Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Terevehdys taas!

Huomaamatta ei tuu kirjoitettua tänne, kylläkin luen päivittäin...ite laiskempi kirjottamaan vaan :D

Pahoittelut km:n saaneille ja voimia selviytymiseen :'(

Tervetuloa uudet :wave:

Täällä ollut niin paljon asiaa ja juttuja...koitan tässä nyt kommentoida itekkin :D

Seulat: Täällä on viikoilla 10-13 NP-ultra, mulla on 22.8 ja viikkoja on silloin 10+4, osallistun myös niihin veriseuloihin ja käskettiin antaa verikokeet ultran jälkeen. Ja esikoisesta mittaus otettiin vatsan päältä. Ja 18.8 on lääkärineuvola.

Sokerirasitus: Joudun (omaa tyhmyyttäni, kun olen antanut itseni lihoa liikaa) testiin, kun painoindeksi on 26...25 on vissiin raja. Esikoisesta en joutunut vaikka ikää oli 29, mutta indeksi oli silloin 21. Mutta ei se vissiin auta ku niellä ja mennä :headwall: :mad:

Sukupuolikysymys: Ei kysytä ja esikoisesta ei kanskaa kysytty...Täällä ei ihan mielellään kerrota varmasti, kun jos meneekin väärin niin lääkärille tuuaan sitten "väärän värisiä vaatteita"...ei sekään mitenkään mukavaa varmaan ole.

Vauvan tarvikkeet: En hötkyile, menee vuojen vaihteeseen jos jotain pitääkin hankkia. Kaikki tosin tallessa esikoiselta; turvakaukalo, pinnasänky, hoitopöytä..sitteri...vaunutki on, mutta tahtoisin paremmat..ostin käytettynä viimeksi -06 Brio Kombit, muuten hyvät vielä mutta ei mene enää kasaan että vois ottaa autoon...vaikkakin v70 volvo on autona, että kyllä tilaa on ei sen puoleen...mutta tahtois uudet tai käytetytyt.

Vähän omaa oloa: Mahaa ei voi ennää oikein piilottaa..... :whistle: että pulla on uunissa ;) mutta vielä yritän..pääsis ees sinne np-ultraan asti salattuna...
Paha olo iskee jos en ole muistanu syödä, ei oo tarvinnu ylen antaa..rinnat turvonneet kuppikoon verran varmaan, ei muuten kipeet.. väliin jos enemmän pääsee ulkoilemaan ja nyt kun poika oppi ajamaan apurattailla pyörällä niin tulee väliin juostua niin niitä repäisykipuja on.

Oli muuten viime kuun ketjussa puhetta TUKILIIVEISTÄ/TUKIVÖISTÄ, minkälainen olis hyvä..kattelin tässä Babyidea - tuommosta....olsikohan hyvä ja tukeva? Mulla ala-selkä kipeytyy tosi helposti.

Unimaailma on tosi vilkasta...toissa yönä näin unta, että oli synnyttänyt jo, ei näytetty kumpi tuli...mutta kummastakin oli unessa puhetta..huvittavinta oli se, että makasin siinä petillä ja äitini oli minua/meitä kattomassa siellä niin äitille monesti sanoin et tuntuu ihan tyhmältä että kaikki sanoo että oon just synnyttänyt, ja vauva on tuossa, mutta ite en muista mitään että olisin synnyttänyt... :rolleyes:
Viime yönä sitten näin unta että sain keskenmenon...heräsin siihen kun oli hirveä vessahätä ja kauhusta kankeena sitten menin asioille, mutta kaikki vielä kunnossa :)

eipä tässä tällä erää enempää, tarrasukkia jokaiselle :heart:

sateisin terveisin hille&möykky 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi kaikille! :wave:

Täällä ollaan oltu reissun päällä, joka päivä oon teiän kuulumisia käyny miehen kännykällä lukemassa, mutta kommentointi sillä on jostain ihan syvältä suolta. Joten koitan nyt kirjotella vähän kaikista mitä muistan et keskusteluja ois ollu.

Ensinnäkin pahoittelut joukostamme poistuneille, ei ole suurempaa surua kuin oman pienen menettäminen :'( Toivottavasti jokainen teistä saa pysyvän plussan mahdollisimman pian! Käykää toki kertomassa välillä kuulumisia!

