Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

mimma: Onnea naimiisin menon johdosta :heart:

Sunnille iso lohtu:hug:

Tervetuloa mukaan Nelly ja tuplasti onnea :flower:

Tervetuloa myös Pähkinän äiti!

Hepuhi: Ihanaa, että Käpy voi hyvin :heart:

Miljoonasti onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille :flower::flower: Teitä olikin taas useampi!

Viivi: Ihanaa kuulla, että kaikki on nyt hyvin. Kovasti ++++:whistle:

Salmiakin himo vaivaa muakin. Tykkään normaalistikin lakusta ja salmiakista tosi paljon, mutta nyt sitä pitäisi välttää. Mulla oli koko viime raskauden RR seuranta ja saan tälläkin kertaa olla tarkkana, kun lähtöpaineet ei olleet matalimmasta päästä vaikka eivät vielä mitkään hirmu korkeatkaan. Eli ei salmiakkia mulle ennen maaliskuuta. Täytyy tyytyä haistelemaan niitä. Viime raskaudessa kävin kaupassa tuijottelemassa karkkihyllyjen salmiakki valikoimia kuola poskella. Varmaan näytti tosi fiksulta ulkopuolisen silmin katsottuna :LOL:

Neuvolat on tosiaan täällä Espoossa älyttömän harvoin kun ei ole kyseessä ensisynnyttäjä. Eka neuvola oli viikolla 7+ ja seuraava vasta kun rv22 on täynnä! Eli välissä on sekä np-ultra ja rakenneultra. Rv22 pitää olla täynnä ennen seuraavaa käyntiä, kun sitten laitetaan paperit Kelaa varten.

Paino on mulla pudonnut lähtöpainosta 0,5kg. Tänään kävin vaa'alla ja odotin paria lisäkiloa. Ilmeisesti pahoinvointi vaikuttanut sen verran vaikka lähes koko ajan jotain olen suuhuni tunkenut. Enkä tosiaankaan mitään salaattia.

ON:
Anoppi oli täällä koko päivän ja hoiti tytön, laittoi mulle lounasta ja siivosi. Mä siis olen käytännössä vaan nukkunut ja käynyt kaupassa hakemassa illaksi jotain pientä. En ole edes oksentanut koko päivänä kun olen saanut levätä, levätä ja levätä. Ihana päivä tähän väliin siis :) Ja löysin yhden syötävän joka uppoaa ilman etomista, pulla!

Ihanaa viikonlopun alkua teille ihanat!

Sipsunen & SV 9+1:heart:
 
Viivi :heart:
Minulla oli tosiaan se lääkärineuvola aamulla ja täytyy kyllä sanoa että meillä on upea neuvolalääkäri! Siis tosi ihana tyyppi, osaava ja sellainen että tulee aidosti tärkeä olo. Paineet oli ok, paino -300g, pissa puhdas ja muutenkin asiat mallillaan. Kuunteli sydän äänet, jotka kuuluivatkin aika hiljaa jostain kaukaa. Varoitteli kovasti aluksi että voi olla ettei kuulu vielä, että älä säikähdä. Aivan upeasti suhtautui kun sanoin että synnytys pyörii mielessä päivittäin ja pelottaa, joten pääsen sitten pelkopolille juttelemaan edellisen synnytyksen kulusta ja käänteistä, sekä suunnittelemaan tätä tulevaa koitosta. Alakautta haluaisin kokeilla synnyttää kun esikoiselta on takana hätäsectio. Onko muilla kokemusta tuosta pelkopolista, mitä siellä käydään läpi ja kokemuksia että auttoiko teitä? Lääkäri kertoi että todella moni on jälkeenpäin sanonut että sai apua ja oli hyötyä käynnistä...

Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin! PS: Mun mielestä Victoria on kyllä jo paljon pidemmällä kuin me! :attn:

Tea ja Ihme 12+4:heart:
 
Laretzki
Mä pahoittelen, mutta mä en jaksa tällä hetkellä muuta kuin oma napailla ihan kylmästi, kattellaan uudestaan stiten huomenna unien jälkeen. Tässähän on siis takana se vaatimaton 08-21 koulupäivä, josta kolmeen asti oltiin Pietarsaaressa UPM:n tehtailla (ja oli muuten täysin turha reissu kyllä). Siellä sitten oli aamupäivällä tarjolla pulla, ja iltapäivällä ennen lähtöä sämpylä ja mehua. Ja näillä eväillä sitten piti rientää Seinäjoelle Framille vähän elintarvike tunneille. Oli mulla sitten kaks banaania eväänä itelläni, mutta voin sanoa, että olo on ollut koko päivän aika heikko kun ei ole saanut kunnon ruokaa. Ja kauhisteli yksi opiskelijatoverikin sitä, että miten mä jaksan mahakaverin kanssa oikein, kun tein helistintä siinä tunnilla ja kysyi että kenelle tulee ja sanoin että meille. :heart: Oli kuulemma vähän miettinytkin, mutta on jo oppinut ettei kehtaa mennä kysymään jos onkin vaan lihonut :LOL:. Heti siis sanoi, että ethän sä tollasilla syömisillä jaksa. No, onneksi jaksoin kuitenkin rutistaa ja täällä kävin ABC:n kautta jotta sain syömistä. Kun ei tuota ruokaa ole kaapissa kun lähden taas kahdeksi viikoksi miehen luokse.

Täytyy tähän samaa rutista myös hieman siitä, että kolmen seuraavan kouluviikon lukkarit on täyspaskat ja että en tuu näkee miestä syksyllä varmaan lainkaan. Viikot siis tosi löysiä, mutta aineita jotka pakko olla paikalla, jolloin ei voi olla Kokkolassa ja sitten sen lisäksi joka toinen viikonloppu erikoistumisopintoja iltaopintoina :headwall: Tuntuu jo valmiiksi että miten sitä ehtii miestä oikein näkemään.

Huomannut olen myös sen, että turvotus alkaa olemaan ohi, edes iltaa kohden ei ole enää niin mahdottoman paha, ihan sillä että vatsa makkaroituu taas istuessa. Mutta silti mahassa alkaa olla myös viitteitä vauvamasusta, koska mä en jaksa millään vetää sitä sisään ja se on aika pyöreä. Kohtukin selkeästi kasvanut, koska yläreuna tuntuu paljon ylempänä sormiin kuin aiemmin. Jostain muuten luin, että pikkuinen tuntee jo varovaiset kohdun painallukset :heart: Rupeehan sitä jo pikkuisella koko olemaan.

Koska muuten ootte ekasta tuntenut niitä hipaisuja? Että joko niitä voi ihan oikeasti alkaa kuulostelemaan kohta.

Lare ja Spyro 12+6
 
Lare mä tunsin ekasta hipasuja jo viikolla 14+,sellasta ihan pientä lepatusta,kuin ois ollut elohiiri masussa.. ihanan tuntusia,siitä niitä alkoi tuntua sit joka päivä,ja aina vaan vahvemmin niin tiesi että niistähän se kyse ! :) ja nyt musta tuntuu että aamuyöstä taas tuntuu AIVAN SAMALTA kun ne esikoisen ekat hipasut :eek: hullua,mutta oon kyllä lukenut että voi tuntua jo rv 12 liikkeitä kun tietää mitä etsiä :) esikoisesta mulla oli istukka edessä,en tiedä missä nyt sijaitsee :D

Sipsunen onpa tosiaan hurjan pitkä aika sulla seuraavaan neuvolaan !! pitäishän niiden nyt tarkkailla enempi raskautta,vaikka onkin uudelleensynnyttäjä. jokainen raskaus kun on erilainen..

tervetuloa uusille!! :wave:

täällä alkaa tosiaan maha jo näkymään,ei oikein pysty peittään. ja kun laittaa mammafarkut päälle niin masu oikein korostuu,hih.. ja kohta laitan jo bola korun kaulaan,jotta ihmiset ei luule tuota mahaa vaan läskiksi :D ja siis joku kysyikin,sikiö alkaa kuulla siinä raskauden puolenvälin tienoilla :)


hyvät yöt !

sunniee ja vilperi 11+3
 
Mukavaa, että pääsee tähän ryhmään vielä mukaan, vaikka moni tainnut täällä jo kirjoitella kauemman aikaa. Onnea kaikkien raskauksiin sekä hyvistä ultrakuulumisista ja toivottavasti pahoinvoinnit helpottaa pian niillä, joilla sitä on :)

Sunniee kiitos, hulinaa tulee varmasti meillä riittämään. :) Harmi, että siellä raskaudenaikaiset seurannat ovat noin harvoin uudelleensynnyttäjillä. Eikö olisi mahdollista saada lisää käyntejä niin halutessaan(?)

