Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

töissä kertomisesta, mä olin myös kuvitellut että ultran jälkeen kuulutan sitten kaikille vihdoinkin, mutta nyt mulla ei yhtäkkiä olekaan mitään tarvetta kertoa. Muutama tietää, mutta muut saa vielä hetken ainakin odottaa.

BB, mä olen katsonut kaikki kaudet, mutta nyt tekee tiukkaa kun edelleen väsyttää niin että viimeistään klo 22 olen jo nukkumassa. 24/7 en kyllä ole hankkinut ekan kauden jälkeen.

(.) Edelleen on huonoa oloa iltaisin. Eikös sen jo pitäisi loppua, ja nyt pitäisi alkaa se "energinen ja ihana" keskiraskausaika. Sellainen olis kiva vaihteeksi. Kohta on lääkärineuvola, sen jälkeen ei varmaan tapahdukaan pitkään aikaan mitään.

Imoen & Mantti 12+1

Onnea taas kaikille ultranäkymistä! :heart:
 
Hopea Ajattelin nyt odottaa hetken, miten tilanne kehittyy ja sitten kun hermo ei enää kestä, meen päivystykseen :). Viime kerralla lähete hoitui ongelmitta terveyskeskuslääkärin kautta.

Eleanor 13+1 (kaikesta huolimatta)
 
Moikka!

Ensinnäkin kaikille ultrassa käyneille onnea ihanista ultrauutisista! :)

Tervetuloa myös Kertulle!

Jenden masu on kyllä jo hieno! :) ja onnea muuten kaksosista!

Tsemppiä Eleanor78! Toivottavasti pääsisit aiemmin selvittämään tilannetta ja toivon hirmuisesti, että pikkuisella on kaikki hyvin!
Mua on itseasiassa tällä viikolla pelottanut, että onko kaikki kunnossa, kun pahoinvointi on poistunut melkein kokonaan... Vaikka tiedän kyllä, että se voikin poistua näillä viikoilla, mutta silti on pelko välillä pepussa! Kaikkea muutakin stressiä pukkaa nyt päälle, joka ei ole hyvä juttu! Mulla on nyt ollut taas pitkän tauon jälkeen "menkkakipuja", mutta kaipa ne liittyy vaan kohdun kasvuun... Jos yrittää ajatella positiivisesti!!!

Isyyspakkauksesta sen verran, että aion koota sellaisen! Haluaisin koota sen vaikka heti ja antaakin heti, mutta ehkä pitäisi pistää vielä jäitä hattuun! On varmaan vähän turhan aikaista. Täytyy vielä miettiä mitä kaikkea haluaisin siihen laittaa...

Sateisin terveisin!
Olivia ja pieni 13+6 (huomenna poksuu!)
 
Moi!

Piti tulla hehkuttaan että vihdoinkin sain ne sydänäänet kuulumaan dopplerilla! :heart: Joitain iloa onneksi ku viime päivät oon surrut ystävän puolesta. Tehtiin ystävän kans melkeinpä yhtäaikaa positiiviset raskaustestit ja ollaan odotettu onnellisina yhdessä ja jaettu kokemuksia keskenämme. Nyt alkuviikosta ystäväni sai keskenmenon kohtutulehduksen takia (rv15) ja on ollut aika heikossa kunnossa :'( Tulee kyllä kuntoon mutta koville ottaa. itsekki vaan itkeny pari päivää ku on tuntunut niin pahalta hänen puolesta, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Varmaan niin hormoonipöllyissä että itkettää niin helposti muutenki.

Sori nyt tuli vaan omaa napaa mutta pyörii niin paljon ajatuksia päässä että ei pysty keskittyyn mihinkään. Pidetään nyt me kaikki ne pienet kyydissä! :heart:

MM-11 12+4
 
Viimeksi muokattu:
BB: Yhden kauden olen aikoinaan katsonut, mutta en sen jälkeen yhtään. Muusta mediasta olen kyllä sitten uteliaisuuttani käynyt urkkimassa välillä juttuja ja juoruja.

Eleanorille tsemppiä vuodon kanssa. Toivottavasti on tälläkin kertaa harmitonta.

