Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Pitkästä aikaa..lukemassa kyllä olen taas käynyt, mutta väsymys painaa iltaisin, niin ettei vaan jaksa kirjoitella.. =/

Hankinnat ihan vaiheessa vielä! Paitsi vaatteet, joita varten pitäisi hommata kohta uusi lipasto kun alkaa jo tuo nykyinen tursuamaan yli..:whistle: Eikä siellä ole kuin 50-56-62cm vaatetta..Ja jotain toppahaalaria tms.
Vaunut on hommattuna, tuossa eteisessä ne kököttää. Aina voi ohimennessä hieman kokeilla.. =D Huutiksesta 5v vanhat Teutoniat, tosi siistissä kunnossa (170€).
Sänky ja patja tulee hommattua, kun vaan saisin raahattua itseni Ikeaan (onhan sinne varmaan 2km matkaa..). Samalla meille uusi parisänky.
Rattaat pitäisi hommata myös, en vain osaa päättää mitkä! Haluaisin Gesslein Swiftit, mutta kun ne on vasta alkaen 6kk.. =/
Turvakaukalon haen, kun tulee äippäpakkausrahat, kunhan saisin hakemuksen tehtyä joskus..
Nuo olis ne tärkeimmät. Sitten haluaisin kantorepun, esim. Mandukan. Sitteri ja koliikkikeinu on, saadaan lainaan.

Jouluostokset. Suurin osa hommattu! Siskonpojille ja kummipojalle vielä jotain, ja lähimmille työkavereille myös. Meidän perinne. =)

( . ) Eli vaan väsyttää ja väsyttää..huoh..Nyt reilun viikon verran olen syönyt rautaa, ei tunnu ainakaan vielä auttavan..Ipana potkii ja muksii päivittäin ja paljon! :heart: Ja närästää ja kovin! Ei kiva..

moomin ja masusta potkuterkut antava pikkuveli 23+0 POKS!!! =D
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Seuranta ultrassa tuli käytyä sen päässä olevan nestekystan takia ja se oli nyt melkein kokonaan hävinnyt! :) Lääkäri vilkas ja totes et juu ei tossa oo mitään syytä seurantaan enää.. :) Kyllä helpotti. :)

Ja noille koville alavatsakivuillekin tuli selitys.. Vauva on poikittain mun lantiossa! Ja jalat vasemmalla jossa ollut siis kovimmat kivut. Ilmankos kun suurin osa potkuista tulee siis sinne. Mut totes lääkäri et taitaa olla hyvät tilat kun näillä viikoilla poikittain mahtuu olemaan. :D

Muuten ei siel sen enempää tietoa saatu, rakenteita viel vilkas ja ne oli kaikki ok. Nenäluu ainut mitä ei vieläkään saatu näkyviin vauvan asennon takia. Mut 4D ultraan haluisin mennä ihan jo et sais sukupuolen selville. Tuol on nyt ollu molemmil kerreoil tyly linja etteivät oo ees yrittäneet sitä katsoa. Esikoisesta kyllä sillo anto veikkauksensa, mut olikin eri kätilö.

Chevanne 22+5
 
Taas tehty ihme asioista tutkimuksia, tämänhän pitäisi olla ihan tiedossa ilman niitäkin :D

Väitös: Parisuhdetta voi hoitaa lasten läsnä ollessa - Väitökset - Kotimaa - HS.fi

Chevanne On kyllä hyvä tilat, kun mahtuu siellä makoileen :)

Töiden jälkeen siskon luo viikonlopuksi. Miehellä hieman flunssaa, mutta kaikki keinot flunssan poistamiseen on nyt käytetty, jotta varmasti lähtee mukaan :)

Käpy oli taas aamulla niin pinnassa kuin vain pystyi, illalla venytteli itseään painaen molempiin kylkiin. Möyriminen vaan isonee päivittäin :) Selvä rytmikin on tulossa, heräsin 5.30 jo kolmantena aamuna peräkkäin potkintoihin.

Huomenna poksutaan taas :)

Kävynkantaja:heart:Käpy 25+6
 
Joululahjoja jonkin verran ostettu ja ommeltu.
Lehtitilauksenkin tein parille nuorelle. Lauantaina oikein kunnon joululahja-shoppailukierros tiedossa siskon kanssa, kun mies ja esikoinen lähtee vaarilaan yökyläilemään. :heart:

Vauva mönkiipönkii ihan tajuttomasti. Öisinkin. Mua ei paljon nukuta.

