Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

sunni
kn071 joo,piti sanomani jo aikasemmassa kirjotuksessani,että joo, kyllä vaan rskaus on antanut mulle syyn mässäillä ja syödä epäterveellisestikin..... perskeles.. vaikka oon kyllä yrittänyt nyt ottaa itteeni niskasta kiinni.

toi sun karjalanpaisti sai heti veden kielelle, täytyy kyl huomenna tehhä paisti uuniin :p


...JOS huomenna ei oo pahaolo. ihme ku pystyin nyt ees aattelee ruokaa..
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Tänää oli pakko käyä oksentamassa ensimmäisen kerran aamusta huoh. mut onneks loppu päivä meni sit ilman pahempia oloja. Teillä toisilla rupee olot paranemaan nii minullako ne vasta alkaa pahenemaan. :D
Minäkii luin jostai iltasanomien sivuilta tuosta et verikokeella vois selvittää sukupuolen ja vähänkö se kutkuttas jos vaa ois mahollista.. mut ehkä se pitää oottaa sinne rakenne ultraa asti jos sielläkää mahtaa saaha selvyyttä..
 
Moi!

Täällä ollu vähän jännä päivä. Mulla oli vatsakipua kovaakin välillä ja soitin jorviin että voisko tulla kun pelotti et km..
Ne sano et ei voi, sit vasta jos vuotaa verta tai ei voi olla kivun kans.
Menin sitten yksityiselle ja pikkuinen olikin paljon odotettua pienempi. Menkat on tainnu heittää häränpyllyä ja ovis ollut tosi myöhään...
Tai toinen vaihtoehto oli lääkärin mukaan että pieni ei kasva. Hän sanoi että viedä neuvolaan se paperi että suosittais ultraa 10pv päästä että näkee kasvaako pikkuinen. Sydän kuitenkin löi ja kaikki muuten ok.
Tosin hän sanoi että varmasti ovis on vaan ollut myöhään, sitä puoltaa sekin että testit näytti pitkään mulla negaa kun tein kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen. Vielä 2vk siitä näytti negaa..

Eli uusi la täällä 30.3.2012 ja viikot vasta 6+5

Onnellinen nähtyään pikkuisen ja sykkivän sydämen <3

Ninnuli ja masukki
 
Tänää oli ensimmäinen neukkula ja aikaa siellä menikin 1h45min. Mutta jäbä jakso tosi hyvin
koko sen ajan, käppäili ees taas ja tutki paikkoja :) Sit koin positiivisen yllärin; meijen
kotivaaka näyttääkin liikaa. Lähtöpaino on tässä raskaudessa 63kg, Jimii oottaessa painoin ekas neukkulassa 62,5kg että ei paljoo eroa viime raskauden lähtökohdista :) Tässä raskaudessa en
vaan tosiaa meinaa lihota 26kiloa. Sydänääniä kuunneltii ja hyvin sykkii muwun syrän ! <3

Loisto päivä muutekii; laitettii asunto myyntii, eilen oli eka esittely ja niin se vaan asunto meni
kaupaks heti ensimmäisen esittelyn jälkee :)

Poika/tyttö-olosta : Miulla ei oo oikee mitään oloa. Päähän iskostunu ajatus, ett meille tulee
vaa poikia, mutta sitten taas.. En tiedä :)

Arvista : Jimistä tuli muutama arpi massuu ja reisii, nekin tosin jo haalenneet. Mie oon muutenkin ihan hulluna vartalorasvoihi, ett niillä tulee löträttyy muutekii :) , mutt mie taasen uskon,
että kai noilla rasvoilla jotain merkityst _saattaa_ olla arpien synnyn suhteen. Tosin jos kyseessä on pieni kokoinen ihminen ja vatsan iho on venynyt äärimmilleen, niin siinä ei paljoo rasva auta
(auttaa kutinaan kylläkin)..

