Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Nt-ultra eilen. Toinen sikiö liikkui vilkkaasti, vastasi kooltaan päiviä ja kaikki rakenteet näyttivät hyviltä tässä kohtaa, ei niskaturvotusta. Toista sikiötä ei enää ollut. Mahdollinen toista alkiota vastaava kudosjäönne vastasi kooltaan viikkoja 7+1, eli silloin kun näkyi kaksi lyövää sydäntä varhaisultrassa. On siis todennäköisesti mennyt kesken heti sen jälkeen. Jostain syystä en ollut kovin yllättänyt, ehkä koska en ole vielä osannut yhtään luottaa siihen, että tämä raskaus jatkuisi loppuun asti. Koko ajan on ollut kovasti vaan toive, että syntyisi edes yksi terve lapsi. Kovasti on ristiriitainen olo. Tavallaan helpottunut, koska mua on ahdistanut aika paljon kaikki kaksosraskauteen liittyvät riskit. Mua on myös paljon mietityttänyt miten selviäisin yksin kahden vauvan ja taaperon kanssa. Silti suru on suuri ja on voimakkasti olo, että jokin puuttuu. Ja niinhän se on. Vaikka toinen lapsi selviäisi, niin hänen kaksonen tulee aina puuttumaan.
Olipas surullisia uutisia ❤ Lämpimät halaukset ja voimia asian käsittelyyn sinulle ❤
 
Nt-ultra eilen. Toinen sikiö liikkui vilkkaasti, vastasi kooltaan päiviä ja kaikki rakenteet näyttivät hyviltä tässä kohtaa, ei niskaturvotusta. Toista sikiötä ei enää ollut. Mahdollinen toista alkiota vastaava kudosjäönne vastasi kooltaan viikkoja 7+1, eli silloin kun näkyi kaksi lyövää sydäntä varhaisultrassa. On siis todennäköisesti mennyt kesken heti sen jälkeen. Jostain syystä en ollut kovin yllättänyt, ehkä koska en ole vielä osannut yhtään luottaa siihen, että tämä raskaus jatkuisi loppuun asti. Koko ajan on ollut kovasti vaan toive, että syntyisi edes yksi terve lapsi. Kovasti on ristiriitainen olo. Tavallaan helpottunut, koska mua on ahdistanut aika paljon kaikki kaksosraskauteen liittyvät riskit. Mua on myös paljon mietityttänyt miten selviäisin yksin kahden vauvan ja taaperon kanssa. Silti suru on suuri ja on voimakkasti olo, että jokin puuttuu. Ja niinhän se on. Vaikka toinen lapsi selviäisi, niin hänen kaksonen tulee aina puuttumaan.
Voi ei, olen pahoillani <3 Ihanaa kuitenkin että tämä yksi voi hyvin <3

Niille jotka ovat miettineet sitä korvaavaa lääkettä intralipidille, niin sellaista ei ole Suomessa.

Me ollaan siirrytty askel lähemmäs uusia hoitoja, hain lähetteen Taysiin viime viikolla. Jännittää tosin suuresti mitä lääkäri meinaa, koska ilman intralipidiä tai vastaavaa, en voi saada lasta. Ivig -hoito ajaa saman asian, mutta on ilmeisesti erittäin kallis. Ulkomailla saisi intralipidiä/smoflipidiä, mutta ei ole varaa mennä edes takas. Eli pitäisi käydä hoidot ja jos plussaa niin lentää ulkomaille rv9 asti, tosin silloin jää ultrat ym. välistä. Tai jos saisi lääkärin kokeilemaan jotain uutta lääkitystä. Ah, en tiedä. Pieni prinsessakin täyttää kohta 2v. ja höpöttää koko ajan miten hän oli äitin masussa ja hän haluaa sinne uuden vauvan :D Hänellä on tosi kova hoivavietti, hoitaa nukkejaan, pussailee ja halailee, ja leikkii lääkäriä niiden kanssa. Ihana <3
 