Olin keuhkokuumeessa vähän aika sitten ja sairaalassa tiputuksessa. Nyt kaikki ok. Silloin oli veto täysin poissa ja syöminenkin & puhuminen raskasta ja hengästytti.

Vaikka melkein kaikki vauvantarvikkeet on esikoisen jäljiltä, niin mun on ihan pakko ollut ostella jotain pientä kirppareilta ja huutonetistä. Lasten vaatteet kun on niin syötävän ihania ja niitä on ihana hypistellä...

Soraya 27+0
 
heippa hei

vesisade iski takas. voi kettu..

tajusin teijän tekstejä lukiessa että meijän pinniksessä ei ole patjaa ollenkaan. tein siitä aikoinaan koiralle pedin ja heitin sen vuosi sitten roskiin, kun joutu koiran lopettaan ja oli jo toosi kärsineen näköinen. mut jos sen unohdan hankkia ni mulla löytyy kätköistä vanha äippapakkaus ja siellä on patja tallella, sinne sit jätkä alkuun uinuun.

kävin eilen itkuhälyttimiä kaupiossa kattelemassa vois toivoo joululahjaks ja sit tahtoisin niit lasisia tuttipulloja (en nyt muista minkä nimisiä ne olikaan) eli kun multa tullaan kyseleen mitä tahdotaan lahjaks ni mulla on järkeviä vastauksia antaa :D kerrankin

:xmas: me päätettiin ostaa useammalle läheiselle semoset digi valokuvakehykset. ja ladataan tikulle jo valmiiks kuvia joita se sitten saa pyörittää, ne tarttis vaan enää hakee kaupasta, mummulle mun mielestä ihana lahja kun laittaa likasta pienestä asti semmosen kuva kollaasin sinne ja sit aikanaan voi jätkästä lisätä myös kuvat, en tie oisko liikaa laittaa sinne noi jätkän ultra kuvat jo...:)

eilen prismassa alensivat -40% toppapuvuista ja kävin siellä penkomassa, mut en just sitä haalaria löytänyt 56cm mitä oisin halunnut. tänään uudella asenteella samaan paikkaan penkoon. mut löysin vauvojen vaatteita ja ostin puolipotkarit 62cm 2€ ja tosi söpöt 56cm veluurihousut 2€. tänään myös niitä uudestaan pönkimään ja jos ois isompiakin kokoja jäljellä vois ostella valmiiks. ainakin tääl tre suunnalla lielahden ja kalevan prismat laputti nuo toppa haalarit sen -40€. harmi et miehellä oli eilen kiree aikataulu ja se naputti jalalla tahtia vieres kun sielä vaate viidakossa sinkoilin ;).

kiva tuo hepulin bongaama väitös :LOL: aijaa

m+e 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Kuinkahan kauan ton väitöksen tekemiseen on menny :D :D joku ihan onessaan älynny et nyt hän on tehny läpimurron pikkulasten vanhempien parisuhdeajan ongelmassa.. jeps jeps.. mut eiks tää ois aika huippuu meille naisille jotka yleensä on niitä jotka on kotona päivät "ihanaa kulta ku tulit töistä päästään yhdessä tyhjentää pesukonetta ku sellasessa tutkimuksessa oli et pitäs tehä yhdessä kaikki ni en sit viittiny sun työpäivän aikaan tehä mitään :D "

Tänään en kyl lähe mihinkään kauppaan -hitto siel varmaan on ihmisiä!! ja mun pitkällä pinnalla ku ei kestetä sellasii jumeja tms. mitkä jää mun eteen pojottaa :D

Tänään lähetää kattoo yötä, mut nyt ei kyllä huvittais lähtee ton yhen kaa mihinkään ku edelleen vähä nihkeetä tää meiän kommunikointi :/ Jos mä jättäsinki sen pois ja lähtisin jonku muun kaa :D :D Ne ku on viel mun ostama lahja miehelle ne liput :D

pikkumökö + paavo-pesusieni 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Soraya Ei kyllä kuulosta yhtään kivalta se keuhkokuume, varsinkaan raskaana ollessa! :/ Onneksi oot nyt kunnossa!

