Ma 7.5 aloittaneet!

:wave:
8kg olisi ihana pudottaa mutta 5 kiloakin tekee jo hyvää!
Ajattelin keventää ruokavaliota eli aloittaa syömään enemmän salaatteja ja keittoja, jättää turhat napostelut pois. Ikuiseen mässäilyhimoon aion syödä nyt popcornia, shipsien ja suklaan sijaan.
Ja sitten pyrin liikkumaan...edes vähän... :ashamed:

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan,
ja tsemppiä kaikille...erityisesti ap:lle :)
 
no joo, eilen kylläkin, mutta ap.n eilen on ollut jo toissapäivä. :)
Mutta minä siis aloitin eilen.. Liityin painonvartijoihin, josko olis apua siitä kun on joku ulkopuolinen mukana "tarkkailemassa" tuota miten onnistuu..
Eilen siis oli ryhmäsä eka päivä, mutta tänään varsinaisesti rupesin laskeman pisteitä..
Sortuminenkin tänään jo tuli, kun työkaveri toi töihin ihanaa omppu piirakkaa. Pakkohan mun oli maistaa.. :ashamed: mutta toisaalta, ei mun päivän pisteet silti oo ylittyny.. Vielä on varaa iltapalaanki. ;)
niin ja mitään kummempaa tavoitetta ei ole. Tiputettavaa kun on niin paljon kuin vain jaksaa tiputtaa. :whistle:
 
Mää alotin nyt ma 7.5. elämäntapojen muuttamisen. Laihduttamiseksi en halua kutsua tätä omalta osaltani, vaikka tässä kilot toivottavasti karisee. =) Ja niinkuin jo toisessa ketjussa tuossa mainitsin, niin Hanna Partasen Olet mitä syöt-kirjan hommasin, ja sen opuksen neuvoin ja vinkein kahlaan läskiviidakossa kohti hoikempia hetkiä. :D
 
Marjuliini
Hokasin vasta viestin,painonpudottamista miettiny jo monta viikkoa,vaikkei vielä uskalla eikä pysty mitään nälkäkuuria,kun imetän vauveli on vasta 3 kk.Painoa ainakin 6 kg ylimääräistä ja just ollaan lähdössä mummoloihin vierailulle,tiedät,että kahvia pullan kera uppoaa ja toisessa paikassa vielä kunnon ruoka.No yritän tsempata itteä että saisin kevennettyä huomisesta alkaen,sitten tulevat taas lakkiaiset yms.Tsemppiä,Vinkkejä kiitos!!!
 
Olen itsekin viime viikolla aloitellut painonpudotusta ja nyt vasta huomasin tämän ketjun. Olen 165 pitkä ja painan 63.5 kiloa. Tarkoitus olis pudottaa vaan 4-5 kiloa.

Ootteko muut minkäkokoisia lähtiessänne pudottamaan painoa? Se kait on aika motivoivaa ja oleellista tietää näin alussa, koska toisen pudotukset kyllä vaikuttaa omaankin motivaatioon.

Kuukaudessa ajattelin pudottaa pari kiloa, joten tahdin pidän hitaana, koska painoa ei ole paljon pudotettavana. Oma ongelmani on iltasyöminen.Liikun paljon, tunnin vähintään joka päivä, mutta sitten se iltasyöminen karkaa aina käsistä. Siihen kun keksisi jotain!
 
mä noudatan proteiini dieettiä(atkins). Hiilareita sais syödä sen 20g/pvä, mutta itse olen ollut todella tiukalla linjalla, pitänyt hiilaritason siinä3-6g/pvä. Mun ruokavalioon kuuluu tällä hetkellä lihaa,kalaa, kananmunia, juustoa, kermaa, vettä, pepsi maxia ja teetä. Viikon päästä olen ajatellut ruveta lisäämään asteittain kasviksia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 19:07 snappis kirjoitti:
onko sulla tiinu joku kirja vai ihan oman pään mukaan
oon selaillu nuita atkins juttuja,
ja miettiny pitäskö kokeilla
Anteeksi kun tuppaudun ketjuunne, mutta tässä on hyvät sivut vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta: http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Kannattaa ehdottomasti tutustua sivuihin, reseptit osioon varsinkin. Sieltä löytyy jauheliha-kukkakaalisoselaatikon ohje, johon meillä on kaikki ihastuneet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 19:07 snappis kirjoitti:
onko sulla tiinu joku kirja vai ihan oman pään mukaan
oon selaillu nuita atkins juttuja,
ja miettiny pitäskö kokeilla


itse asiassa mulla on atkinsin kirja, mutta se on lainassa kaverilla, enkä ole ikinä kerennyt lukemaan sitä =) eli ihan oman pään mukaan menen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 08:59 laihduttaja kirjoitti:
Voisitteko mainita jotain esimerkkiä mitä esim yhden päivän aikana syötte atkins-dieetin aikana.


300g. porsaan ulkofilepihviä
200g. broilerin fileesuikale +1dl kermaa
200g. broilerin rintafilettä +50g 10% fetajuustoa

--------------------------------------------------------------

50g kananmunaa
½dl kermaa
25g juustoraastetta
100g kananmunaa
50g meetwurstia
350g kirjolohta

-----------------------------------------------

50g kananmunaa
½dl kermaa
25g juustoraastetta
100g broilerin rintafilettä
50g juustoa
100g kananmunaa
25g juustoraastetta
½dl kermaa

----------------------------------------


itse pidän ruokapäiväkirjaa.....kaupassa käänään jokaista tuotetta ja katson ettei hiilareita pahemmin ole, hiilaritason olen pitänyt max5g/pvä, atkinsins saa kyl vissiin syödä sen 20g/pvä.Juustoissa esim on eroa, joissakin on hiilaria ja joissakin ei. Itse olen syönyt aamupalan raikasta, emmentaalia ja sitten jalapeno sulatejuustoviipaleita. Nesteet ruokavaliossa on hiilihapollinen vesi, tee ja pepsi maxi.<br><br>
 
63.5 oli kun viikko sitten aloitin ja nyt näytti vaaka tasan 63.0. Olen jättänyt oltasyömisen vähemmälle, eli vain ollut lujana etten syö iltaisin kuin pari-kolme leipää yms.

Oltiin vielä vkl reissussa ja syötiin hyvin ja karkkia ja jätskiäkin meni ja silti
paino pudonnut. Liikun todella paljon sekä lenkkeillen että puutarhatöitä tehden. Lisäksi maatilan emäntänä kevät ja kesä on niin kiireistä aikaa että jos vähänkään katsoo syömisiään niin paino tippuu itsestään!

Täytyy vaan yrittää vaikka tiedän sen että into tahtoo laantua parin viikon päästä aloittamisesta.
 

Yhteistyössä