Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Hei muute, äitiyspakkaus tuli enkä juurikaan siitä tykkää.. :( Toki hyödyllisiä muutamia juttuja.

Milan Se on niin, et kaikki taaplaa tyylillään :) Mää kyllä haluan imettää, mut en osaa sanoa oikein omaa suhtautumista. Hyvin epäeroottisena pidän esim. jos sit seksin aikana tippasee maitoa sun muuta :D Noo, kattoo miten sitten menee :)

Ja mun mielestä imetys ei ole hyvän äidin merkki. Yhtälailla arvostan äitejä jotka imettävät tai sitten eivät. :)
 
SIPSUNEN Mies sanoi, et jos teidän koneessa sama vika mikä meidän koneessa oli ni se johtuu siitä et tiskikoneen alla on vettä (jossain siellä sisässä alla), jossa semmonen koho. Vedet pittää vaan ottaa pois koska muuten se koho antaa viestiä sille poistopumpulle et täytyy rouskuttaa vaikka ei virrat ookkaan päällä ym! Eli jos vika sama ku meillä ni koneessa ei oo mitään oikeeta vikaa :)
 
Imetys Mä imetin meijän tyttöä noin 4kk. Varsinaisesti täysimetyksellä ei ollu missään vaiheessa, vaan se oli semmosta että sai joka päivä pullostakin korviketta. Määrät vaan vaihteli, mutta pääasiassa ne ekat kuukaudet meni rintamaidolla.. Mutta kylässä ollessa ja muissa reissusssa annoin aina korviketta, koska en kokenu luontevaks imettää muiden nähden tai häippästä toiseen huoneeseen siks aikaa ettei muut näe mun tissejä.. Kotona ollessa imetin kyllä aina tai jos olin liian väsyny tai muuten vaan laiska niin sit mies anto pullosta. Tällä samalla systeemillä ajattelin mennä näiden poikasen kanssa myös, tai ainakin viimeks tää toimi meillä. :)

Muakin tytön odotusaikana ällötti ajatus imetyksestä, tai jotenkin ei yhtään luontevalta.. Mutta oli se kuitenkin selvää että imetän, ettei niin pahasti ällöttänyt. Mutta mitään imetysoppaita ei tullu raskausaikana luettua. Ei kuitenkaan enää sitten vauvan synnyttyä ällöttäny se imetys. :D
 
Aikamoinen tutkimus tulos :D :D :D kaiken maailman oivalluksia ne ihmiset tekee...

IMETYS: esikoista imetin 7 kuukautta ja korviketta lisäilin tarvittaessa sitten rinsessan loppuraskaudesta sairastuin masennukseen ja imetys oli niin kamalaa henkistä tuskaa kiusallista ja se loppuiki pahaan rinta´tulehdukseen kolmen viikon jälkeen ja nyt meen sen mukaan miten menee mut tosiaan tyttäreltäni tiedän ettei sitä pakollakaan voi. miusta se ei mittaa äitiyttä millään lailla muistan kun poikani syntyi oli kovin tärkeää kuka imetti ja miten kauan kilpailua kenen lapsi osasi mitä ja milloin kasvoi ja miten... luulen että myös ikäni tuoma kokemus helpottaa ulkopuolisilta paineilta ja kilpailulta ja voin hyvin mielin olla omien päätösteni kanssa.

pelotti muuten aika paljon kun alkuraskaudesta oli alakuloa jos taas sairasun mutta onneks se olotila liittyi pahoinvointiin ja nyt olen ollut todella onnellinen ja vapautunut ja toivon tämän tunteen siivittävän myös loppu raskauden.

Ihanaa viikonloppua tää lähtee huomenna shoppailemaan toivottavasti lahjat löytyy...

minnarun&rinssi 26+2
 
Chevanne: Joo, olen perehtynyt tähän lypsämisasiaan jo aika kauan ja lukenut siitä kirjallisuuttakin jonkinverran. Hiljattain julkaistiin Ruotsissa kirja joka kertoo just pulloruokinnasta. Oli oikein asiallinen ja informatiivinen teos..kun nyt vaan muistais sen nimen (palailen nimen kanssa jos jotakin kiinnostaa).

Korkeatasoisen sähkökäyttöisen tuplapumpun johon saa lisäosia helposti ostan nimenomaan kun tiedän, että sitä pumppaamista saa aika useasti päivässä tehdä. Pumppausta (ja miksei syöttöjäkin) varten mulla on jo oma nojatuolikin lasten huoneessa, jossa saa tosi mukavan asennon. Tuplapumppuhan on monelta kannalta katsottuna paras vaihtoehto - se on esimerkiksi nopeampaa ja maito heruu paremmin.


