Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heippatirallaa!
Olen uusi täällä
Meillä on lahjasolutaival alkuvaiheessa. Ystäväni on lupautunut luovuttamaan meille munasolujaan ja kävi ensikäynnillä tällä viikolla. Jouluviikolla hänellä on psykologin aika. Sitten meidät kutsutaan psykologille ja lääkärille.
Kuinka monta psykologikäyntiä teillä on ollut? Minkälaisia keskustelut on olleet? Onko täällä muita joilla tuttu luovuttaja?
Miten kauan on mennyt, että päästään ”itse asiaan” eli alkionsiirtoon?
Ymmärrän kyllä, että tässä on tarkat lakipykälät eikä hätiköidä voi, mutta tottahan sitä tekis mieli edetä varsin nopeaan
Moi😊

Meillä myös tuttu luovuttaja, oma siskoni 🥰
Psykologi käyntejä oli niin että siskoni kävi yksinään, sitten kävimme myös minä ja mieheni yhdessä ja lopuksi vielä me kaikki kolme yhdessä. Keskustelut olivat ihan mukavia ja lähinnä psykologi heitti ilmoille kaikenlaisia kysymyksiä ja ajatuksia. Meille tämä on ollut alusta asti mielessä kun hoidot omilla soluilla aloitettu, että jos vain tulee tilanne niin sisko on valmis auttamaan. Joten meille ehkä psykologi käynnit oli sinänsä helpot eikä herättänyt mitään kummastuksia ym, sillä niin kauan tämä ajatus pyörinyt taka-alalla 😊 omassa luovuttajassa myös se plussa, että hyvinkin nopeasti päästiin hoito aloittamaan, heti kun psykologi käynnit oli köyty ja psykologi näytti vihreää valoa. Eli melkeinpä heti sitten seuraavasta kierrosta taisi hoidot alkaa. Alkiot pakastettiin joten sitten oman kierrom mukaan päästiin alkion siiirtoon. Eli hyvinkin nopeasti lähti homma etenemään kun pakolliset psykologi käynnit oli ohi 😊
 
Moi

Meillä myös tuttu luovuttaja, oma siskoni
Psykologi käyntejä oli niin että siskoni kävi yksinään, sitten kävimme myös minä ja mieheni yhdessä ja lopuksi vielä me kaikki kolme yhdessä. Keskustelut olivat ihan mukavia ja lähinnä psykologi heitti ilmoille kaikenlaisia kysymyksiä ja ajatuksia. Meille tämä on ollut alusta asti mielessä kun hoidot omilla soluilla aloitettu, että jos vain tulee tilanne niin sisko on valmis auttamaan. Joten meille ehkä psykologi käynnit oli sinänsä helpot eikä herättänyt mitään kummastuksia ym, sillä niin kauan tämä ajatus pyörinyt taka-alalla omassa luovuttajassa myös se plussa, että hyvinkin nopeasti päästiin hoito aloittamaan, heti kun psykologi käynnit oli köyty ja psykologi näytti vihreää valoa. Eli melkeinpä heti sitten seuraavasta kierrosta taisi hoidot alkaa. Alkiot pakastettiin joten sitten oman kierrom mukaan päästiin alkion siiirtoon. Eli hyvinkin nopeasti lähti homma etenemään kun pakolliset psykologi käynnit oli ohi
Moiii!
Miten teillä hoidot onnistui? Raskauduitko?
 
Kunpa nää piinapäivät vois pikakelata testipäivään 😅 ajattelin että tässä siirrossa yritän olla miettimättä ja stressaamatta liikaa, mutta ihan mahdotonta. Väkisinkin miettii ja tulkitsee kaikkia oireita, ja varmaan kuvitteleekin niitä.
Lahjasoluhoidossa muuten jotenki ollut niin paljon stressittömämpää kuin omilla soluilla, suoraan siirtoon vain. Tää siirron jälkeinen aika on sitten kyllä iha eri luokkaa.
Pystyykö kukaan olla miettimättä ja tulkitsematta oireita näinä päivinä? 😅🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Kunpa nää piinapäivät vois pikakelata testipäivään ajattelin että tässä siirrossa yritän olla miettimättä ja stressaamatta liikaa, mutta ihan mahdotonta. Väkisinkin miettii ja tulkitsee kaikkia oireita, ja varmaan kuvitteleekin niitä.
Lahjasoluhoidossa muuten jotenki ollut niin paljon stressittömämpää kuin omilla soluilla, suoraan siirtoon vain. Tää siirron jälkeinen aika on sitten kyllä iha eri luokkaa.
Pystyykö kukaan olla miettimättä ja tulkitsematta oireita näinä päivinä?
Hahaa, tuskin pystyy, olis se aika kovaa kyllä.