Voi kurjuus Pahoittelut, en ehtinyt tätä lukea ensimmäisenä... tulikin jo aiempaan edes kommentoitua
Onnea yritykseen! :) Täällä on jo pahin pettymys ohitettu, pari viikkoa sitten alkoi työt ja päiväkoti ja on tämä arki aikamoista rumbaa yhdenkin kanssa. :D Mutta jos nyt sattuisin ennen vuoden loppua voittamaan jostain kymppitonnin, niin varmaan haluaisin silti vielä yrittää uudella luovuttajalla.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirumarumoru
Meillä jäi aikanaan 4 alkiota pakkaseen eli ainakin jokunen kerta tässä voidaan yrittää ennen kuin itsellä paukahtaa 46 v mittariin ja Suomessa hoitoja ei enää sitten (kai?) saa. Viimeksi tärppäsi heti eka kerralla mutta nyt ei uskalla olla yhtä toiveikas. Täällä kans eka viikot päivähoidossa takana ja arki on kovasti päällä
Eiköhän neljällä ole jo paljon paremmat mahdollisuudet saada toinen lapsi. :) Ovumialla on ikäraja 47v, täytin kesällä 46v eli vajaa vuosi olisi vielä aikaa jos rahaa ilmaantuisi, jonot ei vissiin kovin pitkiä ole. Ja siirroille ei ole kiveen hakattua ylärajaa, mutta noin viisikymppiseksi asti kuulemma.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Hei taas kaikille! Olen tässä taustaillut pitemmän aikaa, mutta nyt etenee meilläkin asiat. Eli Dextran munasolujonossa ollaan oltu miehen kanssa jo pitkään ja viime marraskuussa tarjottiin luovuttajaa. Ei kuitenkaan oltu silloin henkisesti valmiita. Otin viime keväänä yhteyttä klinikalle, että alkaisi olla sopiva aika ja nyt saatiinkin sopiva luovuttaja! Munasoluja tuli jopa 12, joista 8 hedelmöittyi. Huomenna tulee tieto blastoista. Progynova aloitettu ja viikon päästä ultra. Siirto ERA-testin mukaisesti. Hermostuttaa ja vaikea ajatella mitään muuta. Fiilikset varovaisen toiveikkaat, mutta liikaa en uskalla innostua. Ikääkin jo 44 v.
 
Hei taas kaikille! Olen tässä taustaillut pitemmän aikaa, mutta nyt etenee meilläkin asiat. Eli Dextran munasolujonossa ollaan oltu miehen kanssa jo pitkään ja viime marraskuussa tarjottiin luovuttajaa. Ei kuitenkaan oltu silloin henkisesti valmiita. Otin viime keväänä yhteyttä klinikalle, että alkaisi olla sopiva aika ja nyt saatiinkin sopiva luovuttaja! Munasoluja tuli jopa 12, joista 8 hedelmöittyi. Huomenna tulee tieto blastoista. Progynova aloitettu ja viikon päästä ultra. Siirto ERA-testin mukaisesti. Hermostuttaa ja vaikea ajatella mitään muuta. Fiilikset varovaisen toiveikkaat, mutta liikaa en uskalla innostua. Ikääkin jo 44 v.
Tervetuloa kirjoittelemaan, täällä onkin ollut tosi hiljaista viime aikoina. Saitteko jo tiedon monta blastoa kehittyi?
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Mulla oli joku aika sitten lääkärin tapaaminen. Hyytymistekijät on normaalit, vaikka yksi arvo siellä olikin kohalla. Kokonaisuutta kuulemma katsotaan kuitenkin. Olen syönyt nyt rautaa ja maitohappobakteereja. Tämän lisäksi mulle määrättiin kilpirauhashormoni vaikka kuulemma mulla ei ole vajaatoimintaa eikä sitä normaalisti tarttisi syödä. HUSin labrassa 3 on uusi 2,5 arvo TSH:ssä ja mun arvo oli 3,6.