Laskettu on nyt 10pvä maaliskuuta, mutt vaihetaan se vasta ultran jälkee. Kun koskaan ei tiije, ett jos se muuttuu vielä sielä. Että pikkuinen onkin nyt sitten päivän vanhempi :)

cherrrye ja muwu 9+4
 
sunni
Ninnuli toivotaan että kaikki on pikkusella hyvin :) Ja tosiaaan se on aina hemmetin hyvä asia että se syke löytyy, sitä se miunkin yksityinen sanoi,että sydämen lyönti on se tärkein, ei niinnkään koko. Tsempit sulle ja toivotaan että pääset sinne neuvolan ultraan!!

Hyh olipa kammo yö, oli niiiiin paha olo ja nyt on väkipakolla koitettava tuo pieni voileipä syödä,muuten alkaa päivä ihan kauheesti..örks. pakko etsiä joku kauppa työmatkanvarrelta joka ois auki ja hakea mustikkakeittoa.
Mukavaa päivää kaikille!
 
vessassa ravaaminen: OI KYLLÄ,käyn ainakin 3 kertaa yön aikana vessassa,ja nukahtaminen uudestaan on äärimmäisen vaikeaa.. :/

ON; pahaolo on aaltoilevaa,jotkut päivät menee ilman huonoa oloa ja tänään taas heti aamusta ollut tosi heikko ja krapulainen olo .. yh.. :s niin ja sikiön sydänääniä taas kuuntelin eilen oi että ne on vaan ihanan kuuloset,tälläkertaa ne kuuluivatkin jo selvästi ylempää kun kaks viikkoa sitten :) taitaa pikkuinen kasvaa,ihanaa! vielä vähän yli viikko ultraan.

tuosta mun poikaolosta en osaa selittää miks,mut vaan on., sama kun esikoisestakin vaan tiesin että poika on,vaikkei kysyttykään missään ultrassa sitä :D

nyt on pakko mennä aamupalalle,huh

sunniee ja vilperi 10+2
 
Huomenta!

Täällä ei ole sen tiistain jälkeen taas verta näkynyt, mut pelko kulkee mukana kokoajan.
Lähitienoon yksityiset läpi soiteltu, eikä sitä aikaa vaan löydy mistään : /, on vaan siis odoteltava.
Huomenna varaan niskaturvotus ultran, terkka laittoi lähetteen tiistaina.
Veriseulaan en suoraan mene, mietin sitä ainoastaan jos turvotusta löytyy.

raskausarpia miulle tuli esikoista odottaessa pakaroihin,jenkkoihin, reisiin ja imettäessä meni rinnatkin:kieh:, kakkosta odottaessa repesi napa (lääkäri viimeviikolla kysyikin onko miulle tehty napatähystys joskus? Joo ei kun se on muisto kymmenvuotiaan tyttöni odotuksesta :D) kolmonen repi sitten vatsaa, eli en kyllä keksi mistä tää nelonen enää onnistuisi repimään, mut eiköhän se selviä sitten maaliskuussa. Onneksi kaikki arvet on niin vanhoja, että ne ovat haalistuneet vuosien varrella!

Miulla on ollu alusta asti jotenkin tosi voimakas tyttöolo, mut mies vaan jaksaa väittää että hän on aivan varma että se on poika.
Tehtiin taikauskoisina "sormustesti": No siinä se sormus alkoi pyörimään odotetulla tavalla, ensin tietenkin näytti pojan, sitten kaksi kertaa peräkkäin tytön, eli nää siis oli tähän asti jo syntyneet, sit jännityksellä odotettiin sitä ennustetta tulevalle ja mitä se neljännelle kerralle näyttää, no miehen arvailut pitäis paikkaansa ja poikaa se ennustus lupaili, mut mitä hittoa??? Se ennusti meille kolmea poikaa vielä!!! Johan tässä ikä loppuu kesken ja luulin että 4 lasta on jo aika iso perhe, mut 6!!! :LOL:
No onneksi se oli vain sormuksen ennustus, jota meidän ei suinkaan ole pakko toteuttaa, mutta tyttöö on kai tuon povauksen jälkeen turha odotella ;)
 
Huomenia vaan!