Mulla on tänään siirto ja suunnitelmana on etten puristele ainakaan tissejä ollankaan kokeillakseni, että onko ne vielä arat. Mä oon jotenkin tiennyt viime siirroissa, että kiinnittyminen on tapahtunut ja päämääränä on nyt olla silleen etten kauheasti tarkkailis itseäni ja tiedän kyllä sit jos alkio taas kiinnittyy. Tsemppiä meille molemmille alun vuoristorataan!
 
Hahaa, tuskin pystyy, olis se aika kovaa kyllä.

Mulla on tänään siirto ja suunnitelmana on etten puristele ainakaan tissejä ollankaan kokeillakseni, että onko ne vielä arat. Mä oon jotenkin tiennyt viime siirroissa, että kiinnittyminen on tapahtunut ja päämääränä on nyt olla silleen etten kauheasti tarkkailis itseäni ja tiedän kyllä sit jos alkio taas kiinnittyy. Tsemppiä meille molemmille alun vuoristorataan!
Tsemppiä tämän päivän siirtoon! Minkä ikäinen alkio siirretään?

Itsekin kovasti yrittänyt olla liikaa tarkkailematta itseäni mutta aina yhtö vaikeaa. Onko sulla aina tullut sitten selkeät tuntemukset alkion kiinnitymisestä?

Ja tsemppiä kovasti myös piinapäiviin! 😊
 
Tsemppiä tämän päivän siirtoon! Minkä ikäinen alkio siirretään?

Itsekin kovasti yrittänyt olla liikaa tarkkailematta itseäni mutta aina yhtö vaikeaa. Onko sulla aina tullut sitten selkeät tuntemukset alkion kiinnitymisestä?

Ja tsemppiä kovasti myös piinapäiviin!
5-päiväinen siirretään. Mulle on tullut tosi selkeitä tuntemuksia mitä ei ole ollut ennen siirtoa: nipistelyjä, hajuaistin vahvistuminen, painealavatsalla, etova olo, ei tee mieli kahvia. Oon kyllä jostain foorumilta lukenut, että joillekin on tullut nää samat tunteet vaikkei raskaus ole alkanut.
 
Miten @Pompelis siirto sujui? 😊

Ylihuomenna olisi virallinen testipäivä ja verikoe, enkä oo vielä uskaltautunut yhtäkään testiä tekemään kotona. Jos malttaisi torstaihin asti 😅 vielä ei onneksi ole menkat alkanut, jotka on nekin aina aiemmin alkanut cyglogestistä huolimatta. Koko ajan pelottaa milloin ne alkaa 😵
 
Me saatais sama luovuttaja, mutta keräyspäivä olis jo ylihuomenna, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin pakastaa munasolut. Onko kukaan löhiaikoina onnistunut pakastetuilla soluilla?
Miksi pakastaminen on huono asia? Olen ymmärtänyt, että onnistumistodennäköisyys olis pakastetuilla munasoluilla keskimäärin parempi kuin tuoreena siirretyillä.
 
Miksi pakastaminen on huono asia? Olen ymmärtänyt, että onnistumistodennäköisyys olis pakastetuilla munasoluilla keskimäärin parempi kuin tuoreena siirretyillä.
Pakastetuilla alkioilla, ei munasoluilla, ne kestää pakastuksen paljon huonommin kuin alkiot - tai ehkä ennemminkin sulatuksen. Mutta tämä olikin nyt sellainen juttu, että saataisiin osa luovuttajan soluista ja niitä tuli viimeksikin vain viisi, niin ei ole kyllä mitään järkeä sellaista määrää jakaa kahdelle vastaanottajalle.
 
Me saatais sama luovuttaja, mutta keräyspäivä olis jo ylihuomenna, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin pakastaa munasolut. Onko kukaan löhiaikoina onnistunut pakastetuilla soluilla?
Me jouduttiin vaihtamaan lennosta pakastettuihin munasoluihin, kun luovuttajalta ei olisi tullut kuin pari munasolua. 9 munasolusta muistaakseni kaikki selvisi sulatuksesta ja saatiin 5 alkiota. Ensimmäisestä 3-pvä ikäksestä alkiosta saatiin vauva syliin asti ja pian hän on jo 5kk. Silloin sanottiin, että hyvälaatuiset munasolut usein kestävät sekä pakastuksen että sulatuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Florie ja MARIAL43
Hitto nää Luget saa mut nääntyneeksi. Oon ihan toimintakyvytön kun tekis vaan mieli torkkua sohvalla. Ainiin ja yhtenä uutena ravinteena mulla on omega-3-raskausvitamiini ja epätoivoisena yrityksenä myös vihersmoothie joka päivä (verihiutaleiden heikennysyritys ja tulehdustilan laskeminen).
 