Lääkäri soittaa mulle lokakuun alussa ja toivotaan, että rauta ja TSH -arvot olis parantuneet jonkin verran siihen mennessä. Seuraavaan siirtoon saan rinnalle aspiriinin korkean trombosyyttiarvon takia ja sen lisäksi terolutin lugesteronin rinnalle. Pyysin piikitettävää verenohentajaa, mutta se on kuulemma liian riskialtis. Kysyin myös injektoitavasta keltarauhashormonista, mutta se ei onnistu. Lääkäri sanoi ettei sellaista ole Suomessa. En lähtenyt väittelemään aiheesta, vaikka tiedän että esim tällä palstalla on yksi henkilö sellaista lääkettä ottanut. Lääkäri lähinnä pyöritteli silmiä kun ihmettelin, että miksi Jenkeissä tuntuu, että kaikki näissä hoidoissa olevat ottaa sitä.

Ainiin, ja Redditin innoittamana ajattelin varmuudeksi ottaa emättimeen laitettavien maitohappobakteerien kuurin. :D Siellä monelle joilla on tullut huono tulos EMMA/ALICE -testistä on määrätty sellainen. Ei kai siitä haittaakaan voi olla.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Mulla oli joku aika sitten lääkärin tapaaminen. Hyytymistekijät on normaalit, vaikka yksi arvo siellä olikin kohalla. Kokonaisuutta kuulemma katsotaan kuitenkin. Olen syönyt nyt rautaa ja maitohappobakteereja. Tämän lisäksi mulle määrättiin kilpirauhashormoni vaikka kuulemma mulla ei ole vajaatoimintaa eikä sitä normaalisti tarttisi syödä. HUSin labrassa 3 on uusi 2,5 arvo TSH:ssä ja mun arvo oli 3,6.

Lääkäri soittaa mulle lokakuun alussa ja toivotaan, että rauta ja TSH -arvot olis parantuneet jonkin verran siihen mennessä. Seuraavaan siirtoon saan rinnalle aspiriinin korkean trombosyyttiarvon takia ja sen lisäksi terolutin lugesteronin rinnalle. Pyysin piikitettävää verenohentajaa, mutta se on kuulemma liian riskialtis. Kysyin myös injektoitavasta keltarauhashormonista, mutta se ei onnistu. Lääkäri sanoi ettei sellaista ole Suomessa. En lähtenyt väittelemään aiheesta, vaikka tiedän että esim tällä palstalla on yksi henkilö sellaista lääkettä ottanut. Lääkäri lähinnä pyöritteli silmiä kun ihmettelin, että miksi Jenkeissä tuntuu, että kaikki näissä hoidoissa olevat ottaa sitä.

Ainiin, ja Redditin innoittamana ajattelin varmuudeksi ottaa emättimeen laitettavien maitohappobakteerien kuurin. :D Siellä monelle joilla on tullut huono tulos EMMA/ALICE -testistä on määrätty sellainen. Ei kai siitä haittaakaan voi olla.
No onpas outoa taas, minulla esim oli sitä piikitettävää keltarauhashormonia. Eli kyllä sitä Suomessa ihan käytetään ainakin yksityisellä. Mielenkiinnosta, mitä riskialtista on siinä piikitettävässä verenohennuslääkkeessä?
 
No onpas outoa taas, minulla esim oli sitä piikitettävää keltarauhashormonia. Eli kyllä sitä Suomessa ihan käytetään ainakin yksityisellä. Mielenkiinnosta, mitä riskialtista on siinä piikitettävässä verenohennuslääkkeessä?
Mistä joku voisi diilata mulle sitä hormonia... Lääkäri sanoi, että EU säätelee sitä jotenkin. Verenohennuslääkkeessä vaara kuulemma aivoverenvuotoon tms.
 
Mistä joku voisi diilata mulle sitä hormonia... Lääkäri sanoi, että EU säätelee sitä jotenkin. Verenohennuslääkkeessä vaara kuulemma aivoverenvuotoon tms.
Siihen tarvitaan toki joku lupa, mutta sen hakemuksen ainakin lääkärit yksityisellä kirjoittaa. Mitäs jos kysyisit yksityiseltä? Vai oliko niin et sulla ei oo mitään kontaktia sinne?
 