Imoen: Mulle kanssa tuli tunne etten koe tarvetta kuuluttaa tästä ympäriinsä, vaikka muuta olin kuvitellut. Kahdelle läheisimmälle ystävälle, jotka jo tiesivätkin, laitoin vaan viestin että kaikki oli ok. Muille ei nyt huvitakaan kertoa, joten mitäpä sitä hätäilemään. Vatsaa en enää aio kuitenkaan peitellä. Töihin kait on pakko ilmoitella sitten parin viikon päästä, etteivät turhaan mulle pidä paikkaa.
 
ultrassa käyty.
kaikki hyvin ja pikkunen liikkui tosi paljon. esitteli itseensä joka puolelta. nt 1.4 ja pää-perä mitta 5.7. iso jässikkä jo!! ihana ultraaja :heart: vastasi viikkojaan 12+2. eli kaikki pysyy samana.

mulla varattiin ultra aika jo kun soitin neuvolasta ekaa aikaa itselleni. niin ei mitään lappuja tai ultra kutsuja tullut. mies oli työkaverinsa kanssa aiheesta jutellut ja työkaverin sisko oli lastaan yrittänyt ultraan viedä eikä ollut lapsi päässyt mukaan. olihan siellä ultrapaikassa lappuja joka puolella ja kun ultraajalta sitä kysyin niin, hänen mielestään ei lapsen paikka, kun voi löytyä jotain yllättävää ja oli sillä ollut pikkusia siellä jotka olivat kilpaa vedelleet johtoja seinistä :rolleyes: mutta totes että lapsen iästä paljon kiinni. saanyt vaan kattella esikko kuvia. rakenen ultra varattiin nyt viikolle 20.

MM-11 jaksamisia :hug:

eleanor tsemppiä :hug:

BB olis tarkotus koosteet seurata, joka vuosi en ole innolla katsonut. riippuu niin mikä meno talossa. 24/7 ei tarkotusta ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

BB koosteet tulee katsottua, jos muistaa

Synnytys Olen ollut tukena kun kummityttöni syntyi, joten en pelkää synnytystä vaikka ensikertalainen olenkin. Tiedän kuinka ihana tunne jo vierestä katsoneena tulee kun saa pienen syliin :heart: sen tunteen vuoksi olen kyllä valmis kärsimään kaikki kivut ja tuskat.

Onko muut miettineet vielä synnytysasentoja/ kipulääkitystä?
Mä ajattelin etten ainakaan epiduraalia ottaisi ja mielelläni synnyttäisin jotenkin pystyasennossa, kuin makuultani..

Viime yö menikin sitten itkiessä jonka jälkeen iski kamalat mahakivut, mutta onneksi vain ruuansulatus ongelmia.. Nyt tuntuu että kyllä me sittenkin pärjätään pienen syntymänkin jälkeen, vaikka en tiedä tuleeko musta ikinä hyvää äitiä..

jos joku miettii, miksi oon antanut käpy nimen maha-asukille, niin se johtuu ihan että rakastan kuusen tuoksua. Kun mietin että mahassani kasvaa jotain ensimmäisen kerran, näin mielessäni ihanan juuri kuuseen muodostuneen vihreän kävyn, joka tuoksuu niiiiiin hyvälle :)
Miten muut ovat nimet keksineet?

Meillä on kyllä jo valmiina päätetty etunimetkin sekä tytölle, että pojalle :D

hepuhi:heart:käpy 12+4
 
Aika monella muutes noita mahakrappeja itsenikin mukaan lukien. Itellä kun vatsa ei jotenkin toimi ja on ummessa niin vatsa kramppailee,.... ikävä vaiva, kai se tässä vaiheessa jotenkin painaa johonkin suolenpätkään...:confused:;;; mietin että kun tässä tarpeeksi kauan ummetellaan niin voi sitä synnytys päivää ;), kun se suoli vihdoin tyhjenee sinne synnärin pöydälle...:p

Jee BB alkaa !!
 
