Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Heips!

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista:heart:

Memelisa juu onneksi alkaa näyttää jo vauvamahalta ettei näytä vaan siltä että on lihonu :D

Lare onnea asunnosta:flower:

Syysmama. Mulla on just tuota tunnetta ikävä! Eli se tunne kun oot tehny suuren työn ja tulos on siinä=) Ja jotenki sitä nauttii kun kaikki tulee katsomaan sua ja vauvaa=) Ja haikeus tulee kun kotiin menee, tiiän niin sen tunteen.

Isyyspakkaus: tein tyttöä oottaessa ja laitoin siihen: Isä mukin, isi-supermies paidan, selviytymispakkauksen jossa oli kumihanskat, pyykkipoika, vaippa, tutti, ym vauvan tavaraa. Sitte oli vauvalle iskän-kulta body, opas vauvanhoitoon ym. Sitte oli kortsuja, suklaata ja muuta miehen mieliroinaa. Annoin joululahjaksi miehelle(tyttö synty tammikuussa) oli kyllä ihan mielissään=)

Närästää kyllä, ei vielä niin pahasti kun lopussa mutta kuiten tosi ärsyttävää : /

Äiti tuli meille muutamaksi päiväksi kylään, kyllä on ihanaa kun mummi höösää lasten kanssa:heart: Käy vain noin kerran vuodessa, pitkän välimatkan takia.

Nyt saunaan ja syömään:wave:

Katjuska ja liili 13+1:heart:
 
syysmama: Mulle tuon esikoisen synnytys oli todella hyvä kokemus ja meni paremmin kuin hyvin. Lämmöllä olen sitä muistellut ja toivon saavani vielä kokea saman uudestaan. Sitähän ei voi tietää miten tämä tuleva tulee menemään, mutta toivon sen olevan yhtä sykähdyttävä ja hieno kokemus kuin edellinen. Itse osastolla olosta en välitä, mutta se tunne kun heräsin ensimmäiseen aamuun (tyttö syntyi yöllä) oma vauva paidan alla ja ymmärsin olevani tuon pienen ihmeen äiti, oli jotain niin suurta ettei sitä voi kuvitella jos ei ole itse sitä tunnetta kokenut :heart: Avoimin mielin lähden myöskin tähän seuraavaan synnytykseen, mutten halua ladata siihen liikaa odotuksia, jotta en pety jos kaikki ei menekään kuten elokuvissa :)

ON:
:x :x :x , mutta kyllä tätä taas jaksaa kun näki tänään minkä vuoksi näistä oloista kärsii. Olin niin huonovointinen ja uupunut iltapäivällä, että oli pakko laittaa tyttö pinnikseen ja antaa sinne läjä leluja ja kirjoja. Nukahdin itse samoin tein ja kun heräsin, tyttö nukkui myös tyytyväisenä.

Sipsunen & SV 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Pakko nyt onneani hehkuttaa :heart:
Tänään siis kerrottu myös mummoille ja veljenikin sai tietää :)
Ja vastaanotto on ollu enemmän kuin upea, iloinen yllätys, ensimmäiseltä löytyi tunnlmia laidasta laitaan olinhan 23 silloin...kaikki i ollu ihan niin innoissaan kuin minä...
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
ihania ultrakuulumisia taas monella <3

Meillä juhlat takana ja nyt väsymys valtava -koko pvän ollu sellasta aktiviteettia et nyt ku pysähtyy ni väsymyksen huomaa. huomenna sit MENEN sinne verikokeisiin -pakko!! perjantaihin asti aikaa mut huomenna on vika mahdollinen pvä ku pääsen ilman muksuja sinne, ei onneks ikinä tuu jätettyy mitään viime tippaan...

kiva ku meillä on nyt vaikka mitä herkkuja ku jäi noista juhlista :eek: painonnousua ei voi estää!!!
 
Heipparallaa!

Omia kuulumisia hieman täältä muuton keskeltä :) Muutettiin siis sunnuntaina tähän meidän uuteen omakotitaloon ja kyllä on niin hienoa. Kaikki tosin on hujan hajan, mutta eiköhän ajan kanssa kaikki löydä paikkansa.