Onko täällä vielä viime aikoina tehty sitä listaa, keitä sivustolla on mukana, raskautumista yrittävät ja plussanneet? Kiva olisi kuulla, keitä täällä on mukana ja millaisissa
Onko täällä vielä viime aikoina tehty sitä listaa, keitä sivustolla on mukana, raskautumista yrittävät ja plussanneet? Kiva olisi kuulla, keitä täällä on mukana ja millaisissa vaiheissa itse kukin menee.
Jossain vaiheessa kai oli mutta en yhtään tiedä mihin lista on kadonnut, ei ole kukaan vissiin aikoihin päivittänyt sitä.
Mä täällä kuumeisesti odotan menkkoja ja ensi viikolla saan koronapiikin nro 2. Mutta syyskuussa toivottavasti siis yrityskierros tulossa.
 
Tervetuloa kirjoittelemaan, täällä onkin ollut tosi hiljaista viime aikoina. Saitteko jo tiedon monta blastoa kehittyi?
Kiitos :)
Tuolla toisessa ivf-ryhmässä käy näköjään kuhina.
Mikä tilanne sulla?
Me saatiin yhteensä kuusi blastoa pakkaseen! Aika hyvä saalis minusta, toivoin että edes kolme tulisi. Kolmea viljeltiin viisi päivää ja loppuja kolmea kuudenteen päivään. Ensi maanantaina selviää koska siirto :)
 
Mulla oli joku aika sitten lääkärin tapaaminen. Hyytymistekijät on normaalit, vaikka yksi arvo siellä olikin kohalla. Kokonaisuutta kuulemma katsotaan kuitenkin. Olen syönyt nyt rautaa ja maitohappobakteereja. Tämän lisäksi mulle määrättiin kilpirauhashormoni vaikka kuulemma mulla ei ole vajaatoimintaa eikä sitä normaalisti tarttisi syödä. HUSin labrassa 3 on uusi 2,5 arvo TSH:ssä ja mun arvo oli 3,6.

Lääkäri soittaa mulle lokakuun alussa ja toivotaan, että rauta ja TSH -arvot olis parantuneet jonkin verran siihen mennessä. Seuraavaan siirtoon saan rinnalle aspiriinin korkean trombosyyttiarvon takia ja sen lisäksi terolutin lugesteronin rinnalle. Pyysin piikitettävää verenohentajaa, mutta se on kuulemma liian riskialtis. Kysyin myös injektoitavasta keltarauhashormonista, mutta se ei onnistu. Lääkäri sanoi ettei sellaista ole Suomessa. En lähtenyt väittelemään aiheesta, vaikka tiedän että esim tällä palstalla on yksi henkilö sellaista lääkettä ottanut. Lääkäri lähinnä pyöritteli silmiä kun ihmettelin, että miksi Jenkeissä tuntuu, että kaikki näissä hoidoissa olevat ottaa sitä.

Ainiin, ja Redditin innoittamana ajattelin varmuudeksi ottaa emättimeen laitettavien maitohappobakteerien kuurin. Siellä monelle joilla on tullut huono tulos EMMA/ALICE -testistä on määrätty sellainen. Ei kai siitä haittaakaan voi olla.
Oliko sulle tehty EMMA/ALICE?
Mulle tehtiin ERA:n yhteydessä ja sain siitä huonon tuloksen. Lääkäri määräsi netistä tilattavaa Physioflor-valmistetta (emätinpuikkoja). Tilasin niitä ranskalaisesta apteekista. No kappas, paketti olikin päätynyt Jenkkeihin vaikka osoitetiedot olivat kunnossa. Toimituksessa meni kolmisen viikkoa sähellyksen vuoksi. Laitoin apteekkiin palautetta, he korjasivat asian ja nyt tilaus odottaa noutoa lähipostissa.
 