Eilen tehtiin Ei enää mua yllätä että eri käytännöillä mennään. Toki se raskaus varmasti jo näkyy aiemmin ku 27.12. jos on näkyäkseen, mutta en jaksa vääntää HUSin tuulimyllyjä vastaan.
Jännittävät päivät siis sullakin edessä. 🥰 Jäin miettimään sitä, että miksiköhän gonapeptyl pistettiin tällä kertaa heti siirron jälkeen, kun viimeksi välissä oli se vrk. 🤔 Katsoin lapusta että alkion luokitus oli sama (AA) kuin viimeksi, mutta voiko olla että viimeksi käytettiin 5-päivän blastokystia ja nyt 6-päivän?
 
Jännittävät päivät siis sullakin edessä. Jäin miettimään sitä, että miksiköhän gonapeptyl pistettiin tällä kertaa heti siirron jälkeen, kun viimeksi välissä oli se vrk. Katsoin lapusta että alkion luokitus oli sama (AA) kuin viimeksi, mutta voiko olla että viimeksi käytettiin 5-päivän blastokystia ja nyt 6-päivän?
Ei aavistustakaan. Mulla on kaksi edellistä kertaa ollut seuraavan päivän illalla klo 20-22 välillä. Voisko tosiaan liittyä alkion ikään...
 
Olen ollut palstalta pois jonkin aikaa ja kylläpä täällä käy kuhina!
Kiva että uusiakin on tullut mukaan :)

Mulla tänään rv 15+4 ja ihmettelen edelleen tätä raskaana olemista, voiko olla todellista!
Kolme vuotta kulunut siitä, kun ensimmäisen kerran menin Felicitakselle selvittelemään hedelmällisyystilannetta. Sen jälkeen tuloksettomat hoidot omilla soluilla, klinikan vaihto ja lahjamunasolujono. Korona-aika vielä hidasti prosessia, kunnes sopiva luovuttaja löytyi, Pas tehtiin syyskuussa ja tässä sitä nyt ollaan! Ja ikää kuukauden päästä 45v. :D
Kyllä ihmeitä tapahtuu. Tsemppiä kaikille <3
 
Kunpa nää piinapäivät vois pikakelata testipäivään ajattelin että tässä siirrossa yritän olla miettimättä ja stressaamatta liikaa, mutta ihan mahdotonta. Väkisinkin miettii ja tulkitsee kaikkia oireita, ja varmaan kuvitteleekin niitä.
Lahjasoluhoidossa muuten jotenki ollut niin paljon stressittömämpää kuin omilla soluilla, suoraan siirtoon vain. Tää siirron jälkeinen aika on sitten kyllä iha eri luokkaa.
Pystyykö kukaan olla miettimättä ja tulkitsematta oireita näinä päivinä?
Ekan siirron jälkeen tein juuri tuota koko ajan, nyt tokalla kerralla (siirto oli toissapäivänä) tuntuu olevan jotenkin helpompi olla miettimättä asiaa. Se mihin olen kyllä kiinnittänyt huomiota, on oireiden määrä. Ekan siirron jälkeen tuntemuksia alavatsassa oli huomattavasti enemmän kuin nyt. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia. 😕
 
Ekan siirron jälkeen tein juuri tuota koko ajan, nyt tokalla kerralla (siirto oli toissapäivänä) tuntuu olevan jotenkin helpompi olla miettimättä asiaa. Se mihin olen kyllä kiinnittänyt huomiota, on oireiden määrä. Ekan siirron jälkeen tuntemuksia alavatsassa oli huomattavasti enemmän kuin nyt. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia.
Mulla nyt onnistuneella kerralla oireet alkoi myöhemmin kuin kemiallisiin johtaneilla kerroilla. En tiedä kertooko mitään mistään, mutta ei oireettomuus ainakaan todista että ei olisi onnistunut!
Tsemppiä piinapäiviin, se on kyllä kauheaa..! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Mitä muille piinailijoille kuuluu?

Täällä sujuu arki aika rauhaisasti. Oon puristellut tissejä vaan pari kertaa, toisin kuin viime kerroilla siitä tuli melkein pakkomielle. Tuntuu, että jotain kropassa taas on meneillään verrattuna ns. normitilaan.
 

Yhteistyössä