Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Neuvola-aika varattuna ja eilen yritin vähän kuunnella dopplerin sydänääniä, mut en saanut kuulumaan. Eipä ole kiirekkään kun viikkoja vielä niin vähän.
Täällä on nykyään sellainen systeemi, et ekan neuvolan jälkeen mennään lääkärille ja sitten aika np-ultraan. Suhtaudun vaan niin varauksella tuohon terveyskeskuksen ultraukseen kun ultra vuodelta nakki ja muusi (n) Suorastaan pelottaa mennä sinne, kun en tiedä mitä taas siellä sanovat ja keksivät. Kokemukset niin huonoja :(

Tsemppiä tytöt(y)

Esemila ja naskali rv10+1
 
Esemila, pitkästä aikaa täällä. Luin pari sivua taakse päin ja sulla ollut aikamoista vuoristorataa. Hienoa, että tällä hetkellä kaikki hyvin :) <3 Mulla saattas olla kaappien kätköissä Lugeja vieläkö tarviit niitä?

Täytyisi lukea taakse päin enemmän jotta osaisin kaikille kommentoida.

Itse nyt lopulta Erassa käynyt, tulokset parin viikon päästä. Siirto ois tarkoitua tehdä neljän viikon päästä.

Voimia joka ikiselle täällä:)
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Karhuemo75 , en tarvitse enää, kiitos :) Maantaina pitäisi olla vika lääkkeenottopäivä. Jännittää vaan jättää tuo lääkitys kokonaan pois, kun sitä ei edes pikkuhiljaa vähentämällä pyydetty vaan kerrasta poikki (n)
 
Deleted member 132730
Esemila, olet jo pitkällä, kun kohta saat lääkkeetkin lopettaa :) Oletko vielä pystynyt nauttimaan raskaudesta?
Mulla on testipäivä lauantaina. Negaa odotan. Niitä on nähty jo niin monta. Eilen tuli pyyhittäessä ihan haaleanpunaista vuotoa. Olo muuten normaali. Olen miettinyt, että jos ensimmäinen raskauteni on jotenkin aiheuttanut SI-nivelen häiriön ja vaikka jotain muutakin pistänyt mutkalle ja se aiheuttaisi nyt kiinnittymisongelmaa. Mitään muuta poikkeavaa ei ole sen raskautumisen jälkeen käynyt. Ei sairauksia, ei elintapojen muutoksia tms. Taidan kokeilla osteopatiaa seuraavaksi.
 
Sikkuralla onhan tämä aika täs suht joutanut, vaikka välillä viikot on tuntunut iäisyydeltä.
Pikkuhiljaa alan myös nauttimaan, mut sit tulee kuitenkin se tunne, et älä nyt liikoja innostu. Jos se sit hieman hälvenisi kun np- ultra läpikäyty ja jos kaikki ok.

Kovasti toivon plussaa sinulle (tietysti kaikille muillekin) ja haalena punainen vuotohan ei välttämättä vielä mitää pahaa tarkoita. Itselläni oli myös tuo ns tavallinen olo ja olinkin hyvin yllättynyt positiivisesta tuloksesta.

Kamppailet samojen ajatusten kanssa kuin minäkin. Olin varma, että minullakin, hermopinne ja iso leikkaus mistä tuli lievä hermovaurio teki sen, että en ikinä enää raskaudu. Toisin kävi.
Usko todellakin loppui näihin yrityksiin, mutta en halunnut ( en vaan kyennyt) antaa periksi.
Meillä lääkäri monesti sanoi, että niillä ei ole vaikutusta ja jos sinun kohtu on ennenkin vastaanottanut alkion ja kasvattanut siitä lapsen, niin mikään sen suhteen ei ole muuttunut. Iällä ei ole vaikutusta tässä tapauksessa. Hän painotti ajoituksen ja tietysti hyvään alkioon, mutta ajoitusta piti kaikkein tärkeimpänä. En nyt muista, mut oliko sulla tehty ERA?

Uskon vakaasti, että sinäkin onnistut joko nyt tai sitten joku toinen kerta :love:

Varmasti on välillä turhauttavaa lukea toisten onnistumisista( itseäni ainakin välillä otti niin päähän) ,vaikka ne tuo toivoa, kun itsellä mieli vähän maassa, mutta ne myös antaa paljon.

Tsemppiä lauantaille vai meinaatko testata jo aikaisemmin?
 