Meidän suvussa kaikki naiset ovat täysimettäneet ainakin 6kk jokaista lastaan. Muistan kun äitini sai meidän perheen kuopuksen ja maitoa tuli niin järkyttävästi, että sitä jouduttiin pakastelemaan ja annettiin sairaalallekin. Siskoni täysimetti poikaansa 7kk asti ja osittain 1,5vuotiaaksi. Mulle on jäänyt aika kauheat muistot just siitä kun toi 1,5vee lapsi parkui ja halusi tissille... ei mikään kaunis näky. Mut jokainen valitsee oman tyylinsä ja tapansa ruokkia lastaan.
 
Imetyksestä, esikoista täysimetin n. 4kk, kunnes alko maito loppumaan ettei enää kaikkee ravintoa siitä saanut ja puolen vuoden jälkeen loppu kokonaan. Mä en kans erityisesti imettämisestä tykkää, mutta meinaan tätä tulevaa nyt ainakin se 4kk imettää jos onnistuu...Mitään stressiä en siitä meinaa ottaa :)

Nukkumisesta täällä ollut puhetta. Mä saan nukuttua todella hyvin, ja jos heräilen vessaan tai kun tyttö herää ni saan kyllä uudestaan unta. Ei onneks vielä ainakaan ongelmia sen suhteen.

Huomenna sitten joululahjaostoksille jospa sitä löytyis kaikki lahjat kerralla ettei tarvis enää uudelleen mennä.
Ja taas flunssaa..Tää on nyt kolmas kerta tän syksyn aikana..En tajuu mikä vaivaa, kun tuntuu että on yskäkin ollut koko syksyn :/
Alkaa pikku hiljaa ahdistaa..

Nyt sohvalle :))

Jenduka & pikkunen 27+1
 
Pööppis niihin prisman ale-vaatteisiin tuli muuten vielä asiakaspäiväale(tai mikä lie nyt on käynnis) -15% :D Muutaman vaatteet raahasin sieltä kans kotia eilen:)

Imetys vuoden verran imetin, täys imetyksellä 4kk ja sit aloitettiin soseet. Ja maitoa tuli ihan liikaa ja sehän sit aiheutti maha-vaivoja vauvalle:(
maidon luovutus ainakin oyssissa alkavat ottaa lypsettyä maito vastaan vasta 6kk synnytyksen jälkeen..

Oon ollu jotenki niin väsynyt ja kiireinen etten oo tänne paljon lähiaikoina kirjotellut, mutta luen teidän jutut päivittäin.

Suonikohjut onko muille tullut niitä alapäähän? Mulle on ja ovat kipeitä, varsinki kävellessä sattuu..ja muutenki kovin verestynyt ja turvonnut tuo alakerta, et tooosi sexy olo..

Oi, kävin tänää kattoon twilightin ja olihan se hyvä, en tienny et se "bella" saa lapsen siinä niin oli kiva ylläri ku liippas niin "läheltä" omaa elämää :) Ah ja ne sudet oi että..

Jos nyt nukkumaan niin jaksaa taaperon kans lähtä jouluostoksille muun kansan sekaan.

h&mörrykkä 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Aika moni siis suuntaa huomenna kaupungille. Sinne itsekin jossain vaiheessa ajattelin raahautua. Tosin en joululahjoja ostele. Meillä ollaan jo monta vuotta sitten tehty periaatepäätös ettei haluta tukea tätä rahankulutusjuhlaa. Me emme siis itse ota vastaan joululahjoja eikä niitä tartte kenellekkään ostella. Aika monet meidän ystävistä ja sukulaisista tekee samanlailla. Toki yritetään perheen kesken kokoontua ja syödä hyvää ruokaa jne. mutta ei tosiaan mitään kaupallista joulua vietetä.