Luotetaan siihen, että pienellä kaikki hyvin Eleanor ! Jaksuja:hug:

BB: Tää kattoo ainakii miehensä kaa ! Koukuttava ohjelma :D

Synnytyksestä: Aion vaatia epiduraalia+kaikkee muutakin mitä vain mahdollista saada. Ilokaasuakin haluan vaikkei siitä apuja olekkaan, saapahan sentää humalaisen olon ja on jotain, mihin keskittyä kivun keskellä. Ponnistus-vaiheessa olisi myöskin mukava, jos olisi jotain puudutetta ees vähän jeesaamassa. On meinaan tuskaa, kun epiduraali lakkaa vaikuttamasta ennen kyseistä vaihetta ja etenkin kun ponnistus kesti sen 1h14min ja lopulta imukupilla ulos. Joo, ei mitään
tarvetta kokeilla kestäskö ilman puudutteita :D Asennoista oon kokeillu viime synnytyksessä about kaikkia ja kaikki tuntuivat pahalle. Oon päättänyt etten suunnittele mitään, mennään sitten fiilisten
mukaan :D Ja kyllä, mie suorastaan hihkuin, kun käytiin polilla ultrassa, en malta oottaa että pääsee
synnyttään ! :heart:

MM: Onnea sydänäänistä ! :heart: Ja muille onnea hyvistä ultra-kuulumisista ! :flower:

Masukin nimestä: Tosi persoonaton nimi meijen pikkukaverilla, hää kuitenkin on meijen
muwu.. Toisinaa hää on myös vauski.. :)

Nyt meikkiä naamariin, lähetää kattoo yhtä asuntoo klo 17.55. Ja illalla lettuja kera mansikkahillon
ja kermavaahdon, nams ! :p

cherrrye ja muwu 12+4
 
Näitä ihania ultrakuulumista ihan satelee :heart: onnea taas!

bb:tä en seuraa :D Ei vaan oo mun juttu.

Synnytys pelkoja on ekasta synnytyksestä jäänyt. Mutta kyllä ihan hyvin pystyisin silti synnyttämään vielä, tosi kyllä mä luulen että ne pelot täytyisi käsitellä jossain ensin. Katsoo nyt millä tavalla nää vauvat otetaan ulos, mutta jos alakautta synnytän niin meinasin ainakin kokeilla ilman epiduraalia, kun ei siitä viime kerrallakaan mitään erityisen kehuttavaa apua ollut mulle. Toki se auttoi hyvin sen ehkä tunnin, mutta ei sitten niinä viimeisinä, eli pahimpina tunteina lähes ollenkaan. Ilokaasu on ihan hyvä apu, mutta ei sekään hirveesti siinä loppuvaiheessa hetkauta :p helppohan se nyt on puhua että "JOO synnytän ilman kivunlievitystä" kun ei sitä kivun voimakuutta pysty ollenkaan muistamaan enää :D Mutta siksi mä sanonkin, että _yritän_ ilman epiduraalia, saa nähä mitkä on fiilikset sitten ite synnytyksessä :p

jende & murut 12+5
 
synnytyksestä en ees mieti etukäteen -menee kuitenki suunnitelmat viduiks sit :D Mut ilokaasuu en ota -ekassa oksensin sen jälkeen ni jäi niin huono fiilis et en ees haluu kokeilla sitä enää. Sit sain ekassa epiduraalin joka oli kyllä ihan taivas. Tokassa sain spinaalin -joka myös ihan huippu juttu (lyhempi vaikutteinen kun epiduraali -suositellaan uudelleen synnyttäjille) ja kolmannen aikaan en sit ehtiny saamaan yhtään mitään.
Ja kaikki oon synnyttäny puoli-istuvassa asennossa.

nimi masukilla mä oon jotenkin nyt ihastunu tohon paavo-pesusieneen vaikka se aluks tuntuki vähä oudolta :)

kertomisesta mulle tullu kans tunne ettei haluu ees puhuu kellekkään -ei tahdo et kukaan vie mun salaisuutta :) ja jotenki mä tiedän et alkaa se sellanen selän takana puhuminen siitä et onko vahinko ku kuitenki toi ikäero jää noinkin pieneks ja kaikki kun ei voi ymmärtää et jotku haluu pienellä ikäerolla tms.
 
