maahanmuuton lisäys on väistämätöntä

sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
 
vierailija
sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
oletko joku rasisti kun meinaat laittaa maahanmuuttajat töihin ja luulet että on olemassa jotain sellaista kuin suomalainen kulttuuri
 
sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
Toisista kulttuureista ja etnisistä yhteisöistä ihmisten on helpompi sopeutua kuin toisten.
Sulla näyttää olevan hurjan ihana ajatusmaailma, mutta oikeassa elämässä asiat harvemmin ovat ihan noin yksinkertaisia.
Matalapalkkatyön tekeminen ei juuri kiinnosta, kun saman rahan saa makaamalla himassa.
Integroitumiseen tarvitaan ehkä vähän muuta kuin joku kiva täti, joka käy juttelemassa niitänäitä.
Omalle työmaalle ei nykyään raahata ketä tahansa noin vaan mukana ja kuluteta työaikaa esittelemällä työtään.
Suomalaisen kulttuurin opettaminen ei riitä, vaan näiden ihmisten pitää sopeutua siihen ja olla valmiita muuttamaan omia tapojaan, sekä moraalikäsitystään sopiakseen yhteiskuntaan.

Ja ei. Maahanmuuttajien ottaminen kolmansista maista ei ole välttämätöntä Suomelle ja suomalaisille, eikä hyödyksi, vaikka iltalehti tällaista ajatusta yrittääkin istuttaa vähän höpsömpien päähän.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
Kannatat siis osittain hallitsematonta maahanmuuttoa.
 
vierailija
sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
Aha. Taidat olla orjatyön kannattaja? Pistetään maahanmuuttajat tekeen meidän työt? Niinkö? Valtaosa Suomalaisista kuitenkin on orjuutusta vastaan ja tekee mieluummin työt Suomalaisin voimavaroin. Mut mites jos nuo kulut jaettaisiin perhetukina ja arjen helpotuksina jotta suomalaisilla olisi varaa ja voimavaroja myös lisääntyä itse ja olla tuottavampia ja terveempiä työelämässä? Ja jos välttämätön tarve on ulkomailta väkee ottaa töihin niin niihin voisi ottaa tarpeen tullen alan kouluttautuneita ihmisiä. Eikä "insinöörejä" joiden kaikki asiakirjat on "kadonneet".
 
vierailija
sotien ja ekokatastrofin takia. Se on myös tietyssä määrin hyväksi Suomelle (en kannata täysin hallitsematonta maahanmuuttoa), koska väestö meillä vanhenee nopeasti. Jos haluamme nykyisille nuorille kunnon eläkkeet tarvitaan maahanmuuttajia.
Mutta muuttajat ja pakolaiset on integroitava hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan, opettamalla heille tehokkaasti kieltä ja työelämävalmiuksia. Voimme kaikki olla avuksi tässä tutustumalla maahanmuuttajiin ja pakolaisiin (olen itse mukana Ystäväksi Maahanmuuttajaäidille toiminnassa), opettamalla heille kieltä juttelemalla heidän kanssaan ja omaan ammattiinsa kannatta myös tutustuttaa, ei siitä tule mitään jos kaikki maahanmuuttajat koulutetaan lähihoitajiksi. ja samalla kannattaa ystävällisesti tehdä selväksi, että elämä saaden palkkaa työstä on paljon hauskempaa kuin tuilla eläminen.
Ja suomalaista kulttuuria on syytä myös opettaa.
Juu hei sähän keksit ratkaisun kaikkeen! Nyt ei kun toteutat vaan ton koko kauniin suunnitelmas ja kiitos mieluummin kokonaan ilman että me muut kärsitään. Eli ensinnä pidät huolen et yhden yhtä allahu akbar iskua ei tule, ja että sun tulokkaas ei raiskaa, tapa tai kiduta enää yhtäkään tyttöä ja naista. Eikä tartte poikiin ja miehiinkään koskea. Keskustellaan sitten lisää.
 
vierailija
Ajatus on kaunis, mutta olisi viisaampaa yrittää houkutella työperäistä maahanmuuttoa maista jotka ovat lähempänä länsimaista kulttuuria.
Valitettavasti pakolaiset eivät ikinä tule maksamaan Suomelle aiheutuvia kuluja takaisin. Muutenkin älytön väestönkasvu aiheuttaa lisää päästöjä. En ymmärrä mikä hinku on koko ajan saada väkiluku kasvamaan.
Maapallo ei kestä tällaista.
Tullaan tänne elämään yhteiskunnan tuilla ja lento matkustetaan joka vuosi takaisin lomalle kotimaahan.
Suomessakin on vielä työttömyys korkea ja vähäosaisia ja kodittomia riittävästi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Äärimmäisessä ideaalissa maahanmuuttajat työllistyisivät niin hyvin, että he voisivat tienata omat eläkerahansa. Hekin näet vanhenevat. Käytännössä tämä ei voi toteutua, koska sen tavoittamiseksi maahanmuuttajien tuettomien ansioiden ja työssäkäymisprosentin pitäisi olla suuremmat kuin kantasuomalaisilla keskimäärin.
 
