M.O.T. Mummien hoidossa tulee läskejä lapsia...

  • Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
Vieraaas
Eikö tuo että isovanhempi on se aikuinen joka hoitaa lasta eniten ole aika erikoinen tilanne? Silloin voi kotioloissa olla jo vikaa, lapsi syödä suruunsa ja ahdistukseensa ja se mummo hyvitellä tilannetta herkuilla.
 
[QUOTE="Vieraana";29409407]Saako mummolassa mummot syöttää lapsen vatsan aivan valtavan pulskaksi?[/QUOTE]

Saa.
 
Eikö tuo että isovanhempi on se aikuinen joka hoitaa lasta eniten ole aika erikoinen tilanne? Silloin voi kotioloissa olla jo vikaa, lapsi syödä suruunsa ja ahdistukseensa ja se mummo hyvitellä tilannetta herkuilla.
Onhan niitä lapsia, jotka ovat mummin kanssa vanhempien ollessa töissä ja isompana menevät koulun jälkeen mummille.
Noissa tapauksissa asuvat yleensä liki toisiaan, joten lapsi pääsee keksinälissään vaikka iltasella ulkoilureissun ohessa mummille puputtamaan, jos mummi on sellainen tuputtajatapaus.

Jotkut mummit eivät meinaa uskoa edes lapsen vanhempia, vaikka nämä pyytävät mummia antamaan vain tarpeellisen ruoan eikä herkkuja päälle.
 
Varmasti pitää suurimmaksi osaksi paikkansa. Miehen sukulaislapsi oli koko pikkulapsiajan pulska, ja varmasti asiaan vaikutti se, että isovanhemmat hoitivat häntä pari vuotta kun äiti lähti opiskelemaan. Tämä mummo on kova tyrkyttämään ruokaa kaikille. Oman äitinikin kanssa piti rajoittaa vierailuja, kun ennen olimme suunnilleen kerran viikossa siellä useamman tunnin. Ihan jatkuvalla syötöllä piti olla lapsille tyrkyttämässä jotain ruokaa (enimmäkseen herkkuja). Kun ei sanominen mennyt perille, piti rajoittaa kanssakäymistä, niin surullista kuin se onkin.
 
vier.
Meillä varmaan sääntö vahvistuu. Anoppini on kyllä poikkeus ruoan tuputtajissa. Hän itse juo niin paljon kahvia, että ei syö kuin aamupalan ja yhden lämpimän ruoan, koska lämmin kahvi pitänee vatsalaukun suht tyytyväisenä. Sillä pienellä ruokatarjoilulla olisi joulureissulla pitänyt meidän 3-vuotiaankin pärjätä. Onneksi oli omat eväät mukana, kun osasimme jo odottaa moista. Anoppi vaan ihmettelee, että miten tuo lapsi syö noin paljon ja on niin hoikka. (Lapselle tarjottiin normaalit 5 ateriaa.)
 
re43
no meidän työpaikalla on just näin 25 % työkavereiden lapsista on ollut mummon hoidossa ja ovat pulskia, loput päivähoidossa hoidettuja, ovat normaalipainoisia ja vähän hoikempia
 
"kolmen mamma"
Minun on sitten varmaan heti oitis vietävä keskimmäisemme jollekkin mummolle hoitoon kun heppuun ei vaan läski tartu vaikka söisi kotona mitä ! Siis ihan oikeasti, saa syödä herkkujakin melkoisesti mutta on vaan sutjakka ikäiseksen. Minun mielestäni liiankin laiha kun luut töröttävät eikä näin pitäisi kolmevuotiaalla mielestäni olla.

Nuorimmainen on vasta vuoden vanha mutta ei hänestäkään ole mitään pullukkaa tulossa. Imetyksen loputtua alkoi vauvaläskit katoamaan ihan itsestään:

Sama se oli esikoisenkin kohdalla; mussutti herkkuja ruoan lisäksi aivan valtavasti mutta oli kuin heinäseiväs, pitkä ja hoikka.

Kotona hoidettuja ovat, ihan itse olen hoitanut päivisin ja iltaisin sitten yhdessä miehen kanssa.
 
"Lulu"
Tämä on syy siihen, miksi meidän lapset ovat päiväkodissa hoidossa, eivätkä mummolassa joka olisi tuossa kilometrin päässä. Muuten mummo ottaisi lapset hoitoonsa, mutta en vaan voi lapsia sinne joka päivä päästää, koska lapset syötetään aivan sairaiksi joka kerta kun sinne menemme. Jos kiellän ja vahdin, lapsille ujutetaan herkkuja vaikka salaa tai kun käyn esim. vessassa. En jaksa enää puuttua asiaan, vaan tyydyn rajaamaan tapaamiskertoja n. 1 krt/viikko.
 