Sit tervetuloa kaikille uusille, teitä onkin tullut tänne vielä ihanan monta :heart: Ja varsinkin Syysmyrsky! Aivan ihanaa et oot plussannut uudelleen ja olette miehen kanssa saaneet asiat järjestymään parhain päin :heart: Toivottavasti tämä pieni jaksaisi nyt kasvaa isoksi vauvaksi asti :heart: :) Minun puolesta voit ainakin kirjotella täällä, vaikka sun la meniskin huhtikuun puolelle, ei tämä nyt niin nöpönuukaa ole missä pinossa kirjottelee :)

Eksyneellä enkelillä ja jollakulla toisella (kadotin nickin) oli ollu todella ikävä kohtaaminen vanhempien kanssa. Ei kenenkään tulisi saada moista kohtelua ilouutista kertoessaan. Mulla ois varmaan raivo noussu pintaan ja välit ois ollu samantien poikki. Toivottavasti molempien vanhemmat herää jossain vaiheessa ja on aidosti iloisia teidän puolesta. Voimia! :hug:

Itkuherkkyydestä on täällä ollu puhetta. Mä tahon olla tunteellinen kaikissa onnellisissa asioissa. Mut saa itkemään kun telkkarissa esim. joku ylittää omat pelkonsa tai joku tekee todella kaunista toisen ihmisen eteen. Mut pääasiassa mun itkut liittyy iloisiin asioihin :)

Meillä on ollu tuo doppleri tuolla kaapissa odottelemassa edellisen raskauden jäljiltä. Ei oo vaan ollu mitään mieltä käyttää sitä kun pelottaa kauheesti ettei sieltä kuulukkaan mittää. Mä en yksin uskalla ees kuunnella, ollaan miehen kanssa aina kahelleen kuunneltu, meillä on onneks kahdet kuulokkeet :heart: Mies toimii ajurina ja mä otan rennosti :) Oon tässä viikon verran houkutellu kuuntelemaan pikkusta, mut eipä oo ollu innostusta, mut tänään pienen "kiristyksen" kanssa sain miehenkin kuuntelemaan. Meinasi jo usko mennä ettei sieltä mitää kuulu, mutta tuolta oikealta kohdun yläreunalta pieni löytyi :heart: Voi sitä miehen hymyä kun pienen pienen veturin ääni alkoi kuulokkeista kuulua! :)

Syöminen on ollu täällä vähän semmosta ja tämmöstä. Välillä on nälkä ku hevosella ja toisena päivänä vois olla kokonaan syömättä ku mitään ei tee mieli, pakko se on vaan jotain syyä :( Täällä on kans tuo suolanen/suolan himo iskeny päälle. Ilmeisesti johtuu siitä et ku paljo juo vettä niin suolatasapaino alkaa heittää ja sen takia keho alkaa kaipaamaan suolaa. Tucsit kuulostaa oikein mahtavalta keksinnöltä! Pitääpä itellekkin kaivaa työkaappiin noita ku sinne työmaalle tästä loman jälkeen joutaa. Perjantaina ajattelin käyä työmaalla ja pitäs varmaan tuolle esimiehelle kertoa tilanteesta et voipi ottaa työvuoroissa huomioon.

Täällä espoossa vissiin joutuu kaikki automaattisesti sokerirasitukseen, mut mä saan käyä niissä varmaan sen 4 kertaa :O Pääsisin kyllä yhellä käyntikerralla, mut osallistun tuohon Radiel-tutkimusryhmään niin siellä oli muistaakseni tuo 4 käyntiä.

Keskenmenon pelko on täällä hyvin vaihteleva. Välillä en pelkää lainkaan ja välillä saan paniikki/ahistuskohtauksia kun pelkään niitä tunteita joita saatan käydä läpi jos tämäkin pieni meiltä viedään. Pitää tästä keskustella tuolla neuvolassa, et sais muutaman ylimääräsen lisäkäynnin niskapoimu- ja rakenneultran väliin.

Vaunuista on kans ollu puhetta. Me saadaan kaverilta sen emmaljungat (nitrot) lainaan, samoin ku pinnasänky ja hoitopöytäkin, joten meiän ei suurimmista tartte ostaa ku noi turvaistuimet (yks tai kaks, riippuen millaset autot meillä sit on). Haaveilen kyllä omista Emmaljungista mut ihan kiva ku saadaan aluksi lainaan ku ens kesänä on noi häätki tanssittavana ja sinne näköjään mun maulla tuntuu uppoovan rahhaa. Sormus on nyt jo tilattu ja pukuakin kävin jo kattomassa, keväällä tulis mun makuun turhan kiire + vauvan kanssa puvunsovituksiin nou thanks, jos nyt tuon puvun otan mitä oon kattonu niin rahaa on menny jo 2500 :O Tsiisus! mies tulee varmaan hajonneissa verkkareissa paikalle :LOL:

Meillä on valmiina nimet kahdelle tytölle, mutta pojalle ei tahdota keksiä millään kivaa sointuvaa suomalaista nimeä. Halutaan et kutsumanimessä on "jotain" erityistä, mut ei todellakaan mitään jessica tms muutosta. Ehkä vähän vähemmän käytetty nimi :) Pinja on täällä mainittu useesti ja se on kyllä tosi kiva :)

Kirjottelen vielä pikaisesti tästä omaa napaa, vaikka aika paljon tuli tuolla tekstissä jo mutistua. Olot on ollu hyvät tähän asti, kunnes perjantai alko todella huonosti. Koko päivä meni maaten sohvalla kun mihinkään muuhun en kyenny, loppujen lopuks olo meni siihen et illalla oksensin, great : / Tätä on nyt sit jatkunu siitä asti, huono olo tulee aina iltaa kohden :/ Toivottavasti tätä ei jatku kauaa ja todellakaan en oksentaa enää halua, tuo yks kerta riittää :x Eikait sitä kummosia.