Deleted member 132730
Esemila Kiitos paljon tsempeistä! Sinun taistelusi on innoittanut minua :) Olen yrittänyt etsiä vastaavanlaisia onnistumistarinoita, mutta kovin moneen en ole törmännyt. Onneksi niitä kuitenkin on. Monet tuntuvat kuitenkin onnistuvan viimeistään kolmannesta siirrosta, joten kyllä aika paljon pistää miettimään, missä on vika. Munasolujen laatua on painotettu meille, mutta voiko olla enää niin huonosta tuuristakaan kiinni... Toivottavasti kaikki menee teillä kuitenkin hienosti loppuun saakka! <3

ERA-testi on tehty ja sen mukaan siirto pitäisi olla 12 h myöhemmin tai Lugesteron aloittaa aiemmin. Kaksi siirtoa sen mukaan tehty, mutta en osaa sanoa, luotanko testiin ja onko klinikka oikeasti laskenut siirron/Lugesteronin aloituksen tarkalleen oikein. Siirtoajankohdat ja ERA:n näytteenotto ovat olleet jotain klo 11-15 välillä ja Lugesteronin olen aloittanut aamulla klo 6-7 välillä. Lisäksi testin aikana en ottanut lääkkeitä tasaisin väliajoin, enkä muista tarkkaa aloitusaikaa. En sitten tiedä, onko tulos luotettava tai miten tarkkaan ovat klinikalla säätäneet siirrot vastaamaan tulosta. Enkä ole säilyttänyt papereita, joissa olisi ylhäällä näitä aikoja :( Niin huolettomasti näihin hoitoihin lähti, nyt harmittaa.

Tule sitten karhuemo kertomaan ERA-testin tulos. Tsemppiä myös sinulle ja kaikille täällä! Minulle ainakin maailman suurin ja tärkein unelma elämässäni, enkä pysty luovuttamaan.
 
Deleted member 132730
En malttanut olla tekemättä testiä, olin ihan varma, että nega on. Itkeskelinkin sitä jo. Tajusimme miehen kanssa, että ERA-testi on tainnut mennä ihan penkin alle ja siirtoajankohdat myös, mutta... mutta... plussa pärähti ruutuun pian! Oon varmaan unessa tai jotain.
 
En malttanut olla tekemättä testiä, olin ihan varma, että nega on. Itkeskelinkin sitä jo. Tajusimme miehen kanssa, että ERA-testi on tainnut mennä ihan penkin alle ja siirtoajankohdat myös, mutta... mutta... plussa pärähti ruutuun pian! Oon varmaan unessa tai jotain.
Aivan ihana uutinen :p Niin siinä nyt sit kävi. Onnea ihan mahdottoman paljon ja suuren suuri halaus :love:(y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Deleted member 132730
Kiitos esemila! Perästä tullaan (y) Kolme testiä olen jo tehnyt ja aina ihan selkeä plussa. Olen tosi onnellinen jo pelkästä plussasta. Ainakin se antoi varmuuden, että kohdussa ei ole vikaa ja alkio voi kiinnittyä. Mutta nyt alkoi sitten se monen viikon huoli ja oireiden kyttääminen :unsure:
 
Kiitos esemila! Perästä tullaan (y) Kolme testiä olen jo tehnyt ja aina ihan selkeä plussa. Olen tosi onnellinen jo pelkästä plussasta. Ainakin se antoi varmuuden, että kohdussa ei ole vikaa ja alkio voi kiinnittyä. Mutta nyt alkoi sitten se monen viikon huoli ja oireiden kyttääminen :unsure:
Nimenomaan juuri tuo, että saa varmuuden, että kohdusta ei todellakaan vikaa ja mikään ei estä kiinnittymistä on huojentavaa tieto itsessään, mutta ihanaahan se on jos kaikki menee hyvin loppuun asti. Tätä me kaikki toivomme.

Nyt se varsinainen piina alkaa. Itse olen ollut niin hermoheikko tässä raskaudessa, et ei tosiaan. Ihmettelen omaa ajatusmaailmaan todella.

Mun on pakko sanoa, et tuo oireiden kyttäily on kamalaa, sorruin siihen ja sorrun edelleen. Vaikka ne ei oikeasti välttämättä edes kerro yhtikäs mitään. Tällainen tämä ihmismieli vain on, ei sille mitään voi.

Tsemppiä, kaikki menee hyvin :love:
 
Tänään sain sit ekan kerran sydänäänet kuuluviin. Siellä se pienen sydän jumputti niin mukavasti ja huojensi painetta äidin päässä :LOL:
Nyt odottelen np-ultraan aikaa. Tällä viikolla pitäisi olla terkkarien puheiden mukaan.

Esemila ja Viuhti 11+6

p.s miten mä uskallan lopettaa Lugen ku seinään tänää? :eek:
 
Tänään sain sit ekan kerran sydänäänet kuuluviin. Siellä se pienen sydän jumputti niin mukavasti ja huojensi painetta äidin päässä :LOL:
Nyt odottelen np-ultraan aikaa. Tällä viikolla pitäisi olla terkkarien puheiden mukaan.