Uutena "oireena" muuton yhteydessä hokasin supistelujen. Mulla oli jo edellisessä raskaudessa aika alusta asti kivuttomia suppareita aina ponnistuksen yhteydessä ja nyt taas veti vatsan ihan kovaksi vähän väliä kun nosteli ja kantoi tavaroita. Inha tunne. Joko muilla on vastaavaa? On ehkä enemmänkin uudelleensynnyttäjien oire...

Ja pahoinvointi senkun vaan lisääntyy vaikka eiks sen piti mennä toisinpäin, että alkais pikkuhiljaa helpottamaan. Aaaarrrgggh! En ees pysy laskuissa mukana kuinka monta kertaa olen meinannut yrpätä kauppaan. Joku kerta aloin oikeesti jo etsimään nurkkaa, mihin voisin oksentaa mut onneksi ihmeen kaupalla sain oksun pidettyä sisällä. Ja siis harvoin tarvii oksentaa, mutta oksettaa silti kovasti.

Huomenna vasta eka neuvola, ja viikkoja on kuiteskin joku 10+3. Tai jotain tuollaista. En ole itsekään oikein varma...
 
Ihania ultrakuulumisia taas :heart: onnea kaikille :heart:

joitan onnittelujakin oli mulle vielä tullut kaksosista, kiitos paljon niistä :)

ON: mulla on järkyt kohdunkasvukivut :/ tosi inhottavaa. Ja "harjoitussupistuksia" tulee nyt jo, kun tuntee ihan selvästi miten kohtu menee kivikovaksi ja hetken päästä taas muuttuu normaaliksi. Tossa navan korkeudella aika tarkalleen menee kohtu. Esikoisestakin ne supistukset alkoi kyllä jo rv15. Kivuttomia tietty on. Lantiokipuja myös tosi paljon, ihan kamalan kovia välillä. Siellä vaan raivataan tilaa itteleen, kun 2 kyytiläistä majailee mahassa :)

voisin taas mahakuvaa lisätä tähän loppuun, älkää välittäkö noista mun hirveistä jenkkakahvoista.. Pari kiloa oon ihan varmasti saanu tässä viime viikkojen aikana itelleni kun tuntuu että paisun jokapuolelta :D napakorukin tosi kivasti törröttää kun napa itessään jo pullistelee ulospäin.



tänään aamupäivästä napattu kuva, ettei liiemmin oo turvotuksiakaan vielä. Koiruuskin päässy kuvaan näköjään :D

jende & murut 12+4

*muoks* nyt se maha on jo isompi kuin takamus, eli kasvua on tapahtunut :D pari viikkoa sitten ei vielä ollu asiat näin päin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heip!Vieläkö mahtuis yks maalisvauvaa odottava mukaan? :D Laskettuaika on 8.3 ja ensimmäinen vauveli tulossa :) Oon tosi kova stressaamaan ihan kaikesta ja tän alkuraskauden oon ollu ihan hermoheikko,moneen viikkoon ei oo tullu nukuttuakaan juuri ollenkaan ku pitää miettiä kaikkia asioita ja lopputuloshan on se että lopuksi käy niin ylikierroksilla että ei pysty rentoutua :headwall: Mulla oli alkuvuodesta keskeytynyt keskenmeno rv 6-7 ja sen takia oon nyt sitte panikoinu niin lujaa...Oon käynyt rv8 yksityisellä ultrassa ja kaks viikkoa sitten ekalla neuvola käynnillä ultrattiin myös.Tänään olin np-ultrassa ja sikiöllä oli vieläkin kaikki hyvin! :heart: Nyt päätin että murehtiminen saa loppua ja alan iloita tästä asiasta!Muutenkin kolahti oikeen kunnolla kun näki sen pikkusen liikkuvan ja jopa moikkaavan pienellä kädellään!(Siitä saatiin napattua kuvakin) ja viikkoja alkaa olemaan jo sen verran että uskaltaa ruveta luottamaan pikku hiljaa että jospa sen nyytin saa tosiaan syliin asti :) Ultran tehnyt kätilö oli kyllä tosi ammatti taitoinen!Sauva vaan viuhu kädes kun se esitteli ja selitti kaikki tarkasti ja tuntu niinku olisin seurannut jotaki esitelmää seinällä olevalta isolta näytöltä siinä mukavasti makoillessani :D
Täälä oli muka niin hirveesti kaikkia juttuja mitä piti kommentoida,mutta nyt kun keskityin tähän omaan napaan niin unohdin kaikki :confused: No jokatapauksessa toivotan kaikille Victorian kanssa samaan aikaan odottaville paljon onnea!
Kerttu 12+5 (Ultran mukaan 13+0)
 
mä en kestä. toi Jendden masu on niiiiin ihana !! :heart:

ON:
kohdunkasvukipuja täälläki,ja kivuttomia supistuksia,aina aamuisin varsinkin !
huono olo alkaa väistyä,mut jos ei aamulla heti syö niin oksu tulee :(
iskias kipu senkun pahenee,tuskaa vaihtaa kylkeä yöllä,ja pidempi kävelymatka laittaa kyyneleet silmiin. huoh

kaiken lisäksi ollaan pojan kanssa molemmat flunssassa,oi kuinka ihanaa. kunpa pian loppus tää niistäminen !

sunniee ja vilperi 13+1
 
Ihania masukuvia ja ultrakuulumisia :) Pitää itekkin laittaa perjantaina ultran jälkeen asukista ja mahasta kuva.

Tervetuloa Kerttu83 :)

Onnea laretzkille ja olivelle uusista asunnoista :)

Ihanan masuasukin nimen antoivat minnarunin lapset :)

Tänne tullu taas niin hirmusti tekstiä etten kyllä muista mitä pitikään kommentoida :D

Migreeni ikävä kyllä vaivaa..viimiseiset 2 päivää mennyt 1g panadolia 2-3 kertaan päivässä kun vetää olon niin hirveäksi, mutta eipä nuista paljon apua ole kun se päälle iskee :( yritän kuitenki ennakoida. Niskajumi ei ainakaan auta yhtään.. En haluais ottaa lääkettä, mutta pakko. Onneks mulla on ainakin tähän asti ollut migreeniä harvakseltaan että jospa tää kohta helpottas.

Anoppi mielenkiintoinen ihminen. Teennäinen, itsekeskeinen ja hysteerinen sairauksistaan. Eli ei tulla oikeen juttuun mutta toimeen joten kuten kun nyt on lopettanut kotimme/lapsen hoitamisen/elämämme arvostelun.

Isyyspakkaus tuskin, oon laiska tuollaisen suhteen ja kun tiedän ettei mies oikeen arvostaiskaan sitä niin mitä turhaan.

Ruuat maalaisjärjellä mennään :) kalaa en syö muutenkaan ollenkaan kun oon allerginen.
Pitäisi kyllä syyä enemmän marjoja ja hedelmiä.

H&mörrykkä 13+3

Muoks. jos joku miettiin että hankkisi britaxin tuplat niin suosittelen :) ehkei lyhyelle työntäjälle ole hyvät kun kuomu on korkealla, mutta itselle (173cm) on ok. Suht isot on, leveät takaa ja kapeat edestä, hyvin pyörivät kaupassa. Matkaratasmaiset eli kennorenkailla ei niin tasaista kyytiä ole luvassa:) Hieman raskaat työntää kun lapsi istuu yläistuimella sillä paino tulee niin eturenkaille.
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa kerttu. ihanaa että uusiakin vielä löytyy.

omaa napaa: tänään suuri päivä ja ultra muutaman tunnin kuluttua. miehen kanssa sinne kaksin suunnataan. mietin kyllä kovasti tytön mukaan ottoa, kun pääsee koulusta jo 12 ja ultra on klo 13. täytyy vielä miehen kanssa jutella et otetaanko mukaan vai vasta rakenne ultraan. haluaisin tässä ultrassa varmistaa että kaikki kunnossa ja varjella likkaa että on varmasti hienosti ennen kun sille alkaa sisarustaan esitellä. täällä monella upeita ultra ja maha kuvia.

eilen illalla maatessani tunsin pieniä muljahduksia masussa. viikkoja kuitenkin niin vähän että skeptikko nosti päätään että ruuan sulatus vaivaa, mutta muljahdukset samanlaisia mitä tytöstä tunsin, tosin vasta rv17.

lare ja olive onnea uuteen kotiin :flower:

itse en siedä synytys ohjelmia tällä hetkellä katsoa. heti vaihtuu kanava jos joku synnyttämään alkaa. itselläni hyvä synnytys esikoisesta kaikki meni hienosti, repesin, mut eipä se haittannut ja muutenkin pelkkää hyvää omasta synnytyksestä voin kertoa, kesti tosin 11h ei tuntunut niin pitkältä ajalta (ajan taju katosi kokonaan) mutta nyt kammoan katsella synnytys ohjelmia. jotenkin aivan kamalia mielestäni. ei ymmärrä itseään. onko omasta niin ruusuiset mielikuvat jäänyt että en sitä mielikuvaa halua särkeä. synnytys ei kyllä pelotakkaan.

jenddellä nätti masu. omakin alkaa olla raskaana olevan näköinen eikä enää lihavan näköinen. ja tuntuu raskaana olevan massulta, kun takin taskuun kädet laittaa niin vauva maha, ei voi erehtyä. kyllä äitikin tuossa kommetoi että hurjaa vauhtia on masu kasvanut. painoa ei silti kuin 2-3kg ja kaikki mahaa. housuista päätellen pylly pysynyt saman kokoisena :p.

meillä taitaa jo koko tuttava piiri tietää vauvasta ja osa naapureista (tuo esikoinen ohi mennessää kertonut)
 
mesisa meillä ainakin lukee tossa ultra-kutsu lapussa et lapsia ei oteta tutkimukseen mukaan...

hayley isyyspakkaus asiaan täys peesi! :)

kerttu tervetuloa :hug:

ON: Mä oon nyt pari päivää eläny ilman rannekkeita ja pientä ällötystä lukuunottamatta ei oo pahoinvointia ollu, josko se alkais menee ohi... hope... päänsärky kyl haittaa elämää päivittäin mut mielummin se ku oksetus! Ja mä kävin tänään verikokeissa!!!! Vähä oon pro ku sain ees yhen asian hoidettuu ajoissa :D :D

Mua ahdistaa poikien hoitoon meno ihan tajuttomasti, ne alottaa nyt syyskuun alusta, muuten siinä ois mitään ongelmaa mut tohon mieheen ei voi luottaa tippaakaan et se hakee ne ajoissa, ku sillä ei jotenkin mee päähän et jos hoitoaika loppuu klo 17 -se ei tarkota 17.30 tai 18 tai tai tai , vaan viimeistään klo 17 pennut on oltava sieltä ulkona! ja muutenkin mun tarvi organisoida koko kuvio, tyyliin soittaa että tiedäthän klo on 16.30- sun tarvis olla nyt jo menossa, ja se onkin tosi helppoo ku tarvis itekin töissä käydä. Muutenkin jotenki tosi uskomaton ton ajatusmaailma aina välillä -jotenkin se kuvittelee et kaikki pyörii sen navan ympärillä (vissii äitiltään opittua...) ja jos se nyt ei esim. ehdi hakee muksuja viideltä ni ei se haittaa -kyllä ne siellä odottaa -mitä väliä hoitajien työajasta. mut joo, ei ois ku pari kk:ta, kai se menee..
 
Onnea ultraan Mesisa! Jorvissa ei ainakaan saa ottaa lapsia mukaan mihinkään ultraan, yhden aikuisen sai ottaa.

Tervetuloa mukaan Kerttu!

Olivelle onnea uuteen kotiin :flower:

Isyyspakkausta en tehnyt esikoisesta, enkä aio nytkään tehdä. Meille riittää äitiyspakkaus ja sen penkominen yhdessä.

Ihania masuja teillä. Omakin maha alkaa näyttää siltä, että vauva siellä on kasvamassa. Avoneuvolan tätikin totesi mahan jo näkyvän. Nyt sitä ei onneksi tarvitse enää peitellä. Tähän asti olen piiloillut vaunujen takana, kun olen naapureiden kanssa törmännyt :D

Töihin kertomisesta: Olin päättänyt heti ultran jälkeen soittaa esimiehelle, mutta nyt jänistin ja päätin soittaa vasta kun veriseulan tulokset on saatu. Jos siis tulee sieltä hyviä uutisia. Ensivuoden alusta oli siis alunperin tarkoitus palata töiden pariin.

Omassa olossa ei muutoksia, sitä samaa oksetusta vaan...

Sipsunen & SV 11+5 :heart:
 
sunni
Tervetuloa Kerttu :wave:


Onnea ultraan Mesisa ! :)


Kehvetti kun harmittaa,mulla oisi ollut neuvola EILEN. Löysin tänään kesän aikaisen kalenterin ja ajattelin raskauskuulumisia päivittää siihen kalenteriin,kun sitten siitä löysin merkinnän että tänään neuvola klo 14, no soittamaan että voisko ajan siirtää kun tänään ei käy, niin se oliskin ollu eilen :/ No seuraava yritys ensi viikolla sitten.

Vitsit miten pelottavan hyvä olo ollut nyt viime aikoina, ei voi valittaa mistään :) jeeeh :)


Onnea kaikille ketkä saaneet hyviä ultrakuulumisia


Minä taidan nyt hävitä, halua vaihtaa nimimerkin..mutta vielä palaan riesoiksenne...


Sunni & Rusinapulla 13+1/2
 
Ihanaa, paljon pikkusia jo ultrattu! Onnea! :flower:

pikkumökö, eli siilaisella on kaikki ultraajat lomilla, niin mennään ihan keskussairaalaan. Oikeestaan täytyy sanoo, että "pelottaa", kun ei aina oikein varmaks voi sanoo, että millä mielellä ne ultraajat (lääkärit, hoitajat jne. yms.) mahtaa olla.. :D Sellaset jäykkikset saa miun niskakarvat pystyyn! :D Kuis? Oisko siulla joitain kokemuksia kertoa.. Toivottavasti pelkästään hyviä! :xmas: Tosiaan meillä on huomenna se ultra :heart: :eek:

Isyyspakkaus Siis tää on tällainen odottajien "lahja" omalla miehelle lapsen syntymän johdosta?! Kuulostaa ihanalta ajatukselta :heart: taidanpa koota, kun itse asiassa oon jo kaupoissa vähän miettinykin asiaa, et oisko jotain "isä-tavaraa" kaupan.. ;) Isukki on innoissaan. :kiss:

Miulla on tehny mustikoita mieli hurjasti, ja nyt sitten viime päivinä oon saanu täytettyä tän mieliteon 2x. Tänä aamuna soin annoksen kaurapuuroa SUUREN mustikkamäärän kera (ja siihen ne mustikat sitten loppukin)! :saint: ah, jotain hyvää vauvallekin. :heart: ..Ja mieliteoista vielä sen verran, että sen kummemmin ei oo kuitenkaan mikään minuu erityisesti houkuttanu. Miulla nää raskausoireet on kyllä ihan minimissä. :O Ikävää, että Sipsunen siulla on vielä pahoinvointia :( Mutta kyllähän se siitä helpottaa, luin neuvolakalenterista, että rv13 tienoilla yleensä pahoinvointi alkais helpottamaan. =)

Kauniin sateisen päivän jatketta kaikille! :heart:

Hopea ja Alien 12+4
 
Onnea Jendde kaksosista! Ja onnittelut kaikille ultrakuulumisista!

Tässä nyt vain pikaisesti omaa napaa, rasittaa niin paljon. Olin päättänyt kertoa töissä heti nt-ultran jälkeen, koska ensi vuoden suunnitelmia tehdään jo täydellä tohinalla. Jotenkin en vaan saa avattua suutani ja nyt avaisin sitä vielä vähemmän. Ihmettelin jo, kun olo on niin hyvä ja raskausoireet melkein poissa. No, tänään tuli sitten kunnolla tumman punaista verta...joten ei varmaan hetkeen tule vielä mitään sanottuakaaan.

Koska olin tässä samassa tilanteessa lähes päivälleen samoilla viikoilla viime raskaudessa (joka siis päättyi onnellisesti), en ole oikeastaan vielä paniikissa, ainoastaan pettynyt. Taas tätä. Raskausoireet kätilön mukaan helpottuvat tähän aikaan myös. Joten ei auta muuta kuin odotella, seuraava neuvola vasta reilun kolmen viikon päästä. Epätietoisuus se vasta raatavaa onkin.
 
hopea aattelin vaan ku mä kävin siilaisella viime viikolla ultrassa ja se lääkäri oli hieman hmm...erikoinen.. ni mietin et sekö ottaa vastaan?? ku mut siis laitettiin sen käynnin jälkeen np-ultraan saikulle ni aattelin et mikä sulla kohtalo :) Ja joo, siellä on vähä näitä tuuliviirejä -viime raskaudessa mun piti mennä otattaa vauvan sydänäänikäyrää ni yks kätilö alko mulle äksyy et oonko käyny jo antaa pissanäytteen ku se kuuluu joka kerta antaa.. olin vaan sillee et anteeks mut kukaan ei ole mulle kertonu mulle mitään tollasesta. "no kuule kyl se pitäs tietää! sitä kun loppuraskaudessa seurataan tiiviisti." olin edellisenä päivänä käyny neuvolassa ja se oli ihan puhas.

nyt jos vähän vaikka täytekakkua :p

pikkumökö + edelleen nimetön ötökkä!!!! tosin toi 4v sanoo et se on Paavo-Pesusieni (kaikkien muksujen nimet on väliviivalla...) 11+ 4
 
Ps. Niin, olihan täällä puhetta synnytyksestä myös. Miulla on hirveet pelot synnytystä kohtaan :/ Jospa niistä pääsis tämän raskauden aikana eroon, kun on muutenkin mennyt toistaseks vielä näinkin hyvin. Mutta tosiaan noi kaikki synnäri/vauva -ohjelmat on vihonviimeisiä, joita kannattaa kattella, irvessä ja itkukurkussa niitä kattoo. :')

Eleanor78, mutta etkö pääsis aikaisempaan tarkistukseen tuon vuodon takia? Ei tarvitsisi itseään raastaa, kolme viikkoa on kuitenkin suhteellisen pitkä aika näissä asioissa. :p Jaksamisia! :flower:
 
pikkumökö No siis jos ne odottaa, että jotain TULISI TIETÄÄ, niin mie en kyllä vaan tiiä (psst miulle ei sanottu mitään pissasta, noh, jos meen varalta täydellä rakolla :D). Ja silläkin vois tietysti olla jotain merkitystä, että tää on tosiaan miun esikoinen ja en oo aikasemminkaan seuraillu kenenkään raskautta läheltä. :p Voivoi, toivottavasti ei tuu tuollasia pahapäiväisiä vastaan, kun muuten tulee kyllä pahamieli hurrr : / No mutta huomenna se sit nähdään! =)
 
hopea mä kans siirryin rv 35 alkaen vasta joensuuhun kun sillon muutettiin tänne, et ei todellakaan ollu tietoo mistään. Enkä saanu ees mitään lappuja ku mulle soitettiin se aikaki loppuraskauden ultraan ku ei ollu viel posti käännetty. Ekan oon tehny joensuussa mut siitä oli yli 8v aikaa. Ja lääkärit on ollu yhtä poikkeusta lukuunottamatta vähä sanaisia, vanhempia miehiä..ton ipanan kokoa tarkistanu lääkäri oli mukava nainen(oli kasvanu liian vähän ni kontrolloitiin.) ja ultraavat kätilöt on ollu tosi kivoja. Eikä siellä nyt onneks kauaa tarvii olla jos sattuu vähä lekapää vastaan :D :D Ja kyllä ne yleensä ainakin hommasa on osannu. Tsemppiä ultraan!! Mä tuun sit viikon perässä :)
 
pikkumökö "vähäsanaisia, vanhempia miehiä".., mmm kuulostaa kerrassaan ihanalta :D Kiitos tsempeistä, eiköhän me hengissä selvitä kaikesta ja kaikista huolimatta! :D Hehe, niimpä muuten onkin tarkalleen viikko eroa meillä! :) Jospa me sit siellä kaupoissa ja synnärillä törmätään!! :LOL: ;)
 

Yhteistyössä