Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Kirskis: Mulle meillä töissä yksi lääkäri sanoi esikoisen aikaan, että "odotatko tyttöä?" mä että "joo", hän "mä arvasin, sillä meillä venäjällä on sanonta, että tyttö vie äidin kauneuden ja sun naama on muuttunut", mä että "jaa, kiitti vaan" :D Mulla ei kyllä tullut finnejä tai mitään, mutta ehkä olin pöhöttynyt ja pisamia oli enemmän ;) Työkaverit jaksoikin sitten tuosta lääkärin kommentista mua kiusata ihan positiivisessa hengessä. Nyt saan taas tosissaan suojautua auringolta ettei tule maksaläiskiä!

Mullakin löydettiin edellisen raskauden varhaisultrassa kysta toisesta munasarjasta, mutta oli harmiton vaikkakin aika iso. Katosi itsestään raskauden edetessä.

Vielä mahasta. Mun maha näyttää lähinnä siltä, että pömpöttää sen takia, että ruoka on maistunut tai enemmänkin näytän siltä, että en ole onnistunut karistamaan esikoisesta jäänyttä pömppöä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Minullakin kukkii selkä ja rinta, aivan kamalan näköistä!
Olisipa tuolla mahassa pieni tyttö, joka ne aiheuttaa :)
Meillä siis poika kohta 3,5 v enestään, häntä odottaessa olin varma,e ttä hän on tyttö, samoin mieskin.
Sukupuolta poika ei ikinä suostunut näyttämään, vaan oli jalat kippurassa rintalastan takana.
Ihana poika ja ihania poikeine juttuja talo täynnä, mutta minua niin himottaa ne pienet mekot ja vaaleanpunaiset jutu ym.. :ashamed:
No, kumpi vaan, tervetuloa!

Täällä edelleen väsymystä päivällä ja nyt uutena valvomista yöllä, polääh!
Muuten ihan jees, töitä pitäisi jaksaa paiskoa!
Mukavaa oloa kaikille!
Kellukka ja pienokainen 8+0
 
huomenia:)
Täälä kyseli joku että onko muita joila Ei ole rinnat arat? Mulla ei ollu ku alussa ja nyt ei enää mitään muutaku kasvaa vauhdilla:D
Onkos muilla ollu minkäänlaista oloa tulevasta vauvasta? mä oon nähny nyt parin viikon aikana joka yö unta poikavauvasta joka on suht koht iso:) joten voisin sanoa että aika kova poikaolo olisi:)
Harmi vaan että mullaki mies pistää kampoihin eikä halua tietää ennen maaliskuuta:D Toivottavasti vaavi esittelisi autuaasti vehkeitään niin ei tarvitsisi odottaa;DD (kieroa)
mimma & piskuinen 8+6<3
 
Tämä poistuu keskuudesta...
Ultrassa ei saatu enää sydänääniä vaikka sikiö oli vain pari päivää pienempi kuin pitäis.. Eli ihan vasta on kuollut. Pelko kävi toteen ja huomenna oulaisiin "synnyttään" pieni pois...
En tiedä miten kestän tämän taas!!!
Uskallanko edes enää yrittää???
Suunnilleen samoilla viikoilla kuin viimeks on kuollut pieni..
Mikä ihme nyt on vialla!!!
Toivottelen muille oikein ihanaa raskautta ja toivottavasti joskus vielä minäkin pääsen sinne loppuun asti!!!
Nyt maailma romahti jo toisen kerran!!

Vaavimasu ja Nasu....
 
Voi vaavimasu! Oon niin pahoillani! Toivottavasti selviää mikä on vialla, vai voiko ihmiselle vain käydä noin huono tuuri!?! Paljon jaksamisia! :hug:

Ilja: TOivotaan että kaikki ois hyvin :hug:

Oon ollu tuola taustailemassa nyt viikon verran kun en tästä omasta tilanteesta tiiä, vielä ois 5 päivää piinaa ennen ku päästään ultraan katsomaan onko sinne masuun alkiota tullut.
JOka päivä kuitenkin oon käyny lukemassa mitä teille kuuluu, ja nyt ajattelin kuitenki vähän kommentoida..