Minä täällä kävin jo huuto.netissä tutkailemassa tuota doppleria et ostasinko vaiko enkö.. Niin jäi kaiveleen se neuvola käynti kun sydänääniä ei kuulunutkaan :( Mut toisaalta en doppleria haluais tilata, etten alkais sit koko aika kuunteleen jne.

painosta.. Mulla oli ivf-hoidossa hormonilääkitys, jonka aikana paino nousi melko paljon. Yleensä olen painanut n.60kg, mut nyt lähtöpaino on 65-68kg hujakoilla.. ei kiva.

kn&muru 10+6 (POKS!! :)) (Neuvolan mukaan 11+5, mutta siihe ei uskomista)
 
Labrat oli tänä aamuna, ja np ultran varasin se on 23.8 joten ei kovin pitkä aika seuraava neuvola 8.9 ja pitäis suunnitella se sokerirasitus ihan fiksua et sen voi nykyään tehdä jo aiemmin koska miun kohdalla se on täysin varmaa että se tulee voinpahan alkaa hoitamaan sitten heti.

Raskausarpia on tullu ennenmminkin lihomisesta... esikoiselta arvet tuli synnytyksen jälkeen ja raskauden jälkeisestä lihomisesta toiselta ei tullu lisää ihan tarpeeks on ja koetan nyt vain tällä raskaudella täyttää tuon löysän arpisen nahan jos ei enää uusia tulisi...viime yönä näin kamalaa unta raskausarvista niitä oli ihan kamalasti rinnoissa ja kyljissä ja käsivarsissa ja ne oli aivan tulipunaisia ja paksuja.Hieman on ollu levottomat unet.

Miua ahistaa kun elämä pyörii ruoan ympärillä olen suorastaan kyllästynyt syömään, on oltava koko aika joku suunnitelma mitä syön ja milloin en uskalla eväittä mihinkään lähteä ja hieman nolottaa kun ylipainoinn olen olla niin ruoan perään, yksi työkaverini inhoaa lihavia ihmisiä ja on huomauttelemassa siitä jos vain tilaisuuden saa ni en mielelään hänen nähden syö. Miua väsyttää aivan kamalasti voi kun voisin tähän sohvalle jäädä pötkimään mutta pakko raahautua töihin.

Aurinkoista päivää kaikille :heart:
minnarun&matonen 10+1
 
Huomenta

Raskausarvet eipä juuri ole tullu, rasvailen kyllä koko ajan johtuen atooppisesta ihosta joten auttasko tuo

Vessassa käyn erittäin useasti ja varsinki yöllä..mulla on rakko ns. painunu läjään raskauksien aikana ja tilavuus vissiin nolla, joten vaikken ois raskaanakaan niin laukkaan koko ajan pissalla

Syömisestä en tiiä onko tullu hirveesti mässäiltyä mutta kun koko ajan täytyy syödä ja koko ajan on nälkä niin kyllä se paino nousee..ja mulla on aina ollu se et on joutunu laskeen mitä syö eikä kestä hirveesti lipsua, raskaana ollessa sitä jotenki lakkaa murehtimasta ja alkaa nauttia ruoasta ja sittenhän toki kiloja kertyy. Eli kyllä raskaus antaa hyvän tekosyyn syömiseen :D :popcorn:

Unista mie näen kans aika paljon keskenmenounia, joku muuki oli nähny en vain muista kuka..ja aina herään ihan hiestä märkänä ja olo on kurja..muutenki unet on outoja ja painajaisia tulee nähtyä paljon

Mulla on tästä tosi vahva tyttöolo ehkä sen takia että on niin samanlainen kun edellisestä ja pojista taas olo oli erilainen. Puhunki koko ajan tytöstä :) Mies haluais pojan ja hänen mielestään se on poika..no sen näkee sitte kumpi tulee

Odotan nyt innolla maanantaista neuvolaa ja sitä että kuulis sydänäänet, jotenki tulis konkreettisemmaksi tää odotus. Vaikka oireita on ja maha kasvaa niin jotenki välillä on semmonen olo että onko siellä masussa ketään..
Eilen kävin ostoksilla ja ostin h&m:ltä äitiyshousut, tytöltä oli samanlaiset ja ne oliki niin kovassa käytössä että roskiin meni ootuksen jälkeen.
Lähempä tästä hoitamaan pikkupotilasta, tytylle tuli mpr-rokotteesta tosi korkea kuume ja viime yö meni itkiessä :(