KOHDUNKASVUKIVUT Täällä ei kyllä mitään muksahduksia, kuplintaa tai supistuksia oo tuntunut, mutta välillä tuntuu niinku tuo kohtu kasvais :D Sillain et se venyy vähän aina liitoksistaan :)

Jendde[/B Meilläkin sakemanni! Ja sun massu on ihan ihana :)

SYNNYTYSOHJELMAT Katon!! :) Varsinkin faktan synnytyssairaalaa :)

SYNNYTYS Mää en jotenki osaa pelätä synnytystä tai se kipuja.. Tuntuu niin luonnolliselle ja innolla odotan, et pääsee synnyttään ja saa oman nyytin syliin :heart: Mieli on ihan levollinen tän asian suhteen.

BB Voin katsoa ja varmaan jonkin verran seurailen, mutta ei ole mikään pakkomielle enkä ehdottomasti 24/7 ota!

Täällä paras Kun ennen juhannusta soitin hänet meille katsomaan raskaustestiäni, niin hän oli tehnyt testin jo edeltävänä iltana, mutta ei silloin puhunut mitään! Nyt äskön kävi kahvilla ja näytti ultrakuvaa :) La:t siis ihan samaan aikaan (jos multa ois menkkojen mukaan laskettu la niin se olis 23.2, mutta kun minulta laskettiin se hedelmöityspäivästä joten la 2.3) Oli kyllä uutinen! Täällä tuntuu että vauva asia pyörii mielessä 24/7 ja haluankin ajatella vauvaa :) Pitäis äkkiä saada shoppailla ja ostaa kaikkea vauvalle. Tahtoisin myös et menis muutama viikko eteenpäin ja maha alkais kunnolla kasvaa!

kn&murunen 13+5
 
Mietin tuota vesisynnytystä. Jotenkin se tuntuu miusta mahottoman rauhottavalta ajatukselta, tai ainakin rauhottavammalta kuin muut. Mutta en tiiä, onko se mahollista täällä Joensuussa. Ja luulen kyllä, et tartun epuduraaliin, mikäli se on vaan mahollista antaa.

Tokihan en miekään malttais odottaa, että saa pikkusen sit syliin :heart:, mutta kaikki muu sitä ennen vaan jotenkin saa varuilleni, ja se ei ole se kipu niinkään, mikä pelottaa, vaan kaikki mahdolliset komplikaatiot ymsyms. mitä voikaan tulla. Jos kipu olis se ainut niin helpollahan sitä tän pelon suhteen pääsiskin! :D
 
Mesisa Kiitos :heart:

Nyt ois eka ostos vauvalle tehty :heart: Oli ihan pakko ostaa se Tutan pöllöbody, se on niiiin söpö :)

Kertomisesta Sillon ku jotain kavereita nähdään niin silloin yleensä kerrotaan että on vauva tulossa. Tutuille ja työkavereille kerron jos kysytään, mutta en ite ala tuomaan asiaa esille. Mahasta kyllä näkee että raskaana ollaan mut vielä ei oo kukaan työkavereista uskaltanu kysyä :D

Synnytyksestä En oo miettiny yhtään vielä synnytystä! Tuntuu jotenki kaukaiselta asialta vielä. Ja niin oudolta ku ei oo minkäänlaista käsitystä minkälaista se vois olla. Mutta eiköhän sitäki vielä kerkee stressata monet kerrat :D Ja niinku Pikkumökö sanoiki et jos hirveesti etukäteen miettii niin menee kuitenki viduiks, niin jos aatteliski että viduikshan se menee niin eiks sen sillon pitäis sujua kuin unelma? :D

BB Työajat vähä semmoset että tuskinpa tulee katottua muuta ku joskus viikonloppuisin. Aamuvuoroon ku on meno niin herätys on neljän jälkeen aamulla niin pakko yrittää mennä jo kahdeksan maissa sänkyyn. Iltavuoroviikolla kerkee kattoo ehkä vartin lopusta.