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 10+0
*POKS* POKS* ja näin pikkuapinasta tuli sikiö :heart:
 
Kiitos kun kertoilitte miten neukkula-kerrat sujuneet kera muksun, ehkäpä mekin siis selvitään :)
Mies kylläkin yritti ehdotella, ett hänen äitinsä tulis kattoo Jimiä neuvolan ajaksi, mutta en
halua ! :D

Käytii tänää h&m:ssä ja ostin elämäni ensimmäiset mammafarkut !
Ehkä vähän hömppää ostaa näin aikasessa vaiheessa, mutt kun ne oli saatava Heti, kun sain ajatuksen iskostettuu päähäni. Halusin nuo senkin puoleen, kun farkuista huomaa ett jos lihoo muutenkin.. :rolleyes:

Selkäkivuista : Miulla tais vaikuttaa esikon synnytys alaselkään/häntäluun seutuville, on nimittäin kipuillu siitä lähtien : /
 
Heippa :)
Nyt aattelin taas itsekkin kirjottaa pitkästä aikaa:)

Itsekkin haluasin emmaljungan valkoiset nahkavaunut :) kalliit ovat mutta niitä himottu jo piiitkään ennen raskautta ni jos sellaiset sitten :) haluasin myös vaunuihin kuuluvan turvakaukalon ihan suloinen ja käy molemmille :)

Me ollaan päätetty kysyä sukupuoli, jotta helpompi tehdä hankintoja yms.. Itsellä ei tytöstä ollut rakenneultraan ja silti kertoivat ni uskoisin että suostuvat tällä kertaa kun on rakenneultra sen kertomaan ??

Olotila on ollut erittäin etova ja kamala väsymys painaa koko ajan.. Ei millään jaksaisi touhuta mitään ylimääräistä ja pitkät päikkärit tytön kanssa kuuluvat päivärytmiimme.

Nimi on valmiina tytölle mutta pojasta tulee ilmeisesti nimetön :D
Itse tykkään hieman erilaisista nimistä , mutta kuitenkin sellasista jotka helppo sanoa ja ei liikaa hienouksia mukaan :D

jansku-89 ja masuasukki 7+1
 
Larezki Mulla on se rasituss 14.9, eli sillon on 12+2. En mä sit tietä miks niin aikaisin :D Ehkä siks, et ne haluu tarkistaa ettei mulla oo valmiiks sokeriongelmia? Kun äidillä on aikuisiän diabetes ja siskolla "tavallinen".
Selkä särkee täällä ainakin, en kyllä ymmärrä miks! Ei se nyt mahasta voi johtua, ei se NIIN paljon isompi ole kuin aikaisemmin :p
 
sunni
Heippa hei!


Osaaks kukaan sanoa mitä on tämä kipu toisen perskankun yläpuolella, niin että kävely sen puolen jalalla on kivuliasta, tuntuu kuin jokin ois siinä jumissa, pinteessä tms. Koskaan ollu tämmöstä, nyt kolmas pvä näköjään alkaa, ikävää kun työ on jatkuvaa ees taas kävelyy :I

Tänään sitten meen otattaa verta, veriryhmä, seulontaveret, hivit kupat ym ym... toiv ne saaa kivettuu miusta niin paljon verta :DD
Eilen oli erikoislääkärin aika ja hän laittaa mulle anomuksen erityisäitiysvapaista, mut työn antajan pitäs viel antaa oma selostus ja hää tulee lomalta vasta 2 vkon päästä ja on vähä semmonen ihminen,et niiköhän tää juttu onnistuu :I mut kuka haluu ottaa riskin,,siis vastuun..? hwmmwtti..