  • Vau!
Reactions: Mirumarumoru
Kiitos
Tuolla toisessa ivf-ryhmässä käy näköjään kuhina.
Mikä tilanne sulla?
Me saatiin yhteensä kuusi blastoa pakkaseen! Aika hyvä saalis minusta, toivoin että edes kolme tulisi. Kolmea viljeltiin viisi päivää ja loppuja kolmea kuudenteen päivään. Ensi maanantaina selviää koska siirto
Mulla oli eka siirto maaliskuussa ja toka siirto kesäkuussa. Molemmat päätyi 5+5 keskenmenoon. Vielä on kolme viiden päivän blastoa pakkasessa. Mahdolliseesti lokakuussa on seuraava siirto jos rauta- ja kilpirahashormoniarvot on parantuneet.

Ihan mahtava tulos teillä blastojen suhteen, onneksi olkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Oliko sulle tehty EMMA/ALICE?
Mulle tehtiin ERA:n yhteydessä ja sain siitä huonon tuloksen. Lääkäri määräsi netistä tilattavaa Physioflor-valmistetta (emätinpuikkoja). Tilasin niitä ranskalaisesta apteekista. No kappas, paketti olikin päätynyt Jenkkeihin vaikka osoitetiedot olivat kunnossa. Toimituksessa meni kolmisen viikkoa sähellyksen vuoksi. Laitoin apteekkiin palautetta, he korjasivat asian ja nyt tilaus odottaa noutoa lähipostissa.
Ei oo tehty tota testiä, mutta ajattelin että jos varmuudeksi sellaisen ottaisi. Eikö tota physiofloria saa siis Suomesta? Monen päivän kuurin aiot ottaa?
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Tervetuloa @MARIAL43 ja onnea hyvästä saaliista!

Mua kiinnostaa myös tuo Physioflor, voikohan sen käytöstä olla jotain haittaa? Testiä ei ole tehty. Mitä maitohappobakteeria käytät @Pompelis ? Pitäisikö sen auttaa samoihin asioihin?

Täällä ei tapahdu mitään, niin en ole jaksanut kirjoitellakaan. Menkat ei ala teroluteista huolimatta ja turhauttaa. Täytyy varmaan yrittää päästä ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Tervetuloa @MARIAL43 ja onnea hyvästä saaliista!

Mua kiinnostaa myös tuo Physioflor, voikohan sen käytöstä olla jotain haittaa? Testiä ei ole tehty. Mitä maitohappobakteeria käytät @Pompelis ? Pitäisikö sen auttaa samoihin asioihin?

Täällä ei tapahdu mitään, niin en ole jaksanut kirjoitellakaan. Menkat ei ala teroluteista huolimatta ja turhauttaa. Täytyy varmaan yrittää päästä ultraan.
En usko, että emättimeen laitettavasta maitohaposta voisi olla mitään haittaa. Noh, ehkä siitä ei oo hyötyäkään, mutta tässä vaiheessa oon valmis kokeilemaan kaikkea. Syön Puhdas+ -nimistä maitohappoa, siinä on 10 miljardia eri bakteerikantaa ja ostin sen luontaistuotekaupasta. Redditistä luin just, että jonkun lääkäri oli suositellut syötäväksi sellaista maitohappobakteeria, jota säilytetään jääkaapissa. Yleensä sellaisia myödään luontaistuotekaupassa.

Ja siis Redditin selvittelyjeni pohjalta ilmeisesti myös syötävä maitohappobakteeri vaikuttaa suoliston lisäksi kohdun bakteeristoon. Mun lääkäri sanoi, että raskauden aikana sen syömistä suositellaan.

Mullakaan ei ole oikein tapahtunut mitään lukuunottamatta tota lääkärikäyntiä eikä oo ollut kirjoiteltavaa. Mun ekat menkat tän jälkimmäisen keskenmenon jälkeen oli muuten ennen näkemättömän niukat. Käytännössä vuotoa tuli vaan pyyhittäessä. Luultavasti vuoto ei olisi alkanut ilman teroluteja (käytän niitä siis normaalistikin kerran kuussa vuodon aikaan saamiseksi).
 