Onko kukaan muu tuntenut supistuksia? Eilen olen tuntenut pieniä, tänään en onneksi. En ainakaan osannut ajatella niitä tuntemuksia minään muuna kuin supistuksina.. eikai niitä nyt vielä pitäisi tuntea vaikka ei ensimmäinen raskaus ole kyseessä. :confused:

punakaneli täällä myös hirmuinen suolakurkkujen ja salmiakin himo.. ja normaalisti en edes välitä salmiakista. Täytyisi nyt olla välittämättä noista molemmista. Maksamakkaraa tekisi myös hirveästi mieli. Ei varmaan haittaisi, jos sitä vähän leivän päälle laittaisi.. mutta tiedän et mulla menis aivan varmasti se koko pötkö, jätän väliin :D

Raskaudestani ei monikaan vielä tiedä, ei omat vanhempanikaan. Vielä haluaisin jonkin aikaa pitää salassa, vaikka ei malttaisi millään olla kertomatta.

cherrrye Kiitos :) Tiedän omassa suvussani olleen yhdet identtiset kaksoset, mutta ne eivät ole eläneet minun aikanani. Ja äidilläni oli pikkuveljeäni odottaessaan todettu alussa olleen kaksi alkiota, mutta toinen ei lähtenyt siitä kasvamaan. Miehen suvusta ei ole tietoa, koska mies on adoptoitu.

Eleanor78 Kiitos. Onko sinulla tyttöjä, poikia vai molemmat? Minusta on mukava, että tuli näin päin, siis toinen raskaus on kaksosraskaus. Esikoisen kanssa olin koko vauva-ajan ja sen jälkeenkin kaksistaan, kyllä me hyvin silloinkin pärjättiin. Nyt ainakin tietää mitä kaikkea voi olla vastassa ja tuplamäärin :)

Laretzki täällä esikoisesta liikkeitä tunsin joskus puolivälin aikoihin niin, että olin niistä aivan varma. Jälkeen päin kun miettii niin tuntui niitä aikaisemminkin jo pieninä hipaisuina. :)

Nelly2 ja kultahiput 11+6
 
Nelly: Mä olen tuntenut ihan muutaman kerran, mutta tosiian ihan hentoja. Mulla on kyllä aika supistusherkkä kohtu ja harjoitussuppareita tulee helposti. Eivät onneksi tee mitään.

Sipsunen & SV 9+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!!! :flower: Koskahan se oma vuoro tulis..

Enää kolme yötä ekaan neuvolaan!! Jospa sitten saisi myös sitä ultra-aikaa!

Jostain olen napannut mukaan kamalan flunssan..plääh..Kuumekin nousi eilen illalla, nyt taas vähän parempi olo..Mukavaahan se näin viikonloppuna on sairastaa! =D

Oireeton olokin on palaillut. Ei enää repäisykipuja, vain jomotusta vatsalla, jos töissä olen paljon nostellut.. =/

moomin 8+0 (juhuu!!)
 
Huomenta naiset! :wave:

Täällä ei juurikaan himoja oo.. Syödä tekee mieli ja tuntuu et tietämättä antaa nyt itselleen luvanki, hyihyi. Mitään supistuksia enkä hipaisuja ole kyllä tuntenut! :D Tai sitten en osaa niitä niin ajatella. Repäisykipuja löytyy päivittäin, nyt ollut lähiaikoina useammin. Oisko nyt joku kohdun kasvun spurttivaihe? Jopa sängyssä asentoa vaihtaessa tuntuu repäisyt tai jos kroppaa ojentaa.. Täällä olis 9pv työputken toisiks viimenen päivä menossa! Huh! Tänään siis iltaan niin te ootte päivän aikana kerinny kirjotella ihan hulluna :)

kn&murunen 12+1 Näin alko 13 viikko :)
 
oksu :( Pitkään aikaan en oo oksentanu ku rannekkeet 24/7 mut nyt rannekkeista huolimatta :( Ja pää on ollu nyt kolme päivää ihan järkky kipee -et oksu voi johtuu siitäkin, mä kun reagoin kipuun pahoinvoinnilla. Pakko ois saada tota hempparii ylemmäks ennen ku työt alkaa, kuitenkin teen kaikkia vuoroja ni en mä jaksa öitä valvoo ku iltasin jo ysin aikaan ihan tiltissä.

syömisestä mä kans syön!! ei hirveesti tee mitään erikoista mieli mut kammoon pahaaoloa ni pakko koko aika jotai puputtaa :( yöks!!

Ens viikko ois ihan täynnä kaikkee aktiviteettiä et ahistaa jo valmiiks, mä vihaan aikatauluja :D

pikkumökö + ??? 9+6... huomenna poks ja päästään kymppiin!!!
 
Nelly Tyttö ja poika. Sen on totta, että kaksoset esikoisina ei ole maailman helpoin asia, mutta onneksi meillä oli ns. helpot vauvat, jotka nukkuivat pitkät yöunet jo melko pieninä ja söivät säännöllisesti. Toivon, että tämä "yksönen" on myös samaa sorttia.

Sipsunen Täällä Vantaalla on myös karsittu noita neuvolakäyntejä uudelleensynnyttäjien osalta. Neuvolalääkärikin taitaa olla vasta raskauden jälkipuoliskolla.
 
MOIkka :)

täällä ensimmäinen neuvola takana !! sain sieltä heti ajan lääärille , jossa teki sisätutkimuksen ja ultran :) siellä pienen sydän läpätti ja vastasi viikkoja <3 ihanaa nyt voi henkästä hetkeksi..
lääkäri oli ihana ja käski tästä eteenpäin vain kasvatella mahaaa :)

onnea myös muille iloisista kuulumisista :flower:

nyt sitä voi jo uskoa todeksi että pikkuinen siellä mahassa on, uskomaton tunne :) olen pääsykki jo hypistelemään vauvoja kun lähipiiriin syntyi juuri pienen pieni tyttövauva <3 kyllä ne on vaan suloisia ja ihania kaikessa viattomuudessaan<3
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
sunni
huh..huomenta...

Takana rankat kaksi päivää, tullut itkettyä niin että ihme kun on enää silmiä päässä, eilen oloa kurjisti entisestään kipeytyvä kurkku ja lämpöily ja koko viime yö meni vslvoessa kun kuumeinen olo ja nielu tulessa,eikä ollut koko talossa edes mehua. Onneksi pakastimessa oli mustaherukkaa joita sitten kattilassa 2 aikaan yöllä keittelin että sain lämmintä juotavaa.
Inha olo. Päätä särkee kolottaa joka paikkaa ,kuin olis jääny rekan alle. Mutta remontti ressi painaa päälle toden teolla kaiken muun "mukavan" lisäksi, samoin kun pomon kohtaamienn maaanantaina, joka ressaa ihan älytsisti ja sitten nää omat henk.koht murheet ...Mutta kaippa tää tästä. Kai ne asiat järjestyy. Nyt en toivo muuta kuin että rusinapulla olisi elossa kestänyt tän stressitilan. tunnen oikein miten vatsassa stressikiehuu, ollut kolme päivää sellainen stressiolo mahassa, kuin sappineste siellä mahakattilassa kiehuisi :I

Ehkäpä joskus teille kerron tämän episodin,kunhan tilanteet tässä nyt kehittyy jaa rauhoittuu..

JA jos jollekin tuli mieleen,onko mulla ollut toinen mies tai jotain sellaista, ei ole,ei ....


huh huu..sain käytyä juuri kaupasta mustaherukkamehua ja sitä alan siis nyt lämmittelemään ja jospa se olo kohenisi..hitsi kun en oikein uskalla syödä panadolia :/ yöllä otin yhden ja tänä aamuna, nyut alkaa taas päätä jomottamaan, varmaan pakko jossain vaiheessa ottaa taas yksi :/


Jotain positiivista, tajusin vasta että mullahan on ensiviikolla se np-ultra, nään onko pulleroinen elossa...


Anteeksi valitusvirsi, pakko on jonnekin pystyä purkamaan.

Voikaa hyvin !!! :heart:
 
Täälläkin suppailee toisinaan, jännä kun esikosta oli harkkasuppareita vasta lopussa :)
Kohtu kovettuu ja tuntuu inhalle, kun kääntää vaikka kylkeä sohvalla/sängyllä.
Ja yks aamu oli aivan _järkyttävä_ paine alavatsalla ja se paine kesti _kauan_.

Se ois viiiiikonloppu ! :)

cherrrye ja muwu 11+o POKSIS ! :)
 
Voimia ja jaksamista sunnille.

Ihania ultrakuulumisia muillakin :)

Mulla on ihan kamala himo salmari pääkalloihin, muut ei kelpaa.. Lakritsijäde on myös kova sana :)

Ah, viikon päästä haetaan britaxin b-dualit :) Uskallan ne jo ostaa kun vanhat matkikset vetää viimisään ja noitahan voi käyttää yhdelläkin vaan (jos nyt sattuu että jotain tässä matkan varrella tapahtuu).

Pikkumökö Mua kans ärsyttää aikataulut :) varsinkin kun on joku sovittu meno niin tulee sellainen olo etten jaksa enkä halua vaikka sitten loppujen lopuksi kivaa olis ollutkin. Ens viikonloppuna on juhlia sun muita eikä yhtään nappais.
 
Voimia sunnille. Mullakin on kauhee salmiakki himo oon tosin aina tykänny salmiakeista, mut nyt vielä enemmän. Ja suolakurkut maisntuu myös hyvin(ja ainoastaan herkumaan kurkut) namm. Tänä aamusta käytii vähä kaupoilla ostamassa esikoiselle isompia vaatteita,ym ja verhoja kahtelemassa, mutten löytäny mitää mieleistä. Ei oikein jaksanu pitkää tuolla pyöriä kun rupes nii tympimään ja ahistamaa kaupoissa ravaaminen, joten pakkokos siellä on ihteesä kituuttaa. :stick: Tultii sit mäkkärin kautta kotio. Söin hampparin ja puolet ranskiksista ja olin ihan ähky, jotenkii tuntuu et nykyään tulee paljon vähemmästä ihan täytee. Outoo, vaikka eikös sitä pitäs syyä kahen eestä, ainakin melkein. ;) Kotonakin mätän lautaselle ruokaa tavalliseen tapaan ja loppu vaiheessa huomaan etten jaksakaan syyä kaikkee.. Esikoista oottaessa muistelen et mulla oli kahta kauheempi ruokahalu. No sekin varmaan kerkee vielä muuttua tässä matkan varrella. :D
Tänää kotii tullessa tilailin sit jotexilta verhot ja vähä muuta sisustus juttuja,eipähän tarvii kierrellä tuolla ihmistungoksessa väkipakolla.. iskeny taas kauhee sisustus ja pesän rakennus into jostai.
Maanantaina oliskii ensimmäinen neuvola ja joudun varmaan ottamaan tuon tytönkin mukaan, toivottavasti viihtyy sen aikaa.. Nyt on ollu ihana "helppoja" aamuja kun ei oo pahemmin ollu huono olo, toisinaa saattaa vähä etoo, mutta kun vetäsee jotain pientä suuhun nii menee sillä ohi.
Ah tänää on lauantai ja pääsee illalla saunaan, jotenkii nautin nyt kauheesti saunassa loikoilusta. =)

milla3 ja masuasukki rv 9+4
 
Pikkumökö: Tervetuloa klubiin :hug: Mulla kanssa päätä särkenyt jo monta päivää ja oksennus tulee rannekkeista huolimatta. Koko ajan täytyy puputtaa jotain pientä, kunnon ateriaa en voi syödä kerralla, kun muuten lentää laatta sata varmasti. Nyt muistin Mehukatin! Se pysyy mahassa, kun vesi ei pysy. Teen siitä aika laimeaa, niin saan juotuakin jotain.

Janskulle onnisttelut ihanista ultrakuulumisista!

Sunni: :hug: Toivottavasti olosi helpottaa pian.

Omaan napaan ei mitään uutta. Paha olo ja väsymys vaivaavat. Mulla myös noita repäisykipuja ollut enenevissä määrin, samoin kuin nivuset jomottavat kun kävelee vähän enemmän. Sydänääniä ei meidän kiinalainen dopleri vielä löytänyt :( Ei auta kuin odotella.

Sipsunen & SV 9+2
 
Tervetuloa uusille! :wave:


sunni: Tilanteesi kuulostaa kovin ahdistavalta ja surulliselta :( Voimia! :hug: Toivottavasti asiat ovat menossa parempaan suuntaan :hug:


jendde: Me asutaan sitten samassa kylässä :D Mä olin eilen neuvolassa ja se mun neuvolatäti sanoi kaikeksi kauhukseni, että Naistenklinikalle ei pääsis synnyttämään, kun se menee remonttiin! :O Ainoastaan riskisynnyttäjät otetaan sinne remontin aikana. Ja tuo remontti tarkoittaa myös sitä, että Kättärillekään ei pääse synnyttämään, koska kaikki Helsinkiläiset ohjataan Naistenklinikan remontin takia sinne. Eli siis kaikki Helsingin ulkopuolella asuvat joutuvat menenmään automaattisesti Hyvinkäälle. Kyllä suututtaa, jos näin käy! :kieh:

No mähän rupesin paniikissa googlettamaan sitten tietoa tosta rempasta ja löysin HS:n jonkun jutun aiheesta. Se oli julkaistu heinäkuussa 2011 eli ei kovin vanha. Siinä sanottin, että remontti alkaisi vasta ensi vuoden syksyllä. HUH!!! Toivottavasti näin on! Tosin jotain remontin aikana tarvittavia väliaikasia leikkaus- ja synnytyssaleja aletaan rakentamaan jo tänä syksynä : / Mahtaakohan tuo vaikuttaa jotenkin..? Ja kumpihan tässä on nyt sitten ylipäätään oikeassa: tuo HS:n artikkeli vai mun neuvolatäti :confused: Sanoiko sun neuvolatäti tuosta mitään?


ON: Kävin eilen ekassa neuvolassa. Neuvolatäti oli tosi mukava ja aika pätevän sekä varman oloinen, vaikka olikin nuori. Verenpaine oli mulla aika kamala (135/98) :ashamed: Eli sain ajan neuvolalääkärille kolmen viikon päähän asian tiimoilta. Mulla oli esikoisen aikana raskaudenaikainen verenpainetauti ja söin lääkkeitä siihen. Taitaa olla sama edessä : / Tuo lääkityksen aloitus vaati ainakin silloin muutaman päivän osastolla olon Naistenklinikalla. Mulle sanottiin, että tollasen lääkityksen aloittaminen raskauden aikana vaatii aina aluksi tarkkailua osastolla, että nähdään sopiiko lääke varmasti. Saas nähdä onko tälläkin kertaa näin...

Muuten oli kaikki ok. Enkä joudu sokerirasitukseenkaan kun painoindeksi on normaali, eikä suvussa ole diabetesta. Sydänääniä täti ei suostunut kuuntelemaan, vaikka viikkoja olikin 10+1. Sanoi, että heidän laitteellaan ei välttämättä kuuluisi ja hän ei halua aiheuttaa kellekään turhaa huolta. Täällä on muuten onneksi neuvola neljän viikon välein, vaikka onkin uudelleensynnyttäjä =)


SiSa ja Pikkupulla 10+2 :heart:
 
SiSa78 Mä olin just lukenut ton HS:n jutun ennen neuvolaan menoa. Mulle terkka sanoi, että heille ei ole tullut mitään toimintaohjeita Naistenklinikan suunnalta (asutaan Vantaalla). Eilen ois tietenkin voinut kysyä asiaa, kun kävin Naistenklinikalla np-ultrassa, mutta en muistanut. Katotaan miten käy, voihan se olla joka tapauksessa lottoa Kättäri/Nkl/Jorvi, jos on paljon ruuhkaa :).

Eleanor 11+4
 
sipsunen sama! vesi nousee tosi herkkään ylös mut mehukatin sitä sekamehuu pystyy juoda. Yleensä juon aina funlightin vadelmaa mut se tökkii ihan 6-0.

Käytiin poikien kaa porukoilla tänään ja vanhin muksu(9v) jäi yksin kotiin, on ollu yksin kotona suht paljonki ja pärjää tosi hyvin -eikä ees tee yleensä mitään älytöntä..MUTTA...poikkeus sit vissii vahvistaa säännön.. kun tultiin kotiin täällä oli kolmen mimmin kokkauskoulu menossa -koko keittiö ihan täys kaaos ku laatikoista etitty kaikkee mahdollista raaka-ainetta mitä vaan voi käyttää.. olohuoneeseen kannettu kaikki tän talon pehmolelut ja olohuoneen matot rullalla ja pöydät laitettu ihan reunaan, romua lattiat täynnä. Rullaluistimet lattialla -> niillä luisteltu sisällä rinkii!! mä en tienny itkee vai nauraa joten aattelin että enpä sano yhtään mitään ja toivon että neiti älyää tappelematta että on hänen ja hänen kavereidensa tehtävä siivota tämä kaaos -mä en nyt aio tehdä yhtään mitään!!

oonkohan mä ihan hullu ku halusin viel yhen lapsen : / :D ja vois toi äijäki tehä joskus jotai hyödyllistä eikä aina vaan töitä :D :D
 
Eleanor78: Mulle se Neuvola-täti sanoi, että remontin alettua Keravalaiset ei saa enää valita synnytyspaikkaa ollenkaan. Kaikki menevät automaattisesti Hyvinkäälle (paitsi riskisynnyttäjät, jotka Naistenklinikka hoitaa remontinkin aikana). Eli nyt vaan toivon tosi kovasti, että tuo HS:n kirjotus remontin aikataulusta pitää paikkaansa ja remontti alkais tosiaan vasta vuoden päästä! Haluisin niin kovin sinne Naistenklinikalle (tai edes Kättärille) :rolleyes: Olisi tosi kiva saada tästä aiheesta lisätietoa. Kertoisitko sitten tänne, jos kuulet aiheesta jotain! :)



SiSa ja Pikkupulla 10+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa! On väsyttänyt niin mahdottomasti ja toisaalta töiltä en oo myöskään kerenny kirjoittelemaan. Lähinnä tulin vain kirjoittamaan lyhyesti ja jatkamaan sitten lepoa. |O

Harmittaa, kun joutuu odottamaan ensimmäistä ultraa näin pitkään! Vielä olis aikaa vajaat kaksi viikkoa. :/ Tuntuu et aika matelee! Eikä vielä edes tiedä mitään pienestä. :/ Haluisin vaan jotain varmennusta tähän hyvinkin epätodelliseen oloon, siis "mitä raskaanako varmasti"! (vaikka maha onkin lähtenyt jo pyöristymään) Mieskin on samaa mieltä. Luulin, että etenkin raskauden alkupuoliskolla neuvola/ultratahti olisi tiuhempi. Toinen neuvolakin on vasta 19.9.!! No mutta jos jotain hyvääkin, tänään sanoo POKS ja 11 vkoa! :D

Niin ja kaikille tupakoinnin lopettaneille paljon tsemiä! Itsekin sauhuttelin ennen raskautta, mutta nyt ei ole kyllä palanut. Siitä olen ylpeä (vaikka ajoittain toisinaan tekeekin mieli). Nyt tekee lähinnä mieli jotain herrrrkkua! :D Mutta täytyy hillitä. Lenkille sitten levon jälkeen. :)

Hopea ja Alien 11+0
 
iltoja naiset !

täällä vietän itekseen iltaa,esikoinen nukahti jo 6 :D ja mies on viettämässä vikaa iltaa täällä helsingissä,kun ens viikolla muutetaan =) ihanan hiljasta on kotona,löhöön tässä sohvalla,telkkari pauhaa taustalla ja dataan minkä ehdin :D heh

ON päänsärkyä taas ollut ja huonoa oloa myös. huh. juhlittiin tänään esikoisen synttäreitä toistamiseen (eri porukalla tällä kertaa) ja tuli syötyä niin paljo kaikkea hyvää että yök !!

maha kasvaa,ja rinnatkin näköjään.. tajusin tänään että hetkonen,oon saanu tissini takas JEE :cool:

nauttikaahan lauantai-illasta,mie jatkan dataamista :D

sunniee ja vilperi 11+4

ps. ultraan enää kaks yötä !
 

Yhteistyössä