Liikkeet Täällä liikutaan ihan hirveesti! :) Tänä(kin) aamunakin heräsin vauvan potkuihin, ihan parasta :heart: Nytkin koko maha hytkyy.

Laitetaanpa pitkästä aikaa tuon meidän pienen rakkaan majapaikasta kuva :)


Pätkis+ Helmi 25+6
 
Huomenta kaikille!

Lueskelin illalla tekstejä ja nyt on pää niin jäässä, etten muista, mitä meinasin kommentoida. Väsähdin eilen kesken ja jäi kirjottamati :p

Kiitti mesisa vinkistä! Tarvii varmaan koittaa itekin päästä tonne Prismaan kattelemaan, jos jotain kivaa löytyis.

Olipahan taas parisuhdetutkimus tuo hepuhin linkki! :D

POKS 25+0!!! :wave:

Vanillac ja MP <3
 
Huomenta mammat, tulin tuolta kesäkuisista tänne käväsemään :wave:

Ajattelin nyt laittaa tänne linkin minkä kautta voitte liittyä buzzadoreiksi
Eli itse olen ollu siellä jo esikoisen odotusajoista ja päässyt mukaan moneen kampanjaan.
Tässä on ideana se että he aina hakevat tiettyyn kohderyhmään kuuluvia henkilöitä tällähetkellä varsinkin raskaana olevia ja pienten lasten (1.1.2011-31.12.2011) äitejä sekä teinejä (1994-1997)
Valituille lähetetään jotain tuotteita kotiin joita saa testata ILMAISEKSI ja niitä pitää jakaa myös kavereille ja ainoa asia mitä pitää tehdä on raportoida kampanjan jälkeen omat ja kaverien mielipiteet.

Itse olen päässyt mm. seuraaviin kampanjoihin: vauvanhedelmäsoseet ja lasten "smoothie"juomat, pepsodent white now, pakastepizzat yms.

Nykyään heillä on mahdollisuus myös päästä osallistumaan maksullisiin kampanjoihin jos itse haluaa. Itse en ole näihin osallistunut.
Eli jos te kuulutte kohderyhmään niin he lähettävät teille spostia ja saatte itse päättää osallistutteko vai ette

Tämä ei siis velvoita teitä mihinkään, teillä on vaan mahdollisuus päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan kaikkia kivoja juttuja :)

Jos kiinnostuitte niin liittykää tämän linkin kautta niin minä saan siitä värväämispisteitä ;)

Startpage | Buzzador

ninanina + pompula 13+3 :heart:
 
Huomenta päivää!

Viime yönä kun heräsin vessaan siinä puoli kahden aikaan, niin ihmettelin että mikä ihme hurisee... Kiersin ympäri kämppää ja katsoin ikkunastakin josko bussi olisi jäänyt pysäkille jostain syystä. Sitten kokeilin kädellä astianpesukoneen luukkua, joka oli raollaan... Se tärisi! Laitoin liesituulettimen valon päälle ja tajusin koneen moottorin olevan päällä vaikka luukku oli auki, mitään ohjelmaa ei ollut päällä ja virtanappikaan ei ollut alhaalla :O

Kone oli sisältä lämmin, ihan kuin olisi ollut vain hetki sitten päällä! Hipsin herättämään miehen ja pyysin häntä tulemaan katsomaan oonko mä vai kone seonnut. Mies ei aluksi uskonut ja känsi vaan kylkeä. Lopulta nousi katsomaan ja totesi saman kuin mä. Laitettiin sitten sulakkeesta virta pois, että saatiin se sammumaan.

Aamulla se lähti taas päälle heti kun virran palautti ja kun kokeiltiin laittaa ohjelma pyörimään, niin ei ottanut vettä vaan alkoi kuumeta. Sulake pois ja illalla uuden koneen ostoon. Mulla on tuolla sitten eiliset ja tän päivän tiskit käsin pestävänä. Että semmosta... :headwall:

Ihanaa perjantai! Huomenna lapsivapaa päivä miehen kanssa kahdestaan :heart:

Sipsunen & pikkusisko 25+0 POkS
 
Nyt tuli nukuttua yö hyvin, menin nukkuu klo 23 ja heräsin ekan kerran vasta 5.20. Yleensä ekan kerran herään siinä 1-2 aikaan ja sitä jatkuuki sitte koko yön.. Tossa aamuyöstä meni kyllä nokka taas tapansa mukaan ihan tukkoon ja niistelin siinä vartin. Sain mä unta kuitenkin uudestaan, kun en oo mihinkään heränny kun mies on lähteny töihin.