Masukin nimi Oon hirveesti koittanu miettiä jotain kivaa nimeä masukille, mut jos keksin jotain niin sitä ei kuitenkaan osaa "puhutella" sillä nimellä. Sillon ku kävin ihan ekassa ultrassa niin sanoin sillon äidille ja anopille että siellä oli semmonen 4 millinen möllykkä, ja tuo Möllykkä on sit vähä jääny nimeksi, mut en oo täällä viitsiny sillä nimellä sitä kutsua ku se on jo käytössä jollain, muistaakseni Lorettalla. Jännä homma että muitten vauvoille keksii kyllä hirveesti kaikkia tekonimiä mut omalle ei :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea mesisa ihanista ultrauutisista ja MM-11 sydänäänistä :flower: :heart:

Masukin nimi: SV = Sisko/Veli meidän tytölle. Sopii jotenkin meidän suuhun puhua äsveestä :)

Synnytys: Avoimin mielin menen ja otan vastaan sen mitä tulee, muutakaan en voi. Kivunlievitykseksi toivon epiduraalia tai spinaalia. Esikoiselta epiduraali toimi kuin unelma. Vei kivun terävimmän kärjen, mutta säilytti tuntoa riittävästi ponnistusta varten. Ponnistus kesti 9 minuuttia, että helpolla pääsin. Ilokaasua jos käytän, niin voisin yrittää tällä kertaa vähän maltillisemmin ettei menisi pää ihan täysin sekaisin. Esikoisen ponnistin puoli istuvassa asennossa ja se tuntui sillä hetkellä hyvältä. Katsotaan miten tämä seuraava sitten saatetaan maailmaan, eli tilanteen mukaan mennään sitten.

Oksettaa taas vaihteeksi. Ei auta kuinmennä maaten...

Sipsunen & SV 11+5
 
Heippa kaikille!

Tulen vaan sen verra ilmoittamaan itsestäni että täällä ollaan, ja kaikki on ainakin toistaiseksi mennyt hyvin :wave: Lähes joka päivä olen lukenut teidän juttuja. Kirjoitatte niin paljon ettei perässä pysy :D
Itse en ole jaksanut hirveästi kommenoida, väsyttää ja väsyttää aina vaan. Sit on kaikki hääjärjestelyt yms. menossa niin ei ole edes kerennyt tänne muutakun lukemaan.

Epa ja Töpsykkä 10+3 (jo viikko 11 menossa), ensi viikolla np-ultra.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Heippa naiset!
Ihania ultrakuulumisia monella taas! Hurjasti onnea! :flower:
Mulla olis np-ultra huomenaamulla. Hui, hiukan jänskättää..Tulen sitten huomenissa kertomaan miten meni.
Mulla on vähän samat fiilikset ku Epa_88:lla eli väsyttää vaan hurjasti, eikä sen takia oo tännekään jaksanut paljon kirjottaa, vaikka oon kaikki teidän jutut lukenutkin. Meilläkin hääjärjestelyjä tehty tänään, vaikka häät vasta ens kesänä. Varasin siis ajat kampaukseen ja meikkiin. Onneksi varasin ajoissa, sillä kampaaja ja meikkaaja ovat kaupungin parhaat ja jo nyt oli ens kesälle varauksia. Onneksi kuitenkin meidän päivälle oli vielä varaa valita aikoja. :) Milloin teillä Epa_88 on suuri päivä?
Nyt nukkumaan niin jaksaa kaheksaksi ultraan. Toisaalta saankohan unta ollenkaan..
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
synnytys mun eka synnytys oli tosi pitkä (47tuntia) ja todella kivulias. ponnistin luomuna ja sekin kesti 34min.. huh. jäi tosi pahat traumat,vieläkun poika kiidätettiin hengittämättömyyden takia äkkiä vauvojen osastolle "elvytettäväksi". mutta nyt kun aikaa siitä on kulunut vuosi,odotan jo INNOLLA,että pääsen taas synnyttään :) se kipu on niin kova et sen unohtaa,ja ei osaa taas pelätä sitä :D

tämän masuasukin nimi tuli ihan siitä,kun veljensä on nimeltään Valtteri,joten Vilperi tuntui sopivalta :D

BB mä en voi ymmärtää,en oo ikinä kattonu,enkä meinaa nytkää :D mun mielestä turhin tositv sarja IKINÄ..

onnea kaikille jotka ultrasta saanut ihania uutisia,ja myös niille jotka ovat kuulleet sydämenääniä =)

hyvin nukutun yön jälkeen jaksaa taas! esikoinen siirtyi eilen omaan huoneeseen nukkumaan. äitiä vähän jännitti mut hienosti meni =)



sunniee ja vilperi 13+2
 
Huomenta!
Täällä aamu alko hirveellä väsymyksellä, poika on oppinut laittaa valot päälle ja nyt aina ku herää ni nousee ylös ja ekana valokatkasijalla. Meillä siis niin pieni makkari että pinnasänky on valonkatkaisijan vieressä. Onneks ei harrasta tätä öisin vaikka heräiski touhuumaan sängyssään.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Pelottaa oma joka on 16.9 kun kaikilla on tähän mennessä ollu vaan hyvää kerrottavaa, tuleeko mulle sitten se huono uutinen? :ashamed:

Synnytyksestä on ollu puhetta. Mulla käynnistettiin eka ja kaikki meni tosi hyvin ponnistusvaiheeseen saakka. Ponnistusvaihe kestikin sen 1h40min ja ei ollu sillon enää mitää puudutteita. Tunsin kyllä ponnistustarpeen, mutta poika oli väärässä asennossa eikä millään meinannu tulla ulos. Traumat jäi ja haluan niitä päästä purkamaan ennen tätä synnytystä. Mua ei nyt oikeastaan pelota, vaan odotan sitä synnytystä, mutta mua pelottaa että mä saan hirveen paniikkikohtauksen joko synnytyksessä tai sitten just sillon ku se on alkamassa.
Epiduraalin haluan nytkin jos vaan mahollista. Siitä aukes taivas..

BB:En ole katsonut kuin ekan kauden ja sitäki vaan vähän, enkä aio katsoa nytkään. Mun mielestä turhempaa ohjelmaa saa hakea. Ja kaiken lisäks se älytön kännääminen mitä sielä harrastetaan menee mun ymmärryksen yli..

Masuasukin nimi: Pikkunen. Tulee ihan siitä että varmastikin kun sukupuoli selviää (jos selviää), nimi muuttuu pikku siskoksi tai veikaksi.

Meillä alkaa remppa. yläkertaan rakennetaan meille makuuparvi ja mua AHDISTAAAAAAAAA jo nyt. Tiedän että se on pakko tehä, muuten tulee tosi ahdasta, mutta se että mies on siinä kiinni seuraavat pari kk ei paljoa naurata.
Ja tiedän että jos valitan miehelle ni sekin ahdistuu kahta kauheemmin. :/ Ei oo helppoa ei.

Mietin tässä muuten just että jos yks lapsi saa aikaan tällasta sotkua ku tää meijän päälle vuosikas ni kuinkahan paljon sotkua sit kaks tai useampi saa? Meil on niin hirvee kaaos että lähen nyt päikkäreille tekee siivous strategiaa.. :D

susanna ja pikkunen 10+3
 
Huomenta!

Mua väsyttää. Tyttö valvotti pitkin yötä ja pisin pätkä jonka nukuin oli 2h |O Tiiä sitten mikä oli, kun pääsääntöisesti on hyvä nukkumaan. Veikkaisin hampaiden vaivaavan ja annoinkin Buranaa yöllä ja siirryin tytön huoneeseen nukkumaan. Silti heräili vähän väliä ja oli levoton.

Kun sitten yö meni valvoessa, niin sain rampata vessassa ja jääkaapilla. Kamala nälkä oli koko ajan. En jaksanut alkaa mitään isompaa väsäämään ja vedin sitten yön aikana litran jogurttia. Litran! Silti aamun sain aloittaa oksentamalla sappinesteitä (muuten ekaa kertaa elämässäni, aina on vaan tullut vatsa limoja jos tyhjä maha). Mihin se kaikki jogurtti sieltä oli kadonnut :confused: Ai että otti muuten kipeää ja maistui pahalta :x Aamiaisen jälkeen sain vielä oksentaa osan siitäkin pois. Yyh... en tajua miksi sen oksun pitää tulla myös nenästä sitten kun se lentää ihan huolella. Nenä on sitten ihan tulessa.