Noista nimistä,mulla olis pojalle monen monta nimiehdokasta, tytölle ei yhtään :eek:


huuuuuh, nyt sitten poksuu rv 10, ihanaa :)



s & Rusinapulla 10+0 (on se hienoo kun luku on kaksnumeroinen )
 
  • Tykkää
Reactions: Mariaja
Mä lähden kanssa vuotamaan verta ja pitäis pissanäyte viedä kans. Labra-aika 9.40, mutta enhän mä tossa unenpöpperössä herätessäni purkkiin muistanut pissata :( Nyt tässä laskeskelen, että tulis 3,5h pissaamattomuutta jos just ennen labraa sen hoidan... Lapussa kyl lukee, että pitäis olla yli 4h. Onks mitään käryä kuin tarkkaa toi on? Taidan kyllä soittaa anopille, se on 7 lapsen äitinä ja terveydenhuoltoalan ammattilaisena fiksumpi :D
 
sunni kuulostaisko tuo vaiva iskiakselta? Eli siellä on hermo jumissa, itelläni aika usein kaverina moinen, tuntuu että kävely on persauksesta kiinni pitämistä ja samalla ontumista, joo näyttää todella koomiselta :LOL:, mut miulla laukee päivässä, ei kestä monia päiviä putkeen, kannattaisko kysästä vaikka neuvolasta apua?
Mitä teet työksi, kun tuosta erityisäitiysrahasta puhuit?

Ite oon miettiny työssä jaksamista/pärjäämistä kun raskaus etenee ja maha kasvaa, et kuinkahan käy:O
Toimin lastenhoitajana ja omien kolmen lisäksi miulla on 4 vierasta muksua, omathan on jo kaikki koulussa ja hoitelishan noita muksuja tuossa, mut miun ryhmä on tällä hetkellä fyysisesti tosi rankka, kun lasten iät on 1v1kk, 1v5kk, 2v6kk ja 2v10kk, eli kaikki alle kolmevuotiaita ja asutaa kerrostalossa jonka mukavuuksiin ei kuulu hissiä, nyt jo pelottaa kantaa noita pieniä rappusissa molemmissa kainaloissa, että mitenhän miun oma pieni masussa sen kestää: /

Ihanaa, miul on tänää vapaa päivä ja muksutkin nukkuu vielä, ni ei ite vaan osaa nukkuu vaik niin ajattelin illalla miten tänä aamuna koisin puolillepäivin.
 
Viimeksi muokattu:
mulla kans kova iskiasvaiva alkoi esikoisen aikana ja jatkuu vaan. nyt heti raskauden alettua on kipeä kun mikä !!! ja muutenkin selkä tosi kiemuralla kokoajan :( tukivyö mulla oli käytössä viiimeks ja taidan sen pian taas kaapista kaivaa . siitä oli apua ainakin seisomatyössä !

nopeasti tulin vaan poksumaan !

sunniee ja vilperi 10+0 :heart:
 
jansku-89 Katoppa emmaljungan turvakaukaloa kolaritesteissä ennen ostopäätöstä! Kaukalo irtoaa telakasta ja lapsi lentää kaarella.. Meille ei sitä kaukaloa tuu vaikka vaunut sieltä tuleekin.

Tänään käyty veriseulassa ja ny odotellaan aikaa nt-ultraan lähimpään sairaalaan. Pääkipua ja väsymystä aika ajoin liikenteessä.. Innolla odottelen sähköpostia, kun pyysin kuvia yhdistä vaunuista :p

kn&murunen 10+4
 
Laretzki
Täällä np-ultra tälle aamulle käytynä. Ihana pikkuinen kaveri siellä viipelsi taas menemään. Turvotus oli 1,0 mm, joten tosi hyvä.

Viikkoja toi kone antoi 11+2 mitkä olisikin sen, mitä mä ihan alunperin laskin itsekin menkoista, mutta taidan mennä sillä neuvolan laittamalla, joka on päivän enemmän 11+3. Kun ei ne laskettua aikaa kuitenkaan muuta kun on vain päivän heittoa. :)

Pitäisi alkaa pikkuhiljaa myös starttaileen autoa taas tonne opintoja kohti, mutta taidan syödä ihan rauhassa ja jättää tämän päivän ihan kokonaan väliin. Laittelen varmaan jotain noista kuvista tänne illemmalla kunhan pääsen skannerin ääreen.

Lare ja Spyro 11+3
 
Kaikki tekstit pyyhkiytyi TAAS kerran pois. Lyhyesti vaan: paha olo ja järkky väsy. Töissä yritän jotenkin selvitä, ei oo helppoo. Äitiyshousutkin jouduin laittaa jalkaan *noloa* viimeks meni puoleen väliin omilla vaatteilla.

En jaksa kirjoittaa kaikkia uusiks, joten lyhyeksi jää nyt.