Mulla oli eka siirto maaliskuussa ja toka siirto kesäkuussa. Molemmat päätyi 5+5 keskenmenoon. Vielä on kolme viiden päivän blastoa pakkasessa. Mahdolliseesti lokakuussa on seuraava siirto jos rauta- ja kilpirahashormoniarvot on parantuneet.

Ihan mahtava tulos teillä blastojen suhteen, onneksi olkoon!
Ihan hyvä määrä blastoja teillä jäljellä, toivottavasti pääset siirtoon pian ja kaikki menisi hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Ei oo tehty tota testiä, mutta ajattelin että jos varmuudeksi sellaisen ottaisi. Eikö tota physiofloria saa siis Suomesta? Monen päivän kuurin aiot ottaa?
Joo, tuota ei myydä Suomessa. Lääkäri tosiaan suositteli juuri nimenomaan tätä valmistetta ja että ulkomailta pitää tilata.
Se tuote sisältää Lactobacillus crispatus-bakteereja. Ovat vissiin juuri niitä bakteereja mitä tuolla alapäässä pitäisi pääsääntöisesti olla.
Lääkäri puhui kahdesta viikon kuurista. Eka kuuri oli tarkoitus ottaa hoidon suunnitteluvaiheessa ja toinen ennen siirtoa. Ehdin kuriirin sähellyksen vuoksi ottaa vain yhden kuurin mutta ehkä se riittäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Tervetuloa @MARIAL43 ja onnea hyvästä saaliista!

Mua kiinnostaa myös tuo Physioflor, voikohan sen käytöstä olla jotain haittaa? Testiä ei ole tehty. Mitä maitohappobakteeria käytät @Pompelis ? Pitäisikö sen auttaa samoihin asioihin?

Täällä ei tapahdu mitään, niin en ole jaksanut kirjoitellakaan. Menkat ei ala teroluteista huolimatta ja turhauttaa. Täytyy varmaan yrittää päästä ultraan.
Kiitti :)

Tuosta Physioflorista vastasinkin ylempänä. En usko että haittaa olisi, kun ovat niitä luonnollisia hyviä maitohappobakteereita.
Duodecim-lehdessä oli artikkeli ”Emättimen mikrobiomi terveyden ylläpitäjänä”, jossa oli myös hedelmöityshoitoihin liittyvää asiaa. Kannattaa lukaista, löytyy Googlella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Joo, tuota ei myydä Suomessa. Lääkäri tosiaan suositteli juuri nimenomaan tätä valmistetta ja että ulkomailta pitää tilata.
Se tuote sisältää Lactobacillus crispatus-bakteereja. Ovat vissiin juuri niitä bakteereja mitä tuolla alapäässä pitäisi pääsääntöisesti olla.
Lääkäri puhui kahdesta viikon kuurista. Eka kuuri oli tarkoitus ottaa hoidon suunnitteluvaiheessa ja toinen ennen siirtoa. Ehdin kuriirin sähellyksen vuoksi ottaa vain yhden kuurin mutta ehkä se riittäisi.
Ai hitsi, täytyy laittaa heti tilaukseen toi jos sähläävät taas. Kiitos vinkistä!
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Joo, tuota ei myydä Suomessa. Lääkäri tosiaan suositteli juuri nimenomaan tätä valmistetta ja että ulkomailta pitää tilata.
Se tuote sisältää Lactobacillus crispatus-bakteereja. Ovat vissiin juuri niitä bakteereja mitä tuolla alapäässä pitäisi pääsääntöisesti olla.
Lääkäri puhui kahdesta viikon kuurista. Eka kuuri oli tarkoitus ottaa hoidon suunnitteluvaiheessa ja toinen ennen siirtoa. Ehdin kuriirin sähellyksen vuoksi ottaa vain yhden kuurin mutta ehkä se riittäisi.
Paketit tilattu. Tilasin kaksi viikon kuuria. Kauppa vaikutti ihan luotettavalta (Soin et Nature). Toivottavasti ei tuu lähetin sähellystä tällä kertaa!
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43

Yhteistyössä