SUkupuolesta: Aiotaan kysyä niin kuin kysyttiin esikoisestakin, esikko ei vain suostunut näyttää näissä normiultrissa, jalat oli tiukasti ristissä. Sitten viikolla 27 tai jotain mentiin 4d ultraan ja sielä sitten näytti että poika ois tulossa <3 Tuohon 4d ultraan mennään nytkin, oli aivan mahtava kokemus ja meijän ultraaja Hämeenlinnassa oli huippu!
Uskon että poika on tulossa nytkin KOSKA NAAMA KUKKII!!! Mulla ei oo teini-iän jälkeen ollu finnejä ja sekä esikoista ootellessa, että nyt naama kukkii hirveesti JA perse! ei helvata!! Molemmat kankut ihan näpyissä!
Joten mun kohalla siis ei ainakaan pidä paikkaansa toi että tyttö ottaa äidin kauneuden.

Sikiöseulonnoista: MEnnään luultavasti verikokeeseen, esikoista odottaessa meillä ei vielä päässy muuta kuin riskiryhmäläiset.

ON: Väsymys on järkyttävää, joka päivä nukun parin tunnin unet.
Ja samoin pahoinvointi on jotain aika kaameeta aamuisin ennen ku saa ruokaa. Nyt oon tehny niin että raahustan aamulla sohvalle ja matkalla otan jääkaapista vanukkaan ja vetäsen sen, sitten odotellaan hetki ja sitten vasta aamupesuille esikoisen kanssa. Tänään tuli niin huono omatunto ku esikoisella oli tullu vaipasta pisut läpi ja yökkäri oli ihan märkä, mutta en pystyny mennä häntä pesee ennen ku olin vetässy sen vanukkaan ja maannu vähän sohvalla. Noh.. eipä tuo ollut millänsäkään. :)
Onneks en vielä oo joutunu oksentaa, vaikka etova ja pyörryttävä olo on oikeastaan koko päivän.
Esikoisen kanssa oksentelut alkoi tänään, siis näillä viikoilla.
Salaatti maistuu, ei oikein mikään muu, pitsat ja kebabit ja grilliruuat on ihan yök yök.

jaksamisia kaikille!

susanna ja pikkunen 6+2
 
Kirskis: juu ja toinen se että pojan hormoonit saa äidin naaman kukoistaan :S

vaavimasu,voi ei :( :hug: voimia !

mulla on alkanu tihkua maitoa rinnoista :/ imetyksen lopettamisesta on kuitenkin jotain 3-4kk ja nyt taas tihkuu.. :D tosi kiva kun etumus märkänä. :/

nyt on mentävä lepään hetkeks kun on kauhee väsy. mutta palailen

sunniee ja vilperi 9+1
 
Vaavimasu pahoittelut vielä tätäkin kautta :hug: Tuntuu niin pahalta teidän puolesta! :( Toivottavasti vielä jonain päivänä saatte sen pienen vauvan ettekä joudu kokemaan enää kolmatta kertaa samaa. Pelottaa lähtee sinne neuvolaan :/

Napaa... Eli mulla ois 45 min päästä neuvola, ja pelottaa ihan hulluna.. Sai nuo Vaavimasun uutiset niin apeaksi mielen, ku siis tunnetaan toisemme. Huoh.. toivottavasti kaikki olis kuitenki hyvin.

MM-11 8+4
 
Vaavimasu :hug: kyllä tämän pitää olla toisille niin pitkä ja kivikkoinen tie että oikeen pistää vihaksi:mad:

pääsin lääkäriin ja oli sitämieltä että vuoto ei tule tällä kertaa kohdusta, vaan kenties limakalvoista kohdunsuulta, mutta otettiin hcg ja perjantaina uudestaan, varmistukseksi siis että nousee normaalisti, aamulla on annettava myös PLV, voi olla myös virtsatulehdus.
Eli näillä tiedoilla kaiken pitäisi olla masukilla hyvin, mutta pelottaa niin hirveästi edelleen.
 
juu kuntosalilla tulee käytyä, mutta palautus tai rasvanpolttoa edistäviä juomia en ole juonut en nyt enkä koskaan aiemminkaan.miehen proteiini juoman kaapista löysin ja siinä ei ainakaan kieltoa lue. mutta onko ne tarkoitettu raskana oleville:confused:, ei mitään hajua. itse en siis niitä nauti.