Viola ja Sulo 10+1
 
MOikka :)

Enpä ollutkaan tarkkaan katsonut kaukalon turvallisuuksia :/
Ei tulekkaan siis meidän talouteen , kiitos tiedosta :)

Viola30 mulla myös monesti käynyt noin että pyyyhkiytynyt niin on jäänyt kirjoittamatta teksti uudelleen :D Täällä pitelee välillä niin kiirettä ettei kerkiä kirjoittelemaan kun oma ja "ottolapsi" molemmat siis kolme, keksivät mitä ihmeellisimpiä juttuja :D

Olot ovat nyt pysyneet aisoissa jos väsymystä ei lasketa .. Voisin nukkua kellon ympäri ilman että mikään häiritsisi unta :/

Keskenmenon pelko tuntuu vain kasvavn mitä enemmän on viikkoja. Alun shokin jälkeen kun lapsesta on tullut enemmän kuin odotettu niin pelko kasvanut myös menettämisestä. Tiedän että huoli osaksi turhaa ja ei tulisi olla myöskään ylivarovainen mutta päiviä lasketaan että kriittisin aika olisi ohi :) Lähipiirissä sattunut niin ikäviä asioita että ne kaivertavat mieltä paljon .. Toisaalta silti uskaltaa miettiä jo elämää vauvan kanssa joten ajatukset menevät aikalailla puoliksi pelon kanssa. no päivä kerralaan eteenpäin :)

jansku-89 ja masuasukki 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Pahoinvoinnista on ollut täällä puhetta. Aamupahoinvointia itsellä ei ole, mutta illalla sitäkin karmeampi olo. Pahenee siis päivän mittaan. Työterveyslääkäri määräsi minulle lääkettä pahoinvointiin, jota kuulema pystyy käyttämään raskauden aikana. Noh, vielä en ole uskaltanut lääkettä ottaa, koska en haluaisi käyttää mitään lääkkeitä raskausaikana... Ehkäpä iltaa kohden kokeilen.

Laretzki Onnea hyvästä ultraustuloksesta!

En itse asiassa ole ihan perillä tästä np-ultran turvotuksesta... Mitkä on ns. hyvät luvut ja missä vaiheessa pitäisi olla huolissaan?! Taidanpas alkaa googlailemaan, jos jotain löytäisi.

Kirskis ja Kaiku 8+5
 
uusi LA 7.3.2011 muuttui ensimmäisessä neuvolassa joka oli tänään...
SYDÄNÄÄNET saatiin esiin :heart: ihan innoissaan oli se terkkarikin. Hyvin meni ja olen niin ylpeä painostani se alkoi 8, 89.1! tavoite on etten 9 alkavalle tämän raskauden kanssa menisikään, onhan tuota ylipainoa mut on tuota pituuttakin 175 cm. Tänään on myös syntymäpäiväni joten sydänääniä ihmeellisempää/taianomaisempaa lahjaa en voisi saada :heart: näin vain pikaisesti työkoneen ääreltä...

minnarun&matonen 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Minnarun Hyvää synttäriä! :flower: Ja mukavia kuulumisia neuvolasta :) Onko teidän neuvolassa sydänäänien kuuntelulaite uutta vai jotain vanhaa mallia? Minä kävin neuvolassa viime to ja niillä joku aatamin aikanen laite, eikä sydänäänet kuulunu 9+6 mulla :( Nyt vähän huoli et onko se edes elossa siellä..
 
Eilen sain helpottavan puhelinsoiton -saan aika suurella todennäköisyydellä töitä -wipii!!! Ens tiistaina treffit ni sit tietää vähä enempi.

Ja sit vähemmän kiva asia (onnellisuuden määrä vissii on vakio??!!): viime yönä kun tulin työkavereiden bileistä ja menin käymään vessassa, niin suht runsaasti verta :( Siis ihan valuen ja pyyhkiessä. No ajatus sit se että näinpä tässä taas kävi :/ Laitoin siteen ja menin nukkumaan, aamulla side ihan putipuhdas ja edes pyyhkiessä ei tullu mitään???!! Mitä helvettiä tää on!!!?? Voiks sitä verta tulla tolleen niinku hanasta valuttamalla ja sit ku stop ni kans stop ja sit ei mitään???!! Mä en tajua!! Ja se oli ihan puhdasta, kirkasta verta -ei mitään limoja tai hyytymiä eli ötökkä ei oo tullu ulos ainakaan vielä..


Lähtee ettii motivaatiota työpaikalle jos ois vaikka unohtanu sen sinne ku ei kuulu ei näy...
 
:wave:

Larezki Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! hienoa että kaikki on hyvin :)

Epa_88lle myös onnea ultrakuulumisista!

Minnarun Paljon onnea synttäripäivänä ja myös sydänäänistä!

kn071 Eiköhän se ihan elossa siellä ole, vaikka ei ääniä kuulunutkaan. Se on ihan normaalia ettei vielä tossa vaiheessa kuulu. Mulla kuului ekasta lapsesta 10+6 vasta :)

Olikos se eksynyt enkeli jolla oli vanhemmilla huono suhtautuminen raskauteen? Tosi ikävästi kyllä sanottu sulle, ei ihme kun tulee paha mieli. Mullekin mun äiti yritti vielä ekan ultrankin jälkeen saada mua tekemään abortti, sillon kyllä tuli paha mieli siitä.. Kun oli jo nähnyt sen vauvan ultrassa ja odotti innolla sitä ite :/ Mutta onneksi kaikkeen tottuu, ja ei sunkaan vanhemmat enää hetken päästä tuollaisia ole, kunhan vaan sopeutuvat ajatukseen!