Esemila ja Viuhti 11+6

p.s miten mä uskallan lopettaa Lugen ku seinään tänää? :eek:

Älä lopeta, vaan pikkuhiljaa. Niin että vikana päivänä vaan iltaluge. Näin mulla tehtiin
 
Deleted member 132730
Minkälaisia arvoja teillä on ollut? Mulla oli nyt tästä 5 pv:n blaston siirrosta pp 14 1369 eli hyvin on noussut, mutta onkohan liian korkea? (n)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Älä lopeta, vaan pikkuhiljaa. Niin että vikana päivänä vaan iltaluge. Näin mulla tehtiin
Iiiks, olin eilen jo täysin lääkkeettömän päivän. Mietin ku nyt rv 12+0 asti, niin voiko sillä olla merkitystä lääkkeen lopettamisen nopeuteen. Aikaisemmin mulla lopetettiin pikkuhiljaa rv 10 alkaen siihen rv 12. Nyt siis täysimääräisenä rv 12 asti.
 
Palstailen pitkästä aikaa... hirveästi onnea Esemila ja Sikkuralla. En ole lukenut niin paljon taaksepäin mutta vaikuttaa siltä että era-testi on todella lyönyt läpi nyt? Kun kävimme 2014-2015 testeissä niin vaan meidän klinikka teki niitä ja nekin siis Espanjassa saakka tutkittiin! Nyt vasta huomasin Esemila että olet siitä tammikuussa kysellyt mutta kaikkihan on teillä aivan loistavasti❤ Minkä ikäinen esikoinen on? Ja varmaan monta raskautunutta ja synnytystä tässä ketjussa on muilla välissäkin, onnea, yritän päästä kärryille.

Meillä on nyt 1v 3kk ikäinen poika, aivan ihana lahjasolupoika ja alamme toivoa hälle vielä sisarusta. Soluja on siis pakkasessa ja arvon että aloitanko jo tässä kierrossa procrenin pistämisen huomenna kun on kp21... onko kellään ollut sitä kun en muista mihin se pistetään? Muistelen että vatsaan. Pitää muuten soittaa klinikalle huomenna. Muuten ihan sama kaava kun onnistuneessa hoidossa ja siirto dpo4 eli vuorokautta ennen kun normaalilla ihmisellä meillä siis era tosiaan antoi tärkeän tiedon.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Jonnuli-77 Kiitos :)
Olen sitä mieltä, että meille tuo ERA-testi oli se juttu millä onnistuimme, vihdoin ja viimein. Pidin todella tarkasti ajasta kiinni sen mukaan mitä era näytti, vaikkakin lääkäri olisi aloittanut lääkityksen aivan eri aikaa eli vuorokautta aikaisemmin.
Espanjaan näytteet lähtee tänäkin päivänä, ei kai vielä muualla tehdäkään, näin käsitin lääkärin puheista.
Lapsukaisemme on jo 6v, iso muksu jo :love:

Tsemppiä ja paljon onnea uuteen rupeamaan. Toivottavasti tuo nopeasti tulosta (y)

esemila ja pallero 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Hei kaikki!
Mun Era vastauksen mukaan siirto täytyy tehdä päivää aikaisemmin. Ens to ultra ja sitten Terot ja viimein siirto.

Sikkuralle, onnea...toivottavasti tullaan perässä :) <3

Täällä ollut paljon positiivisia uutisia Erasta :)

Voi kun itsekin olisi tehnyt Eran aikaisemmin, toisaalta eihän tämä mitään takaa, mutta toivoa antaa :)
 
Karhuemo75 saitko siis tuntimäärä kuinka kauan ennen pitää aloittaa Lugesteroni?

ON:
Np- ultrassa käyty ja kaikki oli ok. Vilkas vauveli siellä pyöriskeli. Aivan loistava oli lääkäri, siis aivan ihana. En ole äitipolilla vielä nuin ihanaa lääkäriin törmännyt. Toivottavasti olisi jatkossakin meillä.
rv13+1 kävin ja mitat näytti 13+4 eli hyvin on tämä kaveri ottanut kasvussa kiinni alun jälkeen tai sitten alussa on ollut mittavirhettä.

Esemila ja vauhtihirmu 13+3
 
Hienoa esemila että siellä ultrassa kaikki hyvin❤ Ja on tosi kiva kun lääkäri tuntuu mukavalta! Onko teillä seuraavaksi rakenneultra?

Karhuemo hyvä että tuo siirron aikataulu kuitenkin selvisi! Nyt saatte hyvät mahdollisuudet seuraavassa kierrossa! Meillä natsasi sitten kun lääkkeet oli kohdallaan ja siirto 1pv ennen. Eli tehtiin dpo4 (tai neljän progesteronipäivän jälkeen) jo 5päiväisen alkion siirto. Mulla oli siis procrenilla oman hormonitoiminnan lamautus, progynovat alkukierrossa ja sitten aika vapaasti voi päättää miten progesteroni aloitetaan, kun limakalvo on riittävä. Minne sun siirto ajoittuu? Ensi viikolleko jo?
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75

Yhteistyössä