Päivänjatkoja:wave:

Katjuska ja toukka 9+6:heart:
 
katjuska-80 höh,meidänkin poika sai mpr-rokotteen maanantaina ja se nosti kuumeen yhdeksi yöksi ja seuraava päivä meni vielä lämpöillessä... inhottavia tollaset !! :(


nälkä,mikä ihana tekosyy,kyllä juu tuleepi syötyä aika paljon,mut kun on ihan rehellisesti nälkä kokoajan,jotain pientä pitää syödä vähän väliä ja ainakin ne 2 lämmintä ateriaa päivässä.. :)

Paino mulla nousi viimeks paino jotakuinkin 17kg,mutta tippui ihan parissa kuukaudessa pois,joten en nytkään viitti ressata tulevia kiloja. eiköhän ne karise kun kahden alle 2 vuotiaan perässä huitelee ens vuonna :D ja imettääkin meinaan taas,ja sehän kuluttaa kaloreita tosi hyvin :)

sunniee ja vilperi 10+2 -> syömään :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Pikaisesti piti tulla kertomaan mun tän raskauden "parhaimistoa"...

Tapahtui eilen illalla....
Mies odottaa vaimoa sängyssä ja halailun ja pussailun edetessä, viime hetkellä vaimo tokaisee "mä tosiaan varmaan oon raskaana ku en voi kyl aatella mitään muuta ku viiliä"... :D
Mies kipittää kiltisti jääkaapille hakemaan vaimolle viilin ja sen syömisen jälkeen mieskin saa häpi endingin.... :D

Susanna ja pikkunen 7+3
 
Tänään herätty ennen 05.00, huoh ja ois saanut nukkua, mutta ei niin ei....
Meitä näköjään monia joilla lapsilla pienet ikäerot =)
PIKKUMÖKÖN muistan viime vuoden palstailusta :)

Mukavaista päivää ja onse kauheeta kun tässä tilassa toivos vaan et aika menis äkkiä.....
8+5
 
Mä oon myös syöny ihan hirveesti kaikkia herkkuja nyt.. Pitäis vähän rajottaa, koska en todellakaan halua tälläkin kertaa lihoa +20kg. Alle 10kg painon nousu (tai korkeintaan) on tavoitteena. Mulla kuitenkin ekasta lapsesta jäi 10kg muistoksi, mikä kyllä ei mitään haitannut, koska vasta tällä nykyisellä painolla oon normaalipainossa (55kg ja pituutta on 157). Mutta nyt jos sattuis tästä toisestakin kerääntymään tota painoo saman verran kun ekasta, ja huonolla tuurilla vielä jäis toiset 10kg muistoks, niin ei hyvä ollenkaan :D Muttta miten ihmeessä mä saan tän makean himon ja pizzat/kebabit yms. jätettyä väliin??? en mitenkään varmaan...

Vessassa ravaan minäkin öisin :headwall: ja päivisin ja koko ajan.

susanna85 voi ihana toi viili juttu :LOL:

ilja Hyvä ettei verta ole enää tullut, toivottavasti kaikki on hyvin ja tsemppiä odotteluun :hug:

Ninnuli eiköhän siellä kaikki ole hyvin, kun syke löytyi. Raskaus vaan on alkanut myöhemmin kuin on oletettu :)