Huomenna ostoretken tähtäimessä olis löytää joku hyvä leipomo/konditoria josta sais ihania viinereitä tai muuta vastaavaa. Kun ei itse jaksa seistä niin kauan enää keittiössä, että saisi tuon viineritaikinan tehtyä kunnolla alusta loppuun. Muuten rakastan kyllä leipomista! Monena iltana teen ihan vaan karamelisoituja omenoita jälkkäriksi niin, että on vähän jotain makeeta. Myönnän, olen makealle aivan liian perso. :cool:
 
Meillä poika kanssa joutu lastenosastolle pariks päiväks synnytyksen jälkeen kun ei ekaan 5min hengittänyt itse ollenkaan kun oli ollut napanuora kaks kertaa kaulan ympäri. Toipui onneksi nopeasti ja pääsi sitten muutaman päivän päästä vierihoitoon (syntyi la päivällä, ti aamupäivällä pääsi viereen..) sai kanssa siis heti alusta asti pullosta ja mä olin itseasiassa etukäteenkin suunnitellut että haluaisin sekä pullosta että rinnasta syöttää. Poika onneks ei sit hylkiny tissiäkään sen jälkeen vaan imetys oli oikeestaan alusta asti helppoa. Alkuun oli hieman vaikeuksia totutella siihen et on se ruokakone, mut sit kun siihen tottu niin olihan se imettäminen myös sellanen tosi läheinen hetki sen lapsen kanssa ja ihana itsekin vaan rauhottua paikalleen ja olla. Ja öisin varsinkin tosi helppo tapa. :D Jotenka kyllä toivon todellakin et imetys onnistuu tälläkin kertaa. Mutta on mulla yka kaveri joka esikoista yritti imettää mut totes heti et ei oo hänen juttu ja toisesta sanoi suoraan laitoksella et tahtoo sen piikin mikä estää maidon tuotannon ja molemmat lapset siis täysin pulloruokinnalla. Eipä ole mitään vikaa siinäkään vaihtoehdossa. Tähän mäkin voin sanoa et ihan jokasen oma asia miten sen tykää tehä kunhan se vauva saa tarpeeks ruokaa. :D

Mä olen monessa asiassa sitä vastaan kun sanotaan et ihan on jokasen oma asia. Esim. miten kohtelee eläimiään, miten kasvattaa lapsiaan, tupakoiko tai juoko raskausaikana yms yms näitä löytyy. Niin kauan kun siitä ei kukaan kärsi niin se on oma asia, mut jos joku kärsii niin sitten siihen on jo syytä puuttua. :) mut eipä siitä enempää, menee ihan asian vierestä tämä. :D
 
Chevanne Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kaikki asiat ei tässä maailmassa ole jokaisen "oma asia".


Imetystä kun lähdin heti alkuraskaudesta äidilleni kommentoimaan sanoin "mä en sitten imetä suoraan mun lasta"..sain aikamoisen saarnan siitä miten äidinmaito on parasta ravintoa ja läheisyys lapsen kanssa tärkeää. Otti niin päähän kun äitini maailmaan ei aluksi mahtunut, että

a) Lapsi voi syödä kokonaan ainoastaan äidinmaitoa, (eli olla ns. täysimetetty) vaikka se maito ei suoraan tissistä sinne suuhun valu.. pullo vaan välikappaleena. Ja
b) Läheisiä hetkiä ne pulloruokinta hetketkin on. Lisäksi isä pääsee yhtä lähelle lasta ruokkiessaan kuin äiti.

Nyt äiti on antanut periksi, mutta yhä muistuttaa, että hänen mielestään paras ja helpoin tapa ruokkia on rintaruokinta. Sillä muistuttelulla ei kyllä itselleni ole muita vaikutuksia kuin se, että yhä hanakammin tartun pulloruokintaan.
 
Joku kyseli, onko pahoinvointi palannut. Mulla on alkanut olemaan taas ällötystä, huoh. Varsinkin, jos syön jonkun hedelmän, enkä heti sen jälkeen mitään. Kun vatsa tyhjenee, niin alkaa vellomaan. Toivottavasti menisi pian ohi, kun pitäisi mennä sokerirasitukseenkin.

Mulle määrättiin alkuraskaudesta sokerirasitus, kun ekassa raskaudessa arvot oli rajalla ja niitä kotiseurattiin. En nyt pystynyt alussa menemään, kun oli pahoinvointia. Se olisi nyt puolessa välissä tätä kuuta ja jos tämä ällötys pahenee, niin voihan! Pakkohan kai siihen on mennä... Onneksi olen pudottanut painoa 15kg näiden raskauksien välissä, että siinä mielessä voisin kuvitella, että arvot olis nyt ok. :)