Oli muuten kela tehny vihdoinki päätöksensä tosta äitiysavustuksesta ja 8.12 maksetaan ne rahat mulle. :) Sitten pääseeki ostelee kaikki loput jutut poikasille. Veronpalautuksetkin tuli, ihan tuplana jopa kun nordealla näköjään jotain häikkää tuolla. En kyllä tänään lähe mihinkään kaupoille vaikka "pitäis", on varmaan semmonen tungos että huh. Ruokakaupassa korkeintaan käyn. Ikeassa kyllä pitäs myös käydä nyt vkonloppuna. Tai sit laitan ton mieheni menemään, mua ei nimittäin yhtään huvittais kävellä ympäriinsä siellä. Pari päivää sitten kiersin cittarissa ja tarjoustalossa tunnin, ja hyvä ettei itku tullu kun pääsin takas autoon. Jalat niin kipeet ja selkä. :S

Mulla supistelee aika ikävästi, ihan levossakin :/ Muutama aika kipee supistuskin on tullut.. 15.12 olis vasta äippäpolilla aika, en tiiä viittiikö sinne asti odottaa jos onkin jotain tuhoja aiheuttaneet. Nyt kun onkin taas viikonloppu niin täytyy sitten vaan päivytykseen kipasta jos siltä tuntuu. Toivottavasti ei tarvii. Voi kyllä johtua noi supistukset ihan kohdun kasvamisestakin, kun tää nyt kasvaa oikeesti joka päivä ihan silmissä. Kaksosraskaudessa kohtu on 26-28 viikolla samankokonen kun yhdestä vauvasta viimesillään ja mulla on nyt just se 26 viikkoa täys. Eli ei ihme jos vähän sattuu ja puristelee toi kasvaminen.

Mutta nyt pyykit kuivumaan ja keittön siivousta. :)

j&poikaset 26+0
 
Kiitokset listalle lisäämisestä! :heart:

Tämä viikko mennyt täällä kotosalla sairastellessa. Ihan perusflunssa (ei tosin kauhean raju) kurkkukipua, yskää, niiskutusta ja hieman lämpöä. Onneks tämän kerran olen ollut urhea ja juonut tosi paljon vettä koko ajan - vaikka ei olekkaan mitään herkkua. Enne aina yleensä hieman ehdin kuivahtaa kipeänä ollessani kun ei vettä saanut alas. Kai se on tämä äidinrooli, joka saa uhrautumaan. =)

Moni on täällä kertonut nukkumisesta, joten kerron kuinka itsellä tuo homma sujuu. On kamala väsymys ihan jatkuvasti, mutta uni ei yleensä tule helpolla. Yleensä saatan nukahtaa nojatuoliin tai sohvalle, mutta kun sänkyyn pääsen ei unta saa millään. Tällä viikolla kipeänä ollessani olen ollut aika tokkurassa, mutta eilen oli todella mahdoton päivä nukkumisen kannalta. Nukuin hienosti ensiksi läpi yön kello 13 asti. Kello 19 alkoi nukuttamaan todella ja ajattelin ettei sitä fiilistä kannata kipeänä vastustella...enhän kuitenkaan ole mihinkään menossa. Mies herätti huolissaan 23 aikoihin, kun en ollut hänen mielestään syönyt tarpeeksi (päivällinen jäänyt välistä ja sillei). Ei siis muuta kuin keittiöön ja mussuttamaan miehen valmistamaa lohta. 01 saavuin takaisin sänkyyn...tein muutamia työjuttuja kun ei uni heti tullut ja 05 painoin pääni tyynyyn. Viimeisen kerran katsoin kelloa 07 ja sen jälkeen olenkin nukkunut off-on 12 saakka. Nyt väsyttää, mutta ehkä kannattaa taistella vastaan?


Vauvalle ostettu jo lähes kaikki tarvittava. Nyt vaan vauvan huone pitäisi alkaa maalaamaan ja sisustamaan. Oli tän viikon projektina oikeastaan, mutta ei kipeänä millään jaksanut aloittaa. Teen itse vauvalle "babynest"in, kestovaippoja ja pari kantoliinaa. Lisäksi vauvanpeitto pitäisi aloittaa kutomaan...peiton reunoihin ostettu upea satiininauhakin. Niin ja samaan syssyyn varmaan nuo sänkypeitot sun muut vois ommella. Ompelukoneella tiedossa suht rankka loppuraskaus :LOL:

Katselin eilen rintapumppuja netistä ja luulen löytäneeni sen oikean itselleni. Ameda tupla rintapumppu vaikuttaa olevan paras mitä tähän mennessä olen löytänyt. Eikä se hintakaan niin pyörryttävä ollut: alle 140 ekeä. Mä kun en halua lastani suoraan imettää vaan pumpata maidon ja sitten syöttää pullosta. Tulee siis ahkeraan käyttöön, joten nopeasti se itsensä maksaa takaisin. Millaisia kokemuksia teillä muilla Amedan rintapumpusta? Onko muita merkkejä mitä suosittelisitte?
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Milani Täällä pitäis kans ruveta suunnitteleen lastenhuoneen sisustusta! :) Kauheen vaikee päättää, et minkälaista tapettia/ maalia sinne laittais. Netissä oon "koetapetoinut" Borås- ja eco tapettien sivuilla, mut niistä ei oo oikeen löytyny sellaista mikä iskis. En hirveesti muita tapettimerkkejä tiedä, et jos jollain on jotain hyviä vinkkejä niin niitä otetaan mielellään vastaan! :)

Sipsunen Onneksi heräsit sillon yöllä, ettei se pesukone päässyt kärähtämään!
 
MILANI Saako udella et miks et halua imettää?

SIPSUNEN Meillä on käynyt ihan sama viime keväänä meidän astiapesukoneen kanssa! Sillon oli viel mun valmistujaisjuhlat menossa :) Meillä se muka pumppas vettä pois tai koneeseen vaikkei se päällä ollukkaan.. :D

LIIKKEET On täällä ihan kauheat! Tyyppi oikee puskemalla puskee tuolta sivuilta niinku yrittäis ulos päästä :D Välillä oikeen käy kippeetä.. Sit potkii niin vimmatusti et koko maha heiluu miten sattuu.

kn&tyyne 27+0! POKS!
 
Pätkis Mä en itte saanut mitään irti noista kotisivuista, joten eräällä viikolla kävin kaikki rakennustavaratalot läpi. Ekaks mietin tapettia, mutta sitten keksin, että maalatenkin saa tehtyä vaikka mitä efektejä. Tikkurilan värikartalta nappasin mukaani muutaman eri sävykortin kotiin ja niistä sitten miehen kanssa sumplittiin parhaat. Seiniin tulee nyt sävy omenankukka ja boordin maalaan todella hennon vaaleanlilalla.

Kannattaa siis mennä ihan paikan päälle katselemaan ja ihastelemaan!


Olen muuten miettinyt pitkään taulujen tekemistä vauvan huoneeseen jostain kivasta tapetista. Onko tietoa saako tapettia ostaa esim. Bauhausista ihan metrin verran? Vai myyvätkö aina vaan kokonaisia rullia?
 
ruska Mulle vaan toi imetys ajatuksena ei tunnu luontevalta. Yököttää suoraan sanottuna. Tiedän kyllä, että äidinmaito on sitä parasta ravintoa vauvalle, joten en tietenkään sitä halua vauvalta viedä. Siksi pumppailen mieluumin pulloihin ja sitten syötän pullosta. Plussaa tietysti on, että mieskin voi vauvaa jäädä yksin hoitelemaan kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Nukkumisesta minä oon kyllä saanu nukuttua ihan hyvin ja jos yöllä herään niin saan aika nopeesti unenpäästä kiinni. Sängyssä kääntyileminen on alkanu olemaan vähän hankalempaa ja vaatii enemmän aikaa kun ennen kääntyä kyleltä kylelle tai selälleen. :D

Kävin tuossa aijemmin lueskelemassa aikani kuluks joulukuisten "tarinoita" ja siellä on jo moni saanu oman käärön syliin. :) Tuli jotenkin kauheen haikee olo ja muistelin esikoisen syntymää ja toiveikkaana ootan jo maaliskuuta kun saa ite käärön syliin. :)

24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Jee!! 4 päivän vapaa!! Sitten vaan 12 työpäivää ja liki 2,5 viikkoa lomaa! Juhuu!! =D

Imetystä odotan ja toivon, että onnistuu! Esikoisen kanssa ei onnistunut, ei vaan oppinut/en osannut opettaa imemään.. =/ Pumppailin sitten, mutta eihän se ole sama, ei sitä maitoa vaan pumppaamalla herunut, joten korvikkeilla on kasvanut. Kuopusta sain imettää 9kk ja se oli kyllä ihanaa! Toivottavsti tälläkin kertaa siis onnistuu.

Tänään minimies on potkinut ilkeän tuntuisesti johonkin virtsarakko/kohdunsuu tienoille..Ei varsinaisesti ole sattunut, mutta todella inhottavalta tuntuu..vähän kuin kirvelyä..Mutta ei se mitään, pääasia että potkii! =) Taitaa ottaa pikkuveli oppia siskostaan, kun koko ajan kaikki liikkeet tuntuu ihan alavatsalla, taitaa olla perätilassa heppu..

Huomenna oli tarkoitus mennä jouluostoksia (niitä viimeisiä) tekemään, mutta mies joutuukin poikkeuksellisesti töihin. Taitaa jäädä myöhemmäksi..Ehkä parempikin, saattaa pari muutakin ihmistä olla Jumbossa tuhlaamassa veronpalautuksiaan.. =)

moomin 23+1
 
Jendde: Mullakin on alkanut mennä nenä välillä öisin tukkoon. Se on vähän hassua, kun sitten menee kuitenkin ohi kun on tarpeeksi niistänyt. Aamulla ei ole nuhasta tietoakaan.

Moomin: Mullakaan ei esikoisen imetys onnistunut ja korvikkeilla on kasvanut. Nyt toivon, että onnistuisi, mutta en aio ottaa siitä kamalaa stressiä ja ruoskia itseäni, kuten viimeksi. Osaimetin ja pumppasin maitoa aikani ennen kuin lopulta luovutin (Täys imetys ei onnistunut ja tytöltä hiipui pissan tulo). Pumppaamalla en saanut kuin 30ml/0,5h ja lopetin sen siinä vaiheessa kun sain pumpattua enää 5ml/0,5h. Voin sanoa, että se osaimetys ja lisäksi pumppaaminen (lähes tuloksettomana) oli todella raskasta ja aikaa vievää, kun kaiken sen päälle joutui antamaan korviketta pullosta mahan täydeltä. Eli nyt tosiaan toivon, että pääsisin helpommalla ja imetys sujuisi.

Sipsunen & pikkusisko 25+0:heart:
 
Pööppis
Poksumiskuva jälkijunassa...


Kylläpä on raato olo, tuli oltua 6,5 h kaupungilla shoppailee.. Voi jukra miten oli jalat tuusana, tuntui 4h jälkeen ettei pysty kohta ottaa askeltakaan. Kyl se vaan toi painon nousu tuntuu.. :s Tuntuu et kellään ei oo tullu näin paljo ku mulla, ja mennään vasta rv26 :s omg..


Joululahjat melkein pulkassa,, vaikken niitä tänä vuonna rahatilanteen vuoksi hirveesti ostakaan. Pomolle vissiin pitäis jtn ostaa.. en vaan tiedä mitä voi ostaa ihmiselle jolla on ihan kaikkea.. damn. ehkä glögiä ja pipareita :DDD

Prisman alesta sain muutaman vauvan vaatteen halvalla, oli 30-70% alet niissä rekeissä. Muutoin päätin etten osta enään mitään enne alennusmyyntejä.
Jostain täytyis saaha käytettynä joku lipasto noille vaatteille, ei mahdu kaikki kaappiin..


huh... nyt kauppaan ostaan maitoo-->
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Milani: Kantsii ottaa toi sit huomioon et sitä maitoa ei kauaa heru jos ei imetä. Ja kyllä siihen imetykseen tottuu.. Itellä ei sii soo mitään sitä vastaan jos joku ei halua imettää, se on jokasen oma päätös ja korvikkeellakin kasvaa hyvin. :) Ite ajattelin ensin et jos sinne 3kk ikäänki asti saan imetettyä niin hyvä on, mut loppujen lopuks imetin 8kk ikään asti, tosin ei ihan täysimetyksellä ollut missään vaiheessa, sillon tällön sai korviketta lisäks ja sit muutaman viikon päästä maidon tulo tasaantu niin ei riittäny pumpattavaks asti niin sitten pullosta sai korviketta jos mä olin jossain liesussa niin isäkin sai syötettyä. :)