Juu ja nyt täytyy lähtee kattoo suurinta pudottajaa kun eilen meni vähän ohi -->

jende 9+6
 
Minnarun : Rupes ihan tuntuu pahalle siun puolestas. Tuo siun työkaveris asenne pistää suututtaan, millainen hän sitten itse on, kun on varaa arvostella ?? Tollaset idiootit kannattaa jättää
täysin omaan arvoonsa ! Muistan, kun painoin raskauden jälkeen vielä päälle 80kg(olen 163cm)ja pappani sanoi kerran "siusta sitten jäikin lihava". Paino on muutenkin jotain niin henkilökohtaista ja arka paikka.. Itse sain tehdä kamalasti työtä painon putoamisen suhteen, kalorit tuli syynättyä tosi tarkkaan ja mikään imetystä ei ollut painon pudotus apuna, kun se ei vaan onnistunut kaiken alkuvaikeuden takia. Ja se muiden painostus ja kyttäys on jotain todella kauheeta..
Että voimia siulle, älä mieti mitä muut ajattelee ! :heart:
 
Cherrye:Juu olen koettanut kylmettää itseni mutta en itsekkään nauti omasta koostani mutta ei enää tässä iässä lähde niin helposti kuin kymmenen vuotta sitten... mutta nyt tuntuu oikein mukavalta jos tämä paino pysyisi näin ja synnytyksen jälkeen putois muutama kilo imetys ei laihduta mua lainkaan päinvastoin lihon !!!

Joudun pimentoon palstailusta meille tulee vieraita tänään ni en voisitten oikein palstailla missään vaiheessa aina on varmasti lisäsilmiää' paikalla ja omana "salaisuutena" haluaisin vielä pitää.
 
VAROITUS: sisältää pelkkää angstausta

Tuntuu että oon ihan umpikujassa ihan kaiken kanssa.

1. kämppä on ku pommin jäliltä, ja parin viikon päästä ois muutto, enkä tiiä miten ihmeessä saan tämän tyhjäks ja siistiks, ja siihen kuntoon että tän vois hyvin mielin jättää tarkistettavaks. Kissat on raapinu tapetit seiniltä, seinässä on lommo ku ukko heitti kännissä telkkarin siihen, parveke on spray maalissa, suihkussa on ruoste jälkiä lattiassa, ja koko kämppä haisee kissan kuselta.

2. Kissat on kusseet keinonahkaset sohvat pilalle, enkä tiiä miten saisin ne hajuttomiks. Eikä todellakaa oo varaa ostaa uusia sohvia.

3. kissoille pitäs keksiä uusi koti missä ne vois olla pihalla, ja hirveen surulliselta tuntuu luopuu niistä, mutta en minä halua että ne sen uuenkin vuokra asunnon pilaavat.

4. Rahaa on tilillän. 5 € ja laskuja pursuaa joka päivä postiluukusta, seuraavasta "palkkapäivästä" ei ole tietookaan. Ja tuo saatanan laiska ukko ei jaksa ettiä itelleen töitä. ja itelläni jatkuu 17. päivä työt, mutta koska heillä ei ole varmaa pitää minua oikealla palkalla niin joudun olemaan työmarkkina tuella joka ei riitä yhtään mihinkään. ja jos ens kuun alusta saan "palkkaa" kahen viikon ajalta, niin on hyvä että saa sillä ees vuokran maksettuu.

5. Ultra aika sovittiin ens viikon tiistaiksi klo 10.15 naapuri kuntaan, ja just sopivasti myöskin tämän työ jatko jutun palaverin tapanen on paria tuntia sen jälkeen mutta täällä omassa kunnassa, eikä minulla tietenkään ole mitään kyytiä sitten takaisin tänne ja linjat kulkee päin persettä, jos sinne ultraan menen, eikä kumpaakaan voi siirtää.( tuosta nyt ei taida ottaa kukaa selvää mitä tarkotan)

6.mahaa ei oo nipistelly moneen päivään, toisin kuin aikaisemmin, niin jouvun nyt pelkäämään että onko se reppana kuollu sinne :(

anteeksi mutta oli pakko johonki purkaa.
 
Nopea päivitys vaan...