Imetin esikoista yli vuoden (täysimetystä 5,5kk) ja se tuli ihan vain luonnostaan. Toki meillä oli normit rintaraivarit ja joskus "kuivia" päiviä, joskus rintakumit käytössä ja nekin lakanoissa tai sohvan välissä hukassa... Pumppailin myös ja jääkaapissa oli aina ainakin yksi pullo jemmassa, että mieskin sai osallistua syöttämiseen. :) Toivon, että samalla kaavalla mennään tämänkin vauvan kanssa. :heart:

Soraya 27+1
 
Pitää vain päästä hehkuttamaan, että eilen illalla mies tunsi ekaa kertaa liikkeitä läpi vatsan! :heart: Alkaa ilmeisesti pikkuisella olemaan enemmän voimaa potkuissaan. =) Hassua muuten, että liikkeet tuntuu kaikista parhaiten, jos makoilen kyljelläni. Jos käännyt selälleni, tuntuu että liikkeet loppuu kokonaan.. =O Istualleen/seisaalleen tuntuu myös. Mutta parhaiten kylkimakuulla. =)
 
Oltiin eilen kattelee yötä ja oli se vaan hyvä mut olipa pikkasen jalat kipeet ku korkeilla korkkareilla seiso 5h... En meinannu päästä autoon enää kävelee ku sattu niin hitosti :D ja sit vika puol tuntii alko pyörryttää ni oli vähä rankka olla mut sinnikkäästi loppuun asti :D

Sain aika lahjakkaasti veronpalautukset tuhlattuu vaikka en käyny yhessäkään kaupassa :/ No onpahan tilipäivänä vähä vähempi laskuja :)

Töihin pitäs taas suunnata -milllonhan mä saisin nukkuu ku nää vapaat meni lähinnä kerätessä univelkaa ja antamalla miehen nukkuu..ens viikon yövuoroja odotellessa...:/

Ja juuu... POKS!!! 25+0.. jotenki 25 tuntuu paljon enemmältä ku 24 :D
 
Poks 26+0! :)

Vauva päätti yöllä vään kutittaa äiskää, ku potki niin lujaa vasemmalle sivulle! :D En tienny miten päin oisin ollu ku se ei meinannu lopettaa, ja kutian aika helposti :D

Ai niin, Milanille unohtu aiemmin sanoa, et mun käsittääkseni tapetteja ei myydä kuin täysiä rullia!

-Pätkis- +Helmi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Hiphei!
Imetykseen sananen kanssa, mun mielestä imettäminen tai ei-imettäminen ei kategorioi äitejä mitenkään. Erikseen sitten ne "mä-en-imetä-kun-mun-rinnoista-tulee-ihan-rumat"-äidit :)
Mä haluaisin imettää ainakin sen 6kk, mutta aika näyttää.

Veronpalautukset tuli tännekkin, kaikki myös meni ennen kun pääsin kotiovesta edes ulos :D

Eipä kummempia... Töissä taas rankka viikonloppu, pikkujoulukausi saa mut aina enemmän miettimään sitä sairaslomaa. Eilenkin 10h päivä ja painettiin kaikki kuin pienet duracell-puput. Kotiin kun pääsee niin suoraan sänkyyn ja sieltä nouseminen on selän puolesta sitten jo rankkaa. Onneksi aamulla hiukan helpottaa, rappuset kun pääsee alas niin alkaa taas vetreytymään. Ja sama rumba tänään.

12 päivä olis nyt sit kolmannen (yksityinen mukaan luettuna neljännen) kerran rakenneultra. Toivottavasti saan sille lääkärille uskottavasti annettua sitä palautetta, enkä ala itkemään tms.

Töihin päin siis-->

Mariaja & Tyllerö 23+5
 
Imetyksestä Mulla ei aikaisempaa kokemusta ole ja hieman jännittää miten imetys onnistuu. Mielelläni imettäisin mahdollisimman pitkään. Mulla on ongelmana sisäänpäin kääntyneet nännit, toinen on sellainen ettei tule ollenkaan ulos. Ilmeisesti pitäisi rintakumeilla onnistua, mutta on kuulemma hieman hankalampaa kuin ihan normaali imetys :( Toivotaan nyt että onnistuu edes jonkin aikaa.

Joululahjat olisi vielä melkein kaikki hankkimatta. Mietin josko olis tänään jaksanut lähteä kaupungille, mutta otti kyllä tän viikkon töissä olo niin voimille että taidan huilata tämän päivän kokonaan. Huomenna sitten lähdetään ostamaan vaunut :)

Verenpaineista Onko teillä tietoa koska verenpaine on liian alhainen?? Mä kun joudun syömään nyt noita verenpainelääkkeritä suppareihin ja verenpaineet on laskenut aika alas. Verenpaineet ihan normaalit ennen lääkitystä. Sain nyt neuvolasta mittarin kotiin että voin mittailla. Pelkään vaan että jos laskevat liian alas niin kärsiikö vauva, jos istukan kautta ei kulje tarpeeksi verta/happea....

Hope ja jr. 26+1
 
huomenia ! =)

imetys: esikoista imetin 9kk,täysimetystä sen 6kk ja jatkoin 9kk asti. poika ei huolinut pulloa eikä korviketta ennenkuin itse lopetti tissillä käymisen(nokkamukista joi vettä 6kk ikäsestä saakka kuitenkin). mulla alkoi menkat 8kk synnytyksestä ja sen jälkeen poika alkoi vieroksua rintaa. varmaan siis maidon maku jotenkin muuttui.. odotan jo nyt imetystä kauheesti,se oli mulle tosi luonnollista ja helppoa vaikkakin taistelin ekat 4kk rintakumin kanssa kun mun rinnat oli liian suuret ja poika ei saanut kunnon otetta tissistä..

suonikohjut ei oo tullu nyt,mut viimeks muistelen että synnytyksen jälkeen tuntui ihan siltä että ois ollut suonikohju alapäässä,kävely ja pissaaminen sattui. lääkäri sanoi sen johtuvan just siitä että verimäärä on alapäässä jotenkin isompi sit,ja kestää et se palautuu. ja niinhän se kestikin melken puol vuotta kunnes pissalla käyminen ei sattunut :D

tänään ois sitten mammalla vapaapäivä,meen kaverin kanssa elokuviin ja ravintolaan syömään. saa isä ja poika viettää laatuaikaa kahdestaan =) ootan jo nyt että pääsen herkuttelemaan hyvällä ruualla .. namnammm!!

mukavaa viikonloppua kaikille =)

sunniee ja vv 26+4
 
Huomenta! :wave:

sunnielle mukavaa päivää ystävän kanssa :)

suonikohjut ei oo täällä näkyny..

supistukset hei, kertokaas tuntuuko supistus siltä niinku kohtua venytettäis eri suuntiin, et tuntuu mahassa semmoselta kiristävältä? Sit maha kova.

joulu on mulle ihan must! Lahjoja täytyy olla ja paljon kuin myös ruokaa ja perhe koolla!

moomin nyt vasta? :) meillä mies tuntenu mahan päältä liikkeet jo joskus rv 19 tai jotain :)

On Mies lähti taas ajeleen etelä suomeen veljensä raksalle. Oon siis koooko päivän yksin :( Tänään ajattelin jo laittaa meille joulun ja koristella talon, jouluhulluko? :D Sitten teen piparkakkutalon ja kuuntelen päivän jouluradiota :heart:

kn&tyyne 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Huomenta :)

En olekkaan pitkään aikaan kirjotellu, lukenu vain teidän juttuja.

Mariajalle Kiitos uudesta pinosta :) Niin se vain on jo joulukuu, enää kaks pinoa tämän jälkeen niin tulee meidän kuu!

Uusia oli vissiin tullu teretulemas :flower:

Imetys samoilla linjoilla kun muut eli jokaisen oma asia. Mie sain traumoja jo kun ekan sain niin kätilö tarttu ronskisti nänniin kiinni ja sano että sullahan on hyvät nännit imettää :O Pikkusen meinas 19-vuotiasta hämmentää tämmönen kommentti..no esikoista imetin 6kk ja ihan jees tuo oli. Keskimmäinen oli niin tissipoika että roikku tississä kiinni 24/7 joten koin sen aika ahdistavana. Tyttöä oisin halunnu imettää mutta mulla ei tullu maitoa tarpeeksi ja tyttö huusi ja raivosi aina rinnalla..yritin pari kuukautta imettää mutta sitte siirryin kokonaan korvikkeeseen. Saa nähä kuin nyt sitte käy.

Hayley82 mulla on alapäässä suonikohjuja, isoja ja kipeitä..on tullu jokaisen raskauden aikaan ja ne on todella kettumaisia :kieh: Mie yleensä suihkuttelen lämpimällä vedellä monta kertaa päivässä, rasvaan ja vältän istumista. Se hyvä puoli niissä on että yleensä aina ne häviää synnytyksen jälkeen ku paine poistuu.