Kirskis Muistaakseni alle 2mm niskaturvotus on hyvä. Sen yli menevät voivat sitten merkitä jotain poikkeavuutta (vai olisko se ollu 2.5mm), mutta nekin sitten tarkistetaan vielä niillä veriseuloilla tai tarpeen tullessa lapsivesi- tai istukkanäytteellä. Meillä oli ekasta lapsesta niskaturvotus 1mm ja se oli hyvä lukema.

ON: minäkin nyt sitten näin ekan vauvaunen :) Näin siis unta, että mulla oli joku ultralaite täällä kotona, ja päätin sitten kokeilla sitä. Muistan että siinä unessa mua pelotti hirveesti, ettei siellä mitään ole, mutta siellä näkyi semmonen pieni ihminen ja sydämen sykekin :heart: Tuli hyvä mieli kun heräsin. Toivottavasti sitten parin viikon päästä ultrassa on samat näkymät.

Mä oon tosi onnellinen kun pahoinvointi ja ällötykset on vihdoinki helpottanut, paitsi mitä nyt pientä ällötystä vielä välillä on. Laiskottaa kyllä kovasti. Kuulema oli sama homma ekan lapsen kanssa myös alkuraskaudessa, että olin tämmönen laiska ja en saanu mitään aikaseks. Nyt on ihan sama juttu..

nyt mentävä ruokkimaan lapsi.. :wave:

jende 9+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Epa ja Laretzki :flower:

Täällä poksuukin jo monella rv10, onnea teille!

Oma olo on edelleen kamala. Aamuin illoin lentää laatta ja lasken vain tunteja, että tulisi taas ilta ja pääsisin nukkumaan : / :x Mihinkään ihmisten ilmoille en jaksa/kykene raahautumaan. Toki koiran lenkitän ja tytön kanssa käyn puistossa, mutta mitään ylimääräistä ei voi edes ajatella. Että kampaajalla käynti yms. saa odottaa...

Sipsunen & SV 7+5 :heart:
 
kn071; mulla neuvolassa 10+6 ei sydän ääniä kuulunut esikoisesta!!

Mun karpaamiset on mennyt ihan pyllylleen, pastaan, nuudeliin ja makaroniin HIMO, joten se karpaamisesta :O, + berliinin munkkiin =)

Onko teillä TYTTÖ/POIKA oloa ( miksi) ???, onko aikaisemmissa raskauksissa ollut ja onko olo osoittautunut oikeaksi??? , mulla on vahva TYTTÖ olo, mulla kolme tyttöä jo, ja tämäkin odotus on nyt lähes samanlainen oireineen kuin nuo kolme edellistäkin, joten TYTTÖÄ veikkaan vahvasti...
 
Viimeksi muokattu:
Päivää, mammat :)

Se on sit alkuraskauden ultra takana. Päivä jota odotin innolla ja kauhulla kun en tiennyt miten suhtaudun mihinkin uutiseen...Tuulimunaa siis veikkailin kun haaleita plussia olen vaan testannut...
Lääkäri kyseli aluksi kaikki mahdolliset kysymykset, senkin onko toivottu raskaus. Sanoin siihen että eipä kyllä ollut mutta en aborttiakaan tee, jos niikseen on, että raskaana ollaan. Siihen se lääkäri sitten sanoi, että kyllä kolme lasta vielä hyvin auton takapenkille mahtuu mutta neljännestä täytyis laittaa sit autokin vaihtoon :) Ihanan positiivisesti sanottu. No, se sit alkoi ultraamaan ja sanoi että voin varautua siihen kolmeen lapseen takapenkillä :) Kuunneltiin sitten sydänääniä ja ihasteltiin möllykkää siellä kohdussa. Ja en voinut olla hymyilemättä! Siis mitä ihmettä?! Miksi mua hymyilyttää, kun olenkin raskaana ja kolmas lapsi tulossa vaikka lapsilukumme oli täynnä? :)
Itsekin yllätyin reaktiostani joka olikin hyvin myönteinen. Nyt ihan innolla ootellaan Alvaria syntyväksi ;)

Ainoa mikä hieman jäi mietityttämään oli alkion koko. Se siis vastasi viikkoja 6+2 vaikka mulla siis yli viikon enemmän pitäis olla...Eiks täällä ollut joku muukin jolla oli viikon pienempi vai muistelenko ihan väärin?! Mulla kuitenkin ihan täysin säännöllinen kk-kierto joten ihmetyttää miksi noin voi olla...Heti aloin panikoimaan et onkohan kaikki sittenkään hyvin vaikka gyne vakuutteli että kaikki on ok.
 
olive10 =); meillä menee sitten auto vaihtoon ;), ihanaa kun olette päässeet näkeemään jo pienoisianne... rupee itteeki houkuttaa ajatus yksityiselle menosta, kurkkaamassa tilannetta.... mutta ehkä maltan tuonne kuun loppuun..
 