Olo on edelleen kamala. Päivä sentään meni ihan ok ja mieltä piristi kun kaveri, jota en ollt nähnyt reiluun vuoteen, tuli käymään kylässä. Aamulla sai yökkiä vatsanesteitä rannekkeista huolimatta. Ruuat sentään pysyi mahassa. Nyt alkaa taas olo olla ihan hirveä ja rannekkeita ei kärsi laittaa ollenkaan. Kai se on koitettava jotain syödä ja mennä maate sitten :(

Mässäilisin jos pystyisin. Pakastin olisi täynnä jätskiä ja kaapissa on keksejä, mutta en voi kuvitellakaan syöväni niitä. No, mä mässään varmaan senkin edestä sitten kun taas joskus pystyn syömään ruuasta nauttien. Sitä odotellessa...

Niin ja toinen korva tuli yht' äkkiä tosi kipeeksi. Mulla ei ole ikinä ollut korvatulehdusta, joten toivottavasti ei ole kyse siitä. Voi olla, että täytyy ottaa yöksi Panadolia.

Anteeksi valitus virsi.
Sipsunen & SV 8+0 :heart:
 
Heip!

Sunni ja Jendde Kiitos kannustavista sanoista. Toivotaan todella että ovis on ollut myöhään ja siitä tää alkion pieni koko....

Tänään ollu niin hyvä olo, aamulla vain vähän eto ja hajut entiseen malliin, mut muutoin parempi olo ku moneen päivään... alko jo pelkäämään että näinköhän kaikki ok.

Eksynyt enkeli Sulla siellä aikamoinen stressi.. Tsemppiä muuttoon ja muuhunkin! Tiedän tunteen ku laskuja tulee ja rahat vähissä :( Mä oon ollu työtön vasta kuukauden ja tuntuu silti et seinät kaatuu päälle ku rahat loppuu... Pitäs äkkiä löytää töitä ennen ku maha näkyy....

Ninnuli ja masukki 6+6
 
Susanna85: Nyt mun alkoi tekemään mieli viiliä, kun tulit sen maininneeksi! En ole aikoihin syönyt ja nyt kun himottaa kaikki ei-makea, niin viili tekisi terää.. =D

Ruoka: Eli mitään makeaa ei tee mieli, mikä on tällaiselle karkki/sokerihiirelle omituista! =O Meetvursti on, ah, niiiin ihanaa tällä hetkellä! Lisäksi pitää syödä melkeinpä kahden tunnin välein jotain, että olo pysyy siedettävänä. Tänäänkin söin klo 6.30 2 ruisleipää ja jugurtin, klo 8.30 leipäpalan, nektariinin ja näkkärin, klo 11.30 perunamuussia, kasvispihvejä (3kpl!), näkkärin ja maitoa, klo 14 banaani, ja klo 16 subin 15cm patongin ja suklaapatukan. Eli aamun ja päivän tankkaan ja pakko syödä, mutta illemmalla pärjään jo hieman pidemmän välin ja syön iltapaksi pari leipää n. 20-21. Silti yöllä kun herää, tuntuu, että pitäisi käydä jääkaapilla.. =)

Painoa aiemmissa raskauksissa tullut n. 15-18kg, ja nyt toivon, että ei tulisi niin paljoa, koska aloituspainoa on n. 15kg enemmän.. =/

Varasin tänään muuten neuvola-ajan vajaan parin viikon päähän!
 
iltaa !

kebabbia naamaan tunkee tää mamma.se on teidän vika naiset ketkä täällä kepsusta ootte puhuneet nyt. SOOSOO !! :kieh: :D

Eksynyt enkeli : huoh,tiedän niiiin ton tunteen. meillä kans muutto edessä 2 viikon päästä ja ahdistaa niin perkeleesti tää siivous ja pakkaus. vieläkun aina kun saa pakattua laatikon,tuo 1v poika tulee ja purkaa samaa tahtia.. murr !!

käytiin tänään moikkaamassa valtterin isomummiakin,hän kun on täällä helsingissä kuntoutuksessa oulusta saakka. muuten ei tuu paljo nähtyä,niin olipa ihana että ainakin kerran pääsivat näkemään :)

niin ja tää nälkä vaan kasvaa syödessä. terv. tuleva valas

sunniee ja vilperi 10+2
 
eksynyt enkeli :hug:

mässäilystä puheen ollen.. mä söin heti aamusta eiliset kebabit joita en eilen jaksanu syödä.. Myös leipää söin, hedelmää ja maitoo join varmaan litran aamun aikana. Parin tunnin päästä söin vielä semmonen kunnon kaloripommi pastaa kastikkeella, ja liikenteessä kun oltiin niin limua ja varmaan AINAKIN tuhannen kalorin lihiksen!! sen verran rasvanen kaveri oli että kaloreita mahtui.. kotona oon nyt syöny karkkia, berliinimunkin, hedelmää yms. yms. KOKO AJAN nälkä. Nyt kun mulla on pahoinvointi helpottanu ja ruokahalut palannut, niin enhän mä mitään muuta tee kun syön,syön ja syön! Ja kun mun ei pitäny kerätä sitä painoo tällä kertaa :D No okei, paino oli ekassa neuvolassa tippunut kilon, eli ehkä mä voin vielä vähän mässytellä hyvällä omalla tunnolla :D

öitä! :kiss:

jende ja (kohta poksahtaa) tasan kymppi! 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Eka neuvola takana ja siellä meni vajaa tunti. Mieskin lähti mukaan ja yllättävää kyllä oli tyytyväinen, että tuli mukaan. Vähän pettynyt olo jäi, kun ei sydänääniä koitettu kuunnella, mutta terkkari vetosi siihen, että laitteen valmistaja on luvannut äänet kuuluviin rv12 lähtien ja sit voi aiheuttaa huolta, jos ei kuulukaan. Eka ultra on varattu 2.9., että sinne asti pitäis kai kärvistellä ja vaan uskoa, että kaikki on hyvin. Pahoinvointi on väistynyt ja väsymys taas pahentunt. Jotenkin sitä pelkää, että jos olo on parempi, niin pieni voikin huonommin. Mutta ei sitä kai voi asioille tehdä mitään, joten pitää vaan odottaa kolme viikkoa. Neuvolalääkärin onkin sit vasta rv15. Neuvolassa eivät laittaneet sokerirasitukseen, vaikka kuulemma useimmat joutuvat. Mulla on bmi 23 ja arvot olivat kaikki tosi hyviä, että kaipa se sitten siihen nojasi, vaikka ikää onkin 30.

Vaunuista sen verran, että vaikkei ihan maalla asutakaan, niin kahden koiran kanssa käyn 3 kertaa päivässä lenkillä säässä kuin säässä (mies aika paljon poissa), eikä meillä esim. aina ole lumia luotu, joten tartten luottovaunut. Toisaalta niiden pitäis mahtua auton takakonttiin yhdessä koirien häkin kanssa, mikä ei aina ole helppo yhtälö. Ehkä pitäis olla jotkut tukevat kotikäyttöön ja näppärät pienet kaupunkiin ja autoon mukaan. Olen aiemmin tykännyt Teutonian vaunuista, mutta nyt jotenkin tuo Emmaljunga tai Ora voisi tuntua tukevammalta vaihtoehdolta erityisesti talvikeleihin. Ehtiihän sitä tässä miettiä vielä pitkään.

Onneks äiti tulee huomenna auttelemaan huushollin siivouksessa, kun ei oo vaan jaksanut millään pitää kuosissa kämppää. Molempien vanhemmat ovat ihan täpinöissään vauvauutisesta, koska tää on ensimmäinen molemmille ja mun vanhemmat pitää jo koiria lapsenlapsinaan ja hössöttää niiden kanssa.

Huomenna eka työpäivä, joten pitää lähteä nukkumaan (viime yönä meni kevyesti 11h).

Lina81 8+4
 
Heips! Varhaisultrassa käyty taas. Ekan kerran, kun menin oli vasta 5+5 eikä pientä pistettä enempää näkynyt. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin olen taas päivissä 5+5! Ovis vasta kp 29. Mikä tärkeintä, sydän sykki kuitenkin! Raskaustesti on näyttänyt mulla plussaa tosi aikaisin. Eli jatkan tuolla huhtikuisten puolella. Hyvää jatkoa kaikille ja tarrasukkia!

Samirja 5+5
 

Yhteistyössä