Mulla näköjään väsymys lisää heti pahaa oloa. Onneksi puistossa olo ja ihanan raikas syysaamu kohensivat oloa ja nyt tyttö kävi päikkäreille :) Täytyy mennä itse lounaalle ja nukkumaan.

Tuc-keksit on muuten ihan pannassa. Ne on nyt alkaneet ällöttää ihan tosissaan. Maistuvat jotenkin sipulisille :x Täytyy mennä ostamaan suolapähkinöitä :p Mulla on oltava aina jotain ukana tuolla ulkona, kun jo tunnin kuluessa alkaa heikottaa ihan tosissaan. Muutenkin jotkut jutut, kuten esim. meetvursti, ovat alkaneet maistua oudolle. Se maistuu jotenkin ihan rautaiselle.

Oletteko huomanneet, että joku ennen syömänne tai himoitsemanne olisi nyt alkanut maistua ällöttävälle tai muuten makuaisti muuttunut raskauden myötä?

Sipsunen & SV 11+6 :heart: (kohta poksuu!)
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä osa tekstistä jonka viimeks oon kirjottanu, niin on hävinnyt? Hassuja lauseita luki tuolla aiemmassa :D Mutta, yritin siis kertoa parhaasta ystävästäni, joka eilen kertoi, että heille tulossa toinen lapsi ja laskettu aika sama kuin minulla :)


Ruoka Joo oon huomannu, et ennen syömäni herkut on nyt -ei niin herkkua.. Varsinkin kaali ei nyt enää uppoa, en tiedä miksi :)

Sipsunen Toivottavasti olot loppuis jo sullakin, minä oon onnekas kun oloja kesti vain 2vkoa.

Masuasukin nimi Oon kovasti yrittäny miettiä, mutta ei oikein tuu mitään mieleen. Yritän tässä miettiä jotain kivaa :)

Susanna85 Me ollaan myös miehen kanssa mietitty laajennusta taloon.. Mieheni äiti on arkkitehti joten talon piirtäminen tulis helpolla. Ollaan ajateltu laajentaa keittiölle ja olkkarille uus osa ja sit yläkerta tai "puoliyläkerta". Voi vain olla ettei ny aloteta vielä kun tulot mulla tippuu kun jään kotiin..

Sunniee Tsemppiä esikoisen yksin nukkumisen kanssa :)

Lilli88 Tsemppiä ultraan!

kn&murunen 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Sipsunen Mulle on käynyt toi, että aikaisemmin himoittu onkin ällöttävää. Tein just kaalilaatikkoa, niin sit sen syöminen ällötti. Kuitenkin vanhasta tottumuksesta aina välillä tuli himo, että voi jee, kaapissa on kaalilaatikkoa, nam, mutta kun menin kaapille niin himo oli kyllä edelleen, mutta edessä oleva laatikko ällötti :D Kauheen ristiriitaista kun se himottaa ja ällöttää samaan aikaan!

Synnytys Mä en kauheemmin ole miettinyt, tulee sit kun on tullakseen. Toi vesisynnytys on kans kutkuttanut, mutta mutta... Uusiks menee kuitenkin jos jotain yrittää suunnitella. Mitään suurempia pelkoja ei ole, kun on esikoinen, oikeastaan se, että ei tiedä mitä on tulossa, ei kans pelota.

Me kateltiin tossa salkkareita ja totesin miehelle, et haluun vauvan! Tää tokas takasin, että älä nyt vielä kun ei toi ensmänenkään oo vielä valmis :D

Täällä alkanut esiintymään pientä vihlontaa tossa häpyluun yläosassa ja lonkissa. Inhottavaa kun aina iltaisin sängyssä sit alkaa. Jotenkaan en laske totakaan mielessäni oireeks ja mietin, mistä tää oireettomuus johtuu :LOL:

Väsymys väistyy ja olen duracell pupuna liikkeellä koko ajan. Ajattelin tänään tehdä 3 päivän ruuat esivalmiiksi ja heittää pakkaseen, niin jos väsymys tekee paluutaan, ei haittaa.

Ultraan olis vielä sit 10 päivää, ei jaksais odottaa. Olen antanut nyt itselleni luvan intoilla vasta sen jälkeen...

Mariaja & Päärynä 10+3
 

Yhteistyössä