onko muita jotka ovat joutuneet jäämään erityisäitiyslomalle? mulla ehkä edessä, ilman lääkärin lupaa en saa töihin mennä ja lääkäri on heti loman jälkeen maanantaina. vähän jännittää tuleeko työ lupa vai ei. mukava ois töihin mennä, ihanat työ kaverit!! mutta jos siitä haittaa voi olla vauvalle niin ehdottomastihan on kotio jäätävä. meillä menee työpaikan ilmanlaatu mittauksien mukaan siinä rajalla. mutta vielä on lomaa jäljellä, mutta kyllä asia kovasti jo mietityttää : /

esikoisen aikaan roskaruoka oli se suurin intohimo suklaan ohella. nyt päivällä söin ranskalaiset: ensin inhotti niiden haju, mut aattelin et pientä hajuherkkyyttä vaan, ja ei kun vaan kohti mahaa. nyt on niiden syömisen jälkeen ollut kamala olo koko ajan. viinirypäleitä ja viinimarjoja olen koittanut syödä korjatakseni tilanteen ja appelsiini mehulla... mutta täytyy sanoa että nyt loppui roskaruuan syöminen.

ilja toivottavasti kaikki on hyvin.

vaavimasuvoimia :hug:
 
Vaavimasu: Voi ei. Olen todella pahoillani puolestasi. Toivottavasti saatte vielä vauvan syliin asti :hug:

Neuvolassa käyty ja niin vaan vääntävät viikot oman kiekkonsa mukaan, vaikka varhaisultra ja ovulaatio ajankohta sanovat muuta. Eli heidän 28vrk laskurinsa mukaan LA on 16.3. No, tiedänpä itse sen olevan varhaisultran mukaan 22.3 ja sen mukaan menen omissa laskuissani np-ultraan saakka. Katsotaan sitten siellä mitkä on viikot ja mikä tulee lasketuksi ajaksi.

Muutenhan tuo käynti oli vain papereiden täyttöä. Seuloihin sain lähetteen ja on kuulemma käytävä samana päivänä ultran kanssa.

Tosiaan seuraava neuvola olisi vasta kun rv22 on täynnä! On tosi pitkä väli :O
Sovittiin, että varaan aikaa sitten kun LA ja viikot varmistuu. Terkalla ei olisi edes ollut ajanvarauskirjaa sinne (marraskuu) saakka.

Sipsunen & SV 6+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan, että kaikki menee niinkuin pitääkin ja vaavilla kaikki hyvin ilja :)
Eikös tuo ole kuitenkin hyvä merkki, että veri ei tule kohdusta ? Luulisi ainakin ?
Jaksamisia, ei auta kuin toivoa parasta :hug:

Ekaan neuvolaan enää viikko jee ! :)

cherrrye ja muwu 8+3
 
heii onko täälä muita joilla pahoinvointia aamusta iltaan ja oksentamista vähä väliä? ainakun saan syötyä jotain jukurttia korppua omenaa tai jotain niin tulee ylös kun yrittää nousta hetkeksi seisomaan:/ auttaakohan vitamiinit tuohon:O

Mimma & piskuinen 8+6<3
 
Laretzki
Sipsunen Onpas sulla pitkä väli. Mulla ei oo kuin neljä viikkoa väliä noissa neuvolakäynneissä.


Enpä olis uskonut, että voi tuntea jo näin alkuvaiheessa itsensä vaivaiseksi :D. Tänään käytiin meinaa asuntomessuilla ja olipahan urakka. Ensinnäkin mua ärsytti joka kerta kun kulki jonkun peilin ohi, koska näytän vaan ihan sikana lihonneellta, enkä vielä vauvamasuiselta äidiltä. Lisäksi jalkoja alkoi särkeä ihan liian äkkiä (normaalisti kävelen pitkiäkin matkoja) samoin lonkkia (joiden kanssa on aikaisemminkin ollut ikävää "napsuntaa" kun joutuu kävelemään hitaasti). Särki päätä, ja särkee yhä edelleen, ei edes päiväunet auttaneet. Olikin pariin otteeseen niiin ihana istahtaa alas, kun masuakin vihloi ja särki ja samoin selkääkin.

Mä toivon että nää liittyis vielä tähän alkuvaiheesseen eikä povaisi sitä että oon ihan raihnanen koko raskauden ajan...

