Luteaalivaiheesta

Yritin googlailla mutta en löytänyt juurikaan vastauksia joten yritetäänpä täältä
Tilanne siis että kakkosta kuumeillaan, esikoinen nyt reilun vuoden, kuukautiset alkoi n.4kk sitten, mutta kierto on ollut sekasin siitä asti... aluksi kierto oli hirmu pitkä ja nyt lyhyt. Ovulaatioita olen tikuttanut hyvällä menestyksellä mutta luteaalivaihe jää lyhyeksi, aluksi 6-7pvä ja viime kierrossa 9pvä :(
Uskon että imetys on varmaan ainakin ollut osasyynä tähän, joten se lopetettiin nyt kuluvan kierron ekana päivänä, tänään uskoisin ovulaation olleen joten piinaavat pari viikkoa taas edessä:confused:
Olisko kenelläkään imetys vaikuttanu näin kiertoon ja pitenikö luteaalivaihe kun imetys loppui? Imetyksen lopettaminen oli mulle tosi kova paikka ja harmittaa tosi paljon jos mitään parannusta ei kierrossa tapahdukkaan:cry:

Olispa kiva löytää kohtalontovereita:)
 
Minulla myös aika sama tilanne @jempppis :D

Esikko kans reilun vuoden. Menkat alkoivat vasta joulukuussa, jonka jälkeen luteaalivaihe ollut vain 4-9 päivää. Ajattelin, että raskautuminen on mahdotonta tämän takia. Mutta viimeviikolla yllättäen plussasin :love:
 
Mulla oli sama tilanne reilu 1v sit. Lopetin imetyksen esikon ollessa 9kk uuden raskauden toivossa, kierto oli mitä sattuu. Luteaalivaihe oli n.9-10pvää. Gyne sanoi juurikin että voi mennä yli vuosi että kierto normalisoituu ja luteaalivaihe pidentyy sen jälkeen kun imetyksen lopettanu. Gyne sit kirjotti mulle lugesteron-keltarauhashormonia luteaalivaiheen pidentämiseksi. Esikoinen tärppäsi yk2, lopulta pikkukakkonenkin yk6, mikä oli samalla toinen lugesteron-kierto. Lapsille tuli sitten 1v9kk ikäero. Tsempit, ja pikaista tärppiä!
 
Kiitos kaikille vastauksista ja tsempeitästä :) mulla menee nyt dbo14 eli kierto ilmeisesti lähtenyt pitenemään, on kyllä ollu tosi epätavalline kierto, ovis tuli mun mielestä kp 14, mut se jumalaton neppailu ja vihlonta jatku varmaan viikon vielä sen jälkeen, limoja ei ollu nimekskään ja neki tuli ja meni miten sattuu, lämmöt nous vasta vajaa viikko ton mun pongaaman oviksen jälkee, dbo 9 alko tutut vihlonnat mitä viime kierroissa ollu enne menkkoja mut niitä ei sit kuitenkaa tullu ja taas nyt paripä päivänä vihlonu(n)... tein tänä aamuna ja näytti tositosi haaleaa haamuao_O yritän illa innostumatta liikaa kun eikö sen pitäis olla jo ihan kunnon viiva tässä vaiheessa jos ois tärpänny? :( laitan tohon kuvan testistä jos joku haluaa analysoida :love:

IMG_20180329_094054.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se vaan sittenkin taisi tärppi tulla!! Tänään ois mun laskujen mukaan dbo17, liekö ovulaatio ollu kuitenkin vähän myöhemmin kun näin myöjhään näkyy testissä(n) kyllä se imetys vaan oli se mikä siinä mättäs ;) näistä testeistä ei voi enää erehtyä, toivottavasti pysyy matkassa :whistle:IMG_20180331_085132.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Momon

Yhteistyössä