Ruska kuulostaa kyllä supistukselta :)

Vauva touhuaa kovasti ja nyt on alkanu jo osa liikkeistä sattumaan, paino on nyt myös alkanu nousemaan melkein kilo/viikko..osansa tähän tekee se ku ilmat on ollu niin perseestä ettei pääse kunnolla käveleen. Mutta nyt lupas lunta ja pakkasta, josko se talvi nyt tulis =)

Tässäpä poksumisen kunniaksi masukuva


27+0

Nyt pipareita leipomaan muksujen kans, meillä on tänään oman perheen kesken pikkujoulut :xmas:

Ihanaa viikonloppua mammat ja masut :)

Katjuska ja Onnimanni 27+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
En ole jaksanut kommentoida mitään vähään aikaan, mutta jospa nyt kuitenkin kävisin täällä kans poksumassa. Elikkä se olisi tänään taas uusi viikko aluillaan!

Elsama & tenava 26+0

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Pööppis
Hitsinvitsi kun jännittää... laitoin puol koneellista vauvanvaatteita värjäytymäänn limen vihreäksi... On noita hyväkuntoisia mutta inhan värisiä v.keltaisia ym ja sit äippäpakkauksen kaikki valkoset, myssyjä lukuunottamatta lähti värjäykseen. kunhan ei mun tuurilla taas oo kaikki ihan laikukkaita ym käyttökelvottomia... Ja juu, kyllä uskallan värjätä, kun ne vaatteet pyörittää vielä kahteen kertaan koneessa värjäyksenn jälkeen niin on turvallista vauvan iholle.


Täällä alanu tulee suppareita aina kun nousee äkikseltään penkiltä ym ja lähtee ravaamaan vaikkapa soivan puhelimmen luo, tai kannan puita uuninlämmitysstä varten ym. Täytyy alkaa rauhottelee lliikkeitään.

Ja muksu on ollu pari viikkoo jo hiton vilkas. Sillä on joku rytmi, et 4-5 aikaan aamulla möyryää tarmokkaasti ja sit joskus 7 jälkeen, ja pitkään on iikkeet tuntunu ja näkyny mahan ulkopuolelle. Välillä saattaa potkiskella niinkin tarmokkaasti et sen tuntee kyllä!!


26+4
 
Minä etsinyt vastasyntyneelle sinistä myssyä, kun pitäs kuitenkin olla hiukan paksumpaa kuin trikoomyssyt. Minä oon aina niin tarkka noista myssyistä, että se kertoo kaikille kumpi sukupuoli on :) Meille tuli pupuvauva:heart:
Siis oikeesti pupunen otettiin ja on se niin ihana :)
Massussa potkitaan silleen harvakseltaan, että välillä ihmettelen. Tytöt pyörivät tässä vaiheessa massussa kuin hyrrät, tää harvakseltaan potkii ja tönii, ei juurikaan pyöri.
Äitiyspakkaus, en aio ottaa. Otan rahana ja laitan senkin rahan kaksostenvaunuihin, kun kuopus on 2v. ja autoton perhe niin menopelit pitää olla HYVÄT. Vaatteita en juuri ole hankkinut, pari sinistä bodya kirpparilta. Saa kelvata siskojen vanhat tamineet, en nyt pinkkiin poikaa pue mutta liilat, oranssit ja kirkkaanpunaiset saa kelvata.

Babis&Batman 24+0
 
Laretzki
Kommentointi jää nyt tekemättä, mutta pitää sen verran käydä taas itsestään ilmoittamassa että täällä ollan ja porskutetaan.

Ei mennyt tää meidän etelän reissu mun vanhempien luo ihan putkeen. Eilen kosahti auto Jalasjärvellä (reilu puolet matkasta jäljellä). Auto jäi sinne korjattavaksi ja me jatkettiin Jalasjärveltä Tampereelle bussilla ja sit Treelta Hämeenlinnaan junalla. Pikkasen pisti/ää vituttamaan, Ikeasta jäi vauva kamat hankkimatta ja nyt on hirveä stressi että koska auto oikein on korjattu, koska sille olisi niin saakelisti käyttöä ensi viikonlopulla.. Puhumattakaan siitä, ettei ei tarvi tehä veronpalautusrahoilla näköjään yhtään mitään kivaa kun auto varmaan syö kaiken.

Että tällänen täällä. Lare ja Spyro 28+0
 

Yhteistyössä