Lare ja Spyro 10+4
 
Neuvola reissu takana ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen oli 2,15 cm ja heilutteli jalkoja siellä :heart: Sykekin kuului :) Koko vastasi nyt viikkoja 8+5, eli päivän oli edellä, mutta la edelleen 10.3.

Sipsunen Miten sulla noin pitkä aika on seuraavaan neuvolaan? :O Mulla on lääkärineuvola 8.9 ja niskapoimu tulee johonkin kolmen viikon päähän.

Mimma Toivottavasti sulla pian helpottaa nuo olot!

Kuumeilija Kiva kun ilmoittelit itsestäsi ja kaikki on hyvin :) Täällä mietittiin että onko jotain sattunut ku sua ei "näkyny" niin pitkään aikaan!


:heart:JA NYT OIKEASTI KAIKILLE PALJON TARRASUKKIA ETTEI KUKAAN ENÄÄ TIPAHDA!!:heart:
 
Voimia vaavimasu :hug:

Neuvolassa käyty ja nivaska papereita mukaan haettu. Ja täällä oulussa pääsee odottavat äidit ja heidän puolisot jonojen ohi hammaslekuriin. jees.

Sydänääniä koitettiin kuunnella muttei onnistuttu, pari kertaa dopplerissa näkyi sykkeen taajuus eli elämää siellä on onneksi:)

Parin viikon päästä jo np-ultra ja siittä viikon päästä lekuri jossa käydään ensin th luona ottamassa painot sun muut mitat/arvot.

Ärsyttää et LA lasketaan menkkojen mukaan ja mullahan se olis jo 22.2 ja nyt olis viikkoja jo 11+ koossa ja näin merkattiin sitten korttiinkin ja itse tiedän varmasti että tuo heittää sen 12päivää. Miksi se pitää sinne merkata kun on kuitenki väärin? No ultrassa sitten laittavat oikean LAn.

H&mörssäri 9+3
 
Hellou kaikille pitkästä aikaa! Täällä on olot helpottunu, en oksenna enää kun kerran päivässä..
Ainut mikä on niin hirveä väsymys :/
En nyt kerinnyt lukemaan näitä uusia, kun on tullut niin paljon, mutta onko teillä alkanut näkymään maha jo?
Itse olen turvoksissa ku virtahepo ja vatsa pömpöttää häpykummusta asti..
Ihan kiva, kun olisi 1.8 tutun häät.. :headwall:
 
sitä vaan tulin sanomaan,että esikoisen odottajilla on ne neuvolat kuukauden välein alussa,meillä jotka ootetaan toista tai kuinka monetta vaan niin niissä on pidempi väli,säästösyistä :) mullakin toka neuvola vasta rv 18 :) ja np-ultra 22.8 eli viikolla 11+6
 
Juu, terkka sanoi ultrat laskettavan uuden käytännön mukaan sellaisiksi käynneiksi että korvaavat neuvolan, kun siellä lapsen vointi varmistetaan. Eli np- ja rakenne ultra ovat ennen seuraavaa neuvolaa. Itsekin kyllä kauhisteli tuota, että seuraavan kerran on käynti tosiaan vasta kun rv22 on (pitää olla) täynnä. Lääkärineuvolasta ei sanonut mitään, joten en tiedä onko sitä edes tulossa. Ehkö ihan viime metreillä sitten... Oli mullakin ekaa odottaessa neuvola kerran kuussa alussa. Toki saan varata neuvolasta ajan jos jotain käyntiä vaativaa huolta tulee, mutta aika tulee olemaan lyhyt verrattuna normaaliin käyntiin.
 
tulipa tällekin kakkosen odottajalle yllätyksenä että neuvolat eivät niin tiuhaan seuraakaan enää seuraavilla kierroksilla. oma neuvola ensiviikolla 9+3 ajalla ja ultra viikolla 12+3. se vaan loi turvallisuuden tunnetta kun oli tasaisin väliajoin koko ajan neuvola seuranta. ja joku sanoi että kaikki hyvin.
no täytyy olla tyytyväinen että esikoinen on syntynyt aikaan jolloin tampereella sai synnytys valmennusta ja se 2pv(?? muistaakseni) kurssin onneksi kävin läpi. no kyllähän netistä ja tv sarjoista paljon tietoa saa, mutta kyllä oudoilta nämä säästöt vaikuttavat : /
 

Yhteistyössä