"amppari"
Kun sanoin anopille että klo 15 välipalaksi hedelmä tai hedelmäsose (pienemmälle) ja vettä tai maitoa juotavaksi - niin hänen versio lapsille oli että heidän on syötävä vähän hedelmää, sitten saavat pullan!!! Siis siellä isomummu ja mummu syö JOKIKINEN päivä KLO 15.00 PULLAA.
 
joku raja jossakin
[QUOTE="Lulu";29409912]Tämä on syy siihen, miksi meidän lapset ovat päiväkodissa hoidossa, eivätkä mummolassa joka olisi tuossa kilometrin päässä. Muuten mummo ottaisi lapset hoitoonsa, mutta en vaan voi lapsia sinne joka päivä päästää, koska lapset syötetään aivan sairaiksi joka kerta kun sinne menemme. Jos kiellän ja vahdin, lapsille ujutetaan herkkuja vaikka salaa tai kun käyn esim. vessassa. En jaksa enää puuttua asiaan, vaan tyydyn rajaamaan tapaamiskertoja n. 1 krt/viikko.[/QUOTE]

Kyllä mun mielestä täystys saada sanottua asia niin selvästi, että ei, jos ei kerta sovi. Ihan kamalaa, ettei kaikki usko!

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu20.html#post29412319
 
"Lulu"
Kyllä mun mielestä täystys saada sanottua asia niin selvästi, että ei, jos ei kerta sovi. Ihan kamalaa, ettei kaikki usko!

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu20.html#post29412319

Asiasta on sanottu lukemattomia kertoja ja niin selvästi, että ei pitäisi epäselvyyksiä jäädä. Mutta minkäs teet, kun isovanhemmilla on täysin vääristyneet ruokatottumukset itsellään ja "rakastavat" ja hemmottelevat ruoalla. Osaavat kieltää ja rajoittaa lapsia muuten, mutta tuossa ruokailussa on heillä jokin pehmeä kohta, eli eivät vaan kykene kieltämään lapsilta mitään herkkuja. Itse saattavat syödä esim. pari suklaalevyä, pullapitkon, makkaraa, vanukkaita, pikkuleipiä, munkkeja...nämä kaikki yhtänä päivänä, ja eivät näe mitään väärää tai outoa siinä, että lapsetkin vetävät samanlaiset satsit. Itse eivät kuitenkaan ole ylipainoisia, koska tekevät myös kovasti fyysisesti raskasta työtä pitkin päivää, mutta eiväthän lapset samalla tavalla tuollaisia kalorimääriä kuluta, puhumattakaan muuten ruoan epäterveellisyydestä.

En halua rikkoa isovanhempien ja lasten välejä, enkä jaksa enää olla poliisina vahtimassa ja naputtamassa koko ajan heidän tarjoamastaan ruoasta, joten meidän ratkaisu on ollut rajoittaa tapaamisia siihen 1krt/viikko.
 
"viera"
Meillä ei pelkästään lapsista, myös eläimistä.:LOL:

Ihan turhaa napatusta mun mielestä. Jos kotona on terveelliset elämäntavat opetettu niin visiitit mummilaan eivät vesitä jo opittua.

Katse kohdistuu mulla sinne missä lapsi on kirjoilla.
Mitkä visiitit? Jos on 5 päivää viikossa 10 h kerralla esimerkiksi mummon hoidossa päivähoidon sijaan, niin en kyllä sitä miksikään visiitiksi kutsuisi. Ja päivähoitoikäiset ei kyllä itse vielä niitä terveellisiä elämäntapoja ole oppineet, eivätkä itse sitä ruokaa vielä osaa laittaa.
 
"..."
Meillä ei pelkästään lapsista, myös eläimistä.:LOL:

Ihan turhaa napatusta mun mielestä. Jos kotona on terveelliset elämäntavat opetettu niin visiitit mummilaan eivät vesitä jo opittua.

Katse kohdistuu mulla sinne missä lapsi on kirjoilla.
Kai se nut riippuu siitä, miten paljon siellä mummolassa aikaa vietetään. Jos lapsi esim on arkipäivät mummolla hoidossa työpäivän ajan, niin merkittävämpi se mummon rooli painon kannalta on kuin vanhempien.
 

Yhteistyössä