaan, meille ei kannattaisi hoitoja enää jatkaa. Siitä sitten lähdettiin yksityiselle puolelle, jossa asiat onkin edenneet vauhdilla.
Nyt olemme keskellä ensimmäistä hoitoa luovutetuilla munasoluilla. Tällä viikolla tehtiin munasolujen keräys ja viisi alkiota saatiin, jotka ainakin vielä perjantaina olivat hengissä. Huomenna on alkion siirto, jännittää tosi paljon moniko näistä viidestä on selvinnyt. Ainakin mieli on nyt toiveikkaana, näyttää pitkästä aikaa asiat hyvältä. Ainakin kun vertaa noihin hoitoihin omilla soluilla. Toisaalta täältä kun lukee näitä tarinoita pitää palautua takaisin maanpinnalle, vielä on monta estettä edessä :(
Mutta olisiko nyt vihdoin meidän vuoro?
 
Maria, onnea matkaan!!!!! :)
:) Mitä saitte pakkaseen? Itsellä, myös aloitettu yritys 2013, vuodet vierii.

Eikö lahjoitetuissa soluissa pitäisi olla hyvät mahdollisuudet? Voisiko joku tai vaikka kaikki plussata niin saadaan eloa ja uskoa tähän ketjuun :)

Oma tilanne. Mun Era siirtyi kuukaudella, oma lääkäri oli pe poissa. Siirtettiin suosiolla Eratesti kuukaudella eteen päin. Mikä tarkoittaa sitä, että alkion siirtokin siirtyy...kuukauden päästä Era ja kahden kuukauden päästä alkion siirto...koneella ja mun kirjallisissa ohjeissa oli ristiriitaa lääkityksissä :( Tuntuu, että valuu käsistä tämä haave...kärsivällisyyttä kysyy :)
 
Maria tervetuloa keskustelemaan. Tämä on meillä monella kivinen ja kuoppainen tie. Ensin suret ja käyt läpi sen, että et tule luomusti raskaaksi, sitten suret, ettet saa omilla soluilla lapsia edes hoidoilla. Sitten innolla hoitoon, jossa omia vikaisia ei käytetä ja luovuttajankaan soluilla ei sitten tule raskaaksi. Osa tosin tulee jo ensimmäisestä tai toisesta hoidosta raskaaksi, mutta kuten täältä on saanut lukea, ei se ole itsestään selvää tulla raskaaksi niillä luovutetuillakaan.

Tsemppiä kuitenkin sinulle ja toivotaan, että teillä nyt tärppää!!
 

Yhteistyössä