Hei vaan kaikille!

Nyt voin palailla takas palstailee, koska tuulimunaa ei ollutkaan, vaan eilisessä ultrassa löytyikin yllärinä 1 vauveli jonka sydän jumpsutti kovasti, päivän pienempi oli ultran mukaan ku mitä menkoista laskettuna! :heart:

Seulat: ei mitään hajua noista veriseuloista täällä. Kun esikoista odotin 2 vuotta sitten niin seulaan tosian pääs vain riskiryhmäläiset.

Sokerirasitus: Varmasti joudun taas kun on vähän ylipainoa + ikäkin painaa jo (hirveesti!), täällä kaikki yli 26 vuotiaat ilmeisestikin joutuu tohon kokeeseen. Kauhistuttaa jo valmiiks ku viimeks kaks hoitsuu raahas mut sängylle ku odotustilassa meinas taju lähteä. :D

Vauvantarvikkeet: Esikoiselta on kaikki tavarat jäljellä ja niillä mennään jos poika tulee, jos tulee tyttö ni varmaan aika paljon "joutuu" ostaa vaatteita. Uusi sitteri pitää ostaa ja se ostetaan varmaan sit ku ollaan yli puoli välin. Haluttas baby björnin sitteri.

Vaunuista: Me ostettiin uutena esikoiselle Emmaljungan city crossit kovalla kopalla ja ollaan tykätty mielettömästi! Asutaan aikasta maalla ja soratiellä kuljetaan paljon ja teitäkään ei ihan heti aurata ja kertaakaan en jääny jumiin viime talvena. On tosi kevyet, menee pieneen tilaan ja muutenkin tosi ketterät. Nuo siis jää meille ja otetaan ne sitten taas käyttöön ehkä ku vauva on vuoden ja voi tolle esikoiselle ostaa seisomalaudan.
Nyt pitää kuitenkin katsoa kaksostenrattaita ku esikko on sen vuos ja 8kk sit ku tää vauva toivottavcasti syntyy. Ja mitä oon noita rattaita kattonu ni ei kyllä paljoa silmää miellytä. Hirveen huonosti noita on missä ei oo mitään kääntyviä pyöriä jne. Oikeastaan oon törmänny vaan Brioihin. Mä en ala kikkailee millään kolmipyöräsillä tai kärryillä mis on pienet etupyörät täällä lumihangessa ja sorateillä. :D
Positiivista on se että nyt syksyllä/alkutalvestahan muuttuu mallistot ja voi saada uudet rattaat tosi hyvään hintaan jos vaan käy "viime vuoden" kuosi.
Noi esikoisen emmaljungat on just edellisen vuoden kuosilla ja saatiin ne 300 euroa halvemmalla!!!
Kaikille ketkä asuu pk-seudulla: kannattaa käydä sellasessa liikkeessä ku keravan muovi ja lelu.. Lastentarvikkeita on siel yleensä paljon halvemmalla ku esim lastentarvikkeessa tai muissa lastentarvikeliikkeissä, just noi meijän emmaljungat on sieltä.

Tukiliiveistä: Mulla on sellanen joku selkätuki, en muista nyt nimeä, mutta aika yleinen. Selkään otti esikoisen odotuksessa paljon, mutta mua ahisti toi tuki hirveesti, en kaua sitä voinu pitää ku aina tuntu että happi loppuu vaik ihan oikeen kokonen oli..

Tervetuloa kaikille uusille!

Eksynyt enkeli ja olikos se joku vielä toinenki: Tosi järkyttävää kommenttia vanhemmilta! Mä oisin varmaan saanonu mitä mieltä heistä oon samalla sanonu että menettivät just lapsenlapsensa. Mä en kuuntelis tollasta ollenkaan ja en tasan haluais elämääni tollasia henkilöitä..
Mun täti heittää tollasia kommentteja kun joku kertoo raskausuutisia, ja ei kyllä tyypillä enää montaa sukulaista oo kenen kanssa tulis toimeen..
Mun oma isä ei oo nähny esikoista ku kaks kertaa, ekan kerran ku poika oli puoli vuotta. Hänel on alko-ongelma ja mä en sellasta halua itseni, enkä lapseni lähelle.