Vitsi et ottaa päähän kun ollaan miehen kans ihan varmoja et sille piti tulla reilu 500€ palautuksia, mut tulikin vaan 152€ ja verotoimistossakin sanoivat et toi ois oikee summa. Niit lappui ei tietenkää löydy enää mistää (joo, pitäs säilyttää mut ihan meiän tapast et on jossai tosi hyväs jemmas..) et vois tarkistaa. Mut en voi uskoo et muka noin pahast väärin muistais. Ja sano viel siel verotoimistos et pari vuotta sitten ois saanu yli 500€, mut mun mielest ei oo kyl saanu koskaa ennen niin paljoa. Huoh. No, onneks mä sain tonnin niin sai sentäs kaikki laskut maksettua ja jää viel hieman joululahjarahaakin. :)

Chevanne 22+6
 
iltaa!
yh, ku on nii flunssainen olo ettei jaksais mitään. koko viikon muutenkin on ollu ihan sairaan väsy. vaihdoin rauta tabletit miedompaan et enks nyt saakkaan tarpeeks rautaa ku on nii kuoleman väsynyt, yötkin oon saanut nukuttua ihan kivasti ettei siitä johdu.

huomenna painellaan miehen kaa joululahjaostoksille, yllätys yllätys verorahat tuli.... siitäkin suurin osa pitää säästää auton osamaksuun et sais toisen auton edes veloista pois ennen kuin jään kodinhoitotuelle... huomenna tosiaan on varmaan kivat ruuhkat mut ollaan suunniteltu ottaa ihan lunkisti se päivä, lapset on hoidossa joten aikaa on, sekä se on melkein ainoo päivä näin ennen joulua kun ehditään mennä ostoksille...

huomaa kyllä et pikkuinen on kasvanut melkoisesti tuntuu liikkeet jo nii hyvin, välillä joutuu työntää toista alaspäin kun kylkiluita kolistelee ikävästi mut on se ihanaa kun toinen touhuaa siellä kovasti ja voi vaa kattoo kun vatsa vääntyilee ja kääntyilee... :)

imetys näitten kahden ekan kaa on imetys epäonnistunut. tytön kaa heti alkuun kun oli syntynyt, hän joutui lastenosastolle kun verensokerit oli päin mäntyä nii siellä tuli pulloa käytettyä ja siitä kun tuli maitoa nii helposti nii eihän se tissiä halunnut kun se oli liian työlästä.
pojan kaa osaimetin noin kolme kk. ku ei noussut hyvin maito nii sen olis pitänyt roikkua tississä kii 24h vrk:ssa siitä taas ei mitään tullut kun tyttö oli nii pieni nii piti ehtii sitäkin hoitaa... joten pullo sillekin tuli.
olen aika pessimistinen tän kolmannen imettämisen suhteen joten kaapit on täynnä pulloja oottelemas, juodaahan mekin lehmän maitoa nii miksei vauvatkin sitä voi juoda... niihin on kummiskin lisätty kaikkee tärkeitä aineita...
en ole potenut siitä mitään huonoa äidin tunnetta.

pepper& kullannuppu 27+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Luulen, että on eri asia joutua siirtymään korvikkeisiin ja pulloon jos ensiksi itsellä ollut kuva siitä, että haluaisi imettää.

Mulla taas ei koskaan moista ideaa ole edes ollut, vaan tosiaankin tekee pahaa itselleni nähdä äiti imettämässä lastaan. Luonnollistahan se on ja hyvä niille jotka siitä tykkäävät. Mulle vaan ei rintaruokinta koskaan henk.koht ole ollut minkään maailman suunnitelmissa. Siksipä en usko, että pulloruokinta itselleni tuottaa minkäänlaista närää.
 
Pööppis
Juuh.. Ikeassa ois vaikka mitä..ois piru irti jos meitsi sinne pääsis, täältä perähikiältä onn vaan Ikeaan matkaa "turhan" monta kilometriä.......


Imetyksestä ollu puhetta..mull on niin jäärkyt hinkit,, et tuttava jjo ehotteli että kandeis lypsää sairaallalle maitoa, että vois siin sivussa muutaman shilllinginkin tienata.. Meinaan imettäää niin kauan kuin mahollista.
 

Yhteistyössä