Olemme jo matkalla robottiaikaan. Digiaika meillä on jo alkanut ajat päivät sitten, ja se kehitys etenee.

EI! niin tänne, eikä koko Eurooppaan, eikä mihinkään maakolkkaan, tarvita mitään siirtolaisia koskaan. Jatkossa robotit hoitava suuren määrän töistä. Ongelma maailmalla on vain se, että robotit eivät osta, eivätkä maksa veroja. Robotit kuluttavat varmaan pattereita, sähköä, energiaa, mutta sekin tulee heille joskus suoraan avaruudesta. Mistä siis saada rahat robottien kuluihin ja kuka ne tuo? Valtio. Me. Kuten maksamme nyt siirtolaisetkin, mutta maksamme siirtolaisista paljon enemmän kuin maksaisimme toimivista roboteista. Robotit nukkuvat komerossa, laatikossa, eivät melskaa ja eivätkä synnytä itse tai sairasta. Tervetuloa robotit.

Olemmeko sittenkin epävirallisesti cyber-digitaalisen kehityksen lopussa? = "Lappu luukulle. Ei kanata". IT-kehitystä selvästi halutaan hidastaa tuomalla lisää bantuja Eurooppaan tekemään töitä ja maksamaan veroja.
Minä toisin Suomeen mieluummin noita oikeita robotteja.

Entäs migraation jälkeen? -Bantut luovat jatkossa omia yrityksiä, joissa he työllistävät vain robotteja, ei meistä ketään; Töitä muille kuin bantuille ja roboteille ei löydy, eikä siis meillä ole mahdollisuuttaa hankkia rahaa elämiseen, jos he näin haluavat. Saammeko me ja lapsemme silloin vain evätä ja kaiffailla, meille annetaan kaikki, mitä tarvitsemme ilmaiseksi? En usko.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Huokaus.
Pitkä, pidempi, pisin huokaus.

Tiesitkö ap että saksaan ja ranskaan on kumpaankin povattu ihan viranomaistahoiltakin jo sisällissotaa maahanmuuttajien vuoksi?

Ei ole sopeuduttu, tulijoita on paljon ja siinähän on ongelmat nyt kärjistyneet tähän pisteeseen..

Että joo, ajatuksena mukava että maahanmuutto oisi voimavara, mutta..
Kun katsomme mitä se (maahanmuutto) on saanut muissa maissa aikaan niin pitää ymmärtää että vaikka ajatus on mukava niin on se myös absurgi...

Vai haluatko että suomikin on jonain päivänä samassa pisteessä kuin saksa ja ranska?
Rajat kiinni vain, sillä lailla ehkäisemme ongelmat omassa maassamme.

Ja jos auttaa halutaan, niin mietihän asiaa ap tältä kannalta: sillä samalla summalla mikä menee nyt yhden pakolaisen aiheuttamiin kustannuksiin suomessa voidaan auttaa hänen kotimaassaan käsin TODELLA montaa muuta ihmistä...

Kumpi on kannattavampaa?

Yhden ihmisen (joka ei todennäköisesti ole edes pakolainen vaan siirtolainen sillä jos on varaa tulla eurooppaan on oltava pätikkää, ihmissalakuljettajat eivät tosiaankaan toimi ilmaiseksi..) vai hyvin monen (ja tässä tapauksessa apu menisi paremmin niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat) ihmisen auttaminen niissä maissa missä hätä on suuri?

Mitä suomeen tulee, me emme tarvitse maahanmuuttoa, syntyvyys saataiseen helposti nousuun jos/kun meillä on hallitus joka alkaa tukemaan kaikintavoin lapsiperheiden asemaa/niiden jotka tahtovat lapsen yksin...

Työperäinen maahanmuutto onnistuu muuten ilman pakolaisstatustakin ja sitä voidaan toki helpottaa..
Silloin ihminen tulee tänne töihin, ei sosiaalietuuksien perässä ja asenne on usein jo lähtökohtaisesti aivan eri..
Mutta se työperäinen maahanmuutto harvemmin tulee irakista, afdanistanista tms....
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Zariza

Yhteistyössä