Dobbleri: Meillä oli lainassa angel sounds miehen siskolta ja kuunneltiinkin esikoista aika usein ennen ku liikkeet alko tuntua. Sitten yks aamu tapahtu sellanen juttu ettei niitä ääniä löytynytkään (ehkä viikolla 15) ja tunnin jouduttiin ettii itku kurkussa ennen ku sitten alko kuulua. Samoiten sitten jonkin ajan kuluttua tuosta mulla alko vuotaa vähän verta seksin jlkeen ja ku yritettiin ettii sydänääniä ni niitä ei löytynytkään..taas jouduttiin pitkälle toista tuntia ettiä ennen ku löyty. Sillon päätettiin että enää ei tota käytetä, pitää vaan luottaa siihen että kaikki hyvin.
Joten siis tässä raskaudessa ei aiota tota laitetta hankkia, tuntu että enempi tuo toi huolta, vaikka monesti siis äänet nopeasti löydettiinki.

Syöminen:Tunnin välein on nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja se ahistaa.

Nimistä: Meillä on nimi tytölle ollu esikoisen odotuksesta lähtien, ja pojallekin on nimi, mies vaan ei oo sitä vielä ihan hyväksyny :D
Pojille on kyllä tosi vaikee keksiä nimiä, varsinki ku miehen suku on niin iso että sielä on jo kaikki hyvät nimet käytetty. Jäljellä enää tyyliin yrjö ja jorma :D

Sunni: Voisko olla jotain iskiassärkyä?

Lare: Onnea hyvistä ultakuuumisista! Hienoa että kaikki on hyvin! Ihan mieletöntä että jotkut meistä on jo noin pitkällä, tuntuu että mä oon vielä iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihan alussa. :D

Minnarun:Paljon onnea syntymäpäivänä! Ihanan synttärilahjan oot saanu!

Pikkumökö: Pääsisitköhän johki ultraan? jos meinaan noin paljon tota verta tuli.. toivottavasti kaikki on hyvin!

ON: Pahoinvointia on, en kuitenkaa oo joutunu oksentaa joka suuri helpotus, mä kun siis oksensin ja koomailin koko esikoisen odotusajan!
Aika hyvin pahoinvointi lähtee ku syö jotain. mies tuo mulle viilin tai vanukkaan sänkyyn ja suolakeksejä enne ku lähtee töihin, mä vedän ne ja sitten nukun vielä niin kauan ku esikoinenki.. Tuolla systeemillä on nyt pärjätty.
Väsymys on aika järkkyä, ei kuitenkaa ihan niin pahaa ku esim. viikko sitten. Eilen nukahdin istualteen anoppilass.. :D

Sitten ihan muita asioita, pitää vaan saada purkaa. Onko täällä muuten ketään kiinteisövälittäjiä (vai mikä se nyt on)?
Meillä kävi tänään arvioija ja hän sitten arvioi tän 40 000 euroa halvemmaksi ku mitä me maksettiin tästä kaks vuotta sitten!! Sen kahen vuoden aikana ois pitäny arvon nousta tällä alueella + tänne on otettu käyttöön ulkosauna (siis rakennettu uudestaan) ja ilmalämpöpumppu ja mitäs viel muuta. Ei helvetti. Ketuttaa ku pientä oravaa. Oli muutenki kyl sellanen akka "hmm.. öö noh.. mitäs mä nyt sanoisin, en oikee tiiä.. no tota..." VOi vittu sanon minä.
Meinasin sitten kysyä että etkö sä ookaa välittäjä vai oonko ymmärtäny sun työn ihan väärin...

Joo.. nyt pienille päikkäreille ennen ku poitsu herää!
Jaksamisia kaikille!

susanna ja pikkunen 7+1
 
Selkäkivuista Mulla on muutaman viikon ollu alaselkä kipeänä. Oon kans miettiny et voiko se muka johtua tästä raskaudesta?? Tukivyötä oon miettiny, et oiskohan semmosta mitään järkeä hankkia vielä tässä vaiheessa? Joudun kävelemään töissä 8 tuntia päivässä niin ottaahan se selkään. Kyllä tuo sunnin selkävaiva pahasti iskiakselta kuulostaa. Semmoinen vaivaa pari-kolme kertaa vuodessa, eikä oo mikään kiva vaiva.. Varsinki ku raskausaikana ei voi syödä buranakuuria. Mut sunni älä missään nimessä mene saunaan niin pitkään aikaan ku se yhtään vaivaa, se vaan pahentaa asiaa. Kylmäys on hyvä, esim. kylmägeeli tai jääpussi, mutta kylmää vetoa pitää välttää.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille tasapuolisesti! :heart:

Muoks. Ja Minnarunille synttärionnittelut! :hug:

Napailua Eilen tuli ajat niskaturvotukseen ja rakenneultraan. NT ois 24.8 ja rakenne 20.10. Kiva kun olivat laittaneet ajo-ohjeet RUOTSIKSI :D Jag talar inte svenska (melkeen ainoa asia mitä osaan sanoa ruotsiksi :D)
Tänään on ollu vaihteeksi yrjö kylässä. Nyt on ihan ok olo ku just söin, mut saa nähä vieläkö se pahenee. Kotipäivä siis.

MM-11+Matilda 9+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä