Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Memelisa, kiitos kun kyselit, ihan hyvää tänne kai kuuluu. :kiss: Vuotoa ei tullut lainkaan enää sen viime viikon torstain jälkeen ja oireet on ennallaan. Tänään on mun henk.koht keskenmenoraja täynnä! Tästä pidemmälle en ole koskaan esikoisen jälkeen päässyt. Ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Imoen & Mantti 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
sydänäänistä täällä oli muutamia joilla ei ollut kuulunut, itellä eilen lääkäri rv 10+0 ja eipä kuulunut. en kuitenkaan huolestunut, kun lääkäri sanoi ettei kaikilla todellakaan kuulu, lisäksi taitaa oma kohtu olla taaksepäin kallistunut, joten asentokin voi vaikuttaa. illalla hiipi huoli, mutta kai se on vaan oltava rennosti. nt-ultra onneksi 1,5viikon päästä.
 
Kiitos kaikille kauniista sanoista!

pikkumökö mukavaa neuvola käyntiä! :)

Emmuska10 täälläkin meinattiin jo vaunut ostaa, mut sit päätettiin odottaa viel nt-ultran ohi joka ens keskiviikkona.

nelly2 tuplaonnea ja tervetuloa! :)

sunni älä välitä; mun elämä tällähetkellä semmosta et mies ku tulee töistä ni se painuu pihalla ja koko illan värkkää siel jottain ja käy veljellään ymym. mä istun aina yksin sisällä, oon netissä, katon telkkaria tai siivoan. joten täälläkin tuntuu välillä yksinäiseltä.. eilen sit miehelleni valitin asiasta et miks me ei voida tehdä jotain yhteistä esim lenkillä käydä jne. sit sanoin et sit ku vauva talossa niin enään se ei pysty laittaa peltoreita korville ja alkaa leikkaa nurmikkoa jos mä olen jossain muualla. se tuumas et "rakkaani, siksi hoidankin näitä asioita nyt kun vauva ei vielä täällä ole" aina osaa vetasta oikeista naruista! :D

muoks. ei ehdi enempää kommentoida kun alkaa synnytyssairaala :)

kn&muru 12+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Kn :heart:

Ehäpä aloittelen hiukka myöhemmin sen teen juonnin siellä varmaan 30vk kohdilla, nyt kun en yhtään muista millä viikoilla viimeksi aloitin....:O

Ihanaa eilen ja tänään paremman fiiliksen päivä, jotenkin näkyy jo valoa tänne usvan taakse=)

Suolakurkun ja salmiakin HIMO on iskenyt... kun tietää, että niitä pitäisi välttää niin johan oon laittanut suolakurkkuja leipien päälle ( mitä normisti en tee ) =), onneksi tuon RR kanssa ei ole ollut ongelmia.

9+6 huomenna POKS 10....jeeeee
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Taas tullut ihan valtavasti tekstiä, ollaan oltu reissussa niin jääny hieman vähemmälle tämä koneella olo.
Alkuviikosta kävin neuvolassa, hieman oli matala verenpaine muuten kaikki ok. Sydänääniä ei myöskään meillä saatu kuulumaan, Meillä on aivan ihana neuvolatäti joka myös itsekin raskaana harmi vain kun jää syyskuun lopussa äippälomalle =(

Kaverini odottaa myös esikoista maaliskuussa syntyväksi... Kyseli olisiko minulla lainata / myydä Mammavaatteita tämän reilun yks-vuotiaan esikoiseni jäiltä.
Hän ei tiedä että minäkin odotan koska haluan pitää vielä salassa =) Saas nähä sitte ilmeitä kun kuulee. Tottakai luovuin joistakin mamma vaatteita koska niitä oikeasti on" jokunen" tuolla kaapissa.


Jenni & Niinpeeni 10+0 hui jokos se on neljännes osa menny?
 
Sunnille ISO :hug: voimia ja iloista mieltä roppakaupalla sinulle!

Uudet tervetuloa ja onnea! :heart: nelly2, teille vielä oikeen kaksinkertaiset onnittelut, vau! :)

hepuhi toivottavasti kaikki on hyvin.. :hug:

Ultrasta hyviä uutisia saaneille suuret onnentoivotukset, on se aina mukava nähdä et masussa on kaikki hyvin.

Vadelmanlehtitee, en nyt muista kuka siitä ekana kirjoitti, mut mua jäi nyt vaivaamaan et voiko se siis auttaa niin, että synnytys on kivuttomampi? Vai muistelenko/käsitinkö nyt ihan väärin? Oon aina luullut sen auttavan vaan niin et lisää supistuksia jos nyt la on vaikka jo menny tms.

punakaneli Kiva et sulla on parempi fiilis! :)

kn Hienoa että teillä on nyt kääntynyt uusi, onnellisempi sivu elämässänne! Toivotaan onnen jatkuvan piiiiiiiiiitkään.

Täällä on ollu nyt useampi jolta ei oo vauvan sydänääniä saatu kuulumaan, :hug:
Varmasti stressaavaa, mut näin alkuvaiheessa tuntuu olevan aika tavallista. Toivotaan nyt että kaikki nyt ennemmin tai myöhemmin pääsee sen tsuk - tsuk - äänen kuulemaan. :heart:

.) Ultra siirty torstaista ens viikon tiistaille, mut eipä auta ku oottaa. Pari kertaa kun on masuun jo nähny, ja siellä on ollu kaikki hyvin, niin luotan siihen että siellä se vauvi on hyvässä voinnissa.
Pahoinvointia on vielä ja väsymystä, mielialanvaihteluja myös. Olon tasoittumista odotellessa!

Sit se ISO juttu: tänään rv 12+0 POKS! :heart:
 
kn mä kans katon synnytyssairaalaan joka aamu :D vaikkakin oon jo nähny kaikki jaksot,on niin ihana nähdä niitä vauvoja siinä.. :heart:

täällä kans kauhee salmiakin himo ,normaalisti en tykkää yhtään. mutta nyt voisin syödä pussikaupalla joka päivä. phuuuh..

mä ite kuuntelin taas tänään sydänääniä,ja mieskin tuossa kuunteli.. oi että,ukolla valahti koko naama punaiseksi :ashamed: se tykkäs kyllä esikoisenkin aikana kuunnella mun kans sydänääniä,on se vaan niin ihana ääni :) mutta tosiaan,riippuu niin täysin kohdunasennosta,sikiön asennosta jne että kuuluuko ne ! ei tarvii siis kenenkään huolestua jos ei ite oo vielä saanut kuuluviin ! :)

nyt pitää vähän lepii ennenku tuo esikoinen tuolta heräilee uniltaan. tsau !

sunniee ja vilperi 11+3 :heart:
 
kn: Ootte kyllä onnenne ansainneet, ei voi muuta sanoa ! :)

nelly: Tervetuloa mukaan ! :) Onko siun/miehes suvussa kaksosia ? Voi vitsit, 2 pientä.. :heart:

hepuhi: :hug:

Ruoanlaitosta: Mie tykkään ! Oon leipomassa/väsääs milloin mitäkin, pitäs ostaa taas joku uus leivonta tms. kirja :p Ainut vaan, että oma makuaisti on tällä hetkellä aivan perseellään; kaikki olevinaa liian suolaista/mausteista/maistuvinaa muuten vaa kummalle.. Häröileekö kenenkään muun
makuaisti ? :D

cherrrye ja muwu 10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Heipat täältäkin,
ollaan kotiin päästy onnellisesti. mulla oli lomalla seitsemästä päivästä 4 pääkipupäivää... : /

ultrassa käyty tänään ja siellä oli kaunis vauva kellimässä. la pysyy samana ja niskaturvotus 0,8 eli täysin kunnossa kaikki :kiss:
tää mamma alkaa nyt kattomaan vaunuja netissä!

kengu 11+2
 
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!!! :flower:
Ja tervetuloa uusille!!

Omaan ultraan vielä 2,5 viikkoa, plääh!

Täälläkin esiintyy salmiakinhimoa Ja verenpaineen takia salmiakki pitäisi olla minulta täysin pannassa..:ashamed: Olen kyllä joutunut hieman syömään...

Minun tekisi mieleni kertoa raskaudestani kaikille, etenkin kun maha on todellakin läskipallon näköinen.. Ajattelin kyllä odottaa nt-ultraan asti, mutta toisaalta kaksi ja puoli viikkoa on niiin pitkä aika!

Meillä on tänään 5-vuotishääpäivä. Mies ollut koko viikon matkoilla, tulee onneksi myöhään illalla kotiin. Olen kyllä varmaan nukkumassa :( Josap sitä sitten vaikka lauantain voisi vähän juhlistaa.

Ihanaa, viikonloppu alkaa kohta!

:)Kellukka & Pienokainen 10+2
Täällä Vickanin sanoin: Vaihtelevaa oloa :)
 
Mä ite odottelin kertomista siihen että olin käyny np-ultrassa ja siellä kun sanoin kätilölle että jokohan nyt uskaltas vanhemmille kertoa niin se oli ihan että mitä ihmettä, eikö äiti vielä tiedä! Ja nyt sit kun oon jutellu perheen kanssa siitä niin oon aika vakuuttunut siitä että mitäpäs sitä salailemaan, jos jotain sattuu niin onpahan tukijoukkoja. Ainut mitä vielä vähän pihtaan on työkaverit koska näin lomalla en oo päässy kertomaan ja haluan kuitenkin että esimies kuulee siitä multa. Mutta muutoin oon päättäny kyllä kertoo jos oikeesti palan halusta tehdä sen :)
 
neuvolassa käytiin ja ei siitä kyllä nauttia voi tän orkesterin kaa -seuraavan ajan varaan kyl sillee et mies kotona tai yövuoron jälkeen niin et ipanat viel hoidos!
Mut siis itseasiaan :D Kaikki oli hyvin, paino noussu jo pari kg mut vähä aattelinki et näin on käyny ku normaalisti en syö oikein mitään ja nyt koko aika jotai ettei ykä lennä.. hb 107... hups.. ei sit kovin pitkälle päästy tällä kertaa ilman rautakuuria :/ mut mä en tajuu miten se on voinu tippuu noin nätisti ku siis oikeesti syönkin jotai -siis muutakin kun karkkia ja kahvia. Täytyy sit vissii palata tohon entiseen ruokavalioon kuhan olotila sen sallii :D :D
Np-ultraa en tiiä edelleenkään mut ens viikolle sain ultra-ajan jossa määritellään raskaudenkesto, mitään tarkkaa tietoo kun ei oo ja terkkakin epäili et viikkoja ois enempi kun 9+5.. mut se siis ratkeaa ens viikolla.

vissii vähä rankka käynti noille jäbillekin kun pienempi sammu sänkyysä ja 4v:kin pyys et voiko mennä omaan sänkyysä kattoo pyjama banaaneita :D Ei haittaa ollenkaan!!
 
Kaikki hyvin Kävyn valtakunnassa :D Tiistaina ei oma neuvolalääkäri saanut kuunneltua sydänääniä-> vanha laite. Tänään pääsin päivystävälle neuvolalääkärille ja se sai sydänäänet kuulumaan hyvin -> uusi laite :D Ei siis tarvinnut mennä ultraan :D HELPOTTUNUT OLO :D Saatiin vielä neuvolakorttiinkin plussa sydänäänien kohdalle :)
Käveleminen edelleen hankalaa, mutta voisikohan se johtui sitten kohdunkasvukivuista?:confused:
Pahaaoloa ei ole ollut sitten aamun jälkeen :D

Sydänäänistä huolestuneille Lääkäri kertoi että näillä viikoilla sydänäänet voi olla tänään kuulumatta, mutta huomenna kuuluu hyvin, ja toisinpäin. Eli ei tarvitse huolehtia, jos kaikki on muuten hyvin!

Salmiakinhimoisille Mulla on aina ollut riippuvuus salmiakkiin. Nyt kun olen raskaana, niin himot ovat siirtyneet Tupla patukoihin. Onneksi king size riittää koko päiväksi :D Salmiakinhimoakin on, mutta ei niin pahana ja siihen riittää vaan yksikin salmiakki :saint:
Myös tuoreet marjat maistuu paremmalle kuin ennen..

cherrye Mulla kans maku- ja hajuaisti temppuilee. Tänään maistuu hyvälle, huomenna ei :( samoiten tuoksujen kanssa saan olla tarkka, ettei tule huonoa oloa.

Kellukka Onnea hääpäivän johdosta!

nelly Onnea kaksosten odotukseen!
Nyt poimimaan karviaisia :p

hepuhi+käpy 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
pikaisesti omaa napaa ultrasta :)

eli hyvin masussa voidaan. turvotukset ok. koko oli, niinkuin epäilinkin, joitakin päiviä pienempi, mutta silti lääkäri ei lähtenyt la muuttamaan. mutta siltikin varmasti synnytyän sen viikon myöhässä lasketusta :D

NinnaN 13+1
 
Hei, olen seurannut teidän keskusteluja muutaman päivän (ja lukenut ISON kasan kirjoituksianne). Ja ajattelin, josko loikkaisin mukaan keskusteluihin.

LA 29.3., Ikä 33, synnyttämään haluaisin Kät/H, toinen lapsi tulossa, ja ihan poikaolo

En ole vielä kenellekään kertonut raskaudesta, jotenkin sellainen olo, että ei tee mieli. Mies on sitten senkin edestä kertonut yhdelle sun toiselle :) Teidän kirjoituksianne on ollut kiva lukea, kun joukosta on löytynyt kohtalotovereita ja toisaalta teistä innostuneita saa itsellekin toivoa, kyllä se omakin innostus vielä jostain tulee. Lapsi on kovasti toivottu, mutta jotenkin sellaista ensimmäisen raskauden hurmosta tai edes jonkinmoista iloa ja innostusta kaipaisin. Nyt on vain todella väsynyt olo - ja tietysti kaikki etoo :x

Ja lisäksi on ollut ihana lukea teidän ultrakuulumisia, omaan kun on varmasti vielä pitkä aika!

Pähkinän äiti ja 8+1
 
Pähkinän äiti - mulla ihan samat mietteet. Väsynyt ja paha olo koko ajan, enkä halua kertoa kellekään, varsinkaan läheisille, vaikka eilen oli np-ultra ja kaiken pitäs olla ok. Ei vaan tunnu siltä. Tosin ei kyllä paljon miltään muultakaan, samoin, olis kiva, jos ois ees vähän innostunut olo. Ehkä se tulee jossain vaiheessa.. Tää paha olo vaan verottaa niin paljon (ja esikoinen ja työt) etten kerkiä miettimään vauvaa kun keskellä yötä kun en saa nukuttua.

Mähän kävin 3 kertaa ultrassa ennen eilista np-ultraa, joten ei tarvinnut huolehti sydänäänten kuulumisesta. En millään voi odottaa np-ultraan asti (km tausta), mielenterveys menisi.

Niin, siitä np-ultrasta siis, kaikki näytti olevan hyvin, ens viikolla saan paperit, en edes tajunnut kysyä et vastaako sikiö viikkoja. Jotenkin olin niin -en edes tiedä mitä - hämilläni (??). Veriseula otettiin ja ne kans tulee ens viikolla. Turvotusta oli 1.7, epäilen et täällä mitataan eri tavalla kun Suomessa, koska yleensä aina on 1-2 välillä.

Mulla tekee mieli KURKKUA koko ajan!! Ja mozzarella tikkuja salaattipedillä. Nam.. Ehkä viikonloppuna pitää tehdä.

Mukavaa viikonloppua!

Viola ja Sulo rv 11+4
 
moi taas :)

Eilen kävin siis ultrassa ja kyllä lääkäri mut säikytti puoli kuoliaaksi!! Ensin tutki aikansa ja sitten sanoi että ikävä kyllä tämä ei nyt ole normaali raskaus, itkuhan siinä meinasi päästä ...
Mutta sitten ultrasi vielä mahan päältä ja löytyihän se pikkuinen sieltä ja sydän sykki :) mulla kohtu vaan niin takana ettei ensin löytänyt mitään :/
yli viikon on isompi mutta mulla ensi viikolla uusi ultra ja silloin muutetaan laskettuaika :)
Ja virtauksissa oli jotain häikkää, siihen sain lääkityksen, mutta muuten kaikki ok , onneksi :)

Tessa
 
Heips

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille:flower:
Ja nellylle tuplaonnea =)

Sunnille lohtu:hug:

pikkumökö voin niin kuvitella nuo sun kauppareissut, meillä kun tuntuu että jo yhen kans on taistelua joten kaikki sympatiat sulle :)

Tp75 hui, tiedän kyllä miltä tuntuu mullaki alussa kävi vähän samalla lailla onneksi kuiten kaikki hyvin :)

Kertomisesta ollaan nyt kerrottu kaikille läheisille ja ultrakuvan julkaisin facebookissa

Neuvolassa tuli puhetta tuosta kuinka tiheään uudelleensynnyttäjä käy, täällä ainaki käydään ihan niinkö ensisynnyttäjäki ja täti meinas että on laitonta jos harvennettaan käyntejä. Uudessa neuvola-asetuksessa nimenomaan on tihennetty käyntejä. Ihmetteli kovasti miten joillakin tosiaan on noin harvoin. Ja etelässä vissiin aika useassakin paikassa näin oli?

Paino on nyt kesän alusta noussu 4,5 kg, raskauden aikana noin 2 kg. Nyt alkaa varmaan taas nousta tosissaan kun on alkanu taas maistua karkit, suklaa ym. ihanan epäterveelliset :kieh:

Tänään tuli kutsu np-ultraan joka on ens perjantaina, sitte onki seuraava neuvola 15.9.
Täällä on satanu koko päivän vettä joten hyvällä omatunnolla kömmin sohvannurkkaan kera viltin ja karkkipussin :popcorn:

Hyvää viikonloppua

Katjuska ja lilli 11+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

tulin katselemaan (kateellisena ;) ) teidän ihania kuulumisia, on menty naimisiin ja ultrissakin näkyy loppujen lopuksi asiat olevan kohdillaan :heart: Eilen kun luin lehdestä, että Victoriallakin on maaliskuumasu, niin tunsin toki piston sydämessäni; nyt se saa mun vauvan... :D tosin, sekin saattaa saada sen paljon aikaisemmin, luulen, kun noin julkisesti kertoilee jo. Mutta sitten palauduin maanpinnalle :) kaikki on minun masussani hyvin jälkitarkastuksen mukaan ja kaikista ohjeista huolimatta on alettu uudestaan toivoa (olisi pitänyt ne yhdet kk kuulemma odotella, mutta sitten kävi ilmi, että se on vain siksi, että lääkärit voisivat määrittää lasketun ajan paremmin), nyt on jo viikon verran taas juilinut mahaa ja ollut huonohko olo eikä ne menkat vaan ala. Pitäkäähän peukkuja siskot! Ja jos ei nyt tärppääkään, niin kyllä se vielä mullekin tulee :)

Mutta nauttikaa ihanat masuistanne, olen niin onnellinen, että sain olla silloin teidän kanssa sen alun. Kun joskus tärppää, toivon, että löytyy yhtä ihana ryhmä :heart:

Ihanaa syksyä mammat :) käyn aina silloin tällöin eläytymässä teidän asioihin :)

Viivi :heart:
 
Nelly Onnea ja jaksamista kahden pikkuisen odotukseen. Mulla on nyt 3-vuotiaat kaksoset ja nyt odotan, onneksi, yhtä vauvaa.

Np-ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin. Nyt raskaus alkaa olla vasta todellista. Koko vastasi viikkoja 12+0, mikä on neljä päivää enemmän kuin kuukautisten mukaan laskettuna, mutta eivät muuta laskettua aikaa tuon perusteella. Tiedot voisi kuitenkin päivittää tuonne ensimmäiselle sivulle LA 6.3., synnytyssairaala Nkl.

Eleanor 11+3
 
neuvolakäynneistä joo täällä helsinhgissä on todella harvoin ! eka oli rv 7 ja toinen kerta rv 18,siinä välissä np-ultra. ei muuta. MUTTA kun muutetaan ens viikolla tampereelle,niin ne varas mulle heti neuvolalääkärin rv14 ja normi neuvola samana päivänä,sit on taas neuvolaa ennen rakenneultraa ja kuulemma taas neuvolalääkäri jne.. IHANAA että siellä edes seurataan. ahdisti kyllä kun kuuli että täällä helsingissä ei seurata uudelleensynnyttäjän raskautta kun tosi harvakseltaan :S

Viivi ihana kuulla että kaikki on hyvin,toivotaan ett'ä sieltä plussa pärähtää nyt !! :heart:

kirjottelen taas myöhemmin uudestaan..

sunniee ja vilperi 11+3
 

Yhteistyössä